Sebastian Swarcewicz | 2009-06-08

TOP-10 Karty graficzne czerwiec 2009

kategoria: karty graficzne

producenci: ATi, nVidia

 

Karty do 2000 zł

Segment wydajności

PERFORMANCE: 15.000~18.000 pkt
HIGH: 10.000~13.000 pkt
* 3Dmark Vantage GPU Score

Minimalny zalecany zasilacz: 650W

 

Końcówka zeszłego roku, jeżeli chodzi o najwydajniejszą pojedynczą kartę graficzną do zastosowań domowych, należała niewątpliwie do koncernu ATi/AMD. Dwu- układowy Radeon HD4870X2, w najwyższych rozdzielczościach i przy maksymalnym poziomie detali, nie pozostawiał żadnych złudzeń konkurencyjnemu GTX280, który pomimo że był kartą znacznie tańszą, nie był w stanie nawiązać równorzędnej walki z powodów jak najbardziej oczywistych – klasycznej budowy jedno- układowej.

Po styczniowym wprowadzeniu przez nvidię układów GT200 wyprodukowanych w 55nm procesie technologicznym, nadszedł wreszcie kres dominacji nietuzinkowej konstrukcji ATI/AMD w najwydajniejszy segmencie na rynku. Nowe dwu- układowe karty GeForce GTX295 okazały się prawdziwym „kilerem” jeżeli chodzi o typową rozdzielczość FullHD (1920x1200), ukazując jednak pewne niedomagania przy wyższych ustawieniach włączając w to antyaliasing. 1792MB wobec 2048MB zamontowanych na Radeonie spowodowało, iż przy 2560x1600 punktach obydwie karty (zarówno HD4870X2 jak i GTX295) sprawują się bardzo podobnie, czasem z lekkim wskazaniem  na wiekowego Radeona.


Zotac GeForce GTX295 2x 896MB
Na śledziu znajdziemy m.in. złącze HDMI, a pod pastelową, podziurkowaną obudową dwa układy których na dzień dzisiejszy nie ma praktycznie czym zadusić.

 

Obecnie w segmencie do 2000 zł złotych jesteśmy w stanie kupić zarówno GeForce TX295 jak i Radeon HD4870X2. Jeżeli ktoś szuka jednej z takich kart, powinien przede wszystkim postawić na jakość. Nie od dziś przecież wiadomo iż karty dwu- układowe potrafią się nagrzewać, co przy wykorzystaniu słabej jakości elementów może prowadzić do niestabilnego działania, a nawet uszkodzenia sprzętu.

Sprawdzone konstrukcje referencyjne będą  więc w tym segmencie jak najbardziej polecane. Warto również dodać, iż referencyjna karta nvidii wykorzystująca dwa układy GT200b przeszła niedawno niemały face-lifting. Wzorem Radeona HD4870X2, struktura bazowa została oparta o pojedynczą płytę PCB. Na rynku po wyprzedaży modeli „kanapkowych” powinna się zatem niebawem ukazać karta nieco tańsza (dziwnym trafem niemal zawsze jest na odwrót) i jednocześnie rywalizująca w aspekcie cena-wydajność z Radeonem.


Gigabyte Radeon HD4870X2 2x1GB
konkurent dla „potfora” czyli mostrum do ATi/AMD.
Bardzo wydajna karta oparta również o dwa układy i mostek pośredniczący.
Kartę zaleca się do rozdzielczości FullHD i powyżej.
Budowa jedno- płytowa powoduje jednak iż będzie ona nieco cieplejsza o kanapki nvidii.
Pozytywnie na tle konkurenta wygląda za to jej znacznie korzystniejsza cena.
 


Gainward Radeon HD4870X2 2x1GB
– niereferencyjny dwuwiatrakowy model od Gainwarda wyróżnia się czerwonym PCB oraz kompletem złącz wideo: D-Sub, DVI, HDMI i DisplayPort. Pomimo średniej jakości wykonania, karta zwraca swoją uwagę bardzo niską jak na HD4870X2 ceną.

 

Wydajność


Na kolejne zestawienieTOP-10 karty graficzne zapraszamy już po wakacjach.



odsłon: 261331

Komentarze

(66)

wszerad

0 + - 2009-06-08 17:54

No w niskich segmentach (do 1000zl) AMD rządzi czym wyżej tym bardziej na korzyść NV. Bardzo ciekawa jest natomiast karta Radeon 4890 który po OC albo wersji OC mógłby konkurować w następnej kategorii. Ten na wykresach taktowany jedynie do 850Mhz a są wersje 1010Mhz na rdzeniu!

