Tomasz Duda | 2010-08-30

Przegląd rynku: obudowy PC

kategoria: obudowy

producenci: Aplus, Chieftec, Cooler Master, iBox, NZXT

 

Podsumowanie

W naszym teście obudów komputerowych postanowiliśmy wyróżnić dwa modele. Wyróżnienia tego dokonujemy z czystym sumieniem, gdyż obie konstrukcje warte są każdej wydanej na nie złotówki.

Pierwszą i główną zwyciężczynią jest obudowa Cosmos 1000 firmy CoolerMaster. Konstrukcja ta nie miała sobie równych w kategoriach „funkcjonalność” i „styl”. Nie dość, że wygląda naprawdę pięknie i robi piorunujące wrażenie, to łączy w sobie poza tym doskonałą jakość zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Wszystko znajduje się tam gdzie trzeba i działa tak jak trzeba, bez tandetnego trzeszczenia, piszczenia i różnych odgłosów pochodzących od źle spasowanych lub luźnych części.

Zadowoleni z tej konstrukcji będą także fani „moddingu”, gdyż oferuje ona bogatą funkcjonalność już w standardzie i duże możliwości dalszej rozbudowy. Zastosowanie w niej rozbudowanego chłodzenia wodnego wraz z zestawem dodatkowych wentylatorów chłodzących wnętrze nie będzie stanowiło kłopotu dla użytkownika. Z kolei barierą dla nadmiernego szumu będzie dobre, ścisłe dopasowanie elementów obudowy oraz zainstalowane maty wygłuszające.

Ma ona także dwa mankamenty, którymi są po pierwsze cena, a po drugie ciężar. Jednak konstrukcja jest na tyle solidna, że te minusy nikną pod naporem pozytywów.

Drugą z wyróżnionych obudów jest konstrukcja firmy Aplus, czyli model El Diablo Advance. W tym przypadku nie zachwycamy się rozbudowanymi możliwościami i funkcjonalnością, choć te też są niemałe. Ta obudowa przeznaczona jest dla maniaków efektów świetlnych i dopiero wieczorem można przekonać się o pełnych możliwościach tego sprzętu.

Całość wygląda jak statek kosmiczny. Spokojnie można za jej pomocą oświetlić na niebiesko cały pokój w nocy, gdyż kolorem tym promieniują nie tylko ogromne wentylatory, które otaczają całą konstrukcję magiczną aurą, ale także na przykład logo na przednim panelu i małe okienka w górnej części boków.

Jakość zarówno elementów metalowych, jak i plastikowych stoi na wysokim poziomie, a spasowanie elementów nie wzbudza żadnych podejrzeń. Wyposażenie podstawowe jest wystarczająco bogate, a możliwości rozbudowy dość duże żeby zadowolić „tuningowe” zachcianki użytkowników. Podobnie jak w przypadku poprzedniej obudowy, tak i tutaj minusami są dość wysoka cena oraz duża waga.

Obie obudowy są godne polecenia i z pewnością będą nie byle jakim powodem do dumy dla ich właścicieli.

Obudowy nagrodzone w teście:

CoolerMaster Cosmos 1000

Aplus El Diablo Advance

 

Przeczytaj także:
Test: na czym najlepiej przenosić dane Flashki II - flashki kontratakują Seagate Momentus XT - hybryda do notebooka

 



odsłon: 148101

Komentarze

(103)

Net_Runner

0 + - 2010-08-27 18:11

Żadnego produktu Anteca ... srsly? ^^
Nie jestem fanbojem sam mam CM692 II, ale trzy produkty CM i ani jednego firmy na A., nie mówiąc już o ciekawych obudowach Fractal Design

eDameXxX

0 + - 2010-08-30 15:37

No właśnie... Jak zobaczyłem tytuł tego testu, to byłem przekonany, że znajdzie się w nim Fractal Design R2, bo to przystępna cenowo i bardzo dobra obudowa, a jednak się zawiodłem, by zbyt mało modeli zostało przetestowanych.

suntzu

0 + - 2010-08-30 17:58

Ja bym powiedział, że fractal to jedyna obudowa... ładna, dobre i w normalnej cenie.

Obudowa to nic innego jak mebel... Jestem ciekaw czy ktokolwiek z was kupiłby sobie biurko i szafę w stylu chodź jednej z nich... tandeta made in china.

Mam pokój gdzie wszystko jest w kolorze ciemnego obrązu i jedyna żaden metal detal, plastic fantastic pasować nie będzie... masakra i tyle.

Saiya-jin

0 + - 2010-08-30 20:20

Moim zdaniem Fractal jest gorszy od CM 690 II Adv. Wiem, bo akurat przesiadłem się z tego drugiego na tę pierwszą.

kuba104

0 + - 2010-08-30 20:39

A mógłbyś napisać co jest nie tak? I czy w CM 690 II rzeczywiście jest problem z nietłumieniem hałasu, tak jak autor napisał w artykule?

Saiya-jin

0 + - 2010-08-31 21:08

Z kontrolerem buda jest cicha. Przesiadłem się na Fractala i wcale nie jest ciszej, więc to całe tłumienie to chyba marketingowy pic na wodę. Z kontrolerem nie widzę różnicy pomiędzy Fractalem a CM-em.

suntzu

0 + - 2010-08-31 09:29

No to mamy różne opinie. Kratownica? W meblu Zrobiłbyś sobie taką w kredensie? Brzydactwo i miejsce gromadzenia się kurzu.

Jako, że nie byłem posiadaczem CM to mogę tylko tyle powiedzieć.

Saiya-jin

0 + - 2010-08-31 21:07

Mam do tej pory obie budy w domu. :) CM-a sprzedaję. Fractal trochę bardziej podoba mi się wizualnie i dlatego zostanie.

