Maciej Piotrowski | 2009-07-13

Najbrutalniejsze gry jakie znamy!

kategoria: gry

producenci:

 

Prototype

Wydawca: Activision Blizzard
Platformy: PC, Playstation 3, Xbox 360
Data wydania: 9 czerwca 2009/ 3 lipca (PL)

Sądząc po sporym zainteresowaniu jakie wzbudzały wszelkie informacje o Prototype pojawiające się na łamach naszego i wielu innych portali, jeszcze przed premierą gry można było przypuszczać, że oto szykuje się prawdziwy hit.

W wielu dotychczasowych produkcjach mieliśmy do czynienia z ogromną metropolią (tutaj Manhattan), szerzącą się epidemią, wielką ilością różnorodnych zadań i bohaterem wyposażonym w niezwykły wachlarz super mocy. Ale swoisty mix tych wszystkich elementów zdarza się dopiero drugi bądź trzeci raz w historii elektronicznej rozrywki.

Wcześniej były tylko Spiderman i inFamous, choć ten ostatni tworzony był prawie równocześnie z Prototype. To co odróżnia jednak opisywaną produkcję od innych podobnych tytułów, to zdolność naszego bohatera, Aleksa Mercera, do transformacji swojego ciała w istną maszynę do zabijania i wchłaniania ciał innych ludzi w celu przejęcia ich tożsamości.

Wszystko to okraszone jest ogromną dawką brutalności. Twórcy gry z sadystyczną wręcz przyjemnością pokazują nam nabijanie ludzi na kolce wychodzące z ciała Mercera, rzucanie w nich przedmiotami, rozcinanie ich ciał na części czy rozsmarowywanie ludzi na chodnikach przy akompaniamencie hektolitrów krwi.

Trudno chyba o lepszą rekomendację na znalezienie się w naszym zestawieniu 21 najbrutalniejszych gier w historii elektronicznej rozrywki.



odsłon: 320994

Komentarze

(69)

Grzegorz Kubera

0 + - 2009-07-13 09:31

Hmm, mniej wiecej w polowe z tych gier gralem. A kilka nawet kupilem. :) "Trudno się dziwić – to przecież tematy, które zawsze sprzedawały się najlepiej. Ot, taka nasza ludzka natura." - cos w tym jest.

G.

tomek1081

0 + - 2009-07-13 18:17

Teraz ja jestem drugi :P
A co do gier to w niektórych przypadakch tylko grafa jest fajna i nic poza tym.

Gulczkwas1

0 + - 2009-07-13 22:26

Jestem trzeci!
Zabrakło Blooda, Duke Nukem, Shadow Warior i zapewne wielu cudownych gier
a co do trzeciego Fallouta to się tutaj nie zgodzę, poprzednie części były bardziej brutalne, a w 3 tylko głowa ręko noga...Plants Vs Zombies jest bardziej urozmaicone;-)

sqnke

0 + - 2009-09-26 13:23

Zabrakło chyba najważniejszych serii czyli Halflife i Doom ;-) Nikt mi nie powie, że pierwsze części to nie była rzeżnia, a Doom3 to już wogóle.

entuzjasta789

0 + - 2009-07-13 09:33

jestem pierwszy!!co do artykułu to naprawdę jest świetny!!!materiały filmowe i czytanie opisywanych gier było czystą przyjemnością:)Pozdrawiam...Piąteczka

entuzjasta789

0 + - 2009-07-13 09:34

już drugi:/

Krzychu2009

0 + - 2009-07-13 20:40

lol

sowiasty

0 + - 2009-07-13 09:38

skoro mowa o krwawych i brutalnych grach to mi brakuje jak sama nazwa wskazuje "Blood" ;)

Vilgefortz

0 + - 2009-07-13 11:03

zgadza się, zdecydowanie brakuje blood i blood 2, zwłaszcza że był to 1997 i 1998 rok, a jak na tamte czasy to gra była masakryczna ;)

Brandar

0 + - 2009-07-13 14:21

Ahh Blood. Pamięta się te rączki biegające i z uporem próbujące wskoczyć nam na twarz :D.

Qpers

0 + - 2009-07-13 09:50

Seria Carmageddon - najbardziej zapadł mi w pamięci tekst "So many pedestrians and so less time" :)

_nick_

0 + - 2009-07-13 09:52

The suffering - śweietna gierka, krótka, ale wciągająca i wgniatająca w fotel.

Postal 2 - mega fajna giera, można się było nieźle odstresować, brutalna gra ale z humorem.

