Sebastian Ogłoziński | 2010-04-17

Metro 2033 – recenzja i testy wydajności

kategoria: gry, akcja, FPS (strzelanki)

producenci: THQ

 

Podsumowanie

Metro 2033 to skondensowana mieszanka ciekawej fabuły, porywającej akcji i fenomenalnej oprawy audiowizualnej. Nie trudno stronić od porównywania gry do Modern Warfare 2. Gra obfituje w pokaźną liczbą oskryptowanych akcji, którym co prawda nie można nic zarzucić, ale nieco zwalniają tempo akcji.

Oklepany motyw ludzkiej zagłady nabrał w grze nowego znaczenia. Z pewnością jest to po części zasługa aktywnej współpracy z Dmitrijem Głuchowskim, autorem świetnej powieści o tym samym tytule. Brak jakiegokolwiek wpływu na rozwój fabuły i ogromna wada gry, czyli sztuczna inteligencja przeciwników, zostają przysłonięte przez urozmaicone zadania, liczne gadżety, a przede wszystkim przez niesamowity klimat. Wszystkie te cechy sprawiają, że w nowy tytuł studia 4A Games gra się świetnie.

Jeżeli grałeś w Stakera czy Fallouta i stawiasz na bardziej dynamiczną akcję, to właśnie Metro 2033 jest dla ciebie pozycją obowiązkową.

Warto też napisać, że Metro 2033 ma piekielne wymagania sprzętowe. Obecnie praktycznie żadna konfiguracja sprzętowa nie pozwoli cieszyć się rozgrywką w rozdzielczości 1920x1200 z maksymalnymi ustawieniami graficznymi w trybie DirectX 11.

 

Ocena Metro 2033 (PC):
Grafika:
dobra
Dźwięk:
super
Grywalność:
super
Optymalizacja:
zadowalająca
Ogólna ocena:
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 109 zł (PC)

 

Polecamy inne teksty z działu Gaming:

Just Cause 2 - recenzja i testy wydajności
Wartka akcja, piękna grafika i ogromny teren działań - Just Cause 2 to gra stworzoną z myślą o dobrej zabawie i poziom realizmu jest tutaj niewielki. Plus: obszerne testy wydajności na 8 kartach graficznych.
Czy wiesz, jak powstaje gra?
Zobacz, jak rodzą się gry: od preprodukcji, przez programowanie, tworzenie grafiki, animacje, dźwięk i testy, aż po dystrybucje i poprodukcje. A dodatkowo: filmy z procesu produkcji Wiedźmina. Gratka dla gracza!
Najbardziej pożądane gry 2010 roku
Mafia 2, Max Payne 3, Crysis 2, Batman: Arkham Asylum 2 i... można tak długo wymieniać. Oto najlepsze hity, które trafiły lub trafią na rynek w tym roku. Jesteś graczem? Więc musisz je znać!

 



odsłon: 169282

Komentarze

(133)

y0ddh4

0 + - 2010-04-17 09:28

Super!

tomy1410

0 + - 2010-04-18 16:35

Ciekawa propozycja, ale moim zdaniem absurdalne wymagania co do grafiki. Mysle ze winna lezy przy implementowaniu 3 bibliotek DirectX gdyby gra byla optyamalizowana tylko pod jedna nie bylo by az takich roznic:(

spavatch

0 + - 2010-04-18 18:03

Super? Gra może i super, ale recenzja raczej z tych ubogich. Merytorycznie nie ma się do czego przyczepić, ale litości, jeden ekstremalny konfig, z tych raczej niedostępnych dla przeciętnego zjadacza chleba, i kilka grafik najnowszej generacji? Zdecydowanie brakuje drugiego zestawu ze średniej półki cenowej (AMD?) oraz kart poprzednich generacji (np. Radeonów serii 4000 i GeForce serii 9000, czyli takich, jakie nadal najczęściej goszczą w komputerach polskich graczy). Wartość informacyjna jest zatem znikoma.

iNfidel

0 + - 2010-04-17 09:31

u fresh ... :]
no zapowida się ciekawie .

adivxv5

0 + - 2010-04-17 09:34

ten cały DirectX 11 jest po to, by wyciągnąć pieniądze od graczy , marketingowy bełkot, na który i tak się pewnie ludzie nabiorą.

suntzu

0 + - 2010-04-17 11:51

Nie prawda. DX11 to duży progress. Przyszłościowe wyprzedzenia problemów jakie nas czekają.


Aktualnie CPU rozwijają się zbyt wolno w stosunku do GPU. Następna generacja GPU przy tej tendencji nie będzie wstanie miała ani jednego odpowiednio mocnego CPU.

Zwłaszcza jak połączymy karty w CF/SLI....

... Dzięki DX11 CPU jest odciążany. Dzięki temu geometria będzie dużo prostsza. CPU nie będzie stanowił wąskiego gardła, a szczegółowość obiektów będzie ustalana przez teslację:)


Spikeblade

0 + - 2010-04-17 13:03

brakuje fermi : (
ale i tak gra jest co najmniej do D :)

xfire25

0 + - 2010-04-17 09:48

mam nadzieje że się kiedyś doczekam testu w mojej rozdzielczości czyli 1400x900 :(

Bakak

0 + - 2010-04-18 23:17

stary w twojej rozdzielczości jest w zasadzie ta sama ilość pikseli co w rozdzialce 1280x1024, proponuje pofatygowac sie po kalkulator i sprawdzic czy mam racje :)

wniosek: kazdy test na tym portalu bierze pod uwage również i twoja rozdziałke :P

pozdro

stefi

0 + - 2010-04-17 09:49

Na czymś muszą zarabiać, ja kupiłem 5850 tylko dlatego, że potrzebowałem mocnej karty, za rozsądną cenę, a DX11 to tylko pewnego rodzaju umilacz. :P

Darxis

0 + - 2010-04-17 09:50

No to sobie nie pogram :(

fabiancol

0 + - 2010-04-17 09:51

xfire25 jeżeli chcesz test swojej rozdziałki patrz na 1280x1024 :)

xfire25

0 + - 2010-04-17 09:58

czemu niema testu w DX9 podobnie jak jest w 10 i 11? heh ja z moim pasywnym 8600gts może na niskich miałbym 11 FPS :)

Tevahr

0 + - 2010-04-17 10:06

Czy tylko ja zauważyłem, że cały ten test jawi się jako bezsensowny? Super-komputer z 6 gigami ramu i instalowany jest na niego Windows 32 bity?? Równie dobrze można było testy przeprowadzić na komputerze z 2 GB ramu i Core2Duo... Pewnie wyniki nie byłyby zbyt zróżnicowane z tymi.

Dziobak

0 + - 2010-04-17 11:00

Masz racje :)) ... ale kto by na to zwracał uwagę xD przecież ten komp jest taki wow ;] ze na pewno go win7 nie blokuje xD
Ale ludzie czasem tego nie pojmą :))
Choć wiesz taki Config przynajmniej nie ogranicza Kart Graficznych :)) ...
Ale co racja to racja do takiego kompa 32-bit to jakaś kpina ;] ... BTW Microsoft tworzy dalej 32-bitowe systemu bo są ludzie co dalej mają PIII i karte graficzna z seri GeForce 4 albo 5 :PP ...

