| | 2010-03-19

Acer AS7740G - multimedialny charakterek

kategoria: laptopy

producenci: Acer

 

Testy wydajności w grach. Podsumowanie

Jak Acer AS7740G poradzi sobie w grach? Przetestowaliśmy go w kilku tytułach i dał sobie radę. Wprawdzie nie jest demonem wydajności, jak np. Asus G60J, ale zdecydowanie nie jest to także notebook wyłącznie do pracy.

GRID Race Driver

Użytkownik laptopa AS7740G może się ścigać. :-) Nawet w wyższej rozdzielczości - przykładowo w trybie 1280 x 768 można liczyć na płynną animację nawet przy włączeniu wszystkich efektów wizualnych.

Call of Juarez: Więzy Krwi


 

Testowany notebook radził sobie dobrze także na Dzikim Zachodzie. Niemniej w trybie 1280 x 768 i przy wysokich detalach mamy średnio 27 kl./s, co oznacza, że w nowszych i bardziej wymagających grach ten model może sobie już nie poradzić.

Neef For Speed: Shift

I rzeczywiście. W najnowszym Need For Speed laptop nie zapewnia już wystarczającej wydajności. Rozgrywka jest płynna tylko wtedy, gdy wybierze się rozdzielczość 1024 x 768 i niskie detale.

Po testach w grach 3D można uznać, że laptop nadaje się do gier, ale w nowszych tytułach będzie trzeba obniżać rozdzielczość i wybierać niskie detale. Warto jednak wziąć pod uwagę, że to nie jest model dla graczy, dlatego nie oczekujmy od niego super wydajności i tego, że poradzi sobie z najnowszymi produkcjami.

Podsumowanie

 

Jeśli szukasz notebooka do gier i masz ograniczony budżet oraz niewygórowane wymagania, ten model może ci się spodobać. Oferuje wystarczającą wydajność zarówno do pracy, jak i rozrywki.

Biorąc pod uwagę cenę Aspire'a 7740G musimy przyznać, że przypadł nam do gustu. Klawiatura mogłaby być nieco lepsza, natomiast pozostałym komponentom nie możemy nic zarzucić. Ekran oferuje bardzo dobrą jakość obrazu i jest wystarczająco jasny, touchpad obsluguje gesty dloni i wygodnie się go używa, dodatkowo można liczyć na dobre wyposażenie i przemyślane rozmieszczenie portów.

Notebook ma duzy ekran pracujący w wysokiej rozdzielczości, więc świetnie nadaje się do filmów. Efekt psują wprawdzie nienajlepsze głośniki, ale ten problem można przecież łatwo przeskoczyć.

Acer Aspire 7740G to bardzo dobry notebook multimedialny, a przy tym opłacalny. Z tego powodu przyznajemy mu wyróżnienie Dobry Produkt. Uważamy, że zasługuje.

 

   Podsumowanie
  plusy:
Niewygórowana cena
Atrakcyjny wygląd
Duży touchpad obsługujący gesty dłoni
Duży ekran i b. dobra jakość obrazu
Przemyślane rozmieszczenie portów i dobre wyposażenie
Wysoka wydajność
 

minusy:
Oprogramowanie trial przeciętnej jakości (McAfee Internet Security)
Niewygodna klawiatura
Słaba jakość dźwięku jak na notebook multimedialny

Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 3299 zł

Ocena: Acer Aspire 7740G
Jakość wykonania:
zadowalająca
Wygląd i ergonomia:
dobra
Klawiatura:
Touchpad:
zadowalająca
super
Wymiary i waga:
dobre
Czas pracy na baterii:
słaby
Oprogramowanie:
zadowalające
Jakość obrazu LCD:
super
Wydajność:
super
Wydajność 3D:
dobra
Głośniki/dźwięk: zadowalające
Głośność/cicha praca:
super
Ogólna ocena:
 

 

Zobacz poprzednie testy notebooków:

Asus N61Jq - mobilny Radeon HD 5730 atakuje
Przetestowaliśmy notebooka wyposażonego w samodzielną kartę graficzną, która obsługuje DirectX 11. Asus ma też czterordzeniowy procesor Core i7, 4 GB pamięci i duży ekran. Jak sprawdza się w grach?
Optimus - dwie grafiki w jednym notebooku
Hybryda w testach! Dzięki technologii NVIDIA Optimus notebook może mieć dwa układy graficzne, a proces przełączania pomiędzy nimi jest całkowicie zautomatyzowany. Testujemy laptopa z tym rozwiązaniem.
Lenovo ThinkPad X200 Tablet
To najcieńsze i najlżejsze laptopy z rodziny ThinkPad. Tego laptopa w każdej chwili można złożyć i pracować za pomocą rysika. Oceńmy, czy funkcja tabletu w notebooku to nowa jakość i funkcjonalność, czy jedynie fajny gadżet.


odsłon: 39955

Komentarze

(75)

FeniksLT

0 + - 2010-03-19 11:00

Dlaczego w specyfikacji na stronie 1 artykułu zaznaczony jest jako karta graficzna radeon 5650, a w testach na stronie 3 jest to już radeon 5470 ?

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 11:15

Grr. Mój błąd, sorry. Oczywiście laptop ma HD 5650.

tradon

0 + - 2010-03-19 11:01

Na trzeciej stronie w wykresie z 3D Mark '06 jest błąd ten acer ma przecież grafikę HD5650.

FeniksLT

0 + - 2010-03-19 11:09

Ten acer w wymienionej w artykule specyfikacji z radeonem 5470 kosztuje 2700zł, patrząc po allegro, z 5650 3000zł, także można dostać taniej niż cena wspomniana w artykule. Hmm, byłem przekonany, że 5650 powinien jednak zrobić lepszy wynik w 3d marku niż 9800M

wpisznick

0 + - 2010-03-19 11:12

Na pierwszej stronie jest również błąd: otwórz Asus Backup Managera" Chyba nie Asus a Acer powinno być ;) (Czwarty Akapit)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 11:15

Było i nie ma. :) Dzięki serdeczne!

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 12:02

a już sądziłem, że po tylu prośbach w końcu zobaczę lapka podłączonego do TV
czyżby w redakcji TV nie należał do multimediów :P
nie wiem, czy nie chcecie się wyłamać z ogólnego trendu, który panuje obecnie na polskich stronach?

bądźcie prekursorami pełnego testowania wszystkich możliwości sprzętu :)

nie tylko ja ale inni użytkownicy też z przyjemnością poczytają czy taki sprzęt się nadaje do wszystkich zastosowań i jak się w nich sprawuje

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 12:05

Co masz na myśli odnośnie tego podłączania do TV? Jeśli to jakiś krótki test, to mogę go zaraz podłączyć.

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 12:24

pełnego testu pewnie nie zrobisz jeśli masz tylko TV ale dźwięk po HDMI możesz sprawdzić i skalowanie obrazu do full HD oraz czy da się coś jeszcze na lapku zrobić oglądając film
np. napisać raport a dzieciakom puścić bajkę :)
do pełni szczęścia byłby potrzeby wzmacniacz/amplituner 7.1 ;) wraz z TV/projektorem w HD (1080)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 12:32

Czyli chcesz, abym sprawdził:

- Czy będzie dźwięk z TV przez HDMI?
- Czy obraz skaluje się do Full HD?
- Czy jest wystarczająco wydajny, by włączyć film a na okienku obok Worda?

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 12:40

2x tak, a trzecie to bardziej chodzi mi o to by film puścić na TV (pełny ekran), a na lapie mieć możliwość robienie czegoś innego i nie chodzi mi o małe okienko
multimedialny laptop więc niech się wywiąże z obsługi wielu mediów :)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 12:53

Ok, sprawdzę to. Postaram się jeszcze dziś zdać relację.

suntzu

0 + - 2010-03-19 13:10

Dla mnie też możesz sprawdzić coś??

