Tomasz Duda | 2011-03-14

iiyama ProLite E2472HD - 24" Full HD i podświetlanie LED

kategoria: monitory, TV

producenci: iiyama

 

iiyama ProLite E2472HD - Ocena

Czas reakcji, kąty widzenia, pobór prądu, ocena końcowa

Używając programu Pixel Persistence Analyzer i testu Streaky Pictures sprawdziliśmy czy występuje smużenie. Efekt ten był widoczny dopiero przy tempie 13. Monitor może więc spokojnie służyć do grania w dynamiczne gry oraz oglądania filmów nasyconych efektami specjalnymi.

Kąty widzenia są słabe, szczególnie w pionie, ale jest to typowe dla paneli TN. W poziomie sytuacja wygląda dużo lepiej, więc dwie lub trzy siedzące obok siebie osoby będą w stanie komfortowo oglądać wyświetlany obraz.

 

Pobór prądu

Pobór energii [W]
Spoczynek

BenQ BL2400PT 0,1
Samsung BX2440 0,1
LG E2340S 0,1
LG E2290V 0,1
Samsung BX2235 0,2
BenQ VW2420H 0,2
Hyundai T236LD 0,2
iiyama E2410HDS 0,3
Hyundai T270W 0,3
LG W2363D 0,4
BenQ M2700HD 0,4
iiyama PLE2271HDS 0,4
BenQ E2420HD 0,4
Hanns G HZ381 0,4
Asus ML248H 0,4
Acer T231H 0,5
Asus VE276Q 0,5
iiyama E2472HD 0,6
Acer S273HL 0,7
LG M2380DF 1

 

Pobór energii [W]
Pulpit Win 7 (luminancja 140 cd/m2, kontrast 50%)

iiyama PLE2271HDS 15
Samsung BX2235 17
iiyama E2410HDS 18
Hyundai T236LD 19
Samsung BX2440 21
LG E2290V 21
BenQ VW2420H 21
iiyama E2472HD 21
Acer S273HL 22
Asus ML248H 23
LG E2340S 24
BenQ BL2400PT 25
Hyundai T270W 26
BenQ E2420HD 26
Acer T231H 28
LG W2363D 30
BenQ M2700HD 32
LG M2380DF 35
Hanns G HZ381 43
Asus VE276Q 51

 

Pobór energii [W]
Wyświetlanie czarnego obrazu (jasność i kontrast 100%)

iiyama PLE2271HDS 21
Samsung BX2235 22
iiyama E2472HD 23
LG E2290V 24
Asus ML248H 24
Samsung BX2440 25
BenQ VW2420H 26
Hyundai T236LD 28
iiyama E2410HDS 28
LG E2340S 29
Acer S273HL 33
BenQ BL2400PT 34
LG M2380DF 36
BenQ E2420HD 41
Acer T231H 43
LG W2363D 45
Hyundai T270W 46
BenQ M2700HD 49
Asus VE276Q 55
Hanns G HZ381 78

 

Podczas typowej pracy i optymalnej luminancji monitor zużywa ok. 21 W energii. Jest to znakomity wynik, nawet w klasie monitorów LED-owych. Wyświetlając czarny obraz z kontrastem i jasnością ustawionymi na maksimum pobór prądu podskoczył zaledwie o 2 W. Monitor spodoba się osobom nastawionym proekologicznie oraz tym chcącym zaoszczędzić na rachunkach za prąd.

Ocena końcowa

Testowany monitor wzbudził u nas mieszane uczucia. Z jednej strony jest całkiem udaną konstrukcją, wykonaną z materiałów dobrej jakości, z LED-owym podświetlaniem zapewniającym niski pobór prądu oraz wyświetlaczem, który (wizualnie) daje bardzo efektowny obraz.

Z drugiej strony szczegółowe testy praktyczne pokazały, że krzywa kolorów jest słaba, a luminacja niestabilna, co po dłuższym czasie może prowadzić do zmęczenia oczu. Na funkcjonalność iiyamy nie możemy narzekać – HDMI, DVI, D-sub i wyjście słuchawkowe to całkiem dobry zestaw portów dla użytkownika domowego, ale nie da się tego samego napisać o ergonomii, która jest znikoma.

Podtrzymujemy opinię, że sprzęt ten skierowany jest do osób nastawionych na wygląd i jakość, ale osoby te nie mogą mieć zbyt wygórowanych wymagań odnośnie jakości obrazu.