Maciej Gan

0 + - 2010-04-17 13:11

Oj ogranicza - Wykorzystane zaledwie 2,5 GB RAM. Ta gra jest bardzo pamięciożerna (autopsja) i zdecydowanie system x64 zdałby tutaj egzamin. Nie można wykluczyć, że FPS także byłyby nieco większe, a "mikroprzycięcia" na 5970, o których wspomniał Autor zniknęłyby.

reenstix

0 + - 2010-04-17 10:19

W konfiguracji testowej jest błąd - pisze, że jest radek 5750, a w testach pisze 5770 to jaki w końcu jest użyty ? Gra słabiutka, wymagania kosmiczne, a grafika porównywalna z Resident Evil 5.

Maksym Słomski

0 + - 2010-04-17 10:24

Poważnie na 32 bitach testowałeś z 6 GB Ramu?

Sebastian Ogłoziński

0 + - 2010-04-17 13:14

W recenzji przedstawiona jest konfiguracja sprzętowa, a nie ilość faktycznie wykorzystywanej pamięci RAM.

Maksym Słomski

0 + - 2010-04-17 13:42

A ile widział system faktycznie?

Kamil Myzia

0 + - 2010-04-17 18:30

Widzieć mógł pełną ilość, a wykorzystać tyle ile może system 32 bitowy.

specjalized

0 + - 2010-04-17 10:32

a o GTx'ach 470 i 480 zapomnieliście ?

Maksym Słomski

0 + - 2010-04-17 10:38

Ile można pisać, że nie zawsze wszystkie karty są dostępne do testów? :)

krolik_beny

0 + - 2010-04-17 10:38

Mi się podoba :)

Fakt... 32 bity nie wykorzystają 6 GB ramu. Ale zastanówmy się czy ta gra wymaga w rzeczywistości więcej niż 3 GB. W wsymaganiach pisali coś o 8 GB ale to przecież czysta abstrakcja i marketing. U mnie syetem widzi 3 GB i gra ani razu z powodu braku pamięci się przycieła. Więc wg mnie nie ma znaczenia czy testowana była na 32 czy 64 bitach. Jak by ramu brakło to by wyniki były mało zróżnicowane...

Największy minus artykułu to brak testów w DX9. Zwłaszcza, że ja grałem na Vis\ście i opcji DX10 (GF 8800GT) nie miałem.

Inna sprawa, ze jak tu widzę porównanie screenów w różnych DX to różnicy między DX9 a DX11 praktycznie nie widzę. A myślałem, ze dużó straciłem grając poniżej DX10...

I co do tych co to piszą, ze gra ma kosmiczne wymagania... mi działała na najwyższych ustawieniach w DX9 szybciej niż Crysis na DX10, a przecież te gry dzieli prtawie 3 lata różnicy. Zauważcie, że gra jest testowana w kosmicznych rodzielczościach z filtrowaniami to ma też kosmiczne wymagania :P

Pozdrawiam :)

krolik_beny

0 + - 2010-04-17 10:48

Za byki przepraszama ele mam przyjemność korzystania z Internet Explorera...

silvver

0 + - 2010-04-17 12:38

@krolik_beny, zapomniałeś dodać, że te 3GB nie są dostępne tylko dla gry, bo po prostu musi się w nich jeszcze windows zmieścić. A przy win7 to jest jakieś 1GB, zatem zostaje już ok 2GB do dyspozycji gry.
IMHO powinna być widoczna różnica (może nie aż taka kolosalna) przy zastosowaniu 64bitowej wersji systemu nawet jak ta gra nie wspiera 64 bitów.

Moim zdaniem instalowanie 32bitowej wersji systemu na takim sprzęcie, to po prostu marnowanie jego możliwości.

krolik_beny

0 + - 2010-04-17 13:46

W systemie 32 bit chciał, czy nie chciał program ma do dyspozycji maksymalnie 2GB ramu. Takie jest ograniczenie. U mnie to się rozkłada następująco... 4Gb fizycznej pamięci, z czego Vista 32bit widzi 3GB. Z tego Vista pochłania ok. 450MB. Pozostałem ok. 2,5 GB pozostaje dla aplikacji. ale gra i tak max mogła wykorzystywać 2GB (ograniczenie systemu 32bit dla pojedynczej aplikacji). Być może po zmianie systemu na 64 bit gra zyskała by kilka procent ale do końca nie jestem przekonany. 5 lat spędziłem na kompie z mała ilością ramu 16MB a potem 32MB i wszystkie gry cieły się głównie z powodu małej ilości pamięci (procek i grafika dawały radę) i wszędzie rozpoznam zaciachy z powodu braku ramu. U mnie jak grałem trochę karta czasem spowalniała ale pamięć ani razu...

Ale fakt... 32 bity trochę nie wykorzystują całej pamięci.

bison616

0 + - 2010-04-17 10:52

dobry test ale brakuje porównania z xbox 360

Treyzrazer

0 + - 2010-04-17 11:23

Metro 2033 jest dla mnie hitem roku.
Przeszedłem ją już dwa razy. Polecam.
Byłoby przemiodnie gdyby powstała druga część, w której otrzymalibyśmy swobodę rozgrywki podobną do Fallout 3 lub Stalkera.

brahmin

0 + - 2010-04-17 11:57

Nie wiem czego ludzie sie czepiają tych wymagań na maxie. Na innym serwisie ktos pisał ze gra jest niegrywalna na zadnej z obecnych kart, a to jest jakies nieporozumienie. Rownie dobrze mogli by w kazdej grze dodac możliwość ustawienia grafiki na "ultra ultra high" gdzie bylo by jedno filtrowanie jedno *1024, drugie *1024 i mozliwa rozdzielczosc na 4 polaczonych ekranach 3000x4000pixeli. Do tego jeszcze jakies physixy i inne pierdoly. I co wtedy powiedzą że kazda gra z tymi ustawieniami jest niegrywalna? Jeżeli da sie grac na ustawieniu NORMAL przy rozdzielczosci 1280x1024 to gra jest grywalna, a to ze ktos stworzyl takie ustawienia które udeżają w meska dume gracza ktory wydal przeszlo 4000zl na kompa to inna bajka

krolik_beny

0 + - 2010-04-17 12:02

Zgadzam się z tym. Gra jest grywalna na GF 8800GT, czyli na karcie sporo słabszej od najsłabszej umiszczonej w tym teście. i to wcaleni na normaluale na najwyższych detalach. Co prawda nie w Full HD z PhysX, Aniso i AA ale po co komu te pierdoły... No ale jak się to wszystko powłącza to co roku można sobie chodzić do sklepu po HD4850 lub GTX470 :)

brahmin

0 + - 2010-04-17 12:32

Jak dla mnie kiedys 1024x768 to byl taki normal, 800x600 grywalne ale deczko razilo w oczy, a 1280x1024 to juz jest luxus:D Pisze że kiedys bo teraz na moim sprzęcie nawet 800x600 nie uruchomie na tych grach w ktore chcialbym pograc (grid itp).

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-04-17 16:38

Testowane na Core i5 Lynnfield + 2 x 5670 w 1280 x 1024 - da się grać na niskich/normal DX11 (ponad 30 fps) a jakość grafiki drastycznie się nie obniża. Nikt nam przecież nie każe wybierać maksymalnych ustawień

krolik_beny

0 + - 2010-04-19 15:37

Ja w 800x600 + najwyższe detale w DX9 (bez AA, Aniso i PhysX) ze średnią prędkością, na oko, ok. 30 fps może troszkę więcej. Dla mnie w pełni satysfakjonująco. Z ciekawości jak włączyłem wyższe rozdzielczości to w 1024x768 w okolicach 25/26 fps a 1280x960 ok. 20/23 fps. Ale to tak na oko bo mi się żadnymi frapsami mierzyć fpsów nie chce... wolę pograć :)

Dla porównania Crysis chodził mi gorzej na takich samych ustawieniach... 800x600 + najwyższe detale w DX10 (bez AA, Aniso) - na starych sterownikach 23 fps i 26 z nowymi.

