Na topie

DirectX 12 - rewolucję czas zacząć?

Autor:

Szef strefy Komputery

więcej artykułów ze strefy:
Komputery

A A

Długo oczekiwana rewolucja?

Na ostateczne podsumowanie przyjdzie pora po zakończeniu testów, gdy będziemy mieli pełniejszy obraz sytuacji. Na dziś dzień testy pierwszych gier wykorzystujące DirectX 12 przynoszą następujące wnioski:

Benchmark Rise Of The Tomb Raider na APU AMD

  • Wyniki testów w zależności od wyboru miejsca testowego (obciążenie procesora) mogą się znacząco różnić - na korzyść nowego API lub starego
  • Na wprowadzeniu DirectX 12 więcej zyskają posiadacze Radeonów (sterowniki DX 11 oparte na jednym wątku), bowiem sterowniki kart GeForce już wcześniej dobrze dobrze wykorzystywały wielowątkowość
  • Obecnie nie należy spodziewać się lepszych wyników przy użyciu mocnych procesorów - a przynajmniej nie znacząco lepszych
  • Poprawa działania gier najlepiej widoczna jest w konfiguracjach gdzie wcześniej niedomagał procesor, a karta graficzna posiadała jeszcze zapas mocy
  • W zależności od konfiguracji komputera, obecne gry wcale nie muszą działać szybciej przy użyciu DirectX 12 (co zaznaczają nawet producenci gier)

Pozwolimy sobie powtórzyć, że to wstępne testy pierwszych gier wykorzystujących DirectX 12. Nie są to nawet gry pisane "od zera" z wykorzystaniem DirectX 12, ale tytuły pisane pod poprzednią wersję bibliotek, które z pewnością nie potrafią wykorzystać pełnego potencjału DX 12. 

Należy je więc traktować bardziej jako ciekawostkę, niż jako pewną prognozę na przyszłość, chociaż oczywiście można z nich wyciągnąć wiele ciekawych wniosków. Na razie wiemy na pewno tyle, że DX 12 z pewnością nie będzie marketingową "wydmuszką", ale przyniesie realną zmianę sytuacji jeśli chodzi o działanie gier.

Odsłon: 102546 Skomentuj artykuł
Komentarze

69

Udostępnij
  1. polios3
    Oceń komentarz:

    15    

    Opublikowano: 2016-03-22 16:40

    Dx12 w Tombie to pic na wodę....

    Skomentuj

    1. tymczas_dla_TSa
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2016-03-22 18:54

      ale już w takim Wiedźminie 3 to mogłoby być to już coś. :)

      Skomentuj

      1. Zurawina18
        Oceń komentarz:

        17    

        Opublikowano: 2016-03-22 20:10

        Wszystko zależy od poziomu detali w grze. Im więcej detali tym większa ilość 'draw calls' czyli poleceń przesyłanych do karty graficznej. Aktualnie często gry mają sztucznie ograniczaną ilość detali bo deweloperzy chcą mieć ten sam poziom detali w trybie DX11 oraz DX12. Więc tną detale w dół a więc postęp widać tylko na najsłabszych CPU np:

        GTX 980 Ti @ FX-8370 @ DX12 - 65.2 fps
        GTX 980 Ti @ FX-8370 @ DX11 - 41.5 fps

        R9 Fury X @ FX-8370 @ DX12 - 64.9 fps
        R9 Fury X @ FX-8370 @ DX11 - 37.0 fps

        http://www.computerbase.de/2016-03/hitman-benchmarks-directx-12/2/

        Hitman używa tylko 3500 'draw calls' i już w DX11 na słabszych procesorach pojawiają się problemy. Assasin Creed Unity podobno miał powyżej 5000 'draw calls' i wszyscy wiemy jak to się skończyło. W Syndicate obcięto jakość grafiki o połowę (zablokowano możliwość wchodzenia do budynków, szyby w oknach itp). Cięcie detali by ograniczyć 'draw calls' to niestety norma bo DX11 się krztusi nawet jeżeli GPU dałoby radę.

