Gry

Miejsce 4 – Metal Gear Solid 4 Guns Of The Patriots

przeczytasz w 1 min.

Platforma:PlayStation 3
Wydawca:Konami
Premiera:12 czerwca 2008
Budżet:50 – 70 mln USD

Epickiej sagi akt czwarty i zarazem pierwszy na konsoli PlayStation 3. Twórca serii, Hideo Kojami, zrezygnował w końcu z archaicznego widoku z góry, zmieniając perspektywę na trzecioosobową, po sukcesie i pozytywnych komentarzach fanów na temat drugiego wydania trzeciej części o podtytule Subsistence, gdzie po raz pierwszy w serii został użyty widok z perspektywy trzeciej osoby.

Dla tych, którzy jakimś cudem nie słyszeli o serii, napiszę, że Metal Gear Solid to taktyczna gra akcji, w której główny nacisk położono na bezszelestną eliminację wrogów i pozostanie niezauważonym. MGS to taki Splinter Cell w wydaniu konsolowym, jednak moim zdaniem przygody Sama są nieco prostsze, a sama fabuła nie ma tej głębi i tylu zawirowań co produkcja Konami.

Guns Of The Patriots są bez wahania najdroższym projektem w całej serii. Szacuje się, że na produkcję tej części przeznaczono od 50 do 70 milionów dolarów. Dokładne dane, jak to zwykle w przypadku japońskich produkcji bywa, nigdy nie ujrzały światła dziennego. Argumentem nie do odrzucenia jest kolosalna wręcz ilość pracy, którą programiści włożyli w ten tytuł. Wystarczy powiedzieć, że niektóre scenki przerywnikowe potrafią trwać od 45 do 90 minut! Od czasu pojawienia się Metal Gear Solid na PSX, długie sekwencje FMV to w serii nowa, świecka tradycja, lecz to, co poczyniono w Guns of Patriots, to już szczyt szczytów. Zespół Kojima Productions zdołał zapełnić całą płytkę Blu-ray, czyli w sumie 50 GB, i to po wytężonych wysiłkach przy kompresji danych. MGS 4 to rewelacyjna gra, obowiązkowy tytuł dla każdego posiadacza konsoli PS3. W tą grę się nie gra. Ją się przeżywa.