Tk więc ta gra aż takich wymagań nie ma... Może jak bym włączył DX10 to gorzej by było... jak w Crysis. Tyle, że w Crysis DX10 dawał zauważalnie ładniejsze efekty oświetlenia a tu gruszka... tak samo jest praktycznie na wszystkich DX...

Sprzęt: Athlon 64 X2 4400+, 4 GB DDR2 667, GF 8800GT 512MB + CRT 17" LiteOn

suntzu

0 + - 2010-04-17 11:59

Czemu redakcja nie kupiła sobie 480. Bardzo nie podoba mi się test samych radeonów. Wiem droga to karta, ale...


.... Przewaga nowych GTXów jest właśnie tam gdzie spisujecie na straty DX11. Te karty praktycznie wogóle nie odczuwają zmiany środowiska. Dlatego jak u AMD FPSy spadają znacznie tak u NV mamy podobnie jak w DX10.

To co autor doradza może być błędne jeśli ktoś ma 470/480. Nie samymi radeonami człowiek żyje, a branie do testów jedynie radeonów można potrakować jako reklamę.

Intel Core i7 920 @ 4.2 GHz-> Jakie chłodzenie

--> Kolejna rzecz, która mi zaczyna przeszkadząc to brak jednorodnej platformy. Raz mamy Phenoma II, a drugi raz quad core, a albo mamy i7 4GHz, a teraz nawet na 4,2 niezła sztuka:)

Sebastian Ogłoziński

0 + - 2010-04-17 12:22

Tak jak już wcześniej jeden z kolegów powiedział, nie wszystkie karty są dostępne do testów. Postaram się jednak, aby nowych GTX'ów nie zabrakło w następnym teście.

Co do chłodzenia, to posiadam system LC.

Pozdrawiam.

suntzu

0 + - 2010-04-17 15:14

Co to znaczy nie są dostępne. Są w sklepach można kupić. Przecierz fermi powinien być teraz w wszystkich testach jako jedyna alternatywa do radeona. Zwłaszcza tu gdzie naprawdę by się przydał. Zrozumiałbym gdyby nie byłoby jednej z kart 470/480.... Ale to, że nie ma obu jest śmieszne. Fermi miał premierę jakiś czas temu i był czas by wydusić go z jakiegoś sklepu.

Jeżeli nie prezentujecie alternatywy z mojego punktu widzenia wygląda to jak reklama radeonów. Tłumaczenie, że dwóch kart niema do mnie nie przemawia. Bo jakoś wszystkie karty AMD (oprócz 5830którego zdaje się zignorowaliście)w rządku wydajnościowym macie.

Rozumiem, że były problemy z dostępnością podczas premiery, bo tu jesteście zdani na łaskę NV. Da wam albo nie. Dali wam 470tke. Teraz gdy jest w waszym sklepie
http://www.komputronik.pl/index.php/product/97902/Podzespo_y_PC/Karty_graficzne/GeForce_with_CUDA_GTX_470_Gigabyte_1280MB_2xDVI_mHDMI_PCI_E_.html

Cóż szkoda i tyle. Rozumiem też konfig czemu zastosowałeś 4,2GHz mimo, że 95% userów benchmarka nie ma LLC i nie jest wstanie zrobić takiego OC w dodatku nie można testu porównać przez to do innych.

Jedyne co pozostaje to czekać i mieć nadzieję, że zrobicie osoby zielony art dla kart NV. Wypadałoby.

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-04-17 16:29

suntzu wyobraża sobie, że gdy jest się redaktorem benchmarka wystarczy pstryknąć palcami, a wszystkie potrzebne karty graficzne pojawiają się gotowe do instalacji (dodatkowo rozłożone na nagich modelkach) ;)

suntzu

0 + - 2010-04-17 16:54

Wyobrażam sobie, że redakcja powinna dostarczać redaktorom najważniejsze karty do testów. Tak by testy były obiektywne.

Jak wspomniałem karty nowej serii zachowują inaczej niż radeony. Autor wspomniał,

"Różnica wydajności pomiędzy poszczególnymi wersjami DirectX jest bardzo wyraźna." Co jest prawdą w kontekście do testowanych kart. Co jest jednak NIEPRAWDĄ w kontekście artu, którego tematem nie są Radeony, a gra.

->
480 ma 44,7FPSy w teście DX10 i 44,3FPSy w teście DX11.->1680x1050 AA4x+AF16x
W tym samym teście 5870 w DX10 34,7 vs DX11 18,5

Czy sądzisz, że mydlenie oczu ludziom testami wyłącznie radeonów jest dobre? Bo to mydlenie oczu jeżeli karty Nvidii zachowują się kompletnie odwrotnie. Wypowiedź nie sugeruje, że u konkurencji jest inaczej.

Art byłby o wiele lepszy gdyby w teście znalazły się 5870/5770/480vs470. 5970/5850 nie jest moim zdaniem tak niezbędne jak 470vs480. Te karty powinny zachowywać się podobnie jak 5870 podczas zmiany ustawień/DX/tesalacji.

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-04-17 17:09

Zwróć uwagę na to, że równocześnie nie powstaje jeden tekst, ale kilka(naście). Dostarczenie wszystkich autorom niezbędnego sprzętu nie jest takie proste. W czasie trwania testów Metro po prostu nie mieliśmy dostępu do Fermi. Sebastian nie korzystał wyłącznie z Radeonów, ale i z kart GeForce, które jednak z oczywistych względów nie mogły wziąć udziału w testach DX11.

suntzu

0 + - 2010-04-17 17:55

A potem takie głupoty wychodzą...

MIR4G3

0 + - 2010-04-22 21:20

widziales moze porownanie obrazow wyswietlanych przez 5870 i 480 w metrze ? roznica jest piorunujaca na korzysc radeona... wiec albo nvidia ma problemy z poprawnym wyswietlaniem grafiki albo radeon upieksza grafike... co jest bardziej prawdopodobne wg ciebie ?

GolanXIII

0 + - 2010-04-17 19:27

Z jednej strony masz racje, że brakuje nowych GTX4xx, ale z drugiej porównywanie tych kart w metro w dx11 nie ma obecnie sensu gdyż najwidoczniej gra ma źle dobrany preset najwyższych ustawień dla GTX480 http://hardocp.com/image.html?image=MTI3MDU3NTA0NVJwenVVTjROekdfMV8xX2wucG5n

suntzu

0 + - 2010-04-17 19:51

Co nie zmienia faktu, że tesalacja w DX11 działa zarówno na radeonach jak i fermi. Inaczej się zachowują.


Sam łamię się by kupić sobie nowy komputer z fermi, ale poczekam do wakacji.

juggler

0 + - 2010-04-17 12:00

Szkoda, że zabrakło Fermi. Dałyby Radkom popalić w DX11.

krolik_beny

0 + - 2010-04-17 12:05

Zgadzam się... przydały by się GTX 470/480 w teście :) W końcu gra jest zgodna z DX11 a to sa jajnowsze nowości :)

kkastr

0 + - 2010-04-17 12:07

Ja nie potrafię dostrzec żadnej różnicy pomiędzy DX11 a DX9 na pokazanym obrazku porównawczym.

