Karty graficzne

Testy - World War Z (Vulkan)

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2019-07-07

Platforma testowa oparta była na procesorze Intel Core i9 9900K i pamięci RAM 2 x 8 GB 3200 MHz. Zwracamy uwagę, że karty Navi zostały przetestowane we wczesnej wersji sterowników Adrenaline, gdzie nie wszystko działało jeszcze prawidłowo (między innymi podkręcanie). Wyniki przy użyciu finalnej wersji sterowników mogą być jeszcze nieco lepsze.

Zdecydowaliśmy się na zastąpienie Wolfensteina II na World War Z, ponieważ nasze miejsce testowe, które solidnie obciążało GPU (bardziej niż w przypadku typowego elementu rozgrywki ze strzelaniną) okazało się dość "trefne" i wyniki testów nie pokrywały się z tym, co otrzymywały inne redakcje podczas testów tej gry. Wyniki World War Z wymagają uzupełnienia, także poprosimy o chwilę cierpliwości.

World War Z – 3840 x 2160, ultra/ultra
[kl./s.] Vulkan

NVIDIA GeForce RTX 2070 Super 103
88
Radeon RX 5700 XT 96
55
NVIDIA GeForce RTX 2060 Super 84
72
Radeon RX 5700 82
49
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

 

World War Z – 2560 x 1440, ultra/ultra
[kl./s.] Vulkan

Radeon RX 5700 XT 188
156
NVIDIA GeForce RTX 2070 Super 172
141
Radeon RX 5700 171
145
NVIDIA GeForce RTX 2060 Super 147
124
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

 

World War Z – 1920 x 1080, ultra/ultra
[kl./s.] Vulkan

NVIDIA GeForce RTX 2070 Super 208
172
Radeon RX 5700 XT 206
166
Radeon RX 5700 198
151
NVIDIA GeForce RTX 2060 Super 178
145
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

 

Wyniki w World War Z to najlepszy przykład na to, jak bardzo sterowniki prasowe potrzebowały dopracowania. W rozdzielczośći UHD nowe Radeony zaliczają solidne frame-dropy (zobserwowaliśmy je również podczas rozgrywki w SOTR w UHD, jednak tam nie wpływało tak bardzo na wyniki), co mocno wpływa na klatki minimalne. W przypadku niższych rozdzielczości RX 5700 XT kręci się koło RTX 2070 Super, a RX 5700 zawsze jest nieco przed RTX 2060 Super.