Co jest nie tak? Cienka blacha, łatwo rysujący się lakier, plastikowy wygląd, za mało miejsca za tacką, za małe otwory na opaski zaciskowe za tacką, zbyt miękkie śrubki (żłobienie się rozjeżdża i śrubki są do wyrzucenia), tylko dwie zatoki 5,25 '' (ale wiedziałem, że jest tyle, więc nie powinienem narzekać), odklejające się maty, śmierdzący klej i... ta buda wcale nie jest cichsza od "dziurawego" CM-a. Jak dla mnie to całe wyciszenie to tylko marketingowy chwyt. W obu obudowach miałem kontroler obrotów i ta buda nie jest cichsza. Ze standardowymi wentylatorami nawet jest głośniejsza (fractalowe strasznie chroboczą łożyskami). Standardowe chłodzenie jest też mniej wydajnie niż to w CM-ie.
Co jest lepsze niż CM? To, że mogę wyjąć filtr spod zasilacza bez odkręcania zasilacza.

Ogólnie nie miałbym nic do Fractala, gdyby oferował trochę lepszą jakość wykonania i nieco więcej miejsca za tacką.

A w czym jest lepszy CM? Standardowo jest chyba trochę cichszy (może miałem szczęście do wentyli, bo wszyscy mówili mi jakie to one nie są głośne, a po zmianie na Noiseblockery nie odczułem specjalnej różnicy), jest lepiej wentylowany, ma dużo miejsca za tacką i odpowiednie otwory, ma grubszą blachę i lepsze malowanie, ma x-docka i więcej złącz na zewnątrz. No i nie wiem czemu, ale jeden port usb nie chce mi działać we Fractalu.

Saiya-jin

0 + - 2010-08-31 21:10

No i kurzu wcale się tak dużo nie gromadzi, bo wszędzie są filtry. Co prawda drobniejszy kurz przedostaje się do środka, ale po kilku miesiącach naprawdę nie było źle (patrząc na to, ile kurzu ma współlokator w full towerze Chiefteca i biorąc pod uwagę, że mam syf w mieszkaniu studenckim). :P

Saiya-jin

0 + - 2010-08-31 21:12

Co do wyglądu i kratownicy - za to Fractal wygląda jak chińska zabawka. Świeci się jak psu zadek (przynajmniej wersja black pearl). I nie mówię tego ze złośliwości czy dlatego, żeby się z Tobą pokłócić. Mam obie budy i pomimo wad Fractala chyba go sobie zostawię (jeszcze się zastanawiam). No chyba, że ktoś chce kupić ode mnie Fractala za 300 zł.

Saiya-jin

0 + - 2010-08-31 21:15

Moim zdaniem Fractal po prostu ma wykonanie takiej jakości, że nie powinien kosztować więcej niż 250 zł, a tymczasem... 360 zł. Jak już za 270-300 można mieć CM 690 II Lite, a za niewiele więcej Advanced.

kuba104

0 + - 2010-09-01 11:34

Wielkie dzięki za porównanie ;). Teraz już jestem zdecydowany na CM-a :)

wojprz

0 + - 2010-09-02 18:17

Podzielam większość odczuć co do produktów Fractal-a.

Aggrostar

0 + - 2010-08-31 14:25

Oczywiście dla każdego wygląd jest wartością subiektywną, niemniej jednak u mnie fractal genialnie pasuje. Mam bardzo stylowo urządzony pokój i nie wyobrażam sobie takiej kraty na froncie obudowy u siebie. Niemniej jednak korzystanie na domyślnych wiatrakach we fractalu jest prawie nierealne, dlatego trzeba doliczyć cenę jednego dobrego wiatraczka i kilku mniejszych aby zapewnić sobie optymalną ciszę. Samo zamknięcie klapki z przodu daje ogromne wyciszenie, a temperatury w środku moze do najniższych nie należą z racji chłodzenia pasywnego mugenem II, ale powyżej 75stopni nie ma podczas testowania linx a procesor core i5 3,81GHz@1.264V. Od siebie dodam, że jestem bardzo zadowolony,
pozdrawiam :)

wojprz

0 + - 2010-09-02 18:15

Słuchaj wypowiadasz się tak nieobiektywnie jak Jaro z PiS-u. Obudowa to nie tylko mebel. Jeden będzie zwracał uwagę na wygląd obudowy, inny na cenę, jeszcze inny na funkcjonalność czy cyrkulacje powietrza. Wg mnie osobiście to ostatnie jest jednym z ważniejszych aspektów oceny obudowy.

Co do Fractal-a owszem są to obudowy ładne. Jednak handlując również nimi miałem styczność z tą marką i muszę przyznać, że nie zawsze ich jakość idzie w parze z ceną, a wygląd w rzeczywistości nie jest już tak efektowny jak na zdjęciach.

wolfikx

0 + - 2010-08-27 19:26

Poproszę taki teścik dla płyt miniATX.

zrazik

0 + - 2010-09-04 23:31

Ja używam Aerocool Qs-200 pod miniATX właśnie :)

Buda pojemna jak na mini - weszła performa na procek, Hr-05 sli na NB i grafa z Accelero S1. Choć przy towerowych coolerach w niektórych przypadkach wentyl z coolera może chaczyć o dyski twarde, ja mam 1 w slocie 3,5 drugi na ściance :)

mis456

0 + - 2010-08-30 12:49

W podsumowaniu zamiast zdjęcia Aplusa daliście fotkę vanatora.

Gasek

0 + - 2010-08-30 12:51

To samo na pierwszej stronie

Mateusz Sołtysiak

0 + - 2010-08-30 13:03

Dzięki, poprawiliśmy błąd.

Gasek

0 + - 2010-08-30 12:53

Artykuł bardzo ciekawy, najbardziej spodobał mi się CoolerMaster Dominator CM 692 II Advanced.

Pytanie do posiadacza Apertech Venator: zmieści się mugen 2? ;D

Spikeblade

0 + - 2010-08-30 13:02

Na bank ;) Skoro do CM 590 się mieści ? Podobne gabarytowo są.

Gasek

0 + - 2010-08-30 14:28

Ten CM ma 21 szerokości, ta ma 19cm, więc nadal nie wiem czy wejdzie.

