Gry

Podsumowanie

opublikowano przez Maksym Słomski w dniu 2012-03-07

diablo 3 beta

diablo 3 beta

Od strony technicznej Diablo 3 beta jest dla mnie swojego rodzaju zagadką. Z jednej strony otrzymaliśmy silnik graficzny, który powinien być bardzo nieskomplikowany, z drugiej wyniki testów wydają się nie do końca potwierdzać ten fakt. Oczywiście Diablo 3 nie ma wygórowanych wymagań. W zasadzie każda z testowanych przeze mnie kart radziła sobie przyzwoicie. Zagadkowe spadki wydajności wydają się wynikać raczej z doczytywania lokacji tuż po ich załadowaniu niż z błędnej optymalizacji silnika. Tak czy inaczej stan rzeczy na pewno zdąży się poprawić do chwili premiery gry. 

Diablo 3 beta zwiastuje grę, która będzie miała szansę pretendować do tytułu roku. Grę, która zachowała w dużej mierze to, co gracze pokochali w poprzednich odsłonach. Jeżeli do dnia premiery Blizzard wprowadzi kilka drobnych poprawek, Diablo 3 stanie się pozycją obowiązkową na półce każdego szanującego się gracza. Każdego, kto widzi w tym tytule coś więcej niż tylko hack'n'slash.

 

  Ocena: 
  plusy:
tworzenie własnych przedmiotów
dom aukcyjny
grywalność
system fizyki
bardzo dobra oprawa dźwiękowa
  minusy:
znaczne uproszczenia w rozgrywce
nieskomplikowane zadania
  Prognozowana ocena:
  Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: nieznana (beta)
   

 

Przeczytaj także:
Amiga CD32, Atari 2600, Sega Dreamcast i inne zabytki Mody do Minecraft - jak instalować i skąd pobierać Co hamuje rozwój gier
Amiga CD32, Atari 2600, Sega Dreamcast i inne zabytki Mody do Minecraft - jak instalować i skąd pobierać Co hamuje rozwój gier

 

marketplace

Komentarze

112
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Hmmmm... Na wykresach wydajnosci HD6850 wyzej od HD6870? Chyba powinno byc na odwrot...
    Zaloguj się
  • avatar
    Jest literówka :)

    "GTX 450" - Powinno być:
    GTS 450
    lub
    GTX 460
    Zaloguj się
  • avatar
    ja mam 8600GT, wymiata...
  • avatar
    Dziwią mnie te głosy w kwestii grafiki. Akurat tutaj Blizzard od zawsze stawiał raczej na artystyczną otoczkę (design, klimat), niż fajerwerki. Słusznie robił, dlatego do dziś nie odrzuca - przynajmniej mnie - od Warcrafta 2/3, Starcrafta czy Diablo. D3 nigdy nie miało być wyznacznikiem nowej jakości w sferze graficznej, więc patrząc na screeny jedyne co można powiedzieć, to że jest tak jak miało być: schludnie, z klimatem, choć może miejscami nieco zbyt kolorowo (z drugiej strony, jakby nie było tych wszystkich światełek, to byście jeszcze bardziej jechali po grafice, nieprawdaż?).

    A czy sama gra będzie dobra? Cholera wie, zagramy to się przekonamy. Nie byłem jakimś wielkim fanem Diablo, w sumie to dłużej grałem tylko w pierwszą część, ale jeśli D3 ma być podobne do jedynki, to pewnie wypróbuję.
    Zaloguj się
  • avatar
    Strona 2, przy opisach screenshotów z poziomem detali. Literówka, jest "śrenie", powinno być "średnie".
    Strona 2, Shadow Quality: High ma ten sam obrazek co High od Texture Quality.

