Gry

DiRT 3 - testy CPU, RAM i Vintage

opublikowano przez Maksym Słomski w dniu 2011-05-28

Test: Pamięć RAM

DiRT 3: RAM (karta 6970)
1920x1200, ultra, MSAA x8

4 GB @1600 MHz 61
51
4 GB @1333 MHz 61
51
2 GB @1600 MHz 60
50
2 GB @1333 MHz 60
49
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Producent w podawanych przed premierą minimalnych wymaganiach zapewniał, że DiRT 3 zadowoli się nawet 1 GB pamięci RAM. Nie miałem niestety okazji sprawdzić jak gra zachowa się przy jednej kości pamięci o pojemności 1 GB. Przeprowadzone przeze mnie pomiary wykazały, że 2 GB starczą w  zupełności. Różnica pomiędzy dwoma a czterema gigabajtami mieści się w  granicy błędu pomiarowego.

Test: Wydajność procesora

DiRT 3: CPU (karta 6970)
1920x1200, ultra, MSAAx8

Intel Core i5 750
4 rdzenie @3,7 GHz
62
51
Intel Core i5 750
3 rdzenie @3,7 GHz
62
51
Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz
62
51
Intel Core i5 750
1 rdzeń @3,7 GHz
48
32
   
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2,66 GHz
61
50
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2,66 GHz
60
50
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2,66 GHz
60
50
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2,66 GHz
34
24
   
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz
60
50
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2 GHz
60
50
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2 GHz
52
38
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2 GHz
26
18
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Nie wiem skąd Codemasters wytrzasnęło procesor Core i7 w wymaganiach zalecanych. Wiadomo, od przybytku głowa nie boli, ale czy jest niezbędny? Pewnie że nie! Dopiero po przełączeniu na jeden rdzeń DiRT 3 zaczynał wołać o więcej mocy obliczeniowej. Trudno mówić tu o  jakimkolwiek wykorzystaniu czterech rdzeni. Z resztą sami spójrzcie na wykresy.

Test Vintage

DiRT 3: Vintage
8600 GT OC

1280 x 1024 low 45
35
1280 x 1024 medium 35
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

GeForce GT 8600 OC radził sobie z DiRT 3 dopiero po znaczącym zredukowaniu rozdzielczości i ustawień graficznych. Przy ustawieniach ogólnych średnich nie powinniśmy napotkać na większe spadki płynności animacji. Rozdzielczość 1280 x 1024 oraz ustawienia "medium" wydają się najodpowiedniejszymi. Niestety po zmianie konfiguracji na "high" miał miejsce piękny pokaz slajdów. DiRT 3 przy ustawieniach średnich wygląda znośnie, także właściciele kart na tym poziomie wydajnościowym mogą spać spokojnie.