Na topie

Ocena

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Smartfony

A A

I tak dotarliśmy do końca naszej recenzji. W tym momencie naszym zadaniem jest wydanie opinii i przyznanie ewentualnych wyróżnień. Mimo iż HTC One, który trafił w nasze ręce nie był wyposażony w ostateczną wersję oprogramowania, postanowiliśmy przyznać oceny. W trakcie testów na pokład smartfona trafiła, dostarczona drogą OTA, aktualizacja, która pokazała, że można jeszcze usprawnić działanie HTC One.

Wiążemy z tymi poprawkami oprogramowania duże nadzieje. Oprócz drobnych poprawek w interfejsie, lepiej działającego menedżera aplikacji i listy ostatnio uruchomionych narzędzi, oczekujemy przede wszystkim zmian w działaniu aparatu cyfrowego. Dlaczego? Przyznajemy, że oczekiwaliśmy znacznie lepszej pracy kamery cyfrowej. Fakt, pogoda w ostatnich dniach nie sprzyjała ładnym zdjęciom. Gdyby HTC One dysponował zwykłym aparatem bez super technologii, zdjęcia ocenilibyśmy jako bardzo dobre jak na urządzenie z tak małą matrycą. Jednak Ultrapiksele, relatywnie duży rozmiar piksela w stosunku do konkurencyjnych konstrukcji, każą bardzo krytycznie podejść do tego elementu smartfona.

Dużo można poprawić samym oprogramowaniem. Chociażby wzbogacić menu o opcje wyboru jakości zapisywanych zdjęć i korekty ekspozycji. Zresztą moc obliczeniowa chipsetu Snapdragon 600 jest tak duża, że HTC może pokusić się o wprowadzenie i innych ciekawych funkcji w aparacie cyfrowym. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie związane z Nokią Lumia 920 także było niemiłe, a teraz jest to bardzo chwalony fotosmartfon.

Pomijając ten drażliwy aspekt działania HTC One zmuszeni jesteśmy określić go jako … bardzo dobry smartfon. Począwszy od świetnej, a nawet rewelacyjnej biorąc pod uwagę rozdzielczość ekranu, wydajności, a skończywszy na skromnym, ale eleganckim aluminiowym materiale obudowy smartfona. HTC One wygląda dość skromnie, a szara kolorystyka (dotyczy testowanego modelu) sprawia, że nie absorbuje uwagi otoczenia. Jednocześnie nie można wiele zarzucić pod względem wykończenia. Mówiąc inaczej, HTC pod tym względem nie oszczędzało. Znalazło się także miejsce na port podczerwieni sprytnie ukryty w przycisku blokady.

HTC One zapewnia duży komfort pracy, zarówno podczas intensywnego jak i okazjonalnego korzystania z urządzenia. Przekątna 4,7 cala w połączeniu z rozdzielczością 1920 x 1080 pikseli to optymalne parametry dla topowego urządzenia. Większa przekątna jest lepsza z perspektywy multimedialnej, ale uczyniłaby HTC One mniej poręcznym urządzeniem. Z kolei przy mniejszej nie poczulibyśmy korzyści z dużej rozdzielczości wyświetlacza. Podczas przeglądania sieci na HTC One nawet teksty pisane malutką czcionką, na przykład przy wyświetlaniu pełnej wersji witryny, można swobodnie odczytać.

Czułość ekranu na dotyk również wydaje się wyważona. Nie jest on zbyt czuły, a zarazem wystarczająco użyteczny. Jedynie problemy z obsługą zwykłymi rękawiczkami troszkę nas zaskoczyły.

Specyfikacja, czyli czterordzeniowy chipset Snapdragon 600 z GPU Adreno 320 i 2 GB pamięcią RAM, to obecnie najlepsze, co można otrzymać w smartfonie. Warianty tego samego chipsetu stosują konkurencyjne 5-calowe smartfon Sony Xperia Z i LG Optimus Pro. Wariant z nieco słabszym GPU znalazł się także w ASUS Padfone Infinity, a właściwie w module smartfonu. Gdyby jeszcze HTC One pozwalał na wymianę akumulatora i instalowanie dodatkowych kart pamięci. Ale taki już los topowych konstrukcji i cena za idealnie spasowaną obudowę o niewielkiej grubości.

HTC One będzie wiernym towarzyszem, którego chętnie wyciągniemy z kieszeni. I takie oczekiwania względem użytkowników miał producent tworząc narzędzie HTC BlinkFeed. Pojemność akumulatora 2300 mAh, którą odczytaliśmy ze specyfikacji, napawała nas obawami o zbyt krótki czas pracy. A jednak HTC One dało się użytkować przez dwa dni (przy średnim obciążeniu), a czas odtwarzania wideo około 7 godzin na ekranie Full HD to wynik satysfakcjonujący. Pod względem czasu pracy na akumulatorze HTC One wypada podobnie jak Samsung Galaxy S III.

Smartfony z ekranami Full HD dopiero zaczynają szturmować rynek, ale już wiemy, że walka zapowiada się ostra. Wszelkie znaki wskazują, że HTC One będzie miał w niej sporo do powiedzenia.

 

  Opinia redakcji
 

plusy:
ekran S-LCD3 o bardzo dobrej jakości obrazu
optymalna przekątna ekranu 4,7 cala
rozdzielczość Full HD
nakładka HTC Sense v5
idealnie płynna praca systemu i podstawowych aplikacji
bardzo dobra jakość dźwięku
dwa głośniki na przedniej ściance
bardzo wydajny, czterordzeniowy procesor
duża ilość pamięci RAM
bardzo długa praca na baterii
świetna jakość wykonania aluminiowej obudowy
ciekawy agregator treści HTC BlinkFeed
narzędzia HTC Zoe dla fotografowania i przeglądania zdjęć i filmów
obsługa MHL i NFC
Bluetooth 4.0

 

minusy:
dźwięki systemowe czasem są zbyt donośne
brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki
przeciętna jakość zdjęć jak na urządzenie, które chwali się stosunkowo dużym rozmiarem piksela
nie wszystkie narzędzia systemowe działają tak jak oczekujemy
obudowa wyczuwalnie nagrzewa się podczas pracy

 

Ocena:
Jakość wykonania:
super
Ergonomia - sprzęt:
dobry plus
Sterowanie dotykiem: super
Wymiary i waga:
dobry plus
Czas pracy na baterii:
dobry plus
Oprogramowanie:
dobry plus
Jakość wyświetlacza:
super
Jakość dźwięku:
super
Wydajność ogólna: super
Wydajność 3D: dobry plus
Ilość akcesoriów: zadowalający
Ogólna ocena:

Szacowana cena w dniu publikacji testu: 2800 zł (sprzedaż rusza w marcu)
 dobry produkt benchmark.plsuper wydajność benchmark.pl

 

Odsłon: 270701 Skomentuj artykuł
Komentarze

100

Udostępnij
  1. dziarsky
    Oceń komentarz:

    -20    

    Opublikowano: 2013-02-26 21:34

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    1. Obudowa zrobiona na wzór iPhonea 5 może się niszczyć równie szybko jak ta z iPhone 5.
    2. Ta klasa sprzętu nie powinna mieć wykończenia topu, na którym tak wyraźnie widać krawędź między ramką a ekranem.

    Reszta to w zasadzie same plusy.

    Skomentuj

    1. Truth
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-27 11:12

      Obudowa podobna ???? znaczy się prostokątna ? czy może chodzi ci o zaokrąglone boki które są we wszystkich smartphonach od samego początku ??

      Co do testów zdjęć, "ultrapiksele" mają w teorii zwiększyć ilość światła wychwytywanego przez matryce , więc bardziej testowałbym zdjęcia w ciemności , zakres tonalny , szum a w dzień obiekty w ruchu bo to na tym polu powinien ten aparat ma błyszczeć na tle konkurencji.

