Grzegorz Kubera | 2009-09-10

Opera 10 - za dobra, by ją ignorować

kategoria: internet, oprogramowanie

producenci: Opera Software

 

Podsumowanie: Opera jest godna polecenia

Według danych z serwisu Ranking.pl z przeglądarki Opera korzysta 8,71 proc. polskich internuatów. Więcej użytkowników używa Opery niż Internet Explorera 8. Na trzecim i drugim miejscu są jednak produkty Microsoftu - IE6 i IE7. Pierwsze miejsce zajmuje Firefox i z tej przeglądarki korzysta najwięcej internautów - 48,62 proc.

Opera nie jest zbyt ceniona przez Polaków. Jeśli chodzi o wyniki na świecie, jest nawet gorzej. Ale to wcale nie oznacza, że Opera jest słabą przeglądarką. Wręcz przeciwnie - to świetna i godna polecania aplikacja. Warto dać jej szansę.

Opera 10 oferuje funkcję przyspieszającą wyświetlanie stron (Turbo), ma bardzo dobrze zoriganizowane przeglądanie na kartach i funkcję "Szybkie wybieranie", którą w dużym stopniu można konfigurować. Bardzo dobrze funkcjonuje także Opera Link, czyli narzędzie do synchronizacji danych. Użytkownik może też przeglądać dużo witryn i tworzyć z nich sesje. Dla przykładu, możesz stworzyć sesje z ulubionymi filmami, z portalami informacyjnymi, czy przedmiotami jakie chcesz kupić w najbliższej przyszłości.


Prawdziwą rewelacją Opery są gesty myszy. Ułatwiają nawigację i przeglądanie internetu. Kiedy je opanujesz, stwierdzisz że są naprawdę przydatne. Dodatkowo Opera oferuje menedżera haseł, menedżera pobierania z obsługą pliktów torrentowych, czytnik kanałów RSS, notatki, wbudowanego klienta e-mail, słownik sprawdzania pisowni i funkcje ułatwiające i przyspieszające wyszukiwanie. Możliwości tej przeglądarki są bardzo szerokie, można ją także wzbogacać o ciekawe widżety.

Opera 10 to także szybka i ładna (elegancki design) przeglądarka. Cechuje ją również wysoki poziom bezpieczeństwa. W obecnie dostępnej wersji norwescy programiści się nie wyrobili i nie zdążyli zaimplementować funkcji Opera Unite. Ta pojawi się jednak w edycji 10.10, więc Opera stanie się jeszcze atrakcyjniejsza.

A co z konkurencją?

Jedynie w testach porównywaliśmy Operę do innych przeglądarek - wcześniej, podczas opisywania poszczególnych funkcji, nie pisałem o możliwościach konkurentów. Chcieliśmy, aby tekst informował przede wszystkim o Operze.

Warto jednak, a nawet trzeba wiedzieć, że inne przeglądarki także są dobre, a nawet lepsze. Dla przykładu, funkcjonalność Firefoksa jest w zasadzie nieograniczona - wielka popularność tej aplikacji sprawiła, że w sieci znajdziemy mnóstwo wtyczek poprawiających jej możliwości. Jeśli jakaś przeglądarka oferuje pewne narzędzia domyślne, niemal zawsze znajdziemy odpowiednie rozszerzenie do Firefoksa, które będzie odpowiednikiem tego narzędzia. Być może będzie nawet lepsze.

Opera, najprościej rzecz ujmując, jest przeglądarką zawierającą wszystko w jednym. Po zainstalowaniu programu zyskujemy dostęp do najpotrzebniejszych narzędzi, jakie powinna oferować przeglądarka WWW. Dlatego jeśli do tej pory nie miałeś okazji korzystać z Opery, wypróbuj ją - warto.