Jest w tym laptopie taka fajna technologia jak eyefinity i jakoś nikt jej na laptopie nie przestował. Ciekaw jestem czy jest jakiś laptop na którym to by działało. Nie mówie tu o FPSach o sposobie podłączenia ekranu LCD:)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 13:12

Zobaczę co da się zrobić, ale nie obiecuję. Muszę odesłać laptopa i może nie starczyć czasu. :)

suntzu

0 + - 2010-03-19 15:05

Nie chodzi mi o test wydajności tylko czy działa. Czy da się ustawić centralnie laptop, a po bokach dwa monitory.

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 15:46

suntzu...
dla Ciebie mam już odpowiedź: nie da się. Aby podłączyć 3 monitory, trzeba mieć złącze i monitor z DisplayPort (natywnie, czyli nie można nawet przez jakąś przejściówkę). Tak więc karta może i obsługuje Eyefinity, ale nie da się podłączyć 3 monitorów do laptopa, bo ten ma tylko D-Sub i HDMI.

Dzwoniłem jeszcze dla pewności do AMD i potwierdzają. Tak więc przykro mi, ale producent (Acer) zwyczajnie nie przemyślał sprawy. :(

suntzu

0 + - 2010-03-19 17:17

Nie tylko Acer, patrz poprzednia recenzja laptopa. Widzisz, miałem nadzieję, że podłączą ekran laptopa jako DisplayPort, nie wiem czy to możliwe, ale byłoby to nowatorskie. Warto zaznaczać w recenzjach czy laptop faktynicze ma technologię eyefinity.

.... Czy nawet jeżeli laptop miałby złącze DP to monitor z DP nie musi być w środku prawda? Można przestawiać jak się chce (tak mi się wydaje, ale chce się upewnić)

---------------
Mam pytanie do ogółu, czy wy nie sądzicie, że projektanci laptopów to czasami jacyć amatorzy, którzy robią tak dziecinne błędy, że krzyczy się z nerwów co to za G... tutaj.

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 18:18

suntzu...
Od tej pory będziemy sprawdzać, czy laptop wyposażony w Radeona obsługującego Eyefinity rzeczywiście jest w stanie zaoferować takie rozwiązanie.

Co do monitora z DP w środku - nie, nie musi być. Monitory po podłączeniu możesz sobie dowolnie ustawić (Lewy i Prawy, a środkowy ustawia się automatycznie).

Ogół odpowiada na Twoje pytanie: zdecydowanie! Uwierz mi także na słowo, bo nie chciałbym tutaj kompromitować niektórych producentów, że ta wpadka z Eyefinity to jedna z drobnych rzeczy, na które natknąłem się podczas testów sprzętu. Niektóre firmy stać na więcej. ;-)

Aha - nie ma za co dziękować, a jeśli już, to ja także dziękuję za zwrócenie uwagi a propos Eyefinity. Miałeś nosa. :)

suntzu

0 + - 2010-03-19 21:17

Heh, no wiedziałem, że z tym DP będą problemy. Miałem nadzieję, że tak niekonwencjonalny producent jak Acer np. podłączy wewnętrznie LCD na DP i nie będzie problemu... No ale nikt tak nie robi, co jest problematycznie:)

... Wszyscy będą chwalić lapki teraz, że DX11 i eyefinity, a będzie jedynie zwykłe VGA/HDMI out.

TO jeszcze jedno pytanie. Czy jak jest nawet eyefinity to można użyć monitora VGA+HDMI+DP.

suntzu

0 + - 2010-03-19 21:18

VGA jest analogowe chodzi mi o to czy jest to jakiś problem dla tej technologii.

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-24 21:42

Nie, nie jest. :)

suntzu

0 + - 2010-03-19 17:18

Najważniejsze... 100000x dziękuję za przetestowanie o poświęcony czas:)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 18:13

Sławekpl...
Dla Ciebie również wykonałem dodatkowe "testy na żądanie". ;-) Poniżej odpowiedzi na pytania.

1. Czy będzie dźwięk z TV przez HDMI
Odp.: Tak, dźwięk jest, wszystko działa bez zarzutu.

2. Czy obraz skaluje się do Full HD?
Odp.: Tak, na telewizorze możesz ustawić Full HD (mam model Full HD, więc sprawdziłem), a sam laptop ma 1600 x 900. Wystarczy tylko pokopać w sterownikach Catalyst i tam są wszelkie ustawienia.