TomaszPawel

0 + - 2009-06-09 07:56

Tak, w tym teście nie uwzględniono rodzynek.... które jednak są dostępne w dużych ilościach na rynku...

Ja parę dni temu zakupiłem PALIT GeForce GTX260 896MB DDR3 55nm z fabrycznym taktowaniem 625/2200, który aktualnie ma ustawione zegary na 702/1512/1107 i tak chodzi 24h/dobę licząc GPUGRIDA w drużynie TomaszPawelTeam.....

Dodam tylko, że karta jest nowa, kupiona w sklepie w Polsce za ... 650zł... To chyba przewraca do góry nogami cały ten ranking... Szkoda że konstrukcje nie referencyjne nie znalazły się w tym teście. Tak ja 4850 Gddr5 czy serie kart z niereferencyjnym PCB... szkoda bo naprawdę są warte uwagi...

Niemniej jednak testowi daję 8/10.

Zastanawiam się czy wszystkie karty były testowane na tych samych sterownikach i tej samej platformie....

www.tomaszpawel.republika.pl

Pozdrawiam!

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-09 14:53

Sterowniki najnowsze, dostępne w momencie testowania danej karty, lub też aktualizowania naszej bazy. W kilku przypakach różniące się numerkiem lub dwoma - wg mnie w testowanych tytułach nie miało to większego znaczenia.
Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało dlaczego "rodzynkiem" i tym jedynym opłacalnym wyborem jest niemal zawsze karta którą akurat posiadamy, lub też którą chcemy/chcielibyśmy kupić ;)

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-09 14:56

Faktycznie niektóre z tych kart posiadają "nieziemskie" taktowania. Test wersji OC Radeona HD4890 już niebawem ;)

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-09 14:57

to oczywiście komentarz do postu wszerada.

Szymon331

0 + - 2009-06-08 18:24

Świetny artykuł tylko że jakoś 9800GT (podkręcony np Gigabyte)wyciąga 7420pkt w 3D Mark Vantage a nie marne 5000pkt. Sądzę że jest bardziej opłacalny niż mogłoby się wydawać.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-09 14:46

Na mojej konfiguracji (wersja referencyjna) osiąga około 5300pkt (test GPU) oraz 6600pkt (P score). Mało? Oczywiście gdybym ją podkręcił i zastosował cztero- rdzeniowego Quada, wynik byłby zgoła odmienny. Taką operację jednak możemy przeprowadzić na niemal dowolnej karcie o jakiej mowa w tym zestawieniu; nie wspominając rzecz jasna nawet o konkurencyjnym HD4770 ;)

HemaN

0 + - 2009-06-08 18:54

Do autora artykułu:
wiatrak - http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiatrak
wentylator - http://pl.wikipedia.org/wiki/Wentylator
Poza tym gdzie jest HD4850 DDR5?

Tomek Stiller

0 + - 2009-06-08 19:53

A co? Nie zrozumiałeś? Czy postanowiłeś się przyczepić tego, czego tylko można?

HemaN

0 + - 2009-06-08 21:24

Wytknięcie dość poważnego błędu merytorycznego uważasz za czepialstwo? Autor artykuły określił mianem wiatraka wentylator. No cóż, jeśli Benchmark ma mieć poważanie wśród portali komputerowych, takie błędy nie powinny się zdarzać. A może czepialstwem nazywasz pytanie o najlepszą na rynku kartę pod względem cena/wydajność (może poza 4770)?

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-08 21:50

Chodzi Ci zapewne nie o błąd merytoryczny, a rzeczowy. W każdym razie, moją intencją nie jest wprowadzanie nikogo w błąd. Wydawało mi się, że w branży komputerowej określenie wiatrak/wiatraczek mimo wszystko przyjęło się jako synonim słowa wentylator/wentylatorek (wiatrak jako część wentylatora)? Jak widać byłem w błędzie - wikipedia wie lepiej ;)
Co do Radeona HD4850 z GDDR5 produkowanego przez Palita, przyznam że z jednej strony pominąłem tę kartę ponieważ nie miałem okazji się jej przyjrzeć przynajmniej powierzchownie (nie mówię tu nawet o dogłębniejszych testach), a z drugiej, dlatego że stanęła się kością niezgody pomiędzy AMD a Palitem. W każdym razie oficjalnie takiej karty nie ma, i nie wiadomo czy będzie jeszcze produkowana.

