Maciej Gan | 2009-01-27

OC kart graficznych w warunkach domowych cz.1

kategoria: karty graficzne

producenci: ATi, EVGA, Gigabyte, MSI, nVidia

 

Podkręcanie GeForce 9800GX2 z chłodzeniem wodnym. Podsumowanie

Fabryczne taktowanie karty EVGA GeForce 9800GX2:

  • Core: 600 MHz
  • Mem: 1000 MHz (2000MHz efektywnie)
  • Shader: 1512 MHz

Nadszedł czas na potworka dzisiejszych testów. 9800GX2 chłodzony blokiem EK Acetal w układzie wraz z pompką Laing DDC 1T+. Zamontowana chłodnica: Feser Xchanger 360. Sprawdźmy, jak taki zestaw się zachowuje przy podkręcaniu.

Podkręcanie zakończyłem na następujących wynikach:

  • Core: 750 MHz
  • Mem: 1100 MHz (2200MHz efektywnie)
  • Shader: 1840 MHz

Jak widzicie, jest to znaczna różnica w stosunku do ustawień fabrycznych.

Karta z chłodzeniem wodnym jest znacznie chłodniejsza od tej, chłodzonej powietrzem, nawet po podkręceniu.

Procentowy wzrost wydajności w 3DMarkach 06 i Vantage to odpowiednio 23% i 22%.

Najwyższy przyrost wydajności zaobserwowałem w Stalkerze i w Crysisie.

  Fabryczne OC
3DMark06 15014 18432
3DMark Vantage 10315 12567
Fallout 3 57 60
Far Cry 2 62 66
GTA IV 43 47
BiA: Hell's Highway 62 68
NFS Pro Street 63 71
Stalker: Czyste niebo 48 61
Crysis Warhead 34 43

Procentowy wzrost wydajności:

  • Warhead: 26%
  • Stalker: 27%
  • ProStreet: 13%
  • BiA HH: 10%
  • GTA IV: 9%
  • Far Cry 2: 6%
  • Fallout 3: 5%

Jak widać, w niektórych grach przyrost wydajności jest znaczny, natomiast w innych nie zmienia się za wiele. Nie zmienia to faktu, że tak wydajne chłodzenie pozwoli nam pracować dłużej na podkręconej karcie graficznej.

Podsumowanie

Jak widać, podkręcanie kart graficznych nie jest rzeczą trudną, wystarczy poświęcić po prostu trochę czasu, żeby dobrać stabilne, a zarazem wydajne ustawienia.

Jeśli chodzi o przyrost wydajności – jest to zależne od gry, struktury jej silnika. Jeśli gra wymaga mocnej karty graficznej – możemy dzięki temu zyskać kilka fps, natomiast, jeśli wymaga mocnego procesora – możemy nie zauważyć wzrostu klatek bez wymiany/podkręcenia jednostki CPU.

Uwaga! Benchmark.pl nie ponosi odpowiedzialności za zniszczony podczas podkręcania sprzęt :)


Czekamy na Wasze propozycje kart do drugiej części podkręcania. Radeon 4670? Radeon 4870? Radeon 4870 X2? GeForce GTX 260?

Zapraszamy też do dzielenia się swoimi doświadczeniami w podkręcaniu, w dziale mini-recenzje.



odsłon: 153145

Komentarze

(85)

rupiec

0 + - 2009-01-27 15:51

Wstępnie przejrzałem i wszystko byłoby fajnie ale w jednym znaczącym przypadku tekst można wyrzucić do kosza. Brakuje tu informacji o poborze mocy kart przed i po oc.

hunio

0 + - 2009-01-27 15:52

Moja 9600GT nie chce się w ogóle podkręcać. Zawsze gdy po podkręceniu włącze 3D Mark to się na pierwszej scenie komp zawiesza. Czyja to może być wina?

