Sebastian Swarcewicz | 2009-05-06

W duecie czy w pojedynkę? CrossFire z dwóch Radeonów 4770

kategoria: karty graficzne

producenci: ATi, HiS

 

Podsumowanie

Po przeprowadzonych testach raczej trudno będzie jednoznacznie stwierdzić czy tandem dwóch kart Radeon HD4770 okaże się bardziej opłacalnym wyborem od wydajnych kart z górnej półki. Co prawda widać tu pewne przebłyski, jednak na całość stosunkowo niekorzystnie wpływa zbyt mała jak na dzisiejsze standardy ilość zainstalowanej pamięci. 512MB pamięci, co prawda doskonale sprawdzi się do rozdzielczości 1680x1050 włącznie, jednak już w rozdzielczości HD, w co bardziej wymagających tytułach, ograniczony bufor ramki spowoduje znaczne spadki fps'ów, szarpanie obrazu czy też niskie minima. Dodatkowo mało przychylny obraz sytuacji komplikuje występowanie bardzo odczuwalnych mikroprzycięć w grze Mirror's Edge – niedopracowane sterowniki.

  CrossFire HD4770 vs
  HD4890 GTX275 GTX285
3DMark'06 -16,7% -22,8% -15,7%
3DMark Vantage -18,4% -4,4% +3,0%
Stalker Cień Czarnobyla -20,3% -18,6% -13,8%
Stalker Czyste Niebo -21,6% -24,9% -20,9%
Assassin's Creed +7,5% +12,2% +16,0%
Mirror's Edge +3,9% +15,2% +21,8%
Dead Space -10,0% +26,2% +32,1%
FarCry2 -10,7% -2,9% +1,1%
World In Conflict -6,7% +1,4% +5,8%
Race Driver GRID +3,0% -11,2% -5,7%
Crysis -14,7% -19,2% -12,9%
Crysis Warhead -12,1% +7,6% +11,8%
średnia -9,7% -4,4% +1,9%

Ocena takiej konfiguracji zależy także od kosztów jakie przyjdzie nam ponieść na dwie takie karty, oraz (jeżeli jeszcze takowej nie mamy) stosownej płyty głównej obsługującej standard łączenia kart opracowany przez ATi/AMD. W pewnych sytuacjach taki tandem można by rozważyć, ale aby w pełni wykorzystać moc drzemiącą w dwóch procesorach RV740 powinny one korzystać z pamięci o pojemności 1GB. 512MB przypadające na rdzeń nie pozwala, i to trzeba powiedzieć w sposób stanowczy, na swobodna grę w rozdzielczości HD. Tu lepiej sprawdzą się pojedyncze karty o wydajności HD4890/GTX275 wyposażone w 896 lub 1024MB pamięci na pokładzie.

Ocenę pojedynczej karty HiS'a skomplikowała nieco sytuacja z uszkodzeniem testowego DFI. Tym niemniej, jako że mamy do czynienia z konstrukcją czysto referencyjną nie powinniśmy tu doświadczyć jakichś wybiegających poza standard możliwości, ale również, właściwie w żadnym aspekcie, doznać jakiegokolwiek zawodu. Choć na pierwszy rzut oka zamontowany na karcie wicherek wydaje się delikatny, okazał się dobrany stosunkowo optymalnie, odprowadzając przy tym generowane ciepło w sposób zupełnie wystarczający.

Jeżeli chodzi więc o pojedynczą kartę oferowaną przez HiS'a, oferuje ona na tyle dobrą wydajność, a przy tym nad wyraz korzystną cenę, aby udzielić jej rekomendacji. CrossFire takich kart na taki znaczek  musi sobie jednak jeszcze zapracować. Po pierwsze dwa Radeony HD4770, aby były konkurencyjne względem popularnych konstrukcji z segmentu 900-1000zł, powinny zostać wyposażone w 1GB pamięci GDDR5; po drugie – nie mniej ważne – posiadać znacznie lepiej zoptymalizowane sterowniki.

