Na topie

Piotr Kubiczek | 2009-01-13

Nowy MacBook. W tym roku Apple przybędzie fanów

kategoria: laptopy

Producenci:

 

Podsumowanie. Filmik

W nowego MacBooka tchnięto nową duszę. Ogólnie rzecz biorąc mamy tu więc do czynienia z solidna produkcją, która nie mami niepotrzebnym blichtrem, a której autorzy w pełni biorą odpowiedzialność za solidny produkt – czyli po prosu „Made by Apple”.

Świetny wygląd dzięki nowej mniejszej i lżejszej obudowie, szybsza karta graficzna, podświetlana nowa klawiatura i jeszcze bardziej zaawansowany multitouch nawet nie tyle równoważą wady w postaci braku portu FireWire, czy słabszej matrycy, niż u starszego brata, co tworzą z nowego MacBooka, nową jakość w postaci produktu kompletnego i bardzo udanego.

Polecamy oglądnąć fajny filmik o nowym MacBook'u,
między innymi jak z jednego kawałka aluminium robi się obudowę klawiatury.

Jeśli do tego dołożyć świetny system wraz z oprogramowaniem zapewniającym prawie wszystko oprócz biurowych aplikacji otrzymamy komputer gotowy do użycia tuż po wyjęciu z pudła, ale do tego Apple zdążyła już chyba wszystkich przyzwyczaić.

 

Ocena końcowa:
Jakość wykonania:
super
Wygląd i ergonomia:
super
Klawiatura:
MultiTouch:
super
super
Wymiary i waga:
bardzo dobre
Czas pracy na baterii:
super
Oprogramowanie:
bardzo dobre
Jakość obrazu LCD:
super
Wydajność:
dobra
Wydajność 3D:
dobra
Głośniki/dźwięk: dobre
Głośność / cicha praca:
super
* Ogólna ocena:
    Orientacyjna cena w chwili publikacji: do 5100 zł
 * w tym cena  


Podziękowania dla firmy  iSource za wypożyczenie notebooka do testów





odsłon: 70775

Komentarze

(78)

Maciej Gan

0 + - 2009-01-13 17:44

Piękny i wydajny:) Do pracy wręcz idealny. Jedyne co odstrasza (do tego równie Apple zdążyło nas przyzwyczaić;)), to cena...

Czajnik

0 + - 2009-01-14 09:43

do pracy to raczej nie, chyba ze pod tym pojęciem rozumiesz internet filmy lub grafikę...

Co do jakości i wyglądu to faktycznie bez konkurencyjny!

asceta

0 + - 2009-01-14 09:58

@Czajnik: Mylisz się. Mac book jak najbardziej nadaje się do pełnoprawnej pracy w grafice, tekście, składzie redakcyjnym i w montażu filmów. Moja żona jest uzależniona od poprzedniego modelu.

Co do nowego na plus jest usztywniona obudowa - nie ma możliwości pęknięć które były zmorą posiadaczy poprzednich edycji, duży touch pad z wykryciem 4 palców i czas pracy na baterii (8h przy pracy biurowej, 6h przy pracy nad grafiką i 3h przy kompilowaniu non stop). Dla mnie wielkim minusem jest brak firewire i cena. Brak pilota jest niezauważalny - na starym maku korzystałem z niego może 3 razy.

Czajnik

0 + - 2009-01-15 02:57

Tak, ale programow typu AutoCad i innych typowo inzynierwkich nie uruchomisz.. pozatym co do grafiki to testy wykazaly wyższosc windowsa nad osxem a photoshop chodzi na windowsie szybciej... maki i grafika to pewien przesad za czasowkiedy to mak jako pierwszy wprowadzil w zasadzie grafike do komputerow pc.. jednak to bylo dawno i nie prawda a teraz w sumie wygodniej pracuje sie na windowsie, jest wiecek oprogramowania i mozna wysylac maile z polskimi znakami :D

Loozak

0 + - 2009-01-20 10:56

" maki i grafika to pewien przesad "

nie to standard, gdzie ty żyjesz w jakiej bajce.

Czajnik

0 + - 2009-01-20 20:49

Chyba ty zyjesz w bajce.. wszystkie programy do grafiki sa pisane pod platforme PC, chociazby najnowsze Photoshop CS4! W branzy jedynie szpanerzy graficy i lanserzy fotograficy uzywaja makow... W duzych firmach graficy normalnie pracuja na PC (w wiekszosci przypdakow), testy wydajności PSa pokazały że chodzi lepiej na platformach z windowsem, lepsza wydajnosc...

Tak jak mowie, MAC faktycznie był glownym anrzedziem grafikow za czasow jak platforma PC miala 256 kolorow :-) a odkad windwos polozyl nasick na grafike i wprowadził jej obsługe w lepszej jakosci to sie zaczelo zmieniac...

To tak jak z jazdą kuriera na ostrym kole... Jezdzi tak dla zasady i szpanu a nie dlatego ze cos jest lepsze, ostre koło jest z wiadomych wzgledow niebezpieczniejsze i gorsze... podobnie z Mac...

Loozak

0 + - 2009-01-22 09:46

a ty dalej swoje.. nie chcę cię budzić..