Maciej Gan

0 + - 2009-01-27 17:43

Możliwe, że masz za słaby zasilacz. Sprawdź także temperatury na karcie graficznej. Rozumiem, że obudowa jest dobrze wentylowana?

hunio

0 + - 2009-01-27 19:51

Zasilacz na pewno starczy. Niedawno wymieniałem (na 500-watowego). Co do temperatury, szczerze powiedziawszay nigdy na nią nie zwracałem uwagi. A obudowa jest cały czas otwarta.

Bartek Żak

0 + - 2009-01-27 20:19

Naklejka 500W nic nie znaczy jeśli obok masz napis Tracer lub Codegen...

hunio

0 + - 2009-01-27 20:35

To Pentagram, nie kupowałbym jakiegoś szajsu. Wiem, Pentagram też nie jest czołową firmą, ale po przeczytaniu opinii zdecydowałem się na ten zasilacz ;)

hunio

0 + - 2009-01-29 10:32

Moźe to wina płyty głównej? Slot na kartę graficzną pracuje z prędkością x4.

GreQonE

0 + - 2009-01-27 15:54

"Podkręcanie GeForce 9800GTX2 z chłodzeniem wodnym. Podsumowanie" Nie GX2 przypadkiem? :)
No i chcialbym zobaczyc GTX285 i 295 w podkrecaniu!
Ale rowniez przydalby sie tescik z wynikami OC z chlodzeniem powietrznym i wodnym oraz... "zamrażarkowym" jest takie urzadzonko do chlodzenia podzespolow, dziala jak lodowka przemyslowa (mowia ze jest w stanie utrzymac -50C na procku - jak przypomne sobie nazwe to napisze.

GreQonE

0 + - 2009-01-27 15:55

"Ale rowniez przydalby sie tescik z wynikami OC z chlodzeniem powietrznym i wodnym oraz... "zamrażarkowym" jest takie urzadzonko do chlodzenia podzespolow, dziala jak lodowka przemyslowa (mowia ze jest w stanie utrzymac -50C na procku - jak przypomne sobie nazwe to napisze." Mialem na mysli takie porownanie, jakie sa roznice w mozliwosciach OC :)

Maciej Gan

0 + - 2009-03-09 22:23

Oczywiście chodzi o chłodzenie freonem. Ciekawy pomysł, aczkolwiek nie wydaje mi się, że mamy takie możliwości - zapytam jednak.

Szymon331

0 + - 2009-01-27 16:10

Test nawet ciekawy tylko szkoda że więcej modeli nie zostało wziętych pod lupę. Do następnego testu proponuję wziąć modele z GTX 260 ale także coś starszego. GF8800GT/GTS. Radeony? Interesuje mnie potencjał 4870 gdyż jeśli jego wolniejszy brat miał takie problemy to ciekawe co zaoferuje nam model szybszy.

I bardzo ważne. Dobrze byłoby wziąć dwie takie same karty o takich samych zegarach ale z referencyjnym chłodzeniem i czymś bardziej profesjonalnym np Zalmana. Następnie sprawdzić różnice w OC. Czyli to czy jest sens dokładania dodatkowych pieniędzy do układu chłodzenia i jaki jest faktyczny przyrost możliwości overclockingu.

Promilus

0 + - 2009-01-27 16:38

Szkoda, że w teście nikt się nie pokusił o zwiększenie napięcia na GPU przez modyfikację BIOSu lub moda sprzętowego (ołówek ;) ) - RV770Pro osiąga po drobnej modyfikacji częstotliwości powyżej 700MHz.

larry.bigl

0 + - 2009-01-27 16:38

dziwne, że mój referent 4850 idzie na luzie na 700/2200...hmmm dobra sztuka? przy ustawieniu wentyla na 55% zero artów temp mak.s około 90st.

