Karty graficzne

Platforma testowa, metodologia

przeczytasz w 2 min.
 Procesor:
Intel Core i7 920 2,66 @3.5 GHz
 Płyta główna:
ASUS Rampage II Extreme
 Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
 Chłodzenie:
Noctua NH-D14
 Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12
Zasilacz:
Chieftec CFT-620-A12S 620 W
Monitor:
NEC 2470WVX
Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 Ultimate 64 bit PL
  • ASUS GeForce GT 430 1 GB – ForceWare 260.77
  • Gigabyte GeForce GT 240 512 MB DDR3 – ForceWare 258.96
  • Gigabyte GeForce GTS 250 1 GB – ForceWare 258.96
  • MSI Radeon 5570 512 MB – Catalyst 10.9
  • HIS Radeon 5670 512 MB – Catalyst 10.9
  • ASUS Radeon 5750 1 GB– Catalyst 10.9

Metodologia testowa

3DMark Vantage
Tryb: Performance, 1280x1024.
Podajemy wynik GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego).

Battlefield: Bad Company 2
Tryby: 1024x768, 1280x1024, 1680x1050. Detale jakości grafiki: Maksymalne (HBAO Off). Środowisko testowe: DirectX 10.
Testów dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B w początkowej fazie zimowych misji. Ilość klatek zliczał program Fraps.

Crysis
Tryby: 1024x768, 1280x1024, 1680x1050. Detale jakości grafiki: High Detail. Środowisko testowe: DirectX 9.
Testy wykonywaliśmy przy pomocy wbudowanego narzędzia testującego. Ilość klatek zliczał program Fraps.

CMR: Dirt 2
Tryby: 1024x768, 1280x1024, 1680x1050. Detale jakości grafiki: Ultra Detail. Środowisko testowe: DirectX 9. Test polegał na przejechaniu kawałka odcinka trasy w Chorwacji, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Mafia II
Tryby: 1024x768, 1280x1024, 1680x1050. Detale jakości grafiki: Maksimum oprócz wyłączonego PhysX. Wykorzystaliśmy wbudowany benchmark. Średnią i minimalną ilość kl./s zliczał Fraps.

Metro 2033
Tryby: 1024x768 AF x4, 1280x1024 AF x4, 1680x1050 AF x4. Detale jakości grafiki: Normalne. Środowisko testowe: DirectX 9. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

STALKER – Zew Prypeci
Tryby: 1024x768, 1280x1024, 1680x1050. Detale jakości grafiki: Max Detail. Środowisko testowe: DirectX 10. Pomiaru dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. W tym czasie była wyliczana średnia oraz minimalna ilość klatek/s przy pomocą programu Fraps.

Resident Evil 5
Tryby: 1280x1024, 1680x1050, 1920x1200. Detale jakości grafiki: Maximum. Środowisko testowe: DirectX 10. Wydajność mierzyliśmy w początkowej fazie wbudowanego testu. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.