Gry

Battlefield 3 - testy kart

opublikowano przez w dniu 2011-11-02

Battlefield 3
1920x1200, Ultra

GeForce GTX 480 38
30
Radeon HD 6970 35
29
GeForce GTX 560 35
28
Radeon HD 6950 33
29
GeForce GTX 470 31
24
Radeon HD 6870 27
23
GeForce GTX 460 27
22
Radeon HD 6850 25
20
GeForce GTX 260 22
19
GeForce GTS 450 17
15
Radeon HD 5770 17
14
Radeon HD 5750 16
13
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Battlefield 3
1680x1050, Ultra

 

GeForce GTX 480 42
32
Radeon HD 6970 38
32
GeForce GTX 560 37
29
Radeon HD 6950 36
31
GeForce GTX 470 34
27
Radeon HD 6870 30
24
GeForce GTX 460 29
24
Radeon HD 6850 29
22
GeForce GTX 260 24
19
Radeon HD 5770 19
16
GeForce GTS 450 19
14
Radeon HD 5750 19
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dawno nie testowałem gry, która byłaby takim katem dla kart graficznych. Battlefield 3 jest bezwzględny. Ustawienia Ultra wyciskają z kart siódme poty. Referencyjne chłodzenie GTX 480 wyło niczym silnik Jumbo Jeta przy starcie. To co widzimy na ekranie w pełni usprawiedliwia wysokie wymagania. Przed premierą nie wierzyłem twórcom w ich pogróżki związane z konfiguracjami Crosssfire / SLi. Teraz zwracam honor. Wprawdzie nawet przy 31 kl./s. na GTX 470 grało się naprawdę przyjemnie, a efekt pływania na 6850 nie był aż tak wkurzający, jednak do pełni szczęścia (i 60 kl./s.) przydałaby się tutaj karta pokroju GTX 590 / HD 6990, tudzież inna konfiguracja z dwoma GPU.  Obniżenie rozdzielczości powoduje zysk na poziomie 2-4 klatek. W wypadku silnika Frostbyte 2 to dość dużo. Będę się upierał, że dopiero spadki poniżej wartości 20-25 klatek są irytujące.

 

Battlefield 3
1920x1200, High

Radeon HD 6970 51
44
GeForce GTX 480 48
44
GeForce GTX 560 46
39
Radeon HD 6950 45
35
Radeon HD 6870 44
37
GeForce GTX 470 41
37
GeForce GTX 460 39
35
Radeon HD 6850 38
34
GeForce GTX 260 30
26
Radeon HD 5770 25
22
Radeon HD 5750 25
21
GeForce GTS 450 24
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Battlefield 3
1680x1050, High

Radeon HD 6970 57
47
GeForce GTX 480 53
46
GeForce GTX 560 51
42
Radeon HD 6950 49
37
Radeon HD 6870 48
38
GeForce GTX 470 45
40
GeForce GTX 460 42
36
Radeon HD 6850 41
35
GeForce GTX 260 33
28
Radeon HD 5770 30
25
Radeon HD 5750 30
23
GeForce GTS 450 29
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Na poziomie detali "high" mogłem z powodzeniem grać niemal na każdej karcie. Oczywiście różnice pomiędzy wydajnością 6970 a GTS 450 są ogromne i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. GTX 260 radził sobie nieco lepiej od HD 5770 z prostej przyczyny: działał w trybie DX10. Obniżenie rozdzielczości do poziomu 1680x1050 przyniosło wzrost wydajności o 3-6 klatek na sekundę. Dzięki temu zabiegowi najsłabsze karty w teście przekroczyły granice 30 klatek.