 

  Parametry urządzenia:   
Zastosowanie: przeglądanie internetu, praca biurowa
Jasność: słaby plus
Kontrast:
dobry
Kolory:
 zadowalający
Równomierność podświetlenia:
zadowalający
Kąty:
zadowalający
Szybkość matrycy:
dobry plus
Menu OSD: dobry

  Ocena:
Jakość wykonania:
dobry
Funkcjonalność:
zadowalający plus
Jakość obrazu:
zadowalający
Ergonomia:
słaby
Energooszczędność: dobry plus
Ogólna ocena:

  Podsumowanie 
  plusy:
Dobra jakość wykonania
Rozdzielczość Full HD
Proste w obsłudze menu ekranowe
Szybkie reakcje matrycy
Niskie zużycie prądu
  minusy:
Słaba ergonomia
Niestabilna luminancja
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 940 zł
 

 

Przeczytaj także:
Testy monitorów LCD: Asus ML248H i VE276Q Testy monitorów LCD: BenQ VW2420H i BL2400PT
Testy monitorów LCD: Hyundai T236LD i T270WH

 



odsłon: 29242

Komentarze

(63)

suntzu

0 + - 2011-03-14 14:59

Lol co za g....

=> W tej cenie mamy Della/LG które są oparte o IPS, mają świetne kolory+odwzorowanie.

2 Cale mniejsze prawda, ale mam to gdzieś jak monitor ma być o takich parametrach jak ten.

Bambo1983

0 + - 2011-03-14 20:55

Jasne.. świetne.. :)
Moim zdaniem świetne to są gdy DeltaE = 2.0 przy pokryciu gamutu sRGB > 100%.
A takto to nadal tylko wciskanie tanich IPS, które są lepsze od TN ale do poziomu 'świetne' nadal im w cholerę daleko.

el_profeta

0 + - 2011-03-14 21:26

Dla mnie to "lepsze od TN" jest wystarczającym powodem:) by zaopatrzyć się w 2209wa. Każdy wybiera co chce i w zależności jak używa, dla mnie ważne są kąty widzenia, dla tego TN odpada na starcie. Pozdr.

Bambo1983

0 + - 2011-03-14 22:33

Jeżeli kąty byłyby dla mnie najważniejszym wyznacznikiem to pewnie też bym się na coś podobnego zdecydował.
I tu się zgodzę, każdy powinien dobierać do potrzeb.
Niestety moim zdaniem, gdzie akurat i przy 2209wa miałem okazję popracować, przewagą nad TN są tylko jego kąty.. a szkoda bo liczyłem na mały przełom wśród tanich IPS.

Gothar

0 + - 2011-03-15 13:23

2209wa ma dwa razy większe zapotrzebowanie na prąd.

suntzu

0 + - 2011-03-14 22:42

Pełna zgoda jednak TN

suntzu

0 + - 2011-03-14 22:43

ZNowu ucieło tekst


Jednak TN jest znacznie gorsze od IPS, a różnica pomiędzy LQ IPS, a HQ IPS nie jest tak wielka jak pomiędzy TN, a IPS>

Bambo1983

0 + - 2011-03-14 22:53

Nie jest tak wielka ? To zależy na co się zwraca największą uwagę :>
Jak chodzi o kąty to prawda :)
Jak chodzi o odwzorowanie barw to nie do końca:
LQ IPS mają np jak w przypadku Dell-a 2209wa 83% pokrycia sRGB, a TN.. np od słabego LG ma 68%, od iiyamy kilka dobrych procent więcej. A HQ IPS jednak spokojnie idą ponad 100%.. i to pokrycia NTSC, nie wspominając o sRGB. Ale tu już wchodzi duża różnica cen. Więc może i coś w tym jest co napisałeś.. :)

Bambo1983

0 + - 2011-03-14 22:57

Żeby nie było, że nie lubię IPS ;P używam 2xPVA i taniego H-IPS (tak, gorszego od 2209wa) ;)

suntzu

0 + - 2011-03-14 23:23

odwzorowywanie, a ilość barw to co innego. Odwzorowywanie mają oba świetne. Lepsze niż TN. Natomiast pokrycie palety to inna bajka.

Masz jakieś test gdzie jest H-IPS, wyższa półka?

