Na topie

Battlefield V - beta otwarta, premiera przesunięta, a ray-tracing ograniczony

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Dlaczego interesujemy się Battlefield V? Bo... będzie miał wsparcie NVIDIA RTX... Ach. No i jest otwarta beta. Można pograć. Ktoś chętny?

  • Battlefield V - beta otwarta, premiera przesunięta, a ray-tracing ograniczony | zdjęcie 1

90%

Ocena benchmark.pl

 

A A

Jeśli ktoś nie zauważył właśnie trwa otwarta beta Battlefield V. Przegapiłeś start? Masz czas do wtorku, zdążysz trochę postrzelać. Odpalaj Origina i do dzieła!

Ostatnio mieliśmy okazję pograć w zamkniętą alfę gry - tam rozpisaliśmy się nieco więcej o rozgrywce, zapraszamy więc do lektury naszych wrażeń. Co nowego w otwartej becie? W sumie niewiele - mamy do dyspozycji tryb Podboju, gdzie walczymy o kontrolę nad Rotterdamem w starciach na 64 osoby oraz kilku etapów Wielkich Operacji.

Warto skorzystać z okazji (czyli zagrać w otwarą betę), bowiem jak wiemy, premiera Battlefield V została opóźniona. Gra zadebiutuje na pecetach i konsolach dopiero 20 listopada.

Battlefield V otwarta beta - gameplay

Przy użyciu karty graficznej Radeon Vega 64 i w rozdzielczości 2560 x 1440 (ultra) szybkośc animacji utrzymuje się zwykle na poziomie 70-80 klatek na sekundę. DirectX 12 niestety znowu kuleje - z nieznanych mi bliżej powodów, animacja wciąż się przycina. Grafika jest niezła, ale trzeba jasno powiedzieć, że to... audio robi większe wrażenie.

Galeria w jakości ultra

Cóż, z pewnością Rotterdam robi mniejsze wrażenie niż Narvik znany z zamkniętej alfy (Narvik jest dostępny również w becie). Fajnie, że są zmienne warunki pogodowe i możemy walczyć zarówno w pełnym słońcu, jak i w deszczu, ale grafika nie robi już takiego wrażenia. Owszem, gdy na ekranie pojawiają się efekty cząsteczkowe, jak np. latające liście to wygląda to ciekawie, jednak w innych przypadkach jest tu nieco pusto. Z pewnością mapa ta umożliwia bardziej zorganizowane akcje i walka na tej planszy nie jest tak chaotyczna jak na Narviku.

NVIDIA RTX - nowa jakość w grach?

Battlefield V z pewnością będzie interesujący z kilku powodów - a jednym z nich jest implenentacja technologii ray-tracingu, co oczywiście związane jest z technologią NVIDIA RTX i nowymi kartami GeForce opartymi na układzie Turing.

Dla jasności - w becie nie ma technologii ray-tracingu, która ma zrewolucjonizować gry dzięki kartom graficznym NVIDIA Turing. Pojawi się dopiero w pełnej wersji. Wiadomo już jednak, że implementacja nowej technologii nie będzie aż tak zaawansowana jak zapowiadano. Okazało się po prostu, że efekty RTX trzeba będzie okroić, więc gra niekoniecznie będzie wyglądać tak jak na prezentacji znanej z targów Gamescom.

To trochę deprymująca wiadomość, ale i tak nie możemy się doczekać zarówno zobaczenia RTX w akcji, jak i oczywiście kart NVIDIA RTX. Pamiętajcie, jeśli chcecie pograć w otwartą betę Battlefield V macie czas tylko do wtorku!

Odsłon: 8181 Skomentuj artykuł
Komentarze

18

Udostępnij
  1. KENJI512
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-09-10 11:18

    Trzy uwagi:

    1) RTX obcięty, bo RTXy jeszcze nie dają pełnej płynności (nowe pokolenie graczy robi hurr durr, że jakto nowa technologia a nie obsługiwana w 60 klatkach i jeszcze tyle kosztuje do tego)
    2) RTX obcięty, bo zbyt duża przepaść od grafiki na konsolach się zrobi
    3) Wszystko spoko, tylko ten grinding... wchodzisz na serwer, masz do wyboru jedną broń... a gracze, którzy już trochę grają wlatują z daleka w ciebie z karabinami z przyspieszonym strzelaniem i kolimatorami :)

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-10 20:51

      RTX obcięty bo konsole? proszę cię :D
      po tym jak NV pochwaliła się za pomocą BFV RTXem to EA nigdy by nie przycięła niczego żeby niwelować roznice w stosunku do konsol. TO jest flagowy ficzer obecnie i muszą tez nim się pochwalić ale … to co było generowane na pokazach to na bank nie było na jednej karcie.
      Po prostu RTX to super sprawa ale na chwile obecna mozna pozwolić sobie na nią w ograniczonych warunkach.
      Jakby wlasciciele RTX2080 zobaczyli że pograc sobie mogą ale w FHD i to ledwo co to pewnie by byli rozczarowani.