Czajnik

0 + - 2009-01-24 15:41

Nie ma to jak merytoryczna wypoweidz, nie masz dowodow na poparcie swoich tez widocznie wiec piszesz głopoty :-)

phlawski

0 + - 2009-01-16 21:03

To zależy od punktu siedzenia - innymi słowy, co to jest ta Twoja praca? Bo moja to programowanie (Java, Ruby) i do tego MacBook jest idealny.

pershing6

0 + - 2009-01-13 18:01

zawsze chcialem miec Mac'a, moze gdy jego cena spadnie do ok. 4k sobie sprawie.
Jestem ciekaw jak z awaryjnoscia ich produktow, za taka cene mozna oczekiwac niezawodnosci, a jak jest w rzeczywistosci ?

Molimo

0 + - 2009-01-13 18:09

Od 2 lat zero awarii (MacBook White). Co do ceny to nie oszukujmy sie - jest zbyt wygorowana jak na mozliwosci.

suntzu

0 + - 2009-01-13 18:47

Autor tekstu bardziej powtórzył to co gadali w keynote na apple, można zobaczyć sobie pełną prezentacje z itunes:
W recenzji brak porównania z innymi modalami. Wiem że nie dostaliście więcej, ale ocena by może spadła po przetestowaniu wszystkich nowych modeli.


Więc tak baterie da się wymienić chyba tylko w MacPro.
Z tego co wiem jest wyłącznie Szklana matryce....


Laptop jest wart swojej ceny, ponieważ jest to najlżejszy laptop, a przy tym zapewnie wystarczającą wydajnośc
Laptop jest wart swojej ceny ze względu na długi czas pracy baterii
Minusem jest wysoka cena, jak najbardziej adekwatna do produktu.... W laptopie macie opgoramowanie o za 600zł mac i pewnie też za pare set iLife.... tego windows nie ma ha..

Wszystko za darmow w linuxie

jasiekxl

0 + - 2009-01-13 19:34

fakt, cena jest wysoko ale w stanach mozna wyrwac juz za 1499. Mialem okzaje bawic sie tym lapotopem i przyzanm ze jest wspanialy. Idealny aby popracowac. Jedyna wada ktra jest to naped...psuje sie strasznie ale nowy kosztuje 300-400 zl wiec;D

W 100% polecam.

Molimo

0 + - 2009-01-13 19:41

Jezeli Windows7 dopracuja chlopaki z MS to tylko co naprawde wyroznia ten laptop pozostanie gladzik - puki co niedoscigniony ideal :>

suntzu

0 + - 2009-01-13 20:41

Aż mnie skręca, jak czytam takie coś....

Apple zastosował w tym laptopie baterie która trzyma 3x dłużej, a jej żywotność (maksmalna pojemność) została przedłużona z roku do lat.....

Chłopie WAGA to co wyróżnia ten laptop i ma ona znaczenie. Kupuj acery i ciesz się, mi wystarczy ten nie wyróżniający apple z gładzikiem....


Porównując szkło apple z innymi świecącymi matrycami mogę powiedzieć, że lepsze widziałem tylko u sony, ale też ten sony który widziałem kosztował 8tys złotych.

sebul

0 + - 2009-01-13 20:12

Ale pasc , jak lapek moze nie miec HDMI. PASC :P Wole moje Pavilionka :P

Otacon

0 + - 2009-01-13 20:50

a ja wole moje ps3 od pawulonka, i tez mam hdmi :p

szatras

0 + - 2009-01-13 20:19

"Polecamy oglądnąć fajny filmik o nowym MacBook'u"

Czytnąłem artykułka. Coool.

StGreg

0 + - 2009-01-13 20:38

Z jednej strony bardzo fajny... z drugiej strony strasznie daremny...

Na plus:
Swietna obudowa i touchpad, dobry czas pracy na baterii, lekki... wystarczajaco wydajny...

Na minus:
Malutenki dysk, tylko dwa(!!!!!) usb, brak hdmi, brak ExpressCard... okropnie wysoka cena jezeli porownac z tradycjnymi lapkami z takimi wnetrznosciami (ba.. nawet mozna lepsze kupic taniej... np. Lenovo t500 z radkiem 3650 i 9 komorowa bateria - wydajniejszy, tanszy i ~7-8h na baterii...)

Co nie zmienia faktu, ze chcialbym takiego miec ;)

saddam

0 + - 2009-01-14 11:39

Ta grafika od ATI jest gorsza niz stare Quadro570. Moim zdaniem juz lepiej kupic sobie T61p z core 2 duo x9000, ktory ma wyzsza wydajnosc od desktopowych E6700 i E8200. Cenowo wyjdzie podobnie do T500 z jakims cienkim CPU.

szatras

0 + - 2009-01-13 20:40

Co do samego laptopa, zdecydowanie kusi taka spójność całego systemu. Niezależnie co się zainstaluje (przeznaczonego dla maca oczywiście), będzie działało bez najmniejszego problemu, w pełni stabilnie i bez niespodzianek. Mi się nawet telefon z windowsem mobile krzaczy^^

suntzu

0 + - 2009-01-13 20:47

Dlatego ja mam iphone, który jest pod tym względem rewolucyjny... tak szybko jak rozwija się baza programowa ujj... prędkość światła:)


Co do MACosa nie wierz... jeżeli wykorzystujesz potencjał sprzętowy komputera to mac jest awaryjny, a najgorsze jest to że tak jak w winie wyskakuje ci error i wiesz wszystko, tak tutaj często nic nie wyskakuje, system się zawiesza, aplikacja sama zamyka i pewnie są jakieś logi ale ja jestem za głupi na to. Mac jest lepszy od windowsa, ale nie jest tak bezawaryjny jak mój ukochany suse 10.

bisurman

0 + - 2009-01-13 21:16

http://blog.fotogenia.info/2009/01/13/kompleksowa-odnowa/

19arek93

0 + - 2009-01-13 21:24

Czytam, czytam i bach cena - leże :)
Ale taki już jest Mac.