Andrzej Michalski

0 + - 2009-01-27 16:46

Fajny artykuł, szkoda tylko, że sam opis podkręcania został potraktowany trochę po macoszemu:/

Arcziy

0 + - 2009-01-27 16:56

Fajnie by było gdybyś pokazał gtx 280:)

crazybob

0 + - 2009-01-27 16:59

Szymon331 co oferuje 4870? Powiem Ci z własnego przykładu. Gigabyte Radeon 4870 512MB, którego jestem posiadaczem kręci się na 850/1110 stabilne i tyle :p

Szymon331

0 + - 2009-01-27 21:32

Całkiem ładnie to wygląda. A na jakim chłodzeniu osiągasz takie wyniki? Bo 100mhz na rdzeniu w takim Radeonie to że tak powiem gratka.

k3tchup

0 + - 2009-01-27 17:11

mi tu brakuje mojego 280GTX, chetnie bym zobaczyl jak sie kreci i na co moge liczyc...

SoundsGreat

0 + - 2009-01-27 17:26

Nie wiem czy jest w ogóle ma sens podkręcanie takiej drogiej karty. Dzisiaj wzrost wydajności zobaczysz może w 2-3 grach a nawet jeśli to i tak będzie malutki. A co najważniejsze - kartę zawsze może sobie tak "styrać" a jak by nie było 1500zł piechotą nie chodzi.

Molimo

0 + - 2009-01-27 17:14

Hm moj 4850 512MB Gigabyte chodzi puki co na taktowaniach 735/2100. ATT do 755Mhz nawet idzie ale 3DMarkiem go jeszcze nie traktowałem ;)

Maciej Gan

0 + - 2009-01-27 17:43

Hmm, możliwe, że trafiła nam się wadliwa sztuka - porozmawiam z Naczelnym, może uda się przeprowadzić ponownie testy na innej karcie serii 4850.

Wojtek Kiełt

0 + - 2009-01-29 19:37

Może zrobisz kilka testów i wrzucisz do mini-recenzji? :) Podpięlibyśmy Twój art pod tym artykułem. Jeśli od userów pojawi się więcej podbnych testów, będzie fajny przekrojowy podgląd na możliwości OC kart tego typu.

SoundsGreat

0 + - 2009-01-27 17:22

Jak podkręcać 9600GT to tylko z MultiCooling III od Gigabyte.
Z resztą HD4850 z tym chłodzeniem również uzyskuje niezłe wyniki - oczywiście na innych portalach, bo Wam jakoś się trafiła słaba sztuka.

arturro

0 + - 2009-01-27 22:43

jak podkrecac 9600gt to tylko od gainwarda golden sample:800,1100,1800

SoundsGreat

0 + - 2009-01-28 12:49

Oczywiście - tylko że ten osiąga cenę referencyjnego HD4850:]

humandxp

0 + - 2009-01-27 17:53

cos slabo z waszym oprogramowaniem.
rivatuner potrafi tez overclocknac ati,a takze jest do tweakowania parametrow ukrytych karty.

do ati mamy takze specjalizowane ati tray tools(tweak i overclock) bo control panel do ati to porazka,wielka krowa w .net

sam mam 8800gts 640mb i jest jeszcze jeden program atitool ktory auto podkreca karte,ale tez potrafi wyswietlac szescian i szukac artefaktow w nim. czyli sam nam znajdzie max dla gpu i ram. ostatnia wersja ma problemy ze znalezieniem czestotliwosci karty.
trzeba zaznaczyc ze podkrecajac gpu juz mniej podkrecimy ram. przeciez jeden cooler styka sie z gpu i wszystkimi ram wiec wszystko naraz sie bardziej grzeje. nie mowie o tanich kartach gdzie tylko gpu ma radiator

TSRules

0 + - 2009-01-27 18:12

Tak masz rację, podkręcając rdzeń na max często bywa że mniej pokręcimy pamięć a to ona może być wąskim gardłem i jej niska częstotliwość, czasami lepiej kręcić pamięci.
Dwa że np. podkręcamy teraz zimą, a zrobi się ciepło wiosna i latem tempy pójdą w górę i lipa nagle zwisy.
Trzy że karta może wszystkie testy przejść idealnie a na jednej grze się wieszać.
Mocna zasiłka to podstawa :) zgadzam się że fajno by było zobaczyć zużycie przed i po oc.
Rivatuner to podstawa :) choć z drugiej strony o dziwo teraz lepsze efekty mam na firmowym expert tool od gainwarda nie wiem czemu, eh sprzęt bywa kapryśny jak kobieta :)