KamiKAzeDBC

0 + - 2010-08-30 14:52

Wejdzie na bank. Kumpel ma

Lightning

0 + - 2010-08-30 12:54

Gdybym to ja miał wyróżniać to dałbym obudowę CoolerMaster Dominator CM 692 II Advanced, ale gdybym miał kupować to na 100% coś podobnego do Apertech Venator (tylko wolę kolor srebrny)
Co do płyt wyróżnionych to Aplus El Diablo Advance jest brzydka (za tą cenę możnaby kupić coś dużo ładniejszego), a CoolerMaster Cosmos 1000 może i jest bardzo dobra, ale stosunek cena / jakość zaniża chęć zakupu.
Następny test "Obudowy PC" najlepiej gdy będzie w przedziale cenowym 200-300 zł max

Saiya-jin

0 + - 2010-08-31 21:18

Mnie się np. Cosmos w ogóle nie podoba.

arturro

0 + - 2010-08-30 13:27

hmm ale czy jako wadę obudowy można traktować wagę? Jeżeli boki nie mają się giąć przy zdejmowaniu, ma być stabilna, zapewniać 'bezpieczeństwo' komponentom w środku to musi ważyć swoje.
W innym wypadku można by trzymać kompa w kartonie od pizzy. :)

Jozio

0 + - 2010-08-30 13:46

dokładnie, jeżeli coś jest stabilne to i musi ważyć, no chyba że zrobią z cabonu blachę ale to by wyniosło grubo ponad 1000 zł

Tomasz Duda

0 + - 2010-08-30 13:56

Masz rację. Dla części użytkowników (szczególnie modderów) waga równa się stabilność i wytrzymałość. Można jednak uzyskać odpowiednią sztywność oraz stabilność bez wielu ciężkich elementów stalowych. Wystarczy w kluczowych miejscach umieścić wsporniki aluminiowe, lub elementy z wytłoczoną fakturą "plastra miodu". Waga wpływa dodatkowo na redukcję wibracji całej konstrukcji.

cyna76

0 + - 2010-08-30 18:13

100% racja

wojprz

0 + - 2010-09-02 18:22

Wg mnie jak obudowa waży to coś zaczyna wartać. Jeżeli ktoś montował płyty i karty rozszerzeń w tanich obudowach wie o czym mówię. Blacha często gnie się tak łatwo, że aż strach cokolwiek wkładać do obudowy.
Podobnie z zasilaczami. Nie każdy ciężki jest dobry, ale żaden lekki dobry nie będzie :-D

kosq83

0 + - 2010-08-30 13:46

jeszcze nie mam kompa, ale Cosmos stoi w szafie. Pierwsza moja obudowa z prawdziwego zdarzenia. Pomijajac cene - obudowa genialna. Widzialem dwa kompy na wypasie zlozone wlasnie w tej obudowie - chlodzenie eleanckie, cisza cisza i cisza. Rozplanowanie srodka i ilosc miejsca - wypas. Jedyne co mi sie rzuca w oczy to troszeczku lipne zatoczki do dyskow twardych - jakies lekkie i mozna je powyginac. Boki obudowy maja katy wyciszajace i waza chyba po kilogramie kazda. Totalny kosmos :)polecam kazdemu kto moze wydac tyle kasy :)

kosq83

0 + - 2010-08-30 13:47

(katy=maty) sorka

Eregus

0 + - 2010-08-30 13:53

Artykuł ciekawy, aczkolwiek brakuje mi tutaj jednej, wg mnie bardzo dobrej obudowy - Thermltake Armor+ :)
http://www.thermaltakeusa.com/product/chassis/fulltower/armorPlusESA/vh6001bws.asp

Widzący

0 + - 2010-08-30 13:55

Obudowa bez zasilacza w cenie czterordzeniowego procesora. Musiałbym mocno uderzyć się w głowę albo wydawać cudze pieniądze.

Grzesiek1010

0 + - 2010-08-30 14:12

Coolermaster glasdiator 600 249zł wygląda cudnie w środku ładnie bez śrubowy montaż czego chcieć więcej ??? a ten artykuł trochę ^^ z dupki ceny kosmiczne !

Jakub Szuppe

0 + - 2010-08-30 14:22

Zdecydowanie za mało zdjęć.

sosite

0 + - 2010-09-01 16:01

W ogóle wg mnie ten test był zrobiony trochę na "odwal". Bo co to za test: Weźmiemy rozpakujemy parę obudów, popstrykamy trzy zdjęcia na krzyż, opiszemy co widzimy i pakujemy z powrotem. Brakuje szczegółowych zdjęć dodatków, ciekawych (oryginalnych) elementów danych obudów. Nie wspominając już o wrażeniach podczas umieszczania podzespołów wewnątrz. Bo zakładanie jak będzie a opisywanie wrażeń po montażu do dwie różne rzeczy...

Sindbad

0 + - 2010-08-30 14:51

Brak obudowy NZXT Tempest Evo, a szkoda, cena 400 zł, http://www.proline.pl/?p=NZXT+TEMPEST+EVO
obudowa godna polecenia, sam długo podejmowałem decyzje czy ANTEC, czy CM, i padło na TEPMEST EVO - moje oczekiwania spełnił w 100%.

colets

0 + - 2010-08-30 15:01

Mam Cosmos 1000.

W tekście znalazło się kilka baboli merytorycznych:

GNIAZDA NA WENTYLATORY
Góra (iloilośćść/rozmiar [mm]) 2/120 - są to gniazda umożliwiające montaż również wentylatorów 140mm - takie właśnie tam mam założone

Dół (ilość / rozmiar [mm]) 3/120 - nieprawda. Jedno miejsce wlotowe zajmuje zasilacz więc się nie liczy. W drugie można założyć wentylator, w trzecie pod dyskami nie, ale wiatrak montuje się nad dyskami który zasysa powietrze przez ten wlot. Tak więc użyteczna ilość dolnych wiatraków to maks 2.