Recenzja ok, ale brak testów DX9 ze słabszymi kartami, przez co dla mnie pokazane wyniki są prawie bezużyteczne. Mogę sobie tylko próbować oszacować w głowie jaka będzie wydajność np. na HD4850 w DX9.

Maciej Gan

0 + - 2010-04-17 12:39

No jak na pierwszą reckę bardzo ładnie, sam pamiętam swoje początki ;)

Kilka uwag:
- jest kilka błędów językowych "a na większość wyborów nie mamy znaczenia", bardziej by pasowało "a na większość wyborów nie mamy wpływu"
- twórz dłuższe, bardziej złożone zdania! Często kropkę można zastąpić przecinkiem ;)
- dorzuć jakieś komentarze pod screenami (mile widziane poczucie humoru:))
- trochę mało kart graficznych ze strony nVidii (ale to pewnie się wkrótce zmieni, jak bardziej się wkręcisz)
- 6GB pamięci na systemie 32 bitowym?

Tak, jak wspomniałem, jako pierwszy art wypadł mimo wszystko naprawdę nieźle.

brahmin

0 + - 2010-04-17 12:42

mam pytanie: czy w obecnych grach można wybierać sobie pod jakim DirectX chce zeby działało? Czy wybor jest mozliwy tylko w tej grze i raczej rzadko spotykane? A moze wystarczy zainstalowac tylko DX9 i gra sie uruchomi w tym "trybie" i w ten sposob wymusi sie gre tylko pod DX9?

Pytanie jest dla mnie wazne ponieważ mam zamiar kupic laptopa, a jak wiadomo karty graficzne na ich pokładzie sa zwykle niskich lotów. I teraz nie wiem czy na sile wybierac mocna karte ale z innej epoki ze starym directX (GF8800,9600) czy taką powiedzmy 5650 z DX11

Maciej Gan

0 + - 2010-04-17 12:44

Nie w każdej grze można tego dokonać, a metody są dwie:

- zmiana trybu bezpośrednio w menu głównym (co nie zawsze jest dostępne)
- edycja pliku konfiguracyjnego (j/w)

Na upartego dla DX9 można korzystać z XP, dla DX10 z Visty a dla DX11 z Win7, ale to wersja dla masochistów ;)

brahmin

0 + - 2010-04-17 12:51

a lepiej sie bawic w karty mocniejsze ale starej generacji czy raczej juz liczyc ze uda sie jakos tego DX9 ustawic i brac nowsze lepsze ale z mozliwoscia obslugi dx11?

Maciej Gan

0 + - 2010-04-17 13:06

Osobiście wybrałem Radeona 5870, czyli kartę nową i nie narzekam:) Tak więc polecam zakup nowszej, szybszej karty graficznej, bo sądzę, że w większości nowych tytułów będzie możliwość wyboru między DX10/DX11 (nie wiem jak z DX9), bo wymuszenie DX11 wiązałoby się z koniecznością posiadania przez każdego gracza Windowsa 7, co jest dość kontrowersyjne.

brahmin

0 + - 2010-04-17 13:50

niestety laptop z taka grafika to wydatek rzedu 6tys, a ja mam 2,5:P

stoona

0 + - 2010-04-18 00:03

DX11 jest na Viście.

suntzu

0 + - 2010-04-17 15:40

Po pierwsze do czego wykorzystasz laptopie? Jeżeli do gier jako stacjonarny. To lepiej nie ośmieszać się laptopem za 2,5k Nic normalnego nie znajdziesz w tej cenie. Lepiej kupić laptop+PCmicroatx. Wyjdzie taniej i lepiej.

Jeżeli jednak podróżujesz to->

Ważna dla ciebie jest energoefektywność. Czyli maksymalna wydajność przy jak najdłuższym czasie pracy baterii. Tutaj ważny jest proces 40nm, który pozwoli twojemu laptopowi pracować znacznie dłużej. Ważny jest też niski proces technologiczny CPU.

W tej cenie masz i3+radeona z 5650. Ale jakość Acera przemiliczmy.->Acer Aspire 5740DG-334G32MN
Jest też i3+330m, oferujący zdaje się mniejszą wydajność od Acera->Samsung NP-R580-JS05PL

Takich konfiguracji szukaj cena obu to 2500zł.
-> Jednak pamiętaj. Te karty są wielokrotnie słabsze od PCtowych. To zwykle są zupełnie inne GPU. 4870 mobility jest znacznie wydajniejszy od 5870 mobility. Dlaczego? Te same parametry ale 4870 ma 256 bitową szynę.


-> Lepsze rozwiązanie za tą cenę oferuje PC+laptop.
200zł płyta główna+Athlon II 200zł+DDR3 200zł
+GTS250 350zł
+400zł na całą resztę.
+OC:)
1350 i masz PC znacznie wydajniejszy od tych laptopów.
+
Asus Eee PC 1201HA->12 calowy netbook za 1200zł Troszku przekraczamy dużet, ale masz coś wydajnościowo znośnego.

-------------
Nie sensu pakować się w DX11 z takim budżetem-> nie wykorzystasz go bo za mało FPSów. Problem taki, że 40nm radeony mają DX11:)

brahmin

0 + - 2010-04-17 15:53

dokladnie biore pod uwage r580 lub acer 5740. Tez myślalem o lap+stacjonar, lub lap+konsola. Laptopa no musze miec bo co jakis czas na kilka dni przemieszczam sie dosc daleko, nie chodzi o sam czas pracy baterii ale o to zebym na miejscu mogl przez tych kilka dni miec dostep do multimediow no i najlepiej tez do gier,. Wiec średniej klasy laptop raczej jest tu wskazany, ze stacjonarnym nie pojade, a stacjonara bym za jakis 1500 złozył + telewizoro-monitor (kolejne 1000zl), albo konsola + tv to w sumie wyniesie 2000zl.

brahmin

0 + - 2010-04-17 16:10

poza tym wiadomo laptop troche wygodniejszy, mniejsze rachunki przy wlaczonym 12h na dobe ;) do tego jako ze mieszkanie jest wynajmowane to w kazdej chwili mozliwe ze trzeba bedzie sie przeprowadzic gdzie indziej wiec trzeba jak najbardziej ograniczyc ilosc gratow ktore trzeba ze soba ciagnac:)

suntzu

0 + - 2010-04-17 16:58

No tak, ale zakładam, że teraz z czegoś piszesz. Prawdopodobnie z komputera. Telewizor też zakładam, że masz. Więc monitora teoretycznie nie musisz kupować. Wszędzie gdzie pojedziesz TV powinien być, więc podłączysz do tego PC bez problemu...

... Tylko sugeruje wszystkie możliwości.

Pamiętaj, że trwałość tych laptopów jest wątpliwa....

brahmin

0 + - 2010-04-17 17:21

pisze z laptopa ktory praktycznie jest zlomem, bateria nie dziala, kabel zasilania polutowany, tasma sklejony, przycisk w touchpadzie nie dziala, no i parametry juz nie takie...