Bambo1983

0 + - 2011-03-15 04:03

A montują H-IPS do czegoś z wyższej półki ? Myślałem, że tam to już tylko S-IPS ?

mahhhhh

0 + - 2011-03-14 15:13

Matryce TN powinny już zniknąć. Nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi czegoś takiego.

Kerim08

0 + - 2011-03-14 15:22

Popieram. Matryce TN powinny zniknąć, przynajmniej z zastasowań domowych, do do biurowych to jeszcze. Ale widać ludzie to kupują, bo chcą posiadać duży monitor nie patrząc na jakość. Sam czekam na coś oparte o IPS i przynajmniej 24 cali, podświetlone LED'ami

d i l

0 + - 2011-03-14 20:40

Po co czekasz jak od dawna są już takie.

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 18:27

Ja mam mieszane uczucia...

Jak ktoś mało wymagający lub w biurze ma kompa lub tylko do neta to TN spokojnie starczy.

Sam mam TN... ale jakiś wyjątkowo dobry... fakt, ze mógł bym na takim słabszym też pracować, grać, filmy oglądać. Ale generalnie mam niesmak... czemu, bo LCD są generalni krokiem wstecz względem jakości obrazu w porównaniu do CRT. nie mam na celu prowokacji jakiejś wojny LCD vs. CRT ale.. jako posiadacz kilku LCD (3xTN i 1xPVA) oraz zwykłego CRT... najzwyklejszego na świecie... muszę stwierdzić, ze te LCDki to zabaweczki takie w porównaniu to zwykłego CRT (ale mowa o takim w stanie idealnym). LCD mają wiele zalet ale jakość obrazu niestety nie jest jedną z nich. Być może są dużo lepsze monitory LCD na matrycy VA niż mój. Ale tez kosztują inaczej.

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 18:27

Nie znaczy to, że LCD są szajsem jakimś totalnym... mają inne zalety (chyba każdy wie jakie). Sam mam LCD, jak już wspomniałem. Ale nie oczekujmy od LCD cudów na kiju. To jest LCD... chcecie super kolorów, prawdziwej czerni, czasy reakcji, kąty sensowne i rozdzielczości bardziej szpanerskie od FullHD... czyt. 2048x1536 z mikroskopijną plamką (nie wiem czemu się wszyscy uwzięli na tą bezsensowną rozdzielczość... jest przecież 1920x1200... a no tak, matryce 16:9 są tańsze w produkcji od 16:10 a wszyscy ludzie to zapaleńcy kina... nawet Ci pracujący w burach przy Wordzie i Excelu) to uderzajcie na Allegro i licytujcie CRT 21” na Trinitronie lub Diamondtronie... i za 80-200PLN to będzie a jakość zmiażdży LCD za 100PLN... co prawda waga zmiażdży biurko ale nic nie jest idealne J

A Benchmark... testuje to co ludzie kupują. Ja znam tylko jedną osobę z LCD na matrycy VA... jestem nią Ja J

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 18:28

Zapewne mnie zaraz pojedzie kilka osób... że CRT niemodne, duże i rozmiar matrycy się liczy (tak jak „wacka” chyba). Ale coś za coś i tyle.... jak się chce mieć szpanerską furę co wgniata w fotel to trzeba zaakceptować wszystkie jej „niedogodności” nie szukać cudów na kiju...

PS: tekst nie miał na celu propagowanie wyższości CRT nad LCD. Po prostu skupiłem się na jakości obrazu nie pomijając innych technologii niż jedyna słuszna...

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 18:36

A jak chcecie mieć modny, FullHD, z DUŻĄ przekątną, lekki i mało zajmujący miejsca, ekonomiczny to pogodźcie się też z "ekonomiczną" jakością obrazu i przestańcie narzekać :)

Społeczeństwo samo wybrało tą "ekonomiczność"... to jest sobie samo winne. Są VA.., były CRT... a co wybrali?? TN... więc pozmiatane...

Dziękuję za uwagę i przeczytanie tego tekstu :)

Pozdrawiam.

suntzu

0 + - 2011-03-14 23:21

była też zmowa producentów i tyle w temacie

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 18:29

Miało być... "a jakość zmiażdży LCD za 1000PLN..."

d i l

0 + - 2011-03-14 20:47

Zgadzam się też siedzę jeszcze na diamondtronie, bynajmniej nie ze skąpstwa. Szkoda, że nie stosują szyby w lcd (było parę modeli, ale to już starocie nie warte zachodu). Według mnie to bardzo poprawia naturalność odbioru - szyba z antyrefleksem lepsza jest od glare, w którym odbija się wszystko jak w lustrze.

