Crysis Warhead. Grafika, efekty, optymalne karty graficzne
Gry

Crysis Warhead. Grafika, efekty, optymalne karty graficzne

przeczytasz w 2 min.

Przyglądamy się bardzo szczegółowo wszystkim efektom graficznym, a także sprawdzamy na jakiej karcie graficznej komfortowo pogramy w grę.

Crysis Warhead, samodzielny dodatek do Crysis, powstał we wrześniu tego roku. Akcja gry rozgrywa się na drugiej części wyspy, którą mieliśmy okazję zwiedzić w podstawce. Michael ‘Psychol’ Sykes, były żołnierz SAS, bo nim sterujemy w tym wydaniu, ma za zadanie odzyskać kontener, którego zawartością jest głowica. Przy okazji bohater zmuszony jest zatrzymać koreańskiego pułkownika, który ów kontener chce przetransportować do Korei Północnej. Aby nie było za łatwo, mamy do czynienia nie tylko z rasą ludzką, lecz także, jak w Crysis, przeszkadzać nam będą kosmici. Od czasów pierwszej części gry, Obcy zdążyli już przejąć spory kawałek wyspy zamieniając go w lodową pustynię. Na walkę z Obcymi Warhead przeznacza większą część gry, w przeciwieństwie do podstawki.

Interfejs, rozgrywka

Po włączeniu gry ukazuje nam się menu dobrze już znane, zmienił się jego kolor – teraz jest czerwonawo-pomarańczowe. W tle usłyszymy także nowy podkład muzyczny, szybszy, ostrzejszy, miejscami stonowany i spokojny.

Znane już graczom menu.

Po wyborze poziomu trudności rozpoczynamy grę – nie zauważymy żadnych różnic w interfejsie HUD. Nadal po lewej stronie ekranu widzimy mapę gry, wraz ze wskaźnikiem agresywności przeciwników, a po prawej znajduje się liczba amunicji, granatów, pasek życia oraz energii, a także symbol określający wybrany tryb skafandra.

W interfejsie HUD nie ma żadnych zmian.

Gdy mowa już o nim, warto powiedzieć, że w tej kwestii także nie zauważymy zmian, trzymając środkowy przycisk myszy otwieramy okienko, w którym możemy zmieniać tryby skafandra (zwiększona siła, pancerz, szybkość, czy niewidzialność) oraz modyfikować broń dodając tłumik, nasadkę taktyczną, czy kolimator. Osoby, które grały w pierwszą część Crysis będą mogły poruszać się po interfejsie bez zahamowań, natomiast graczom zaczynającym dopiero przygodę z ta produkcją nie sprawi problemu opanowanie sterowania.

Ustawienia skafandra i modyfikacja uzbrojenia.

Sposób prowadzenia rozgrywki nie zmienił się za wiele. Gra nadal daje nam swobodę sposobu wykonywania zadań, jednak czasami wymusza na nas pewne działania skutecznie ograniczając teren rozgrywki. Misje są podzielone na cele główne i poboczne, co nieco wydłuża i tak krótki (5-8 godzin rozgrywki) czas gry.