Telewizor jest, kineskopowy nastocalowy bez odpowiednich wejść, wiec do komputera raczej nówka bedzie potrzebna ;)
Poza tym tak czy inaczej jak bym jechal do rodzinki na kilka dni to nie bede im sie pod tv podlaczal bo by mnie wyklęli :D wiec podsumowujac stacjonara nigdzie nie biore, a jak juz kupie to musze jakis monitor skolowac, bo do laptopowego niestety podlaczyc sie nie da :(

A własnie co do trwałości to mam dylemat, acer parametry i cene z tego co wiem ma lepsza od samsunga, tyle ze samsung prawdopodobnie jakosc lepsza no i z tym wygladem bardziej pokazowy :) chociaz esteta nie jestem i glownie liczy sie dla mnie moc.

suntzu

0 + - 2010-04-17 19:49

Wierz mi.. za tą cenę. Nie kupisz nic porządnego. Dobre firmy to Asus(najmniejsza awaryjność 2009/2008 w USA), Dell czy inne.

Jeżeli liczy się jakość to znalazłem rewelkę małą:)
http://www.digicomp.pl/produkt/studio_1558_i3330_4gb_320gb_ati4570_512_win7hp64_.php?sID=2358&cID=0

Dell robi porządne laptopy z serii studio (vostro unikąć). W Acerze słyszałem ostanio w jakimś komentarzu na benchmark.pl, że chłopak zdolny przy wyjmowaniu kabla z zasilaniem wyciągnął pół laptopa:)

brahmin

0 + - 2010-04-17 21:10

acer 5740 "gwarancja 24 miesiące osoba prywatna". Moze i oddawanie do gwarancji nie jest sytuacja przyjemna, ale skoro jest gwarancja to chyba jakoscia sie przejmowac nie musze tak bardzo, tym bardziej ze po 3 latach podzespoly laptopa i tak juz beda dla mnie przestarzale i bede marzyl o przesiadce na I15 16 rdzeniowego;)

Tak w ogole laptop ktorego mi poleciles jest w kolorze ROZOWYM!!!:P esteta nie jestem ale jeszcze resztki godnosci mi zostaly ;)

suntzu

0 + - 2010-04-18 08:44

Oczy to ja jeszcze mam. Dell i Acer jest srebny:) Więc nie wiem o co Ci chodzi. Samsung jest Czarno-Bordowy.

Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, więc próbować sobie możesz.

brahmin

0 + - 2010-04-18 11:05

dell parametry techniczne "Kolor obudowy Różowy !! " i tyle po twoich oczach:P a z tymi uszkodzeniami mechanicznymi to nie wiedzialem, chociaz np wyrobienie sie przycisku w touchpadzie to mechaniczny? ulamanie(wyrobienie) sie kabla zasilajacego to tez mechaniczny?

suntzu

0 + - 2010-04-18 12:44

A google poszukać sobie to boli? Są różne kolory wystarczy szukać/

Z takim budżetem dobrym pomysłem jest allegro. Często zdarzają się perełki.

------------------------
Oczywiście, że tak. Wszystkie uszkodzenia które wymieniłeś są mechaniczne i nie podlegają gwarancji.


W samochodzie też masz gwarancje 2-3 lata. Musisz wymieniać klocki hamulcowe opony... Jak będziesz używał często touchpada to klawisze się wyrobią. Jak będziesz zginał kabel zasilania to się złamie.

brahmin

0 + - 2010-04-18 18:41

ja nie mowie zebys mi znalazl inny kolor tylko raczej sie smialem ze ten wklejony przez ciebie jest rozowy, co jest raczej rzadko spotykane:P A laptopow szukam na skapcu i allegro, uzywanymi tez sie interesowalem ale jako ze mam do kupna jeszcze kilka miesiecy to skusil bym sie tylko na bardzo dobra okazje ktorej niestety jeszcze nie złowilem ;)

To w sumie ta gwarancja taka troche okrojona, no nic trzeba jakos z tym zyc :)

suntzu

0 + - 2010-04-19 16:51

Spoko rozumiem. Z gwarancją jesteś zdany na jakość producenta. Mam sony vaio. Szukałem laptopa z niełamiącą się obudową, dobrą matrycę.

Matryca magnezowa okazała się tylko z góry i spodu, a po bokach i wewnątrz jest platstik... Z góry mam już pęknięty i napewno nie z mojej winy, bo pęknięcie jest sysmteryczne po obu stronach. Jest to drobne pęknięcie. Jednak jest. Laptop kupiony pół roku temu.

brahmin

0 + - 2010-04-19 17:35

Sony to raczej porzadna firma, może pecha miałeś, a może teraz idą na masówke i badziewia wszędzie puszczają. Kuzyn kupił sobie lenovo, pomijajac to ze formata nie udalo nam sie zrobic i musi kombinowac, to jeszcze bateria mu padla na amen po roku. Dla mnie lapek jakos specjalnie odporny byc nie musi, ja spokojny chlopak, byle by sie nie sypal od trzymania na kolanach i grania:P a jak sie sypnie to zmienie firme i podejscie moze, narazie byle tanie i mocny konfig:D Chociaz niedawno na allegro widzialem uzywanego asusa g50, wygladal zajebiscie, jakis odpicowany, az chcialo by sie takiego miec, ale za biedny jestem na szpan wygladem i firma:P

Daniel hEll_Mariachi Poręba

0 + - 2010-04-18 23:10

najtańsza płyta i pamiątki, "+OC:)"... życzę powodzenia w oc.

"+400zł na całą resztę" - dobry zasilacz 450W z pcie to 200zł, a gdzie buda, napęd i dysk?

co nie zmienia faktu, że zgodnie z tym co napisałeś taki zestaw bez problemu poradzi sobie z laptopem. Tyle, że przyjąłeś deczko hurraoptymistyczną wycenę, chyba że kupującemu nie przeszkadza wybieranie absolutnie najtańszych części z różnych zakątków Polski.

brahmin

0 + - 2010-04-19 17:41

Zasilacz pewnie bym wrzucil swoj stary 380W markowy, do tego 5770 i phenoma II x4, plyta glowna jakas ekonomiczna, 4gb ramu i bylby komp wypas. dvd i dysk skolowal bym skads ;) Szkoda ze nie ma mozliwosci podpiecia laptopa pod blaszaka, wtedy kupno ekranu, klawiatury i myszki bylo by z glowy :P

Qpers

0 + - 2010-04-17 12:47

Jak można nazwać optymalizację "zadowalającą", skoro obecnie nie istnieje standardowa konfiguracja, która pozwoliłaby grać w najwyższych detalach? Na dodatek grafika wcale nie powala na kolana, jak za czasów Crysisa. Moim zdaniem gra wieje nudą :P

Treyzrazer

0 + - 2010-04-17 13:00

Prowokator ;P

Maciej Gan

0 + - 2010-04-17 13:07

Poniekąd ma rację:)
Co do nudy - fakt - na początku jest ciekawie, czuć grozę, ale potem takie "nic"...

Treyzrazer

0 + - 2010-04-17 14:51

Z całą pewnością twórcy gry mogli więcej wycisnąć z pomysłu Głuchowskiego ale mimo to nie uważam aby gra była nudna.
Pewnie nie bez znaczenia jest to, że grając równolegle czytałem książkę... :)

Warmonger

0 + - 2010-04-18 11:18

Wymagania są rekordowe, a na screenach nic nie widać - ot, wszystko szarobure, gdzieniegdzie pojawiają się jakieś efekty świetlne i to wszystko. Optymalizacja jest zadowalająca, bo grę da się w ogóle uruchomić? :P od recenzenta wymagałbym większego krytycyzmu.

erte0

0 + - 2010-04-17 13:08

Testy kart i opisy ustawień prawie wyczerpują temat... Prawie bo brakuje mi w tym porównaniu poprzedniej generacji radeonów i oczywiście nV Fermi:(((

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-04-17 13:14

Fermi i Metro: testujemy właśnie kompa z Gulftownem i 2 x GTX 480, nie zabraknie tam szczegółowych testów Metro 2033

bison616

0 + - 2010-04-17 14:29

a bedzie porównaie wersji z x360 ??