Slavomirus

0 + - 2009-01-13 21:27

Artek fajny, ale autor go pisał na zasadzie "kopiuj i wklej". Znalazłem sprzeczność. Na 2 stronie "...szkoda tylko, że testowana wersja MacBooka niestety pozbawiona jest bardzo przydatnego, a znanego z komputerów Apple gadżetu w postaci podświetlanej klawiatury...", a w podsumowaniu "...podświetlana nowa klawiatura..." Oj panie autorze proszę czytać swoje artykuły zanim trafią na wortal.

Maksymilian

0 + - 2009-01-13 21:54

Zapewne autor pomylil z blizniaczym modelem MB 467 ktory ma podswietlana kalwiature, wiec az tak bym sie nie czepial

bisurman

0 + - 2009-01-14 15:58

autor wkleil fragmenty swojego wczesniejszego tektu o macbooku air

rotorek

0 + - 2009-01-13 22:16

za 4000-4200zł mam HP Pavilion z Blu Ray i ogólnie nieco ciekawsza opcja od tego MacBooka (też z systemem) więc mogę już nawet zainwestować w antywirusa, co i tak da mi niższą cenę jak ten Mac... albo też skorzystać z OSX86 i mieć lepszy sprzęt, za lepszą cenę :)

tak naprawdę wiele można znaleźć lepszych notebooków, w lepszych cenach.. a apple gorszy monopolista od microsoftu

PS: Sony sam produkuje matryce? bo wydawało mi się, że biorą je od Samsunga

Otacon

0 + - 2009-01-14 18:01

samsung i sony mają spółkę i razem produkują matryce, ale ogólnie matryce sony są lepsze niż te produkowane jako samsung, potwierdzają to liczne testy hdtv obu marek

Maksymilian

0 + - 2009-01-13 22:26

a gdzie tu jest napisane ze to jest najlepszy notek na rynku?

qkizzo

0 + - 2009-01-14 00:14

o, i to jest w koncu mac nad ktorym moge sie zaczac zastanawiac. ciekawe jak bedzie z wersja Pro.

wilk0187

0 + - 2009-01-14 00:38

Zwykły artykuł na zamówienie. Liczba och i ach'ów przeogromna. Bardziej to przypomina reklamę niż recenzję.

A sam laptop to przeciętniak w ładnej obudowie za kosmiczne pieniądze. Już bardziej wolę swoją toshibę.

Basset

0 + - 2009-01-14 01:05

"Czarne “szkło” otaczające matrycę ma za zadanie usztywnić wieko komputera oraz chronić ekran, co skutecznie czyni. Razem ze starą matrycą zniknął także zatrzask utrzymujący ją w objęciach klawiatury. Teraz wystarczy lekko unieść wieko, aby komputer był gotowy do pracy".

Mam MB poprzedniej generacji. Zatrzasku brak.
Natomiast jest takowy w MB Pro poprzedniej generacji.

wolfikx

0 + - 2009-01-14 07:44

Ale z ceną to przesadzili.
Choć za lans trzeba zawsze słono płacić.

Co do recki to widzę lekką niekonsekwencję. Skoro brak jest biurowych aplikacji to dlaczego jest max gwiazdek w oprogramowaniu ??

Z drugiej strony w PC-towym świecie system macowy z XP niestety nie wygra.

Cały czas jest jak twór z innej bajki - ale taki to już urok.

andsed

0 + - 2009-01-14 11:08

Żadna rewelacja. A stosunek ceny do wydajności mizerny. Tylko dwa USB, do jednego myszka, do drugiego modem GPS i już nie ma gdzie pendriva wsadzić. Jak dla mnie mizeria.

limes_inferior

0 + - 2009-01-14 11:09

Hmm... Bardzo dziwi polityka Apple, albo moze nie - moze wlasnie nie, bo ten produkt wyraznie pokazuje ze chodzi o maksymalne wyciagniecie kasy z klienta - i to do przesady.
Apple caly czas bazuje na dobrej opinii systemu OSX - jako "cudownego, niezawieszajacego sie systemu, dopasowanego do uzytkownika". To plus - design - i za to placi uzytkownik.

