Maciej Piotrowski | 2010-08-04

Xbox 360 S - czy naprawdę jest tak dobry?

kategoria: konsole do gier

producenci: Microsoft

 

Rozbierane zdjęcia Xboksa - uzupełnienie

Wcześniej byliśmy ograniczeni czasowo i nie zdążyliśmy zaprezentować Wam "wnętrzności" najnowszej konsoli Microsoftu. Ostatnio pojawiła się jednak taka możliwość i natychmiast z niej skorzystaliśmy. Pokazujemy więc co znajduje się pod elegancką i błyszczącą obudową Xboksa 360 S.

Na wstępie musimy przestrzec wszystkich próbujących samodzielnie rozebrać zakupionego Xboksa – radzimy tego nie robić. Po pierwsze tracicie gwarancje, po drugie sposób demontażu konsoli potrafi przyprawić o ból głowy nawet najbardziej zaprawionego w bojach użytkownika. Jeśli jednak koniecznie będziecie chcieli dostać się do środka swoich maszynek pamiętajcie o jednym – nic na siłę! :-)

 

Największą bolączką podczas rozbierania naszego testowego egzemplarza Xbox 360 S okazała się jego obudowa. Wszystko jest tu bowiem montowane na specjalne plastikowe bądź metalowe zatrzaski, które nie dość że nie łatwo rozłączyć, to jeszcze potrafią zatrzeszczeć powodując spory skok adrenaliny.

Na całe szczęście ich konstrukcja jest wytrzymała - o ile nie robimy nic na siłę, wszystko da się ładnie rozłożyć. Na szczególną uwagę zasługuje sposób podłączenia modułu panela dotykowego do przedniej części obudowy, a ściślej przycisku otwierania napędu. Transmisja danych pomiędzy tymi elementami odbywa się tutaj poprzez wąski, delikatny pasek osadzony w porcie modułu.



Głośniczek zamontowany na panelu dotykowym odpowiada na komunikaty dźwiękowe konsoli

Co ciekawe, moduł panelu dotykowego, podobnie zresztą jak karta Wi-Fi, mają wtyk USB. Wskazuje to na możliwość ich szybkiej zmiany w kolejnych edycjach konsol. O tym, że w planach znajdują się specjalne wersje Xboksa 360 wiadomo choćby z informacji o przygotowywanej dla fanów maszynki inspirowanej grą Halo: Reach (zmiana dźwięków otwierania tacki i uruchamiania konsoli).

Po zdjęciu górnej części obudowy mamy w końcu dostęp do wnętrza konsoli. Oczom ukazuje się wreszcie osławiona, nowa płyta główna z chipsetem XCGPU przykrytym sporej wielkości radiatorem i wentylatorem  o średnicy 100 mm. Nim jednak będziemy mogli się do niej dostać, trzeba zdjąć tubę do wyrzutu ciepłego powietrza, „klatkę” dysku twardego oraz odłączyć napęd DVD. A skoro już o nim mowa, warto przyjrzeć mu się bliżej.


W swojej nowej konsoli Microsoft zdecydował się zastosować napęd Lite-On DG16-D4S  (wersja firmware: 9504), który jest ponoć znacznie lepiej zabezpieczony przed zakusami piratów. Czy tak jest w istocie pokażą zapewne najbliższe miesiące.


Po pozbyciu się wszystkich wyżej wymienionych elementów  mogliśmy w końcu odkręcić ostatnie śruby łączące płytę główną konsoli z obudową. Jak wyglądają poszczególne elementy konstrukcyjne możecie zobaczyć na poniższych zdjęciach.

Warto zaznaczyć, że cała konstrukcja opiera się na dosłownie kilku śrubach. Reszta to wspominane już zatrzaski lub inne metody łączenia. Całość sprawia wrażenie bardzo przemyślanej. Trzeba tylko wiedzieć jak się do tego dobrać. ;-)




odsłon: 180609

Komentarze

(121)

exon681

1 + - 2010-08-04 22:21



minusy:
• połyskujące wykończenie zbierające kurz i ślady palców
• obudowa mało odporna na zarysowania
• obudowanie dysku twardego i sposób jego montażu
• nadal spory zewnętrzny zasilacz


takie minusy to nie minusy :P

hideo

-2 + - 2010-08-05 09:31

racja, minusem jest czuły napęd i możliwość porysowania płyty

niko123

0 + - 2010-08-04 22:36

Dlaczego w plusach nie wymieniono ze z 11 na 7 sec czyli o 60% szybciej sie gry wczytuja ? to najwieksza zaleta a nie jakeis czujniki !!!!

Maksym Słomski

0 + - 2010-08-04 22:41

Serio o 60%? :P

Maxver

0 + - 2010-08-05 11:41

63,63% :P

andrev

0 + - 2010-08-05 12:46

ludzie nauczcie sie liczyć a pozniej piszcie ......

andrev

0 + - 2010-08-05 12:49

aha i jezeli jeszcze nie wiecie co jest nie tak to wytlumacze wam. zmiana nastapila o 4 sekundy ,bylo 11 a 4 /11 * 100% to 36,36%

Maksym Słomski

0 + - 2010-08-05 18:03

. ;)

sevae

0 + - 2010-08-05 19:45

Dlaczego nie 69%? Zabawniej by było :)

miedzianek

0 + - 2010-08-04 22:42

'lepsze chodzenie'

WoW,X360 zaczal chodzic:D?BIORE!!!


