Sebastian Swarcewicz | 2010-02-01

TOP-10: Karty graficzne luty 2010

 

W przedziale do 2600 zł

  • 3Dmark Vantage GPU Score HIGH ~ 15000-16000 punktów
  • 3Dmark Vantage GPU Score EXTREME ~ 11700-12000 punktów
  • zalecany zasilacz: 650W

Dwuukładowe monstra Radeon HD5970  skierowane są w stronę wąskiej grupy najbardziej wymagających entuzjastów i osób „sportowo” zajmujących się biciem rekordów w aplikacjach typu 3DMark. Ich ogromna moc obliczeniowa wymaga jednak równie wydajnej platformy bazowej oraz procesora z najwyższej półki. Koszty takiego komputera mogą więc dosięgnąć astronomicznej kwoty.

W przypadku karty, której TDP ustalono nieco poniżej 300 W, minimalnym wymaganym zasilaczem będzie dobrej jakości model o mocy znamionowej rzędu 650W. Na to także trzeba zwrócić szczególną uwagę.

Wśród kart, które możemy obecnie spotkać na rynku dominują konstrukcje referencyjne. Biorąc jednak pod uwagę przeprowadzone testy, zabudowa bazowego laminatu sprawuje się bardzo dobrze i póki co nie stwarza powodów do niepokoju, tak pod względem kultury pracy, jak i możliwości przypadkowego jej przegrzania.


Sapphire Radeon HD5970 2x1GB OC – Hemlock, czyli dwa układy Cypress zintegrowane na jednym laminacie w propozycji od firmy Sapphire. Karta ma minimalnie podniesione taktowania (735/4040) - dalsze O/C możemy przeprowadzić za pomocą dołączonego autorskiego oprogramowania Redline. Warto zwrócić uwagę na wymogi odnośnie nominalnej mocy zasilacza (650W), które są nieco niższe od GeForce GTX295 (680W). Zauważalnymi wadami tego monstrum będzie długość zabudowy - przekraczająca 31 cm, oraz słaba współpraca z grami, które nie zostały zoptymalizowane pod kątem kart dwuprocesorowych.


Gigabyte Radeon HD5970 2x1GB – drugi z Hemlocków, którego zdecydowanie warto brać pod uwagę chociażby ze względu na serwis, to propozycja Gigabyte'a. Prawdę powiedziawszy, wszystkie obecnie sprzedawane konstrukcje tego typu to identyczne modele, różniące się co najwyżej zastosowaną naklejką oraz zawartością pudełka.

Z niecierpliwością także czekamy na najnowsze układy NVIDIA, które "lada chwila" powinny pojawić się na testowych biurkach. :-) Czy zapowiadana wydajność GeForce'ów 360 i 380 będzie rzeczywiście na poziomie prezentowanym w przeciekach? Czas pokaże. Dla nas, użytkowników, ważne jest aby najnowsze konstrukcje architektury Fermi spełniły pokładane w nich nadzieje, oraz aby karty, które obecnie nie mają realnej konkurencji (takie jak HD5970 i HD5870) potrafiły stanieć do poziomu akceptowalnego nawet przez bardziej zamożnych graczy.



odsłon: 334824

Komentarze

(57)

Gasek

0 + - 2010-02-01 19:13

Dużo testów, można się bardzo dobrze zorientować jaką kupić kartę.

veritas

0 + - 2010-02-02 13:51

Ja sie zorientowalem - jak zwykle drozka w jedno miejsce prowadzi - 5777 - nawet bym to kupil tylko ten podatek od nowosci :P

Mozna by nawet te 4777 ale jak pomysle jaka moze byc tego cena ( jak pamietam to tak jak z 5777 - wszyscy chca i wszyscy sobie wyceniaja na wiecej bo wiesz to jest 4777) to wychodzi ze lepiej chyba wziasc kotleta 8800GT (tylko krecic go niemilosiernie) czy cos i poczekac na 5777 - chyba ze okazja trafi sie na 4870 czy 4850.

raflo87

0 + - 2010-02-01 19:13

no rewelka artykuł aczkolwiek szybko stanie się on nieaktualny miejmy nadzieję :)

petrop3

0 + - 2010-02-01 19:19

Nie podoba mi się że w cenie do 650 zł wsadzili od nvidi k graficzna gf 260 196sp a nie wersja 216 no chyba ze z skądś ceny braliście