      Skomentuj

      1. gagex123
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2013-02-27 12:22

        Tak będzie z prostej przyczyny - seria galaxy s samsunga ma mocny fundament i jest wyczekiwana, tak jak nowy iphone. HTC na dobrą sprawę dopiero drugi rok będzie prezentować swoją odpowiedź - zaczęło się z one X/X+ i teraz testowany ONE. Z pewnością ujednolicając nazewnictwo tak jak iP 1/2/3/4/5, galaxy S 1/2/3, ludzie szybciej by złapali, że to kolejny 'must-have" na rynku.
        Pół roku temu sam miałem dylemat między S3 i one X. Wybrałem ten drugi ze względu na atrakcyjniejszą cenę (300zł mniej). Po tym czasie mogę powiedzieć, że szkło na ekranie i obiektywie tylnym jest zbyt delikatne. Reszta na "+".
        Tutaj poprawili te błędy, dali jeszcze lepszy ekran i obudowę z metalu. Martwi mnie natomiast ten aparat, bo boki zdjęć są ciemniejsze i mniej wyraźne, sam środek też nie jest rewelacyjny. Błąd programowy, czy jednak matryca wymaga dopracowania?
        Jeżeli nowy Galaxy S znów dostanie obudowę z tubek po paście do zębów, nie będę się zastanawiał ani chwili co wybrać :)

        Skomentuj

      2. Aphelium
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-27 14:13

        Dokladnie. Zaleta aparatu maja byc zdjecia w gorszych warunkach oswietleniowych a w typowych powinien on sprawowac sie podobnie do konkurencji. Pozatym poczekajmy do momentu kiedy tel sie pojawi w sprzedazy. Pojawia sie pewnie poprawki w sofcie tak jak w przypadku Lumii, ktora na dodatek zaliczyla ogromna wtope ze stabilizacja obrazu a teraz jest dla wielu wzorem. Wg mnie HTC stworzylo wyjatkowy telefon. Design pomimo podobienstw ma w sobie cos nowego unikatowego i jesli mialbym porownac do iphona to tylko jakosc wykonania i typ materialow.
        Ile wzorow prostokata mozna wymyslec skoro itak jest tendencja do minimalizmu?

        Wg mnie opinia recenzentow jest stronnicza. Telefon jest swietnie wykonany. I owszem jest to jednolita bryla, widac to na zdjeciu samej obudowy dostarczonej przez producenta. HTC zawsze trzymalo poziom wykonania i miedzy One x plusem a s3 pod tym katem jest przepasc. Oczywiscie znajdziemy rowniez polikarbonowe wstawki, miedzy innymi aby umozliwisc funcjonowanie sieci bezprzewodowych ale jego wykorzystanie ograniczone jest do minium. Pozatym konkurencja ma telefony, ktore w calosci wykonane sa z duzo gorszych materialow.

        Dodatkowo telefon jest dostepny w wersji 64gb jak i 32 gb. Podaliscie 32gb co wyglada zdecydowanie gorzej. Dlatego dla mnie brak karty nie jest problemem. 64gb to itak bardzo duzo. Ja bylem praktycznie zdecydowany na xperie z ale teraz nie mam kompletnie zadnych watpliwosci. Podobaly mi sie kanciaste i plaskie telefony tak jak Z, co rowniez mozna by uznac za zrzyne z iphona 4, ktory jest plaski z tylu i z przodu i pokryty szklem, ale przy takich rozmiarach telefonu jest to po prostu niewygodne, zle trzyma sie ten tel w reku. a z wodoszczelnosci skorzysta sie moze raz na rok? Pozatym dla mnie to ze pojawiaja sie podobne elementy to zadna zrzyna. to ze np iphone mial szklo z tylu i z przodu to znaczy ze zaden inny producent nie moze zrobic takiego telefonu? No bez przesady to juz paranaja i absurd stawiac takie tezy i zarzuty.

        Skomentuj

        1. Aphelium
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-27 14:47

          Pozatym to chyba troche za bardzo czepiacie sie tych zdjec. Jak HTC wprowadzi porawke softu to beda rewelacyjne. pozatym ktos kto wykorzystuje aparat profesjonalnie lub jest bardziej zacietym amatorem to kupi lustrzanke. Dumnie brzmiace 13 mega??? I wy to piszecie? 13 mega w telefonie to efekt wyscigu producentow ktory do niczego nie prowadzi. Czy znajdzie sie ktos kto zdjecia robione smartfonem drukuje na billboardach??? Paranoja. Zdjecia ze smartfonow osiagaja rozdzielczosc, ktora do niczego nie jest potrzebna a tak na prawde tylko pogarsza jakosc zdjec. Jak slysze komentarze w stylu: na prawde? technologia sprzed 5 lat to mi sie smiac che. Z aparatu rozdzielczosci 4,3 mpx uzyskamy fotke, ktora spokojnie wydrukujemy na papierze formatu A4 i to z zapasem, malo ktory monitor dysponuje taka rozdzielczoscia zeby wyswietlic ja nie pomniejszajac przy okazji. Dlatego mysle ze HTC zrobilo odwazny ale dobry krok, mianowicie taki zeby skupic sie na matrycy a nie wielkosci zdjecia bo ilosc mpx wcale nie przeklada sie na jakosc! I nawet jesli nie widac powalajacej poprawy to mysle ze warto isc w ta strone, bo za niedlugo pojawia sie telefony z rozdzielczoscia 20mpx i co z tego?

          Skomentuj

    1. gagex123
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 14:40

      Przez przypadek mój komentarz wylądował 'poziom wyżej'. Pardon :)

      Skomentuj

  2. Hitman3003
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2013-02-26 22:03

    Wszystko super, ale specyfikacja Sony Xperia Z w Waszym porównaniu:

    CPU: 1,5 GHz
    » czterordzeniowy
    » Qualcomm Snapdragon 600 (Krait)
    » GPU: Adreno 300

    jest niezgodna z prawdą, ponieważ brzmi ona tak:

    Qualcomm MDM9215M / APQ8064 ( a więc poprzedniej generacji, nie najnowszej)
    CPU Quad-core 1.5 GHz Krait
    GPU Adreno 320

    Prosze poprawić, pozdrawiam

    Skomentuj

    1. Karol Żebruń
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-26 23:18

      Faktycznie, już poprawione.

      Skomentuj

  3. barwniak
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2013-02-26 22:13

    "Strona 3 - Wewnątrz" sugeruje, że obejrzymy jakie układy zostały wykorzystane w konstrukcji telefonu.

    Skomentuj

  4. infinitimind^2
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-02-26 22:28

    2800 zł?LOL
    Rok poczekać i kupić za 1300zł ;)
    I tak na razie oprogramowanie dogoniło dopiero 2 rdzenie. Za rok jak znalazł.

    Skomentuj

  5. wildthink
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-26 22:30

    Jestem ciekawy, jak prezentuje się tak duża rozdzielczość na tak małej powierzchni. Do niedawna byłem sceptykiem, dopóki nie stałem się posiadaczem Xperii T z ekranem 4,55" i pół HD i powaliła mnie jakość ekranu (czcionka, grafiki). Czy może być jeszcze lepiej na full HD, czy już nie zauważa się różnicy?

    Skomentuj

    1. barwniak
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2013-02-26 22:50

      Zależy od twojego wzroku. Niektórzy ludzie nie widzą nic powyżej 300ppi, ale są tacy co mają udokumentowaną zdolność odróżnienia wzorców do 450ppi.
      Jeśli nosisz okulary rozpraszające, czyli tzw. minusy i je zdejmiesz optymalizując odległość, to i 450ppi będzie za mało :)
      Ale statystycznie to 450ppi dla oka ludzkiego kres jego możliwości, bez względu na warunki obserwacji.

      Skomentuj

    2. Karol Żebruń
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 00:01

      Ja byłem w stanie zauważyć lepszą jakość ekranu w porównaniu z HD o podobnej przekątnej. Nie mówię tego, po to by się chwalić, ale zgodnie z wypowiedzią k.Barwniaka :) da się to jeszcze zauważyć.

      Obraz jest czystszy. Daje się to wyczuć zwłaszcza w przypadku liter - jest po prostu "bosko". Ja np. wyświetlam sobie na ekranie wzorzec ISO12233. Na HTC widać go rewelacyjnie. Na Lumii 920 był również ostrzutki, ale w szczegółach zaczynały się już problemy.