@niko123-to efekt placebo,wydaje Ci sie,jedna gra wczytuje sie dluzej inna krocej,z dysku odpalisz szybciej niz z plytki,wiec nie wierz w te 'szybsze' odpalanie

SebeekS

0 + - 2010-08-04 23:04

Hmm nawet mój Jasper nie umie chodzić, to chyba czas na przesiadke na slima :D
ps. do testów lepiej było użyć jasper vs valhalla :/

SebeekS

0 + - 2010-08-04 23:04

Hmm nawet mój Jasper nie umie chodzić, to chyba czas na przesiadke na slima :D
ps. do testów lepiej było użyć jasper vs valhalla :/

SebeekS

0 + - 2010-08-04 23:05

Powtórka, :P sorka ale jeśli ktoś z moderacji jest w stanie to niech ją usunie :)

Maciej Piotrowski

0 + - 2010-08-04 23:59

Niestety, dysponowałem tylko Falconem.

Hearthland93

0 + - 2010-08-04 22:45

Lepsze chodzenie ???

Bardzo bym polemizował na temat atrakcyjności przycisków dotykowych , dla niektórych może być to minus, np. posiadacze PS3 niezbyt zachwalali to w wersji starej FAT. Natomiast posiadając takowe w monitorze uważam że autor dobrze postąpił dodając to za plus. Tutaj kwestia otwarta, w minusach można umieścić abonament, oraz małą pojemność , DVD.
Natomiast czemu wielkość zasilacza to wada ?

Atak_Snajpera

0 + - 2010-08-04 23:00

Bo u konkurencji jest mniejszy?

jan Kowalski

0 + - 2010-08-05 17:04

A PS3 nie ma czasem zasilacza zintegrowanego w konsoli?

miedzianek

0 + - 2010-08-05 16:59

Eeee....od kiedy za uzywanie X360 trzeba placic abonament oO?
I czemu mowisz ze plyty DVD to wada?A BRAY niby lepsze?Kup BRAY i porysuj,a kup DVD i porysuj

jan Kowalski

0 + - 2010-08-05 20:18

Płyty DVD to zaleta, a abonamentu nie ma. Bez komentarza.

Szymon331

0 + - 2010-08-04 23:00

He, he, nareszcie temat z konsolami.

Czas na napisanie "konsole i tak są do bani"
Oraz żeby było równo "Pecety są do bani"

Czas na wejście do gry Wxxxxxx i Kxxxxxx i ogólną jatkę ;)

Tak na serio to teścik całkiem zjadliwy, sporo się dowiedziałem co i jak z tym Xboxem. Czas na PS3.

Wojtek_K

0 + - 2010-08-04 23:02

Co tu dużo pisać, po prostu - bardzo dobra recenzja.

sevae

0 + - 2010-08-04 23:20

Ten cały zintegrowany układ XCGPU to pierwsze APU? :P

Nie zdziwiłbym się. W końcu ATi dało też tam pierwsze w historii zunifikowane shadery.

Mixtape

0 + - 2010-08-04 23:24

Fajna ta konsola.W końcu jest cicha.Pobiera mniej prądu niż PS3,jest mniejsza i wygląda nieco młodziej.

hideo

0 + - 2010-08-05 09:34

ale xbox360 s pobiera więcej od ps3 slim

R2rrO

0 + - 2010-08-04 23:36

Kusi mały pobór prądu ale odpycha brak jednego tytułu... Dlatego będę zmuszony, gdy wyjdzie gra zakupić PS3.. Kurcze Sony mogłoby też coś zrobić żeby mniej prądu żarła :/

Atak_Snajpera

0 + - 2010-08-05 00:14

Napisz do nich list "Ja z Polski chcieć PS3 w procesie 32nm!" Napewno posłuchają.

R2rrO

0 + - 2010-08-05 00:51

Tak, już pisałem do nich i to dużo wcześniej. Posłuchali i zrobili obecną wersje slim :]
Głupio mi kolejny raz pisać... Może teraz Ty spróbujesz? lol

Wulfen

0 + - 2010-08-05 02:54

100w(ps3) to przeciez mniej niz srednie karty graficzne

R2rrO

0 + - 2010-08-05 18:04

To prawda, wiadomo że PC pobiera znacznie więcej prądu. Jednak nie można porównywać ze sobą tych urządzeń (PC vs PS3/Xbox). Można porównać Xklocka do PS3 i trochę kusi ten niski pobór prądu, bo w porównaniu do poprzedniej wersji robi wrażenie :) To wielki plus nowej konsoli od MS
No ale niestety na Xboxa nie ukaże się GT5 a to jest gra dla której mógłbym kupić konsolę - reszta kompletnie mnie nie interesuje.

LenyDj

0 + - 2010-08-04 23:43

Choć jestem zwolennikiem x360 to uważam że dalej przegrywa z ps3 pod wieloma wzgledami niestety. Napewno odmieni to Kinect ale czy aż tak, zobaczymy... Żeby nikt nie pisał że rzucam puste slow to napisze ze ps3 jest bardziej multimedialna platworma niz x360. Ps3 nie ma podzialu konta na silver czy gold zeby grac online a na to uytkownicy napewno zwaracaja na to uwage, niby nie jest duzo ale trzeba placic. Nowy x360 mogl zgniesc ps3, ale microsoft chce na nas zarobic i jest to pewne dopiero kolejne drozsze wersje upgrade-dowanych wersji nowej konsoli x360 S, zacznie dorownywac ps3, a to tylko dlatego ze na wsztystkim trzeba zarobic. Smutne i prawdziwe :( Taka jest polityka microsoftu.