  Moja ocena HiS RADEON HD4770 512MB
  plusy:
dobra wydajność
niska temperatura oraz cicha praca w trybie 2D
niski pobór energii w obydwu trybach pracy
akceptowalna temperatura w trybie 3D (na poziomie 74-75°C)
AVIVO HD / UVD2
CrossFireX
ATi STREAM, Havok
bardzo konkurencyjna cena
  minusy:
dający o sobie znać w trybie 3D wentylator
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 420 zł
 

 

  Moja ocena CrossFire RADEON HD4770 512MB
  plusy:
wysoka wydajność / konkurencyjna dla HD4890 i GTX275
możliwość podniesienia wydajności poprzez dodatkowe O/C
AVIVO HD / UVD2
CrossFireX
ATi STREAM, Havok
konkurencyjna cena
  minusy:
wysoki pobór energii
konieczność posiadania płyty obsługującej standard CrossFire
mikroprzycięcia oraz niższe minimalne fps'y / beta sterowniki
zbyt mała ilość pamięci do rozdzielczości HD
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 840 zł

 



odsłon: 125192

Komentarze

(47)

-Feniks-

0 + - 2009-05-06 11:02

na stronie 12, wykres piąty od góry. Na czerwono zaznaczony GeForce GTX260-192SP 896MB, zamiast CrossFire 2xHD4770512mb. Poza tym bardzo ładnie napisany artykuł ;] Jak widać, lepiej kupić pojedynczą kartę z większą ilością pamięci na pokładzie. Gdyby wypuścili radeony z 1gb pamięci na pokładzie, specjalnie do crossfire, to już by była inna śpiewka.

Mateusz Sołtysiak

0 + - 2009-05-06 11:44

Już poprawiono zaznaczenie

Szymon331

0 + - 2009-05-06 11:13

Co jak co ale jednak w CF te karty są szybkie. Sterowniki zaskakująco dobrze sobie radzą dając przynajmniej 80% wydajności więcej. Ale ja chyba wolałbym szybszy jeden procesor graficzny niż dwa wolniejsze. PS mocno podkręcony 8800GT ma znacznie wyższe wyniki w 3DMark 06 (około 9800GTX)

Dobrze że redakcja testuje karty na normalnej platformie testowej wyposażonej w ludzki procesor. Mnie jednak zrugano za to że testowałem Wheelmna tylko na 2GB ramu a tu Crysis na GTX285 także testowany jest na 3GB Chyba pora dołożyć jeszcze dwie kostki...

Szymon331

0 + - 2009-05-06 11:15

Tylko na 2GB, literówka mi się wkradła

suntzu

0 + - 2009-05-06 12:06

Czy jest możliwe przeprowadzenie podobnego testu z nowymi sterowanikami dla
4850 crossfire
250 cross fire

---> te 3 karty aktualnie ze sobą rywalizują, może 4850 nie jest taki zły zwłaszcza 4850 z GDDR5

Bartek Żak

0 + - 2009-05-06 12:39

250 crossfire? Ciekawe, zaiste :). Nie chodzi Ci czasem o 250 w SLI ? ;)

suntzu

0 + - 2009-05-06 14:36

Oczywiście, błąd:) 250 crossfire heh, na szczęście tylko saper myli się jeden raz

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-05-06 16:14

Ten test byłby gotowy, praktycznie na dniach, gdyby nie pewna złośliwość rzeczy martwych i odejście "w zaświaty" najpierw płyty EVGA pod SLi, a kilka dni później testowego DFI dla CrossFire. Pierwszy "zgon" nastąpił po zwyczajnym restarcie, drugi po instalacji trzeciej karty HD4770. Mam nadzieję, że płytki są jeszcze do odratowania. Fakt jednak faktem - zbieg okoliczności bardzo "szczęśliwy", nie ma co ;]

erouz

0 + - 2009-05-06 12:16

giga ramu na pokladzie to kwestia tygodni. jak dlamnie stosunek cena jakosc pierwsza klasa.

max340

0 + - 2009-05-06 12:24

No tak tym bardziej ze 2 karty już można te kupić nówki z gwara za 778 zł agito.pl to już jest różnica od 840 zl w podanej tu w teście :)

force

0 + - 2009-05-06 13:31

troszkę się tutaj czepiano rozdzielczości HD to prosze mnie poprawić jeśli się mylę ale rozdzielczość 1680x1050 jest większa od rozdzielczości HD(ready) 1280×720 pikseli.
Dopiero Ful HD 1920×1080 pikseli jest większa niż 1680x1050...mam zatem 2 pytania...w jakiej rozdzielczości gramy w gry na konsolach typu xBox 360 oraz PS3 i jaki odsetek graczy posiada monitory pozwalające odpalić rozdzielczość większą niż 1680x1050???????????????????????????????