        Przyszłość to DX12 oraz Vulkan gdzie można mieć 10-20x większą ilość 'draw calls' za identycznym sprzęcie. Gdy tylko gry pozbędą się balastu w postaci kompatybilności wstecznej z DX11 to hamulec zostanie ręczny zwolniony i samochód pojedzie w końcu z pełną prędkością

        Skomentuj

        1. Snack3rS7X
          Oceń komentarz:

          -11    

          Opublikowano: 2016-03-22 21:53

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          Nie, przyszłością gier na pewno nie jest DX12, bo ludzie się nie przesiądą na te gry ze względu na Windows 10 ile to trzeba jeszcze powtarzać?

          Skomentuj

          1. Zurawina18
            Oceń komentarz:

            9    

            Opublikowano: 2016-03-22 22:08

            Zaczekaj a się zdziwisz. Najbliższe miesiące to sporo mocno oczekiwanych gier na DirectX 12:

            1. Total War Warhammer, tu chyba nikt nawet nie będzie próbował uruchamiać DX11 bo liczba jednostek mówi sama za siebie. To gra typowo pod DX12 jak Ashes of Singularity

            2. Quantum Break, najbardziej oczekiwana gra akcji ostatnich 2 lat. Chyba każdy słyszał o Max Payne oraz Alan Wake. Tylko dla DX12 (brak wersji na starsze systemy)

            3. Forza Motorsport 6 Apex. Forza i to w dodatku za darmo. 60 samopchodów, warunki pogodowe lepsze niż w jakiejkolwiek innej grze.

            4. Deus Ex Mankind Divided, Ostatnio ujawniono porównanie DX11 do DX12 i okazało się że wersja DX11 została pozbawiona połowy efektów świetlnych takich jak wolumetryczne światła itp. W tą grę grać w trybie DX11 to grzech

            5. Battlefield 5. Pierwsza gra EA bez obsługi DX11. EA zapowiedziało że ich gry jesienią tego roku nie będą obsługiwały DX11 i będą wymagały DX12. Walka w klimacie pierwszej wojny światowej

            Jeżeli uważasz że tych 5 gier nie przekona graczy do przejścia na Windows 10 to mocno się zdziwisz. Szczególnie że to tylko 5 wybranych gier a lista jest znacznie dłuższa

            Skomentuj

          2. Snack3rS7X
            Oceń komentarz:

            -6    

            Opublikowano: 2016-03-23 00:12

            Jeśli będą gry tylko na DX12 to ja przestanę grać i znajdę sobie inne hobby czy formy spędzania wolnego czasu, to nie jest żaden powód by dać się szpiegować czy katować kaflami swoje uczucie estetyczne o tych przedpotopowych ikonkach nie wspominając...

            Skomentuj

          3. Kłaczkov92
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-03-23 06:59

            Hahaha "Dać szpiegować". A co robisz teraz żeby się zabezpieczyć przed szpiegowaniem? I może masz jeszcze smartphona? Teraz wszystko zbiera o tobie informacje. A co robi z tymi info? Pokazuje chociażby przykład Target.

            Skomentuj

          4. Zurawina18
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2016-03-23 07:28

            "Jeśli będą gry tylko na DX12 to ja przestanę grać i znajdę sobie inne hobby czy formy spędzania wolnego czasu"

            Zawsze zamiast grać możesz poczytać książkę lub pooglądać jak inni grają na YouTube :)


            "nie jest żaden powód by dać się szpiegować"

            Ale o co chodzi? O telemetrię która MS dodał do Windows 7, 8, oraz 10? To jest nic przy ilości danych jakie zbierają smarfony z Androidem lub Google Chrome. Jak sądzę nie posiadasz smartfona z Androidem?