      Ekstra rozdzielczość widać przy witrynach WWW. Przy wideo jest to już dużo mniej istotny zysk. Ważniejsze jak dobrze zakodowano wideo.

      Jeszcze inną kwestią jest to jak producent dobrze wykonał panel. FHD może nie być równe FHD nawet jeśli cyferki mówią inaczej :)

      Skomentuj

  6. Blackshadow
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-26 22:51

    Full body erection!!!

    Skomentuj

  7. raspo
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-26 23:40

    Drażni mnie jak przy kolejnym teście smartfona w wadach widzę: brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki. Myślałem, że wszyscy się już przyzwyczaili, że taki przycisk to raczej bajer, a nie standard, którego niespełnienie jest wadą. Podobnie jako wadę można by podawać brak diody sygnalizującej np. przychodzące połączenie lub wiadomość.

    Skomentuj

    1. dziarsky
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-27 07:00

      I jedno i drugie jest wadą, jakby nie było.
      Brak przycisku do aparatu nie pozwala zrobić zdjęcia z zaskoczenia. Poza tym jeśli np. kręcimy fragmenty koncertu to te ciągłe włączanie ekranu, odblokowywanie i dopiero w nast kolejności robienie fotki to strasznie upierdliwa wada - kto robi zdjęcia ten wie.
      Co niektórzy producenci dodają do nakładek skróty (HTC do nich na szczęście należało), podobnie z audio playerem ale niestety nie wszyscy.
      Np. mój Note2 jako przenośny odtwarzacz mp3 to jest tragedia.

      Skomentuj

    2. andello
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-12-23 20:31

      super że cię drażni, brak jednego i drugiego to dla mnie wada, dla ciebie może nie, no ale jeden woli iść na dziwki, a drugi na mszę katolicką

      Skomentuj

  8. louis
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-26 23:45

    Wymieniam mojego HTC OneX+ na ten model

    Skomentuj

  9. StartX_pl
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-26 23:47

    Zastanawiam się jak to jest, że HTC czyli marka, która tak na prawdę stworzyła potęgę - androida, teraz miota się walcząc o przeżycie.

    Skomentuj

    1. StartX_pl
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-26 23:50

      Kiedyś, gdy mało kto słyszał o androdzie bardziej rozpoznawalne było HTC dźwigające na grzbiecie zielonego giganta, tak samo jak teraz synonimem windows phone jest nokia.

      Skomentuj

    2. raspo
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2013-02-27 00:32

      Mnie tam HTC sprzed kilku lat kojarzy się z Windows Mobile (np. kultowe modele serii Touch). Fakt, że G1 wyprodukowało HTC, ale jak myślę o początkach zdobywania rynku przez Androida to widzę Samsunga Galaxy Spica (GT-i5700).

      Skomentuj

      1. Phantec
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-27 03:38

        Galaxy Spica? chyba tylko w Polsce itp

        Skomentuj

    3. Aphelium
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 15:00

      Bo w dzisiejszych czasach wazniejszy jest dobry marketing niz faktyczna wartosc i jakosc danego produktu.

      Skomentuj

  10. michas002
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-26 23:55

    Czy brak mozliwosci wymianny baterii to celowy zabieg skrocenia zywotnosci czy eliminacji powrotu na rynek wtorny ?

    Skomentuj

  11. R2rrO
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-27 06:31

    No czyli bez rewelacji. Jakość zdjęć przewidywalna i to nie wina sensora... HTC zawsze gorzej wypadało, jeśli chodzi o foto (nawet z normalnymi sensorami) i główna winą był chyba soft. Szkoda, widać w tej kwestii nic się nie zmieniło.
    Brak slotu microSD, to kolejna spora wada (większa, niż brak możliwości wymiany baterii )

    Jak cena spadnie, a spadnie - wtedy można pomyśleć o nim, jako 2 tel.

    Skomentuj

    1. Aphelium
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-27 14:53

      Dla ciebie brak wymiennej baterii to wada a dla mnie ogromna zaleta. przez to telefon jest duzo lepiej wykonany, nic nie trzeszczy i nie rozpada sie na kilka czesci przy upadkach. ja nigdy baterii nie wymienialem i nie dokupywalem a jak ktos chce zapas energii to mozna kupic battery pack i nie martwic sie o brak pradu. teraz niewielkie urzadzaenia tego typu posiadaja nawet do okolo 10000 mah wiec zapas spory. a powiedz mi czy faktycznie zapelniasz te 64 gb? Wiem ze mozna ale to itak duzo. Takze bez przesady. Pewnie wiekszosc z tych co narzeka na brak karty pamieci itak nie zapelnia tego. A ostatecznie mozna pendrive wpiac jak chcesz pakowac do telefonu kolekcje filmow HD.

      Skomentuj

      1. R2rrO
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-02-27 15:41

        To już nawet nie chodzi o wymianę baterii na druga, gdy ta pierwsza się rozładuje - np. będąc w podróży. (choć osobiście, czasami z tego korzystałem)
        Obecnie baterie w telefonach wytrzymują max 2 dni, a przy bardzo intensywnym korzystaniu, zaledwie kilkanaście godzin. Właściwie ładuje się telefon codziennie, a czasami nawet po kilka razy na dzień... Im większa ilość cykli ładowania, tym sprawność (pojemność) baterii spada. Gdy masz dostęp do baterii, po kilku latach można sobie samemu kupić nowa baterię i cieszyć się pełnym czasem działania.
        Jest tez kilka innych zalet z wyjmowalnej baterii (ale nie napiszę o nich tutaj, mimo wszystko, ten kto dba o bezp. będzie wiedział co mam na myśli. ) Podsumowując - wszelkie wymiany / zamiany robisz sam, a nie poprzez serwisy, które często pobierają za to "niewielkie" opłaty...

        Brak slotu microSD ? Tego nie można już wybaczyć ;) Po pierwsze:
        Telefon mógłby być tańszy i posiadając mniejsza ilość pamięci niewietrzeń, a w zamian oferując slot microSD. Karty nie są drogie, wiec dowolnie moglibyśmy rozbudowywać sobie pamięć, wedle własnego uznania. Ja nie oglądam filmów na telefonie (do tego stworzono np. tablety) chociaż czasami zdarza się taka okoliczność - wtedy wkładam kartę z filmami. Następna karta, to np. magazyn różnych fotek, Mp3, kolejna to dokumenty itd.
        Jedna się zapełni, nie przejmuje się tylko wsadzam nową i nadal używam tel. np. nagrywając film w 1080 czy cykając sporo foto.
        Wole dokupić microSD, niż dopłacić 10x tyle do do telefonu, który ma wbudowaną pamięć. PS: Pendrive jest nieporównywalnie większy niż microSD ;)

        Skomentuj

        1. Aphelium
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2013-02-27 16:21

          No wlasnie jesli chcesz podladowac baterie a nie wymieniac to taki battery back jest jak znalazl i to w dodatku bedzie tam duzo wiekszy zapas energii. Co do eksploatacji to mysle ze dzisijsze akumulatory sa duzo lepszej jakosci i po roku czy dwoch latach nie spada az tak zywotnosc - wiadomo zalezy jak kto dba. Rozumiem twoj tok myslenia, ze lepiej kupic telefon z mala pamiecia i dokupic karte bo taniej wychodzi ale mysle ze mimo wszystko z czasem cena tego telefonu spadnie i zatrze sie ta roznica. pamietaj ze to nie iphone, ktory w tej cenie oferuje ci 16 gb a nie 64 ktory jest duzo duzo drozszy. tutaj wersja 32bg bedzie jeszcze tansza. Dla porownania w Xperii Z masz 16 giga plus mozliwosc rozbudowania a cena ta sama. Mozna dorzucic 32gb ale trzeba zaplacic co w sumie daje 48 - itak mniej niz 64 choc podobno mozna wrzucic karte 64 gb i hula ale taka karta to tez wydatek. Wiem ze pendive jest wiekszy ale podaje to tylko jako alternatywe. Takze mysle ze wszystko sie sprowadza do tego ile kto pamieci potrzebuje. Jak dla mnie to itak sporo. A cene telefonu itak uksztaltuje rynek. Cena oferowana przez producenta w przedsprzedazy zawsze jest dosc wygorowana bo jest to swiezy topowy towar i jak ktos chce to niech kupuje od razu.