Szymon331

0 + - 2009-05-06 13:42

Tylko że na telewizorze mniejsza rozdzielczość tak bardzo nie przeszkadza. Ale fakt, niewielu gra w Full HD na komputerze. Zresztą sam powiem że przy 1680x1050 wszystko wygląda bardzo ładnie a jak dodać jeszcze nawet 2xAA to gra nagle wygląda jak Full HD

AlphaFTN

0 + - 2009-05-06 19:54

Odsetek graczy z monitorami FullHD będzie ciągle rósł, ponieważ te monitory są już tanie jak barszcz...

imarid

0 + - 2009-05-06 22:03

Co jak co, ale barszcz jest na razie jeszcze tańszy(xD), co nie zmienia faktu, że tańsze monitory full-HD można dorwać za 6-7 stów

AlphaFTN

0 + - 2009-05-07 17:04

;)

force

0 + - 2009-05-06 13:43

Z czystej ciekawości zacząłem oglądać pudełka z gier na PS3 w celu sprawdzenia ilości tytułów obsługujących tryb Full HD, czyli 1080p. Tym samym chciałem odpowiedzieć koledze spacemanowi na jego post z prgk, głoszący, że gier w 1080p jest zaledwie 3 lub 4. Odpalałem też gry zakupione z PlayStation Store i sprawdzałem jaki tryb graficzny się pojawi na ekranie telewizora. Łącznie znalazłem ponad 40 gier w 1080p na PS3. Jednak uświadomiono mnie, że tak na dobrą sprawę niewiele z tych gier jest generowana w rozdzielczości 1920×1080, gdyż większość jest upscalowana. Skąd zatem mamy wiedzieć, że gdy na pudełku jest napisane magiczne 1080p, to ta gra faktycznie śmiga w takiej rozdzielczości, a nie jest to tylko oszustwo programistów? Z pomocą przychodzi nam pewna strona - www.beyond3d.com, gdzie podawane sąfaktycznie rozdzielczości w jakich gry są liczone.

force

0 + - 2009-05-06 13:44

Oto lista gier w Full HD, prawdziwym Full HD.
X360:
Boogie Bunnies = 1920×1080 (4xAA)
Fifa Street 3 = 1920×1080 (4xAA)
NBA Street Home court = 1920×1080 (4xAA)
Virtua Tennis 3 = 1920×1080 (2xAA)
PS3:
1942: Joint Strike = 1920×1080 (2xAA)
Blast Factor = 1920×1080 (no AA)
Calling All Cars (screenshot) = 1920×1080 (4x AA)
Commando 3 = 1920×1080 (2xAA)
Echochrome = 1920×1080 (2xAA)
Elefunk = 1920×1080 (4xAA)
Fifa Street 3 = 1920×1080 (no AA)
Full Auto 2 (demo) = 1920×1080 (4x AA)
High Velocity Bowling = 1920×1080 (no AA)
Locoroco Cocoreccho = 1920×1080 (2x AA)
Marvel: Ultimate Alliance (screenshot) = 1920×1080 (no AA)
NBA07 (demo) = 1920×1080 (no AA)
NBA08 (demo) = 1920×1080 (no AA)
NBA09 (demo) = 1920×1080 (no AA)
NBA Street Home court (screenshot) = 1920×1080 (no AA)
Pixel Junk Eden = 1920×1080
Pixel Junk Monsters = 1920×1080
Pixel Junk Racers = 1920×1080
Ridge Racer 7 (demo) = 1920×1080 (no AA)
Rocketmen = 1920×1080 (2xAA)
Tekken 5 Dark Ressurection (screenshot) = 1920×1080 (no AA)
Virtua Tennis 3 (demo) = 1920×1080 (2x AA)
Wolf of the Battlefield: Commando 3 = 1920×1080 (2xAA)
World Series Of Poker 2008 = 1920×1080 (2xAA)

