Tomasz Duda | 2010-10-05

Testy monitorów LCD: 9 modeli Full HD

kategoria: monitory, TV

producenci: Acer, BenQ, iiyama, LG, Samsung

 

23" Acer T231H - Ocena

Czas reakcji, kąty widzenia, pobór prądu, ocena końcowa

Używając programu Pixel Persistence Analyzer i testu Streaky Pictures sprawdziliśmy czy występuje smużenie. Efekt ten zauważyliśmy dopiero przy tempie 14, monitor nadaje się więc do bardzo dynamicznych gier oraz filmów akcji. Tak zwany „efekt ducha” nie występuje.

Kąty widzenia zostały określone przez producenta na poziomie 160 stopni w pionie i poziomie. Trzeba przyznać, że wartości te są praktycznie zachowane. Obraz nie traci wiele w czasie oglądania pod dużym kątem z boków i z góry. Z dołu jest trochę gorzej, ale i tak lepiej niż w przypadku większości matryc TN. Kolory nie mają tendencji do szybkiego blaknięcia, a jasność nie spada w zatrważającym tempie. Dobrej jakości pokrycie wyświetlacza dodatkowo podbija kontrast, polepszając tym samym wrażenia wzrokowe.

Pobór prądu

Pobór energii [W]
Spoczynek

Samsung BX2235 0,2
Iiyama E2410HDS 0,3
LG W2363D 0,4
BenQ M2700HD 0,4
Iiyama PLE2271HDS 0,4
BenQ E2420HD 0,4
Acer T231H 0,5
Acer S273HL 0,7
LG M2380DF 1

 

Pobór energii [W]
Pulpit Win 7 (luminancja 140 cd/m2, kontrast 50%)

Iiyama PLE2271HDS 14,5
Samsung BX2235 17
Iiyama E2410HDS 18,3
Acer S273HL 21,6
BenQ E2420HD 25,9
Acer T231H 27,8
LG W2363D 30
BenQ M2700HD 32,2
LG M2380DF 35,4

 

Pobór energii [W]
Wyświetlanie czarnego obrazu (jasność i kontrast 100%)

Iiyama PLE2271HDS 21,2
Samsung BX2235 21,5
Iiyama E2410HDS 28,2
Acer S273HL 32,5
LG M2380DF 35,9
BenQ E2420HD 41,2
Acer T231H 42,5
LG W2363D 45,1
BenQ M2700HD 49,2

 

Podczas typowej pracy i optymalnej luminancji monitor zużywa około 28 W. Nie jest to bardzo mało, ale przypomnieć należy, że jest to panel dotykowy i podświetlany w dodatku zimnymi katodami, a nie diodami LED. Możemy więc ten rezultat uznać za przyzwoity. Po ustawieniu jasności i kontrastu na 100% i wyświetleniu czarnego obrazu na całej płaszczyźnie ekranu pobór energii lekko przekroczył 42 W.

Ocena końcowa

Acer T231H okazał się dobrym monitorem. Wygląda nowocześnie, elegancko i zdecydowanie wyróżnia się na tle innych urządzeń. Wykonany jest przy tym bardzo starannie, z dobrze spasowanych, wysokogatunkowych elementów plastikowych. Jego funkcjonalność nie jest może wybitna, ale powinna okazać się wystarczająca dla większości użytkowników.

Jest to ponadto urządzenie, które można obsługiwać dotykowo. Umożliwia wykonywanie tak zwanych "gestów" i rozróżnia kilka punktów nacisku. Oczywiście nacisk traktujemy umownie, bo ekran jest pojemnościowy i praktycznie nie wymaga nacisku. Wystarczy lekki dotyk.

Ergonomia nie jest rozbudowana, ale i tak jest nieźle. Możliwości pochylania ekranu w pionie są duże, dodatkowo obudowa wyposażona jest w mocowanie VESA 100x100 mm, ale to w zasadzie tyle.