Overclocker

0 + - 2009-01-27 19:34

jakbym mial podkrecac co 10Mhz to bym sie predzej zestarzal jak dla mnie to pokrecanie o 75MHz to minimum
np dla przykladu to MOjego Geforca 860GTS z 675MHz na 775MHz to to jakies 10 Prób po 10Mhz za duzo czasu przy tym uplywa dla mnie poprostu zaluzmy o 100Mhz przetaktowanie i pruba czy dziala jak tak to dalej a jak sie zawiesi to troche ponizej progu zwiechy i tyle
proste
pozartym co do podkrecania cpu to ja juz niemierze do 50Mhz tylko co 200-500 zwlaszcza jak chodzi o c2d

19arek93

0 + - 2009-01-27 21:17

Jeśli chcesz ryzykować.. twoja sprawa.

Dziadek

0 + - 2009-01-27 19:41

wg mnie nie ma sensu próbować z podkręcaniem kart pokroju gtx295 i gtx285 skoro one i tak są same w sobie bardzo wydajne, ten artykuł ma przecież pomóc graczom w wyciągnięciu ze swojego sprzętu więcej:P jak dla mnie lepiej było by porównać np. 9800 gtx+ :) Pozdrawiam załogę benchmark.pl

moses27

0 + - 2009-01-27 20:04

4850 to karta z dużym potencjałem do podkręcania ale nie ze std chłodzeniem ! Mam wersję Gigabyte Zalman (Zalman miał być cichy a to zwykła suszara - zdemontowałem i założyłem Accelero + wentyl 12cm)
Zegary:
GPU: Std 625 @ 730, temp w stresie 50C
Mem: Std 1980 @ 2266 temp w stresie 55C
Obudowa zamknięta, jeden wentyl wyciągowy 12cm
0 artefaktów, więcej nie próbowałem ...

mufyn

0 + - 2009-01-27 20:05

Ja moje 9800 GT Sonic podkręciłem o tyle samo i jakos temperatura nie przekracza 65 st. C podczas obciążania. Wyniki podobne choć Pro Street nie zwolnił.

zeratul

0 + - 2009-01-27 20:36

ja chciałbym zobaczyć jak kręcą się niereferencyjne wersje grafik, np 4850/4870 toxic itp (nie koniecznie tylko radeony)

a poza tym wporzo artykuł tylko tak jak zostało zauważone - pobór mocy kart przed/po OC powinien był być również zostać uwzględniony

NeV89

0 + - 2009-01-27 20:57

standardowo
core 600
mem 900
shadery 1500

po oc
core 710
mem 990
shadery 1750

ja swojego 9800 GT nie moge wykrecic ponad te wartosci bo gry/3dmark vantage sie zwiesza :/

ps mam gainwarda

NeV89

0 + - 2009-01-27 20:56

standardowo
core 600
mem 900
shadery 1500

po oc
core 710
mem 990
shadery 1750

ja swojego 9800 GT nie moge wykrecic ponad te wartosci bo gry/3dmark vantage sie zwiesza :/

NeV89

0 + - 2009-01-27 20:57

ps mam gainwarda

Czajnik

0 + - 2009-01-27 22:12

Cos cienko krecicie moj 8800GT idziej na

core 745
mem 1050
shadery 1862

simina

0 + - 2009-02-03 19:12

Tak obiecujące wartości skłoniły mnie do refleksji: "A może by spróbować?"
Napisz może jakie masz zasilanie i co poza taktowaniem musiałeś zmodyfikować?