Suncho

0 + - 2010-08-04 23:50

hmm pewnie zaraz nazwą mnie malkontentem albo cuw w tym stylu ale za nic nie moge przekonac sie do konsol...
kupilem PS3 na premiere GW3 I Heavy rain ..gierki naprawde fajne polecam alee... konsola jest podlączona do plazmy Panasonica 46'' full hd (dosc dobry tv) i obraz z konsoli w 720p i do tego w wiekszosci bez AA nie wyglada za ciekawie...mam równiez kompa na radeonie 5870 podłaczonego pod ten sam tv kablem hdmi i jakosc obrazu w porownaniu do konsoli sony jest o klase lepsza ...kupilem gre pt. Read Dead Redemption czy jakos tak i ogolnie spoko dziki zachod itd..ale jakosc obrazu no delikatnie mowiąc nie powala :/
Konsola jest rozwiązaniem znacznie tanszym niz Pc ale chyba juz czas na cos nowego..przde wszystkim full hd
ps.w/w grze RDR plynosc obrazu na PS3 jest nieciekawa..oceniam na jakies 18-30 fps :/

Atak_Snajpera

0 + - 2010-08-05 00:12

W GTAIV to samo. Czesto czkawka na poziomie 15 fps (jak policja goni)

Wulfen

0 + - 2010-08-05 03:01

dzisiaj oglądałem chwile hypera i akurat pokazywali freshair uncharted 2 i mówili to samo o czym ja mówie od pól roku czyli u2 jest obecnie najładniejsza gra wideo i nawet gry pctowe mu nie dorównują a jedyna gra która może powalczyć jest crysis ale i tak uncharted wygrywa różnorodnością i dopracowaniem- mniej więcej tak brzmiały słowa ludzi z hypera szkoda że do niektórych to nie dociera.

saddam

0 + - 2010-08-05 09:06

Ale kogo interesuje co mowi jakis hyper?

Atak_Snajpera

0 + - 2010-08-05 14:21

Nie wiedziałem że Hyper to taka wyrocznia. Dzięki!

ariens

0 + - 2010-08-05 22:24

Tak się składa że ja tez oglądałem dziś freshair o Uncharted 2 i mówili że jest to obecnie najładniejsza gra KONSOLOWA ale że jednak ustępuje pod względem graficznym Crysisowi, więc nie wciskaj już więcej tej swojej ciemnoty ludziom.

Wulfen

0 + - 2010-08-10 03:47

"ale że jednak ustępuje pod względem graficznym Crysisowi"
co ty za glupoty opowiadasz nic takiego nie mowili, mowili ze jedyna gra ktora moze w rywalizowac jest crysis a nie ze jest ladniejszy.
"mówili że jest to obecnie najładniejsza gra KONSOLOWA"
powiedzieli wyraznie njajladniejsza gra WIDEO i potem ze nawet gry z pc ustepuja a jedyna gra ktora moze konkurowac jest crysis.

jonny2003

0 + - 2010-08-05 13:49

Niestety mając konsolę musisz na to przymknąć oko, ewentualnie usiąść nieco dalej od telewizora. Sam na początku też miałem z tym problemy. Niestety konsole generują grafikę w maksymalnie 720P, a często się zdarza, że nawet nieco obniżanej i dopiero upscalowanej rozdziałce(bo 1080P to w paru mniej wymagających tytułach). Antyaliasing zastosowany w grach to najczęściej 2x, a na PS3 częściej w ogóle brak.
Dla osoby ustawiającej w grach na PC wszystko na maximum z anizotropią 16 i AAx8 taki obraz może wyglądać dość biednie, przynajmniej na początku. Ale wielu najlepszych konsolowych gier nie ma i nigdy nie będzie na PC, więc lepiej przymknąć oko na niektóre niedoskonałości grafy i zając się grą :P

Hacker40

0 + - 2010-08-05 14:50

Ciekawe czy kiedykolwiek wyjdzie np.CS na konsole i możliwość gry PC vs Kons. wtedy by sie rozstrzygnęło co jest lepsze do gier typu FPP-FPS mycha czy pad.
Ale by była radoch dowalić np. X-klockowi :D

PetBB

0 + - 2010-08-05 17:08

CS wyszedł przecież na Xboksa.

cysi3k

0 + - 2010-08-05 00:30

Nie opłaca się wymieniać na slima będąc już posiadaczem xklocka... kasa wyrzucona w błoto imo.

leon691

0 + - 2010-08-05 00:40

niestety na konsolach niewiele gier chodzi w 60 fps (seria forza), wiele mocno zamula lub chodzi w 30fps. Najgorzej chyba w gta4 jest, tam się grać nie da normalnie.

Mixtape

0 + - 2010-08-05 01:00

A czego byś się spodziewał bo 4 letnich konsolach

Wulfen

0 + - 2010-08-05 03:01

dzisiaj oglądałem chwile hypera i akurat pokazywali freshair uncharted 2 i mówili to samo o czym ja mówie od pól roku czyli u2 jest obecnie najładniejsza gra wideo i nawet gry pctowe mu nie dorównują a jedyna gra która może powalczyć jest crysis ale i tak uncharted wygrywa różnorodnością i dopracowaniem- mniej więcej tak brzmiały słowa ludzi z hypera szkoda że do niektórych to nie dociera.

CougarV6

0 + - 2010-08-05 08:47

Wulfen dawaj jeszcze raz! Wklejaj śmiało.
Tak na marginesie, to twoim autorytetem i wyrocznią w grach jest Hyper? :D okeeeejj...