Cała konstrukcja jest bardzo stabilna i nie chwieje się nawet o milimetr z powodu zastosowanych trzech punktów podparcia. Największą wadą jest słaba równomierność podświetlenia, która niekiedy może być widoczna, ale ogólna jakość obrazu jest naprawdę dobra.

Jeśli zależy ci na urządzeniu, które poszerzy możliwości zwykłego monitora o bardzo przydatne funkcje dotykowe, to ten model jest wart polecenia, zwłaszcza jeżeli używasz systemu Windows 7.

 

  Parametry urządzenia:   
Zastosowanie: do gier, filmów, muzyki, zdjęć, pracy biurowej
Jasność: dobra
Kontrast:
super
Kolory:
dobre
Równomierność podświetlenia:
słaba
Kąty:
zadowalające
Szybkość matrycy:
super
Menu OSD: dobre

  Ocena:
Jakość wykonania:
super
Funkcjonalność:
dobra
Jakość obrazu:
dobra
Ergonomia:
zadowalająca
Ogólna ocena:

   Podsumowanie 
  plusy:
Możliwość obsługi dotykowej
Bardzo krótki czas reakcji matrycy
Dobre kąty widzenia (jak na matrycę TN)
Wysoka jakość wykonania
Proste w obsłudze menu ekranowe
Dobra funkcjonalność
Wbudowane głośniki
  minusy:
Ergonomia na przeciętnym poziomie
Słaba równomierność podświetlania
Brak języka polskiego w menu ekranowym
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 1400 zł

 



odsłon: 261502

Komentarze

(67)

Lightning

0 + - 2010-09-28 13:55

Artykuł trzeba przyznać bardzo dobry, ale... tego monitora nikt nie kupi to chyba oczywiste (zresztą pomarzyć można). Przydałby się znacznie większy test monitorów w cenie 500-900 zł. - wtedy byłoby super ;)

ErniK

0 + - 2010-09-28 15:23

a ja zawsze myslalem ze TN->IPS(S-IPS)->MVA(PVA) - co do jakosci obrazu/ceny... czyzbym sie mylil?...

ErniK

0 + - 2010-09-28 15:24

tzn. TN < IPS < MVA - zeby nie bylo nieporozumien...

d i l

0 + - 2010-09-28 21:04

TN < IPS = MVA
tak lepiej :)

hideo

0 + - 2010-09-29 16:22

kręcicie jak młynki, najlepsze obrazem jest IPS, potem VA, a TN to szajs, a cenowo odwrotnie hehe

d i l

0 + - 2010-09-29 16:57

w stosunku do _va:
ips - czerń się mieni
+ lepsze kolory i katy
sam nie mieszaj!

Spikeblade

0 + - 2010-09-28 16:13

Co to są za niepełne arty ? :P

Yezos

0 + - 2010-09-28 16:42

Monitorek fajny, ale w tą cenę to mało kto go kupi. Lepiej jakiś telewizor 36" ;-)

polischmen

0 + - 2010-09-28 17:06

Wolę jego 24 calowego brata :)

Tomasz Duda

0 + - 2010-09-28 18:54

Spokojnie, spokojnie :-) w dalszej kolejności przetestujemy także monitory z niższych półek cenowych, co jednak nie oznacza, że będą one mniej ciekawe. Kolejne testy zapowiadają się bardzo interesująco.

maciek

0 + - 2010-09-28 20:18

"Przetestowaliśmy dziewięć monitorów Full HD o przekątnych od 21,5 do 27 cali."
chyba "przetestujemy" :)
nie mogę się już doczekać następnych testów

Lightning

0 + - 2010-09-28 21:19

Mam nadzieję, że testy wypuszczą razem, a nie pojedynczo.

d i l

0 + - 2010-09-28 21:02

TN yahhhhhh

jeomax.co.uk

0 + - 2010-09-28 22:34

Dobry pomysl z podawaniem, co bedzie w testach.
Chcialbym, aby Redakcja w miare mozliwosci podala takze, czy wszystkie testowane modele wyswietlaja czarne ramki podczas POSTu/ekranu BIOSa, czy tez sa tej wady pozbawione (po ustawieniu skalowania, oczywiscie). Bo nie wszystkie modele FullHD dzialaja w porzadku, jesli chodzi o te ceche.