            Skomentuj

          5. karer
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-03-24 11:02

            android sam w sobie nie zbiera danych. Ja na przyklad nie instaluje syfu ktory zbiera z androida dane. Ludzie instaluja dziadostwa typu WAZE ktore tez chcialem ale jak zobaczylem ile info zbiera to nie moglem tego kliknac. tak samo apka do tanich polaczen telefonicznych za duzo chciala. Obecnie mam tylko soft ktory nie zbiera info na moj temat.

            Skomentuj

          6. RaB01BiT
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-03-23 14:07

            Rozumiem że nie posiadasz Smartfona z systemem Android i nie korzystasz z poczty Gmail.
            Jeżeli tak, czym prędzej weź młotek i zniszcz go!
            Kup sobie Nokie e52 i pod żadnym pozorem nie korzystaj z internetu, email tylko na https://protonmail.com.

            Najlepiej wywal wszystko co jest połączone z internetem.
            Innymi słowy, inne hobby będzie wspaniałym rozpoczęciem Twojego nowego rozdziału w życiu.

            Skomentuj

          7. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-03-24 14:29

            do redakcji: ankieda do kitu. nie ma wzmianki o Vulcan, a powinna być bo jak czekam na Vulcana.
            co do DX, jest to wymysł od MS. bardzo skomplikowane.
            co do Vulcana, projektowany jest przez twórców chipów graficznych więc jest b.duża szansa że wkrótce DX11/12 zostaną wydajnościowo w tyle. już teraz Vulcan jest niewiele wolniejszy od DX11/12.

            Skomentuj

          8. Szehe
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-03-28 23:03

            Wymieniłeś same crapy.

            Skomentuj

          9. Zero-Cool
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2016-03-22 22:10

            No co by nie był DX11 względem DX9 różnią się dwoma rzeczami, czyli kartami które je obsługują i tym że (jak jest taka możliwość) na DX9 zazwyczaj gry lepiej chodzą.

            A tak patrząc na historię windowsa to gdyby była taka możliwość to pewnie 95% graczy siedziałoby do dzisiaj na Windows XP ale sie przesiadają właśnie przez nieszczęsnego DX.

            Mam na myśli to że DX12 w końcu ma możliwość wprowadzenia jakiejś rewolucji bo od czasów DX9 mamy tylko obietnice że będzie lepiej a tak nie jest...

            Skomentuj Historia edycji

          10. randallandhopkirk
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-03-22 23:14

            Tak oczywiście, i później tacy ludzie narzekają jak to niby konsole hamują rozwój gier, ubawiłem się po pachy :-D

            Na dodatek nie wiem jakim sposobem byś chciał aby gra chodziła lepiej pod DX9 skoro musiałbyś zużyć wręcz gigantyczną ilość poligonów aby odtworzyć te same powierzchnie co uzyskane dzięki teselacji pod DX11 - cuda się niestety nie zdarzają.

            Skomentuj

          11. kitamo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-03-23 01:14

            Zero a wez powiedz jak chcesz stworzyc chocby oswietlenie takie jakie mozliwe jest w DX11 za pomoca DX 9 ?
            A co z geometrią?

            Skomentuj

          12. Zero-Cool
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2016-03-23 09:23

            Piszesz o tak marginalnych rzeczach że ciężko zauważyć różnicę na gołe oko mając ficzery DX11 i ich nie mając (zresztą ja należe do tej grupy która nie widzi różnicy pomiędzy 60fps a stabilnymi 30fps w RPGach, wyścigach i strategiach więc może po prostu jestem ślepy). W zasadzie jak by puścić tę samą grę na DX9 i obok na DX11 na mocnym sprzęcie i któryś z was zostałby zapytany gdzie są ficzery DX11 a gdzie ich nie ma pewnie byście strzelali, a na słabym sprzęcie odgadlibyście bo DX11 by przycinał. Co by nie było jak patrze na benchmarka i są publikowane wymagania jakiejś gry to wszyscy "ch** nie zoptymalizowali gry i wydają wersje beta" a w 90% gier które mają obsługę DX9 i DX11 wyglądają tak że na gołe oko w jakości obrazu różnicy nie zobaczysz zwłaszcza w dynamicznych grach ale za to na DX9 masz więcej fps, pozostałem 10% to takie gdzie i nawet twój sprzęt nie zobaczy różnicy bo będziesz miał taką samą wydajność na DX9 i DX11. Zaraz pewnie ktoś mi napisze "przecież gry które mają obsługe obu dx są już od podstaw spieprzone przez wsteczną kompatybilność" na na taki argument nie jestem w stanie dać żadnej riposty.