HemaN

0 + - 2009-06-08 22:14

Linki do Wikipedii dałem po to, żeby zobrazować różnicę. Pojęcia wiatraka i wentylatora skądś się tam wzięły, najpewniej z literatury fachowej :) . Fakt, na różnych stronach i forach te pojęcia są używane jako synonimy, jednak jak już zostało to powiedziane - nie są synonimami :) . Co do HD4850 DDR5 - dla mnie jako kupującego nie jest ważne czy karta jest jeszcze produkowana i czy była źródłem konfliktu. Ważne jest to, że mogę ją kupić praktycznie w każdym sklepie. Jestem zdania, że karta ta powinna się znaleźć w artykule i może warto byłoby pokusić się o aktualizację :) ?

suntzu

0 + - 2009-06-09 06:50

Palit zastosował tam własny kontroler GDDR5, który nie ma certyfikatów. Nie wiadomo jak on sprawdza się w praktyce z sterownikami, których jeszcze nie ma, ale z tym jaką ma trwałość. Jak wysiądze po 2,5 lat kontroler to masz po karcie.

Uważam, że dobrze zrobiliście nie dając tego modelu. Ale dla mnie nie ma złego co by na dobre nie wyszło. Zawsze stawiam na jakość i wyznaję zasadę chcesz mieć 4870 to KUP. Nie stać cię to widocznie nie jest największa potrzeba twojego życia i czekaj zawsze stanieje.

Tomek Stiller

0 + - 2009-06-08 22:25

Dokładnie tak, uważam to za czepialstwo i to najgorszej postaci. Te pojęcia od zawsze używane są w środowisku jako synonimy. Jestem przekonany, że 99.9% czytających bez problemu zrozumiało przekaz - no ale do czegoś trzeba było się doczepić. No tak już polska mentalność - niestety :\

HemaN

0 + - 2009-06-08 23:55

Tam, gdzie zdobywałem wiedzę na temat komputerów te pojęcia nigdy nie były synonimami. Skoro poprawienie błędu nazywasz czepialstwem, to tak, czepiam się. Zgadzam się z Tobą, na pewno wszyscy czytający zrozumieli o co chodzi, jednak czy to usprawiedliwia błąd? Benchmark to portal odwiedzany przez spore rzesze czytelników, którzy później "pójdą w świat" i będą powielać błąd. Trzeba przerwać to błędne koło :) . Pisząc ten komentarz miałem dobre intencje, naprawdę, ale widzę, że to walka z wenty..., to znaczy z wiatrakami ;) .

zryty

0 + - 2009-06-09 03:31

nawet nie wiem jak Cie opisać człowieku. czepialski to malo powiedziane, upierdliwy pasowaloby lepiej choc to i tak za slabe okreslenie. Wiatrak, wentylator zadna roznica i tak kazdy wie o co chodzi. A skoro jestes taki madry to czemu to TY nie jestes redaktorem i to nie TY robisz testy i to nie TY pracujesz w benchmarku ?. jednym słowem ŻAL.

mdf11

0 + - 2009-06-10 11:23

HemaN może się i czepia, ma jednak rację - wiatrak i wentylator to 2 różne rzeczy i na wentylator nie powinno się pisać wiatrak. To tak samo jakby właśnie napisać "walka z wentylatorami" :D

Honorovy

0 + - 2009-06-11 02:34

Fakt, ale czytelnicy raczej są podzieleni na 2 podstawowe grupy.
Pro - ktoś kto potrafi rozwinąć skrót RAMDAC i
Noob - ktoś kto nie potrafi rozkręcić myszki.

Więc po co to ?.

redlum

0 + - 2009-06-08 20:31

no właśnie za 500zł można kupić PALITA 4850 z DDR5 - to chyba najlepsza opcja w tym przedziale cenowym

arturro

0 + - 2009-06-08 19:53

mi się rzuciło że na każdej stronie jest promowany gigabyte..
brzmi jak artykuł sponsorowany..