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-01 19:39

W artykule jest oczywiście mowa o wersji 216SP - zresztą jeżeli chodzi o nowe karty innej raczej się już nie znajdzie. Na wykresach natomiast, tak jak zauważyłeś, jest widoczna wersja 192SP. Niestety nie testowałem do porównania 216-tki, stąd ta drobna nieścisłość :/

petrop3

0 + - 2010-02-01 19:55

aha spoko bo tak sobie mysle ze i tak cięzko takie zdobyc w sklepach

krolik_beny

0 + - 2010-02-02 17:04

A ja to myślę, ze różnica między GTX260 192sp i GTX260 216sp jest bardzo mała. W testach kilka klatek... 1 do 5 przy szybkości rzędu 40 - 100 fps. Nie ma o co się kłócić :P

koziro

0 + - 2010-02-01 19:33

Na pierwszej stronie: HD6830? - miało być chyba HD5830 :P

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-01 19:34

Zgadza się, już poprawione :)

wszerad

0 + - 2010-02-01 19:35

Ja się natomiast pochwale że w przedziale do 300 kupiłem Asus Radeon 4850 co prawda było napisane "ślady użytkowania" ale chyba tylko stał na półce w sklepie komputronika bo nawet kurzu nie było na nim (o śladach nie wspomnę). I aż trudno uwierzyć że za 260zl mogę być posiadaczem niemal topowej karty :D

pershing6

0 + - 2010-02-02 21:39

niezla okazja :)

za 330zl kupilem 4850 referenta :/

Malcolm Feth

0 + - 2010-02-01 19:36

fajnie, bardzo mi sie podobaja takie porowania, daja mily przeglad na to co jest dostepne, co sie dzieje, jaka wydajnosc prezentuje i jakie mniej-wiecej ceny ;)

poprosimy co miesiac takie cos! :)

djgromo

0 + - 2010-02-01 20:01

Ja czekam z kupnem nowego komputera do końca lutego. Mam nadzieję, że HD 5830 będzie już dostępny i to najlepiej w cenie do 750-800zł. Myślicie że taka cena będzie realna do tego czasu?

Igoruss

0 + - 2010-02-01 20:09

Artykuł fajny

ale znalazłem małego byczka

5. strona 2 akapit :

"Optymalną i „minimalną” zarazem kartą godną polecenia będzie w takim wypadku 216-procesorowy GeForce >>GTS

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-01 20:22

Dzięki, błąd poprawiony.

Obiektor

0 + - 2010-02-01 20:17

Fajny artykuł ale szkoda, że nie ma jeszcze radka hd5830

rotek

0 + - 2010-02-01 20:35

Tak patrzę sobie i widzę, że na wielu wykresach HD4770 bije 250GTS. Trochę dziwne, przed zakupem HD4770 jak czytałem porównania to hd4770 nie miał w zasadzie szans z GTS250 (no przy maksymalnym wygladzaniu krawedzi się nieco zbliżał).
Nie wiem czy może testy byly robione w takich grach, ktore lubią Radeony czy może sterowniki w między czasie dopracowali? ;p

redlum

0 + - 2010-02-02 12:38

to drugie - niedopracowane w chwili wypuszczenia kart na rynek drivery mają swoje wady i zalety. Za zalety można uznać - że karta z czasem zyska większą wydajność wraz z poprawą/optymalizacją driverów.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-02 12:50

Jak się dokładniej przyjrzeć wykresom, to przewaga HD4770 nad GTS250 występuje jedynie pod Vantage (można pominąć), Assasin's Creed (ta gra akurat "lubi" silnik ATi Terascale), minimalnie pod Crysisem (w zależności od ustawień), oraz Stalker Clear Sky (ale tu przewaga jest spowodowana działaniem karty w API DX10.1) ;)

Z tą optymalizacją sterowników, to nie ma co tego za bardzo demonizować. Fakt, zaraz po premierze danego tytułu drivery po miesiącu, dwóch są już optymalnie dopracowane i procentowy skok wydajności, bądź też jakości obrazu, jest znaczący.
Z reguły jednak, w późniejszej fazie, to już czysta kosmetyka skutkująca czasem wzrostem wydajności o te powiedzmy kilka procent.