Co jest bardzo ciekawe, w przypadku obu platform, wersji pudełkowych gier, które opisane są 1080p jest podobna ilość. W przypadku X360 te gry są upscalowane w ogromnej większości. W przypadku PS3 jest więcej gier z faktycznym Full HD, choć tych „oszukanych” też jest znaczna ilość.

force

0 + - 2009-05-06 13:48

Bardzo ciekawe jest tez porównanie rozdzielczości gier, które są renderowane w HD Ready lub podobnych, niższych od 1080p. Tutaj X360 w ogromnej większości przypadków generuje grafikę w 1280×720. PS3 jest nieco bardziej skomplikowana. Znajdziemy gry w bardzo dziwnych rozdzielczościach – 1440×1080 / 1600×1080 / 1280×1080 / 1024×1024 / 768×1080, czasem też znacznie niższych (np. 576 w pionie). Oczywiście na X360 takie dziwne rozdziałki tez się zdarzają, ale jest ich mniej.

Osobiście uważam, że gier w Full HD jest zdecydowanie za mało! W tej chwili telewizory obsługujące ten format są na tyle tanie, że różnica w cenie kilkuset PLN za tryb 1080p jest do przełknięcia w momencie kupna nowego „pudła”. No ale czy jest sens kupować taki TV, skoro gier w tym trybie jest zaledwie kilka procent? W przypadku X360 takiego sensu nie widzę, w przypadku PS3 już można się zastanawiać. Gdyby wziąć pod uwagę, że filmy na krążkach BD w większości obsługują 1080p i tę różnicę faktycznie widać, wtedy zakup TV Full HD ma już sens.

PRZEPRASZAM ZA TO SPAMOWANIE...WIECEJ JAK 1500 ZNAKÓW NIE MOŻNA...Biorąc pod uwagę powyższe zastanawiam się nas sensem męczenia naszych kart graficznych w rozdzielczościach wyższych jak 1680x1050...nie mam żadnych pretensji do autora artykułu...chciałbym żeby jak najwięcej ludzi zastanowiło się nad tym i wyciągnęło z tego wnioski...albo może ktoś wymyśli upscalowanei na PC :P

Daniel hEll_Mariachi Poręba

0 + - 2009-05-07 00:18

Muszę oświecić kolegę, już od dłuższego czasu, na x360 każdą grę można odpalić w upscalowanych 1080p. Ustawia się w dashboardzie 1080p jako rozdzielczość domyślną i bon voyage :)

dysan112

0 + - 2009-05-06 13:59

czemu niema 2x4850 w CF ? Druga sprawa że można było przetestować z procesorem AMD i porównać.
Druga sprawa że na CF niema licencji wystarczy że masz porty PCIex w ilości większej niż dwa. A że producenci sie nie kwapią z tym to ich sprawa czy dają śmieszne prędkości.

Specyfikacja portów PCI Expres czy to 1.0 czy 2.0 pozwala wsadzić wszystko a nie tylko karty graficzne. Zasada jest tylko taka że krótszy port wsadzisz do dłuższego ale na odwrót nie. Określa to ilość lini od 4 do 32 (im więcej ich jest tym dłuższy jest port. Ważne tylko by bios ci tej wolności nie blokował. Jedynie sie określa który to A a który B lub więcej jak masz.

Wracając jednak do testu... użyty procesor uważam za słaby. O ile przy jednej karcie by zapewne starczał to do dwóch jest po prostu za słaby, bo co z tego że masz te 4-4,5GHz jak nadal są to dwa rdzenie, przy takich konfiguracjach jest ważne by CPU jak najwięcej rdzeni bo scalenie dosyć mocno obciąża go. Tak czy siak 3GHz trzeba już mieć ale im więcej rdzeni masz tym mniejszy musi być zegar a przy podkręcaniu uzysk wydajnościowy jest większy niż by to wynikało z zegara. Trzeba mieć to na uwadze. Dodam też że używa sie tylko pamięci z karty scalającej tej drugiej nie (tylko sam GPU pracuje, widać to po temp) więc można zastosować konfiguracje 1GB+512MB, to samo tyczy sie modeli jako scalak można zastosować wersje podkręconą mocno z wydajnym chłodzeniem a dopalacz referencyjna bo i tak będzie sie mało grzała