WWWariat

0 + - 2010-09-29 07:05

A mnie bardziej interesuja drozsze monitory a nie tylko caly czas na matrycy TN. Przydalo by sie rownierz pokazac czy rzeczywiscie warto pakowac sie w lepsza matryce do zastosowan domowych /filmy gry internet/

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-09-29 10:42

Myślę że ten artykuł może pomóc: http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Poznaj_mozliwosci_matryc_TN%2C_PVA_i_S-IPS-2664.html

Testy droższych monitorów także się pojawią - w innym przeglądzie zaprezentujemy test monitorów na innych matrycach.

dolph

0 + - 2010-09-29 14:02

Zgadza sie, przydalo by sie kilka naprawde dobrych monitorow zeby ludzie zobaczyli roznice miedzy lcd na TN a np najnowszym NEC PA241W (ktory dogonil parametrami monitory Eizo za 6-8tys zl)

Oczywiscie tych monitorow nie zobaczymy w zadnym markecie... wiec zwykly Kowalski nigdy nie moze naocznie sie przekonac ze to co chce kupic to "szmelc"

Maksym Słomski

0 + - 2010-09-29 14:06

Ja bym raczej powiedział, że nie każdy "zwykły Kowalski" widzi sens w kupnie monitora za 3800 zł, bo to sztuka dla sztuki i nic poza tym (dla zdecydowanej większości). Na co komuś taki sprzęt do gier albo szeroko pojętego użytku codziennego? Nie przesadzajmy i nie nazywajmy TNek "szmelcem". Stawiam, że większość "grafików" zadowoli się TNką albo nieco droższym IPS.

dolph

0 + - 2010-09-29 14:27

kazdy ma inne wymagania, dla mnie priorytet to odwzorowanie kolorow i to mi dal nec ktorego wymienilem

tak jak piszesz Maksym, dla "grafikow" starczy TN ;)

tak samo jest z lcd tv. zalamuje mnie, kiedy ludzie chwala sie ze kupili 52" (co z tego ze czarny jest fioletowy, ze 1m w lewo/prawo i nic nie widac....itp), ale byl tani (promocja) i duzy ... no to trzeba kupic :)

to bardzo czesto wynik niewiedzy, ze ten towar jest totalnym low-endem, ze doplacajac 30% kupimy zupelnie inna technologie (a nie "szmelc" ktory wciskaja sprzedawcy)

zrobcie kiedys test - zapytajcie w markecie ktory monitor pan/pani poleca? odpowiedz zapiszcie i troche pogooglajcie w domu, okaze sie ze polecany sprzet jest:
- stary (lezy w sklepie sezon lub dwa i sklep sie chce go pozbyc)
- drozszy (marza sklepu jest na nim wieksza niz na innych modelach)
- ma wade (inny klient go mial i zwrocil)

a pozniej zapytajcie sie o jakis "lepszy" model, ktorego nie maja na stanie... wtedy sprzedawca okaze sie ekspertem i wyliczy 10 wad tego nie posiadanego towaru... itd itd

podsumuje... KUPUJCIE Z GLOWĄ! ;)

Tomasz Duda

0 + - 2010-09-29 15:09

Większość profesjonalnych grafików używa zazwyczaj Eizo ColorEdge (choć nie tylko). Nie oznacza to jednak, ze Eizo są najlepsze dla każdego. Dla osób przeglądających codziennie Internet, oglądających od czasu do czasu filmy i grających w gry za pewne najlepsza będzie szybka TN-ka w rozdzielczości Full HD, bo jest wystarczająco tania i wystarczajaco dobra.