Uczulam jednak, że Opera może sobie czasem nie radzić z poprawnym wyświetlaniem stron WWW. W moim przypadku zdecydowana większość stron działała poprawnie i tylko raz zdarzyło się, że akurat witryna kina Helios nie funkcjonowała jak trzeba - nie dało się przeprowadzić procesu rezerwacji biletów i musiałem uruchomić tę podstronę w Firefoksie. I to jest chyba najpoważniejszy problem Opery: norweska przeglądarka czasem zawodzi i nie potrafi poprawnie wyświetlić danej witryny. Na szczęście takie kłopoty zdarzają się rzadko.

 

  Moja ocena:
 
  plusy:
Ładny design
Opera Link (synchronizacja)
Turbo przyspiesza wyświetlanie stron
Poprawione karty (widoczne miniaturki)
Menedżer pobierania z obsługą BitTorrenta
 
 
 
  minusy:
Brak trybu prywatnego (tzw. trybu porno)
Przeciętna wydajność
Problemy z wyświetlaniem niektórych stron

 



odsłon: 129110

Komentarze

(60)

wszerad

0 + - 2009-09-10 15:44

Najbardziej operze zazdroszczę tego wyglądu i bardzo fajnego paska bocznego tak poza tym to nie bardzo mam czego (FF). Ale FF też myślę czeka odmiana wraz 3.7 i dodatkami z wykorzystaniem SlideBara

wszerad

0 + - 2009-09-10 15:46

Jeszcze dodam że jak dla mnie Opera to jedyny konkurent FF, co prawda nie ma rozszerzeń ale ma wbudowane kilka najbardziej potrzebnych wynalazków. Goła przeglądarka jak cała reszta nie ma sensu...

dysan112

0 + - 2009-09-10 15:57

w laptopie szybciej mi śmiga FF ale w stacjonarnym używam opery. Obie dobre :)

19arek93

0 + - 2009-09-10 16:01

W końcu coś sensownego! Dzięki wam przestawiłem pasek na prawy bok, ustawiłem tło przy szybkim wybieraniu i dodałem polski słownik. :] 5/5

aciuh

0 + - 2009-09-10 16:05

"I to jest chyba najpoważniejszy problem Opery: norweska przeglądarka czasem zawodzi i nie potrafi poprawnie wyświetlić danej witryny."

Ja bym powiedział inaczej, to nie opera ma problem ze stronami ale strony nie używają standardów.

Silent83PL

0 + - 2009-09-10 16:21

i tu się zgodzę - projektuję strony zawodowo i jak do tej pory Opera ani razu nie wyświetliła strony inaczej niż bym sobie tego życzył (problemy sprawia tylko IE5-6, ale to już innna epoka :P )

suntzu

0 + - 2009-09-11 06:30

Ja dodam jeszcze FF

laston

0 + - 2009-09-10 16:29

Hasacze i ani na Operze, ani na FF nie działają :P Czyja to wina, chyba nie twórców przeglądarek :P

squider

0 + - 2009-09-10 16:27

Niestety w artykule zabrakło informacji o wbudowanym module do blokowania reklam i animacji flash. Zarówno tym dynamicznym jak i opartym na regułach.

TheSpeed

0 + - 2009-09-10 16:28

Dobry tekst ;) Nie twierdzę że Opera jest zła, ale starych drzew się nie przesadza i dobrze mi z Firefoxem :D

PS: "Brak trybu prywatnego (tzw. trybu porno)" xD

mICh@eL

0 + - 2009-09-10 16:41

Gdyby nie przywiązanie do dodatków i duże zużycie RAMu, to z chęcią przesiadłbym się na nową Operę :D

Sam tekst bardzo fajny - przejrzysty i zawiera dużo szczegółowych informacji :P

Rychu

0 + - 2009-09-10 16:44

minusy: brak trybu porno - rozwaliło mnie to zdanie :)

d14b3l

0 + - 2009-09-10 16:51

hmmm u mnie kilkanaście minut po otwarciu stron użytych do testu zużycie pamięci wynosiło 180 MB, ale to być może przez to, że korzystam z windows xp