Woland

0 + - 2010-08-05 10:14

To, że akurat GTA4 się przycina to nie jest wina konsoli tylko braku optymalizacji, na PC tez chodzi kijowo.
A co potrafi 4 letnia konsola? Odpal sobie Metal Gear Solid 4, Uncharted 2 albo God of War 3. Takich gier nie ma na Pc i dlatego warto dać szanse konsolom, a nie pisać banały w stylu 'konsole są bee bo gry maja 30fps'

sevae

0 + - 2010-08-05 10:38

Już na trzech rdzeniach i HD4850 grałem płynnie bez żadnych przycinek na detalach wyższych i rozdziałce niż konsole ;)

Wulfen

0 + - 2010-08-05 02:57

w gta to na kazdej platformie nie da sie grac :P

Luke85

0 + - 2010-08-05 09:49

Na PC z minimum 4 rdzeniowym procesorem jak najbardziej się DA!:)

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-08-05 09:51

Hehehe, touché. :)

hideo

0 + - 2010-08-05 09:41

miałem gta4 na ps3 i pc, i tu i tu jest ok, tyle że na pc ładniej wygląda (ale trzeba mieć szybkiego 4rdzeniowca cpu i grafę najmniej 8800gt i gierka pięknie wymiata 40-60fps, 2rdzeniowe cpu są trochę słabe do gta4, rockstar zaleca 4core), ps3 nie zauważyłem spadków płynności (nie wiem o czym Wy piszecie) tyle ze na ps3 gra chodzi w niższej rozdziałce i jest mniej wyraźna

Wulfen

0 + - 2010-08-05 03:07

brawo microsoft po 5 latach udało im się nieco zbliżyć do sony ale wciąż im sporo brakuje. konsola nadal posiada zewnętrzny zasilacz, jest bardziej prądożerna, płatne granie online, mniej wydajana, bez bluraya. nie rozumiem jak w obecnej sytuacji ludzie mogą brać xboxa zamiast ps3 skoro wszystko wypada lepiej w ps3, nawet cena jest porównywalna.

Woland

0 + - 2010-08-05 10:34

Sorry Wolfen, ale gierki multiplatformowe zazwyczaj wyglądaja i działają lepiej na xboksie

Wulfen

0 + - 2010-08-05 14:41

a no tak racja.

KILLZONE3

0 + - 2010-08-05 11:07

Zgadza się wszystko udało się tylko zbliżyć nic po za tym.
Jeszcze z tym zasilaczem sobie nie poradzili żenujące.

Hearthland93

0 + - 2010-08-05 07:34

Cena ciut wyższa. Cena slima to 1000 zł, natomiast PS3 1100 zł. Wiadomo że za to co płacimy od dłuższego czasu, czyli bezpłatne granie online, inny hardware, wifi, bluray, teraz po wprowadzeniu slima ceny się zacierają. Co mogę powiedzieć o Xboxie ? Świetny pobór prądu podczas spoczynku i w menu, słabo bo nawet ciut gorzej od PS3 podczas grania, całkiem niezły zestaw startowy, no brakuje tylko HDMI...
Widać że Microsoft kopiuje pomysły SONY, podobna do starej PS3(obudowa, przyciski dotykowe, ) ale kto nie lubi zdrowej konkurencji. Artykuł ok.

NuCore

0 + - 2010-08-05 09:04

Problem w tym, że nadal nie ma blu-ray, a różnica w cenie to tylko ok. 100zł. gdybym miał kupić konsolę, wolałbym PS3.

hideo

0 + - 2010-08-05 09:42

racja

KILLZONE3

0 + - 2010-08-05 11:16

Jeszcze zasilacz musisz gdzieś upchnąć żeby nie było go widać po prostu cool.

scumgrief

0 + - 2010-08-05 08:31

Z tego co wiem to Microsoft od dawna nie dodaje kabla HDMI do Elitek. Sam zresztą do niej nie dostałem takiego cacka przez cięcie kosztów.

Maciej Piotrowski

0 + - 2010-08-05 10:04

Ale mialeś w zestawie kabel AV czy komponent?

Hearthland93

0 + - 2010-08-05 08:49

To na takiej zasadzie jak w PS3 , tam też nie ma, albo w PSP... nie ma ani pamięci ani pokrowca. Oczywiście w 3k.

Teraz tylko PS3 zrobi tylko coś na zasadzie 90004 PS2, więc spodziewajmy się mniejszego poboru i usprawnień. Z pewnością PS3 jeszcze będzie miała mały lifting , ale to już na starość.

Hearthland93

0 + - 2010-08-05 08:52

Atak_snajpera

Wielkość zasilacza to przecież błahostka, inny fakt że w PS3 Slim zasilacz jest w środku, tak dla sprostowania, nie jest większy w PS3 Snajper. ;)

Tomek Bytom

0 + - 2010-08-05 09:00

Jedziesz Wulfen ! PS3 FTW nic dodać nic ująć, konsola tyle warta ile jej użytkownicy. Lepiej już zbieraj $$ na Playstation Plus bo Cie LBP ominie i wiele innych "okazji". To właśnie przez takich ludzi odczuwam niechęć do konsolowej braci z pod znaku PS.


Co do recki to zjadliwa, martwi mnie tylko zdanie o "czułym napędzie". Co by było gdyby PCtem obracać podczas wypalania lub odtwarzania płyty ? Podobna sytuacja tyczy się lśniącego wykończenia. Co to ma być ? Nie znam osoby, która spaceruje po domu z konsolą pod pachą i palcuje jej powierzchnie. Ja po zakupie ustawiłem ją na półce i okresowo co tydzień przecieram szmatką, tak jak robie to z resztą sprzętu w mym pokoju.

Arathefu

0 + - 2010-08-06 00:04

Pocieszę Cię (lub nie) że "graczy" pokroju Wulfena jest też pełno wśród użytkowników X360 (w zasadzie na każdej platformie).
"...bo Cie LBP ominie i wiele innych "okazji"..." - Nikt Ci kupować nie każe, ale po co Ci konsola bez gier?
"...Co by było gdyby PCtem obracać podczas wypalania lub odtwarzania płyty ?..." - Nic, specjalnie sprawdziłem i nic się kompletnie z płytą nie dzieje.
"...Nie znam osoby, która spaceruje po domu z konsolą pod pachą i palcuje jej powierzchnie..." - Ale np. przycisków już się dotyka i odciski palców mogą drażnić.