Różnice zazwyczaj leżą w ergonomii, funkcjonalności oraz szeroko pojętej jakości.

hideo

0 + - 2010-09-29 16:44

Eizo, NEC, Dell, Apple - na dobrych matrycach rządzą

hideo

0 + - 2010-09-29 16:25

powiem tylko tyle, po zobaczeniu Panasonica P42V20e obraz tej konkretnej plazmy tak mnie powalił, że całe te LCD/LED o kant d*** potłuc hehe ;) (tańsze gorsze plazmy już mnie nie powalają), może OLED będzie dobry ale to za X lat

dolph

0 + - 2010-10-01 22:11

Zgadza sie, ten kto siadzie przez nowymi plazmami Panasonic wie co to obraz idealny. Te plazmy dogonily KURO za duzo nizsza kase.

dresiczek

0 + - 2010-09-29 17:31

Ja tez chetnie poczytam o drozszych panelach na lepszej matrycy. :)

cwirek91

0 + - 2010-09-29 23:46

Chętnie zobaczyłbym test monitora z tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=1253269074

pokiep666

0 + - 2010-09-30 07:56

Chętnie bym zobaczył test jakiegoś Eizo np.2333w.Tak dla porównania jakości obrazu...Ciągle tylko lg,samsung,acer to już nudne.Nie dość ,że tn do niczego się nie nadaje to wy jakoś ten badziew promujecie.A,że to tanie.No cóż...Jak to ktoś powiedział "biednego nie stać na szmelc".

jankesdh

0 + - 2010-09-30 22:51

Dokładnie, trzeba kupować raz a dobrze.

WWWariat

0 + - 2010-10-01 01:19

To wlasnie tacy uzytkownicy jak Ty nakrecaja powszechne przekonanie ze monitor z matryca TN jest fe i nie nalezy kupowac. Troche to zalosne.... Co Ty grafik jestes ze musisz miec w domu perfekcyjne odwzorowanie kolorow + duze katy widocznosci? Firmy nie stac na monitor przeznaczony do SPECYFICZNYCH ZASTOSOWAN w zwiazku z czym musisz sobie kupic Eizo do domu ? Czlowieku nie rozsmieszaj mnie... Duzo poczytalem w sieci i naogladalem sie prezentacji i utwierdzilo mnie to w przekonaniu ze matryca TN do domu w zastosowaniach gry,internet,filmy starczy. Wole miec wiekszy monitor na gorszej matrycy niz 24 cale za 3 tys

dolph

0 + - 2010-10-01 22:06

ehhhh.... "Wole miec wiekszy monitor na gorszej matrycy niz 24 cale za 3 tys"

zlom ale byle wiekszy, genialne podejscie :)))

pewnie nigdy nie siedziales przed lcd z P-ISP

efekt wizualny jest taki, ze jak patrzysz na obraz z monitora i np. plakat na scianie to rownie dobrze ten plakat moglby byc LCD. po prostu nie widzisz roznicy i nie wazne czy siedzisz idealnie przed nim czy lazisz po pokoju - obraz jest zawsze idealnie taki sam... zawsze

WWWariat

0 + - 2010-10-01 22:14

Do domowego zastosowania jest to niepotrzebne nie wiem co w tym trudnego do zrozumienia... Jak sie siedzi na kanapie na wprost monitora to nie widac zaburzen kolorow jisas... a nie gapie sie w monitor pod katem specjalnie po to aby wychwalac matryce IPS PVA Widze ze wiekszosc uzytkownikow nie rozumie ktore monitory naleza do zastosowan domowych a ktoree do profesjonalnych. I zdziwie Cie ze mam doczynienia i z TN. i fakt IPS ma lepsze kolory i katy widocznosci jednak tak jak napisalem w domowych zastosowaniach sa to malo wazne zalety