@wszerad -> mnóstwo funkcji, które posiada FF opera posiadała jeszcze zanim FF powstał, ale dobór przeglądarki zależy od gustu, jedni doceniają np. obsługę wtyczek inni wręcz przeciwnie

co do poprawności wyświetlania stron jestem tego samego zdania co aciuch, Silent83PL i laston

jeśli chodzi o nową wersję opery to cieszy mnie sprawdzanie pisowni, a artykuł pierwsza klasa - dzięki niemu dodałem sobie polski słownik. W wersji 11 oczekuję dodania możliwości dodawania nowych słowników w ustawieniach przeglądarki jak również rozszerzenia możliwości klienta torrentów (aktualny zintegrowany z przeglądarką mi nie wystarcza)

vaman7

0 + - 2009-09-10 17:20

ajjj... no to kapa skoro tyle pamięci zużywa...
PS. Brak trybu (porno) to lekko obniża :P...Musi być :D

gjon91

0 + - 2009-09-10 17:25

porównanie wykorzystania pamięci w starciu FF vs reszta chyba nie uwzględnia KONIECZNOŚCI obładowania tej przeglądarki wtyczkami, bo bez nich FF jest niepraktyczny (tutaj już wolę Chrome/Chromium).

co do tekstu to popieram squidera - info o zarządzaniu niechcianymi treściami na pewno przekonałoby sporo osób do tego programu.

mnie MOCNO wnerwia jedna rzecz w Operze - nie mogę usuwać/edytować zakładek tak jak to robię wszędzie, czyli klikam w menu na Zakładki i najeżdżając wskaźnikiem na wybrany link używam prawego klawisza, by uruchomić dodatkowe opcje - tu to nie działa, prawy klawisz jest "martwy". Niby pierdółka, ale zawsze niemile mnie to zaskakuje, bo wydaje mi się ta opcją oczywistą (znaczy działa wszędzie poza Operą). wiem, wiem, sa inne metody, w tym sidebar, ale...

ps. są tez niewielkie problemy z Synchronizacją - nie zawsze obie wersje przeglądarek prezentują się tak samo (w zakresie synchronizowanych elementów).

laston

0 + - 2009-09-10 22:09

U mnie działa (lol), za to PPM umarł na stronach!? Chyba jakiś bug...

Kerim08

0 + - 2009-09-10 17:59

Z 4 lata temu będąc u koleżanki, musiałem skorzystać z internetu, i o dziwo miała zainstalowana Operę. W pierwszej chwili pomyślałem sobie, o k..., co za dziadostwo. Ale po powrocie do domu, zainstalowałem ją sobie i tak mi zostało do dziś:) Oczywiście, tez mam zainstalowanego FF, ale korzystam głownie z opery. Przydatne były notatki np w grze TRAVIAN, miałem tam wpisane nazwy osad i użytkowników (duże ułatwienie). Fakt, że niektóre strony się nie otwierają, ale wtedy odpalam FF i jest git:). Opera coraz lepsza;) BRAVO.

Mateusz Sołtysiak

0 + - 2009-09-11 09:42

Też grałem w traviana - prawie rok :)

maciek1o3s

0 + - 2009-10-23 14:48

Ja też ledwo się oderwałem i przesiadłem na bencha :D

silvver

0 + - 2009-09-10 18:15

"Norweska przeglądarka zużywa dużo pamięci RAM"
U mnie jest odwrotnie, zwłaszcza przy dużej licznie zakładek Opera zjada mniej pamięci, mówię tu o liczbach rzędu 40-60 zakładek (a nie 'tylko' 13:P), z 10-20 to zazwyczaj obrazki jpg/png. Bywa różnie (różne strony otwarte, różnej wielkości obrazki), ale nieraz FireFox dobija do 750MB RAMu, a Opera zazwyczaj zatrzymuje swoją konsumpcję na ok 400MB, chociaż zasady nie ma. A i te przeglądarki mam włączone po kilkadziesiąt godzin, i właśnie FF trzeba co jakiś czas resetować, bo zjada za dużo pamięci (nawet jak się pozamyka karty aż do np 10ciu), za to Opery nie trzeba resetować, działa b. dobrze.