Red23

0 + - 2009-01-27 21:18

Serie RADEON 3xxx też.

Golle

0 + - 2009-01-27 23:31

Prosze o sprawdzenie OC 9800GTX+ ;)

worms

0 + - 2009-01-27 23:34

Mnie osobiście interesują testy Radeon 4870 X2, czy ta karta da sie podkręci, bo mój PowerColor 4870X2 jest nietykalny.

smigacz

0 + - 2009-01-28 00:29

A ja bym chętnie zobaczył jak się kręci 9600GSO. Mój Gigabyte ładnie się kręci na GPU:740/SH:850/MEM:1040, trzymając 65 st C w stresie. Więcej nie kręciłem.

Silent83PL

0 + - 2009-01-28 08:55

@Michael_17
GTX280 na dobrym chłodzeniu pójdzie 780Mhz - z tego co mi znajomi mówili. Osobiście mam Gainward GTX260 216 core 65nm (to chyba najtańszy z GTXów XD) i mam go podkręconego na 720/2400/1562 z 576/998/1204, 30% na referencyjnym chłodzeniu . Chcecie zobaczyć różnice po OC wpiszcie Silent83PL w ranikngach na tej stronce np. w Crysis Warhead - mam tam 7 testów i 3 wynik :P

SoundsGreat

0 + - 2009-01-29 02:10

Jeżeli grasz na najwyższych ustawieniach w tego Crysisa przyrost masz jakieś 4 klatki od zegarów referencyjnych. Normalnie niewidoczne - ale fakt - 27-31 to jest pewna różnica (ale dalej ledwo zauważalna dla przeciętnego użytkownika). Jednak w przypadku wszystkich innych, odpowiednio zoptymalizowanych gier, gdzie uzyskujesz ponad 50 klatek różnicy na pewno nie zauważysz, bo czy 50 czy 150 - to samo.

Najbardziej opłaca się podkręcać słabe obecnie układy, gdzie podkręcając kartę dopiero uzyskujesz płynną rozgrywkę. Tu świetnym przykładem jest moje leciwe 8600GT, na którym bez OC GTA IV w 1024x768 tnie niemiłosiernie, zaś po OC jest już płynnie (czyt. płynnie jak na 8600GT).

Oczywiście że po podkręceniu od razu nie spalisz sobie karty (chyba, że masz pecha), ale tak czy siak - skracasz żywotność półtora tysiąca złotych.

acero1964

0 + - 2009-01-28 09:25

dajcie w drugiej części Radeona 4830, ta karta może mieć potencjał gdyż to okrojony 4850 :P

pawelj5

0 + - 2009-01-28 10:11

Ja osobiscie jestem ciekaw jak OC grafiki wpływa na pobór prądu. Mój komputer pracuje kilka godzin dziennie, jednak niewielka częsć tego czasu przeznaczona jest na granie, więc jeżeli wzost jest znaczny to wymagałoby to ciągłego przestawiania zegarów aby nie nabijać niepotrzebnie rachunku. Mam Vistę 64bit. Karta nie przełącza się więc w tryb 2D tylko pracuje ciągle w trybie 3D. I jeszcze jedno. RivaTuner umożliwia obniżenie zegarów o połowę w stosunku do serii. Czy oszczędność zużycia energii jest na tyle duza ze warto byłoby przestawiać je do przeglądania internetu, czy słuchania muzyki?

sosen

0 + - 2009-01-28 13:34

To GF nie przełączają się w tryb 2D na Viście 64? Z Radkami nie ma tego problemu:)

gatto_nero

0 + - 2009-01-28 11:04

ASUS EAH4850 1GB - stabilne jak skała 725MHz - temperatura karty max 60 a wiatraczek nie osiąga nawet 69% pamięcią się nie bawiłem