Pomine juz sam OSX, zebu nie wywolywac kolejnej wojny, skupie sie natomiast na laptopie:
1. dwa porty USB - FAIL! Rozumiem ograniczenia w MBAir, bo moze nie byc miejsca, ale 3 porty to standard i raczej koniecznosc - wiem, bo mam lapka z 2 USB i kolejny raz nie popelnie tego bledu.
2. brak FireWire - FAIL! Apple zawsze promowalo ten standard, zaleta kazdego Maka bylo takie zlacze. Trudno zrozumiec ta decyzje - poza proba wymuszenia na kliencie kupna wyzszego modelu.
3. brak HDMI - FAIL! Oczywisice, jest mini DVI - tylko klient musi zaplacic za przejsciowke, ba - sa rozne przejsciowki, wiec jesli chcemy miec mozliwosc podlaczenia lapka do monitora i TV to mozemy byc zmuszeni do kupna 2 roznych przejsciwek - paranoja - albo celowe dzialanie, zeby wyciagnac kase od klienta.
4. cena - kolejny Fail - niestety, ma sie wrazenie ze placi sie za wykastrowanego MB poprzedniej generacji w ladnej aluminiowej obudowie.

Ogolnie - nowy MB nie jest kontynuacja linii a czyms posrednim miedzy MB Pro a AirBookiem. I to w negatywnym tego slowa znaczeniu (niestety). Poza fajna metalowa obudowa nie ma zbyt wiele do zaoferowania...

Loozak

0 + - 2009-01-14 12:13

co wy z tym USB ? do czego wam potrzebne więcej niż dwa porty ? Ok myszka i myszka ? ok pendrive od czasu do czassu to są dwa już .. Firewire ? szczerze to raz w życiu korzystałem ok szybkie ale mało sprzetu go obsługuje,

cena ?

znajdx innego notebooka który wygląda tak ładni i ma zawarte takie elementy jak ledową matrycę , multitouch wtyczka zailania na magnes obudowa z aluminium z jednego bloku , i co chyba najwazniejsze dla mnie z szybą na wyswietlaczu chroniąca skutecznie przed uszkodzeniami ?

Darkeners

0 + - 2009-01-14 12:45

Chciałbym takiego :(

Scorpio

0 + - 2009-01-14 12:51

Tekst ładnie napisany. Ładnie jak... w ulotce reklamowej Apple. Ogólnie łatwo zauważyć jedną rzecz. Firma Apple nie ma klientów. Ma wyznawców. Jakikolwiek by nie był produkt to nadgryzione jabłuszko na obudowie sprawia że jest on produktem kultowym.
Podobnie jest z nowym MacBookiem. Bo wyobraźcie sobie, że podobny sprzęt, o tych parametrach technicznych i bajerkach wypuszcza ktoś inny... np. Asus czy HP. Czy byłby tak bardzo chwalony? No chyba nie. Zostałby objechany za brak blue-ray, za tylko 2 USB, za brak czytnika kart, za niską, jak na swoją cenę, wydajność.
Inna rzecz to system. Max OS X to na prawdę wspaniała sprawa. Tyle tylko, że nie dla wszystkich. Gracze i tak powinni zostać przy Windows.
Reasumując: Fajny ale niszowy sprzęt. Dobry dla osób z grubym portfelem ale i wysokim poczuciem estetyki, takich trochę snobów, którzy chcą by im wszyscy zazdrościli. Najgorsze jest to, że wcale nie trudno zazdrościć posiadaczom tej zabawki...

Darkeners

0 + - 2009-01-14 13:03

Dobra po przyjrzeniu się dokładniej, chciałbym zauważyć dwie rzeczy.

Brakuje testów z 3DMarka czy coś, jak działa pod Windowsem, oraz moim zdaniem firma Apple powinniście skrytykować za dawanie portu MINI-DP czy tam HDMI, ale przy okazji nie dostarcza odpowiedniej przejsciówki. Nie widziałem żadnego sprzetu do rzutowania obrazu posadajacych taki kabel i takie gniazdo jest niewykorzystywane. Wiec do standardowej ceny dodać trzeba cene przejściówki, co dla mnie jest troche śmieszne.

No, ale generalnie i tak sprzet mi sie bardzo podoba.

switcher

0 + - 2009-01-14 13:54

Z FireWire nie korzystam. Dwa porty USB dla mnie to nawet za dużo. Jestem Użytkownikiem MB White i zauważyłem, że to czego nie zmienili w Alu to mocowanie matrycy - Nadal zawias jest w plastiku! W laptopie, który nie ma możliwości otworzenia matrycy "na płasko" Bardzo mnie to irytuje - cały czas się zastanawiam kiedy odchylę ekran tak bardo, że pożegna się on z podstawą.
Ja jestem z "plastika" bardzo zadowolony. Pomimo mniejszej wydajności(z punku widzenia użytkownika PC) jest szybszy i bardziej funkcjonalny od Mojego starego Inspirona 6400 z X1400 na pokładzie.
No ale dla mnie nie jest to główny komputer a raczej więcej mogący NetBook. Wszystko zależy od tego kto i czego potrzebuje od sprzętu. Jedni wolą Windows argumentując, że można sobie pograć no i, że ma Office. Inny powiedzą "tylko Linux", bo nie chce im się płacić za soft, którego odpowiedniki mają np. po wpisaniu apt-get za darmo. No i są tacy jak ja, którzy wolą nie mieć milionów opcji. Wolą aby komputer po prostu był i tyle, bez myślenia o kompilacji sterowników do grafiki lub antywirusach.
Nie mówię że mój MacBook jest lepszy od Twojego Acera - mówię, że mój MacBook jest idealnym rozwiązaniem dla mnie.
Odnośnie ceny to tak, największy od-straszak potencjalnych klientów (szczególnie w naszym kraju)

wheeny

0 + - 2009-01-14 15:21

Piękny sprzęt. Faktycznie zabrakło testów porównawczych, wklejenie promocyjnych screenów to trochę za mało. Co by szkodziło uruchomić tego Quake'a 4 i faktycznie policzyć FPSy?

