Battlefield V - beta otwarta, premiera przesunięta, a ray-tracing ograniczony Gry

Battlefield V - beta otwarta, premiera przesunięta, a ray-tracing ograniczony

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2018-09-10

Dlaczego interesujemy się Battlefield V? Bo... będzie miał wsparcie NVIDIA RTX... Ach. No i jest otwarta beta. Można pograć. Ktoś chętny?

marketplace
Ocena benchmark.pl
Plusy

spora różnorodność trybów rozgrywki; niezwykle wciągające Wielkie Operacje; ciekawie zrealizowany system rozwoju; bardzo dobra oprawa audiowizualna; strzelanie sprawia dużą frajdę; nowości pokroju budowania foryfikacji; wszystkie następne dodatki będą za darmo dla każdego kto kupił grę; fenomenalnie przygotowane mapy...

Minusy

...tylko czemu na start jest ich tak mało?; Opowieści Wojenne czyli kampania dla jednego gracza to wyjątkowo rozczarowujące doznanie; sporo irytujących błędów

Jeśli ktoś nie zauważył właśnie trwa otwarta beta Battlefield V. Przegapiłeś start? Masz czas do wtorku, zdążysz trochę postrzelać. Odpalaj Origina i do dzieła!

Ostatnio mieliśmy okazję pograć w zamkniętą alfę gry - tam rozpisaliśmy się nieco więcej o rozgrywce, zapraszamy więc do lektury naszych wrażeń. Co nowego w otwartej becie? W sumie niewiele - mamy do dyspozycji tryb Podboju, gdzie walczymy o kontrolę nad Rotterdamem w starciach na 64 osoby oraz kilku etapów Wielkich Operacji.

Warto skorzystać z okazji (czyli zagrać w otwarą betę), bowiem jak wiemy, premiera Battlefield V została opóźniona. Gra zadebiutuje na pecetach i konsolach dopiero 20 listopada.

Battlefield V otwarta beta - gameplay

Przy użyciu karty graficznej Radeon Vega 64 i w rozdzielczości 2560 x 1440 (ultra) szybkośc animacji utrzymuje się zwykle na poziomie 70-80 klatek na sekundę. DirectX 12 niestety znowu kuleje - z nieznanych mi bliżej powodów, animacja wciąż się przycina. Grafika jest niezła, ale trzeba jasno powiedzieć, że to... audio robi większe wrażenie.

Galeria w jakości ultra

Cóż, z pewnością Rotterdam robi mniejsze wrażenie niż Narvik znany z zamkniętej alfy (Narvik jest dostępny również w becie). Fajnie, że są zmienne warunki pogodowe i możemy walczyć zarówno w pełnym słońcu, jak i w deszczu, ale grafika nie robi już takiego wrażenia. Owszem, gdy na ekranie pojawiają się efekty cząsteczkowe, jak np. latające liście to wygląda to ciekawie, jednak w innych przypadkach jest tu nieco pusto. Z pewnością mapa ta umożliwia bardziej zorganizowane akcje i walka na tej planszy nie jest tak chaotyczna jak na Narviku.

NVIDIA RTX - nowa jakość w grach?

Battlefield V z pewnością będzie interesujący z kilku powodów - a jednym z nich jest implenentacja technologii ray-tracingu, co oczywiście związane jest z technologią NVIDIA RTX i nowymi kartami GeForce opartymi na układzie Turing.

Dla jasności - w becie nie ma technologii ray-tracingu, która ma zrewolucjonizować gry dzięki kartom graficznym NVIDIA Turing. Pojawi się dopiero w pełnej wersji. Wiadomo już jednak, że implementacja nowej technologii nie będzie aż tak zaawansowana jak zapowiadano. Okazało się po prostu, że efekty RTX trzeba będzie okroić, więc gra niekoniecznie będzie wyglądać tak jak na prezentacji znanej z targów Gamescom.

To trochę deprymująca wiadomość, ale i tak nie możemy się doczekać zarówno zobaczenia RTX w akcji, jak i oczywiście kart NVIDIA RTX. Pamiętajcie, jeśli chcecie pograć w otwartą betę Battlefield V macie czas tylko do wtorku!

avatar
Dodaj
  • avatar
    Trzy uwagi:

    1) RTX obcięty, bo RTXy jeszcze nie dają pełnej płynności (nowe pokolenie graczy robi hurr durr, że jakto nowa technologia a nie obsługiwana w 60 klatkach i jeszcze tyle kosztuje do tego)
    2) RTX obcięty, bo zbyt duża przepaść od grafiki na konsolach się zrobi
    3) Wszystko spoko, tylko ten grinding... wchodzisz na serwer, masz do wyboru jedną broń... a gracze, którzy już trochę grają wlatują z daleka w ciebie z karabinami z przyspieszonym strzelaniem i kolimatorami :)
    Zaloguj się
  • avatar
    RTX jest potrzebny tej grze, jak stonka rolnikowi. DICE ma masę innych problemów z tą grą, a moją się martwić, żeby RTX hulało jako tako? Absurd...nV wycięła wszystkim numer i teraz producenci muszą kombinować jak to cholerstwo zmusić do działania by nie było widać pokazu slajdów na takim 2080Ti za 5600 zł, a do pokazu slajdów jest niebezpiecznie blisko, nawet na najmocniejszym Turing'u.

    Sami się postrzelili w kolano. 2070 ledwo co starcza do RT, więc już ogłosili, że RTX będzie współistnieć z GTX :D Więc spodziewajmy się takiego GTX 2060. Oby nie przekombinowali z ceną, jak za RTX'y, bo jeśli GTX2060 zostanie rozsądnie wyceniony, a przyrost wydajności będzie współmierny do mocniejszych Turing'ów BEZ WŁĄCZONEGO RT, to ta karta może być hitem tej generacji kart :) Oczywiści...jeśli nV nie wywinie jakiegoś wała, bo...jak to nV, zawsze coś znajdą.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jeszcze kawał czasu temu byłem ostro nakręcony na BFa V - teraz nie ma opcji, abym rozważał jego kupno.

    Gra poszatkowana, dzięki czemu na start prawdopodobnie będzie bieda i już zapowiadają jakieś DLC z Tygrysem w roli głównej, system kupowania skillów rodem z krytykowanych Battlefrontów jest, customizacja wyglądu tylko ponoć po wyjściu z rozgrywki (przykładowo w takim BF 3 to można robić przed respawnem) a zwrot "white man" był cenzurowany w czacie w grze, jako coś nieodpowiedniego...

    Po prostu "dzisiejsi Szwedzi" w formie...
    Zaloguj się
  • avatar
    jeden koń ciągnie wóz a drugi na nim siedzi czyli brak wsparcia dla sli.
  • avatar
    Pograłem i powiem szczerze ze BF4 dalej lepszy.
    Gra mimo że jest najnowszą odsłoną to jest jakas łysa.
    Ogolnie to taki battlefront w realiach WW2.

    Jak ktos krytykował BF1 to niech lepiej od BFV trzyma sie z daleka.
  • avatar
    Czy tylko ja mam problemy z FPS'ami w tej grze? Na GTX 1060 mam 15-25 fps, bez względu na ustawienia grafiki... Swoją drogą jakoś kiepsko to u mnie wygląda (grafika; otoczenie, tekstury) PS. w BF1 mam 60 FPS na najwyższych i gra wygląda pięknie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wydaje mi się że zmniejszyli rozdzielczość dla obrazów odbitych. Czyli RT liczone jest dla niskiej rozdzielczości i nakładane na odbicia w obrazie o dużej rozdzielczości bo na filmiku pokazowym odbicia były dużo ostrzejsze.