      Skomentuj

  2. poloo
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-09-10 11:36

    jeden koń ciągnie wóz a drugi na nim siedzi czyli brak wsparcia dla sli.

    Skomentuj

  3. MrAve
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-09-10 11:53

    RTX jest potrzebny tej grze, jak stonka rolnikowi. DICE ma masę innych problemów z tą grą, a moją się martwić, żeby RTX hulało jako tako? Absurd...nV wycięła wszystkim numer i teraz producenci muszą kombinować jak to cholerstwo zmusić do działania by nie było widać pokazu slajdów na takim 2080Ti za 5600 zł, a do pokazu slajdów jest niebezpiecznie blisko, nawet na najmocniejszym Turing'u.

    Sami się postrzelili w kolano. 2070 ledwo co starcza do RT, więc już ogłosili, że RTX będzie współistnieć z GTX :D Więc spodziewajmy się takiego GTX 2060. Oby nie przekombinowali z ceną, jak za RTX'y, bo jeśli GTX2060 zostanie rozsądnie wyceniony, a przyrost wydajności będzie współmierny do mocniejszych Turing'ów BEZ WŁĄCZONEGO RT, to ta karta może być hitem tej generacji kart :) Oczywiści...jeśli nV nie wywinie jakiegoś wała, bo...jak to nV, zawsze coś znajdą.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-10 12:38

      nV nie wycięła żadnego numeru tylko wprowadza na rynek technologię z którą póki co deweloperzy nie mieli jeszcze wystarczającej ilości czasu, żeby się zapoznać, a która ma szansę być ogromnym krokiem naprzód w kwestii realistyczności grafiki w grach. Z każdym miesiącem i wydawanym tytułem RT będzie działać i wyglądać coraz lepiej, dokładnie tak samo jak było z PhysXem.

      To, że od 2060 w dół będą GTX a nie RTX było "wiadomo" od dawna. W sensie nikt rozsądny nie zakładał, że będzie inaczej.

      Skomentuj

    2. marek
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-09-10 12:44

      A jak wrócisz ze szkoły, to poczytaj sobie o spadkach wydajności przy wprowadzaniu antyaliasingu i czy to był strzał w kolano.
      Albo o cieniowaniu wierzchołkowym, które potrafiło przydusić GF3 do poziomu nawet poniżej GF2.
      https://www.anandtech.com/show/767/6

      Skomentuj

      1. ohoho
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2018-09-10 13:15

        Tylko jest pewna różnica, gdy "do czipa GPU dokleja się czip" odpowiedzialny właśnie za RayTracing, a wydajność nadal spada.
        Chyba nie tak to powinno działać.
        I mówimy tu o 1080p gdzie nie utrzymuje 60fps, a ciekawe co się będzie działo z 4K?

        Szanuję za pchanie technologii do przodu ale nie takim kosztem.

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-09-10 13:49

          O jakim koszcie mówisz? Nie chcesz RT w grach to wyłączasz RTX i masz wydajność po staremu. Nie chcesz karty z RTX to kupujesz tańszą z poprzedniej generacji bez RTX. Gdzie problem?

          Skomentuj

          1. owatanka
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-09-10 14:45

            Nawet jak wylaczysz RT w kazdej hrze to i tak zaplaciles za technologie.
            Niech wypuszcza takiego gtx 2080ti w cenie 1080ti to nie bedzie problemu.
            Nvidia dobrze kombinuje ale podobne efekty mozna uzyskac na procesorze i im wiecej rdzeni tym lepiej.