          Skomentuj

          1. R2rrO
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 19:00

            Oczywiście. Za jakiś czas, cena telefonu spadnie przynajmniej o połowę i wtedy dywagacje nad ceną , pamięcią etc. - nie będą miały sensu. Mimo wszystko, brak microSD zawsze będzie wadą. Brak wymiennej baterii również - no ale, to jest cena jaką trzeba zapłacić za jednolita obudowę.
            Samsung już zrobił kilka modeli z aluminiowa obudowa, gdzie do wszystkiego był dostęp i nic nie strzelało, czy też trzeszczało, wszystko było idealnie spasowane. Jak się chce to można :P Problem w tym, że producentom już sie nie chce - bo skoro można sprzedać obudowę z tworzywa za kilka tysiaków, to po co się wysilać ;)

            Dlatego... Miejmy nadzieje, że poprawią soft i aparat "ożyje" - z świeca w ręku, szukać modeli z mniej niż 5" ekranem o całkiem przyzwoitych bebechach ;) Powinni zrobić identyczny ale z WP8 (byłby wiekszy wybór) ;)

            Skomentuj

          2. Aphelium
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2013-02-27 19:47

            Ja zdecydowanie wole taka obudowe niz pekajacy i trzeszczacy plastik. no da sie ale z jakichs powodow nie robia, trudno ocenic. Ja tez na to licze chociaz ogladam te zdjecia i na prawde nie rozumiem dlaczego taka krytyka. No chyba dlatego ze oczekiwania byly bardzo duze. dla mnie jest itak dobrze a moze bedzie lepiej. ciesze sie ze wyswietlacz pozostal przy rozmiarze 4,7 cala. Dla mnie optymalnie i dla wielu ludzi 5 to juz bardzo duzo takze mysle ze to calkiem dobry ruch.

            Skomentuj

        2. Michur
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2013-02-27 18:11

          Jak masz problem za barerią to kup sobie ładowarki, jedną do pracy drugą do domu a trzecia do auta i problem rozwiązany.
          Jeśli chodzi o kartę pamięcia jestem zdania że lapiej jak producent się tym zajmie i włoży odpowiedniej jakości pamięć. Na forach jest wiele jęczenia co do prędkości działania różnych urządzeń których przyczyna leży właśnie w słabej klasie karty pamięci.

          Skomentuj

          1. R2rrO
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 19:15

            Oj, tu nie o to chodzi:) Sa miejsca gdzie nie ma do czego wpiąć tej ładowarki. Tu z pomocą przychodzą przenośne ładowarki lub po prostu zapasowa bateria.
            Osobiście zdarzyło mi się zajechać kilka baterii. Może trafiały mi się z gorszej serii, wadliwe itp. Ale prędzej czy później ich żywotność po wielu cyklach ładowania spadała tak drastycznie, że jedynym rozwiązaniem była wymiana - groszowe sprawy. Urządzenie dostali 2 życie, było tak dobre jak w dniu zakupu :) Być może obecne baterie sa znacznie wytrzymalsze, mimo wszystko możliwość wymiany - zawsze będzie atutem :)

            Co do microSD - nie zawsze potrzeba wysokich transferów. Choc podobno do nagrywania w wys. rozdziałkach, zalecane są z jak najwyższą klasą. Ja nigdy poniżej klasy 6 nie zjeżdżałem i problemów nigdy nie było:) Zdecydowanie wygodniejsze, od wbudowanej pamięci w telefon - o ile można ją wyjąc bez wcześniejszego wyjmowania baterii ;)

            Skomentuj

          2. Michur
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 20:22

            Musisz bardzo intensywnie eksploatowac fona. Mi wyżej opisany patent z ładowarkami sie sprawdza:) Twoje obawy związane z cyklami rozładowania mogą być słuszne jednak przeciętny użytkownik topowego smartfona rzadko używa tego samego modelu powyżej 3 lat więc później niech się martwi kto inny.
            W przypadku karty sd Ty akurat jesteś świadomym użytkownikiem ale jest masa ludzi która kupuje topowe sprzęty tylko dla lansu i do tego "jakąś tam kartę" a później płacz i narzekanie. Może tego złego marketingu chce uniknąć HTC.

            Skomentuj

      2. infinitimind^2
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-27 15:43

        B o nie miałeś zapewne motki Milestone. Wymienna bateria a fon całkowicie aluminiowy i spasowany na zero. Takie telefony da się zrobić tylko producenci mają to w du...

        Skomentuj

        1. Aphelium
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-27 17:00

          byc moze ale mi to akurat nie przeszkadza wogole ze sie nie da wymienic tej baterii. Mysle ze malo kto, kto kupuje tak drogi telefon uzywa go tak dlugo zeby zajechac baterie

          Skomentuj

          1. R2rrO
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 19:27

            A ja zawsze myślałem, że wydając więcej i kupując lepszy - po prostu będzie mi dłużej służyć :) Gdybym chciał na rok, lub kilka miesięcy - to wybrałbym coś tańszego mniej solidnego. Jeden się zajedzie, to pójdę po inny, nowy.
            Jakoś nie widzę sensu wymieniania co roku urządzenia tylko z tego powodu, że wyszedł nowy model ;)
            Pewnie wiele osób tak robi - trochę się pobawią nowym nabytkiem, sprzedają póki jest jeszcze coś wat i kupują zupełnie inny, nowy model dokładając różnicę. Czy to ma sens? Dla jednych ma, dla innych nie ;)

            Skomentuj

          2. Aphelium
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-02-27 19:56

            No wlasnie dla jednych ma sens dla innych nie. tak samo dla jednych ma sens obudowa zamknieta dla innych nie. wszystko kwestia potrzeb i preferencji i z jakiegos powodu producenci decyduja sie na takie rozwiazania. takze mysle ze nie warto od razu jechac po swietnym produkcie (bo co jak co ale jak dla mnie to sie bardzo postarali i odwalili kawal dobrej roboty) za to ze jest skonstuowany inaczej niz komus pasuje bo dla innych moze to byc zaleta.

            Skomentuj

          3. Aphelium
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 20:27

            No wlasnie okazuje sie ze tak nie jest. Placimy owszem za to zeby sprzet sluzyl dluzej ale wiecej placimy za jego mozliwosci. Mysle ze smartfon za 1000zl bedzie dzialal tak samo dlugo jak ten za 2000. Tak samo mysle ze ktos kto kupuje samochod za 300 tysiecy nie bedzie jezdzil nim przez 20 lat. warto zadbac o sprzet i sprzedac go kiedy jeszcze jest cos wart. Pozatym to jest kwestia indywidualna, kazdy robi jak chce. A ile pamieci musialby miec dla ciebie telefon zeby brak karty nie byl wada? Rozumiem ze nawet jak telefon bedzir mial 200gb to ten brak tez bedzie wada? Wiem ze mozna wyjac karte wsadzic do kompa i kopiowac dane ale wpiac kabel chyba nie jest tak trudno? A do kopiowania nie za wielkich plikow polecam aplikacje typu dropbox czy airdoid ktore synchronizuja sie przez wifi takze wogole nic nie trzeba wpinac.

            Skomentuj

          4. R2rrO
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 22:07

            Brak karty, zawsze będzie wadą. Największą zaletą karty pamięci jest to, że w każdym momencie możemy ją wyjąć i zabrać, razem z zawartością - w ułamku sek. :) Są sytuacje, że "kabelkiem" nie można, a bezprzewodowo trwa długo lub jest niewygodne. Zalet jest naprawdę wiele, dla mnie po prostu mobilność i niewielkie rozmiary :)
            Z chmury, to tylko pada deszcz i od czasu do czasu strzeli jakiś piorun;) Tak szczerze, to musiałbym na głowę upaść żeby cokolwiek przechowywać w chmurze - totalny brak zaufania.