" Bez wątpienia to duże ułatwienie dla miłośników BitTorrenta."
Tylko, że miłośnicy bittorrenta mają już swoje ulubione programy do obsługi torrentów :P Zatem to funkcja nie dla miłośników, tylko dla userów, którzy rzadko pobierają za pomocą torrentów, bo i wtedy nie muszą instalować innej aplikacji - prosto i przyjemnie.

Używam FF3.5 i Opery 10, nowa wersja opery jest szybsza i trochę mniej zasobożerna.

Artik

0 + - 2009-09-10 19:09

Używam FF tylko z powodu wtyczek. Widzety w Operze to niestety pomyłka ale przeglądarka bardziej mi się podoba niż FF

VapoR

0 + - 2009-09-10 19:23

Kogo dziś obchodzi zużycie pamięci ram! Skoro przeglądarka ma jej pod dostatkiem to niech z niej korzysta, w końcu ram jest dużo szybszy.

mICh@eL

0 + - 2009-09-10 19:58

Nie wszyscy mają kompy z 4GB RAMu - mój stary (komp rzecz jasna :P) miał 768MB, więc Opera zużywałaby jego połowę :]

VapoR

0 + - 2009-09-10 21:53

a mój stary miał 128MB, a jeszcze starszy 32Mb. Teraz ystarczy mieć 1GB. Ram nie kosztuje majątek.

Rufus

0 + - 2009-09-10 20:01

Opera ma słabą wydajność? ohhh proszę .... od wielu miesięcy nie zamykam 20 zakładek, bo są mi POTRZEBNE, i przeglądarka po uruchomieniu ładuje w mgnieniu oka całą zawartość tych 20 paneli ... a jak się spieszę to odpalam kolejny panel i już, FF ani IE tego nie potrafią, zawsze muszą klepsydrą pomielić ..

Crazy Ali

0 + - 2009-09-10 20:18

A ja znam tylko Opere!?

Cornus

0 + - 2009-09-10 20:25

Muszę przyznać, że najnowsza Opera bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła pod względem wydajności. Do tej pory musiałem używać FF + Adblock, bo inaczej laptop strasznie się mulił. W najnowszej wersji nawet strony nafaszerowane flashem działają płynnie.

miggi

0 + - 2009-09-10 22:45

Używam Opery od baaardzo dawna i dla tego zabrakło mi w recenzji opisu działania przycisku "." dzięki któremu wyszukamy znaki/wyrazy na wyświetlanej stronie.
Zabrakło też opisu funkcji Unite, dzięki której użytkownicy mogą sięwymieniać informacjami, plikami a nawet hostować strony www.

blaast

0 + - 2009-09-10 23:03

Unite nie ma w wersji finalnej, jest za to w snapshocie 10.10

humandxp

0 + - 2009-09-11 00:04

mi akurat bardziej pasuje opera niz ff, wbudowany adblock, mozna zassac adblock+.
ponadto opera daje jako jedyna w java napisana opera mini, ktora dziala na komorce jak desktopowa przegladarka.
i bije wszystkie wbudowane przegladarki w telefonach.
narazie uzywam ie7 i opery, przy win7 juz bedzie tylko opera, po 15 latach by nie bylo w ie8 kolejki sciagania i resume.
ponadto opera i ff maja cienkie adblock'i w porownaniu do adblock pro do IE.