Tomek Stiller

0 + - 2009-06-08 19:55

Sprawdź ceny, często Gigabyte to po prostu najtańsza karta z danym GPU.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-08 21:40

Tak jak Tomek zauważył, ceny kart Gigabyte są bardzo konkurencyjne niemal w każdym zakresie cenowym. Ciężko jest więc polecać coś, co będzie o kilkadziesiąt złotych droższe, a zaoferuje przy tym praktycznie te same osiągi - wyjątki to oczywiście karty z lepszym/porównywalnym chłodzeniem, lub wersje O/C do których warto dołożyć (na mój gust wciąż za mało jest takich kart).

suntzu

0 + - 2009-06-09 06:52

Też mam takie odczucia. Ale mimo wszystko, często zdarzało się, że PowerColor u AMD miał jeszcze lepsze ceny.

MarKol

0 + - 2009-06-08 20:27

Bład ortograficzny zaraz pod tytułem.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-08 21:59

Gdzie? Wskaż proszę, poprawimy.

cubess

0 + - 2009-06-08 20:49

fajny artukul nie czepiajacie sie juz bledow ort. itp. pelne 5

RazerXez

0 + - 2009-06-08 21:01

fajny artykuł 5 ale prosiłbym o zaaktualizowanie zestawienia GPU

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-08 22:07

Hmmm.. wydawało mi się że jest już zaktualizowane ...

RazerXez

0 + - 2009-06-19 18:07

przepraszam nie zaówarzyłem

jan216

0 + - 2009-06-08 21:21

Dlaczego w przedziale do 1500zł nie ma 4850x2? Przecież spokojnie można ją nabyć za ok. 1100-1200zł, a dużo nie ustępuje 4870x2..

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-08 22:05

Czy tak spokojnie to nie jestem przekonany ;) Po za tym swego czasu dostałem wiadomość od Sapphire, że poprzednia średnio udana odsłona tej karty (jak pamiętamy "wyjący" jeden z wentylatorów) została poprawiona i że lada moment na rynku będziemy mieć nowe rewizje. Niestety takiej karcie nie dane było mi się przyjrzeć, nad czym oczywiście ubolewam :/

jan216

0 + - 2009-06-08 22:50

Naprawdę żaden problem żeby kartę nabyć w tej cenie, wystarczy poszukać na obojętnie jakim serwisie porównującym ceny sklepów internetowych..
Wg. mnie mimo wszystko warto ją umieścić na liście, jeśli na niej jest tak "wirtualna" karta jak 4770.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-09 14:11

Oczywiście masz po części rację - karty niekiedy można znaleźć w tzw. cenowych porównywarkach. Ale nie oznacza to też od razu, że dana karta będzie na nas czekać w magazynie. Niestety z autopsji wiem, że czasem po rozmowie telefonicznej sprzedawca potrafi nas poinformować że - primo: karta jest (ale cena widniejąca na stronie jest już nieaktualna), secundo - na kartę trzeba czekać po wcześniejszym zamówieniu, tercio - zaproponuje nam coś innego w podobnej cenie. Są to oczywiście sytuacje skrajne, ale przy ciężko dostępnym towarze potrafią się zdarzyć :/

Pawlik1994

0 + - 2009-06-08 21:32

Przesadzona zasilacze. Do karty z 300zł nie ma potrzeby brania 400W zasilacza i 300W w więkoszości zestawów z takimi kartami by starczyła

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-08 21:58

Jasne, ale zauważ dotyczy to markowych zasilaczy, lub jednostek montowanych w gotowych zestawach (starannie dobranych). Chodzi tu o m.in. względy bezpieczeństwa. Wyobraź sobie że mając procesor dwurdzeniowy i taką kartę (ba nawet z moim starym HD3650 był problem) wspomagane przez zasilacz marki 'Zasilacz' o nominale 300W płyta główna potrafi się nawet nie wzbudzić :/ Producenci zawyżając te dane zabezpieczają się po prostu przed marnymi jakościowo PSU.

Pawlik1994

0 + - 2009-06-08 22:12

Jeszcze mało tego, że są czasami problemy z odpaleniem, to taki shit może się zaraz spalić i zabrać ze sobą połowę sprzętu do grobu. Dlatego uważam, że na zasilaczu nie wolno oszczędzać, jednak nie należy też przesadzać z mocą.