3. Czy na TV może lecieć film na pełnym ekranie, a na laptopie wyświetlać różne okienka, pracować z programami, itd.?
Odp.: Tak. Na dowód zdjęcie: http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/fotki_recenzje/2755_Acer_7740G/lap-hdmi.jpg

Przepraszam że taka słaba jakość, ale fotkę robiłem w warunkach prywatnych i na szybko. ;)

Reasumując: tak, da się napisać raport a dzieciakom puścić bajkę. :)

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 18:42

dzięki śliczne :) naprawdę doceniam poświęcony przez Ciebie czas :)
mam nadzieję, że opracujecie jakiś test i taki rozdział o multimediach zagości na stale przy każdym sprzęcie który teoretycznie powinien oferować takie możliwości :)

już nie będę piłować o szczegóły, są one zawarte w innych moich wypowiedziach wpisanych tutaj ;)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 18:51

Nie ma problemu. Od czegoś te komentarze przecież są. ;)

Natomiast podyskutujmy jeszcze o tych testach TV/HDMI. W innym komentarzu zadałem pytanie i opisałem wątpliwości a propos takich testów.

DSiata

0 + - 2010-03-20 10:02

A pod TV widac PS3. Zawodowy szpieg ze mnie ;-P

Sławekpl

0 + - 2010-03-20 18:38

cicho... to pewnie w ramach testów tam stoi ;) bo przecie nikt z nas nie podejrzewa redakcji, że się nudzą i grają dla zabicia czasu ;)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-24 21:43

To akurat jest fotka z mojego prywatnego mieszkania. Mam PS3 i sobie chwalę. :)

dawid_dj

0 + - 2010-03-19 12:14

Zapowiadał się na niezłą maszynkę, ale czas pracy na baterii to kiszka. Dziwie się, że redaktor uznał minusem Oprogramowanie trial przeciętnej jakości (McAfee Internet Security), które nie jest częścią samego urządzenia (za triala kupujący nic nie płaci), a nie wymienił Krótkiego czasu pracy urządzenia na baterii.

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 12:24

Czas pracy na baterii jest słaby, ale to laptop multimedialny dla usera domowego i do pracy w domu. On właściwie nie musi pracować na baterii - ja np. mam laptopa multimedialnego i cały czas jest podłączony do zasilacza. Albo wydajność, albo mobilność. Nie ma więc wady "Krótki czas pracy na baterii", bo każdy notebook multimedialny pracuje krótko na baterii. Taka jest po prostu cecha tych komputerów.

Co do oprogramowania - nie podoba mi się polityka wciskania użytkownikom programów trial, zwłaszcza gdy są to kiepskie programy. Dlatego zwracam na to uwagę w podsumowaniu (minus).

wpisznick

0 + - 2010-03-19 12:33

Ja osobiście uważam, że dodawanie jakiegokolwiek oprogramowania poza OS jest minusem. Pomijając triale a biorąc choćby pod uwagę samo oprogramowanie autorskie takie dodatki potrafią już na początku przymulić komputer. Mało tego, rzadko kto korzysta z tego typu oprogramowania, a większość osób albo instaluje swoje ulubione programy, albo prosi o pomoc i konfigurację komputera znajomego "który się na tym zna" i w efekcie i tak dołączony soft jest zamieniany przez preferowane oprogramowanie osoby konfigurującej sprzęt.

dawid_dj

0 + - 2010-03-19 13:00

Gdyby to był komputer stacjonarny to bym się nie czepiał. Ale dla mnie słowo Notebook, Laptop, Nettop = Mobilność. Skoro mobilność to czas pracy na baterii - jedna z najważniejszych cech komputerów przenośnych.

Podchodząc do twojego podejścia, to po co testować wydajność prezentowanego laptopa i porównywać go ze zwykłymi mobilnymi urządzeniami, choćby z ASUSEM EeePC HD1000.

Sam napisałeś:
Bateria to prawdziwa pięta achillesowa tego modelu
Czas pracy na baterii: słaby

Dla mnie to jeden wielki minus.