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-04-17 16:30

Prawdę powiedziawszy nie mam pojęcia. xklocek to nie moja działka

suntzu

0 + - 2010-04-17 17:03

Czy metro wykorzysta ten CPU?

... No to fajnie:) Radeony też w tym teście będą?

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-04-17 17:12

5970 będzie na pewno

lucass3

0 + - 2010-04-17 14:28

Panowie jak chyba jestem ślepy.
Patrze na te obrazki porównujące DX, AA, jakość obrazu i nie widzę jakość różnicy :/

Nie mówiąc już jeślibym włączył grę i zaczął grać (wtedy to już wogóle)

Maksym Słomski

0 + - 2010-04-17 14:56

To samo było w przypadku Just Cause 2 i AA, Anizo, jakości ;)... dziwne ale tak bywa.

Orka27

0 + - 2010-04-17 15:56

Jeśli mam Win 7 z Dx11 to gra automatycznie startuje w Dx11 czy w grzę mogę zmienić na Dx 10 ?

stoona

0 + - 2010-04-17 23:54

Możesz wybrać nawet DX-9.

gwint

0 + - 2010-04-17 16:11

Witam.
Grałem troszeczkę w Metro na 5870 + pII 965 + 8 Gb - 1600 DDR3 w rozdzielczości 1920 na 1080 (win 7 64bit i dx11).
Ilość klatek wahała się między 25 a 40 i nie było żadnych przycięć.
Ale mam inne pytanie czy w 3DS Max 2010 lub 2011 można do renderingu włączyć GPU (radeon 5870)

suntzu

0 + - 2010-04-17 17:08

Kupując soft za 20k złotych takie rzeczy powinieneś wiedzieć:)

-> Każdy 3ds max potrafi wykorzystać radeona 5870 do renderingu. Jednak quadro dostają kopa.

W sumie to współczuję konfigu :( w 3ds maxie Phenom II jest dwa razy mniej wydajny od i7. Ilość klatek renderujących na sekundę się u AMD zwala z nóg w negatywnym słowa znaczeniu.


gwint

0 + - 2010-04-17 17:27

Dzięki za odzew.
1. Nie mam 20k idę na 30-dniowcu.
2. Dopiero się uczę i traktuje to jako hobby dlatego szukam informacji.
3. Wole Kanadyjczyków (a tak serio nie wiedziałem o tym, że i7 tyle daje kopa).

suntzu

0 + - 2010-04-17 18:02

Jeśli mogę polecić. To nie ucz się 3ds maxa. 30 dniówkę możesz tylko raz użyć/stanowisko. Moim zdaniem nie warto.

Do takich celów jest Maya 8.5 PLE wycofana przez Autodesk dawno temu. Jednak krąży po sieci. Jest to edycja do nauki darmowa i pełna:)


W Maya różnice pomiędzy phenomami, a i7 sięgają 20%.
-------------
Najlepszym aktualnie programem 3d jest Modo. Mam na myśli tutaj sferę programistyczną. Najlepiej napisany. Nauczysz się 3ds maxa i będzie skazany na program, który często się wiesza. Jest wolniejszy od konkurencji, toporny, wolny.

W dodatku wydajesz 20k i wciąż musisz korzystać z pluginów. Maya to bardziej kompleksowe rozwiązanie.

Na początek najlepszy jest jak chyba XSI. Bardzo tani program 3d, na który może cię stać... Ma pełno zalet:). W 30 dni nie nauczysz się żadnego programu. A licencja zakazuje Ci wielokrotnej instalacji na jednym stanowisku.

Masz też darmowe programy jak Wings3d/blender. Tam się ucz:)

suntzu

0 + - 2010-04-17 18:05

Zapomniałem wspomnieć 3ds max/maya/(xsi chyba też) to programy 1 wątkowe. Praktycznie wszystko działa na 1 wątku.... Dlatego jak będziesz miał duże sceny to powstaje problem z przetwarzaniem geometrii. CPU nie daje rady i GPU się nudzi. Wyobraź sobie Crysisa gdyby był 1 wątkowy. Nawet gdybyś miał 3x480 nic by to nie dało.


Modo to program wielowątkowy:)

Next_Gen_1987

0 + - 2010-04-17 16:12

Zdecydowanie za wysoka ocena, naciągane 7/10 to maksimum dla tej gry. Problemy techniczne, brak optymalizacji, sztuczna inteligencja i inne problemy, skazują tą grę jedynie na jakiś ''benchmark'', a nie na dobrą grę. Klimat nieco ratuję ją, ale to za mało.

Astar12

0 + - 2010-04-17 16:49

Swego czasu Metro 2033 reklamowano jako pogromcę stalkera z super fabuła i niesamowitym klimatem z tych zapowiedzi niestery albo i stety zostało samo "i". Grę można ocenić max. 5/10 lub jak ktoś się mocno upiera 6/10 za naprawdę ładną grafikę tworząca klimat post apokaliptyczny. Reszta gry w zasadzie to odgrzewane kotlety pozbierane z wielu typów gier. Główne zarzuty dla gry to:

1. Bardzo linowa fabułą niepozwalające praktycznie na nic - czyli to z czym mieliśmy doczynienia do połowy lat 90-tych w grach. Cofnięcie się wstecz niemal o półtorej dekady.

2. Na 10 min. gry 5 min. scenek z bełkotliwymi dialogami nie wnoszącymi praktycznie nic do gry a tym bardziej do klimatuczyli - i ponownie to z czym mieliśmy doczynienia do połowy lat 90-tych w grach. Cofnięcie się wstecz niemal o półtorej dekady. Jedynie to że nie jest to filmik a generowana grafika z poziomu gry, koniec lat 90-tych to i tak dekada w plecy jak nie więcej.

3. Fabuła gry naciągana jak cienki barszczyk w barze kolejowym i mająca mało wspólnego z książką która była ciekawa i miała naprawdę dobą narrację i fabułę.

Gdyby naprawdę wprowadzono choć połowę rozwiązań ze stalkera do tej gry to była by absolutnym hitem a tak pozostał kit i to dość drogi i dziwić się ze piractwo ma się dobrze gdym zagrał w pirata to nigdy bym tej gry nie kup a tak wywalona kasa w błoto.

milten89

0 + - 2010-04-17 17:16

Taka jakaś niekompletna ta recenzja. Zabrakło testów w DX 9, zabrakło Radeonów poprzedniej generacji oraz GeForców jakoś mało (o fermi już nie piszę, bo było wspomniane). Naprawdę nie było w reakcji choćby jednego Radeona 4870 albo GTX 260?
Co do samej gry to fabuła nawet może być, ale skrypty i inteligencja ludzi czasami przyprawiają o białą gorączkę.

Ostrowin

0 + - 2010-04-17 18:02

Dx to już archaizm więc się nie dziw że nie ma testów.