            No tak czy inaczej liczę na poprawę od DX12 bo DX11 jak dla mnie miał zarzynać sprzęt żeby nakręcać marketing, niestety okazało się że za bardzo go zarzyna i prawie nic nowego nie oferuje.

            Skomentuj

          13. Marcin Jaskólski
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-03-23 10:12

            wymagania gier które podają producenci niestety bardzo często są brane chyba z sufitu, żeby nie powiedzieć dosadniej

            Skomentuj

          14. kitamo
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-03-23 10:31

            Zero, Ty hcesz mi powiedziec ze nie widzisz roznicy pomiedzy całkowicie statycznym oswietleniem a dynamicznym (cieniowanie, zmiany pory dnia, wydłużające i zmieniające się cienie)?
            nie widzisz roznicy pomiedzy mega ubogą geometrią a tesselacją?
            Samo teksturowanie może być z 16 razy dokładniejsze niż w przypadku DX9 (rozmiar tekstur)
            Shadery które pomagają w tworzeniu efektów postprocessingu ? przeźroczystość która działą prawidłowo i skaluje się przy kilku nałożonych na siebie obiektach o różnej przeźroczystosci ?
            I najwazniejsze - Directx9 nie radzi sobie z wielowątkowością, a DX11 jak najbardziej, i robi tez uzytek z HT.

            To tylko podstawowe rzeczy które przychodza mi do głowy. Zeby taka roznica była pomiedzy DX11 a 12 jak jest pomiedzy DX9 a 11 to bym sie cieszył.
            Najmniej udany był DX10 bo nie wniosl za wiele rzeczy ktore developerzy zdazyli wykorzystac.

            Skomentuj

          15. randallandhopkirk
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-03-23 11:17

            Nie wiem jak ty Zero patrzysz na ekran, ale DX11 to pierwsza wersja DX'a od długiego czasu która przyniosła sporą rewolucję wizualną. Wcześniej to chyba tylko DX7 taką sprawił wprowadzając sporo nowych funkcji, DX8 i 9 w zasadzie tylko udoskonaliły te rozwiązania. DX11 usprawnił także dużo w zakresie oświetlenia, cieni i teksturowania co przytoczył Kitamo, DX9 pod tym względem jest "w lesie". Dobrą stroną DX11 jest też to że wcale nie ma dużych wymagań tak jak to sugerujesz. Nawet na moim leciwym procesorze (6 letnim) i jednej grafice nie spotkałem na razie nowej gry która by nie chodziła co najmniej dobrze, natomiast jest wiele starych gier pod DX9 które w wielu miejscach w rozdzielczość FHD ma problem z osiągnięciem przyzwoitej ilości FPS (pomimo bardzo skromnej oprawy graficznej zupełnie nie przystającej do obecnych czasów). Także wymagania podawane przy obecnych grach przez producentów są mocno wyssane z palca.