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 13:17

Jeżeli bateria w laptopie multimedialnym jest dla ciebie tak ważna, to w tekście znajdziesz test baterii i komentarz - dowiesz się więc, jak długo ten model pracuje na zasilaniu bateryjnym i zaspokoisz swoją potrzebę wiedzy. :)

Ogólnie jednak - a końcowa ocena zalet i wad to ocena ogólna - po to są tworzone te segmenty rynkowe, aby laptopy oceniać pod różnym kątem. Nie mogę np. uznać, że błyszcząca matryca w laptopie multimedialnym jest tak samo niemile widziana jak w laptopie ultraprzenośnym dla podróżujących. Tak samo nie chcę podawać w minusach na końcu, że czas na baterii jest bardzo słaby, bo dla większości osób (włącznie ze mnie) czas pracy na baterii laptopa multimedialnego nie ma znaczenia.

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 12:55

precyzując
film to najlepiej jakiś w rozdzielczości 1920x1080 o ile masz taki ;)
a na ekranie lapka możliwość edycji tekstu (m.in. PDF), przeglądania neta (flash), komunikator
czyli faktyczne multimedia i wielozadaniowość :)
super byłoby jakbyście opracowali jakąś stałą procedurę testową dla laptopów pod tym kontem i każdorazowo ja wcielali w życie :)))

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 13:18

Filmu w Full HD nie mam - mam na płytach Blu-ray, ale ten laptop nie ma Blu-raya. Włączę więc DVD. Co do procedury testowej - pomyślimy.

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 13:47

może warto się zaopatrzyć w jakiś napęd BR na USB by mieć możliwość przeprowadzenia takiego testu, byłby wtedy wiarygodny i miarodajny dla wszystkich testowanych laptopów :)
sądzę, że jakiś producent udostępniłby takie urządzenie, w końcu pod każdą recenzją wymieniacie na czym testujecie :)

suntzu

0 + - 2010-03-19 17:22

Lepiej chyba ściągnąć zwiastun filmu full hd. Tego jest masa... nawet samemu można zrobić taki film (wygenerować i przerenderować prostą animację).


USB obciąża CPU/pobiera dużo energii/dane przesyłane są w pakietach... Nienawidzę USB. Drażni mnie to hrrr. Same wady.

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 17:36

zawsze można znaleźć jakieś rozwiązanie o ile się chce :)
USB masz zawsze w lapku, a tu chodzi o to by procedura testowa była zawsze taka sama
inne łącza można również wykorzystać, na zasadzie porównania o ile są dostępne w danym sprzęcie jak IEE1394a/b czy SATA ;)

suntzu

0 + - 2010-03-19 17:45

No ale po co płyte BR skoro dostępne jest wszystko w necie:)

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 17:54

oj nie myślisz kolego :P
przecie Benchmark nie może promować piractwa ;)
ja podałem legalne rozwiązania :))))

suntzu

0 + - 2010-03-19 21:20

yyy? Filmy propomocyjne różnych technologii/zwiastuny są legalne.

Problem taki by były 7+1+1080p. Mam takich dwa czy trzy. (przeklęte 1080i).

Czy to jest piractwo?

suntzu

0 + - 2010-03-19 17:42

Zwiastun czy coś w 1080p+7.1 zapraszam na PM, albo gg 4192150:)

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 17:45

można film z płytki BR przegrać na przenośny dysk czy pena i uruchomić go z niego, lub jeśli się obawiasz o obciążenie USB przed uruchomieniem filmu skopiować go na lokalny dysk lapka i z niego odpalić :)

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 14:00

albo jakiś film przegrany z BR też w pełnej rozdzielczości - to tak do procedury testowej ;)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-19 18:49

Blu-raya nie miał ten laptop, a ja nie miałem czasu, aby pobierać, szukać i ogólnie przygotować sobie stanowiska testowego po raz drugi. W przyszłości film Full HD nie byłby jednak problemem.