bison616

0 + - 2010-08-05 09:01

co do awaryjnosci konsol to dodam że w 70% przypadkow sa z winy uzytkowników (reszta to bledy konstrukcyjne, zlej jakosci material i niestabilne linie energetyczne)
sam posiadam od 1,5 x360 falcona i problemow brak tylko ze o maszyne trzeba dbac
PS. Polecam aktualizacje Dashu do 9199

hideo

0 + - 2010-08-05 09:44

głupota, ponad 50% awaryjność xboxów360 w 2009 to wina użytkowników? to jakim cudem 10% ps3? użytkownicy xboxa są jacyś niedorozwinięci a może nadpobudliwi i rzucają nim o ścianę? ;)

hideo

0 + - 2010-08-05 10:04

Mam obie konsole (xbox360 i ps3), lepsze jest ps3 -sprawia ogólne wrażenie lepszej solidniejszej cichszej konsoli bardziej dopracowanej technicznie (moje subiektywne odczucia). Nie dziwi mnie to w sumie Sony produkuje sprzęt od kilkudziesięciu lat więc umieją go projektować lepiej niż Microsoft, który firmą od sprzętu nie jest (raczej od softu). Xboxa360 warto mieć dla właściwie jednej serii gier: HALO (3, ODST i niedługo REACH), te gry są tak dobre i klimatyczne (dla fanów s-f), że żaden fps na żadną platformę klimatem nie przebije HALO (choć Crysis jest równie świetny), Killzone 2 czy Resistance 2 na ps3 to marne gierki klimatem w porównaniu do HALO (mimo że graficznie moga być ciutkę lepsze technicznie to projekty statków i miast w HALO mają to coś niesamowitego co chwyta fanów s-f i fantastyki). Dla mnie seria HALO to zdecydowanie najlepsza seria gier aktualnie na wszystkie platformy, choć gdybym miał wybierać 1 konsolę wybrałbym prędzej ps3 -lepiej zaprojektowane bezawaryjne pudełko :), większa liczba dobrych dobrych gier od niedawna, wcześniej rządził xbox w tej kwestii, tak więc x360 dla serii HALO (Gearsów nie lubię) i Alan Wake, ps3 dla MGS4, GOW3, GT5, Uncharted 1&2, Heavy Rain i filmów Blu-ray (i spokoju ducha że ps3 się szybko nie zepsuje i nie pozbawią nas konsoli na miech, choć może x360s nie będzie się psuł ale to się okaże), pozdrawiam wszystkich

hideo

0 + - 2010-08-05 10:12

zapomniałem dodać Mass Effect 1 i 2 na X360 (choć ja ukończyłęm te gry na pc -może temu zapomniałem je dodać do xboxa ;)

KILLZONE3

0 + - 2010-08-05 11:10

Hideo
"lepsze jest ps3 -sprawia ogólne wrażenie lepszej solidniejszej cichszej konsoli bardziej dopracowanej technicznie (moje subiektywne odczucia)"

To nie odczucia tylko fakt i tylko wyznawcy xkloca mogą być innego zdania.

cichy81

0 + - 2010-08-06 11:10

To fakt, wykonanie PS3 jest o wiele solidniejsze. Plusem w xpudle jest też to że można go podłączyć bez problemu ze starymi monitorami bez HDCP. Minusem natomiast na pewno jest DVD aczkolwiek wydaję mi się że BD i tak nie zrobi takiej kariery jak CD czy DVD ze względu na szybko rozwijający się internet i dystrybucję cyfrową

hideo

0 + - 2010-08-06 11:25

legalna dystrybucja cyfrowa w Polsce praktycznie nie istnieje, chyba że piractwo nazywasz dystrybucję cyfrową hahah
iTunes albo PSN póki co w Polsce z filmami i muzyką nie działa (pomijam niewielką ilość ludzi w naszym kraju korzystających z zagranicznych kont i płatności)

JoHnNy08PL

0 + - 2010-08-05 10:42

"Absolutne hity na X360!:
...
Red Dead Redemption"
WTF? Przecież to tak jakby napisać że absolutnym hitem na PS3 jest MW2...

hideo

0 + - 2010-08-05 10:54

może autor miał na myśli że tej gry nie ma na pc (i nie wiadomo czy będzie, choć pewnie będzie później)

Maciej Piotrowski

0 + - 2010-08-05 12:48

A jakie to ma znaczenie że to tytuł multiplatformowy? Czy najlepszymi tytułami dla X'a są tylko exclusive'y?

hideo

0 + - 2010-08-05 15:16

oczywiście że nie tylko exclusivy są dobre, ale należy pamiętać, że ludzie lubią rywalizować i exclusivy świadczą o rywalizacji i dowartościowaniu stąd ich podstawowa wartość związana z konkurencyjnością (cały świat i cywilizacja działa dzięki rywalizacji ludzi a co za tym idzie i produktów między sobą), nawiasem gdyby nie exclusive HALO 3/ODST na xbox360 to nie kupiłbym tej konsoli (bo w resztę gier gram na ps3 albo pc)

Hearthland93

0 + - 2010-08-05 11:10

Przecież to nie musi być tylko na xboxa, po prostu Red Dead Redemption to bdb gra.

boniu

0 + - 2010-08-05 11:42

Kumpel wygrał Elite x360 i nie było przewodu HDMI.
Była to wersja z Pure i Lego Batman oraz osobno dodana Fifa10.

Maciej Piotrowski

0 + - 2010-08-05 16:28

Ale miał zapewne kabel komponent czyli dało się podłączyć w HD. Nowa konsola ma jedynie kabel AV.

boniu

0 + - 2010-08-05 11:45

I z tego co widzę to ma Jaspera bo zasilacz 150W.

robal_krk

0 + - 2010-08-05 12:24

Widze ze dalej idioci z MS nie wpadli na to ze ktos chce podloczyc audio z gornego portu a obraz z hdmi z dolnego i trzeba rozbierac wtyczke, a przejsciowka za 40 zl to czysty wyzysk

miedzianek

0 + - 2010-08-06 14:31

Eeeee...przeca masz oddzielne SPDIF do dzwieku i HDMI/AV...