            Skomentuj

          5. Aphelium
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 23:19

            E tam juz tworzysz jakies teorie spiskowe na temat chmury. Tak samo trzymanie kontaktow na koncie google mogloby byc 'niebezpieczne'. Nie mowie o tym zeby korzystac z chmury non stop 'na codzien' bo u nas jeszcze transfer danych jest zbyt ograniczony. Jak bedzie z 5 giga w standardzie transmisji danych to luz. Ja korzystam z dropboxa ale raczej trzymam tam drobne pliki ktore kopiuje na telefon przez neta w domu gdzie limitu nie mam. Ok, karta jest jakims tam nosnikiem danych ale teraz to telefon sam w sobie jest nosnikiem danych. Nie obrazilbym sie jak by ta karta byla ale nie bede plakal jesli jej nie ma bo pamieci jest dosc.

            Skomentuj

          6. Aphelium
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 23:23

            Pozatym dla mnie standard micro usb jest dzisiaj bardziej popularny niz micro sd. Prawie kazdy telefon obsluguje juz ten standard (no moze oprocz iphona...) A wejscie na karte moze i tez zazwyczaj jest ale na zwykla sd do ktorej potrzebny jest adapter...

            Skomentuj

          7. R2rrO
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-28 09:31

            Dla Ciebie teoria spiskowa, dla mnie rozsądek :) Wystarczy poczytać zasady świadczeń podobnych usług... Nie oznacza to, że od razu akurat właśnie mnie, będą chcieli szpiegować itd.
            Ja po prostu nie zgadzam się z ich zasadami, regulaminem, że w ogóle posiadają taka możliwość, bez względu czy będą z tego korzystać czy tez nie. Ewentualnie można sobie coś przenieś na swój WŁASNY serwer, jeśli się takowy posiada. O Google, FB i innych podobnych, nawet nie warto dyskutować. Notorycznie blokuje i usuwam :)

            Oj chyba szukasz takich usprawiedliwień, braku kary pamięci na siłę... Zawsze lepiej ja posiadać, niż jakby jej miało nie być. To producenta nic nie kosztuje dodanie takiego slotu - to groszowe sprawy, dlatego nigdy tego nie zrozumie :) Nadal nie wszystkie urządzenia oferują USB OTG, no i nie zawsze nosisz przy sobie przewód/przejściówkę. Adapter możesz wsadzić do portfela ;)

            Skomentuj

  12. _myN_
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-02-27 08:03

    Połączenie stylistyki różnych telefonów Apple iPhone :)
    O iPhonach można by napisać: połączenie stylistyki różnych telefonów.
    A może po prostu jest to stylistyka wspólna dla smartfonów:
    1) zbliżony do prostokąta kształt
    2) ekran dotykowy zajmujący większość powierzchni
    3) przyciski na dole ekranu
    4) kamera z tyłu urządzenia
    5) funkcja dzwonienia
    6) bateria
    Czy na prawdę wszędzie trzeba się doszukiwać podobieństw do iPhona?

    Tak przy okazji:
    Z tego co mi wiadomo to HTC One X+ ma NFC.
    Nawet One X je ma.

    Skomentuj

    1. R2rrO
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-27 08:38

      Kształt, jako bryła - wszędzie będzie taki sam. No chyba, że ktoś odważy się zrobić okrągły lub trójkątny.

      To drobne szczegóły zawarte w tym "prostokącie" charakterystyczne dla każdego producenta, tworzą indywidualność.
      Żeby stworzyć coś nowego, charakterystycznego, eleganckiego, nowoczesnego, zarazem nie kopiując obecnych wzorców - nie jest łatwo!

      HTC najwidoczniej brakło pomysłów i po raz kolejny, w ostatnim czasie - bezczelnie skopiował wzór innego producenta. Jedynie co pozostało charakterystycznego dla HTC, to plecy z ogromnym podkreśleniem "oka" obiektywu - moim zdanie wygląda to, w kazdym modelu fatalnie. Front to już pożyczone pomysły i nie da sie ukryć, że do złudzenia przypominają modele innych producentów - tu nie chodzi o bryle czy zaokrąglone boki...

      Skomentuj

  13. Tomasz Duda
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-27 08:26

    Genialna maszynka. Szkoda tylko, że jakość fotek znacznie poniżej oczekiwań (przynajmniej moich) ;-) . Poczekam na to co zaprezentuje SGS4.

    Skomentuj

    1. aello
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2013-02-27 14:20

      Może jakość zdjęć nie jest taka jak wszyscy oczekiwali, ale jak spojrzę na jakość zdjęć wykonanych moim smartfonem, to myślę, że nie ma na co narzekać :).

      Skomentuj

  14. hideo
    Oceń komentarz:

    -7    

    Opublikowano: 2013-02-27 10:48

    Xperia Z ogólnie sprawia lepsze wrażenie

    Skomentuj

    1. infinitimind^2
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 15:47

      Nooo. Ich TFT miażdży ;) nawet 3310

      Skomentuj

      1. hideo
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-02-27 21:39

        htc swoją grubością dobija do owej Nokii :P 7.9mm Z, 9.3mm w htc ROTFL to jest gigantyczna różnica

        Skomentuj

        1. Aphelium
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2013-02-27 22:08

          Boze poltora mm to gigantyczna roznica? Jak juz chcesz byc taki dokladny to htc one ma wyprofilowany tyl w ksztalcie luku i przy krawedziach ma tylko 4mm! Wszyscy podkreslaja w kazdym tescie ze telefon pomimo 9,3 (ktore itak jest dosc cienkie) w rece sprawia duzo ciensze wrazenie i swietnie sie go trzyma. Taka byla idea takiego ksztaltu. Jak wezmiesz z do reki to mimo ze jest 'tylko' pare mm wyzsza i szersza wydaje sie byc duzo wiekszym telefonem i nie jest najwygodniejsza.

          Skomentuj

          1. hideo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 22:16

            tak, w przypadku smartfona to gigantyczna różnica aż 1.4mm na kilka milimetrów to bardzo dużo bo firmy walczą bu uszczknąć choć kawałek milimetra z grubości, i z tego co mi wiadomo w Sony wiąże się z to właśnie z supercienkimi wyświetlaczami ips tft produkowanymi przez Japan Display Inc. (czyli Sony+Toshiba+Hitachi) aczkolwiek już nawet nie patrząc na tą grubość po prostu htc wygląda jak htc a mi ich wygląd nigdy nie przystawał do gustu, jak Tobie się podoba ok nie mam z tym problemu

            Skomentuj

          2. Aphelium
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 22:33

            Spoko tylko wez po uwage to co pisalem ze te 9.3 jest w najgrubszym miejscu a w najcienszym jedynie 4. Tyl w ksztalcie luku jest zrobiony po to aby wygodnie trzrmac telefon mimo ze 'na papierze' wydaje sie jakby byl grubszy w rzeczywistosci jego objetosc jedt duzo mniejsza niz jakby mial 9.3mm a byl plaski jak z. Jakby byl plaski to spokojnie do 8mm by dobil

            Skomentuj

          3. Karol Żebruń
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-28 18:36

            W komentarzu do posta hideo1 masz uzasadnienie swojej teorii :)

            Skomentuj

        2. Karol Żebruń
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-28 18:33

          Powiem Ci, że na początku nie mogłem uwierzyć, że to coś ma 9,3 mm. Dawałem maks 8,5 mm :) Pomiary moją syfmiarka dają po środku minimalnie więcej niż 9,3 mm, a na brzegach jest to 5,7 mm. W połowie odległości środek-brzeg niecałe 8,7 mm.

          To chyba mniej więcej daje obraz jak zaokrąglona jest tylna ścianka.

          Skomentuj

    2. Michur
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 17:57

      Smartfony są na bardzo porównywalnym poziomie jednak to HTC jest lepsze.
      Sony właściwie poza tym że jest woododporne przegrywa lub remisuje w większoci zestawień. Jakość wykonania stoi na podobnie wysokim poziomie bateria także na remis. Wgląd smartfona czy nakładki to kwestia gustu.
      Sony jednak robi słabsze zdjęcia nocą, ma gorszy procesor a wyświetlacz Zetki wpada jak z poprzedniej epoki przy tym z HTC.