EjPii

0 + - 2010-02-01 20:36

Brak radka 5830 wkurza xD jak nie będzie go do końca tygodnia to kupuję 5770. Wystarczy, a kasa pójdzie na coś innego.

nazgul1

0 + - 2010-02-01 21:16

Jest literówka na stronie 14: DirectCmopute11 -> DirectCompute11

Dodam jeszcze tylko od siebie, że CUDA nie jest (a przynajmniej nie powinna być) wyznacznikiem przy wyborze karty graficznej (w przeciwieństwie do PhysX). Przecież są inne rozwiązania, jak np. ATI Stream o którym w ogóle nie wspominacie.
Poza tym DirectCompute11 daje znacznie więcej możliwości niż CUDA, w końcu wykorzystuje SM5.0.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-01 21:52

OK, literki pozamieniane. Dzięki. Co do platformy Steam, póki co (po za kilkoma aplikacjami CyberLinka i Adobe), nie ma ona jeszcze aż tak dużej siły przebicia jak CUDA. DC11 to natomiast środowisko, na którego praktyczne wykorzystanie będzie trzeba jeszcze trochę poczekać.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-01 22:19

Oczywiście miałem na myśli ATi Stream, a nie Steam ;)

crazykaro

0 + - 2010-02-01 21:20

Takiego artykułu brakowało od dłuższego czasu. Szkoda ze się nieco wcześniej nie pojawił

Sławekpl

0 + - 2010-02-01 22:37

dwie uwagi,
- nie wiem czemu ale na tym portalu dość często pojawia się wpis o autorskich dodatkach, to w kontekście Physyx - niech ktoś sobie zakonotuje wreszcie, że nV nie jest autorem tej technologii, a takie znaczenie ma konotacja tego słowa,
- podział na rozdzielczość i wymaganą kartę bardzo mnie się spodobał, choć chciałbym tam jeszcze znaleźć informację dla użytkowników którzy nie grają i wydajność 3D jest im kompletnie zbędna, dla nich liczy się 2D i filmy, oraz możliwość podpięcia kompa pod TV full HD, koledzy, na grach świat się nie kończy :P

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-01 23:54

Widzisz, jeżeli chodzi o faktyczne autorstwo danej technologii, to rzeczywiście masz rację. Z tym że powinieneś jeszcze brać pod uwagę taką kwestię jak chociażby wykupienie danej technologii wraz z 'prawami autorskimi'. To, że nvidia nie jest twórcą PhysXa większość osób zapewne wie, i chyba nie ma sensu wspominać tego na każdym kroku.
Co ciekawe, PhysX w przypadku nvidii można też uważać za rozwiązanie "autorskie" z innego, dodatkowego powodu. Opracowania wsparcia dla tego API przez karty własnej konstrukcji (serie GeForce 8 i powyżej) ...

Co do rozwiązań skierowanych w stronę MediaPC, hmm ... wg mnie "jakieś" informacje tu się jednak znajdują :)

Sławekpl

0 + - 2010-02-02 01:02

no właśnie jak wpisałeś "jakieś" :p
a mnie się marzą przydatne informacje, czarno na białym :)
mam rozumieć, że wreszcie niedługo zobaczę od dawna obiecaną recenzję pod kątem Media PC, jakości wyświetlanego obrazu, dźwięku itd ;) UDV2 kontra PureVideo ;)
jakoś nikt się od jakiegoś czasu nie chce tym zająć, tylko gry gry gry ehhhh.... ;)

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-02 13:07

Mnie też się marzą ;) Gorzej jeżeli chciałoby się te "marzenia" zamienić na rzeczywistość. Temat wydaje się ważny; można powiedzieć że wraz z coraz większą popularyzacją różnych standardów i rozwojem kart pod innym kątem aniżeli 3D, taki test odpowiedział by na kilka ważnych pytań. Myślę, że ktoś się tego podejmie. Jest to przecież nie tylko istotne w kontekście samych kart co i np. dedykowanych barebone'ów HTPC. Największy problem leży jednak w ogromie pracy i jak by się pewnie okazało, raczej niewielkim zainteresowaniu. Gros użytkowników PC'ta stanowią osoby, które akcelerator wciąż w głównej mierze wykorzystują do gier.