DODATKOWE WYPOSAŻENIE
Zamykany panel boczny Nie - nie wiem co przez to rozumiecie, ale nawet w tekście jest że ta obudowa ma fajny mechanizm otwierania bocznych drzwi.

WYPOSAŻENIE
Filtry antykurzowe Nie - nieprawda, 2 duże filtry łatwo wyjmowalne do czyszczenia są na dole i jeden maleńki z tyłu.


Co do samej obudowy to jestem z niej zadowolony, ale ma swoje wady niestety. Ktoś kto planuje chłodzenie wodne całkowicie wewnątrz obudowy, niech poszuka czegoś innego. Bez wiercenia i cięcia się nie obejdzie. Na sufit nie da rady zamontować chłodnicy 2x120, bo ze względu takiego że można tam też zamontować wiatraki 140mm otwory montażowe mają odpowiednie odstępy niestety niekompatybilne z tymi w chłodnicach. A chłodnicę 2x140 będzie ciężko zmieścić o ile się w ogóle da, bo ta obudowa jest po prostu za wąska - jest węższa niż inne tej klasy.

Ten tunel na grafikę to porażka - dosłownie nic on nie daje, ani pół stopnia.

podnietek

0 + - 2010-08-30 16:05

Tez mam Cosmosa 1000 i wlasciwie podobne uwagi do testu, z tym ze:

- dla mnie modding to ciecie, wiec fabryczny brak miejsc na wentyle mi nie przeszkadza. Na dachu mam Thermochilla pa120.3 (jeszcze stary rozstaw montazowy). Na dole obok zasilacza mieszcza sie dwa wentylatory, wystarczy wyciac otwor obok istniejacego (jest akurat 120mm miedzy istniejacym wentylem a ramka zasilacza).
- waga nie jest wada. Mimo, ze komputer na lan-party sie nie nadaje (28kg) to jest mega stabilny i nic nie brzeczy/wibruje. Wczesniej mialem obudowe NZXT i to jak liga makroregionu a ekstraklasa.
- cable managment po prawej stronie (za plyta glowna) to PORAZKA, zwlaszcza bez moddingu. Polozenie otworu dolnego na kable powoduje, ze panel boczny jest trudny do docisniecia, a jak sie ma sporo kabli (jak ja: 4 dyski, pompka, LEDy itp.) to po zamknieciu panelu "ot tak" wspomniany panel sie wybrzusza. Trzeba ciac i powiekszyc otwor "w gore". Do tego fakt istnienia szyn od zamykania powoduje, ze trzeba przeciskac kable pod nimi - nie ma problemu z kablami wentylatorow, ale z AUX 4pin juz tak.
- jak wspomnialem ciecie dla mnie jest OK, dlatego oceniam ta obudowe BARDZO DOBRZE pod chlodzenie wodne.
- lipa, ze panel przedni to solidny kawal plastiku i nie da sie zrobic nawiewu z przodu (bez ciecia;) Wysokosc szuflad na dyski ogranicza wilekosc wentylatora do 92mm.

Jak mi sie cos jescze przypomni to dopisze.

colets

0 + - 2010-08-31 08:41

Ja jestem z tych leniwych i chciałbym aby producent za mnie pomyślał i porobił odpowiednie otwory, powycinał co trzeba itp.

Pewnie, że samemu można wszystko, ale dlaczego mam samemu robić coś co mogłoby być niewielkim kosztem zrobione fabrycznie? Szczególnie, że już jest nieźle i tak niewiele do szczęścia potrzeba? Takie podejście producenta mnie wkurza.

Zgadzam się z twoja uwaga - cable managment w cosmos 1000 to totalne dno. Już po tej jednej rzeczy widać że komuś zabrakło pomyślunku przy projektowaniu tej obudowy.

Tam niżej ktoś wspomniał o tym, że pionowe ułożenie dysków skraca ich żywotność - to prawda niestety, ale gdy się wymienia sprzęt 2-3 lata raczej nie doczeka się końca życia tych dysków. Zresztą ja zawsze mam raid w mirrorze, na wszelki wypadek.

Widziałem twojego kompa podnietek na purePC, muszę powiedzieć że byłem pod wrażeniem. Napracowałeś się bardzo, wyszło bardzo fajnie, ale nawet wkładając w to tyle pracy nie byłeś w stanie pokonać najsłabszego punktu dla moddingu w tej obudowie - górnej nakładki plastikowej. Te wywiercone dziurki odprowadzające ciepło są po prostu brzydkie i psują efekt. A gdyby producent pomyślał i dał tam na górę metalowy mesh? Nie byłoby łatwiej?

Wiele wad Cosmos 1000 wyeliminowano w Cosmos S, ale to jest zupełnie inny typ obudowy - otwarty - a przez to głosniejszy. I z wyglądu mnie bardziej podoba się mój Cosmos 1000, ta obudowa jest po prostu piękna, smukła i majestatyczna. Mimo swoich wad ją kocham :)






podnietek

0 + - 2010-09-03 12:39

No gorny panel to porazka, przyznaje. Dziurki wyszly jak wyszly ;) "Plusem" jest, ze stosunkowo niewielkim nakladem pracy da sie mesh wstawic i powinno to estetycznie wygladac. Wlasciwie to nastepna rzecz jaka zrobie. O, to jest plan!

Kupilem te bude z mysla o przerobkach i zanim cokolwiek do niej wlozylem Dremel poszedl w ruch.

A odnosnie parametrow, ktorych brakuje, a producent mogl cos z tym zrobic to jeszcze nie urodzil sie taki, co wszystkim dogodzil.

podnietek

0 + - 2010-08-30 16:07

A wlasnie:
- da sie zamontowac 1x120 na tylnym panelu, da sie zamontowac 2x120 pod spodem obudowy po wycieciu drugiego otworu (wspomniane post wyzej). Da sie miec trzy chlodnice (3x120, 2x120, 1x120) wszystko wewnatrz.