      Skomentuj

      1. Aphelium
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2013-02-27 19:35

        no moze nie jak z poprzedniej epoki, Z jest rowniez bardzo udanym modelem, ale zdecydowanie wole One;)

        Skomentuj

        1. Michur
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2013-02-27 20:25

          Ponieżej tekst jednego z testów gdzieś w internecie;)

          Wykres ten pokazuje, że ma on dramatycznie mały kontrast i strasznie słabe odwzorowanie czerni (smartfony za 500 złotych radzą sobie z tym lepiej), które u użytkownika Samsunga Galaxy S III, czy iPhone'a 5 wywołają uśmiech politowania.

          Skomentuj

          1. hideo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 21:54

            i jednocześnie testy już na necie były, gdzie Z określana jest jako lepszy smart od SGS3 i samsungowcy muszą czekać na 4

            Skomentuj

          2. Michur
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 22:10

            Ogólnie jest lepszy, nie ma co do tego wątpliwości ale tak jak w przypadku Samsunga rysą na szkle jest jego jakość wykonania, tak w Soniaku najsłabszą częścią jest kontrast ekranu.
            Należy również zwrócic uwagę, że S3 to sprzęt który za chwile będzie poprzednią generacja czego nie mozna powiedzieć o świeżej Zetce.

            Skomentuj

          3. Aphelium
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 23:02

            Wlasnie dlatego porownywal bym te fony do s4 ktorego premiera sie zbliza. Dla mnie mimo wszystko samsung nie jest obiektem zainteresowania przez wlasnie jakosc wykonania. Jak kupuje tel za sporo kasy to oprocz bebechow chce zeby byl porzadnie wykonany, ze jak wezme go do reki to czuje ze to na prawde dobry sprzet. S3 nigdy takich wrazen nie sprawial, juz nawet z dwojga zlego wole s2...

            Skomentuj

      2. hideo
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2013-02-27 21:32

        wyświetlacz może jest i gorszy ale ogólnie Z sprawia lepsze wrażenie, htc po prostu jest jakieś niespójne i brzydkie, soniacz jest elegancki, widzę to tak: jak masz na sobie dres z paskami to masz htc a jak masz marynarkę albo haxorską czarną koszulkę to Z pasuje bo jest elegancka :P

        Skomentuj

        1. Aphelium
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2013-02-27 22:01

          Z tym to sie nie zgodze. Mnie sie duzo bardziej podoba one. I nie zebym krytykowal z bo zanim pojawil sie one to chialem wlasnie z ale na zywo juz jakos takiego wrazenia na mnie nie robil. Dla mnie one to najladniejszy fon jaki powstal. Choc to kwestia gustu. Z pewnoscia oba pod katem elegancji i wykonczenia miazdza samsungi.

          Skomentuj

          1. hideo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-02-27 22:05

            fakt, htc ma brzydkie ale jakościowo dobre budy, Samsungi nawet najwyższe modele to sam plastik i to takiej sobie jakości (jak to Samsung)

            Skomentuj

  15. Ravir
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2013-02-27 14:19

    Ogólnie - to wolę jednak Windows Phone 8 - DZIWNE ? NIE.

    Okazuje się, że na słabym, jedno czy dwu rdzeniowym procku WP8 śmiga jak szalony - tymczasem Android wymaga 4 rdzeniowych potworów.

    Posiadam Nokia Lumia 620 i porównywałem ją z Samsungiem GALAXY S III - i ku mojemu ZASKOCZENIU Lumie smigała jak złoto a S 3 się przycinał. Co więcej testowałem sprzęt znajomych Sony, LG, HTC i WSZĘDZIE bylo to samo - tnący się Android.

    Do tej pory byłem zwolennikiem Androida - ale kolejne wersje wymagają coraz mocniejszych sprzetów.

    Obawiam sie, że wersja 5 czy 6 Androida będzie wymagać Core i3 a wersja 8 pewnie Core i7 :) :)

    Lumię 620 dostałem jako słuzbowy telefon tali z 1 zł - i jesem nią zachwycony - płynny, szybki. Prywatnie mój następny telefon to też będzie dos na Windows Phone 8 - a nie Android.

    Z nostalgią wspominam czasy wersji 1.5 - 1.6 które łynnie działały na 1 GHz procesorach z POJEDYŃCZYM rdzeniem. Jak czytam o planach Samsunga na OŚMIO - RDZENIOWE procesory do telefonu to ogarnia mnie przerażenie.

    Skomentuj

    1. infinitimind^2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-27 15:55

      Zero pojęcia
      1. To nie android wymaga tylko ficzery od producentów którzy zaśmiecają system. Pobaw się nexusami to zobaczysz jak działa czysty andek.
      2. Kolejna bzdura. Ten telefon jest oficjalnie w PL od wczoraj. Porównywałeś . Hehe. Ciekawe co? Może porównywałeś LCD2 z HOX z tą nokia albo Super Amoledy ? Ta jasne.
      3. Byłeś zwolennikiem androida, jezeli przeszedles na WP8 to znaczy ze nie miales platnych programow, nie robiles roota itp. Wiec w takim razie tobie wystarczy debilofon do odbierania polaczen i okazjonalnego sprawdzenia neta. Czyli nie masz wymagań. Czyli po cholere sie odzywasz?
      4. Taa i7, chyba nie widziałeś jak 4.12 dobrze śmiga na 2 rdzeniach. No ale jak sie ma brandowane fony i zero pojecia to sie nie wie.
      5. Jakbym dostał za darmo to też by mi sie podobał. Do odbierania tel jako zamiennik z 3310 jak znalazł.
      6. 1.5-1.6 płynnie działał ahahahahaha
      7. Ogarnia cię przerażenie bo nawet nie znasz założeń tego procka.

      Skomentuj

      1. R2rrO
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2013-02-27 19:52

        A dlaczego od razu "debilfon" ? Mam rozumieć, że Twoim zdaniem tylko debile wybierają urządzenie z tym systemem?

        Czy to źle, że kupując telefon on od razu działa i w to miarę płynnie, bez względu na producenta słuchawki??

        Kto to w ogóle widział, żeby trzeba robić jakieś rooty (często oznacza to utratę gwarancji), żeby móc się w miarę normalnie i komfortowo posługiwać urządzeniem??
        To nie dlatego, że ktoś jest debilem i nie potrafi ! Nie wszyscy maja jednak czas aby grzebać w sofcie, bawić się w łatki sratki, aby mój tel. za kilka tysięcy wreszcie przestał mulić...
        Android ma bardzo duże możliwości, ale tez jest jednym z najgorzej zoptymalizowanych OSów na słuchawki. To widać gołym okiem i temu nie zaprzeczysz.
        Na WP8 nikt nie wrzuca własnych debilnych nakładek, wiec jeden problem z głowy, a system pracuje szybciej. Kupując telefon z Androidem, od razu myślę o tym, ile muszę rzeczy zrobić, aby wywalić to, wsadzić tamto - żeby wszystko jakoś działało. Dlatego pod tym względem WP8 ma spora przewagę. Osobiście nie wyobrażam sobie, aby jakikolwiek Android chodził płynniej, lub równie dobrze co WP8 na słabym cpu/gpu i 256MBramu...
        Jak nie masz co robić, bierz Androida - zawsze będziesz miał się czym bawić ;)

        Skomentuj

        1. infinitimind^2
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-28 00:50

          To nie jest tak ze aby telefon dzialal trzeba miec roota. Ale on odblokowuje pewne mozliwosci. Np pobieranie z marketu gier pod tegre nie majac tego procka. I wiele innych. Android nie jest mistrzem wydajnosci ale taki WP8 nie ma startu. Nie mówiąc juz o tym ze telefony z andkiem juz dawno latają na rozdzialkach FHD.
          Znajdz mi na WP8 jakas pozadna gre badz ciekawy program. Nie ma.