            Skomentuj

          16. hrabin1
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-03-23 12:45

            czy po przesiadce na win 10 i directx12 metro 2033 przestanie "klatkować" przy 60 fps pokazywanych przez fraps ? i5/R9 290 8GB ram...no który mądry wie ? przesiadać się z siódemki na dyszkę ? ponoć telemetrie można powyłączać, ale wiąże się to z problemami w aktualizacjach... de facto jeszcze tego nie czuję, ale za chwilę będę czuł....się zmuszony, wręcz sterroryzowany do przesiadki na win10 i poczuje microsfotowego filuta w przysłowiowym, własnym pupalu... a to wszystko również na "własne życzenie", potwierdzone ptaszkiem pod tekstem licencji... różnica po między zakupem siódemki w sklepie, w pudełku, a przejściem na dziesiątkę jest subtelna i ukrywająca się pod pojęciem darmowy... właśnie przyszło mi do głowy, że najlepsza by była piracka wersja z crackowanymi serwice packami i brak dostępu do sieci... ale to raczej niemożliwe i przede wszystkim zabronione przez prawo i lewo...

            Skomentuj

          17. kombajn
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-03-28 11:55

            Cała telemetrie mam wyłączoną i nie ma żadnych problemów z aktualizacjami, stabilnością i czym tam jeszcze.

            Skomentuj

          18. hrabin1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-03-23 12:45

            sorry, był dubelt komantarza

            Skomentuj Historia edycji

          19. Eyesofthesouth
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-03-23 21:20

            dokładnie tak jak mówisz. DX11 to głownie zastój i totalna nieumiejetność wykorzystania mocy obliczeniowej sprzętu ale oczywiscie ktoś na tym zarobił

            Skomentuj

      2. elektronickimordulec
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-03-28 14:11

        Polecam konkret test,a nie jakiś pseudo jak tu

        http://pclab.pl/art68785.html

        Skomentuj

    2. czorcik696
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-22 21:32

      @polios3 Racja. Po ostatnim patchu mam 55 fps tam gdzie miałem 45, tak samo na dx11 jak na 12. GTX970, i5 3570k, 8GB

      Skomentuj Historia edycji

    3. elektronickimordulec
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-24 01:29

      WOW test karta graficznych tyle że ja widzę tu tlyko jedną kartę graficzną :D

      Polecam poniższy art w,którym widać jak powinno robić się testy wydajności...

      http://www.purepc.pl/karty_graficzne/directx_12_vs_directx_11_test_wydajnosci_rise_of_the_tomb_raider?page=0,4

      Skomentuj

    1. Zurawina18
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-03-22 20:23

      Liczy się przede wszystkim ilość obiektów i efektów w grze. Im cięższe obliczenia tym więcej poleceń musi przygotować CPU dla GPU. W grach takich jak Ashes of Singularity obiektów jest dużo, świateł jest dużo a wiec gra mocno obciąża DX11 i pokazuje pazur pod DX12.

      Podobnie będzie w najnowszej części Total War czyli Warhammer. To gra strategiczna ale z walkami w czasie rzeczywistym. Są tam całe oddziały złożone z dziesiątek żołnierzy. Na ekranie możesz mieć kilka takich oddziałów, jakieś miasto lub drzewa. W ekstremalnym przypadku całość może się dziać po zmroku a łucznicy mogą podpalać strzały co generuje dużą ilość dynamicznego oświetlenia.

      Rome 2 z serii Total War miał poważne problemy z ilością 'draw calls' i pojawiały się przekłamania i zawieszenia GPU. Gra była po premierze niestabilna jeżeli gracz miał słabe CPU. W nowym Warhammer autorzy obiecują to poprawić dzięki obsłudze DirectX 12 oraz 64 bitowej adresacji pamięci. Gra ma mieć dzięki temu dostępną dużą ilość pamięci i używane będzie do 16GB a dzięki DirectX 12 ma działać stabilniej na słabszych CPU.

      Na ile Warhammer Total War się uda zobaczymy w maju. Ale zapowiada się że nię będzie wpadki jak z Rome 2. DX12 w tej grze pokaże większy pazur niż w Ashes of Singularity

      Skomentuj

      1. Zurawina18
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-03-22 20:40

        PS:
        Warhammer Total War jest przygotowywany razem z AMD więc będzie w pełni obsługiwał asynchroniczne obliczenia!

        http://www.gamersnexus.net/news-pc/2349-amd-and-total-warhammer-enter-dx12-partnership

        Skomentuj

  2. wilczur84
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-03-22 17:48

    ddr4 taktowane na 3000MHz też pewnie podciągają wyniki i3...