Suncho

0 + - 2010-08-05 13:12

odnosnie awaryjnosci to musze odeslac swoje PS3 do serwisu bo cos strasznie rzęzi.. naped po wlozeniu plyty brzmi jak niszczarka do papieru...po za tym nie rozpoznaje plyty za kazdym razem..:/ ktos ma moze podobny problem?????
ps.konsola slim nowa zakupiona w marcu.. :-(

Hearthland93

0 + - 2010-08-05 14:35

Oznaki jakby laser ci padał, szybko wymieniaj na gwarancje, to bardzo nie dobrze, ale wyglada ze laser ci zdycha. I dlatego nadal nie stac mnie na PS3 ;(

Tomek Bytom

0 + - 2010-08-05 14:48

Komentarz edytowany przez redakcję. Powód: nie obrażaj innych.

hideo

0 + - 2010-08-05 15:00

w 2009r 10% ps3 uległo awarii, i ponad 50% x360, więc ps3 też się może zepsuć, co dziesiąta konsola ps3 się psuje statystycznie i połowa xboxów 360, moja ps3 ma już ponad 2 lata i myka jak nówka :)

bison616

0 + - 2010-08-05 16:23

tylko te po pierwsze nie 50% a 37% i nie byly to konsole z 2009 raczej z 2006 i 2007 roku, stare modele, jednak nie zmienia to fakty iz pierwsze xenony awaryjne byly w 50% ale po odeslaniu na gwarancje d2d wrada nowa konsola falcon ale czesciej jasper /no chyba ze ktos przerabial x360 no to wtedy na lipe

hideo

0 + - 2010-08-05 16:26

nie, te ponad 50% xboxów i 10% ps3 w 2009r to wynik ankiety przeprowadzonej kilka miesięcy temu w USA wśród samych użytkowników konsol (to nie są dane producenckie), więc wyniki są o wiele bardziej wiarygodne niż dane producentów (które są z oczywistych względów zaniżane)

PetBB

0 + - 2010-08-05 17:17

A pamiętam tą ankietę :) Sam nabiłem w niej ze 100 awaryjnych x360. Kumple nabili jeszcze więcej :)

Tomek Bytom

0 + - 2010-08-06 07:40

Jesteś z siebie dumny ? No tak spełniłeś swój fanbojski obowiązek.

Wulfen

0 + - 2010-08-05 19:12

Czy twoja konsola była wymieniana lub naprawiana z powodu awarii?

X360 42%
PS3 8%
WII mniej niż 1%


Czy twoja konsola była wymieniana lub naprawiana więcej niż raz?

X360 55%
PS3 12%
WII 0%


Czy twoja konsola była wymieniana lub naprawiana więcej niż dwa razy?

X360 39
PS3 8%
WII 0%


Czy twoja konsola była wymieniana lub naprawiana więcej niż trzy razy?

X360 12%
PS3 2%
WII 0%


Czy twoja konsola była wymieniana lub naprawiana więcej niż cztery razy?

X360 6%
PS3 1%
WII 0%


Czy twoja konsola była wymieniana lub naprawiana więcej niż pięć razy?

X360 3%
PS3 1%
WII 0%

Promilus

0 + - 2010-08-17 16:52

No to widać że Wii przoduje a nie żadne sony ;)

franko

0 + - 2010-08-05 15:09

Co do nowego X360 to cena pewnie spadnie, niech sie tylko stare wersje wyprzedadza.

LuWan

0 + - 2010-08-05 16:16

Mniejsze wymiary? Z tego co mi wiadomo to owszem jest "niższy" ale jest za to "dłuższy"...

bison616

0 + - 2010-08-05 16:27

Tak na marginesie jest bład w artykule co to technologi wykonania napisane jest
falcon - cpu 65 gpu 90
a powinno byc cpu 65 gpu 80 i i tez istotna zmiana pamiec 80
w starszym xeonie bylo 90

Maciej Piotrowski

0 + - 2010-08-05 16:36

Jest niezłe zamieszanie z tymi technologiami. Różne źródła podają róźne wartości. Zmieniam jednak wedle tego co znalazłem w jednym z wiarygodniejszych serwisów.

Saiya-jin

0 + - 2010-08-05 17:06

Bez cienia wątpliwości, a nie wstydu.

almon

0 + - 2010-08-05 19:58

Jóź się martwiłem ze nie będzie tu WULFENA :D
Który nam pokarze co to znaczy prawdziwa moc ps3 :D

Hearthland93

0 + - 2010-08-05 20:22

To już nie wolno mu komentować ? Zwłaszcza że według ciebie sądny komentarz Wulfena to w istocie każdy post który widnieje pod jego nickiem. Mam na myśli że gdybym to był ja, nie zwróciłbyś nawet uwagi, czyli chodzi ci o samo istnienie a nie o przyczynę-skutek. Jednym słowem komentuj artykuł i nie gadaj bzdur.

Bosman

0 + - 2010-08-05 21:19

Moim zdaniem to jest żałosne, jak Microsoft po raz kolejny kopiuje czyjeś pomysły - to chyba wpisane w satut tej firmy. Wprawdzie dorobili się realizacji kilku ciekawych pomysłów własnego autorstwa, ale kluczowe produkty czerpią mocno od konkurencji, oj czerpią.

Arathefu

0 + - 2010-08-05 23:49

To jak ktoś raz wypuści Slima, to już nikt nie może odchudzić? Please...