WWWariat

0 + - 2010-10-01 22:19

I zeby nie bylo ze slepy jestem ale nie uwazam zeby lekko szarawa czern az tak wielce przeszkadzala w ogladaniu filmu, graniu czy tez przegladaniu stron www. Skoro jest tak duzo paneli TN na rynku znaczy sie ze jest duzy popyt na nie i nie rozumiem wypowiedzi mnostwa osob nie tylko na tym portalu ze TN to kupa :) tak gadaja i gadaja a wiekszosc i tak ma panele TN wystarczy podparzec profil ;) Sam bym sie na takie powszechne przekonanie dal przekonac ale jednak poszedlem po rozum do glowy. Obejrzalem panele na IPS na Tn i stwierdzilem ze do domu TNka starczy

d i l

0 + - 2010-10-03 13:39

Ja crt, dla mnie tani IPS już lekko trąci, a TN kupa.

d i l

0 + - 2010-10-03 13:40

ja mam... miało być

WWWariat

0 + - 2010-10-01 22:35

Kolego TY masz monitor za prawie 4 k zlotych niektorzy tyle na kompa nie wydaja...

dolph

0 + - 2010-10-01 23:29

ale tutaj nikt nie robil granicy cenowej (ze testujemu HD lcd do 2tys)

mi chodzi o to ze w takich testach sa pokazywane sprzety ktore maja byc sprzedane. nikt kowalskiemu nie pokaze nawet, nie uswiadomi go ze pokazywana techologia ni jak sie ma do tego co moze miec w domu (bo po sklepach i testach grupowych naprawde dobrych sprzetow nie znajdziemy).

a moze kowalski widzac na polce 2 lcd obok siebie kupi sobie na raty ten drozszy? do takich sytuacji nigdy nie dojdzie, bo tego DOBREGO nigdy w sklepie na polce nie zobaczymy...

zostaje nam google, lektura testow okreslonego modelu i zakup sprzetu przez internet

WWWariat

0 + - 2010-10-02 00:36

W sumie to masz racje malo jest testow jezeli chodzi o monitory IPS PVA sam o tym wspomnialem w jednymz pierwszych postow. Watpie jednak ze przecietny kowalski wyda 3000 zlotych i wiecej na monitor 24 calowy jezeli zobaczy ze mozna za ta cene miec powiedzmy 27 calowy monitor na TN i PS3;P

teslae

0 + - 2010-10-11 15:00

jakie znowu 3000zł ??

WWWariat

0 + - 2010-10-01 01:28

Mam prosbe mozna by dorzucic monitor Samsung 2770HD ? Szczerze mowiac nmam zamiar go kupic i ciekawy jestem jaka jest roznica pomiedzy nim a testowanym Benq

domino241

0 + - 2010-10-01 15:53

Szkoda że na matrycach TN tylko.

Może zróbcie porządny test monitorów 23-30" na dobrych matrycach isp, pva, spva itd... Ciekaw jestem jaki poziom reprezentuję DELL 2408wfp z innymi monitorami, również ledami...

Beafraid

0 + - 2010-10-02 13:48

Ja z kolei polecam LG W2361V :) bardzo porządny monitorek :) moim zdaniem najlepszy w swojej cenie+ super design :)

dydziooo

0 + - 2010-10-03 10:34

a ja mam pytanie. Czym się np. różni taki 24" iiyama ProLite E2410HDS od Benq G2420HDBL? proszę o odpowiedź kogoś kto się na tym zna.

Lightning

0 + - 2010-10-03 22:45

Ta recenzja jest zrobmana z trzech powodów
1. Te testy powinny wyjść razem - te ostatnie nie będą się cieszyć dużym zainteresowaniem (gdy recenzja zniknie ze strony głównej)
2. Powinien być też test nisko budżetówek 500-800 zł
3. Skoro jakiś monitor z góry ma za wysoką cenę to stratą czasu jest go opisywać