Volvox

0 + - 2009-09-11 00:26

Autor wspomina, ze niektore strony nie dzialaja poprawnie w Operze. Niestety to najczesciej nie jest wina Opery, tylko slabo napisanych stron (zwykle przez ludzi nie majacych pojecia o standardach).

suntzu

0 + - 2009-09-11 06:29

Standardem jest FF/IE ewentualnie Safari jeszcze (społeczność maca i wtedy w zasadzie odpada nam IE)

Opera nie jest standardem, więc robienie strony nie pod 2, a pod 3 przeglądarki podnosi koszty.

Zresztą ktoś nie ma pojęcia o czym o jakich standardach? (chciałbym abyś rozszerzył myśl, bo standardy nie spełniane dotyczą też przeglądarek)

sosen

0 + - 2009-09-11 01:16

U mnie 10.0 przy testowanych stronach zjadła 155MB pod Win7 x86_64.

Opera to DLA MNIE najlepsza przeglądarka:)

suntzu

0 + - 2009-09-11 06:25

Dla mnie poważną wadą opery (10 dla OS X) jest to, że pod waszą stroną nie da się pisać komentarzy. Poprostu pisanie ma opóźnienie od paru sekund do nastu.

Mi opera bardzo pasuje. Nie jest tak szybka jak safari, ale dość wygodna i funkcjonalna. Jest lepsza dla mnie od FireFoxa jeśli chodzi o google (w FF zawsze dostaje inne wyniki od IE/Safari/Operay, od paru wyników do wszystkich co wydłuża szukanie). Zajmuje mniej ramu niż Safari

Fiona

0 + - 2009-09-11 08:22

Ja nie mam opóźnień, a korzystam z Opery 10, wcześniej 9xx i tez bez opóźnień.

Natomiast wiem, że z Allegro i Świstakiem są problemy, z Allegro mniejsze, ze świstakiem poważne.

Sama przeglądarka jest super - dla mnie. Nie bawi mnie szukanie i dociąganie wsadów do przeglądarki, jako typowa ogrzyca jestem jeszcze bardziej leniwa od homo sapiens.

Poza problemami z niektórymi stronami, może doczepiłabym się do blokowania reklam - mogłoby być skuteczniejsze.

Ale podobnie jak w przypadku antywirusów, nie ma przeglądarki idealnej.

Artykuł bardzo fajny, brawka dla autora.

PS. Opcja słownika - to powinno być bardziej rozreklamowane, jak się czyta niektóre posty w sieci to zęby bolą....
Rozumiem moda na różne szkolne fobie, ale nie móc napisać poprawnie kilka zdań, jak autor postu np. mądrze pisze w jakimś wątku technicznym - żenada....

Maikl

0 + - 2009-09-11 09:10

Nie sądzę aby to , że Opera 10 zużywa więcej ramu było jakimś wielkim problemem.

w dobie tanich pamięci i dużych pojemności to że przeglądarka zużyje nawet te 100mb więcej chyba nie jest żadnym problemem (sam mam obecnie 4GB ramu).

To czy mam zużyte razem 1GB ramu czy 1,1GB to dla mnie nie ma absoulutnie żadnego znaczenia.

Już od dłuższego czasu korzystam z Opery (FF jakoś mi nie pasuje) a teraz z wersji 10 i jestem bardzo zadowolony.

Ma bardzo dużo przydatnych opcji i jest jak dla mnie dużo ładniejsza niż inne przeglądarki.

Max21

0 + - 2009-09-11 09:21

Nie zgodzę się z testującym że na stronach rezerwacji kina Helios opera siada. Nie wiem z czego to wynika - ale wystarczy kliknąć "Dalej" i po monicie o wybranie miejsca można zaznaczyć miejsce i wszystko działa.

