Procesory

Testy wydajności

przeczytasz w 2 min.

Ashes of the Singularity
1920x1080, Ustawienia High

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX12)  41
 33
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX12 - Async OFF) 40
 31
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX11) 31
 14

Ashes of the Singularity to pierwsza gra, która pozwalała wykorzystać potencjał DirectX 12 (w tym także asynchronicznych jednostek cieniujących - domyślnie włączonych). Tytuł ten nie cieszy się zbyt dużą popularnością i częściej jest wykorzystywany jako benchmark niż typowa gra.

Jak widać, wzrost wydajności jest tutaj zauważalny – szczególnie w przypadku minimalnych klatek na sekundę, które podskoczyły o ponad drugie tyle . Włączenie  asynchronicznych jednostek cieniujących przełożyło się jeszcze na minimalnie lepsze wyniki.

Hitman
1920x1080, Ustawienia Ultra

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX12)  74
 52
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX11) 57
 30

Hitman nie należy do najnowszych tytułów, ale producent co jakiś czas udostępnia nowe epizody, które spowalniają starzenie tego tytułu. Co ważne, wsparcie dla DirectX 12 było dostępne podczas premiery gry.

Przełączenie się na nowe API przełożyło się na potężny wzrost wydajności.  Z czystym sumieniem można powiedzieć, że w trybie DirectX 12 gra była w pełni płynna.

Rise of the Tomb Raider
1920x1080, Ustawienia Bardzo Wysokie

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX12)  54
 49
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX11) 41
 28

Najnowsza odsłona Tomb Raidera oferuje niezłą oprawę wizualną, ale też charakteryzuje się sporymi wymaganiami sprzętowymi. Gra otrzymała wsparcie dla DX12 kilka miesięcy po premierze.

Wzrost wydajności jest zbliżony do tego z Hitmana. Na szczególną pochwałę zasługują dużo mniejsze spadki płynności animacji.

DOOM
1920x1080, Ustawienia Ultra

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (Vulkan)  131
 108
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (OpenGL) 66
 48

DOOM to jeden z flagowych tytułów, który oferuje wsparcie dla interfejsu Vulkan (zostało ono dodane już po premierze gry). Tytuł ten został bardziej nastawiony na szybką akcję w rozgrywce jednoosobowej, więc można mówić o powrocie do korzeni z dwóch pierwszych części gry.

Zmiana OpenGL na Vulkana przełożyło się na ogromny wzrost wydajności – płynność animacji podskoczyła dwukrotnie, co jest naprawdę imponującym wynikiem. Szkoda, że w innych tytułach nie osiągnęliśmy aż takiego przyspieszenia :)

Battlefield 1
1920x1080, Ustawienia Ultra

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX12)  81
 66
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX11) 74
 65

Battlefield 1 to bezapelacyjnie jedna z najlepszych gier mijającego roku. Nowy Battlefield wyróżnia się grywalnością, świetną oprawą graficzną i na dodatek bardzo dobrą optymalizacją. Wsparcie dla DirectX 12 było dostępne już podczas premiery.

DirectX 12 pozwala nieco zwiększyć płynność animacji, ale różnica względem starszego DirectX 11 nie jest aż tak imponująca (w zasadzie dotyczy ona średniego poziomu fps). Chyba spodziewaliśmy się czegoś więcej.

Tom Clancy's The Division
1920x1080, Ustawienia Ultra

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX12)  63
 53
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX11) 59
 49

Tom Clancy's The Division to najnowsza gra, która oferuje wsparcie dla DirectX 12 – zostało ono jednak dodane dopiero kilka miesięcy po premierze, więc zainteresowani musieli się sporo naczekać. The Division to tytuł ukierunkowany na rozgrywkę wieloosobową, który nadal cieszy się całkiem sporą popularnością.

Podobnie jak w Battlefieldzie, wzrost wydajności jest zauważalny, ale aż tak nie imponuje.

Sid Meier's Civilization VI
1920x1080, Ustawienia Ultra

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX12)  52
 43
AMD FX-8350 + Radeon RX 480 (DX11) 33
 26

Civilization VI to jedna z najpopularniejszych gier wg statystyk platformy Steam – rzecz jasna nie mogło więc jej zabraknąć w naszym zestawieniu. Wsparcie dla DirectX 12 dodano jednak dopiero kilka tygodni po oficjalnej premierze owego tytułu.

Nowy interfejs przyniósł odczuwalny wzrost płynności animacji, co ma szczególne znaczenie w sytuacji, gdy nasza cywilizacja jest już solidnie rozbudowana i licznik fps-ów potrafi mocno spaść w dół.