ZyGmUnTXXL

0 + - 2009-06-08 22:14

Najlepsza jest tabelka z pierwszej strony z gradacją kart. Nvidia mocno zachachmęciła z oznaczeniami po przekręceniu licznika, chociaż przed przekręceniem było jeszcze gorzej. Ati też zaczęła szaleć ze swoimi 50, 70 i 90 w nazwach serii. Dla kogoś kto nie śledzi rynku na bieżąco to spore ułatwienie. Szkoda tylko, że producenci nic się nie uczą i nazywają te swoje karty w jakiś kosmiczny sposób - nvidia ma już kartkę nazwaną gtx295, a jak wypuści coś mocniejszego na tym samym układzie to znowu zacznie się czarowanie z gt, gtx, gto, gs itd ?? Ati z Radeonami są już na półmetku drugiego przekręcenia licznika ( chociaż poprzednio startowali chyba od 7000 ). W każdym razie test się przydał.

kaszpir_itt

0 + - 2009-06-08 23:16

według mnie najlepszym rozwiązaniem w stosunku wydajności do ceny jest tu Gigabyte GeForce GTX260 OC 896MB

Warrk

0 + - 2009-06-09 00:26

Czy mozliwe byloby dodanie do artykuly porownania kart z najnizszego segmentu cenowego z rozwiazaniami zintegrowanymi AMD 780/790 i NV 9300/9400. Wydaje sie ze oferuja zblizona funkcjonalnosc do proponowanych kart do 200pln.

Tak dodatkowo nie wiem na ile redakcja bylaby zainteresowana dodaniem rankingu "Low Profile" - rynek malych komputerow rosnie w dosc szybkim tempie i zainteresowanie takimi kartami takze rosnie wiec moze warto byloby dodac jeszcze jedna strone oczywiscie w miare mozliwosci czasowych i technicznych redakcji.

Artykul dobry, aczkolwiek brakuje 4850 GDDR5.

Curinga

0 + - 2009-06-09 16:17

Dołączam się do prośby o dodanie testu zintegrowanych rozwiązań;).

tjntjntjn

0 + - 2009-06-09 08:32

Zaglądam na Bemchmark.pl od dobrych paru lat. Lubię poczytać o nowościach, porównaniach, popatrzeć na różnego rodzaju testy, itp., ale nigdy wcześniej nie spotkałem się jeszcze (czyt. Kilka lat temu), w komentarzach z takimi ilościami wytykania blędów, że „to nie tak”, a „to moglo by być inaczej”, „dlaczego nie ma tego?”, „a tu jest bląd”. Teraz pod prawie każdym artykulem, czy newsem można coś spotkać.
Panie i Panowie, Czy wy nigdy nie popełniacie błędow w pisowni (nawet ortograficznych)? Czy wy zawsze o wszystkim pamiętacie? Czy wy zawsze zwracacie na wszystko uwagę? Na pewno nie!!! CDN...

tjntjntjn

0 + - 2009-06-09 08:35

Temu nie pasuje, że za dużo firmy Gigabyte, innemu brakuje kart zintegrowanych, jeszcze innemu nie pasuje moc zasilaczy, i jeszcze innemu cos tam.

Przecież jeśli autor artykułu zamierzał by zrobić, to tak jak wy czytelnicy wymagacie, to w każdym zestawieniu cenowym musiało by się znaleźć kilkanaście a nawet i kilkadziesiąt kart, biorąc pod uwagę ilość producentów.
Bo jeden chcę Asus-a, inny Palit-a, a trzeci i piąty MSI i jeszcze dziesiątki innych producentów. A to zajęło by dobre kilka miesięcy, co już nie miało by sensu, bo wyszło by pełno nowych modeli i wszystko trzeba by zaczynać od nowa i tak w nieskończoność.
CDN...

Kamil Myzia

0 + - 2009-06-09 10:50

Bo kiedyś nie było możliwości komentowania artykułów ani niczego innego na benchmarku, i to przez wiele lat. A teraz, skoro jest możliwość komentowania, to czemu tego nie robić? jasne, każdy popełnia błędy, ale po to są komentarze, aby móc coś poprawić i nie robić tego samego błędu w przyszłości. Ja widzę, że uważasz to za jakieś wielkie zło. Fakt, z tym "wiatrakiem" i "wentylatorem", jest może ciut czepialstwa, ale dobrze że ktoś wskazał jak się powinno mówić/pisać.