A to że brakuje jakiegoś Radka 48xx i GTX'a 260, jakby nie patrzeć chyba najpopularniejsze karty wśród graczy woła o pomstę do nieba.

Ostrowin

0 + - 2010-04-17 18:03

chodziło mi oczywiście o DX9 ;]

milten89

0 + - 2010-04-17 18:34

Chodzi mi o to, że jak było porównanie wydajności DX to widać ładnie, że na 9 jest najwięcej klatek, a oprawa wizualna ucierpiała w prawie niezauważalnym stopniu

krolik_beny

0 + - 2010-04-20 17:18

Może DX9 nie jest najnowszy, ale występuje w tej grze i testy w tym trybie powinny być.

Po za tym ja nie widzę różnic pomiędzy tym "archaizmem" a DX11 w jakości obrazu. W ilości fps niestety są duże bardzo...

Po za tym ja grałem a Viście na GeForce 8 i nie miałem opcji DX10, więc wiesz...

slawkow68

0 + - 2010-04-17 18:44

nie do końca podszedł mi ten test, można było moim zdaniem, zaczekać z jego publikacją, aż zostanie uzupełniony o testy fermiego, bo z tego co szumi w internecie wynika, że jest to jedna z bardzo niewielu gier gdzie gtx4xx pokazuje pazurki.
Można by jeszcze dodać, dla ciekawostki, porównanie przy działaniu z 2 rdzeniami cpu (ot po prostu wyłączyć 2 rdzenie, nie sądze aby było z tym dużo zachodu) bo w wyamaganiach był podany 4core, więc ciekawe czy faktycznie robi to różnicę. Brakuje mi tez i hd48xx oraz gtx260 ale tego mozna mniej wiecej domyslec sie z gtx260. A było coś wspomniane o physx w tej grze?

Igoruss

0 + - 2010-04-17 19:01

Bardzo fajny art, gra również, oprawa wideo jest rewelacyjna w końcu jest jakaś gra przebijająca Crysisa pod względem grafiki i katowania kart graficznych xD

Trochę dziwnie wypada GTX285, zawsze jest na poziomie HD5770 czyżby gra bardziej lubiła karty ATi ?

stoona

0 + - 2010-04-17 20:14

Co do wykorzystania pamięci to i tak jeśli aplikacja jest 32 bitowa (a z tego co pamiętam jak grałem, jest) to nawet w 64 bitowym systemie nie użyje więcej niż 2 GB pamięci.
Co do wymagań to powiem szczerze, że u mojego młodego na PDC E5200@3,3GHz; 4GB RAM i GeForce 9600GT grało się w ustawieniach wysokich, 1280x960 z wyłączonym AA i w DX-9 bez problemu (nie testowałem ile klatek na sekundę ale na oko było płynnie, przeszedł całą grę nie narzekając).
Na moim i5-750 z GeForcem 275GTX przy bardzo wysokich ustawieniach w 1360x768 ale bez AA w DX-10 też grało się podobnie (i "na oko" grafika wyglądała identycznie).
Na słabszych komputerach najlepiej grać w DX-9. Przy bardzo małej stracie w wyglądzie zyskujemy bardzo dużo na płynności rozgrywki.

pershing6

0 + - 2010-04-17 22:56

Dokladnie, mam radka 4850 referent do tego AII 3,0 i 3,25GB ram i dziala na maxa bez AA i 1280x1024, raz mialem spadek do ok 16fps a tak to ponad 50 !

Kawalarz15

0 + - 2010-04-17 20:16

Wymagania wiekowe złe podaliście. Są 16+.

Atak_Snajpera

0 + - 2010-04-17 21:09

Może mi ktoś wytłumaczyć poco w ogóle tworzyli gre pod coś innego niż DX9? Gracz oprócz ogromnego spadku w fps nie dostaje obsolutnie nic w zamian.

jankesdh

0 + - 2010-04-18 08:08

Postęp mimo wszystko ;)

MarJano

0 + - 2010-04-17 21:30

siema, czy gra chodzi na XP ?? ..sam jestem ciekaw mam C2D 4600, 4gb ram i 8800GT ...

stoona

0 + - 2010-04-17 22:30

Chodzi.

jankesdh

0 + - 2010-04-18 08:14

Gra jak dla mnie jest gniotem. Całe szczęście jej nie kupiłem - po godzinie dałem za wygraną. SI zabiera jakąkolwiek radość z gry, bronie są jakieś słabe, naboi mało. Skrypty też są faalne, bo jak stanie się nie w tym miejscu co trzeba to scenka się nie uruchomi itp.
Z plusów, to dobrze oddany klimat stacji (czuje się życie), dźwięk no i grafika, tyle, że wolałbym gorszą grafę, ale lepszą fabułę.

W recce brakuje mi strony poświęconej PhysX - wiem, że nie wiele on zmienia poza ilością fps, ale jak już testujecie to może do końca ;)

Warmonger

0 + - 2010-04-18 11:33

Chcesz mocnych broni i ton amunicji, odpal 'nowego' Serious Sama :>
W takim np. Unrealu bronie zdecydowanie nie dawały rady przeciwnikom, ale dzięki temu powstawał klimat niepewności i ciągłego zagrożenia. O to samo chodzi w Metrze.

jankesdh

0 + - 2010-04-18 21:59

Nie o o to mi chodzi - ile można wytrzymać strzałów w klatkę piersiową ?? Unreal to inna para kaloszy.
Z resztą nie jestem odosobniony w moim zdaniu.

KURVVA

0 + - 2010-04-18 10:30

LOL nie ma wpływu na fabule???? Własnie każde nasze postępowanie ma wplyw na alternatywne zakończenie, autor recenzji chyba nie gral w ta gre drugi raz albo wziął dane z onetu.. Za każdego questa można dostać nagrode, możemy ja wziąsc albo odrzucić, jak odrzucimy to znaczy ze zrobiliśmy to bezinteresownie czyli jesteśmy dobrzy, ta samo z wrogami, można ich zabić albo przejść po cichu i dzięki temu także jest wpływ na fabule i inne alternatywne zakończenia.

Gratuluje autorowi -_-

Maksym Słomski

0 + - 2010-04-18 11:01

Wziąć.

To ma wpływ na fabułę, czy zakończenie?

Maciej Gan

0 + - 2010-04-18 11:02

Ja gratuluje jakże subtelnego nicku...

Sebastian Ogłoziński

0 + - 2010-04-18 21:24

Witam

Proszę sobie wyobrazić, że nie miałem czasu na przejście gry po raz drugi. Testy i napisanie recenzji zajmuje naprawdę dużo czasu. Natomiast posługiwanie się innymi źródłami przy pisaniu recenzji, nie jest w moim stylu.

Co do kart, podczas gdy otrzymałem je do testów, w sklepach nie było jeszcze dostępnych nowych GeForce'ów, więc proszę o zrozumienie.

Pozdrawiam.

pawluto

0 + - 2010-04-18 13:07

Ruska optymalizacja...czyli żadna.
Oczywiście nie ma dema gry by każdy ją mógł przetestować i zobaczyć jej walory więc jest pewne to co piszą ludzie którzy ją kupili że niestety gra jest beznadziejna.
Reklama i ładne fotki robią swoje...

krolik_beny

0 + - 2010-04-20 17:11

A grałeś w nią, czy tylko tak piszesz, ze gra i optymalizacja beznadziejna?? Mi np się podobała. Bardzo przyjemnie się grało. Optymalizacja też nie jest zła.

pawluto

0 + - 2010-04-22 18:59

Grałem u kumpla , ale chciałem u siebie w domu spróbować ale oczywiście dema nie ma co nie dziwne bo u kumpla na wypasionym kompie gra chodziła tragicznie , nie mówię że żle ale jak na sprzęt to tragedia. Grafiką zupełnie nie ma co się zachwycać , chwyt reklamowy robi swoje.