Volvox

0 + - 2009-01-28 12:14

Po zobaczeniu wynikow podkrecania troszke sie zawiodlem. Wyglada na to, ze to sztuka dla sztuki, a nie dla praktycznego zastosowania. 2-5 klatek wiecej to niewiele :(

sosen

0 + - 2009-01-28 13:35

Mój HD4850 idzie spokojnie na 700/2200 ale mam w nim zmienione chłodzenie. Pewnie poszedłby więcej gdybym podbił napięcia i zmienił granicę górnego OC w CCC...co w najbliższym czasie mam zamiar uczynić. Pozdro

redzi9

0 + - 2009-01-28 18:51

Ja proponuje do następnej części dodać GeForca GTX 285 i Radeona HD 4870.

humandxp

0 + - 2009-01-28 19:44

sorry ale w vista jak masz aero wtedy karta obsluguje flip3d,renderowanie okien itp, szybciej niz renderowanie przez procek, wiec dlatego dekstop jest 3D i karta nigdy nie przelaczy sie w 2D

Alucard_KF

0 + - 2009-01-28 22:19

Ja mam EVGA NVidia GeForce GTX260(core 216) i z chęcią bym zobaczył tą kartę w cz.2, gdyż narazie nie próbowałem jej podkręcać.

henry230

0 + - 2009-01-29 01:13

dziwi mnie jedno ponoć taktowanie sharderow jest takie same jak taktowanie rdzenia ,to czemu w artykule radeon hd 4850 ma 825 mhz taktowaniu sharderow skoro rdzeń ma 625 mhz???bład???

SoundsGreat

0 + - 2009-01-29 02:12

Shadery nie są równe rdzeniowi - tylko ich taktowanie jest zależne od taktowania samego rdzenia. Tzn. że jak podkręcasz rdzeń to w tym samym czasie PROPORCJONALNIE podkręcasz również shadery.

SoundsGreat

0 + - 2009-01-29 02:16

mój błąd. Tak jak napisałem jest w przypadku GeForców. W Radeonach jest tak jak Ty napisałeś. Przepraszam.

Adixxx

0 + - 2009-01-29 02:10

bardzo dziwne, bo ja mam Radeona 4850 od PowerColor z chłodzeniem producenta i nie muszę ustawiać wiatraczka na 100% przy OC :/

DoberMan

0 + - 2009-01-29 06:10

hmm...a czemu ja nigdy nie mam w zakladce podkreca nia w Rivie opcji zmiany taktowania czestotlowosci shaderow?Moja karta to HIS Radeon 4670.GPU-Z tez nei pokazuje takiej czestotliwosci..Pamiec i Procesor kart tak..ale shadery owiane sa mgla tajemniczosci..Poradzicie cos?Dodam ze Riva najnowsza,stery tez..
Pozdrawiam

DoberMan

0 + - 2009-01-29 06:15

A jak do tej pory karta podkrecila sie GPU 825 a MEM 2150Mhz przy temp 60st

darecki

0 + - 2009-01-29 11:37

Dziwne. Też mam Gigabyte 9600gt, tyle że pasywnego i kręci się znacznie lepiej. Core 752, shader 1880, mem.2108. Też kręciłem Rivą. Bez żadnej zwieszki na tych ustawieniach karta zaliczyła Crysisa i CoD4 nie wspominając 3DMarka 06.Może ktoś zna przyczyne takich różnic w podobnych kartach jednej firmy?

_nick_

0 + - 2009-01-31 00:04

bo każda karta kręci się inaczej.

Kredo

0 + - 2009-01-29 13:38

IMHO nie ma sensu porywać się na OC potworów typu GTX260/4870x2, bo przecież ma to być poradnik dla poczciwego "Kowalskiego", a więc posiadaczy ww. kart w testach, jak i np. 9800gtx+, hd4670, hd4830, hd4870.