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-10-04 11:55

1. Art. zniknie ze strony głównej dopiero gdy będzie kompletny. T
2. Następny art. o monitorach jest właśnie pod kątem cen i będą to monitory przede wszystkim tanie.
3. Nie zgodzę się. Nie wszyscy kierują się przy zakupie stosunkiem cena/możliwości. Dla wielu liczy się także np. wygląd, a taki Acer S273HL choć drogi, to jednak świetnie wyglądający. :)

Lightning

0 + - 2010-10-04 12:48

Co do wyglądu to głównie dziewczyny się tym interesują ;)
Dla mnie znacznie ważniejsza jest jakość wyświetlania (najważniejsza oczywiście dobra cena ;)

Tomasz Duda

0 + - 2010-10-04 14:12

Dla jednych liczy się cena, dla innych z kolei jakość podświetlenia, kolory, ergonomia użytkowania, lub ilość elementów funkcjonalnych.

Każdy ma swoje priorytety, ale pewne jest, że monitorów ergonomicznych, funkcjonalnych, z dobrą jakością obrazu i do tego tanich jest raczej "niewiele" :-) . Producenci koncentrują się przeważnie na jednym tylko aspekcie.

Pozdrawiam!

Lightning

0 + - 2010-10-04 18:25

No dobra sam się o to prosiłeś ;)
Na co Ty sam patrzysz przy wyborze monitorów? ;) Co jest wg Ciebie najważniejsze? Przydałby się jakiś przykład.

Tomasz Duda

0 + - 2010-10-05 09:23

Ja prywatnie zwracam uwagę na trzy sprawy: ergonomię (szczególnie możliwość regulacji położenia ekranu w pionie, oraz jego obrotu w poziomie), a także, jako że jestem przy okazji grafikiem i fotografem, to potrzebne mi są odpowiednie kolory (dla proof'ów wydruków) i pośrednio też kąty widzenia.

Jednym zdaniem: preferuję serię ColorEdge firmy Eizo :-) .

Pozdrawiam!

Lightning

0 + - 2010-10-05 11:17

Ale ja pytałem na poważnie :D Ja jeszcze banku nie okradłem, a skoro stać Cie na taki monitor to zapewne redakcja benchmarku za dużo Ci płaci :P (albo sam zrobiłeś jakiś skok ;)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-10-05 11:54

Lightning nie bądź proszę ciebie taki wścibski. :)))

Lightning

0 + - 2010-10-05 12:40

Ja też chciałbym tak zarabiać - siedząc w wygodnym fotelu z nogami na biurku z włączonym winampem i gapiąc się cały dzień w monitor :D Żyć nie umierać :) I jeszcze za to zapłacą kupę szmalu xD

Tomasz Duda

0 + - 2010-10-05 13:16

Redaktorzy to ludzie ciężkiej pracy :-) ... bynajmniej nie siedzimy z nogami na biurkach. Co do muzyki, to owszem, owszem ;) .

Pozdrawiam!

Lightning

0 + - 2010-10-05 14:30

Kurcze ja też jestem bardzo pracowity :P Wczoraj przejechałem w ciągu 4,5 godz. dwa pełne wyścigi w F1 2010 :) (grając od 20:00 - gdy "Sport" się skończył :P). Później jeszcze z co najmniej 2 godz. na gg z kilkoma osobami na raz, oczywiście słuchawki na uszy i winamp musi być, odwiedziłem wiele stron internetowych, zrobiłem porządek na pulpicie ;) długo by jeszcze wymieniać ;). Ok. 1:00 po ciężkim dniu pracy poszedłem spać :))) Fajnie by było gdyby ktoś mi za to wszystko zapłacił xD

PS: Ogólnie cały dzień w pocie czoła spędziłem :D

Lightning

0 + - 2010-10-05 14:35

Kurde coś porombałem z tymi godzinami ;/ - na gg siedziałem do 1:42 (sprawdziłem historię). Mózg taki przemęczony :P

visenna

0 + - 2010-10-04 15:30

Ciekawe.. a ponoć faceci to wzrokowcy! Mnie jest obojętny wygląd monitora, natomiast mój kolega był zachwycony swoim wiśniowym Samsungiem.
Nie oceniaj więc wg. siebie ;)

