Gry komputerowe

Po trupach do celu

przeczytasz w 2 min.

Dark Souls III

Jaka karta graficzna do Dark Souls III?

Rozdzielczość 1920x1080 (Full HD)

W przypadku ustawień średnich praktycznie każda współczesna karta podoła wyzwaniu i to nawet te z niższej półki. Przy najwyższych możliwych ustawień sytuacja wygląda dość podobnie choć wskazany jest tutaj model ze średniej półki wydajnościowej. W zupełności wystarczy karta pokroju GeForce'a GTX 950 czy nawet już dość wiekowy Radeon 270X.

Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)

Rozdzielczość QHD przy maksymalnych detalach wymaga już zdecydowanie wydajniejszej konstrukcji. Absolutnym minimum jest tutaj GTX 960 i to tylko w przypadku jeśli satysfakcjonuje nas zabawa przy 30-40 kl/s (średnio). Jeśli ktoś celuje w 60 klatek na sekundę to musi posiadać minimum GeForce'a GTX 980 lub Radeona Fury X.

Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)

Magiczne 4K nadal pozostaje poza zasięgiem prawie wszystkich (pojedyńczych) kart graficznych obecnie dostępnych na rynku. Tylko dwa modele przekroczyły próg 30 kl/s - GTX 980 Ti  oraz Fury X, przy czym ta pierwsza była wyraźnie szybsza. Warto odnotować, że mocno podkręcony GeForce zdołał osiągnąć nieco ponad 50 klatek na sekundę.

Dark Souls III na iGPU Intel HD 530 (Core i3 6100)

Słów kilka o procesorach w Dark Souls III

Wspominamy wyjątkowo o tym z uwagi na fakt, że Dark Souls III ma wiele miejsc kolokwialnie nazwanych "procesorowymi". Chodzi tutaj o fakt, że w przypadku słabszych układów wydajność wyraźnie spada w określonych lokacjach. Producent nie bez powodu podał i5 jako minimum. Dopiero bowiem taki procesor, i to mocno podkręcony (do 4500 MHz) nie ustępował wyraźnie standardowo taktowanemu i7.

Dark Souls III na APU Godavari (AMD A10-7860K)

W przypadku słabszych układów takich jak np. i3 czy praktycznie wszystkich modeli AMD niezależnie od karty graficznej (choć Radeony wypadły nieco gorzej od GeForce'ów) dało się zauważyć spadek ilości wyświetlanych klatek na sekundę względem naszej platformy testowej wyposażonej w i7. Wyraźnie widać, że Dark Souls III zostało zoptymalizowane pod procesory 4 rdzeniowe (Intela), ale potrafi również zrobić użytek z 8 wątków.

Wnioski końcowe

Dark Souls III z technicznego punktu widzenia z pewnością nikogo nie zachwyciło, nie licząc może oświetlenia, które zdecydowanie wyróźnia się tutaj na plus. Modele postaci i spora część tekstur wygląda rodem jak z produkcji mających już 5 czy nawet więcej lat. Z drugiej strony optymalizacja gry, naszym zdaniem jest adekwatna do jej oprawy.

Dark Souls III

Nie żeby to miało większe znaczenie, wszak seria Dark Souls nigdy nie słynęła z niesamowitej oprawy czy jakieś genialnej optymalizacji. I w tych kwestiach w zasadzie nic się nie zmieniło. Można to podsumować w skrócie - jest nieźle, i na tym zakończyć. Ale nim to uczynimy pozostaje jeszcze zadać jedno kluczowe pytanie fanom serii - ile razy dziś zginąłeś? :-)

Komentarze

46
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Maciej Słaboszewski
    6
    Ogłoszenia niekoniecznie parafialne:

    1. Nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz i... nie żyjesz. Wygląda znajomo? :)

    2. SLI działa bardzo dobrze w tej grze, choć to oczywiście ma jedynie sens w przypadku 4K. W momencie przeprowadzania testów nie było wsparcia dla CrossFire.

    3. Niektóre elementy oprawy wizualnej doprawdy wyglądają jak wyjęte z rodem z Quake II lub gry wydanej w podobnym terminie.

    4. Konsolowy interfejs użytkownika nadal trąci myszką.



    • avatar
      Next_Gen_1987
      2
      Tyle lat i wciąż niewiele zmian, do tego ten obrzydliwy interfejs.. Nie wiem dlaczego te gry zbierają tak wysokie noty, to ciągle więcej tego samego z coraz to wyższymi wymaganiami nie dając nic w zamian..
      • avatar
        Ari93
        1
        Czy tylko ja nie widzę praktycznie ŻADNEJ różnicy pomiędzy minimalnymi a maksymalnymi ustawieniami czy po prostu redakcja złe screeny wstawiła? Przecież to jest jakiś absurd... Kiedyś minimalne a maksymalne to praktycznie były dwie inne gry które działały z ledwością na minimalnych na kalkulatorze i z ledwością na maksymalnych na topowej maszynie. (mowa np o crysisie 0,5GB ram, P4 2GHz i radek 9550 vs 4GB c2d 2x3,6GHz i gf 8800gt)
        Wg mnie niskie są lepsze bo mają cienie pod konarami/gałęziami po lewej a maksymalne nie mają, innych sensownych różnic nie widzę.
        • avatar
          obcypl
          1
          Czy wielkim faux-pas będzie prośba, aby w testach uwzględnić jakieś najpopularniejsze konfiguracje laptop?
          Patrząc na rynek laptopów gaming są one dość jednolite i da się miarodajnie określić jak np. poradzi sobie wszechobecny GTX960M (w sensie jak dużo traci gracz mobilny względem biurkowego).

          • avatar
            stoona
            1
            Dla mnie poważna wadą jest brak obsługi rozdzielczości o proporcjach 21:9 :(
            • avatar
              Pardek
              0
              wymagania wymaganiami ale gra jest przemiodna pomimo iż jest jednocześnie frustrująca jak 150. być może mam masochistyczne zapędy ale co tam. Aktualnie jestem w Farron Keep. Polecam :D
              • avatar
                hasati
                0
                Czyli do konsolowej oprawy wystarczy 750ti za 470zł :))) Czyli nic nowego :)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  -2
                  "W przypadku ustawień maksymalnych sytuacja wygląda identycznie jak przy średnich ustawieniach, ale tylko dla kart z wysokiego i najwyższego segmentu. Karty pokroju Radeona 270X / 370 oraz GTX 950 zapewniają dość przyjemną zabawę przy średniej ilości kl/s przekraczającej 40. Stawkę zamyka Radeon 260X oraz GTX 950 Ti, które balansują na granicy płynności" błąd miało być 750ti
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    -2
                    GTX 960 coś za dobrze wypada w waszym teście
                    • avatar
                      PL_SBX
                      0
                      "Stawkę zamyka Radeon 260X oraz GTX 950 Ti, które balansują na granicy płynności."

                      Strona z porównaniem w FHD.
                      • avatar
                        Damianuss
                        0
                        Moglibyście zmierzyć zużycie pamięci vRAM w różnych rozdzielczościach i przy różnych ustawieniach jakości grafiki? Bardzo mi na tym zależy, ponieważ mam eGPU z ograniczoną szyną :P
                        • avatar
                          chudy033
                          0
                          Wszystko git majonez, pies ganiał różnice w grafice, ale żeby kur... cze nie mogli właściwego przypisania guzików klawiaturowych zrobić w IF ? ile razy musiałem przeglądać zakładkę ze sterowaniem żeby zobaczyć co to znaczy R czy tam LT. No i nie wiem czy Wy też macie chwilowe przymulenia mi na 970 czasem spada do 40.