Karty graficzne

Testy: Battlefield: Bad Company 2, Crysis, CMR: Dirt 2

przeczytasz w 2 min.

BattleField: Bad Company 2

Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w  zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i  wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 5870 1GB (850/1200) 73
57
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 72
62
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 72
59
Radeon 6950 2GB (850/1250) 72
54
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 71
54
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 71
54
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 68
56
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 68
52
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 67
51
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 66
50
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 62
51
Radeon 6850 1GB (775/1000) 58
45
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (850/1250) 64
50
Radeon 5870 1GB (850/1200) 63
50
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 62
53
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
51
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 61
48
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 61
48
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 60
47
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 59
46
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 58
46
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 51
42
Radeon 6850 1GB (775/1000) 51
38
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 47
39
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W Bad Company graliśmy z wystarczającą płynnością, aby móc przejść większość misji w rozdzielczości 1920x1200 w najwyższych detalach graficznych. Włącznie z wygładzaniem krawędzi i filtrowaniem anizotropowym.

Jak widać po uzyskanych wynikach, podniesienie częstotliwości taktowania nie przełożyło się w odczuwalny sposób na wydajność. Różnice pomiędzy poszczególnymi akceleratorami HD 6870 są symboliczne.
 

Crysis

Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.

Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 38
31
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 38
31
Radeon 6950 2GB (850/1250) 37
30
Radeon 5870 1GB (850/1200) 36
29
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 35
29
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 35
29
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 35
29
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 31
24
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 28
24
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 28
21
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 24
20
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (850/1250) 31
25
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 31
25
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 31
25
Radeon 5870 1GB (850/1200) 29
24
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 29
24
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 29
24
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 29
24
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 25
19
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 22
19
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 22
18
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 17
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis, który w najwyższych detalach graficznych jest grywalny na niewielu kartach, rzucił wyzwanie dla wszystkich opisanych autorskich Radeonów 6870. W tym również modelom HIS i Sapphire w wersji Toxic, które odznaczają się najwyższym fabrycznym przetaktowaniem. Odpowiednią płynność uzyskamy co najwyżej w rozdzielczości 1680x1050. Zaskakuje natomiast wydajność podkręconych modeli w porównaniu do innych akceleratorów – zwłaszcza do GeForce GTX 560 Ti.

CMR: Dirt2

Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w  DirectX 9.0c oraz DirectX 11.

CMR: Dirt2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16

GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 82
73
Radeon 6950 2GB (850/1250) 80
72
Radeon 5870 1GB (850/1200) 79
70
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 77
68
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 77
68
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 74
66
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 74
66
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 73
66
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 73
66
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 73
64
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 65
57
Radeon 6850 1GB (775/1000) 63
57
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

CMR: Dirt2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 73
65
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 73
65
Radeon 6950 2GB (850/1250) 71
63
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 71
62
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 70
63
Radeon 5870 1GB (850/1200) 70
62
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 69
62
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 69
62
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 63
55
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
53
Radeon 6850 1GB (775/1000) 56
49
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 55
48
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Rozdzielczość 1920x1200 i wygładzanie krawędzi x8 – to żadna trudność dla bohaterów niniejszego artykułu. Karty Radeon 6870 oferują w Dirt 2 bardzo dobrą wydajność – zwłaszcza pod względem minimalnej liczby kl./s. W tym przypadku najwyżej podkręcone układy HD 6870 miały rezultaty na poziomie kart GeForce GTX 560 Ti i Radeon 6950.