Natomiast jest inna sprawa. Po co mielibyśmy robić takie testy? Jeśli laptop ma HDMI, to wg mnie oczywiste jest, że będzie przesyłał po kablu obraz i dźwięk, bo przecież od tego jest złącze HDMI. Czy zdarzyło się Wam, że notek miał HDMI i po podłączeniu do TV nie było dźwięku lub występowały inne problemy? Pytam, bo jeśli test za każdym razem wychodzi pomyślnie/pozytywnie, to nie ma sensu go przeprowadzać, chyba że po prostu wspomnieć w paru słowach, że "tak, działa".

Czy możecie uargumentować, dlaczego mielibyśmy przeprowadzać takie testy? :)

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 19:17

cieszę się, że przygotujesz następnym razem takie stanowisko :)
niestety sam miałem przypadek, iż coś co miało pracować jednak z jakichś przyczyn nie pracowało, czy to przez źle dopracowane sterowniki, czy budowę (płyty/grafy/złącz)
dlatego taki test jest jak sądzę zupełnie na miejscu, zwłaszcza, że w materiały reklamowe lubią mijać się z realiami
testujecie w grach, konkretne tytuły podając wyniki, to taki teścik też poproszę, nie tylko stwierdzenie "działa" ;)
różnice w wydajności układów mogą być spore, zapewne w słabszych konstrukcjach (błędy w sterach) odpalenie filmu fullHD i jednoczesna praca nie będzie możliwa
jeśli ktoś poszukuje urządzenia które będzie w pełni wykorzystywał takie sprawdzenie pozwoli mu się upewnić w słuszności swego wyboru, zwłaszcza, że samemu w sklepie nie ma zwykle możliwości przetestowania tego

jeszcze jedna uwaga, nie sugeruj się, że dany lapek ma tylko napęd DVD, spora część użytkowników starszych lapów zmodernizowała je instalując w miejsce napędu CD – DVD, tutaj za jakiś czas może być podobnie z napędem BR, dlatego w innym miejscu pisałem o przekopiowaniu płyty BR i sprawdzeniu jak dany sprzęt sobie radzi z takim materiałem, nie zapominaj również o fakcie iż nie każdy lap ma napęd, wtedy pozostaje dysk lub net, mam nadzieję, iż przyznasz mi rację ;) i będziecie sprawdzać odtwarzanie fullHD również ;)

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 19:24

hmm... spodziewaj się również, że jak to już będzie to nadal będę marudził o teście dźwięku trueHD hihihi
czyli wzmacniacz/amplituner 7.1

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-24 21:45

Postaram się wprowadzić dodatkowy test na Multimedia. Jeśli się przyjmie - zostanie na stałe i procedura testowania laptopów będzie jeszcze... pełniejsza. ;-)

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 13:09

a nie brałeś pod uwagę czegoś takiego, że mając w kompie baterię, możesz odłączyć kabel zasilający i np. iść z takim lapkiem do sypialni, kuchni czy choćby do łazienki i pisać dalej ze znajomym na gg, czy gadać na skype? bez ponownego uruchamiania
bateria w tego typu urządzeniach właściwie domowych jest dodatkiem a nie celem samym w sobie, to nigdy nie będą sprzęty w których będziesz mógł w podróży godzinami pracować

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 13:16

to do komentarza Ddawid_dj nie wiem czemu się na dole dodało tak ja wcześniejszy, mimo, że mam podświetlony na czerwono tekst który chce skomentować hmm...

dawid_dj

0 + - 2010-03-19 13:28

Masz rację... pytanie tylko ile ta chwila kuchni, w łazience a tym bardziej w sypialni będzie trwała... z dużym naciskiem na sypialnię ;P Jeden numerek, dwa, trzy...:P

To było żartem.

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 13:41

ale w sypialni możesz znów podłączyć do gniazdka :)
także zdążysz obejrzeć cały film instruktarzowy z partnerem/partnerką i przetestujesz wszystkie opcje (pozycje)o ile masz dobrą kondycję hihi

stitoo

0 + - 2010-03-19 14:37

Właśnie teraz tak czytam tą dyskusje pod artykułem. Pomysł za robieniem testów jak laptopa radzi sobie z odtwarzaniem filmów fullHD na TV uważam za świetny. Pewnie była by to pewnego rodzaju innowacja w testowaniu laptopów (biorąc pod uwagę inne serwisy internetowe) zawsze mi takiego testu brakowało.
Co do materiałów zawsze można skorzystać z trailerów filmowych w wersji HD np zamieszczanych na http://trailers.apple.com/

