Gry

Silnik graficzny. Ustawienia graficzne

przeczytasz w 2 min.

Silnik graficzny Need For Speed Shift oparty jest na DirectX 9. Wersja na PC oferuje tekstury wysokiej rozdzielczości, a także bardziej szczegółowe modele obiektów na trasie. Silnik oferuje efekty FP16 HDR wraz z obsługą Tone Mapping, oraz Deferred Shading, funkcje te odpowiadają za realistyczne światło w grze. Pozostałe funkcje obsługiwane przez silnik Shift to: Parallax Occlusion Mapping, Soft Shadows, Ambient Occlusion, oraz efekty Post Processing – w tym głębia pola. Nie zapominajmy także o standardowym efekcie, jakim jest Motion Blur.

Autorski silnik oferuje także model zniszczeń, odwzorowanie fizyki kierowania pojazdem, oraz symulację przeciążeń. Ostatnie powodowane są przez wysoką prędkość, uderzenia, czy szybką zmianę kierunku jazdy. Do obliczania fizyki niskiego poziomu wykorzystany został PhysX. Silnik gry jest wielowątkowy.

Need for Speed Shift nie oferuje zbyt wielu ustawień graficznych. A szkoda, bo można było umożliwić graczom decydowanie np. o stopniu HDR, czy ilości i gęstości dymu, tak jak to miało miejsce w poprzednich częściach.

Rozdzielczość: (zależne od sprzętu) - parametr określający liczbę pikseli obrazu wyświetlanych na ekranie w bieżącym trybie pracy monitora komputerowego, telewizora a także każdego innego wyświetlacza, którego obraz budowany jest z pikseli. Rozdzielczość wyraża się w postaci liczby pikseli w poziomie i w pionie.

Częstotliwość odświeżania: (zależne od sprzętu) - decyduje o tym, ile razy obraz wyświetlany jest na ekranie w ciągu sekundy. Wartość powinna być możliwie najwyższa dla zdrowia naszych oczu.

Antyaliasing: (Wyłączone, 2xAA, 4xAA,  8xAA) - wygładzanie krawędzi obiektów. Dzięki temu wydają się one ostrzejsze, nie widać na nich „ząbków”.

Tryb okienkowy: (Włączony, Wyłączony) – możliwość gry w windowsowym oknie. Dzięki temu podczas wyścigu możemy rozmawiać np. poprzez komunikator;)

Filtr. Tekstur: (Bilinearne, Trójliniowe, 2x, 4x, 8x, 16x) - filtrowanie tekstur powoduje, że widziane w oddali tekstury nie są zamazane. Zdecydowanie wystarczy ustawić wartość 2 filtrowania anizotropowego.

V-sync: (Włączone, Wyłączone) - synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania monitora (w Hz). Wyłączone do testów.

Jasność: (1-10) – pozwala ustawić jasność wyświetlanego obrazu. Dostępne tylko w trybie pełnoekranowym.

Szczegóły samochodu: (Niskie, Średnie, Wysokie) – określa złożoność modelu pojazdu. Ma również wpływ na refleksy świetlne na karoserii.