Czaszka

0 + - 2010-08-30 15:05

Praktycznie brak obudów w cenie

maker

0 + - 2010-08-30 15:06

Jak na przeglad rynku to artykul daje rade, aczkolwiek zabraklo tutaj porownania produktow Thermaltake i Antec.

kubas246

0 + - 2010-08-30 15:22

maker zgadzam się z toba i mam dlatego pytanie. Jaka obudowa byłą by lepsza Apertech Venator czy Thermaltake V3? Zestaw jest składany do gier (i5 760, 4gb ddr3, 2x GTX 460 itp). Proszę o odpowiedź (jeśli można to na PW).

maker

0 + - 2010-08-31 10:53

Jezeli chcesz wsadzic do tego 2x GTX 460. To obudowy sie totalnie nie nadaja. Radze Tobie zainwestowac w High Towera np pokroju Thermaltake Armor+ (istotne jest boczne chlodzenie z wentylatorem 230 mm, ktore bedzie Tobie schladzalo dodatkowo karty graficzne i komponenty komputera). Zdecydowanie do takiego zestawu odradzam jakiekolwiek midtowery chyba, ze chcesz miec prawdziwy piekarnik a nie komputer ;].

SebeekS

0 + - 2010-08-30 16:54

Ze swojej strony polecam CM 690 NVidia Edition :P dałem 339 złotych na Allegro

alexz

0 + - 2010-08-30 17:24

Mój faworyt to CoolerMaster Dominator CM 692 II Advanced, od dawna mam na niego chęć ;) Jeszcze trochę przypatrzę się konkurencji, chociaż w wymienionym modelu cholernie podoba mi się patent na eSATA i te korytarze na kable z tyłu... I dużo miejsca na dodatkowe wentylatorki :D

Tomasz Duda

0 + - 2010-08-31 10:00

Ta obudowa jest również godna polecenia.

jarwi1972

0 + - 2010-08-30 17:26

Brakuje mi obudowy Silverstone SST-RV02B-W Raven 2 cena ok.580PLN.Zainteresowanych odsyłam do neta gdzie można popatrzec na ten produkt.
Art.OK
Pozdrawiam

t.luk

0 + - 2010-08-30 17:32

Artykuł bym zrozumiał, gdyby było w nim nieco więcej konstrukcji i nie prezentowano tylko sześciu "wybranych" producentów...Nie ma Anteca, Aerocoola, Corsair, Fractal Design, Lancool, Lian Li, NOX, Origen, Sharkoon, SilentiumPC, Silverstone, Xigmatek...Hmmm, coś pominąłem?

pejot_(ash)

0 + - 2010-08-30 17:33

Tekst tragedia...albo inaczej - nie to na co liczyłem. Przestańcie publikować przeglądy a zacznijcie może sprzęt testować. Informacje podobne do tych w tekście można znaleźć na stronach każdego poważniejszego sklepu internetowego. Podobne wnioski i opisy można sformułować na podstawie zdjęć z google. Tak napisana mini-recenzja została by zmieszana z błotem a autorowi zarzucono by, że opisywanego sprzętu nigdy nie miał 'w ręku'.

Czy rzeczywiście takim problemem byłoby wsadzenie w te obudowy zasilacza, płyty (E-)ATX i jakiejś długiej karty dla zilustrowania ile jest miejsca, jak z miejscem na kable, zamontować jakiś wysoki cooler aby ludzie mogli ocenić czy to obudowa dla nich itp.

matej

0 + - 2010-08-30 17:36

Dałem minusa bo: to jest zwykły opis a nie test. Liczyłem na coś więcej. Jakieś zdjęcia, opisy, porównanie funkcjonalności itd.

CougarV6

0 + - 2010-08-30 17:39

Fajnie, że dajecie takie teksty. Jak dla mnie to właśnie po to dużo ludzi odwiedza takie portale.
Szkoda tylko, że obudowy zostały tylko opisane a nie przetestowane. Jakby nie patrzeć ciekawe jest jak z głośnością, tłumieniem wibracji i temperaturami.

Mimo wszystko wielki plus. Może jeszcze wrócicie do benchmarka z przed lat :)

Treyzrazer

0 + - 2010-08-30 17:51

Szanowna redakcjo.
Powyższy artykuł jest przejrzysty i szczegółowy przez co i pożyteczny. Ale...
Na pierwszej stronie przy zdjęciu każdej obudowy znajduje się link: "Przeczytaj pełny test".
?
A gdzie test?
Pod linkami znajdują się opisy wrażeń wzrokowych redaktora i specyfikacje ale testu jakiegokolwiek brak.
No dobrze, pomyślałem, redaktor się pomylił. Ale na dalszych stronach z uporem maniaka powtarza się wielokrotnie słowo test.
Źle, że wielu komentujących również wypisuje bzdury o testach obudów, które nie miały miejsca! Pal to licho!
Tak się każdy wysławia na ile każdego stać. Ale redaktorzy jako ludzie opiniotwórczy powinni prezentować wysoki poziom.
Trochę tu tego zabrakło :(
Redakcja powinna być wzorem i dbać o polszczyznę, a nie utrwalać postępującą bylejakość i dyletanctwo młodzieży.
Z szacunkiem dla wysiłków redakcji,
Treyzrazer

Treyzrazer

0 + - 2010-08-30 18:00

Trochę samokrytyki.
W powyższym tekście skierowanym do redakcji trochę zamieszałem w dwóch zdaniach. Przypuszczam, że wielu się nie połapie ;P

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-08-30 18:59

Faktycznie nie powinno pisać "test". Poprawiliśmy to, a błąd tłumaczymy tym, że jesteśmy leniwi i używamy za często kopiuj/wklej - skopiowaliśmy tabelę z poprzedniego testu SSD. Dzięki za poprawkę.

Treyzrazer

0 + - 2010-08-30 20:03

Współpraca redakcji z czytelnikami to mocna zaleta benchmark.pl :)

Tomasz Duda

0 + - 2010-08-31 10:02

Dziękujemy za konstruktywną opinię.