Sławekpl

0 + - 2010-02-02 17:25

Tego ostatniego nie byłbym taki pewny :P
Może zrobicie sondę to wtedy się przekonamy :P
Od dawna ludzie podłączali komputery pod odbiorniki telewizyjne, kiedyś z kłopotami teraz mniejszymi dzięki HDMI (teoretycznie nie trzeba podłączać dźwięku osobnym kablem)
Coraz więcej ludzi to robi, gdyż TV z HDMI ma też już całkiem spora rzesza użytkowników, komputer pełni obecnie więcej zadań,
VHS odszedł praktycznie w niebyt, zobacz ile powstaje konstrukcji tunerów telewizyjnych i ile się ich sprzedaje, właściciele ich wykorzystują je właśnie jako zastępstwo dla kaset i możliwości nagrywania programów
Także taki test byłby jak najbardziej oczekiwany, a portal który to zrobi będzie miał pewnie wielu odwiedzających, bo jak na razie nie widzę porównania w polskiej sieci nowych silników video ;)
A porównania kart graficznych w grach jest pełno :P

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-03 13:00

Nie no, jasne że jest to ważny temat. Chodziło mi bardziej o to, że stosunek zainteresowania do włożonej pracy w taki test mógłby być za mały ;) Oczywiście chodzi mi o obszerny i duży test. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby zrobić porównanie powiedzmy 4 najpopularniejszych kart do HTPC pod kątem deko-/enkodingu materiału HD, efektywnych możliwości przesyłania dźwięku poprzez HDMI, kultury pracy czy rzeczywistej wydajności wspomagania obliczeń równoległych na GPGPU np. w odniesieniu do 4-o rdzeniowego CPU. Z propozycją takiego testu musiałbyś jednak wystąpić do Naczelnego. Ja o tym nie decyduję :)

Sławekpl

0 + - 2010-02-03 15:00

to do dzieła :)
sądzę, że naczelny czyta komentarze i sugestie odwiedzających a ja nie pierwszy raz o tym wspominam ;)
jedna uwaga, budując taki zestaw do testów chyba lepiej jakiegoś dwu jajowca użyć, mają niższe TDP albo 4-jajowca też z niskim TDP (max 65W) gdyż w HMPC większości użytkownikom o to chodzi, można zamontować pasywne chłodzenie lub znacząco obniżyć obroty wentylatora
dawno też nie widziałem testu napędów optycznych, głównie pod kątem ich głośności, zwykle wyją bardziej od tych montowanych w dedykowanych odtwarzaczach a w takim komputerku ma to duże znaczenie ;)
także masz rację artykuł byłby pewnie pracochłonny i obszerny, lecz spora rzesza internautów z przyjemnością go przeczyta :)

IronFe

0 + - 2010-02-01 23:36

OMG kiedy w końcu będzie ten magiczny przycisk "pokaż wszystko na jednej stronie"
Moje uwagi co do kart:
"Gigabyte GeForce GTS 250 1 GB Zalman 2.0 – poprawiony pod względem kultury pracy cooler Zalman VF1030"
Ale dalej wyje ze stałą prędkością w 2D i 3D

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-02 00:07

OK, byłem pewien, że w tej rewizji tę niedogodność poprawiono. Przynajmniej tak mi się wydawało po opiniach części użytkowników. Zrobię jeszcze dodatkowy research i jeżeli karta rzeczywiście dalej wyje w trybie 2D, zostanie na pewno usunięta z tego zestawienia.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-03 13:30

Jako, że każdy użytkownik nieco inaczej podchodzi do kwestii generowania hałasu, same opinie nie wiele mi jednak mówią (jest tu trochę rozbieżności). Biorąc też po uwagę raczej pozytywne oceny tej karty, póki co pozostawiam ją w zestawieniu; usunąłem jednak z opisu nie do końca pewne informacje odnośnie kultury pracy wentylatora.

juggler

0 + - 2010-02-02 00:17

Podoba mi się taka forma "podsumowania" rynku w danym czasie. Rano przeczytam dokładnie.

XaRaDaS

0 + - 2010-02-02 10:41

Artykuł fajny, ale jedno mnie strasznie razi. Ceny, skąd one są brane. HD 5870 można kupić poniżej 1600 zł. http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=71_86&products_id=22003

Tak samo i inne karty też można poszukać. Dodatkowo wykresy, no tutaj to jest wolna amerykanka. Jak już to opieramy się na jednym benchmarku, czyli np Vantage i wszystkie wykresy do każdej kategorii tak zrobić, albo wszystkie grafiki na tych samych grach i z takimi samymi ustawieniami.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-02 11:54

Dlatego właśnie przedziały cenowe są określone "do" określonej kwoty. Po za tym w przypadku porównywania ofert z kilku różnych sklepów tego typu różnice w cenach trzeba by odnosić do cen w każdym z nich po kolei. Niestety przy braniu pod uwagę przeglądu rynku jako całości, nie można zastosować drogi na skróty i wybrania pojedynczych produktów, które w danym sklepie są akurat w najtańsze bądź w promocji jednej/kilku sztuk.

