Karty graficzne

Testy: Gry c.d.

przeczytasz w 2 min.

Mafia II

Jest to druga część gangsterskiej gry, która przenosi nas do miasta Empire Bay. Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością. Zobacz artykuł Mafia II - recenzja i testy wydajności.

Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16

Radeon 5970 2GB (725/1000) 87
54
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 81
38
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 81
51
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 78
51
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 70
40
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 69
31
Radeon 5870 1GB (850/1200) 61
37
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 57
33
Radeon 6870 1GB (900/1050) 56
34
Radeon 6850 1GB (775/1000) 47
27
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 45
23

Mafia II - DX9
1920x1200, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 69
41
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 66
36
Radeon 5970 2GB (725/1000) 64
40
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 63
29
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 57
33
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 56
32
Radeon 5870 1GB (850/1200) 51
28
Radeon 6870 1GB (900/1050) 47
26
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 45
27
Radeon 6850 1GB (775/1000) 38
22
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 35
17

 

W Mafii II karta GeForce GTX 570 zaprezentowała dobre osiągi. Pod względem minimalnej liczby wyświetlanych kl./s była niewiele wolniejsza od GeForce’a GTX 580, a GeForce’a GTX 480 zostawiła w tyle.

Resident Evil 5

Gra dla fanów mordobić, zombie i oczywiście filmu o tym samym tytule. Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.

Resident Evil 5 - DX10
1680x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 193
144
Radeon 5970 2GB (725/1000) 180
132
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 147
110
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 144
112
Radeon 5870 1GB (850/1200) 126
90
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 121
90
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 118
88
Radeon 6870 1GB (900/1050) 113
83
Radeon 6850 1GB (775/1000) 98
72
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 96
74
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 79
61

Resident Evil 5 - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 158
114
Radeon 5970 2GB (725/1000) 148
112
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 119
95
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 113
87
Radeon 5870 1GB (850/1200) 105
77
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 97
76
Radeon 6870 1GB (900/1050) 93
70
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 87
74
Radeon 6850 1GB (775/1000) 80
60
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 77
59
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 63
47

 

Bohater artykułu w Resident Evil 5 miał co najmniej tak dobrą wydajność, co układ graficzny GeForce GTX 480 i sporo lepszą od GeForce’a GTX 470. Nie udało się natomiast zdetronizować Radeona 5870, który jest zresztą trochę tańszy. Niemniej jednak GeForce GTX 570 oferował w tej grze bardzo dobrą wydajność, rzędu kilkudziesięciu kl./s, dzięki czemu grało się komfortowo.

STALKER: Zew Prypeci

Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 114
100
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 97
86
Radeon 5970 2GB (725/1000) 89
75
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 89
78
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 84
74
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 78
68
Radeon 5870 1GB (850/1200) 70
65
Radeon 6870 1GB (900/1050) 68
62
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 65
58
Radeon 6850 1GB (775/1000) 58
52
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 55
49

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 97
86
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 84
69
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 82
71
Radeon 5970 2GB (725/1000) 81
71
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 70
63
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 68
60
Radeon 5870 1GB (850/1200) 58
53
Radeon 6870 1GB (900/1050) 56
50
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 54
47
Radeon 6850 1GB (775/1000) 49
45
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 47
42

 

Ostatnia część Stalkera jest kolejną grą, gdzie GeForce GTX 570 może się pochwalić lepszymi rezultatami od kosztującego podobnie GeForce’a GTX 480. Karta ta oferowała także lepsze wyniki niż Radeon 5870. Najnowszy akcelerator NVIDII oferuje wystarczającą szybkość, aby móc bezproblemowo grać w rozdzielczości 1920x1200.

Metro 2033

Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki! Zobacz artykuł Metro 2033 – recenzja i testy wydajności.

Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x0, AF x4

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 48
33
Radeon 5970 2GB (725/1000) 43
28
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 41
31
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 39
24
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 36
27
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 35
26
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 28
21
Radeon 5870 1GB (850/1200) 28
18
Radeon 6870 1GB (900/1050) 28
20
Radeon 6850 1GB (775/1000) 24
16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 21
14

Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 39
26
Radeon 5970 2GB (725/1000) 35
23
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 34
25
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 31
16
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 29
21
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 29
21
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 23
16
Radeon 6870 1GB (900/1050) 23
16
Radeon 5870 1GB (850/1200) 22
15
Radeon 6850 1GB (775/1000) 20
13
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 17
11

 

W tym wymagającym tytule GeForce GTX 570 miał sporo pracy i nie był w stanie zapewnić wystarczającej płynności animacji. Pocieszający jest natomiast fakt, że udało się osiągnąć porównywalną wydajność jak na modelu GTX 480.