Zmiany bez szału, ale ważne że są. Inna rzecz, że wprowadzono w końcu rzeczy, które powinny być od początku - porty usb, dysk w środku, porządne chłodzenie, WiFi; a kilku rzeczy wciąż brakuje - napęd odporny na przechyły (PC, Wii i PS3 nie mają tego problemu), zintegrowany zasilacz. Ja się Xboxem nacieszyłem i zbieram kasę na PS3. Chociaż Alan Wake i Gears 3... eh, pograłoby się.

Tomek Bytom

0 + - 2010-08-06 07:43

Porty usb były od początku.

Arathefu

0 + - 2010-08-06 09:10

mówiąc 'porty usb' miałem na myśli ich ilość.

hideo

0 + - 2010-08-06 00:07

proste pomysły (jak właśnie zmniejszanie konsoli) prawo powinno pozwalać kopiować (kopiują wszystkie firmy, Sony, MS, i wiele innych), dla przykładu Sony nie wymyśliło Slima, starsi gracze (jak ja) pamiętają że zmniejszanie modeli przed Sony stosowała np. firma Sega w swojej 8-bit konsoli Master System a potem w 16-bitowej Mega Drive jeszcze zanim Sony stworzyło pierwszego Slima PSOne, patenty powinny być uznawane tylko na skomplikowane wynalazki wymagające wielomilionowych nakładów (bo bez patentów na drogie wynalazki żadna firma by nie podjęła wielomilionowego ryzyka projektu), przypominam sobie słowa Akio Mority założyciela i wieloletniego prezesa Sony, który w swojej książce "Made in Japan" już w połowie lat 80-tych uznał, że system patentowy wymaga zmian, bo patentowanie wszystkiego po kolei jest po prostu chore i szkodliwe zarówno dla ludzi jak i biznesu, szkoda że jak do tej pory reforma patentowa nie weszła w życie w USA i na świecie (a ważne jest by prawo patentowe było na całym świecie jednakowe, ponieważ wielkie korporacje są międzynarodowe, a przecież z dnia na dzień nie zrezygnujemy z produktów wielkich firm tylko dlatego że nie podobają się nam ich patenty czy też kopiowanie pomysłów), więc z kopiowania dochodzimy do polityki (ale tak to zazwyczaj jest, możemy zapomnieć o polityce ale niestety polityka o nas zawsze pamięta wraz ze swoimi pułapkami prawnymi)

Dwd89

0 + - 2010-08-06 08:26

Mam 2 nowe lapki, 3 letniego PC'ta i PS3 kupioną w okresie premiery (klasyczna ta większa).

Lapki do gier sie nie nadają, i nigdy nadawać nie będą.
PS3 jest najbardziej nieopłacalnym sprzetem jaki kupiłem, i na dzien dzisiejszy albo kupił bym Xkloca zeby go przerobic, albo darował sobie całe konsole.

PC:
Q9550, HD4850 Sonic, 4GB 1066 RAM.

Wszystkie gry które mam zarówno na PS3 jak i PC, wyglądają dużo lepiej niestety na PC.
W związku z czym:
PC ma więcej możliwości.
PC ma większą wydajność i co za tym idzie większą jakość.

Mój sprzęt można kupić za niewięcej niż 2 000 zł.
co ciekawe 3 lata temu dałem za niego 2800. Jest absolutna cisza. Dysków twardych podłącze ile będe chciał, System zainstalowany na takim sprzęcie to Win MX8.1F który szybkością może konkurować z linuxami :).

PS3 to bardziej odtwarzacz filmów BlueRay, a jeśli chodzi o gry to tylko jakaś Fifa, LBL przy kilku graczach.

Różnice w grach widać gołym okiem, GRID to jedna z moich ulubioncyh arcadówek, niestety na PS3 gier takich jak rFactor sie nie doczekamy nigdy. Natomiast sedno sprawy jest takie:
GRID na PC: wjezdzajac w kartony na pewnej trasie, roztrzaskują się na tysiące elementów, natomiast na PS3 uderzenie w takie pudła oznacza zderzenie sie z ścianą :(


Równiez gracze Coda będą wybierali PC'ta ze względu na ilość FPS.

Więc tzw. wyższość konsoli nad PC'tem to:
Pady (na BF więc na PCcie dzialają :)) proste menu, brak koniecznosci istalowania sterownikow i DirectaX

hideo

0 + - 2010-08-06 11:22

"PC ma większą wydajność i co za tym idzie większą jakość."

całkowita nie prawda, wydajność nie oznacza jakości, co nam z wydajności skoro Microsoft wycofał się z wydania na pc np. Gears Of War 2, HALO3/ODST albo Alan Wake (wtedy kupiłbym HALO na pc zamiast na xboxa360)


"PS3 jest najbardziej nieopłacalnym sprzetem jaki kupiłem, i na dzien dzisiejszy albo kupił bym Xkloca zeby go przerobic, albo darował sobie całe konsole."
"System zainstalowany na takim sprzęcie to Win MX8.1F który szybkością może konkurować z linuxami :). "

czyli jesteś piratem pecetowym i chciałbyś być też piratem konsolowym, na Twoim miejscu nie chwaliłbym się tym publicznie szczególnie w dzisiejszych czasach


"BlueRay"

masz PS3 i piszesz "BlueRay"? poprawnie Blu-ray, toż to na ps3 jest nawet wypisane jak byk, patrząc latami można zapamiętać chyba :p


"Więc tzw. wyższość konsoli nad PC'tem to:
Pady (na BF więc na PCcie dzialają :)) proste menu, brak koniecznosci instalowania sterownikow i DirectaX"

wyższośc konsoli to przede wszystkim najlepsze exclusive gry, których nie ma na pc, a DXy czy inne drobiazgi są bardzo mało ważne (nigdy nie miałem problemu z instalacją DX albo sterowników)

moje zdanie powtarzane od dawna: najlepiej mieć i pc i konsole, grać w najlepsze gry z każdej platformy i tyle, sprzęt to 49% sukcesu, 51% to dobre gry (i dlatego w tym temacie aktualnie wygrywają konsole)

Arathefu

0 + - 2010-08-07 10:32

Nie można obiektywnie stwierdzić, że jakaś platforma "wygrywa". Jak sam stwierdziłeś, 51% to gry, więc to subiektywne zdanie każdego z osobna, zależnie od jego upodobań.