Astar12

0 + - 2010-08-30 18:31

No niestety pan redaktor napisał kolejny przeciętny artykuł i popełnił sporo błędów merytorycznych. CM Cosmos dobra obudowa ale laury to dla niej za wysokie progi. Tak naprawdę to pod względem funkcjonalności i ergonomii wyróżnić można jedynie CM HAF 932 i CM 962 Dominator II ADVENCED. Reszta barachła to ligi podwórkowe co widać po widoku bez bocznego panelu, oraz tylnego panelu. Śmieszą mnie ceny po 500 zł za obudowę typu "Surwiwal lub Asceta" jak NZXT Zero 2. praktycznie jest to blaszane pudełeczko w stylu No Name. CM 962 posiada wspornik kart graficznych naprawdę bardzo dobre rozwiązanie przy kartach pokroju 4870X2 czy 5970 lub kartach w CrosFire albo SLI. Co do głośności Cm 692 też bym mocno się spierał, po za tym niema konieczności aby wszystkie wiatraki były włączone. Ponadto obudowa Cosmos ma jedną poważną wadę poza niezbyt rewalacyjną cyrkulacją powietrza, a jest nią pionowe mocowanie dysków które skraca żywotność dysków HDD o 30% co potwierdzają wszyscy producenci dysków tacy jak Seagate, WD, Samsung. Ze względu na mocniejsze obciążenie mechanizmu przemieszczania głowicy oraz gorszą poduszkę powietrzną miedzy talerzem a głowicą jaki obciążenie łożysk talerza. I pod tym względem ta obudowa to totalna porażka, więc nie wiem na jakiej podstawie dano jej wyróżnienie skoro jest to dosyć średnio udana konstrukcja a wygląd też nie zachwyca.

bomen

0 + - 2010-08-31 14:48

Pionowy montaż dysków skraca ich żywotność? A skąd ten wniosek? Bo Seagate, Maxtor (http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=195931) , WD piszą że im sposób montażu obojętny. Co więcej - jeśli chodzi o profesjonalne zastosowania - to chyba w każdej macierzy dyski się pionowo montuje...

wojprz

0 + - 2010-09-02 18:11

Owszem pionowy montaż dysku zmniejsza jego żywotność. Spotkałem się z artykułami na ten temat wielokrotnie. Nawet gdybyś nie miał dostępu do Internetu i nie mógł zgłębić tego tematu. logika powinna ci podpowiadać, że pionowe ułożenie dysku jest mniej optymalne choćby z faktu, że pewne elementy będą bardziej obciążone ze względu na grawitacje.

jankesdh

0 + - 2010-08-30 18:37

Niech zmienią test na tekst ;)

A tak nawiasem przy HAF'ie można było napisać co ten skrót znaczy - high air flow - kolejny plus tej obudowy, ale z drugiej strony mamy minus w postaci braku filtrów powietrza.
Przy Cosmos'ie można by też napisać, że cisza jest okupiona wyższą temperaturą, no ale skoro to można wiedzieć skoro żadnego testu nie było... Poza tym przy obydwu ubudowach przydałyby się kółka, bo razem ze sprzętą są bardzo ciężkie (no i kolejny minus). Osobiście mogę polecić Cooler Master ATCS 840


Chyba można było bardziej się postarać...

Silent83PL

0 + - 2010-08-31 10:09

HAF 932 posiada kółka - wiem bo sam mam :P
Sam jednak ich nie używam - dorobiłem sobie 10cm gumowe wsporniki pod budę - wygłuszają ewentualne drgania, znacznie ułatwiają sprzątanie na biurku oraz zwiększają przestrzeń zasysania powietrza pod budą XD

jankesdh

0 + - 2010-08-31 10:49

U mnie już o kółkach zapomnieli ;)

GameJ

0 + - 2010-08-30 19:03

Brak było obudowy w przedziale 400/200zł

customrodder

0 + - 2010-08-30 20:57

I tak CORSAIR 800D Wymiata :p

wojprz

0 + - 2010-09-02 18:33

Jasne i ten... jeszcze... Take me i Tracer.

dolph

0 + - 2010-08-30 20:58

Zupelny brak firmy ANTEC :(

Obudowy P182 czy P193 ... genialne sprzety dla wymagajacych ludzi ktorzy nie chca mniec migajacego jarmarku na stole.

pierwsza lepsza recka z google P193: http://oclab.pl/arts/chasis/recenzja-antec-p193/

FITTIpalti

0 + - 2010-08-30 20:59

Duża waga to minus ? WTF przecież to jest plus

Devastetor

0 + - 2010-08-30 21:00

Hmmm czy duża waga to minus??
Tu bym spekulował ponieważ i większa waga tym lepiej ponieważ nic nie wpada w drgania (teoretycznie).

regist88

0 + - 2010-08-30 21:03

Nie mogłem się doczekać testu, ale trochę mało bardziej budżetowych konstrukcji (typu Apertecha).
Przydały by się na drugi raz temperatury podzespołów w obudowach.


Znalazłem błędy (powtarzają się przy każdej obudowie):

"Gniazda na twarde dyski 3,5” 5" - w obudowach są zatoki
[odnośnie wentyli] "Góra (iloilośćść/rozmiar [mm])" - dwa razy ść

.

Tomasz Duda

0 + - 2010-08-31 14:21

Dzięki. Poprawione!

jarwi1972

0 + - 2010-08-31 16:33

jak interesują Cię temperatury to pdam swoje z NZXT Apollo ?

lechuuu

0 + - 2010-08-30 21:06

Duża waga minus, ciekawe!
Ja szukam obudowy po wagach, w końcu nie kupuje laptopa.
podłoga raczej się nie ugina,

Piotrek879

0 + - 2010-08-31 11:18

Duża waga to zdecydowanie plus, świadczy to o solidnych materiałach. Gruba blacha nie będzie się uginać, rezonować itp A pyzatym dobrze jak zdejmujesz boczną ściankę i nie zawija sie jak papier.