            Skomentuj

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-09-10 14:55

            No spoko, ale mamy przecież wolny rynek. Nikt nikomu nie każe nic kupować. Chcesz to kupujesz nie chcesz to nie kupujesz. Za drogo to czekasz aż ceny spadną, albo kupujesz tańszy zamiennik. Oczywiście, że fajnie wszystko jak najlepiej i jak najtaniej, ale ekonomia ma swoje prawa.
            Kup kartę z serii 1000 to za RTX nie będziesz płacił ani grosza i problem rozwiązany. Tych kart są wszędzie pełne magazyny, więc nikt nikomu wypuszczeniem serii 2000 krzywdy nie robi.

            Skomentuj

    3. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-10 13:03

      @MrAve - no toś Pan grubo pojechał z tym komentarzem :D :D :D

      Skomentuj Historia edycji

  4. KMyL13
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-09-10 15:53

    Jeszcze kawał czasu temu byłem ostro nakręcony na BFa V - teraz nie ma opcji, abym rozważał jego kupno.

    Gra poszatkowana, dzięki czemu na start prawdopodobnie będzie bieda i już zapowiadają jakieś DLC z Tygrysem w roli głównej, system kupowania skillów rodem z krytykowanych Battlefrontów jest, customizacja wyglądu tylko ponoć po wyjściu z rozgrywki (przykładowo w takim BF 3 to można robić przed respawnem) a zwrot "white man" był cenzurowany w czacie w grze, jako coś nieodpowiedniego...

    Po prostu "dzisiejsi Szwedzi" w formie...

    Skomentuj

    1. ImpostoRPL
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-10 20:53

      Dlatego wykupujesz po premierze demo o nazwie Pierwotny Dostęp ;) za równowartość paczki inhalatorów o smaku tytoniu i testujesz 10h. Jak nie będziesz pewny, wykupujesz Pierwotny Dostęp Premierowy za równowartość 5* greckiego napitku z czerwonych winogron z dębowych beczek; testujesz kolejne 30 dni bez limitu.
      Prywatnie, beta przypadła mi do gustu o wiele bardziej niż beta bf1. Ciekawią mnie projekty innych map, czy utrzymają poziom tej holenderskiej.
      Nikt przy zdrowych zmysłach, dla kogo 200zł jest jakimś pieniądzem, nie kupił preordera ani nie kupi bfv w dniu premiery. Tylko sobie potestuje wpierw nowy "wyczyn" Szwedów.

      Skomentuj

  5. NewUnnamedUser
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-10 17:11

    Czy tylko ja mam problemy z FPS'ami w tej grze? Na GTX 1060 mam 15-25 fps, bez względu na ustawienia grafiki... Swoją drogą jakoś kiepsko to u mnie wygląda (grafika; otoczenie, tekstury) PS. w BF1 mam 60 FPS na najwyższych i gra wygląda pięknie.

    Skomentuj

    1. ImpostoRPL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-10 20:43

      Coś musisz mieć nie tak i to nie jest wina grafy. Przy ustawieniu max fidelity śmiga mi 60fps z spadkami do 50 w Holandii. Max fidelity to wszystko na medium, hbao i coś tam na full. Przy ręcznej zmianie na ultra zeszło do 30fps i gra stała się niegrywalna.
      Komp podany w profilu.
      Nowe stery musisz mieć, inaczej w ogóle byś bfv nie odpalił.
      Nie włączyłeś przypadkiem dx12? Gdzieś czytałem że beta nie obsługuje poprawnie tego api.

      Skomentuj

      1. ohoho
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-09-11 23:19

        Silnik frostbite w ogóle nie obsługuje tego API, doklejają go tam nie wiadomo po co i później wychodzą cyrki z wydajnością jak w BF1.
        Już lepiej jakby pisali tylko na DX11 albo DX12, a najlepiej na DX12/Vulkan, taka zabawa w doklejanie to tylko strata czasu i pieniędzy.

        Skomentuj

  6. kitamo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-09-10 20:54

    Pograłem i powiem szczerze ze BF4 dalej lepszy.
    Gra mimo że jest najnowszą odsłoną to jest jakas łysa.
    Ogolnie to taki battlefront w realiach WW2.

    Jak ktos krytykował BF1 to niech lepiej od BFV trzyma sie z daleka.

    Skomentuj

  7. mesjan
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-11 18:19

    Wydaje mi się że zmniejszyli rozdzielczość dla obrazów odbitych. Czyli RT liczone jest dla niskiej rozdzielczości i nakładane na odbicia w obrazie o dużej rozdzielczości bo na filmiku pokazowym odbicia były dużo ostrzejsze.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!