Pozdrawia użytkownik 2x4850

suntzu

0 + - 2009-05-06 14:51

Przydałą by się recka 4850, a konkretnie dwóch kart

Asusa Matrix 4850 -> odlokowane napięcie pclab doszedł do 800mhz i skala się skończyła

oraz

4850 z GDDR5 chyba od Gainward-a? nie jest ich dużo aczkolwiek są


---> wydawało mi się, że obie karty muszą mieć tą samą pamięć,
czyli GPU 2 korzysta z pamięci u karty graficznej 1??
Masz jakieś testy, które to potwierdzają 1gb+256/512mb?

---> Co do procesorów 4 rdzeniowych to jest problem, bo gry raczej nie wykorzystują 4 rdzenii... Ewenementem jest Empire Total War Demo, który jest bardzo proceso żerny, a używa tylko 1 rdzenia--- Wita nas logo best run on i7:)

Na dwu rdzeniówkach za to wyższe częstotliwości.
Ale masz racje pora zmienić konfig bo phenomy II są rewelacyjne i osiągają 4ghz.

SoundsGreat

0 + - 2009-05-11 19:11

4850 z DDR5 to czasem nie jest już 4870?? ;)

force

0 + - 2009-05-06 15:33

doskonale kolego...zapytaj sam siebie teraz ile ludzi posiada 4 rdzeniowe procesory i ilu zdecyduje się na zakup wraz z dwoma kartami dodatkowo procesora więcej niż 2 rdzeniowego...karta jest ze średniej półki to i komp testowy średni...chyba normalne jest że komp z mocniejszym procem będzie da w efekcie więcej FPS...tylko tak się zastanawiam po co Ci więcej jak 40 FPSów? czy ile tam oko potrafi wyłapać...jak ktoś chce mieć przyszłościowy sprzęt to nie moze wybierać sprzętu ze średniego przedziału

game4you

0 + - 2009-05-06 15:59

świetny artykuł. ode mnie 5 ;)

sevae

0 + - 2009-05-06 16:41

W minusach jest wysoki pobór energii w CF, ale i tak niższy niż kart z którymi CF było porównywane, a cena to tylko ok 800zł...

Chciałbym zobaczyć test 3x lub 4x CF :) - wiem że niektóre gry tego nie wykorzystają, ale chętnie bym zobaczył taki test na platformie AMD, zasilacz 700W powinien wystarczyć :)

Graczu

0 + - 2009-05-06 16:57

Ciekawe jak u mnie będą działać te karty z Phenomem II X4 955 BE ... bo jak lipa to będę musiał je sprzedać.

lagoo

0 + - 2009-05-06 17:36

Nie wiem po jakiego grzyba mówi się tutaj o grach full z xbox i ps3. Co ma piernik do wiatraka (tego artykułu). Druga spawa, kto gra w gry na PC w rozdzialce na 1920x1080 jak przecietny czlowiek posiada monitor z rozdzialkami 1280x1024 lub 1680x1050. A jak ktoś posiada monitor z FULL HD wielkości 21 cali i wywala ponad tysiaka na karte to jest totalnym zboczencem lub ma za duzo kasy (bo jaka to będzie różnica miedzy 1280x1024 a 1920x1080 na takim monitorze .......... zapewne niewielka) Wiec stwierdzenie ze CF tych kart "musi sobie jednak jeszcze zapracować" na jakiś tam znaczek jest co najmniej średnim stwierdzeniem. Ponieważ Cena/Jakość takiego zestawu miażdży konkurencje.

Dante

0 + - 2009-05-06 17:48

Mi tylko brakuje, próby podkręcenia tych kart ;-)

Malcolm Feth

0 + - 2009-05-06 20:03

czyli karta bez porywu ;)
cena ok, wydajnosc ok, ale jesli ktos jest zapalonym graczem, to nawet w wersji crossfire nie ma sensu kupowac i lepiej zapodac sobie jedna porzadna, jednoprocesorowa grafe.