Doom 3 - bardzo straszna, ale dało się grać


Można jeszcze dodać serię AvP.

leukocyt

0 + - 2009-07-13 09:53

Tak gwoli ścisłości to obrazek przy opisie serii Silent Hill pochodzi z Siren: Blood Curse, a nie z Silent Hilla... trochę wtopa.

Mateusz Sołtysiak

0 + - 2009-07-13 11:18

Tak, przepraszamy. Już jest właściwa:)

HemaN

0 + - 2009-07-13 10:15

Z tymi Muminkami we wstępie to trochę przesada. Fakt, krwawe nigdy nie były, ale pamiętacie choćby Bukę czy Hatifnatów :) ? Czasem był to dobry dreszczowiec :D .

Supul

0 + - 2009-07-13 10:27

A gdzie Thrill Kill? Chyba najbrutalniejsza i najbardziej psychodeliczna gierka ever. Zakazana była w większości krajów Europejskich (ale nie u nas:) Proponuję dopisać, bo inaczej lista będzie niepełna

Maciej Piotrowski

0 + - 2009-07-13 11:11

Chciałem ją umieścić, ale niestety - z uwagi na fakt, że nigdy nie ukazała sę oficjalnie nie mogłem ego zrobić.:( To co było dostępne w Sieci to beta. Nadal jednak pirat.

Bez dwóch zdan była to pierwsza, chyba najbardziej chora i brutalna gra jaka pojawiała się na konsolach.

pocio

0 + - 2009-07-13 10:31

Soldier of Fortune, Mortal Kombat, Resident Evil, Grand Theft Auto. Gry z tych serii ukazały się również na SEGE Dreamcast. Dlaczego ta konsola została ominięta w spisie platform? Nie bierzcie pod uwagę producentów, którzy dalej robią maszynki do gier bo to mi troche smierdzi dyskryminacją starszego sprzetu...

Ostrowin

0 + - 2009-07-13 10:59

Człowieku nie czepiaj się takich bzdur,Dreamcast to już zabytek,i nikt o nim nie pamięta.

pocio

0 + - 2009-07-13 11:57

jaki zabytek? zabytek to nes, sega master system albo pong... poza tym jezeli by ktos o nim wspomnial to ludzie by sobie przypomnieli o tej swietnej konsoli... wiec ty nie gadaj glupot tylko idz sobie zagraj na swoim PS3 ktore dostales od dziadka na komunie

pocio

0 + - 2009-07-13 11:59

poza tym dreamcast jest konsolą z generacji PS2, game cube'a i pierwszego x-boxa.. te konsole to tez zabytki?

leukocyt

0 + - 2009-07-13 10:31

Thrill Kill nigdy nie został oficjalnie wypuszczony na rynek, a sama gra nie została nigdy w 100% ukończona, więc chyba nie ma tu dla niej miejsca... a szkoda, bo była zabawna ;) Szczególnie jak się młóciły 4 osoby ;)

szawel

0 + - 2009-07-13 10:36

A gdzie Blood?

grzesiekmos

0 + - 2009-07-13 11:13

Grałem w niektóre gry. Pamiętam jak wyszedł SoF2 Double Helix, wtedy to rewelacja była ;)
Mogła by się tu też znaleźć gra pt. BloodRayne, też była bardzo fajna ;]

game4you

0 + - 2009-07-13 11:34

Postal 2 najlepszy ;]

_nick_

0 + - 2009-07-13 11:36

nadziać kota na shotguna i strzelac do talibów w kościele, a jak się to znudzi to odlać się na przchodnia tak, żeby się zbełtał ;] rozgrywka miodna :D

game4you

0 + - 2009-07-13 11:44

ja aż tak extremalnie w to nie grałem... ale jak na tamte czasy to gra była naprawde dobra, widok z pierwszej osoby, pełno zakamarków, dowolność w wykonywaniu zadań, niezły system strzelania, teksty!!! i duzo innowacyjunych rozwiazań

Apokalipsa Weekend była bardziej brutalna od Share the Pain... tam do gustu bardzo pryzpadła mi maczeta, ale młot i kosa też były niczego sobie.