Lightning

0 + - 2010-10-04 18:21

Faceci to wzrokowcy? Chyba tylko i wyłącznie przy wyborze nowego samochodu - alumfelgi, tylny spoiler, progi, lampy - długo by wymieniać :)

kozioolek

0 + - 2010-10-04 19:14

Dell Ultra Sharp U2311H
Może byście przetestowali coś bez matrycy TN i gdzie istnieje :
Możliwość pochylenia panela !!
Obrotowa podstawa monitora !!!
Panel obrotowy !!!!
Regulacja wysokości monitora !!

Koriolan

0 + - 2010-10-06 14:19

23" TN za 1700 PLN??

Rok temu kupiłem NECa E-IPS 23" za 1800 PLN (231WAi czy jakoś tak)

Różnica kwotowa - żadna, kolory i kąty- zupełnie inne.

theng

0 + - 2010-10-07 08:20

Hm. Same TNki, rozdzielczość 1920x1080. Znowu producenci wciskają kit bo 1900x1200 jest o niebo lepsze. Chyba, że ktoś ogląda filmy fullHD na monitorze bo granie to pomyłka.
Tym bardziej, że lepsze matryce S-IPS, P-IPS już są dostępne poniżej tysiąca. Że nie fullHD? Wolę 16:10 1680x1050.
TNki sprzedają się z uwagi na cenę a nie zalety (są jakieś?).

tor22

0 + - 2010-10-07 11:46

hmm ciekawi mnie czemu w iiyamie trzeba było AŻ tak podrkreslić brak pivota/nie doczytałem do końca któryś w ogóle ma?

"acer
Ramię podtrzymujące monitor jest niestety sztywne, więc nie będziemy mieli możliwości wyregulowania wysokości położenia ekranu, ani ustawienia go do pozycji pionowej (PIVOT).
LG
Zabrakło też funkcji PIVOT.
BENQ
na 3 ciej stornie:Przy tak dużej przekątnej przydałby się również PIVOT.

iiyama
Pominięto funkcję PIVOT, a szkoda, bo cienka i prawie identyczna z góry oraz z dołu ramka nadawałaby się idealnie do ustawienia w orientacji pionowej. Jeśli ktoś pracuje z dużymi objętościami tekstu, to idealnym rozwiązaniem jest monitor panoramiczny (16:9, 16:10) o dużej rozdzielczości i przekątnej ekranu, ustawiony z wykorzystaniem funkcji PIVOT do pozycji wertykalnej. Ideałem byłby układ dwóch takich monitorów obok siebie. Jest to sytuacja odwrotna do ustawień stosowanych w grach, lub przy oglądaniu filmów. Tam stosujemy raczej monitor panoramiczny ustawiony poziomo, bo potrzebujemy szerszego pola widzenia.

Gdy zatem dysponujemy funkcją PIVOT, możemy te zmiany wprowadzać szybko i bez zbędnych udziwnień wtedy, gdy np. kończymy pracę w pakiecie biurowym lub w internecie, a rozpoczynamy intensywne granie.

LG
Regulacja wysokości położenia ekranu jest niemożliwa, a funkcji PIVOT, czyli obrotu ekranu do pozycji pionowej właściwie nie dało się zastosować ze względu na zbyt niską podstawkę. "