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-03-23 01:16

      testowalem i powiem szczerze ze pomiedzy 2400 a 3000 praktycznie na granicy błedu pomiarowego.

      Skomentuj

  3. tymczas_dla_TSa
    Oceń komentarz:

    15    

    Opublikowano: 2016-03-22 17:59

    "Finalnie w artykule znajdą się testy czterech kart graficznych"

    Ja bym jeszcze prosił o dodanie jakiejś karty poprzedniej generacji (np gtx 760 - 780). Są to karty częściowo zgodne z DX12, teoretycznie powinno wszystko działać.

    Sam mam właśnie bardzo mocną poprzednią gen i nie uśmiecha mi się teraz przed Pascalem wymieniać GPU (bo na co w moim przypadku?), a zagrać czasem lubię i jak sądzę wielu posiadaczy kart gtx7xx również.

    pozdrawiam

    Skomentuj

    1. arnakus
      Oceń komentarz:

      11    

      Opublikowano: 2016-03-22 18:20

      Popieram kolegę. Dobrze byłoby zobaczyć testy na słabym, średnim i dobrze wypasionym sprzęcie aby zobaczyć "zyski i straty" oczywiście w miarę możliwości. A swoją drogą wyszły tylko 3 gry i to niezbyt dobrze zoptymalizowane? Spodziewałem się również patchy do starszych gier dających wsparcie DX12. A tu nic.

      Skomentuj Historia edycji

      1. renholder1987
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-03-23 01:45

        Miejcie pretensje do zielonych,że co roku trzeba by zmieniać kartę,żeby korzystać z dobrodziejstw najładniejszych gier... Niestety ich karty projektowane są na rok :P Potem wychodzi ze nie ma wsparcia dla nowych rozwiązań no ale physx i cuda wianki :D

        Skomentuj

      2. Eyesofthesouth
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-03-28 11:56

        te patche do starszych gier to raszej nic nie dadzą. Z gówna (dx11) złota nie zrobisz

        Skomentuj

    2. Marcin Jaskólski
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-23 10:13

      zobaczę co da się zrobić, na razie Denuvo gra mi na nerwach :/ GTX 980 mam już praktycznie skończoną

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-03-23 10:32

        ale co by nie mowic jest to sposob na ograniczenie w koncu account sharing ;) i to skuteczne nawet.

        Skomentuj

  4. Eternal1
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-03-22 19:01

    Za jakiś czas skończą się te "namiastki" i "protezy" a zaczną pojawiać się gry i silniki od podstaw pisane dla Vulkan/DX12. Wtedy porozmawiamy o różnicy.

    Skomentuj

    1. Zurawina18
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-03-22 20:29

      Ja czekam do maja na Warhammer Total War. Pomimo że gra będzie obsługiwała zarówno DirectX 11 jak i DirectX 12 to ten drugi powinien pokazać pazur. Bo w tej grze jest gigantyczna ilość jednostek na ekranie. A duża ilość geometrii, animacji, efektów to duża ilość 'draw calls' czyli DX11 będzie miał z tym problem (co było widać już przy starszym Rome 2 Total War). DX12 powinien się w tej grze ładnie prezentować, możliwe że lepiej nawet niż w Ashes of Singularity.

      Zobaczymy za dwa miesiące po premierze Warhammer Total War. Ale czuje że będzie dobrze

      Skomentuj

  5. Tomeg
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-03-22 19:17

    Dlaczego Hitman celuje w Lare na pierwszym obrazku?