19dobrzyk64

0 + - 2009-07-13 12:05

Brothers In Arms: Hell’s Highway
Call of Duty
Moim zdaniem to nie są brutalne gry :P

Postal no nie wiem jak dla kogo :D

Co do Prototype to właśnie ostatnio sobie zainstalowałem, fabuła nie rzuca na kolana. Natomiast co do jakości to chciałbym żeby na takich detalach i z taką płynnością ta gra mi chodziła jak na zamieszczonym filmiku :)

Ogólnie artykuł dobry, "fanom" krwi może podsunąć kolejne tytuły :D

Maciej Piotrowski

0 + - 2009-07-13 12:50

Co do Brothers in Arms: Hell's Highway - a film Cię nie przekonuje?:)

Naznaciony1

0 + - 2009-07-13 13:18

Stubbs The Zombie faja gierka i krwi też się sporo leje ;D

Curinga

0 + - 2009-07-13 13:28

Ej, a gdzie KINGPIN???????

:)

DeRuleX

0 + - 2009-07-13 15:51

No właśnie, oj bo zaraz wezmę gazrurkę i autora zdzielę :D

lolko7

0 + - 2009-07-13 14:22

A gdzie Creatures ? No gdzie ? To była dopiero brutalna gra ! ;)

afros

0 + - 2009-07-13 14:34

a ja mam wrażenie że ktoś tu pierwszy raz grał w carmageddon tdr 2000 :) bo na tym filmiku to cieno :)

Stefek

0 + - 2009-07-13 14:51

Ja bym tu dodał jeszcze Kroniki Riddicka, ze względu na ciekawy sposób eksterminacji przeciwników, łącznie z podżynaniem gardeł i wykręcaniem karków ;-).
Z tych powyżej, ciekawa wydaje się MadWorld, szkoda, że nie jest na pc.
Reszta była zaliczana systematycznie.

eonss

0 + - 2009-07-13 15:16

dobry artykul :) gralem we wszystkie te gry i z kazda musze sie zgodzic :) te gry przez swoj klimat nabieraja na wartosci . . .

humandxp

0 + - 2009-07-13 15:25

akurat prototype to cienka gra, na sile upchnieta chyba z engine spiderman web of shadows, doslownie te same lokalizacje, tylko inna postac glowna, grafika cienka(textury na x360).
w wolverine za to zapomnieliscie napisac o jednej rzeczy ktora wyroznia ta gra, odwzorowanie zniszczen. wolverine sie leczy a przez to pieknie widac dziury w jego ciele, za nimi zebra,kregoslup,narzady. i pieknie sie to samo leczy.
brakuje tez 1 gry ktora jest bardzo brutalna,szczegolnie 2ka ninja gaiden na xbox i x360. nie cie pobije ultimate technique miecza oraz rozcinania kosa.

DeRuleX

0 + - 2009-07-13 16:03

Carmageddon to już klasyk, a o tym że gra to "deprawująca i pełna przemocy diaboliczna trucizna dla duszy" świadczy pierwszy akapit instrukcji.

el_profeta

0 + - 2009-07-13 16:15

mi brakło bloodrayne:) to byla krwawa siekanka:)

Mery84

0 + - 2009-07-13 16:53

Ja się pytam, a gdzie jest F.E.A.R. 1 i 2?
Tam też przecież jest niezła makabreska - zwłoki spadające znikąd i kałuże krwi czy krew kapiąca z sufitu.
Oj mizerne to zestawienie :P.

FirstBorn

0 + - 2009-07-13 17:58

Właśnie gdzie F.E.A.R no i PainKiller :/ a i nie powinno być Coda5 .

Istvan

0 + - 2009-07-13 18:36

Jest jeszcze jedna gra, w ktorej trup sciele sie gesto. Moze nawet nie sciele, bo zostaje zywcem pozarty... Pacman. :D

dm_86

0 + - 2009-07-13 18:39

zabrakło też Rise of the Triad ;)

Jacek Wiśniowski

0 + - 2009-07-13 19:22

No a seria Lemmings? Wybuchające lemmingi, spadajace ze skały lemmingi, tonące lemmingi - jedna wielka jatka :D

Crazy Ali

0 + - 2009-07-13 22:47

Simsy to masakra!!! Zagłodzić na śmierć, podpalić, utopić, zamęczyć; kolejna urna na kominek i następna ofiara!

Tim0n

0 + - 2009-07-13 23:04

hahahaha, ja sobie dom starców robię i na tarasie mam groby :) PS. Najlepszy Prototype

derekpl

0 + - 2009-07-13 23:30

A ja bym artykol podzielil po jednej linijce ne strone

A tak powarznie, lekkie przegiecie jesli w tekscie sa umieszczone dwa filiki z youtube to samego tekstu na stronie jest kilka linijek
Wypadalo by cos z tym zrobic, przynajmniej 3 razy tyle takstu na strone, takie ciagle klikanie nie jest szczegulnie przyjemne

Grzegorz Kubera

0 + - 2009-07-14 10:23

Tak, ale pamietaj, ze to tylko przeglad, nie zas recenzje gier. Celowo dalismy malo tekstu, by mozna bylo latwo i szybko przebrnac przez caly material.