Jeżeli chodzi o wykresy, dlaczego twierdzisz że to wolna amerykanka? :) Starałem się w miarę możliwości przy każdym z przedziałów umieścić około 3-4 wykresów wydajnościowych ukazujących akurat w danym tytule dobre możliwości omawianych konstrukcji. Nie wiem, czy miało by sens ukazywanie wydajności np. GeForce 9500GT, dla której w rozdzielczości HD (przy tych samych ustawieniach co w przypadku kart mocniejszych) mielibyśmy wydajność rzędu 0d 1 do kilku klatek/s. Wynikałoby z tego przecież, że na takiej karcie nie da się w ogóle zagrać? ;)

XaRaDaS

0 + - 2010-02-03 16:20

W sumie to wystarczyło dać np. 3Dmarka06 większość produktów na nim by ukazała swoje możliwości i różnice, a takto w jednym przedziale są z Vantage, a na następnej już z gier i nijak się mają do siebie, bo nie porówna się. Oczywiście można zawsze pokusić się o przedstawienie np. na rozdziałce 1280x1024 ustawienia standard, a dla tych lepszych dodatkowo wyższe rozdzielczości np. 1600x1200, 1920×1080 i po sprawie ;)

Kisielek

0 + - 2010-02-02 12:34

No i wyszło to o czym wiem :) Najbardziej opłacalna jest na dzień dzisiejszy dobrze chłodzona HD4770 do rozdzielczości 1280. Po podkręceniu będzie idealna aż ceny 5770 albo 5830 niewydanego stanieją - czyli do premier fermi, hd6 czy fermi 2 ale do tego czasu 4770 starczy.

Istvan

0 + - 2010-02-02 13:55

Przeszlo rok temu kupilem 4850 i to chyba jeden z najlepszych moich zakupow jesli chodzi o komputery w ogole. ;)

carroarmato

0 + - 2010-02-02 15:30

Ja 2 godzinki temu przytargalem do domy radka 5850, co potrafi dopiero wyjdzie w praniu. Karty wymiotło ze sklepu strasznie, mam gigabyta i już nie ma ani jednego w apollo.

marcin_kg

0 + - 2010-02-02 16:42

Karta za ponad 2k a w Crysis maksymalnie 40 klatek to śmieszne

Majkelp

0 + - 2010-02-02 16:53

Dokladnie Zal.com i tyle

ponad 2k za karte i tylko 40 klatek,

A co do artykulu to, bardzo ciekawy, przedstawiajacy i porownujacy karty graficzne od najtanszych do najdrozyszch na rynku.

Nawet osoba raczkujaca w sprzecie komputerowym, powinna potrafic wybrac karte graficzna opierajac sie tylko o te porownanie.

Jest z czego wybierac... Brawo dla autora !


germo

0 + - 2010-02-02 20:51

Crysis się wcale nie skaluje. Jeśli pomiędzy dwoma kartami w pozostałych grach różnica wydajności jest rzędu 20-30% to w Crysis ta różnica może być taka znacznie mniejsza, a i to zależy "od pogody". Crysis do benchmarków się po prostu nie nadaje IMHO.

prezeslion

0 + - 2010-02-02 20:46

a ja czekam na nowe gf :D A ciekawe jak radki radzą sobie w jakiś programach bo nie samymi grami żyje człowiek bo z własnego doświadczenia gf dają sobie rade w tej kwestii :D

Zen...

0 + - 2010-02-02 22:02

Mogliście także dać rubryczkę SLI i CF bo czasami taniej było w moim przypadku kupić dwa HD4770 niż GTX275/85 ,a wydajność podobna i dwie bańki w kieszeni :P . Więc taka rubryczka też mogła by być z takimi kartami ,które pojedynczo słabo wychodzą w testach ,ale za to wkupie pokazują pazurki :D