Tak czy inaczej - pierwsza rzecz, którą kupię po wygraniu w totka.

infango

0 + - 2009-01-14 15:30

no podobno jest superowy zwłaszcza ta błyszcząca powierzchnia która odbija wszystko przez co niemożna pracować, no ale apple w najnowszych modelach to naprawi oczywiście trzeba za to zapłacić dodatkowo bo w standardzie błyszczy jak psu .... :)

mat_swat

0 + - 2009-01-14 20:43

Jak na benchmark to wstyd. Spodziewałem się czegoś lepszego po artykule na takim serwisie. Zero porównania /zestawień, benchmarkowania, nic przydatnego oprócz reklamy. Ostatnio jakoś na benchmarku słabo....

grenade1

0 + - 2009-01-14 20:46

Jestem fanem innowacji Apple, ale w tym przypadku nie widzę jakiegoś wielkiego przeskoku technologicznego... autor chyba za bardzo się zauroczył w tym MacBooku. Choć ze mną pewnie byłoby to samo, ten komputer jest ładny i ma duszę - to jest IMO przepis na sukces jaki stosuje Apple.

michal_mat

0 + - 2009-01-14 20:46

Lap-porażka w kilku miejscach. I odpowiedź do pytań po co mi więcej niż 2 USB czy FireWire. Z punktu widzenie kogoś, kto pracuje jeżdżąc po polsce i świecie do klientów.
1. USB - Do jednego podpinam nadajnik myszki, do drugiego pendrive z danymi poufnymi, których nie trzymam na lapie, jak coś muszę kopiować klientowi to wsadzam do trzeciego i z głowy, przy dwóch portach zabawa we wkładanie i wyciąganie penów. Do tego te da porty są obok siebie. A rozmiary penów są różne. I na luzie jestem sobie wyobrazić takie, które się nie zmieszczą z drugim obok.
2. Brak FireWire. Jeżeli jest niepotrzebne, to nie chwalcie się możliwością edycji wideo, bo jakby to powiedzieć, nie ma jak przegrać filmów z kamery miniDV.
3. Sorry, ale współczesny lap bez portu ExpressCard to jakaś paranoja. Każdy inny lap zostałby za to zjedzony, bo nie ma gdzie podpiąć modemu. A Mac nie:).
4. Kiepskie podpięcie do projektorów.
Żeby uciąć część dyskusji, wiemże jak chce, to do pracy jest MBPro. Tylko że to kolejne pare tysięcy do wydania, a wszystkie brakujące rzeczy ma każdy dobry lap. Zły też.

Maksymilian

0 + - 2009-01-14 20:51

uzywanie myszki na MacBooku to profanacja, ale nie zrozumie tego ten kto nie pracowal na nim, wiec sie nie drziwie ze chcesz do niego podpiac myszke ;)

michal_mat

0 + - 2009-01-14 20:58

zmartwię cię, ale pracowałem na macu dość długo, może to trudno zrozumieć, ale szybciej i precyzyjniej pracuje myszką, a w mojej pracy ma to znaczenie. Gdzieś mam profanowanie pomysłów Appla, zwłaszcza że sporo z nich jest fajna dla użytkowników przeglądarki netu i temu podobnych zabawek, ale w pracy dość średnio się sprawdzają. Ja używam lapa do pracy i wszystko co robię i wykorzystuje ma być funkcjonalne, ergonomiczne i przyśpieszać moją pracę. Jak mysz.

Maksymilian

0 + - 2009-01-14 22:27

ja uzywam do pracy od 3 lat i nie potrzebuje myszki

PiotrJakub

0 + - 2009-01-15 13:29

Gdyby ten pad był od myszki lepszy, to dokleiliby go do klawiatur stacjonarnych Mac'ów. A jednak wciąż dają myszki... i nawet są dwuprzyciskowe :-)

qkizzo

0 + - 2009-01-16 13:42

o jakiejk pracy ty mowisz?:D touchpad jest bardzo nieprecyzyjny i meczy reke. owszem, na uczelni , kilka godzin w tygodniu moge sie obejsc bez myszy ale praca na touchpadzie to kalectwo. nei udowadniaj prosze na sile swojej tezy bo na dluzsza mete jest to neiwygodne rozwiazanie. jesli ylbys tak dobry i podal zakres wwoich prac w ktorych pracujesz uzywajac touchpada caly dzien, moze mialbym mniej argumentow do dyskusji. pozdro

wheeny

0 + - 2009-01-15 10:30

Komputer jest wyposażony w bluetooth, nie potrzeba podpinać żadnego nadajnika myszki.

michal_mat

0 + - 2009-01-17 22:37

Sorry, ale ja będę wybierał jaką myszkę kupię, a nie wszystkie radiowe są na Bluetooth. Ale ok, nie podłączam myszki do lapa, podłączam w to miejsce kamerę internetową. Pasuje? Albo drukarkę. Albo skaner. Albo w cholerę inny peryferiów. Dla MNIE dwa porty USB to mało. I tyle.