Bartek Żak

0 + - 2009-06-09 12:02

Ojjjj, przesadziłeś. Poprzednia strona pozwalała na dodawanie komentarzy, może były nieco "głębiej" umieszczone, ale dla chcącego nic trudnego. Nie wiem niestety jak pod tym względem wyglądały jeszcze wcześniejsze wersje strony.

tjntjntjn

0 + - 2009-06-09 08:50

Benchmark.pl jest teraz otwarty dla każdego. Jesteś zarejestrowanym użytkownikiem? Masz komputer z dostępem do Internetu? Pytanie retoryczne-. Masz w swoim Komputerze płytę, procesor, kartę graficzną, pamięć i wszystko resztę co potrzebne?
Tak masz! Więc do dzieła.

Napisz recenzję o jednym z elementów twojego komputera, zrób jakieś testy i zobaczymy jaki (jaka) Ty, jesteś dobry (dobra)?
Ocenimy, każdy oceni samego siebie i się okaże w jakim stopniu każdy jest doskonały.

Zacytuję Tomka Stiller’a:
„no ale do czegoś trzeba było się doczepić. No taka już polska mentalność – niestety” i ja jeszcze dodam – „wytykamy wszystkim na około błędy, które sami popełniamy”
I na marginesie – „Dlatego „Nasza Polska” jest taka jaka jest”
DZIĘKUJĘ.

Gothar

0 + - 2009-06-09 09:48

Wystarczy popatrzeć na komentarze pod artykułami na onecie, wp czy interii itd. wszędzie się wypowiadają tacy "znawcy", ludzie bezbłędni! Piszą, żeby coś napisać i innych denerwować.
Nazywam takich ludzi psychomatołkami. Mają prawo oczywiście do wyrażania swojej opinii, ale najpierw niech sami się wykażą bezbłędnością i idealnością.

playerdomo

0 + - 2009-06-09 10:13

ceny zawyzone i to sporo ginward gtx260 mozna dostac za 670-700zl, gtx275 sa juz po

playerdomo

0 + - 2009-06-09 10:13

ceny zawyzone i to sporo ginward gtx260 mozna dostac za 670-700zl, gtx275 sa juz po

adam_m

0 + - 2009-06-09 10:16

to są ceny komputronik wiec sie nie dziw że zawyżone

adam_m

0 + - 2009-06-09 10:17

edit.
wczoraj w sklepie "nie dla idiotów" widziałem HD 4850 referata za ... 599 zł ... wiec nie narzekaj aż tak ;)

adam_m

0 + - 2009-06-09 10:15

co do jednego się muszę zgodzić z autorem, wybór karty w progu cenowym 500 zł dziś to nie lada sztuka, biorąc pod uwagę wszystkie opcje używki allegro też i nawet 8800GT/GTS ( g92) to naprawdę mamy ogromne pole do popisu.
Ja sam ustaliłem sobie próg 400 zł za kartę ( sporadycznie do grania) i wstępnie 9600/HD4830 ew 8800 wspomniane a może 9800 po wnikliwych analizach wybór padł na 4770 .. ale wystąpiło jedno "ale" brak na rynku - dobra poczekamy , no i nastąpiło drugie "ale" okazja na allegro hd4850 1 GB w cenie 390 ....
wiec kupując dziś kartę to proponuje czytać jak najwiecej artykułów na wszelkich możliwych wortalach podobnych do powyższego .... i PRZEDE WSZYSTKIM NIE DAĆ SIĘ OMAMIĆ SPRZEDAWCY w sklepie

kudlaty_true

0 + - 2009-06-09 11:20

Zgadzam się z jednym z przedmówców - ZyGmUnTXXL
Jedną z najbardziej przydatnych rzeczy w tym artykule jest zestawienie konkurencyjnych kart w jednej tabelce. Zdecydowanie rzecz do zaadoptowania w następnych tego typu artykułach.

dysan112

0 + - 2009-06-09 12:06

czemu nie uwzględniono konfiguracji CF ? poza tym z drugiej ręki można te karty o połowę taniej wyskrobać

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-09 14:29

"Wyskrobywania" z drugiej ręki przy zestawieniu TOP-10 nie bierzemy pod uwagę z wiadomych względów - chodzi tu o karty nowe, z pełną gwarancją. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby w komentarzach, jeżeli masz swoje propozycje odnośnie aktualnie opłacalnych używek, takie karty umieścić.