G.

paweloc

0 + - 2009-07-13 23:41

COD 5 nie jest aż tak brutalny, a tylko pokazuje nieocenzurowaną wojnę jak kiedyś reporterzy wojny z Wietnamu. Prototype za to jest brutalny, gdyby nie ta słaba grafika grafika...

Otheim

0 + - 2009-07-14 05:33

Fakt kilka tytułów pominięto. ;)

Grzegorz Kubera

0 + - 2009-07-14 10:26

Staraliśmy się zmieścić w 20, a i tak wyszło 21. Ostatecznie jednak gdybyśmy opisali 100 gier, to i tak któryś z czytelników wskazałby tę 101, której jego zdaniem zabrakło. ;-)

G.

kajotte

0 + - 2009-07-14 14:47

A Serious Sam ? Tam też była ... masowa eksterminacja...

SoundsGreat

0 + - 2009-07-14 16:39

Grand Theft Auto!!

paweloc

0 + - 2009-07-14 17:33

Z tym co robi moja siostra w The sims 3 to jest dopiero brutalne.

Lightning

0 + - 2009-07-14 23:14

Najlepszy PROTOTYPE !!!

Makkk

0 + - 2009-07-15 14:12

Miałem raptem 7, czy 8 lat i grywałem u sąsiada na amidze w to:

http://www.youtube.com/watch?v=t-NolhJYPg4

To był prawdziwy hardkor dla mnie ;D Jeszcze do Fatali była osobna dyskietka ;d;d;d

airgladah

0 + - 2009-07-16 22:59

super recenzja - chyba muszę po nadrabiać w niektóre gry

methos

0 + - 2009-07-17 12:27

Sądzę, że niektóre z tytułów nie pasują do tej listy. Może inaczej - pasują ale powinny być podzielone.

Podzielić ją należało na te, które wywołują pożądaną reakcję u gracza i te działania są głównym tematem gry (masakrowanie dla samego masakrowania)- np Postal/Carmagedon itp
natabene: gry których nigdy nie ruszyłem i nie ruszę bo to nie jest już rozrywka na poziomie - mimo że nie obce mi są tytuły, które obfitują w dużą jatkę i znalazły się w tym artykule i uwaga! nie jestem przeciwnikiem brutalności w grach.

Kolejna grupa gier to te, które przedstawiając jakąś fabułę, a brutalność przedstawiona w historii oraz wywołana działaniami gracza jest jak najbardziej uzasadniona i inaczej tej gry nie można by było przedstawić - ResidentEvil, SilentHill, theSuffering, DeadSpace.

Oraz ostatnia grupa, w której autorzy próbują ukazać/ukazują w pewnym stopniu 'realizm' z wydarzeń, które same z siebie są takie a nie inne i w żaden inny sposób ich nie da się przedstawić, których część historii na których te gry się opierają znamy od podstawówki - czyli gry bazujące na konfliktach zbrojnych ludzkości - BrothersInArms, CallOfDuty.

Moim zdaniem gry z grupy 2 i 3 nie powinny się znaleźć w jednym worku z tytułami z grupy 1.
Są to całkowicie różne typy i tu autor dał plamę. Oczywiście zgodzę się, że brutalności nie ma co uzasadniać/dzielić ale kiedy spojrzycie na to z mojego pkt widzenia i się troszkę głębiej nad tym zastanowicie to może dojdziecie do podobnego zdania.

Maciej Piotrowski

0 + - 2009-07-17 16:25

Uważam, że nie ma co dzielić brutalności i przemocy. To że jedna gra czyni z niej cel sam w sobie a w innej służy ona do opowiadania historii nic nie zmienia. Brutalność i przemoc cały czas pozostaną brutalnością i przemocą. Sporo zależy również od samego gracza. Na przykładzie filmiku z Brothers in Arms można zobaczyć że jego autor za cel postawił sobie zrobienie jak największej sieczki z przeciwników i najwyraźniej sprawiło mu to dużą frajdę.