raspo

0 + - 2009-09-11 09:25

Opery używam już kilka lat i jak dla mnie jest optymalną przeglądarką. To, że czasem jakaś stronka źle na niej działa, to wina twórcy strony, który nie zachował standardów W3C. Używałem też FF - fakt jego dodatki są potęgą, ale tworzy je społeczność użytkowników, a co za tym idzie nie zawsze są dobrze sprawdzone pod kątem bezpieczeństwa. Opera jest raczej bezpieczena. Podczas pracy z nią jeszcze nie zdarzyło mi się złapać jakiegoś syfa, jak np. przy IE.
FF też ma dodatkek umożliwiający obsługę gestów myszy, ale faktem jest że Opera miała to wcześniej. Kto nie używa jeszcze gestów myszy niech spróbuje bo naprawdę warto! Jedyna wada używania gestów myszy jest taka, że po jakimś czasie zaczynasz wykonywać gesty w innych programach i dziwisz się czego nic się dzieje ;-)



raspo

0 + - 2009-09-11 09:25

Opery używam już kilka lat i jak dla mnie jest optymalną przeglądarką. To, że czasem jakaś stronka źle na niej działa, to wina twórcy strony, który nie zachował standardów W3C. Używałem też FF - fakt jego dodatki są potęgą, ale tworzy je społeczność użytkowników, a co za tym idzie nie zawsze są dobrze sprawdzone pod kątem bezpieczeństwa. Opera jest raczej bezpieczena. Podczas pracy z nią jeszcze nie zdarzyło mi się złapać jakiegoś syfa, jak np. przy IE.
FF też ma dodatkek umożliwiający obsługę gestów myszy, ale faktem jest że Opera miała to wcześniej. Kto nie używa jeszcze gestów myszy niech spróbuje bo naprawdę warto! Jedyna wada używania gestów myszy jest taka, że po jakimś czasie zaczynasz wykonywać gesty w innych programach i dziwisz się czemu nic się dzieje ;-)



raspo

0 + - 2009-09-11 09:28

o choroba! 2 razy mi załapało :-/

pawel.benchmark

0 + - 2009-09-11 10:29

Mnie się opera nie podoba. Nie blokuje reklam. Nie ma dodatków. Windzety to jest kpina a nie repozytorium dodatków. Możliwosci dostosowania tej przeglądarki do własnych potrzeb są bardzo ograniczone. Intuicyjność obslugo pozostawie wiele do życzenia.
Opera ma podobnie jak chrome irytującą włąściwość robienia rożnych rzeczy bez ingerencji ze strony uąytkownika.
Dla mnie jest wkurzające gdy np przegladarka uzna że na pewno chiałem mieć posortowane zakładki.

xDr3d

0 + - 2009-09-11 18:27

Sortowanie zakładek możesz zmienić jak tylko Ci sie to podoba. Wchodzisz Zakładki -> Zarządzaj zakładkami -> Prawym obok zakładek -> Widok i masz jak tylko chcesz :)

kok88

0 + - 2009-09-11 10:48

@pawel.benchmark
Opera blokuje reklamy i nie tylko. PPM-> zablokuj zawartość. Mogę się pokusić o stwierdzenie że robi to najlepiej ze wszystkich przeglądarek.

dnetsky

0 + - 2009-09-11 10:52

używam parę lat opery i
nigdy nie spotkałem się ze stroną która się nie otwiera
podajcie jakieś konkrety bo wątpię

jedyną wada opery jak dla mnie jest to że nie moge sobie pocztą menadźerować tak jak na przykład w thunderbirdzie

pozatym opera to najlepsza przeglądarka
zwłaszcza że jest bardzo mało popularna przez to bardzo bezpieczna

pawel.benchmark

0 + - 2009-09-11 11:24

@kok88
"Opera blokuje reklamy i nie tylko. PPM-> zablokuj zawartość. "

Nie ma takiej opcji pod ppm
http://img196.imageshack.us/img196/2198/operabo.jpg
Jak mogłeś tego nie wiedzieć?