Polecał bym też program Media Player Classic - Home Cinema
http://www.xvidvideo.ru/content/category/1/1/2/

Można też sprawdzić w jakim stopniu GPU odciąża CPU przy dekodowanie filmów.
Program obsługuje sprzętowe dekodowanie DXVA

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 15:10

masz rację z trailerami lecz docelowo chciałbym zobaczyć test z dźwiękiem trueHD (DD i DTS) czyli 7.1 a tam jest zwykle stereo tylko
także do testu obrazu jak najbardziej, ale do pełni szczęścia lepiej przegrać jakiś film z płytki BR, w redakcji nie wierze by nie było jakiegoś przenośnego dysku by później mieć możliwość go podłączyć do każdego sprzętu multimedialnego :)

stitoo

0 + - 2010-03-19 15:34

Hmm jeszcze się nie spotkałem z TV który ma wbudowany dekoder trueHD albo DTS HD. Mój samsung zdekoduje jeszcze DTS albo DD przez HDMI ale i tak zawsze dźwięk w TV będzie stereo a nie 7.1 Co innego jak podpinasz lapka pod amplituner (zdekoduje Ci DTS HD) a obraz 1080p prześle dalej do TV

Sławekpl

0 + - 2010-03-19 16:34

nie czytałeś dokładnie wszystkiego tego co wpisałem tutaj :P

Warmonger

0 + - 2010-03-19 20:10

Fascynuje mnie postęp, jaki możemy zaobserwować na rynku laptopów. Każdy kolejny model ma coraz krótszy czas pracy na baterii.

slawkow68

0 + - 2010-03-19 23:52

żal.pl teraz nie ma jednej lini laptopów do wszystkiego. Potrzebujesz czas pracy na baterii to wybierasz laptopa w ktorym wlasnie na to polozono nacisk, potrzebujesz wydajnosci, wybierasz wydajnego laptopa, potrzebujesz porecznosci, wybierasz netbooka. Nie da sie miec wszystkiego naraz!

czullo

0 + - 2010-03-19 21:45

a nie fascynuje cie ze każdy kolejny model, ma mocniejsza kartę graficzna i szybszy procesor/ram/dysk ?

StGreg

0 + - 2010-03-20 02:15

No ok, niech sobie mają :) Ale dlaczego producenci dają coraz to mocniejsze proce/grafy, więcej ramu i szybsze dyski i... coraz MNIEJ pojemne baterie? ;)

czullo

0 + - 2010-03-21 15:30

chodzby dlatego ze procesor X razy szybszy zmiesci sie w tym samym kawalku krzemu natomiast bateria X razy wieksza nie zmiesci sie w tym samym kwalaku plastiku ?

Sławekpl

0 + - 2010-03-20 11:06

ciekawi mnie coś jeszcze, coś co jest zawsze całkowicie pomijane w laptopach

użyte cewki i kondensatory na płycie głównej

w końcu lap to przecie płyta główna, procek, dysk, grafa itd. a nikt nigdy nawet słowem nie wspomina czy jeden z najważniejszych komponentów takiego ustrojstwa będzie zapewniał długą i stabilną pracę
ja z mojego dziadowskiego Asusa chcę zrobić HTPC o ile uda mi się znaleźć płytę pod c2d T5500, ewentualnie kupię jakąś z Atomem i spróbuję podmienić procek, byłby cichutki i oszczędny komputerek po skanibalizowaniu laptopa ;)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-24 21:47

O matko. Sławekpl, takie testy to już "skrajności", poza tym czasami producent nie godzi się na jakiekolwiek rozkręcanie.