    Ogólnee wyniki mocno zaskakujące, jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądać przy full wersjii i/lub kiedy to poprawią.
  • avatar
    nie wiem jak liczne grono jest w sytuacji podobnej mnie, ale z d3 jest problem. Mam miernego, nawet slabego lapka odkad przeprowadzilem sie na studia. diablo to totalny must have, ale najpierw bede musial go spiracic, zeby sprawdzic czy moj sprzet podola... to niestety smutne.
    Zaloguj się
  • avatar
    Diablo 4 pójdzie na komórce jak tak dalej pójdzie... tyle lat czekania a grafika nie zachwyca. Rozumiem że optymalizacja i każdemu pójdzie więc lepiej się sprzeda ale mogliby też pomyśleć o klientach którzy liczą na świetną oprawę wizualną...
  • avatar
    Sporo błędów w grze jak i w Artykule!! :D
  • avatar
    Zgadza się mniej wiecej, średnio bedzie koło 90 rzeczywiście, ale maks było u mnie 120 w 1920x1080. Dziwnie fps skacze tak nawiasem mówiąc.
  • avatar
    Konkretny zwięzły test! Bardzo dobrze że przy każdym kolejnym teście gry prowadzicie testy RAM, CPU bardzo szybko można ocenic co tak naprawdę jest potrzebne w PC jako typowo PC do gier. Pewnie gdyby nie to zamiast 4gb 1333mhz szaleńczo zbierał bym pieniądze na kolejne kości o wyzszych zegarach myśląc że to diametralnie zmienia cos w FP/sach gry. A tak nie ma takiego problemu. Piona dla Was bo nie wiele (a może jako jedyni) serwisów tech. zawiera tego typu porównanie w testach!
  • avatar
    must have
  • avatar
    Kurde, jakie duże spadki FPS.
    Zaloguj się
  • avatar
    Przepraszam ale zauważyłem kilka błędów literowych jak: "nisie", przy teście Vintage "88600 GT OC" i jak kolega pisał "śrenie"
    Zaloguj się
  • avatar
    Super.. zakladajac ze bedzie tak jak testy pokazuja, kobieta nie powinna mi marudzic ze jej diablo nie pojdzie ;) GTX460 na full detalach da rade - jestem uratowany :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Z tego co widzę to gra mi nie pójdzie.
  • avatar
    ja znow mam wrazenie deja vu, jakby to byla tylko aktualizacja artykulu :)
    suma sumarum wychodzi na to, ze majac starego blaszaka sprzed 3-4 lat tez pogram w wysokich detalach - mysl przyjemna, choc odstrecza dzisiejsze info o koszcie 200 zl za gre. Majac na wzgledzie fakt ze nawet D2 dzis potrafi kosztowac i 50 zl nie spodziewam sie jakichs drastycznych obnizek ceny podstawki (jak rozumiem DLC tez beda), wiec chyba jeszcze poczekam z zakupem.
  • avatar
    Literówka GeForce 88600 GT OC jedna 8 za dużo
  • avatar
    mogę wyjść na debila ale nawet czcionka w grze jest pobobna do tej z pierwszej serii
    Zaloguj się
  • avatar
    Gra, która lepiej działa na procesorze dwu-rdzeniowym niż cztero-rdzeniowym, preferuję karty nVidii, choć czasem GTX260 jest wydajniejszy od GTXa580, podobnie jak Radeon HD6850 od HD6870 i HD7950 od HD7970... Chyba jeszcze wiele zostało do poprawienia.
  • avatar
    Sprawdze u siebie, bo mam podobna platformę i5 760 (3,8ghz) i gtx580. U siebie nawet 140fps miałem.
  • avatar
    Dziwia mnie nieco wyniki 8600GT OC. Jako, że posiadam dostęp do bety i grywam na mocnym komputerze, ale i na lapku (i3 350m, mobility HD5470) nie mogę powiedzieć, żeby była tragedia na najniższych ustawieniach. Ba, grywalnie dla wielu osób (mniej ode mnie wyczulonych na fps) będzie nawet na medium.. Wprawdzie nie mierzyłem klatek/s ale o niegrywalności nie ma mowy.

    Zdaje mi się, że wersja finalna może być wolna od tych jak to autor nazwał spadków wydajności (których ja akurat za bardzo nie poczułem) i co najważniejsze nie są one moim zdaniem uzależnione od mocu układu graficznego.
    Zaloguj się
  • avatar
    Spadki wydajności mogą być zarówno winą GPU jak i Procesora, może jeszcze nie do końca dopracowanego silnika.

    Chciałbym się jeszcze odnieść do miejsca pomiaru, gdyż na tym cmentarzysku szkieletów raczej nie jest za wiele i w dużych grupach, jak i elementów zniszczalnych jest średnia ilość.

    W becie występują miejsca gdzie potworów jest dużo więcej, a w pełnej wersji będzie można natrafić na ich jeszcze większą ilość pewnie, do tego jest pełno elementów zniszczalnych, i uruchomienie jednego AoE skilla może skasować je wszystkie. W takich miejscach spadki wydajności mogą być jeszcze większe ,gdyż silnik fizyki jest naprawdę rozbudowany.

    Ja osobiście spadki wydajności odczułem też w grze w grupie, co nie jest uwzględnione w testach z tego co widzę, a szkoda , bo jest to gra nastawiona mocno na multi;-).

    Sumując to wszystko-spadki wydajności mogą być większe niż te przedstawione na wykresach, chyba ,że w pełnej wersji Blizzard jakoś to ustabilizuje.