mglisty

0 + - 2010-10-07 16:24

Szkoda, że recenzent podsumowując taki np. LG TN 120Hz za 1600,-
jako plus zaliczył tylko:
"Możliwość wyświetlania obrazu 3D"
jeśli Pan recenzent jest zdania, że monitory TN 120Hz kupują ludzie żeby mieć obraz 3D to bardzo się Pan myli a wręcz ociera o ignorancję w temacie...
Monitory TN 120Hz sa głównie dla GRACZY - marginalnie dla grania w technologi 3D.
Jak ktoś widział jak na 120Hz TNce chodzą szybkie FPP, ba... jak przy takim odświeżaniu pracuje sam windows to wie o czy tutaj mówię - ci co nie widzieli nie wiedzą i nie przypuszczają nawet jaka jest to kolosalna różnica. Dzięki TN 120Hz wielu graczy w końcu mogło wyrzucić na złom stare wielkie monitory CRT które z uporem trzymali gdyż zapewniały nieosiągalna dla wszystkich LCD płynnność obrazu w grze.
Ktoś porównywała cene tej TN z ceną jakiegoś monitora na innej "znakomitokątnej" i "niezwyklekolorowej" matrycy... i niesłuszne jest to porównanie bo gracz potrzebuje: braku smużenia, niskiego "input laga" i płynnego obrazu - głęboko w d... ma szerokie katy widzenia i piękne kolorki. Dlatego cena tego LG i innych 120Hz jest adekwatna do możliwości jakie oferują i są bezkonkurencyjne z punktu widzenia gracza tak jak inne monitory na innych matrycach są bezkonkurencyjna dla np. grafika czy projektanta choć kosztuja po 5000,- i więcej.

IronFe

0 + - 2010-10-07 20:35

test oceniam na ....
-1

adredy

0 + - 2010-10-10 20:46

Ceny z kosmosu za ta cene to .....

teslae

0 + - 2010-10-11 15:11

wlasnie, ceny z kosmosu, zwłaszcza ze wszystko na TN, LOL,

Marketing najwyrazniej juz tak dziala, ze ludzie i tak kupia, bo Full HD, (ale 1920x1200 to już pewnie nie jest Full HD, żenada).

Ludzie kupują TN, bo w zasadzie nie mają wyboru, w sklepach, uświadczysz "tylko" matryce TN, a jesli sa inne to daja modele po kilka dobrych tysiecy. Nic dziwnego, ze kowalski potem kupuje TN, i sobie chcwali ze tani, skoro monitor na ips/*va kosztowal kilka tysiecy. Druga sprawa, jak już wspomniano wyżej, ciągla sa testowane monitory na TN, masa tego.
To nie fair. nie dziwota ze matryce inne niz TN sa malo popularne

adredy

0 + - 2010-10-15 11:02

23'' Acer 1400 zł pół roku temu kupowałem 24" to wziołem jeden z droższych i kosztował 900zł a tu 1400 za rok bedzie 1990 :D

slaw_tg

0 + - 2010-11-07 10:20

Świetne testy :D A czy możliwe by było dodawanie utworzonych profili icc monitorów pod testami konkretnego modelu ? Mało kto ma kolorymetr, żeby skalibrować monitor a tak można by sprawdzić optymalne ustawienia u siebie w domu po zakupie konkretnego modelu :D Nie obraził bym się jakbym mógł dostac profile z Benqa M2700HD ;p

pioruns

0 + - 2010-11-08 17:50

Witajcie,
Jestem szczęśliwym posiadaczem monitora Iiyama PLE2271HDS. Kupiłem zanim dowiedziałem się o tym teście, jednak miło słyszeć, że nie tylko ja doceniłem jego parametry:) Monitor spisuje się świetnie.
Z stanu uśpienia włącza się kilka sekund (zauważyłem to, bo mój ostatni monitor włączał się nieco szybciej). Obraz jest wyświetlany bardzo stabilnie. Dużo gram i muszę Wam powiedzieć, że monitor daje radę. Przy 60fps obraz jest płynny, bez żadnego smużenia itp.
Do ciemnego (trudno w nocy kliknać) menu można się jakoś przyzwyczaić.
Polecam wszystkim ten monitor.

RafGar

0 + - 2011-01-05 09:40

Witam. Ja mam pytanko dlaczego w monitorze Samsung SyncMaster BX2235 daja w zestawie tylko kabel d-sub? Skoro on sam ma złącze dvi. Czy opyla się do niego dokupować kabelek dvi?

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: - 21
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142