SoundsGreat

0 + - 2010-08-06 17:45

Ładne to, podoba mi się :) Ale nie kupię :P

hEx666

0 + - 2010-08-07 02:06

Prawie nic nie zmienili troche zmniejszyli wage, dodali wifi i nowa obudowe nic specjalnego, mogli sie bardziej postarac.

hideo

0 + - 2010-08-07 12:59

a co mieli dać? toż to tylko odświeżenie konsoli a nie nowy model, nowy xbox będzie za rok, 2 czy 3 lata to już zależy od Microsoftu

jacent

0 + - 2010-08-07 13:16

zawsze mnie śmieszy przy x360 zwrot- "lepsze chłodzenie"!to czysty marketing - a powinno być "gorsze i tańsze chłodzenie"..ale lepsze jest niepotrzebne , bo zmienia się proces technologiczny, a po to m.in się zmienia aby zaoszczędzić na chłodzeniu!niedługo zostanie maleńki radiator i wmówią ,że to lepsze chłodzenie?co do poboru prądu - w dużej mierze zależy to też od sprawności zasilacza- wychodzi na to ,że zasilacz najstarszy 203w jest najbardziej sprawny - najoszczędniejszy po podłaczeniu np. do Jaspera.Oto link:"siliconmadness.com/2009/05/another-take-at-xbox-jasper-power.html".MS tnie koszty na czym się da - już nie ma nawet kabla w konsoli , GPU i CPU razem to też oszczędność- też i na chłodzeniu.Ciekawi mnie RROD- być może już nie będzie wcale:), to olbrzymie koszty i antyreklama.Jak łatwo poradzić sobie z RROD? wyłączyć powiadamianie przez diody i nie ma!czy mając tv wiemy co się w nim zepsuło?nie działa to nie działa!a serwis robi co chce i liczy jak chce!nie ma RROD - nie ma gwarancji na 3 latka..zysk MS

hideo

0 + - 2010-08-09 14:46

niestety, w slimie powstał RDOD (Red Dot Of Death), czyli czerwona kropka śmierci, konsola od miecha w sklepach a już się przegrzewa i psuje, niestety Microsoft z 360 coś totalnie skaszanił i mam już dosyć 360 (get out of my life :p), ps3 rulez, może dopiero zupełnie nowa konsola MS się poprawi (tylko, że wielu ludzi wkurzonym zepsutym xboxem360 nie będzie chciało kupić kolejnej konsoli MS...)

Arathefu

0 + - 2010-08-09 20:26

Jeden cichy wentylator zamiast dwóch głośnych i mniejszy proces produkcyjny - chyba nie powiesz, że to zły deal dla użytkowników? ;) Nie sadzę też, czy usunięcie powiadomienia diodami zabezpieczy przed RRoDem.
Ale masz oczywiście rację - Xbox jest pomyślany jako konsola dla wszystkich, a nie produkt ekskluzywny, dlatego nie jest robiony naprawdę dobrze, tylko tak, żeby działał. To zresztą domena M$...

serdelkofil

0 + - 2010-08-08 14:56

"Nawet pad zyskał odświeżony wygląd (na porównawczych zdjęciach po lewej)"

Odswiezony, bo caly czarny, czy zmienilo sie cos jeszcze w jego budowie/wygladzie? Prosze o odpowiedz.

Arathefu

0 + - 2010-08-09 20:21

Nie, tylko pozmieniali kolory, reszta jest taka sama.

Tomek Bytom

0 + - 2010-08-12 11:00

krzyżak lepiej chodzi, lepiej gra się w beat em up bo na starym to masakra...

szyszunia

0 + - 2010-08-11 02:05

ten nowy X jest naprawde ladny, i to najlepsza obecnie konsola na rynku.

ale to i tak nie zmienia faktu, ze konsole to tylko zabawki dla dzieci, o waskim zakresie zastosowan.

najlepszym rozwianiem jest zwykly PC, ktory jest uniwersalny i wszechstronny, z tanszymi grami, i lepsza grafika.

Tomek Bytom

0 + - 2010-08-12 11:07

"ale to i tak nie zmienia faktu, ze konsole to tylko zabawki dla dzieci, o waskim zakresie zastosowan. " To tylko świadczy o Twoim ograniczeniu.

W krajach rozwiniętych to konsole dyktują "być czy nie być" PCtom, nie odwrotnie. To na konsole sprzedaje się więcej gier i są pod tym względem bardziej dochodowe. Więc nie wciskaj kitu, że to platformy dla dzieci bo sam chyba posiadasz umysł dziecka.

hl1030

0 + - 2010-08-12 14:52

mnie to najbardziej ciekawi jak z awaryjnością poprawionej 360tki hmmm

R2rrO

0 + - 2010-08-17 13:16

Szkoda że radiatora nie ściągaliście :P Najważniejszej rzeczy - serduszka nie widziałem, wiec rozbiórkę uważam jako niepełną :P
poza tym brakuje fachowego opisu ze strzałeczkami co gdzie jest i za co odpowiada. Mały plusik za starania...

krauseros

0 + - 2010-08-17 21:12

xbox 360 S jest dobra konsola ale ma jedyny minus...zasilacz moj kumpel go kupil i po pierszym dniu chodzenia mu sie spalil...zbyt mocne napiecie w gniazku i tylko z niego iskry polecialy,

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: - 22
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Produkty polecane przez redakcję. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!
919,-
 z VAT