CF i SLi nie dodałem m.in. ze względu na konieczność zastosowania mocniejszych zasilaczy oraz stosunkowo drogich płyt (posiadających przynajmniej 2x pełne PCI-E 16x); a także na to, że przetestowane dotychczas konfiguracje (9500GT, 9600GT, HD4670) prezentowały w sumie dobrą wydajność (szczególnie 9600 i 4670), jednak w stosunku do pojedynczej mocnej karty za około 600-700zł sprawiały nieco kłopotów. Mocniejszych konfigów niestety nie udało mi się jeszcze przetestować. Ponadto zestawy multi-GPU są mimo wszystko skierowane do bardziej zaawansowanych użytkowników, a jak wiadomo osoby takie raczej nie potrzebują moich sugestii odnośnie wyboru rozwiązania z danego segmentu ;)

XaRaDaS

0 + - 2009-06-09 14:10

Jak dla mnie teścik na 5, jednego mogę się czepić, brak podsumowania :D czyli ostatecznej tabelki gdzie dane przedziały by były i podane najlepsze średnie wyniki w testach, wtedy czytający laik może zerknąc i sprawdzić co w danej chwili najlepiej mu się opłaca kupić.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-06-09 14:40

W sumie najważniejsze informacje zostały umieszczone we wstępie oraz w poszczególnych segmentach i myślę że nawet mniej obeznana z rynkiem osoba powinna sobie poradzić - podział na przedziały cenowe - a o to w tym przypadku chodzi. Aby też zanadto nie męczyć początkujących czytelników, zestawienie tego typu nie powinno być przecież zbyt długie, ociężałe i nużące - dlatego wolałem zaoszczędzić im swoich dodatkowych wywodów w podsumowaniu ;)

HemaN

0 + - 2009-06-09 16:05

Widzę, że moje wypowiedzi wywołały sporą burzę, a to wcale nie był mój cel. Jeśli widzę, że coś jest nie tak, to o tym mówię. Fakt, niepotrzebnie wdałem się w wymianę zdań z Tomkiem Stillerem, ale naprawdę zaskoczył mnie tonem swojej wypowiedzi. Jeśli ktoś napisze "rurznica" to też wszyscy zrozumieją, ale chyba coś jest nie tak?
Nie jestem redaktorem Benchmarka i nigdy nie miałem tego w planach. Komputery traktuję jako hobby a nie sposób na zarabianie pieniędzy. Nie piszę recenzji, bo uważam, że nie mam w tym kierunku dużych zdolności. Ale przecież nigdzie nie twierdzę, że artykuł jest zły, albo że jego autor na czymś się nie zna. Po prostu tak jak mówiłem, jak coś jest źle, to o tym mówię. Cała sytuacja przypomina mi skecz "Ławeczka" KMN :) . Następnym razem po prostu napiszę do autora artykułu i nie będziecie musieli już znosić mojego "czepialstwa":).

ophiuchus

0 + - 2009-06-09 16:41

Proszę...skończcie już temat wentylatorków...bo nikomu to już nie jest potrzebne.Szkoda cudzego czasu, żeby to czytać.

Zmieniając temat.
Jakiś miesiąc temu zakupiłem Radeona HD4830 od Sapphire'a i ile zapłaciłem? :) tak, tylko 370zł i jestem z niej bardzo, bardzo zadowolony.Tak więc w przedziale do 400zł to moim zdaniem lider.Nosiłem się z kupnem 4770 ale nikt nie miał, a jak miał to za 100 zł drożej i cena tej wydajności w żaden sposób nie usprawiedliwi.Pobór mocy niemal taki sam (różnica kilku W).

ophiuchus

0 + - 2009-06-09 16:46

Aha i cały sprzęt hula mi na Chieftecu 350W bez najmniejszego problemu.(Mobo Asus M2N, X2 6000+,Creative X-Fi xtremegamer, 1.5Gb RAM, DVD R/W,HDD Caviar 250GB) :)))