Loozak

0 + - 2009-01-22 09:42

Czy mi się wydaje czy ty chcesz korzystać z notebooka konsumenckiego do pracy w firmie ? BTW niezła firma jeśli ci na to pozwoli, u mnie Sprzęt bez TPM nie jest dozwolony w pracy ...

pawluto

0 + - 2009-01-14 21:18

Apple jak zwykle robi ludzi w konia ceną z kosmosu ...
Za tę cenę wybrałbym zdecydowanie innego notebooka a nie przereklamowaną składankę .
Snobizm to nie dla mnie , bo kupowanie takiego notebooka z takim systemem to u nas snobizm i nic więcej , no może jest też trochę w tym i głupoty :)

phlawski

0 + - 2009-01-16 21:06

Poprawcowałeś na tym systemie trochę dłużej niż klikanie w MediaMarkt przez 5 minut i trochę "więcej" niż to co usłyszałeś od kolegów?

dendrytus

0 + - 2009-01-14 21:40

Pytanie do autora:
Jeśli ten wynalazek dostał prawie wszystko na MAXa i 5 gwiazdek, to jakim cudem wszystko mający (w odpowiedniej ilości), o połowę tańszy, testowany przez autora Asus M51VA z Centrino_2 dostał tylko 4 gwiazdki?
Mimo, iż opis zawierał takie stwierdzenia:
"Prawa strona to festiwal najnowszych technologii. Znalazło się tu miejsce na karty rozszerzeń w standardzie ExpressCard. Dalej znajduje się bardzo przydatne w erze cyfrowych technologii wyjście HDMI. Dzięki niemu prześlemy bezstratnie obraz na przykład do monitora albo projektora. Oprócz tego umieszczono tu łącze eSATA służące do podłączania zewnętrznych dysków twardych, port USB 2.0, FireWire, VGA (D-Sub), modem i LAN.
Niech żaden zainteresowany nie martwi się, tak nowoczesny kombajn ma więcej niż dwa porty USB. Tylna ściana zaopatrzona jest w dwa takowe, co w sumie użytkownikowi daje możliwość równoczesnego podłączenia aż 4 urządzeń." Czyli rzeczy, o których posiadacz Mac może jedynie pomarzyć. Dodatkowo Asus ma 15,4 " ekran i 2 razy większy dysk.
Więc czegoś tu nie rozumiem?

Drow90

0 + - 2009-01-14 22:16

Bo to jest po prostu reklama, i tak trzeba traktować ów 'artykuł' ;]

Loozak

0 + - 2009-01-22 09:54

ee tam FS Xi3635 ma 18.4 cala też festival blu itd i według twojej skali powinien mieć 7/5 ..

Więcej nie zawsze oznacza lepiej.

Thorin49

0 + - 2009-01-14 23:06

Cóż... Ja mam zamiar kupić MacBook Pro 15" lub nawet 17" do pracy. Za 17" przemawia żywotność baterii, 1920x1200 oraz możliwość wymiany ekranu na antiglare.
Co do wypowiedzi wrogów Apple... Może i Asusy, Acery i inne takie mają lepsze bebechy... Ale to sprzęt Apple ma zainstalowany lepszy OS od M$ Winzgrozy i jakoś lepiej mi się na nich pracuje niż na PC, których już tylko do gier można używać :P

dendrytus

0 + - 2009-01-15 09:02

Na szczęście cały świat uważa inaczej.

wheeny

0 + - 2009-01-15 10:35

Nie, to ja tutaj reprezentuje cały świat i cały świat mówił mi, że nie masz racji.

Apple to zawsze był komputer niszowy. Za ładny wygląd płaci się więcej, niż warte są wnętrzności. Tak samo jest z ipodem, którego jakością dźwięku przecież koreańskie odtwarzacze biją na głowę.

Trochę jak z maluchem i ferrari. Właściciel malucha bez trudu znajdzie 90 wad ferrari, które sprawiają, że nie jest wart tych pieniędzy...

PiotrJakub

0 + - 2009-01-15 13:24

Czy to jest artykuł sponsorowany?
Czyta się to jak materiał reklamowy firmy Apple a nie recenzję produktu.
Grafika 9400 idealna dla graczy, oprogramowanie dostępne z systemem pozwala wszystko zrobić, 5 godzin pracy z baterii to akurat tyle ile potrzeba... Raz tylko się autorowi wymsknęło, że obejrzał prawie 2 divx'y, a prawie robi wilką róznicę (bo niecałe dwa filmy to bliżej 3...4h niż pięciu).
Zawodowo mam do czynienia z Mac'ami i nie są tak idealne. Krawata nie wiążą. Czasem się zawieszają. Mają swoje humory. A oprogramowanie dostarczone z systemem jest tej samej klasy co to dołączone do windowsów...

Wojciech Kiełt

0 + - 2009-01-15 20:24

No i świetnie. Takie opinie jak Twoja też są potrzebne. Używasz zawodowo Maca i wcale nie uważasz go za ideał. Proponuje napisz czytelnikom, jakiego Maca używasz i do jakich zadań, kiedy ma swoje humory i na czym się wiesza, bo bez tego nic konkretnego nie dowiedzieliśmy się.