methos

0 + - 2009-07-17 22:24

W ostatnim zdaniu mojej wcześniejszej wypowiedzi napisałem to samo-nie ma co dzielić brutalności bo jak napisałeś, pozostanie ona zawsze brutalnością. Jednak wydaje mi się, że patrzymy na ten temat z innych perspektyw, którą na dodatek przeinaczają (na niekorzyść pewnych tytułów-chociażby świetnego BIA) tacy 'gracze' jak autor przytoczonego filmiku. Mój pkt widzenia opisałem wcześniej. Jest sens pokazywania pewnych rzeczy w grach z gr 2 i 3 - i jak dla mnie są one jak najbardziej na miejscu i w porządku (bo nie wyobrażam sobie takiego RE gdzie zombiasa eliminujesz w bardziej 'humanitarny' sposób- jak? -okładając go poduszką?!).
Ale gry typu Postal wywołujące w gaczu chęć mordu i wymyślania przeróżnych sposobów jego realizacji (bo jak tu w inny sposób przejść kolejny poziom) - są chore - i to tylko one powinny się ukazać w tym artykule-ukazując właśnie ich brutalność i z góry zaplanowane 'pchanie' gracza przez autorów w stronę wywoływania jeszcze większej brutalności.
I w tym momencie zgadzam się z Twoim zdaniem - sporo zależy od gracz. Przechodząc 3 części BIA zachwycałem się tym co próbowali przekazać autorzy i w jaki sposób to ukazali (pokłon w ich str). Ani przez moment nie przeszedł mi przez głowę podobny pomysł jak autora ww filmu, który wydaje mi się miał wcześniej styczność z Postalem i jemu podobnymi tytułami.
Sumując - samej brutalności pokazanej (nie nakłaniającej do jej wyolbrzymiania) w grach nie jestem przeciwny ale takim 'produktom' jak Postal itp-tak.

grzegorz24

0 + - 2009-07-18 11:37

przez was znowu gram w carmagedon i co narobiliście? :):):)pozdrawiam

Luke85

0 + - 2009-07-18 11:43

Jak już daliście Carmagedon i Mortal Kombat to ja bym jeszcze dodał starego dobrego Blood. To była gra, głowy zombiaków jako piłki nożne:D

pabllo

0 + - 2009-07-20 21:21

Wszystko fajno.......ale mus się przyczepić do platform w "Mortal Kombat" :-)
Na Amidze 1200 z 3MB pamięci podręcznej (to były czasy!) i bodaj ośmioma dyskietkami grałem w w/w tytuł. (MK2)
Nieszczęsne dwa dżojstiki poległy na turniejach hehe.....

Pozdrawiam :-)

pilz-e

0 + - 2009-07-22 00:11

odświeżam sobie singla Q2 po kilku latach przerwy... może i to jedna wielka pixeloza a "resztki" zmielonych strogossów to ledwie czerwone bryły ;) ale dalsze levele to wg. mnie masakra :P oprócz tego, że pod lufę pcha nam się mięcho armatnie, to największe wrażenie na mnie zawsze robiły i robią te maszyny tortur (które możemy a nawet musimy użyć żeby zmielić żołnierza), więzienia, jęczenie i zeschizowanie niewolników :o może dzisiaj mało kogo to rusza, ale myślę że w 97 to było całkiem śmiałe posunięcie (chociaż w tym czasie wychodziły inne krwawe gry np. Blood, RE1, Carmageddon)

playerdomo

0 + - 2009-07-25 19:00

jaka wtopa, gdzie tu jest cala seria f.e.a.r !!!
co w tej liscie robi cod waw

Averr

0 + - 2009-08-09 16:18

Moim skromnym zdaniem zabrakło takich tytułów jak FEAR, Doom3 i ewentualnie BloodRayne. Generalnie super sprawa z tymi filmikami i opisami :)

deku01

0 + - 2009-09-11 12:09

Ech... Carmagedon 2, to było coś. Poza tym, że była masakryczna to była jednak świetną samochodówką. Każdy pojazd prowadziło się inaczej. Był nawet kombajn :-)

B4CHUS

0 + - 2009-09-16 23:27

Dobry artykuł, kawał roboty.

Ale brakuje mi tu najbardziej chyba brutalnej strategii i jednej z najmasakryczniejszych gier w latach 97 - 98, a mianowicie Myth. Kto zna 2 pierwsze częsci, na pewno się ze mną zgodzi.

grzesiek9

0 + - 2009-10-03 14:33

Zabrakło serii Redneck Rampage, Blooda, duke nukema 3d, shadow warrior, quake

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: - 21
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142