    Niektóre przycinania się gry można zniwelować prostym sposobem: menadżer zadań i zabicie procesu od downloadera blizzarda (niestety nie pamiętam dokładnie nazwy a nie mam teraz jak sprawdzić) - wtedy losowe przycinania o których pisał autor ustają w dużej mierze.
  • avatar
    Pójdzie, na maksymalnych w FullHD, ale jakoś nie ciągnie mnie do kupna. Fajnie, że grafika jakoś nie odstaje od dzisiejszych standardów, ale o fabule praktycznie nic nie wiadomo, a w ciemno nie kupuję, bo w Diabolo II grałem ostatnio jak byłem mały gówniarz, i jakoś poza czitowaniem i napieprzania wszystkich druidem nie było jakoś super-fajnie.
  • avatar
    Mam nadzieje ze gra będzie dobra, bo jak nie to będę męczył dalej World of Tanks. Polecam wszystkim wyczekujących na DIII.
  • avatar
    Jesteście beznadziejnymi przypadkami.


    Cytat z testyu CPU:
    "Różnica w wydajności pomiędzy dwoma a trzema rdzeniami jest niewielka."

    Tylko że dwa scrolle wyżej WIDAĆ WYRAŹNIE, ŻE KARTA GRAFICZNA NIE DA WIĘCEJ NIŻ 100FPS.
    I pewnie z tego powodu wydajność na 4 rdzeniu leży (może jakiś wyścig między zasobami karty graficznej - CPU).

    Mniej więcej po raz trzeci: CPU NIE TESTUJE SIĘ NA NAJWYŻSZEJ ROZDZIELCZOŚCI.
  • avatar
    Ta beta NIE ZACHWYCA. Powiedzmy sobie szczerze, chociaż nie można mówić, że 10 lat czekania bla bla, przecież Blizzard cały czas pracował nad WoWem i SC II równocześnie. Co nie zmienia faktu, że Diablo III powinno być doskonałe. Miejmy nadzieję, że takie będzie. Jednak grafika nie powala, oby klimat trzymał.
  • avatar
    Jeśli komuś przeszkadza blur lub intensywność kolorów, polecam stronkę http://darkd3.com/...można dostosować filtr do własnych upodobań.
  • avatar
    Tak naprawde nigdy nie grałęm nie kręciła, i w końcu chyba czas zagrać, wygłada ładnie, małe wymagania, dobry sound tylko chyba za proste walki coś mi sie tak wydaje.
  • avatar
    chcialbym przetestowac bete. zapisalem sie do testow praktycznie od momentu kiedy bylo to mozliwe i co? nic. uczestniczylem w masie konkursow oraz losowan i co? znowu nic. czlowiek jest fanem serii od poczatku, stara sie jak moze dostac klucz w uczciwy sposob ale na marne. zalozyc sie moge ze setki kluczy poszlo w rece ludzi, ktorzy zagrali 10min i stwierdzili ze sie im nie podoba albo nawet nie zagrali.
  • avatar
    gram w tą betę od kilku miesięcy i grafiką nie zachwyca, w rozdzielczości 2560x1440 wszystko na maxa fps nie spada mi poniżej 60(v-sync)

    sama gra kiepska, rozczarowuje grafiką i miodnością, nie wiem czy z większą przyjemnością nie grałem w torchlighta

    nie pisze z pewnością obiektywnie bo jestem fanboyem bliza i cały czas gram we wszystkie gry z tej stajni oprócz "lost vikinig"