          Skomentuj

          1. R2rrO
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-28 09:54

            Aaaa, czyli kupujesz tel. głownie do gier :)
            No niestety, w grach nie pomogę - bo nie gram na telefonie :) Od tego mam komputer, od tego jest konsola czy tablet (większy wygodniejszy).
            Zagram czasami w gierki logiczne (np. sudoku,warcaby,szachy itp.) - to chyba na każdy telefonie jest :) Dla mnie to strata pieniędzy, kupowanie gier na - o zgrozo, telefon :) Zresztą nie mam czasu grać :P

            No tu się zgodzę - moda na FHD dotarła i do telefonów. Znaczek FHD to niewątpliwie atut. Jednak czy może to być powód, aby obrzucać błotem inne OSy i ich użytkowników, bo Android ma możliwości a inne systemy nie? Nie sądzę...

            Skomentuj

          2. infinitimind^2
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-28 20:05

            Tak gram, ponieważ często się przemieszczam i czasami zabijam tak czas. Może jakbyś się uparł to bys wyliczył te 60min tygodniowo na gierki.

            A co do programów to:
            - bida w nawigacjach
            - bida w narzędziach tekstowych
            - nie no, nie chce mi się wymieniać ogólna bida.

            Znajdź mi na WP8 program do pomiaru wielkości działki za pomocą GPS?
            Program ulepszający dźwięk z sterownikiem dźwięku?
            Program do zaawansowanego zarządzania podświetleniem ekranu?

            Na tych telefonach można tylko wysyłać smsy i dzwonić i nic więcej.

            Skomentuj

          3. R2rrO
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-01 10:04

            Czas na grę zawsze się znajdzie - niestety, nie potrafię znaleźć sensu marnowania go, na gry (l. mnoga celowo), grając na telefonie.
            Kiedyś grałem w węża na starych Nokiach - taki niezobowiązujący dodatek do telefonu, umilający czas. Dla mnie nic sie nie zmieniło w tej kwestii, zmieniły sie jedynie gry z racji lepszej obsługi przez ekran dotykowy - choćby warcaby, szachy. Gdyby można było kupić topowy telefon z fizyczną qwerty - może nadal grałbym w węża czy tetris, w zupełności wystarczające do zabicia czasu.
            Pomijając już sterowanie, gry to killery dla baterii - dla mnie ważniejsze sa inne, bardziej przydatne, możliwości telefonu - a w zamian wole poczytać sobie np. gazetę.
            Myślę, że granie na telefonie - to bardzo indywidualna sprawia i chyba na wszystkie OS, każdy znajdzie mnóstwo ciekawych gier dla siebie (choć telefon to nie konsola).

            Jesli chodzi o bardziej przydatne i funkcjonalne aplikacje, to tam również jest podobnie - zależy kto czego potrzebuje. Właśnie to bardzo mało jest ciekawych i naprawdę przydatnych aplikacji nawet na Androidzie. Wiele osób krytykuje nowe OSy, które dopiero pojawiły sie na rynku, właśnie z bark aplikacji - to tez głupi argument. To logiczne, że OS który sie dopiero pojawił nie będzie dysponował tak pokaźna bazą, jaką obecnie dysponuje Android czy iOS. To nadal żaden argument dla wielu osób.
            Od pomiaru działek, są geodeci ;) a na WP8 (być może będzie tez na Androida) jest najlepsza nawigacja darmowa - Nokia Maps (czy jakoś tak) Wszystko zależy od upodobań.

            Skomentuj

  16. infinitimind^2
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-27 15:45

    Na Aliexpress w dziale "superoferty" jest HTC Desire za 300zł.
    Tak informacyjnie napisałem ;)

    Skomentuj

  17. szalek999
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-27 18:44

    Coś chyba jest nie tak ze skalowaniem wykresów :)

    http://i.imgur.com/LswhvvU.png

    różnica powinna być chyba troszkę większa :)

    Skomentuj

    1. Aphelium
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 19:29

      Haha no tez to zauwazylem:) To tak chyba specjalnie panowie dali zeby nie bylo widac duzej przewagi:) Tak samo jak dalej nie poprawili tego ze telefon jest dostepny w wersji 64 gb.

      Skomentuj

  18. hideo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-27 21:26

    politowanie to w Samsungu jest przy ich 720p pentilu i niskiej jasności ekranu, Sony ma słabszą czerń i niższy kontrast ale wyższą jasność i rozdzielczość pełne 1080p rgb i wolałbym wyświetlacz 1080p w Sony niż 720p pentile w Samsungu bo po prostu ogólnie robi lepsze wrażenie

    Skomentuj

    1. hideo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 21:26

      to miało być do Michur

      Skomentuj

    2. Aphelium
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-27 21:55

      Haha no tak ale pamietaj ze te telefony maja konkurowac z s4 ktory na pewno bedzie full hd.

      Skomentuj

      1. hideo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-02-27 22:01

        będzie, ale jeszcze jego nie ma, a jak wyjdzie później i będzie miał 1080p to co z tego, już nie będzie pierwszy bo Z wyszła wcześniej i teraz wyszedł htc 1080p więc Samsung będzie ostatni :P więc na nikim wrażenia nie zrobi (zrobiłby gdyby to był rgb OLED 1080p ale przecieki głoszą że oleda już nie będzie), i ogólnie jakość wykonania Samsunga sorry ale ich plastikowe obudowy dotychczasowych SGS oni raczej nie mają szans z Zetką i wątpię by SGS4 przebił Zetkę w jakości wykonania, no ale poczekamy zobaczymy ale coś czuję że nadal będzie plastik typowy dla Samsunga (tu nawet htc lepiej wypada)

        Skomentuj

  19. Aphelium
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-27 22:16

    Zgadzam sie ale fanboye samsunga itak beda mowic ze ich plastik jest najlepsiejszy na swiecie:D ale ze stwierdzeniem ze nawet htc wypada lepiej to sie nie zgodze ale nie dlatego zebym smial twierdzic ze jest gorzej wykonany niz z a wrecz przeciwnie, mysle ze jedt najlepiej z tych wszystkich fonow (tzn z tych dwoch bo samsungow w tym rankingu to nie ma co wymieniac). Mowie dokladnie o one. A wczesniej htc itak staly na najwyzszym poziomie wykonania. To cecha tych telefonow. Miales one x plusa w rece albo inne modele z wyzszej polki? Htc to klasyk i o jakosc zawsze dbal. Zal ze teraz musi walczyc o przetrwanie z takim plastikiem.

    Skomentuj

  20. YasuCK
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-27 22:21

    Mnie troszkę razi w tej recenzji stwierdzenie, że dobrym rozwiązaniem jest zrobienie diody powiadomień w taki sposób, że jest ledwo zauważalna. W takim razie po co jest ta dioda, można było jej wcale nie dodawać i byłby problem rozwiązany, ale chyba nie takie ma zadanie taka dioda. Myślę, że lepiej systemowo rozwiązać tak jak np. w SGS3, że podczas grania i używania telefonu dioda po prostu nie mryga, a tylko wtedy gdy sobie telefonik leży wygaszony. Po za tym telefon zapowiada się super! i oczywiście teścik też ekstra.

    Skomentuj

    1. Aphelium
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-27 22:28

      Ja szczerze nie do konca rozumiem o co im chodzilo z ta dioda. W one x czy x plus dioda po prostu swieci przez jeden z tych malych otworow grilla glosnika u gory. Przez to nie trzeba bylo robic dodatkowego otworu na nia i kiedy nie swieci wyglada jak by jej wogole nie bylo. Pozatym dziala jak kazda inna. Tyle.

      Skomentuj

      1. Aphelium
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-27 22:29

        I w one jest dokladnie tak samo tylko jakos dziwnie to napisali...

