Gry

Testy wydajności: 1920x1200 i 1680x1050

przeczytasz w 2 min.

Testy wydajności: 1920x1200

Sprawdźmy teraz, jaką kartą graficzną musimy dysponować, by pograć sobie w rozdzielczości 1920x1200 w poszczególnych ustawieniach.

W tym teście najlepiej radzi sobie karta Radeon 4870X2 (58fps), której najwyższa wydajność i wygładzanie krawędzi oraz filtrowanie tekstur nie sprawiają żadnych problemów w wyświetlaniu płynnego obrazu. Nieco dalej za nią uplasował się GTX260 z wynikiem 46fps i Radeon 4870 (45fps). Karty z niższego segmentu także osiągają niezłe wyniki, najsłabszą z nich jest Radeon 4670 osiągający wynik 29 klatek.

Po wyłączeniu wygładzania 4870X2 nadal jest na prowadzeniu. 8 klatek za nią znajduje się GTX260, który zaczyna powoli doganiać swego rywala. Słabsze karty (9600GT i 4670) także radzą sobie dobrze osiągając wyniki blisko 40 klatek. Zobaczmy, co się stanie po zmniejszeniu szczegółowości grafiki.

Radeon 4670 ledwo wyciąga się ponad 30 fps oferując przez większość czasu płynną grę, podobnie w wypadku 9600GT (38 klatek). Oczywiście 4870X2 nadal na prowadzeniu. GTX260 i Radeon 4870 idą łeb w łeb (rdzeń w rdzeń?).

Po wyłączeniu AA i Anizo sytuacja między kartami jest podobna, zmieniają się jedynie fpsy. 4670 nadal na szarym końcu, jednak tutaj już bez Zacinek, GTX260 wyprzedził nieco Radeona 4870 (62 i 57fps). Ciekawą opcją jest tutaj 9600GSO, który w tym teście jest lepszy od 9800GT, osiągając podobne wyniki, co Radeon 4850.

Testy wydajności: 1680x1050

W rozdzielczości 1680x1050 przeprowadziłem testy w trzech kategoriach – max, średnie i niskie. Sprawdźmy, jak tutaj sprawa wygląda.

Oczywiście, można się było domyślać – Radeon 4870X2 nadal na prowadzeniu, z wynikiem równym 60 klatek. Ciekawa sytuacja między GTX260 a Radeonem 4870 – czerwoni wysuwają się na prowadzenie z wynikiem 49fps. Radeon 4670 osiąga równo 30 klatek, ponownie powodując gdzieniegdzie przycinki. Radeon 4850 i 9800GT trzymają ten sam poziom.

Przy wyłączonych bajerach graficznych sytuacja powoli się wyrównuje. GTX260 i Radeon 4870 nadal blisko siebie, jednak wynik jest na korzyść GTXa. 9600GSO i Radeon 4850 trzymają się blisko siebie. Z najniższym wynikiem ponownie 4670.

Po zmniejszeniu detali GTXa260 zaczyna przeganiać Radek 4870, a 9800GTX+ stara się dogonić GTX260. Radeon 4670 trzyma się zaparcie 30 fps, na równi są 9800GT i Radeon 4850.

Gdy wyłączymy AA i Anizo, GTX260 wysuwa się naprzód, będąc jednak nadal daleko za Radeonem 4870X2. 9600GSO i Radeon 4850 oferują taką samą wydajność w tym teście. Radeon 4670 umożliwi nam w końcu płynną rozgrywkę.

Gdyby ktoś się bardzo uparł na tę rozdzielczość i chciałby zagrać w najniższych ustawieniach przy włączonym wygładzaniu i filtrowaniu, osiągnąłby następujące wyniki. Radeon 4670 – 45 klatek, 9600GT, 9600GSO i 9800GT kolejno 47, 48, 50 fps. Najwydajniejsze w tym teście – 4870X2 od czerwonych i GTX260 od zielonych.

Bez wodotrysków sytuacja wygląda następująco. 4870X2 przekracza 80 klatek, GTX260 oferuje wydajność na poziomie 70fps, 9800GTX+ i Radeon 4870 są bardzo blisko siebie (65, 67fps). Najsłabsza karta w tym teście – Radeon 4670.