Loozak

0 + - 2009-01-20 11:00

ta szczególnie odpowiednik garage band jest genialny w windowsie ;)

Maksymilian

0 + - 2009-01-15 16:26

"A oprogramowanie dostarczone z systemem jest tej samej klasy co to dołączone do windowsów..."

Czy do dzial HUMOR ?
;)

Amadis

0 + - 2009-01-15 21:12

niezły test ale od apple wole hp pozdro dla wszystkich no wiadomo kazdy ma swoje upodobania do swojej firmy.

katai

0 + - 2009-01-18 17:27

powiem wam tak moze co niektorzy uwazaja to za reklame albo promocje ale prawda jest taka jak przsiadziesz sie na maca to nie wrocisz na pc ja mam macbooka pro juz od jakis 5 miechow i powiem tak na poczatku myslalem ze zainstaluje winde a osx bede uzywal jako alternatywy jednak tak sie nie stalo winda jest kompletnie nie uzywana deisign jest powiem wrecz perfekryjny (brak wentyli pod spodem) mozna go uzywac gdzie ci jest wygodnie podswietlana klawiatura rewelka, touchpad zaden pc nie ma takiego nie prawdopodobnie nie bedzie mial, wyswietlacz co mozna powiedziec mozesz sobie kupic asusa albo inna wydumke ale wyswietlacz nie bedzie dorastal do piet temu z maca, zarzadzanie energia bardzo dobre jak nie doskonale a sam system to prawie ideal zadnego scierwa nie mozna sciagnac no i najwazniejsze nie ma rejestrow program odinstalowywujesz po prostu kasujac go systam po 5 miesiacach dziala tak jak zainstalowany na swiezo no i jest 64bitowy (4gb pamieci to zaden problem dla tego systemu)jest jeszcze wiele zeczy ktore mozesz zobaczyc i docenic tylko i wylacznie jezeli zaczniesz uzywac tego produktu ale trzeba go najpierw zaczec uzywac zeby cos powiedziec. A jeszcze jedno slyszy sie czesto ze to jest drogi produkt, nie to jest produkt wart swojej ceny (matryca, obudowa, oprogramowanie, zarzedzanie energia, mobilnosc, uniwersalnosc - zawsze mozesz zainstalowac winde jak chcesz)

Czajnik

0 + - 2009-01-20 20:56

Zgoda, jest super.. ale jest totalnie NIEwszechstronny.. masz pewna grupe programow i koniec dupa.. wiecej nie bedzie.. platformy CAD/CAM czy inne programy inzyneirskie poprostu nie sa obslugiwane, Programy są duzo drozsze jak juz sa na Maca i trudniej dostępne... orgianlny PS to 500zł wiecej.. Dalej patrzac.. Kup Della za 6k albo HP i bedziesz mial tak samo dobra matryce.. wiadomo ze jak mac kosztuje 6k to ni poronuejsz go z kompem za 3...

Co do jakosci designu i samego systemu to sa super faktycznie, ale do ogladania, podziwiania i moze skorzystania z internetu...

Jak chcesz sobie cos dokupic to bardzo prosze, ale musi to byc sprzet Apple ktory kosztuje straszliwe pieniadze... Nawet głupie pamieci sa dedykowane pod maca...

PC bije w zasadzie maca we wszsytkich apsektach poza wyglądem chociaz niektore nowe laptopy zaczynaja mu powoli dorównywac jakoscia wykonania...

Czajnik

0 + - 2009-01-20 21:08

No zgoda, Java pasuje do Maca jest tak samo niewydajna :-D

andrzejmarek

0 + - 2009-01-21 19:09

Ok - macowcy to wyznawcy iGod'a. Tak, jestem wyznawcą. Mam MacBook'a białego, kupiłem go zupełnie spontanicznie - używam ponad 2 lata. Tak, każdy jest inny i ma inne preferencje - jeden woli brunetki, inny blondynki a jeszcze inny jest gejem.
Jedna uwaga - na temat tego że mac jest lepszy przeważnie wypowiadają się ludzie, którzy pracowali wcześniej na windowsie - natomiast większość krytyki sprzęt spod znaku nadgryzionego jabłka dostaje od osób które albo nie miały nigdy takiego sprzętu albo ich kontakt ograniczał się do kliknięcia myszki tego dziwnego komputera w markecie.
Co do wydajności - kiedyś poprzedni model MacBook'a Pro otrzymał tytuł najwydajniejszego laptopa dla Windows Vista.
Kompatybilność z aplikacjami - to chyba oczywiste że nie każdy sprzęt będzie najlepszy we wszystkim - to tak jakby ktoś chciał stawiać wydajny serwer na Windows XP. Są zadania do których lepszym rozwiązaniem jest PC z windowsem, są takie gdzie sprawdza się PC z linuxem, ale też są takie gdzie mac jest wyraźnie górą.
Cena mac-a - dorzucie do ceny markowego laptopa cenę legalnego równorzędnego oprogramowania do tego zawartego wraz z każdym mac-iem - i co - nagle okazuje się że cena jest porównywalna (przyznaje, cena zakupu w polskich sieciach detalicznych faktycznie wypada niekorzystnie, jednak porównajmy cenę na normalnych rynkach zachodniej europy).
Stabilność - mój mac nigdy się nie zawiesił.
Tyle mojego komentarza.