    Skomentuj

    1. tymczas_dla_TSa
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2016-03-22 19:31

      Spostrzegawczy jesteś +

      Nie doszukiwałbym się tu niczego, po prostu pewnie tak grafikowi "wyszło". :)

      Skomentuj

      1. Snack3rS7X
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-03-23 00:14

        To chyba jakiś żart, przecież to ewidentny podtekst, redaktor też ma oczy : )

        Skomentuj

  6. azghard
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-22 19:21

    Tak w skrócie to jaram się strasznie.
    Jak dla mnie, to w końcu koniec pewnego okresu stagnacji. Czas najwyższy aby coś się ruszyło, tutaj mamy konkretne, choć dopiero pierwsze kroki na przód.

    Skomentuj

  7. jwq007
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-22 19:22

    @tomeg bo jej nie lubi

    Skomentuj Historia edycji

  8. qverious
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2016-03-22 19:41

    Wyniki w Hitmanie wyglądają optymistycznie, fajnie by było gdyby się okazało że dzięki DX12 już FX-6350 ma wystarczającą moc żeby nie być wąskim gardłem w żadnej grze. Zawsze to 500zł oszczędności względem i5-6600K.

    Skomentuj

    1. palamander
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-03-22 23:54

      Uważaj bo moderator NOWAJ znajdzie sposób żeby usunąć Twoją osobę z portalu:) Nie po to dostaje spazmów,banuje każdego,i twierdzi że AMD FX KATEGORYCZNIE nie nadaje się do żadnych gier,żeby przełknąć spokojnie to co napisałeś:)

      Skomentuj

    2. ohoho
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2016-03-23 00:21

      W końcu po 4 czy tam po 5ciu latach mój FX-6300@4.9Ghz rozwinie skrzydła, "opłacało" się czekać :3

      Skomentuj

  9. cinyrk
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-03-22 21:19

    Napisze tylko, że nie ma dużej różnicy w 4k w Rise of the Tomb Raider na 390x i FX8350. Jestem nieco rozczarowany, ale jednak taka rozdzielczość tak obciąża kartę graficzną, że ograniczenie opóźnień procesora przy DX12 niewiele daje.

    Skomentuj

  10. 3ndriu
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-03-22 21:36

    To dobrze że Denuvo chroni nas przed złem tego świata jakim jest piractwo. Cała redakcja winna się wstydzić swych czynów, tak propagować podobne zachowania... ech.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Snack3rS7X
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2016-03-22 21:54

      A jesteś twórcą gier że tak Ci piractwo przeszkadza? Bronisz swoich czy cudzych interesów?

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-03-23 01:18

        ktos tu chyba nie słyszał o najpotezniejszej broni internetów - o sarkazmie

        Skomentuj

        1. Snack3rS7X
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-03-23 03:31

          A faktycznie nie skapnąłem się, mój błąd :D

          Skomentuj

  11. Snack3rS7X
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2016-03-22 21:56

    A to ciekawe bo opublikowany przez serwis notebookcheck test gry Hitman zarówno w DX11 i DX12 mówi zupełnie coś innego, tam jest różnica nawet 10kl/s na korzyść DX11? I co? I jajco, albo nie - "postęp" :D : )

    " Powodem publikacji "w odcinkach" jest... system antypiracki Denuvo. Po przekroczeniu pewnej liczby zmian w konfiguracji blokuje on gry na 24 godziny, więc nie ma możliwości zrobienia testów za jednym zamachem."

    Hahhaahhahahaha :D

    Skomentuj

  12. powerzx
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-03-23 08:48

    Jestem rozczarowany wydajnoscia DX12, mialo byc szybciej, ladniej, a jest jak "zawsze".

    Skomentuj

    1. john rambo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-03-23 09:31

      Czytałeś dokładnie tekst? Chyba nie...