Kamil Myzia

0 + - 2010-08-31 12:19

Moje pierwsze obudowy były najtańszymi, przez co, już podczas montażu podzespołów wszystko się wyginało, gięło i brzęczało podczas pracy kompa. Jak tylko dorobiłem się pierwszych pieniędzy zakupiłem sobie Chieftec'a Matrix Midi Tower - cudo! Mam ją do dziś. I własnie duża waga, staranne wykonanie (jak na owe czasy) mnie zaskoczyły.

W każdym bądź razie, tak jak napisał już Tomek, stabilność można uzyskać nie tylko przez zastosowanie grubych blach. Grunt, aby wszystko było idealnie spasowane, zmontowane, dzięki czemu unikniemy wpadania obudowy w rezonans.

Z powyższego artykułu mam jeszcze CM Advanced - fajna, jak za 300 zł. Niemniej jednak te siatki jakoś do mnie nie przemawiają. Jeśli kupowałbym budę, to rozejrzę się za jakimś Fractalem.

Tomasz7

0 + - 2010-08-30 21:27

Ja mam Cooler Master Dominator CM 692 II Advanced i chciałem, żeby warzyła w granicach 10 kilogramów. Im więcej warzy tym jest stabilniejsza. I tez się dziwie, duża waga to minus... raczej powinien być plus. Tak mi się wydaje:)

Tomasz Duda

0 + - 2010-08-31 11:25

Duża waga to za razem plus i minus. Dla ciebie (i wielu innych osób, np. lubiących różne modyfikacje) to jest plus. Jednak ogólnie rzecz biorąc lekko przesadzona waga może być problemem w czasie jego ewentualnego przenoszenia. Stabilność konstrukcji można osiągnąć także przez stosowanie solidnych, szeroko rozstawianych nóżek z dobrymi, gumowymi podkładkami.

Treyzrazer

0 + - 2010-09-01 17:41

Duża waga to raczej plus. W mieszkaniu znajdują się dużo cięższe rzeczy, a jakoś je wniesiono i da się je przesuwać na inne miejsce :)

Treyzrazer

0 + - 2010-09-01 17:43

Obudowa nie potrafi warzyć ale z całą pewnością ileś waży :)

whitexxx

0 + - 2010-08-30 23:05

Czy ktoś może wyjaśnić czemu duża waga to minus obudowy dla mnie to chyba plus - lepiej tłumi drgania co nie??

Modok

0 + - 2010-08-31 08:21

Niektóre obudowy robią wrażenie niestety tak samo cena.

jarekbaz

0 + - 2010-08-31 12:54

Artykuł powiedzmy przeciętny i niestety mam wrażenie że głównym powodem jego powstania był marketing, bo jak inaczej wytłumaczyć fakt że w teście są tylko dwie obudowy poniżej 200zł a reszta zdecydowanie powyżej 400zł.
Ciekawe ilu czytelników zdecydowało się wydać na obudowę powyżej 400zł?
Myślę że dla większości użytkowników najbardziej sensowny wydatek na obudowę to okolice 200-300zł i takich testów bardzo nam trzeba.

Gesty

0 + - 2010-08-31 14:26

Jestem zawiedziony brakiem przedstawicieli modeli Antec i Thermaltake. W artykule zdecydowanie brakuje obudów hi-end.
Sądziłem, że jak na benchmarku ktoś robi recenzje, pisze artykuł to robi to rzetelnie, tymczasem widać tu zdecydowanie brak wiedzy ( jako minus duża waga... )
Jestem zawiedziony faktem, że na benchmarku coraz trudniej znaleźć dobre teksty :(

plcrk7

0 + - 2010-08-31 15:33

5-6 stów na budę? no dajcie spokój :P

jarwi1972

0 + - 2010-08-31 16:41

Obudowę RAVEN 2 kupuję za ok.3 miesiące więc jak kupię to zrobię taki teścik że będzie ciekawie.Prosze zwrócić uwagę na zamontowanie MOBO.Jest inne niż mają pozostali producenci.
Mam też do testów dysk SSD Corsair Force series 60GB .jak się ogarnę to wstawię reckę .Interesuje to kogoś ????

dziobakkk

0 + - 2010-08-31 20:24

Niska waga to według was zaleta? Nie no... Przecież kiedy obudowa jest ciężka, to znaczy że ma grubsze blachy. Lepiej tłumi hałas, przede wszystkim dysków. Dodatkowo jest stabilniejsza. Jeśli dla was duża waga obudowy to wada to tylko pokazuje dla kogo skierowany jest ten portal. Zawiodłem się...

maker

0 + - 2010-08-31 21:09

Moze nie bede sie wypowiadal za innych, ale jakbys jezdzil na tzw "Lan Party" wiedzialbys ze tam jednym z wazniejszych parametrow obudowy odgrywa waga. Lataj sobie ze swoim sprzetem ktorego sama obudowa high tower potrafi wazyc nawet 20 kg.
W tym wypadku aluminiowe obudowy lub aluminiowe (jako wartstwa zewnetrzna) + secc (jako szkielet) robia duza roznice, rowniez w cenie aluminium jest drozsze od secc. Takze zastanow sie nad wypowiedziami dla kogo skierowany jest ten portal.

wojprz

0 + - 2010-09-02 18:25

Ponad to większa masa to więcej metalu do nagrzania. Nie zapominajmy, że obudowa często działa jak radiator.

dziobakkk

0 + - 2010-08-31 21:21

Ten portal skierowany jest do graczy Lan Party? Nie wiedziałem, gdzie to jest napisane?

maker

0 + - 2010-09-01 12:05

Ujme to moze inaczej bo widze ze ciezki przypadek... Dla niektorych graczy/uzytkownikow PC duza waga obudowy ma znaczenie i jest tak samo istotna jak estetyka zewnetrzna lub dobre chlodzenie.