        Skomentuj

    1. Aphelium
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 23:06

      Ktos tu lubi przypalic:D

      Skomentuj

        1. infinitimind^2
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-28 00:54

          High Tech Computer? ;p

          Skomentuj

  21. Motonick
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-27 23:07

    Przede wszystkim gratulacje za styl, poprawna polszczyzna to dzisiaj rzadkość. Taką recenzję czyta się z przyjemnością.
    Zastanawiam się nad tym zakupem, mój staruszek Galaxy S służy mi już prawie 3 lata i czas go czymś zastąpić. Wymieniałem w nim baterię już 3 razy, dlatego niewymienialność baterii w HTC One jest dla mnie istotnym czynnikiem warunkującym zakup. Każdy telefon można rozebrać i przypuszczam, że znajdą się spece, którzy tego dokonają z nowym HTC. Na zdjęciach prezentujących aluminiową część smartfonu można dostrzec, że element górny (z głośnikiem, czujnikami itp.) jest osadzony na zatrzaskach.
    Chciałbym jeszcze się dowiedzieć czy HTC BlinkFeed można konfigurować, dodając wybrane polskie źródła informacji na interesujący mnie temat.

    Skomentuj

    1. Aphelium
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-27 23:38

      Obudowa na zstrzsskach nie jest wykonana. Polecam wpissc w google obudowa htc one i znajdzie sie tam gdzies na pewno fotka samej obudowy. Nie mam pojecia jak oni to zmontowali (wychodzi na to ze jedyny dostep do telefonu jest od gory przez wyswietlacz) i szacun za to ale tak jak mowisz. Na pewno znajda sie spece ktorzy to otworza i zmontuja spowrotem. Blink feed oczywiscie mozna kon figurowac wg uznania i polscy dostswcy tez sie znajda ale jest ich mniej niz w wersji angielsko jezycznej. Mozna nawet wywalic wszystkie elementy i zostawic sam zegar jesli to komus nie pasuje ale jako jeden z pulpitow blink feed bedzie zawsze. Podobno mozna ustawic inny pulpit jako ekran glowny ale nie jest to pewne na 100%. Pozatym standordowo sa 'zwykle' pulpity z widgetami jak to u androida. Polecam filmiki na youtube. Ostatnio sporo tego wyplynelo. Mnie sie bardzo podobaja mozliwosci edycji foto/wideo i nie mowie tylko o zoe. Gdzies byl jakis dobry klip na ten temat.

      Skomentuj

      1. infinitimind^2
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-28 00:55

        Przez wyświetlacz jak w HOX

        Skomentuj

  22. Aphelium
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-27 23:44

    Dziwne troche z ta bateria. Moja siostra ma eske juz ze dwa lata i na baterie nie narzeka. Nie kupujesz przypadkirm jakichs 'chinskich' zamiennikow na allegro?

    Skomentuj

    1. Motonick
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-28 05:56

      Obawiam się że w dzisiejszych czasach większość sprzętu jest robiona w Chinach. Tak, ja również takie kupowałem ale jednocześnie używam telefon dość intensywnie.

      Skomentuj

  23. Aphelium
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-28 09:56

    Tak wiem ze masa towaru pochodzi z chin. Napisalem w cudzyslowie jako synonim produktow sredniawej jakosci. Sa rozne typy akumulatorow i na allegro jest pelno zamiennikow duzo tanszych ale ktore sa niestety zrobione z innych materialow i ich zywotnosc jest bardzo krotka. Pozatym duzo zalezy od tego jak sie dba o akumulator. Np. Czeste dlugotrwale ladowanie (np przez noc) nie sluzy akumulatorowi. Tak samo jak utrzymywanie akumulatora w stanie totalnego rozladowania (chociaz w przypafku telefonu raczej nam to nie grozi bo telefon musimy miec naladowany non stop). Z tego co wiem to rowniez akumulatory ktore pakuje sie do zamknietych konstrukcji maja wieksza ilosc cykli ladowan wlasnie ze wzgledu na trudniejszy dostep.

    Skomentuj

  24. YasuCK
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-28 17:49

    Mam pytanie jak odtworzyliscie film hd na HTC One skoro na takie urzadzenie nie da wgrac sie plikow wiekszych niz 4GB?

    Skomentuj

    1. Karol Żebruń
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-28 18:27

      Ale film HD nie musi mieć 4 GB. To zależy przede wszystkim od długości filmu. Zresztą. Skoro HTC One nagrywa FULL HD i pozwala podejrzeć takie wideo, to chyba musi być możliwość odtworzenia HD.

      Chyba że miałeś co innego na myśli. Możesz to ewentualnie uściślić?

      Skomentuj

      1. YasuCK
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-28 19:18

        Chodzi o odtworzenie filmu pełnometrażowego w HD w formacie np. mkv, a takie z reguły zajmują powyżej 4GB. Wiem, że na telefonie taka jakość nie ma znaczenia, ale po podłączeniu MHL do TV sytuacja się zmienia. Byłem posiadaczem One X i niestety nie mógł on służyć jako pełny odtwarzacz multimediów, teraz mam SGS3 i kartę pamięci sformatowaną exFAT w taki sposób, że mieszczą się pliki do 16GB. Niestety pamięci wewnętrznej telefonu nie da się w ten sposób sformatować.

        Skomentuj

  25. Motonick
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-03 08:01

    Cześć, jeżeli masz jeszcze HTC One to proszę o sprawdzenie czy ma funkcję wprowadzania tekstu w trybie SWYPE.

    Skomentuj

  26. MardukPL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-05 13:07

    Proszę poprawić specyfikację Xperi Z, WiFi jest dwuzakresowe i Ekran to IPS.

    Skomentuj

  27. Baczu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-24 22:51

    Błąd w specyfikacji LG optimus G Pro. Jeśli juz to ktoś pisał to sorry ale niecchciało mi się czytać wszystkich komentarzy.

    Skomentuj

  28. DelianoCarl
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-03-26 19:42

    "brak sprzętowego przycisku odpowiadającego za spust migawki"

    taka sama wada była w pierwszym Galaxy Nexusie którego posiadam...
    fakt... nie ma osobnego przycisku który służy tylko do pstrykania zdjęć...
    ale dało się ten błąd naprawić programowo.... np w aplikacji Vignette
    gdzie za migawkę odpowiada przycisk sciszania i podgłaśniania..

    także, z tą wadą to tak nie do końca ... :P

    Skomentuj

    1. unquadium
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-31 16:39

      Sęk w tym, że w HTC One nie ma żadnego sprzętowego przycisku, więc "zamiennika" chyba sobie nie zrobisz :)

      Skomentuj

  29. BartekS26
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-04-22 11:23

    Nie wiem dokladnie z kiedy jest ta recenzja bo opis aparatu sie nie zgadza, w tym momencie sie juz porownania kamery Ultrapixel HTC One do iPhine, Noki i HTC te porownania bezposrednio wygrywa, nawet nie wspominajac juz o tym kiblu Galaxy.

    Skomentuj

  30. Nieznośny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-04-24 09:12

    Hahaha. Rozbawił mnie tekst o "kiblu" Galaxy. Plus dla Ciebie. Żałuje zakupu Galaxy S3 do dzisiaj. Trzeba było się wstrzymać i kupić sobie HTC One lub nawet Sony Xperia Z jest o niebo lepsza niż ten plastik od Szajsunga. Patrząc na Galaxy S IV, to ja naprawdę nie widzę postępu u nich. Konkurencja nie spała i naprawdę odrobiła zadanie domowe na 6. Jedyna wada w HTC jaka dla mnie jest dosyć rażąca to niewymienialna bateria i "plotki" o tym, że robią rzadko aktualizacje Androida lub szybko olewają wsparcie dla swoich telefonów, ale ile w tym prawdy, to musiałbym się sam przekonać. Poza tym zawsze można przerzucić się na Cyanogenmoda. Samsung sobie też nagrabił, bo nie chce udostępnić dokumentacji do SGS IV przez co twórcy tego zmodyfikowanego Androida mogą porzucić tworzenie modyfikacji dla tego telefonu... Mam nadzieję, że tym razem marketing (Samsunga) przegra z rozsądkiem ludzi i sprzeda się tak słabo, że sobie wezmą do serca to, że nie wystarczy co roku wydawać telefonu, dać większy ekran i narobić szumu (pospamować reklamami), tylko trzeba zwrócić uwagę na inne elementy.

    Skomentuj

  31. tunczyk1
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-05-01 08:38

    13,1 MPx (tył)
    » 2,2 MPx (przód) HTC ONE ???? Tabela porównawcza do poprawki

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!