AlphaFTN

0 + - 2009-05-07 17:07

Jak wyjdą wersje 1GB to wymienię to co mam na 2 takie i pozamiatam większość "porządnych jednoprocesorowych kart", bez różnicy czy to ATI, czy NV... Po co przepłacać?

Cena tego tandemu jest naprawdę znakomita, a jeśli wziąć pod uwagę doskonałą podatność na OC, to... Wiadomo co.

Malcolm Feth

0 + - 2009-05-07 21:21

tylko ze jak wiadomo.... lepiej dziala mocna jednoprocesorowka niz SLI/crossfire :) z dueatmi nigdy nie wiadomo kiedy czlowiek zacznie miec problemy.

hunio

0 + - 2009-05-06 22:17

Czemu nie dajecie testów 3D Mark 06 w 1280 x 1024? Przecież to jest podstawowy wynik i wiele osób w takiej rozdzielczości chce porównywać...

Ad33k

0 + - 2009-05-06 23:11

Zgadzam się z tobą. Jestem posiadaczem monitora o maksymalnej rozdzielczości 1440x900 , i trochę mnie to frustruje, gdy większość testów robiona jest w większych rozdzielczościach.

A co do karty, to moim zdaniem bardzo fajna, z chęcią bym sobie taką sprawił, ale niestety mnie nie stać :P

Daniel hEll_Mariachi Poręba

0 + - 2009-05-07 00:28

No ale w czym kolego widzisz problem?? Dodaj sobie z pięć do dziesięciu (w zależności od tytułu) fps-ów do wyników w rozdziałce 1680x1050, ot i cała filozofia.

lagoo

0 + - 2009-05-08 16:05

BRAWO za pomysłowość ! to najlepiej porobić testy tylko w 2560x1600 a kazdy pozniej bedzie sobie dodawal fps-y w zaleznosci od rozdzialki \ posiadanego monitora.

TYLKO PAMIETAJCIE ! dodajemy od 5 do 10 fps-ow, nie wiecej !

PLZ


Pixel

0 + - 2009-05-06 22:44

I jak zwykle brak porównania testów wydajności HD4870 1Gb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Drag_on

0 + - 2009-05-06 23:02

Karta wypada srednio w benchmarkach i byla testowana pod katem gier. Moze zostala stworzona do innych celow? : P,
tzn, jezeli jest chwalona niskim poborem energii i dostepna dla wiekszej grupy odbiorcow cena to jej miejsce znajduje sie raczej w biurze... ale milo bylo popatrzec na benchmarki, w cenie ok 400-450 mozna juz dostac HD4830 lub 4850 wiec to raczej lepszy wybor niz chocby CF 4770 bo z czasem i tak trzeba wymienic sprzet na nowszy/mocniejszy a jezeli ma sie np 4850 to mozna dokopic sobie jeszcze jedna i starej sie nie odklada a w przypadku 4770x2 trzeba wymienic obydwie i traci sie w ten czas.

Malcolm Feth

0 + - 2009-05-06 23:06

cena biurowa to 50zl
a nie 400 :)

Daniel hEll_Mariachi Poręba

0 + - 2009-05-07 00:31

heheh.. cena biurowa = cena mobo, gdyż tam w większości siedzą integry.

Fiona

0 + - 2009-05-07 07:46

Jakoś trzeba wypchnąć starocie, stąd chyba różne przepisy na potrawy mocno odgrzewane.
Wejdzie Win7, będzie wysyp nowości od ATI i Nvidii (nowy system to idealny moment dla nowości, albo naklejek: dedydkowane dla Win 7 - jak kto woli) i już się na starociach tyle nie zarobi...
Także póki co wypychamy co mamy i zarabiamy ile się da...
Wiem, jestem cyniczna ;P

Malcolm Feth

0 + - 2009-05-07 09:06

reguly marketingu :)
firmy istnieja zeby zarabiac a nie swiadczyc uslugi dobroczynne :)

wolfikx

0 + - 2009-05-07 11:11

Niestety mam niemiłe doświadczenia z wicherkiem na karcie HIS i to również na Radku.
Może nie chodzi tyle o głośność jednak o trwałość.
Na moim 9600 Pro wiatraczek wyzionął ducha stosunkowo szybko.
Małym wicherkom mówię stanowcze NIE.