MESSER

0 + - 2009-06-11 09:46

Fakt jestem fanem czerwonych (AMD/ATI).
Ale to co OD******** nVidia to "przegięcie" na całego ,czy oni nie odpuszczą serii 8XXX,bo mieliśmy potem serię 9XXX i 2XX a teraz zdegradowano na 1XX,Ktoś teraz naprawdę może się nabrać i nabyć "nową" kartę z tym samym rdzeniem ale z ładniejszą "nalepką"Takie numery zdenerwują pewnie nawet zagorzałego fana GF nVidii.
Po za tym widać to że w segmencie naj niższym i średnim żądzi AMD/ATI,co w dobie "kryzysu" produkty z tych "półek" cenowych maj ą największe "wzięcie"

fazi1234

0 + - 2009-06-11 11:47

Witam,

mam GTX 295 Asusa i muszzę stwierdzić iż na max detalach przy niektórych grach obraz sie zawiesza na sekunde i to denerwuje moze powiecie jak to usunac. Czy włączacie vsync ?

Q9660, 4gb

grzegorz24

0 + - 2009-06-13 06:46

wiecie kiedyś to było jasne 256mb to było gorzej niż 512 karta z wyższym numerem była lepsza niż z niższym itd pozatym nowy model był lepszy niż starszy a teraz? czyżby panom z nvidi skończyły się pomysły i lecą w kulki niczym uczeń który stoi przed tablicą i nie wie co powiedzieć a może tyle zarobili że popijając piwko wymyslają naklejki? poza tym ati gdyby tylko zechciało wprowadzić obsługe physx to by zmiotło nvidie w większości przypadków mamy do czynienia z tą samą konstrukcją która jest mniej lub bardziej zmodyfikowana podejrzewam że nigdy nie osiągnięto 100% możliwości kart z segmentów 200zł - 500zł
zmienianie naklejek oraz kręcę się w kółko może jeszcze świadczyć o tym iż uzyskano max możliwości ale producenci nie uzyskali takich zysków jakie chcieli wiec lecą w kulki zmieniając numerek a nie kartę ale kiedy uzyskają ten zysk można się spodziewać znowu czegoś zupełnie nowego czegoś co zdeklasuje nowe super wydajne karty (a raczej podbajerowane stare)co do czepiania się jeżeli chcesz kupić kartę a się pogubiłeś i trafiasz na taki artykuł który mówi ci wyraźnie co i jak to interesuje cię różnica między wiatrakiem a wentylatorem? jasne że dbałość o nasz język to ważna sprawa ale bez przesady dla mnie ten artykuł udzielił odpowiedzi na pytanie co i za ile warto kupić wiesz zajmuje się składaniem komputerów ludziom doradztwo itd uwieź mi że jest wiele osób które nie rozumieją ze dysk twardy to nie jest pamięć ram i oni posiadając tę wiedzę nie dadzą się oszuka

Bartek Żak

0 + - 2009-06-13 14:50

Przez całą długą wypowiedź nie użyłeś chociażby jednego przecinka. Odechciewa się tego czytać...

grzegorz24

0 + - 2009-06-13 06:48

tak przy okazji popełniłem parę błędów by było do czego się przyczepić mała złośliwość z mojej strony która pozwoli mi sprawdzić ile osób uważnie przeczytało to co napisałem (no chyba że to co teraz napisałem spowoduje że nikt nic nie napisze jedno i drugie ma sens :) ) pozdrawiam

DoberMan

0 + - 2009-06-21 13:00

rozumiem,ze powinno sie zatrudnic w benchmark.pl poloniste,tak?sam jestem za poprawnoscia wypowiedzi ale...nie dajmy sie zwariowac...!wiele osob wytykajacych brak przecinka itp na maturze robila bledy i jakos zyja...no chyba ze matura dopiero przed nimi!skupmy sie raczej na wartosci merytorycznej a nie na"pierdolach"..
mialem wymienic swojego 4670 na 4770 a teraz...hmm..dzieki pracy redaktora jednak zdecyduje sie na 4850..cena taka sama,wydajnosc wieksza..
mimo iz nei jestem caklowitym laikiem w tych sprawach,to jednak zostaly mi naswietlone pewne kwestie za co uprzejmie dziekuje redaktorowi!
ps.Panowie i Panie!darujcie juz sobie komenty na poziomie tych z pudelek.pl

manitou666

0 + - 2009-07-20 11:19

Ten artykuł jest chyba sponsorowany przez firmę GIGABYTE bo w większości tylko jej produkty przedstawiacie.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: - 22
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142