Gry komputerowe

Niezły RTS i niezła optymalizacja

opublikowano przez Maciej Słaboszewski w dniu 2017-02-25

Halo Wars 2 PC

Jaka karta graficzna do Halo Wars 2?

Rozdzielczość 1920x1080 (FullHD)

Do zabawy w tej ciągle najpopularniejszej rozdzielczości wystarczy praktycznie każda współczesna karta graficzna. Nawet najsłabszy w zestawieniu RX 460 zapewniał średnio ponad 30 kl/s. Jeśli ktoś celuje w 60 klatek na sekundę, to będzie potrzebował minimum karty pokroju RX 470.

Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)

Po podbiciu rozdzielczości niewiele się zmieniło przekrojowo. Granicę 30 kl/s przekraczają nawet relatywnie słabe konstrukcje typu GeForce'a GTX 960 czy 1050 Ti. Zabawę przy średnio 60 klatkach na sekundę zapewni już Radeon RX 480 lub GeForce GTX 1060.

Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)

W najwyższej testowanej przez rozdzielczości, rozsądne minimum (dla RTS), a więc granicę 30 kl/s przekroczył Radeon RX 480 jak i GeForce GTX 1060. Jeśli natomiast ktoś celuje w absolutnie komfortową rozgrywkę to średnio ponad 60 klatek na sekundę zapewni tylko GTX 1080.

Poziom przyzwoitości osiągnięty

Halo Wars 2 to idealny przykład solidnie wykonanej pracy pod względem optymalizacji. I choć grafika zdecydowanie nikogo tutaj nie powali, to trudno było oczekiwać pod tym względem ósmego cudu świata mając na uwadze, że jest to strategia.

Halo Wars 2 PC

Gra zdecydowanie preferuje karty GeForce, choć należy w tym miejscu dodać, że Radeony nie odstają jakoś znacząco. Różnica między GTX 1060, a RX 480 zazwyczaj zamyka się w kilku kl/s na korzyść tego pierwszego. Warto też dodać, że oba modele umożliwiają komfortową rozgrywkę w rozdzielczości QHD, a nawet 4K nie jest poza ich zasięgiem pod warunkiem, że nie przeszkadza wam zabawa przy 30 kl/s.

marketplace

Komentarze

12
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ogłoszenia na weekend:

    1. Przez pierwsze kilka dni poziom frustracji przy testach Halo Wars 2 był bardzo wysoki. Problemy z serwerami, toporne menu, wywalanie RTSS.

    2. Łatka na dzień premiery poprawiła część bolączek, ale zdecydowanie nie wszystkie.

    3. Jakbym oceniał grę przed oficjalną premierą to pewnie wystawiłbym jej 4/10, teraz po ponad tygodniu mogę powiedzieć, że nieco się do niej przekonałem, zapewne częściowo z powodu sentymentu jakim darzę C&C: Red Alert 2. Na dziś to takie 6/10.

    4. Mikropłatności w trybie Blitz to jakaś porażka. Takie praktyki zdecydowanie należy piętnować w produkcjach, które trzeba najpierw kupić (a cena niska nie jest).

    5. Multiplayer to jedna wielka loteria, serwery często padają.

    6. Kampania to jakieś 7-8 godzin gry.

    7. Ciekawe czemu zabrakło crossplay pomiędzy graczami PC i Xbox One? :-)))

    8. Gdyby ktoś czuł nieodpartą chęć napisania, że na swoim Radeonie XXX czy GeForce XXX osiąga XXX kl/s i skąd my w ogóle wzięliśmy te wyniki, to polecamy najpierw przeczytać przynajmniej dwa ostatnie akapity przy założeniach testowych na stronie pierwszej.
    Zaloguj się
  • avatar
    No i słucham teraz tych ludków którzy pisali o złej optymalizacji gry bo dla ultra zostało podane 1080ti.
    Na 1080 można pograc w 4k i ultra bez problemu i gra zalicza tylko czasami spadki animacji powyżej 60fps, na 1080ti będzie stale powyżej 60fps.

  • avatar
    No nic pora niedługo wreszcie przesiąść się na Win 10. Forza H3, Gears of War 4, teraz Halo Wars 2. To porządne argumenty do przesiadki. Powiedzcie mi tylko, czy HDD pod 10 wystarczy czy jeszcze mam się w SSD pchać?
    Zaloguj się
  • avatar
    za taką cene to niech se to wsadzą tyle to kosztował w dniu premiery wiesław + 1 dodatek a pod względem graficznym do tej pory wygląda lepiej jak ten chłam dziekuje