kok88

0 + - 2009-09-11 11:43

@pawel.benchmark
Jest:)
http://img9.imageshack.us/img9/7312/opero.jpg

Makkk

0 + - 2009-09-11 15:42

Ja również mam tą opcję ;}

pawel.benchmark

0 + - 2009-09-11 17:36

a jest faktycznie. Nie ma to jak intuicyjność obsługi by zablokowac element w żadnym wy[adku nie klikaj na nim

pawel.benchmark

0 + - 2009-09-11 17:37

a jest faktycznie. Dzięki. Nie ma to jak intuicyjność obsługi by zablokowac element w żadnym wypadku nie klikać na nim

Rufus

0 + - 2009-09-11 13:01

poczta - tylko Gmail ;-)

sortowanie zakładek? no to lol, nigdy się z takim problemem nie spotkałem ;-) natomiast co do zużycia pamięci .. jak opera zarezerwuje sobie 100-200MB to nie jest problem, Photoshopa czy 3dsmax nikt nie krytykuje choć zapychają czasem kilka GB ramu ;-) moje 16 zakładek teraz zajmuje 160MB .. straszne, mam jeszcze 1,2GB ramu wolnego i pamięć wirtualną ;-)

Makkk

0 + - 2009-09-11 15:40

Za duzó czytania komentarzy, więc wspomnę tylko o tym, o czym zapomniał autor, takie małe coś:

Aby zmienić skórkę opery wcale nie trzeba wchodzić na specjalnie do tego stworzoną stronkę, wystarczy:

Narzędzia -> Wygląd... -> i kliknąć na pole przy 'Znajdź więcej skórek'.
Wybieramy odpowiedni wygląd klikamy na niego, a on sam się zainstaluje i ustawi ;}

Kraft135

0 + - 2009-09-11 18:27

Opera dostosowuje zużycie pamięci dynamicznie w zależności od jej ilości w systemie. Jak jest mało to pobiera mniej, jak dużo - więcej, dzięki czemu działa wydajniej. Najlepsze rozwiązanie, a w dodatku można je zmienić w opcjach zaawansowanych i na sztywno przydzielić ilość pamięci do wykorzystania. Warto też wspomnieć o błyskawicznym działaniu funkcji przewijania stron do przodu i do tyłu. Opera robi to naprawdę w mgnieniu oka, w przeciwieństwie do Firefoxa czy IE.

Co do testów wydajności... Należałoby sprawdzić empirycznie czas ładowania poszczególnych stron, bo Java to nie wszystko, a w ogólnym rozrachunku Opera wypada lepiej od Fx. Bardzo szybko przetwarza wszelkie elementy poza skryptami Java. Prace nad nowym silnikiem Java (Carakan) trwają zresztą od jakiegoś czasu i pewnie wkrótce się to zmieni.

STALKER__PL__

0 + - 2009-09-12 02:42

IE SZONCI haha

tom_1984

0 + - 2009-09-12 11:58

Ja od siebie polecam widżet 'Sie Pomaga'.

Lightning

0 + - 2009-09-13 16:58

Opera to wg mnie najlepsza przeglądarka! Co prawda nie korzystałem z "Opera 10 beta" ale "dziesiątkę" w wersji finalnej pobrałem w pierwszym dniu od wydania - jestem zachwycony