    na dzień dzisiejszy oceniam diablo 3 jako najsłabszą produkcję tej firmy - zdecydowanie :(
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja mam właśnie problem z strasznymi lagami. Pojawiają się podczas rozmów albo pojawiania się nowych potworków. Spadki są dość wyraźne, powinni sprawdzić te swoje serwery aby wytrzymały napór graczy po premierze, bo na ten moment jest źle.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak zwykle GTS 450 jest, prehistoria gt8600 jest, radka hd4870 stanowczo olewamy - mimo że widnieje nawet w wymaganiach do diablo III GRATULACJE!!!
    Zaloguj się
  • avatar
    Już nie mogę się doczekać
  • avatar
    Napisze tak :
    Różnica w grafice pomiędzy nisie a wysokie jest, ale bardzo mała
  • avatar
    O co chodzi z tą 8600GT ? . Czy średnio 54 kl/s to tak naprawdę niegrywalne ?
    Zaloguj się
  • avatar
    No to jeszcze trochę optymalizacji i można prosić o zwolnienie lekarskie ;)
  • avatar
    Znowu słabawa grafika przez konsole past generation, nic więc dziwnego, że wszystkim pójdzie. Ewidentnie widać, że robione pod Xboxa który ma procesor 3 rdzeniowy właśnie :D
    Najgorsze, że ten "trend" się nie zmieni do czasu pojawienia się konsol next genowych.
  • avatar
    Widzę, że GTX 260 szaleje :D
  • avatar
    Pójdzie:)
  • avatar
    Jak można tak durne pytanie jak w tytule zadać przy grze zacofanej technologicznie?
  • avatar
    Spokojnie zoptymalizują! Tak jak SC2, który wciąż nie może płynnie przejść przez 2vs2 na topowym C2D. :) Gry Blizzarda to przykład jak lepsza technika staje się wymówką do pomijania optymalizacji.
    Zaloguj się
  • avatar
    oj coś mi się zdaje, że sobie nie pogram :(
  • avatar
    najwiekszym minusem tej gry jest wymagane stałe połączenie z siecią!!! oraz to że skoro tak to znaczy że gra ma moduły szpiegujące.
  • avatar
    mam wrażenie, że różnice między niskimi a wysokimi ustawieniami są wyjątkowo małe i realnie to wysokie nic nie poprawiają
    Zaloguj się
  • avatar
    Pojdzie na Ivy bardzo ladnie no to sukces pewny osiagalne granie na przecietnych laptopach i do tego nie wali elektrowni.
    W blizzardzie mysla, powinni dopracowac tresc i otoczke olac graficzne dyrdymaly ktore nie poprawiaja wygladu, cenne ze jest troche fizyki.
  • avatar
    spróbuje go puścić na minimalnych :D na moim wehikule :D xD
    już nie jedną przeżył :D więc myślę że da radę ale najgorsze lagi są :D a ledwo zipie z przejechania :D xD haha
  • avatar
    Diablo 3 będzie bez pvp masakra - najnowsze wieści od blizarda omg
    Zaloguj się
  • avatar
    To chyba alfa, nie beta.
  • avatar
    No to chyba od bety zaczyna się optymalizacja gry i poprawianie błędów. Zresztą wg mnie w Diablo bardziej liczy się klimat i miodność niż grafika ale fakt brak drzewka jest dziwny chociaż coś tam pewnie wymyślą. A co do ceny to ja się nie martwię dostane gratis za rocznego WoW-a ^^
  • avatar
    Wydaje mi sie ze Diablo III bedzie jeszcze wieksza padaka niz SCII. Wiem ze moja wypowiesc zostanie zakopana ale to jest moje zdanie do ktorego mam prawo. W Diablo II gralem przez 6 lat. Mialem takiego bzika na punkcie tej gry ze nawet na spodniach pisalem Diablo II Pan Zniszczenia. Rabia ta gre przez 5 lat jest nie skonczona, wyglada jak kupa i dziala jak kupa. 100 klatek na GTX 580 i Core i5. powinna byc z 500. Tyle uproszczen ze szkoda slow, oni ta gre chyba robia dla Debili, dobrze ze nam chociaz pozwalaja klikac myszka. :@:@:@:@
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
    A tak podsumowując tekst...Gra nastawiona na multi , a brak jakiekolwiek sprawdzenia wydajności w tym trybie , i brak opisania tej formy rozgrywki w wrażeniach z gry... Autor wysuwa błędne wnioski jeśli chodzi o gameplay (Tworzenie buildów, poziom trudności itp.)- jest to beta , i pisząc "raport" z bety autor powinien być też zapoznany z najnowszymi zapowiedziami twórców, dziennikami,gameplaymi i o tym również wspomnieć. Ponieważ ,jeśli odbiorcą takiego tekstu będzie osobą słabo poinformowana jak ma wyglądać Diablo III, to nabierze zupełnie błędnego obrazu o finalnym produkcie czytając ten tekst.

    A co do testów na wydajność... lokacji pomiaru wydajności powinno być więcej, powinny być też osobno testy w multi najlepiej w 4 osoby(Dlaczego? Jak już mówiłem to gra pod multi ,można grać oczywiście singla, ale też trzeba być cały czas podłączonym do battlenetu, o czym autor chyba nie wspomniał). Według mnie przez te 2 braki(lokacje,multi)test wydajności nie jest ani pomocny ,ani rzetelny(nie mówiąc o tym,że to beta więc silnik nie jest do końca zoptymalizowany).
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    ja nie wiem co wy widzicie w tym diablo, chodzic i klikac w potworki to nie dla mnie :(
  • avatar
    pójdzie mi ale i tak nie będę w to grał bo nie lubię Diablo
  • avatar
    eee takie gadanie... mysle ze na moim netbooku pojdzie bez problemu na minimalnych... torchlight chodzi na maxa, hl2 na maxa, DMC4 na prawie najwyzszych.