Sławekpl

0 + - 2010-03-25 07:43

jeśli się nie zgodzą na rozkręcenie to trudno,
możesz wysłać do producenta zapytanie, raczej mało prawdopodobne by kłamali,
dobrymi komponentami się pochwalą
a jeśli produkt jest „ekonomiczny” to zapewne nie uzyskasz żadnej odpowiedzi albo jakąś wymijająco-pokrętną :D co oczywiście też jest warte odnotowania :)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-25 15:45

Rzecz sprowadza się do tego, że jeśli mielibyśmy już sprawdzać komponenty w taki sposób, to należałoby sprawdzać tak każdy testowany notebook.
Jeśli producent nie wyraża zgody na "zaglądanie pod maskę", to wówczas trudno uzyskać odpowiednie informacje. Polskie oddziały PR zazwyczaj nie wiedzą takich rzeczy i kierują bezpośrednio do vendora. Pytając vendora, oczywiście po angielsku, też często nie da się uzyskać odpowiedzi, albo trzeba na nią czekać tydzień czy dwa. Niestety nie możemy sobie na to pozwolić (nam się ciągle spieszy!), dlatego pomysł z rozkręcaniem... raczej nie przejdzie.

Sławekpl

0 + - 2010-03-25 16:04

proponuję w takim razie wysyłać zapytanie jak już dostaniesz info, że dany lapek do was ma trafić :)
choć cholercia... mogą zrezygnować z wysłania uznając, że serwis jest zbyt dociekliwy :E
może nie byłoby problemu by sklep wam dany produkt udostępnił, jedyny minus (albo plus), że recka taka pojawi się dopiero jak sprzęt będzie już fizycznie w sprzedaży :)

niech producenci zaczną traktować kupujących jak partnerów, czyli uczciwie pisać o wszystkim, a nie zamiatać pod zaplombowaną obudowę śmieci :)
jakoś podczas rozkręcanie chłodzenia na płytach, grafikach nie oponują przecie :)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-25 19:05

Będziemy myśleć, ale bardziej jest szansa na sekcję "multimedia" niż "rozbieranki". Tak czy inaczej laptopy postaramy się testować jeszcze lepiej i bardziej zgłębiać temat. :)

Sławekpl

0 + - 2010-03-25 20:11

super, nie wiesz jak się cieszę, że znalazłem redakcję która nie protestuje przy oczywistych oczywistościach :)
wytrwałości życzę,
oczywiście w miarę swoich skromnych możliwości, będę Was motywować i wspierać swoimi pomysłami hihi

Kamil Myzia

0 + - 2010-03-20 14:52

Z innej beczki - Grześ, czy przewidujesz porównanie ze sobą kilku tanich notebooków? Chodzi mi o sprzęt za 1600-2500 zł. Ostatnio moim znajomi zaczęsli wywalać wysłużone już pecety i rozglądają się za tanimi notebookami z ekranami 15-16 cali. Może zaplanuj jakiś szybki przegląd tanich laptopów. Nie chodzi o ich testy pod wieloma względami, a pokazanie najważniejszych cech, wad i krótkiego opisu.

Sądzę, że wiele osób skorzystałoby z takiego przeglądu (np. 8-10) urządzeń.

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-03-24 21:47

Pomyślimy. :)

prezeslion

0 + - 2010-03-20 17:25

jestem miło zaskoczony ceną u konkurencji było by to o wiele droższe

Adrian_PL

0 + - 2010-03-21 13:41

Witam
Posiadam model 5740G.
I trochę mnie dziwią testy z Shifta ponieważ u mnie w rozdzielczości 1366x768 i AAx8 wszystko na max a FRAPS pokazuje 41 klatek ;]

halficzek

0 + - 2010-03-24 11:48

muszę powiedzieć że w komentarzach jest jeszcze więcej ciekawych informacji o laptopie niż w tekście :) fajna recenzja, miło się czytało

Adrian_PL

0 + - 2010-03-25 09:46

Call oF Duty MW 2 Wszystko max AAx4 itp 50 klatek
Dirt 2 AAx4 i wszystko max 25 klatek ;]

djmarx

0 + - 2010-03-28 17:37

Kupiłem tego laptopa i właśnie się zorientowałem, że NIE ma on bluetooth!!
(próbując włączyć komunikat No Device)

Czy to możliwe, że dostałem trefny model lub w wersji bez BT ??
Nie pytałem w sklepie o BT bo przecież to standard...

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: - 22
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142