Silent83PL

0 + - 2009-01-29 15:18

Mam GTX260 216c 3 miejsce w benchmarku Crysisa Warhead, a i tak uważam, że karta jest jeszcze za słaba. 260 to nie potwór, wydaje mi się, że zadowalający mnie poziom płynności mogą w tej chwili dać tylko GTX2995 w SLI :P

Silent83PL

0 + - 2009-01-29 15:19

295* - kiedy wkońcu będzie można edytować posty ??!!

humandxp

0 + - 2009-01-29 13:40

Michael_17: jak w riva tuner odznaczysz link clocks mozesz se shadery podkrecac niezaleznie.

DoberMan

0 + - 2009-01-30 01:07

szkoda ze nic takiego jak link clock jakos tam nie widze...

JaRoM

0 + - 2009-01-30 11:42

bo masz starszą karte graf. pewnie na DX9

DoberMan

0 + - 2009-01-30 12:59

HD 4670 to rzeczywiscie staroc...hmm...
a ze na DX9 to fakt...bo mam XP..

Burdoror

0 + - 2009-01-30 13:57

Ja swojego ASUSA 4860 Matrix podkrecilem stabilnie do:
GPU: 882 (1.525V)
MEM: 2050 (1.6V)
temperatury:
Idle:
44'C GPU
55'C MEM
Stress:
70'C GPU
75'C MEM

Dla bezpieczenstwa i dluzszej zywotnosci karty, na codzien mam 830/2000

ivanos

0 + - 2009-01-31 17:44

Teścik jak najbardziej OK.Brakowało takiego porównania kart graficznych z "tańszej półki" bo przecież wciąż wielu urzytkowników ma karty pokroju 9600Gt 8800GT 9800GT czy też HD 4850. Jedno co mnie troszkę zdziwiło to to że przy testowanej karcie Evga GeForce 9800GT po OC wartość rdzenia była 750Mhz a jednostek Shader tylko 1700Mhz !!! Oczywiste jest że gdy podkręcamy rdzeń karty to jednocześnie podkręcają się jednostki Shader tj.odpowiednio przy 750Mhz rdzeń Shader = 1850Mhz,a nie 1700Mhz.No chyba że taktowanie jednostek Shader zostało specjalnie obniżone :)

NeV89

0 + - 2009-01-31 20:40

jak to wyiczasz, jaki shader powinienem dac dla core 700?

Otheim

0 + - 2009-02-01 09:45

Ja swojej Asus EAH3850 Top nie podkręcałem, jak nie będzie rady dawać w tym co używam to poprostu wymienie na nowszy model. :)

tedek12bytm

0 + - 2009-02-01 10:24

Nie było by prościej wymienić kartę na mocniejszą ;)

decigner12

0 + - 2009-02-01 11:10

sam jestem zdziwiony ze tak nisko shadery u mnie fakt 1800 bo przy 1850 juz sie wiesza i sa arty ale jak na 9500gt to bardzo dobrze 770/1800/2200 ostatnio probowalem krecic ale biosem bo po co mam sie bawic w riva tuner a wlasciwie dla czego tak slabo 9600? moze sprobojcie dochodzic do 800 i zostancie na stabilnej wartosci jak najblizszej 800 jezeli sie da oczywiscie

macte

0 + - 2009-02-02 18:36

RADEON HD4650 PLEASE. Tego radka z chęcią bym zobaczył. Jest niedrogi i słyszałem od niektorych ze dobrze sie kręci. Czy to prawda??

DoberMan

0 + - 2009-02-03 12:54

HD 4670 f-my HIS ladnie sie kreci!karta tania,dosc wydajna i (jak dla mnie fajne)pobiera stosunkowo niewiele energi..
GPU 825 a MEM 2150Mhz to jak na dobry poczatek niezle..musze jeszcze popracowac nad jej pamiecia...moze pojdzie wyzej?mysle ze na 2200 juz wystarczy zeby bylo naprawde swietnie!