    Po za tym netbook to tylko do grania na studiach/w pracy :)

    wlasciwy komp bez problemu w full detalach, ale i tak moim zdaniem : poczekajmy na premiere... robienie benchmarkow z wersji BETA ? jeszcze takiego czesgos nie widzialem :P
    Zaloguj się
    -9
  • avatar
    Przy tej grafice w teście vintage powinno być co najmniej 100kl/s.
  • avatar
    Jestem pewien że odpalę to na moim "vintage" w 720P podeślę wam wyniki chłopaki!
  • avatar
    Diablo3 nie wyglada porywajaco, ale idzie się do niego po chwili przyzwyczaić. Też wieszałem psy na grafice, że straszna, że lepiej dungeon siege2 wyglądał 7 lat temu itd. Ujdzie panowie i panie. Fakt, ze optymalizacja blizzarda leży i kwiczy, SC2 i Diablo3 jest strasznie od cpu zależne. Gtx580 się nudzi w tej grze, a ma tylko 100fps, widać po temperaturze, max u mnie na tf2 65 stopni. (bf3 ponad 72)Powinni dawno nowoczesny silnik zrobić, mniej mulący.
    Zaloguj się
  • avatar
    U mnie gra śmiga aż miło w 1600x1200, max detali, poza cieniami, które ustawione mam na "medium". Nie wiem, ile mam fps, ale przy takich ustawieniach gra się przyjemnie płynnie, niezależnie od tego, co się dzieje na ekranie. "Przycięcia" grafiki bardziej przypominają mi... lagi. Gra chyba cały czas komunikuje się z serwerem, w końcu jest nawet wskaźnik "latency".

    Zaskoczyło mnie to bardzo pozytywnie, bo gram na starym Radeonie 4890, i7 920, 6GB ram, Win 7 x64. Myślałem, że będę musiał zrobić upgrade sprzętu do D3, a tu takie miłe zaskoczenie.

    Moim zdaniem dobra optymalizacja to jedna z cech gier Blizzarda.
    Zaloguj się
  • avatar
    Pamiętam jak w 2000r. odpaliłem D2 i pierwsza reakcja była - WTF? co to za grafa? WTF? co to za animacja. Pograłem tak wieczór na próbę... a wyszło tak, że grałem parę lat ;) Mam nadzieje, że sytuacja się powtórzy. Na razie boli trochę uproszczenie D3 i lekka obawa, czy ta gra nie będzie za łatwa. Mam nadzieje, że będą sytuacje w których moja postać będzie padała jak mucha ;P
  • avatar
    d2 miało 800x600 i sięgrało

    nie wizę przeszkód żeby i tu się dało tak bawić
  • avatar
    Czy ktoś testował na PII955&HD5870? Swoją drogą dziwi mnie, że w większości testów pomija się tą grafikę?! Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego?
  • avatar
    z niecierpliwością czekam na tą grę :)
  • avatar
    tak jak patrze po skreanach i filmikach z gameplay to gra spóźniona dobre 4-5 lat jeszcze jak dowalą cene 259 zł... to jestem ciekawy kto to kupi mając za za ok 60 zł torchlight który jak dla mnie różni się głównie nazwą - chyba tylko fanatyczni fani blizzarda który jak dla mnie się stoczył z chwilą wypuszczenia wow'a
  • avatar
    xpaxpl
  • avatar
    Coś nie wskoczył mój pełny komentarz :(
    Tak więc stało się:) Co do grafiki można się przyczepić, ale rozgrywka, animacje i efekty towarzyszące przy niszczeniu hord ciemności są bezcenne. Wspaniały klimat i ta muzyka. Jak dla mnie sama przyjemność. Co do testów autor wspomniał o delikatnych przycięciach, które spowodowane są wczytywaniem lokacji na samym starcie, czyli przy pierwszym uruchomieniu gry. Właśnie mam tak samo, przez ok 30 sekund tak się wczytuje a potem śmiga poprawnie. Z ciekawości sprawdziłem fraps-em ilość fps, no i są te drastyczne spadki, min chyba miałem 28 fps. Dzieje się tak kiedy jest spora ilość wrogów i sieje zniszczenie:) ale to też nie zawsze :P Troszeczkę to psuje mi zabawę... spróbuje pokombinować w ustawieniach Nvidia, a nóż się uda coś poprawić.