Sztu3

0 + - 2010-04-18 15:26

Mam i7@3,9 260 w SLI, 6GBRAM, i na v.high dx10 osiagam ok.40 klatek. Niestety mikroprzyciecia nie pozwalaja mi grac komfortowo (czuje jak by bylo 15 fps)....trzeba czekac na patcha..

drumlin

0 + - 2010-04-18 17:16

Na radeonie 3870 ustawienia MEDIUM rozdzielczość HULL HD śmiga bez problemu a brak możliwości zaawansowanych ustawień grafiki to kpina. wiecie co me bawi jak widzę te słabiutkie kart graficzne z DX 11 kto to kupuje w ogóle po co to produkować jak i tak nic na tym nie poleci na DX 11 a nawet na 10. a potem się dziwią ze słaba sprzedasz i na piractwo zwalają.

drumlin

0 + - 2010-04-18 17:20

Gra jest liniowa a zapowiadali ze to ma być taki RPG trochę, skrypty co krok, a potworki sztywno się poruszają. Szkoda bo pomysł mi się bardzo podoba

razor_1911

0 + - 2010-04-18 17:31

Żałuję, że gra ma na prawdę niewiele wspólnego z książką. I nie pomógł tu autor ww. książki współpracując z twórcami gry. A szkoda.

BartBMore

0 + - 2010-04-19 00:33

Tego komentarza pewnie i tak nikt nie przeczyta ale wyraże sie prosto - testy to wg mnie jedno wielkie kłamstwo...ja na Gigabyte HD5770 1gb (dokładnie taki sam jak w recenzji) moge pograć w dx 11 na najwyższych z AAx4 w roździelczości 2048x1152 z prędkością 25-30 fps - a tutaj takiej prędkośći pewnie 5850 by nie osiągnął...troche rzetelności panowie.

pershing6

0 + - 2010-04-19 08:52

Dokladnie, mam radka 4850 referent do tego AII 3,0 i 3,25GB ram i dziala na maxa bez AA i 1280x1024, raz mialem spadek do ok 16fps a tak to ponad 50 !

Maksym Słomski

0 + - 2010-04-19 09:33

Wydało się, nVidia płaci nam za fałszowanie testów. Redakcyjny Kolega ani gry, ani kart tak naprawdę nie miał, a wyniki wszyscy gremialnie wróżyliśmy z fusów. Do tego zmierzasz? Nie lepiej zapytać o to gdzie mierzone były w grze te FPSy? ;)

Kamil Myzia

0 + - 2010-04-19 14:06

Widzę, że faktycznie kosmiczne wydajności oferują Wasze karty :). Przed chwilką grałem w Metro na C2D 8400 @4.1 GHz z HD 5870 i GTX 480. Ten pierwszy ledwo co oferował płynną rozgrywkę w 190x1200 w DX10 na najwyższych ustawieniach (bez AA!). Ta gra wymaga przynajmniej 40 fps, aby komfort grania był wystarczający. Na GTX 480 wydajność była oczywiście wyższa, ale do DX11 wydaję mi się, że nadal to było za mało.

Grę badałem w pierwszych etapach do miejsca, gdzie zaczynamy jechać drezyną. Nie wiem jak jest dalej, może lepiej, ale raczej wątpię.

Maksym Słomski

0 + - 2010-04-20 10:41

Bo oni mają karty po OC chłodzone azotem. ;)

Kamil Myzia

0 + - 2010-04-19 09:32

i co z tego, że wam działa. Dobiera się takie miejsca testowe, gdzie jest maksymalnie obciążony układ graficzny. W innym wypadku, szybko dochodzi się do ograniczenia wydajności przez CPU na szybkich kartach graficznych. Najważniejsze, że wszystkie testy kart były wykonane w tych warunkach przy identycznych ustawieniach grafiki.

Równie dobrze można sobie przypomnieć jak było w Stalker - Czyste Niebo. Tuż po rozpoczęciu gry, w bazie, przy określonej godzinie była tak niska wydajność, że dopiero HD 5870 oferował 40 fps w 1620x1200.

Maksym Słomski

0 + - 2010-04-19 09:34

Napisaliśmy widzę równocześnie. ;)

suntzu

0 + - 2010-04-19 16:55

Dokładnie. Gdyby dać karcie graifcznej do wyświetlenia Box...Będą setki FPSów, a ograniczeniem będzie nie GPU tylko CPU. W odwrotną stronę, jeżeli będzie będzie obikt z milionem poly to GPU nie nadąża, a CPU się nudzi.


Jak chcecie test CPU to wystarczy zamontować program 3d dać boxa i sprawdzić jak leci:) To ma być test w realnych warunkach tak by miec jak najmniej problemów.

gatar

0 + - 2010-04-19 09:36

Taak. Gra jest klimatyczna, taka stalkerowa i fajnie.
Jednak te wymagania sprzętowe ... to jakiś koszmar.
Gram bez problemu na max detalach w Bishok2, Battledield2 a Metro, mimo ciemnych lokacji .. czkawka.
Nie wymienię PC dla tej gry.

mr.digit

0 + - 2010-04-19 13:30

Widać że ktoś tu nie wie o czym pisze.

W ocenie napisane jest Optymalizacja - ocena zadowalająca. Dziwne jest, że słyszy się to odnośnie produktu posiadającego jednak zamknięty kod chroniony licencją. Jaką więc Autor może mieć wiedzę o tym jak kod został zoptymalizowany, a co najważniejsze, czy wie co to w ogóle jest optymalizacja, i czy w tym przypadku poszła w odpowiednią stronę.

szydas

0 + - 2010-04-20 10:22

Recenzja przyzwoita i przydatna. Ale liczba błędów językowych woła o pomstę do nieba i sprawia, że odechciewa się czytać! Czy nikt w redakcji nie zajmuje się sprawdzeniem tekstu przed jego publikacją? Merytorycznie nic nie można recenzji zarzucić, można nie zgodzić się z zastosowaną techniką chwalenia wad gry, ale na 100% nie przejdzie stwierdzenie, że to STALKER czy Fallout nawiązują klimatem do gry Metro 2033 (a takie stwierdzenie widnieje na pierwszej stronie recenzji) - zdecydowanie kierunek jest odwrotny.

trojelbus

0 + - 2010-05-05 00:56

Wymaganie sprzętowe nie są aż tak wygurowane, a przynajmnije nie są przesadzone, przesadzone były ale w np w Crysisie. Moim zdaniem gierka jest poprostu niesamowita. Klimatem i grafiką kladzie konkurencję. Pieknie chodzi na 4870 w 1680 i dx10. czasami nie wyrabia na kolacjach na zewnatrz lub gdy jest duzo swiatla. Ale da sie grac.

malpigwalt

0 + - 2010-05-13 22:52

Stasiu nie czepiaj się.

grzszp

0 + - 2010-11-10 23:58

miałem pisać pracę w CUDA, ale widzę, że moje GTX 460 przyda się do "wyższych celów" ;)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: 1 18
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Produkty polecane przez redakcję. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!
51,90,-
 z VAT