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-03 12:43

Faktycznie dla osób, które dysponują już dobrą kartą i płytą z przynajmniej 2x PCI-E x16 jest to jakieś rozwiązanie. Ale już w przypadku wymiany starej konstrukcji na coś nowocześniejszego i szybszego opłacalność zakupu drastycznie spadnie. Nawet jeżeli dysponujemy już jakąś dobrą kartą do Multi-GPU (np. HD4770, HD4850, 9800GT, itp.), w niejednym przypadku musimy doliczyć koszt stosownej płyty oraz wydajniejszego zasilacza i przy okazji liczyć się z tym, że nie zawsze wydajność takiego tandemu będzie wystarczająco proporcjonalna do ich teoretycznego potencjału :/

dinex

0 + - 2010-02-02 23:17

już poniżej 600zl można dostać HD 5770 1GB ostatnio takiego kupiłem faktycznie proces technologiczny 40nm wniósł wiele dobrego mniejszy pobór pradu i mała temperatura

Mixtape

0 + - 2010-02-04 02:08

A na co komuś tyle fps,jak ludzkie oko nie dostrzega różnicy :D

Krzychu2009

0 + - 2010-02-05 11:21

Dzięki za usunięcie, Akurat z tego się ciesze.

Słaba konstrukcja, słaba wydajność jak narazie. Kiedyś myślałem o zakupie takiej płyty by połączyć 9800gtx+ i gtx275 ale sensu brak, lepiej sprzedać 9800gtx+ i kupić gtx275 lib wykorzystać je do obliczeń Physx.

Krzychu2009

0 + - 2010-02-05 11:26

Mieszacie z tymi artykułami:/ Myślałem ze pisze w temacie o Hydrze

dziedzic1205

0 + - 2010-02-09 02:54

Zastanawiałem się czy kupić Radeona 4890 czy 5770. A jednak 2 razy szersza szyna danych ma sporą przewagę mimo wyższego taktowania tej drugiej... Super zestawienie. Nic więcej nie potrzeba żeby się zorientować. A tak z ciekawości co później robicie z taka ilością kart? Rozdalibyście społecznie;) Z chęcią wziąłbym takiego Radka HD5970;)

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-11 18:57

W tym przypadku zestawienie jest oparte nie tylko na wcześniejszych testach danych kart, ale również na opiniach użytkowników, recenzjach rodzimych i zagranicznych portali, itd.

Karty po testach, jeżeli jest to tylko rzut okiem, czasami trafiają do konkursów jako nagrody (choć większość stanowią tu jednak "nówki" przekazane do tego celu bezpośrednio przez producentów). Resztę można kupić w bardzo atrakcyjnych cenach (jeżeli akurat pochodziły z wewnętrznego magazynu) w naszym sklepie - w ofercie wyprzedaży. Czasem zdarzają się tam naprawdę fajne i atrakcyjne oferty :)

wyglorz-84

0 + - 2010-02-10 19:34

Brak radka HD 4730 w segmencie d0 300zł:P

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2010-02-11 19:00

Myślałem o tej karcie. Stanowiła niezłą konkurencję dla 9600GT. Problem w tym, że obecnie tych kart jest już nie za wiele, a jeśli gdzieś są, to tylko konstrukcje pochodzące od Sapphire'a wymagające dwóch dodatkowych wtyczek zasilania i z nieco przydługim jak na segment średni-niski laminatem.

rookie

0 + - 2010-03-05 09:05

Najbardziej opłaca się ciągle 4670 w low-endzie :)
Jadnak mój HIS 4770 ciągle ma dobre notowania w średniakach :)

Fernando

0 + - 2010-03-05 10:58

Świetny artykuł jak ktoś nie wie jaką kartę kupić tu ma odpowiedz:D.Bardzo dobra robota.Ja zastanawiam się nad Ge Force GTX 260 i ten artykuł mi pomógł.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

Konsole przenośne - jaką wybrać
Jeśli lubisz mobilną rozrywkę, konsola przenośna zapewni więcej frajdy ...
kategoria: konsole do gier producent: Sony Ocena: 9 57
AMD Llano - do czego nadaje się APU?
Sprawdzamy w działaniu większość modeli APU AMD, w tym topowy model ...
kategoria: procesory producent: AMD Ocena: 27 68
XFX Radeon HD 7970 BE Double Dissipation - test i cena
Testujemy autorską kartę XFX Radeon HD 7970, która została fabrycznie ...
kategoria: karty graficzne producent: XFX Ocena: 22 72
Lenovo IdeaPad U300s - test, cena i opinie
Podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy zakupie ultrabooka oraz testujemy ...
kategoria: laptopy producent: Lenovo Ocena: - 22
Motorola RAZR - test, cena i opinie
RAZR ma 4,3-calowy ekran Super AMOLED i jest jednym z najcieńszych smartfonów ...
kategoria: smartfony, telefony producent: Motorola Ocena: 12 54