Loozak

0 + - 2009-01-22 09:58

A może inaczej ile znajdziecie osób które mają maca i complainują ? Skoro raczej nie są skorzy do krytycznego zdania to znaczy że pewnie coś musi w tym być.. ?

Czajnik

0 + - 2009-01-24 15:43

bo jak ktos kupuje maca to najpierw sprawdzi co to est i jak działa skoro za ten sam hardwere ma zapalcic 2 razy weicej niz na przyklad u della albo HP, wiec jak sprawdzi ze mu pasuje ladna obudowa i dodatkowo wie ze nie potrzebuje komputera do nicego specjalnego a do pisania i internetu to go kupuje... prosta sprawa, jak komus nie pas to go eni kupi wiec jest bardzo malo neidzadowolonych posiadaczy :-)

Maksymilian

0 + - 2009-01-25 22:20

totalna bzdura, jak ktos kupuje komputer do pisania czy do internetu to kupuje komputer za max 1499, a nie za 5000zl

Czajnik

0 + - 2009-01-26 02:55

haha, 80% posiadaczy macow wlasnie do tego tylko ich uzywaja, zeby sie polansowac z złotych atrasach w warszawie albo zeby w szkole ladnie z kompem wygladac... jeszcze sie nie spotkalem zeby ktos robil na macu cos ponad to nie liczac kilku fotografow z zainstalowanym photoshopem, ktory chyba jest jednym z nielicznych profesjonalnych narzedzi wydanym na ten sprzet....

SoundsGreat

0 + - 2009-01-26 09:44

Ja również nie rozumiem sensu istnienia takich tworów. Jeśli ktoś potrzebuje komputer do internetu czy pisania tekstów bądź tabelek, to może go nawet za 1zł dostać z internetem mobilnym, a potem coś koło 100zł/miesiąc. Można sobie kupić najzwyklejszy zwykły laptop za max 1500zł i będziesz miał nawet więcej niż tu. A jeśli komuś wystarczy PC to cena spadnie poniżej 1000zł.

Tak więc asortyment firmy aple jest raczej głównie dla nieznających się "gadgeciarzy", albo dla dzieci mówiących "tato, ja chce mac'a"

Czajnik

0 + - 2009-01-26 18:02

Dokładnie :-)

Luk00

0 + - 2009-03-01 13:44

Po pierwsze PS nie jest jak to Czajnik napisał jedynym pro programem na ten sprzęt. Aperture, Final Cut Studio, Final Cut Server, Final Cut Express, Logic Studio, Logic Express, Shake wszystko do obróbki filmu i muzyki. Do zdjęć oczywiście PS (no chyba ze darmowy GIMP). Programy wymienione wyżej oczywiście są stworzone przez apple wiec ino na maka no ale skoro pewnie są PCtowe odpowiedniki to człowiek ma wybór. Skoro apple je wypuszcza znaczy że się sprzedają i ludzie dla tych programów kupują ten sprzęt. Dalej ktoś tu pisał o pakietach biurowych. Przecie tego jest od cholery. MS Office 08 na maca jak ktoś chce to tańszy applowy iWork 09 z możliwością zapisywania plików w rozszerzeniach potrzebnych do PC. Juz nie wspominając od darmowych pakietach typu Neooffice itp.
Dalej Cena!!! Ludzie zakapujcie wreszcie że cena w PL jest "ruchoma" jak się zmienia dolar tak się zmienia cena maca. Do tego + 22% vat i + ok 10% dla pośrednika bo niestety te wszystkie sklepy w centrach handlowych to pośredniaki nie ma oficjalnych applowych sklepów wiec musi być te +10%. Stąd taka cena w PL. Jeżeli komuś zależy to poszperajcie po polskich forach makowych (nie będę robił tu żadnej reklamy) ofert gdzie ludzie sprzedają te alu maki sprowadzone z zagranicy w okolicach 4000-4500 za najtańszy model w zależności od dolara. Były nawet oferty po 3800zł a za stare modele białe od 2500 do 3000. Śmiało mogę wam powiedzieć że ok 90% maków w PL właśnie pochodzi z takiego sprowadzenia. Cena w USA to 1300$

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy
Polecane klawiatury. TOP 10 - maj 2016
Szukasz najlepszej klawiatury? W TOP 10 polecamy wyróżniające się lub ...
kategoria: klawiatury producent: A4Tech Ocena: - 13
Samsung Galaxy S4 mini - sukces w mniejszej skali?
S4 mini ma wielkość zbliżoną do S2, ale wydajnościowo konkurować może z ...
kategoria: producent: - Ocena: - 34
Nokia Lumia 520: jak tani może być dobry Windows Phone 8?
Najnowszy budżetowy smartfon Nokii sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. ...
kategoria: smartfony, telefony producent: Nokia Ocena: 13 28
LG Swift G: gdyby przy tworzeniu Nexusa 4 nie maczało rąk Google
Niepozorny na pierwszy rzut oka smartfon, Nexus 4 tak jak widzi go LG, który ...
kategoria: smartfony, telefony producent: LG Ocena: 9 16
Grid 2 – optymalne karty graficzne i recenzja gry
Świetna oprawa audiowizualna i rozgrywka bardziej w klimatach arcade niż ...
kategoria: gry producent: Codemasters Ocena: 6 57