Alart

0 + - 2010-09-02 18:58

Bez sensu artykuł.
Porównane 4 obudów z górnej półki, dwóch ze średniej i 2 dwóch z bardzo niskiej.
Nikomu nie pomoże stwierdzenie że za 500 zł jest lepiej niż za 300 a co dopiero za 120.
Dużo na temat estetyki, która jest zupełnie względna. Opisane co widać na zdjęciach. Ogólnie mam wrażenie że to cytat ze strony producenta, a autor tylko pooglądał te obudowy i nic nawet nie włożył do żadnej.

Wiem tyle ile bym się dowiedział idąc do sklepu i oglądając te obudowy.
Gratulacje.

kretos

0 + - 2010-09-03 11:19

no artykul slaby, sam mam cm 692 advanced i moge uzupelnic:
1. "kłopot może sprawić wyjęcie zaślepek wykonanych z metalowej siatki" - eee? tam po bokach sa takie plastikowe lapki - trzeba nacisnac i tyle...

2. "Karty rozszerzeń mocowane są śrubkami - ręcznie lub śrubokrętem" - wydaje mi sie ze sa szybkosrubki w zestawie wiec to kwestia sekund

3. "nie tłumi dobrze hałasu" - rzeczywiscie jest strasznie dziurawa, rownoczesnie jednak pozwala na zamontowanie sporej liczby wiatrakow - po uruchomieniu 5 wiatrakow na 5v mamy cisze i chlod

4. "Jeśli chodzi o to, jak wygląda kwestia mocowania napędów, to można napisać krótko: dobrze." - jest wygodnie i szybko ale nie dobrze, drgania dyskow sa slabo tlumione - ja swoje dyski wsadzilem ponownie do scythe stabilizer bo nie moglem wytrzymac dudnienia (4 dyski, w sumie 13 talerzy)

5. obudowa jest ciezka ale dla mnie to wada bo nie pomaga w stlumieniu dzwiekow dyskow a calosc po zlozeniu wazy ze 20kg...

Sebar

0 + - 2010-09-23 05:53

Artykul taki sobie, zadnych testow tylko subiektywna opinia autora na temat glownie wygladu a mniej przydatnosci.

Sam przez ostatni rok przetestowal kilka obudow wiec moge podzielic sie kilkoma spostrzezeniami.

1.CM690 adv: Obudowa z dosc dobra cyrkulacja powietrza ale dosc glosna jezeli chce sie dolozyc te kilka (opcjonalnych) wiatrakow. Patent z wentylatorem z "tylu" procesora daje wyrazny efekt w postaci spadku temperatur 1-2C ale jest tam tylko miejsce na 25mmx80mm wentyl (drogi). Marne mozliwosci rozbudowy np.woda na zewnatrz,troche ciasna

2.NZXT Tempest Duzo miejsca w srodku bardzo dobry przeplyw powietrza, brak mozliwosci instalacji wody w srodku, niskie temp. cicha.

3.Cosmos ladna (subiektywne), cicha i to na tyle marna mozliwosc rozbudowy, slaby przeplyw powietrza, malo wentylatorow, ewentualnie 2*120 radiator w srodku, wyzsze temp, testowalem tylko przez tydzien.

4. HAF 932: Cicho, zimno i troche topornie wyglada. Za wyglad nagrod nie zbierze za funckjonalosc wszystkie, temperatury najnizsze (7wentyli+controler) glosniki glosniej bucza niz ta obudowa. Mozliwosc instalacji 4 radiatorow 1*3+2*2+1*1 wszystko w srodku. Kolka to super sprawa mozna jak psa na spacer "wyprowadzic". Jedyny powazny minus to kurz ale raz w miesiacu odkurzanie wystarczy.

5. Thermaltek Armor mialem krotko ale brak mozliwosci instalacji wody w srodku troch za wyskokie temp jak na taka duza obudowe.

Polecam HAF932 albo HAFX(bezkurzowa) dla mniej zamoznych NZXT tempest

kwakwa

0 + - 2010-10-10 23:46

dlaczego nie ma tu testu obudowy coolermaster sniper która jest ładniejsza i bardziej funkcjonalna niż te wszystkie "wybrane" (chyba na czyjeś zamówienie ) do "testu " ? bo chyba te opisane słabo się sprzedają i ten tekst ma zachęcić do kupna tego badziewia :-)
"polecana" haf932 to brzydka i toporna obudowa ,no chyba że ktoś chce być "oryginalny" :-)

kwakwa

0 + - 2010-10-10 23:55

tu można obejrzeć "snipera" by się przekonać
http://www.clunk.org.uk/reviews/cm-storm-sniper-black-edition-case-review/Page-10.html

ipfon

0 + - 2010-10-11 15:00

Faktycznie artykuł mało rzetelny, ale chciałem o czymś innym.
Dla mnie każda buda - bez wyjątku - jest nie do końca dobra, nawet mój stary leciwy (ale bardzo dobry) CM 690.
Chciałbym kiedyś chociaż raz w życiu zobaczyć, że któryś z producentów wypuścił budę, w której montaż płyty gł odbywa się na lewej ściance a nie jak w tej chwili w każdej budzie na prawej.
Myślę, że jest więcej osób, które mają biurka tak usytuowane, że buda może stać tylko z lewej strony a co za tym idzie boczne wiatraki są zasłonięte boczną ścianką biurka. Oczywiście jest możliwość żeby wyciąć dziurę w ścianie biurka ale myślę, że nie po to się kupuję meble żeby je od razu ciąć :D
No chyba, że się pomyliłem i są takie budy,a le raczej wątpię.

kiceczek

0 + - 2010-11-10 15:42

Mam taką bude od hp'ka na miniatx.

Naits

0 + - 2011-04-20 16:54

nie znam modelu 692 II advanced :) może być 690 series 690 II advanced

matt105

0 + - 2012-02-26 18:14

Mi najbardziej przypadła do gustu Haf 932 ale miło by było zainstalować na lewym boku ten wiatrak z a+ 330mm.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: 4 12
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 17
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Produkty polecane przez redakcję. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!
379,-
 z VAT