      Skomentuj

  13. boliv4r
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-23 10:23

    Zrobić jakiś test przy użyciu gtx 970 i i5 3gen? :D

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-23 13:28

      nie

      Skomentuj

  14. jarekzon
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-03-23 12:30

    Miała być rewolucja, jak w przypadku Lightrooma 6, a później okazało się jak zawsze, że jest słabo, a w przypadku Lightrooma 6 totalna kicha. Morał jest taki, żeby nie kupować najnowszych rzeczy, i nie być frajerem, którego firmy wykorzystują do darmowego testowania swoich produktów.

    Skomentuj

  15. TomPo75
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-23 16:10

    Wszystko zależy czy gra była pisana pod DX12 i przy okazji obsługuje DX11 czy DX12 zostało doczepione na końcu by na pudełku PR miał co napisać.
    Za wcześnie na takie testy, dopiero nowe gry, nowe architektury kart obydwu firm pokażą co to jest warte, ale potencjał jest - z założenia choćby że będzie wykorzystywany async i multi core.

    Skomentuj

  16. PanBułka
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-03-24 03:23

    Niby test kart graficznych, a mowa jest tylko o ASUSie STRIX Radeon R9 390X!
    Ale fakt faktem, że ta karta robi robotę, nie rozumiem bojówki zielonych.

    Skomentuj

  17. Baldur
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-25 01:57

    To głupota testować np FX 63XX bez OC .Te procki OK bez OC są słabsze fakt, ale kto je kupował z myślą żeby chodziły na fabrycznych ustawieniach !? Po OC FX63XX które sa DUŻO starsze (i podobno takie złe ahhaahha) od tych "wspaniałych" i3 okazałyby sie pewnie co najmniej równe :)
    Czy nie można zrobic testow bardziej "rownych " ??Przeciez te procki dzieli duża różnica cenowa.Tylko pogłębiacie przekonanie naiwnych ludzi, że tylko INTEL jest OK.

    Sponsor nie pozwala ???

    Skomentuj

  18. Baldur
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-03-25 02:14

    Jak dajecie FX z przed 3 lat to dajcie intela 3 letniego !!!!!!!!!

    "Sponsor" nie pozwoli porównać rzetelnie ??To po co robicie ludziom z mózgów siano.
    Fakt FX6350 to najgorsze gu jakie mogliście dać pod względem ceny!!!!!! A gdzie jest równy cenowo do i3 6100 FX-8320E ???

    BRAWO !! BRAWO !! Redakcjo widać jak ktoś tu jest "bezstronny" i "rzetelny".

    Skomentuj

  19. Foxy the Pirate
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-03-25 10:16

    Wrzuć jeszcze z 5 wykrzykników i 8 znaków zapytania a napewno ktoś weźmie twoją opinie pod uwagę.

    Skomentuj

    1. Baldur
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2016-03-25 10:33

      Żal :)

      Skomentuj

    2. Baldur
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-25 10:38

      Foxy the Pirate
      "Nazwa zestawu:Ten, na którym was troluje."

      Czyli dziecko co intel robi w buxx :)Nagle sie okazuje ze AMD ma lepsze procki z przed 3 lat niż intel teraz a troll nie moze tego znieść :)

      Skomentuj

      1. Foxy the Pirate
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-03-25 11:37

        Nie no przejrzałeś mnie, intela i cały ten spisek - niewidzialna ręka rynku. Nawróciłeś mnie, dzięki ci za to. Wymienie swoje e5 2699 v3 w duecie na jakieś lepsze 3 letnie od AMD.
        Tak na marginesie, skoro 17 minut zajmuje ci wymyślenie słowa "żal" to ja mogę być dzieckiem, ale ty jesteś pełnonetnim kretynem.

        Skomentuj

  20. cARALooH
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-28 12:19

    Rewolcuje. Szczegolnie w gameplayu.
    Formard+jump

    Skomentuj

  21. jeomax.co.uk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-28 15:03

    Jakoś podejrzliwie podchodzę do "odkryć" ludzi, którzy skojarzyć poprawnie zasad ortografii nie potrafią ("z przed" - podwójny babol), a silą się na odkrywanie spisków.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!