slatanek

0 + - 2009-09-14 12:57

Panie i Panowie, Opery używam od lat, Firefoxa używałem, ale zrezygnowałem bo jak się zainstaluje wszystkie przydatne wtyki to zamula gorzej od IE (nie mówiąc o otwarciu 40 zakładek). Opera jest najlżejszą dla kompa i to ma znaczenie (i proszę nie porównywać przeglądarek do Photoshopa,bo przeglądarka to tylko zwykłe przeglądanie stron a Photoshop to program do poważnej pracy więc może zabierać dużo zasobów, a browser nie powinien). Jeśli pracuję z kilkoma aplikacjami jednocześnie (Photoshop, Flash, Bridge + internet) to życzę sobie by browser zabierał najmniej zasobów, nawet jeśli jest otwartych 40 zakładek. I tak jest w przypadku Opery. poza tym blokowanie reklam działa bardzo dobrze. jeszcze o nieotwieraniu się stron - faktycznie tak bywa. nie chodzi tu jednak o nieprzestrzeganie standardów przeglądarek tylko o nieprzestrzeganie standardów (X)HTML przez twórców stron i to jest problem na który nie ma rady-trzeba wtedy odpalić IE lub FF. myślę też że zapamiętywanie haseł w Operze też nie ma sobie równych. a co się tyczy słabego udziału w rynku browserów to FF jest taki popularny bo rozreklamowany przez fanbojów. jeśli więc szukasz szybkiej i "lekkiej" przeglądarki bez wodotrysków i zamulaczy ale z podstawowym wyposażeniem jak na dzisiejsze standardy to się na Operze nie zawiedziesz.
pozdrawiam wszystkich posiadaczy Firefoxa, którzy wypisują bzdury na temat przeglądarki o której niewiele wiedzą ;-)

tom_1984

0 + - 2009-09-15 16:57

Amen:)

freeXtreme

0 + - 2009-09-14 18:30

Przesiadłem się na nową Operę z tego powodu, że Firefox 3.5 mi potężnie mulił na moim starym kompie z 256mb ram... potężnie zatykał mi procesor przy otwartych aż 3 kartach. A w Operze nic takiego nie ma miejsca ;) No i ta blokada reklam działa.

coolart

0 + - 2009-09-17 12:52

bo test na zużycie pamięci jest robiony na jednym oknie z jedna zakładką co się rzadko co zdarza i mało kto odpala tylko jedna stronę, dlatego taki wynik. Powinien być jeszcze jeden test "zużycie pamięci przy 5 (czy 10) zakładek z otwarta jedna stronami testowymi" ponieważ większość otwiera do 5 stron max inni zaś 10zakladek ale sadze ze 5 zakładek pokazało by realny wynik zajętości pamięci przy normalnym użytkowaniu przeglądarek. Co do stron to nie może być uruchomionych 5 zakładek z ta sama strona bo z tego co wiem to zapisane drugiej zakładki będzie pobrane z pierwszej wiec to moglo by zakłócić i sfałszować test. Najlepiej 5 stron o rożnej zawartości ale stałej do testów i wtedy w każdej przeglądarce otworzyć je i sprawdzić jaka zajętość ram jest.

TobiWUJO

0 + - 2009-11-21 09:01

dlaczego wszyscy podniecają sie operą lub firefoxem, po cholere komu tyle wodotrysków? wystarczy zainstalować IE7 i do tego przeglądarkę nakładkę na IE SlimBrowser + filtr reklam Ad Muncher i zobaczycie jak wygląda prosta przegladarka bez żadnych zbędnych dupereli :)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

Konsole przenośne - jaką wybrać
Jeśli lubisz mobilną rozrywkę, konsola przenośna zapewni więcej frajdy ...
kategoria: konsole do gier producent: Sony Ocena: 9 57
AMD Llano - do czego nadaje się APU?
Sprawdzamy w działaniu większość modeli APU AMD, w tym topowy model ...
kategoria: procesory producent: AMD Ocena: 27 68
XFX Radeon HD 7970 BE Double Dissipation - test i cena
Testujemy autorską kartę XFX Radeon HD 7970, która została fabrycznie ...
kategoria: karty graficzne producent: XFX Ocena: 22 72
Lenovo IdeaPad U300s - test, cena i opinie
Podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy zakupie ultrabooka oraz testujemy ...
kategoria: laptopy producent: Lenovo Ocena: - 22
Motorola RAZR - test, cena i opinie
RAZR ma 4,3-calowy ekran Super AMOLED i jest jednym z najcieńszych smartfonów ...
kategoria: smartfony, telefony producent: Motorola Ocena: 12 54