moses27

0 + - 2009-02-04 10:39

Nie prawdą jest stwierdzenie że dopóki nie zwiększymy napięcia na karcie to OC jest bezpieczne. Mnie osobiście poszły z dymem pamięci na ATi Radeon 9800 Pro (swego czasu jakieś 900zl-na szczęście wymienili na gwarancji). Do testowania polecam program AtiTools 0.27b4 ArtefactScanner, w w/w oprogramowaniu nie wychwycimy wszystkich błędów (u mnie objawiało się to losowym wychodzeniem z gry do pulpitu i resetami karty graficznej)

Maciej Gan

0 + - 2009-03-09 16:28

Jak najbardziej, zdarzają się takie przypadki, jednak zwiększenie V na grafice bez stosownego chłodzenia może bardzo skrócić jej żywot :)

Bakker2009

0 + - 2009-02-17 09:42

HD 4670 1 gb firmy Sapphire przydałyby mi sie testy OC bo takową posiadam :))

Sławek 242

0 + - 2009-02-21 13:11

Podkręcanie? Lepiej nie nie wiadomo co się może stać podkręcisz kartę będzie wszystko dobrze za tydzień zainstalujesz mocno obciążającą grę i bum artefakty w grze albo co gorsza wymiana karty .

Podkręcanie można polecić osobom które znają się dobrze na OC i umią przewidziedź zachowanie karty .

Ja lepiej nie próbuję choć morze w przyszłości sprubuję

playerdomo

0 + - 2009-02-26 16:46

Jak macie możliwosci to bardzo interesowalo by mnie i moich kolegów podkręcenie 8800gt/gts 512mb, 9800gtx+, 8600gt/gts, gtx260 216 core najlepiej w 55nm :), hd4670-odpowiednik 9600gt, hd4830-odpowiednik 9800gt, hd4870. Wiem że "troche" dużo wymagam:).


Najlepiej byłoby podpiac wszystkie wyniki OC kart(jeden wielki test) i wartość podkrecenia miedzy innymi w tytułach: Fallout 3, Mass Effect, Burnout Paradise, Dead Space, F.E.A.R. 2: Project Origin(!), Crysis: Warhead, Far Cry 2, Call of Duty: World at War, Grand Theft Auto IV...
Przydało by sie też sprawdzić o ile więcej podkręcona karta pobiera prądu.

Najlepiej żeby wszystkie karty były testowane na najnowszych starownikach(słyszałem że sterowniki ATI wiele zmieniają)

Maciej Gan

0 + - 2009-03-09 22:21

GTX260 i 9800GTX+ są już w II części poradnika. Podałeś bardzo ciekawe karty do testów i gry, na których można jeszcze je sprawdzić. Dzięki za uwagi, z pewnością to wykorzystamy:)

jasiek661

0 + - 2009-03-07 15:41

Mam hd4870 512Mb Sapphire
przed oc:
GPU 750Mhz
Mem 900Mhz (3600Mhz)
Temperatura:
spoczynek 40 stopni (wiatrak na 40%)
stres 51 stopni (wiatrak na 40%)

po oc:
GPU 875Mhz
Mem 1100Mhz (4400Mhz)
Temperatura:
spoczynek 49 stopni (wiatrak na 50%)
stres 68 stopni (wiatrak na 50%)

Pamięci już wyżej nie kręcę, ponieważ Everest Corporate Edition pokazuje wysoka temperaturę dla pamięci i shaderów
Kartę polecam :)

Dwd89

0 + - 2010-07-28 18:07

RADEON HD4850 PALIT SONIC EDITION

REF OC. 685 mhz
Memory REF OC. 1000 MHZ Efektywnie 2000

Po OC
Rdzeń 780MHZ
Memory 1262,5 Efektywnie 2525 Mhz :)


Full stabilne podczas aktualnych upałów, chłodzenie takie jakie było od początku :) wentylator nie przekracza 70% obrotów ponieważ nie osiąga 70 stopni w stresie. Testowane pod kątem artefaktów i zwisów systemu, stabilna jak skała :))
Karta pracuje już 3 lata ;)

Dwd89

0 + - 2010-07-28 18:08

po OC 790, sorki za błąd ;)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: 1 21
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142