ITpassion

0 + - 2009-05-11 16:08

może skusze się i wymienię 4670 na 4770 bo cena do wydajności super!:)

ja akurat mam dobre doświadczenia z Palit'em i z HIS'em - podkręcanie na chlodzeniu IceQ mnie zaskoczylo,
nie mile doświadczenie - gigabyte bo 3 razy serwis...:(
jakiś ranking fanboys brand'ów ATI?:)

wyjdą wersje OC 4770 u jakiegoś producenta?

SoundsGreat

0 + - 2009-05-11 19:19

jak chcesz to ja Ci mogę zrobić wersje z OC za 5 dyszek plus karta xD

ITpassion

0 + - 2009-05-12 18:31

wolę kupić wersję Turbo / OC / Gold / TOP - różnie nazywane modele grafik które są fabrycznie podkręcone z wyższymi zegarami, innymi biosami i taką jeszcze samemu podkręcić - są to wersje stabilne, "podatne" na OC, oto mi chodziło;)

steelek

0 + - 2009-05-14 12:06

A nie lepiej na testowanie radeonow probowac wykorzystac dragona?

Tak sie sklada ze mam zamiar postawic phenoma II X4 + najprawdopodobniej 4890 tyle ze teraz niezle mi tu pokombinowaliscie. Widac jak jasny pierun ze te karty daja sobie dobrze rade. A jak by sobie dawaly gdyby nie byly na chpisetach intela i prockach intela? Czy ktos kiedykowiek zrobi test platformy dragon? Bardzo mnie interesuje czy to naprawde daje jakies dodatkowe powery. W koncu procek karta i chipset wychodza z jednej fabryki wiec na dobra sprawe powinny z soba dobrze wspoldzialac.

Co do pamieci. Fakt ze jest jej troche malo, ale jakby tam wsadzili 1GB GDDR5. To sztuka by nie byla kolo 400-500 zl tylko ze 600-800 a wtedy crossowanie ich juz nie byloby na tyle porownywalne jezeli chodzi cena/jakosc do takiego gtxa 275 czy HD4890

safbot1st

0 + - 2009-06-06 13:53

force:
oko potrafi wiele-na pewno potrafi odróżnić 40 od 70fps zwłaszcza ze jak lecisz na 40fps moze ci za chwile spaśc do 30:P. Także 1600x.. od 1900x.. zwłaszcza że monitory lcd mają rozdzielczość nominalną i wszystko co jest niżej jest jakby rozmazane. Ja kupiłem 24`` w wawie full hd za ...770zł LG ale z 1nym subpixelem martwym nie widać go prawie. Drogo???

ps.Czemu na tej stronie klepanie w klawisze tak takie ma opóźnienie? {Przydałoby sie /OC strony i to nie takie jak do samochodu...:P

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

Konsole przenośne - jaką wybrać
Jeśli lubisz mobilną rozrywkę, konsola przenośna zapewni więcej frajdy ...
kategoria: konsole do gier producent: Sony Ocena: 9 57
AMD Llano - do czego nadaje się APU?
Sprawdzamy w działaniu większość modeli APU AMD, w tym topowy model ...
kategoria: procesory producent: AMD Ocena: 27 68
XFX Radeon HD 7970 BE Double Dissipation - test i cena
Testujemy autorską kartę XFX Radeon HD 7970, która została fabrycznie ...
kategoria: karty graficzne producent: XFX Ocena: 22 72
Lenovo IdeaPad U300s - test, cena i opinie
Podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy zakupie ultrabooka oraz testujemy ...
kategoria: laptopy producent: Lenovo Ocena: - 22
Motorola RAZR - test, cena i opinie
RAZR ma 4,3-calowy ekran Super AMOLED i jest jednym z najcieńszych smartfonów ...
kategoria: smartfony, telefony producent: Motorola Ocena: 12 54