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 20:51

Tekst zjedzony z Worda... dużo tego i przeoczyłem wkleić..

Miało być między tekstem pierwszym a drugim...

Wklejam:

Do czego zmierzam... wszyscy psioczą ze jakość do pupy, ze TN do szmira... Ale ludzie sami jesteście sobie winni. Chcieliście mieć więcej miejsca na biurku, bardziej "reprezetnacyjny" sprzęt (czyt. modny - nie zawsze to co modne jest najlepsze ), szpanerską rozdzielczość to wybieraliście LCD. Jak by ludzie tego nie kupowali to by producenci nie produkowali. jak by ludzie się wypieli na LCD 8-10 lat temu to byś my mieli unowocześnione CRT a może by coś innego wymyślili... może panele SED. A tak producenci pokazali smukłe i cienki monitorki a ludzi się na to rzucili. Dla producentów zresztą lepiej, bo (tu strzelam ale patrząc na ilość materiałów potrzebnych do budowy tego sprzętu to nietrudno zgadnąć) LCD są tańsze w produkcji od CRT.

Sorki za bałagan...

Sławekpl

0 + - 2011-03-14 21:11

nie wiem czy tak bardzo byś chciał siedzieć blisko monitora wykonane w technologi SED...
do telewizorów się to nadaje, ale nie do siedzenia pół metra od niego, to tylko rozwinięcie CRT, zamiast jednego działa elektronowego masz ich tyle co pikseli

z informacji wynika , że Canon pomysłodawca tej technologi wycofał się z jej rozwoju, a Toshiba wystraszyła się procesu z Nano Proprietary
także o SED`ach można praktycznie zapomnieć już

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 21:16

Też nie iem... podałem tylko przykład :)

Kiedyś pewnie będzie OLED...

zeniu

0 + - 2011-03-14 23:49

CRT ma też inne zalety w porównaniu do LCD. Można grać w rozdzielczości niższej niż natywna bez zniekształceń obrazu. Pozwala grać w 3D bo CRT może wyświetlać obraz w 120-200 Hz (co prawda raczej tylko w niższych rozdzielczościach, ale w tym przypadku nie ma to znaczenia albowiem przy 3D i tak następuje spadek wydajności, więc i tak trzeba obniżać rozdzielczość)

Sławekpl

0 + - 2011-03-15 00:13

jeszcze jeden plus jest CRT ;)
zwykle ma lepszy kontrast i żywsze kolory, a nie zapominaj, że oglądając obecne 3D przez okulary migawkowe, przez połowę czasu oglądasz czarne szybki, by się cieszyć kolorami trzeba to na wyświetlaczu zrekompensować

krolik_beny

0 + - 2011-03-15 00:28

Ależ oczywiście masz rację. Nie wymieniłem wszystkich wad i zalet CRT/LCD. Ode się wzajemnie uzupełniają tak na dobrą sprawę.

Skalowanie rozdzielczości uważam bezwzględnie za największą wadę LCD.

zeniu

0 + - 2011-03-15 01:11

Mając odpowiednią ilość miejsca - można nawet używać jednocześnie monitora CRT i LCD. Każda karta grafiki (włącznie z integrami) ma zarówno wyjście DVI jak i DSUB. I tylko ustawić w windowsie wyłączanie monitora po określonym czasie bezczynności, żeby gdy działamy na jednym monitorze to drugi nie chodził niepotrzebnie.

krolik_beny

0 + - 2011-03-15 11:48

Można... nawet tak miałem niedawno. Ale 2 monitory na biurku to o 1 za dużo. A jak włączę 2 monitory na GTX 470 to będę miał suszarę niezłą i efekt cieplarniany. Zresztą mam 2 kompy. Na razie mam 1 LCD i do tego 2 kompy. Taki kompromis, bo LCD naprawdę dobry. Ale jeszcze pomyślę aby zrobić tak żeby CRT powrócił na biurko :)

Sławekpl

0 + - 2011-03-14 15:27

w ofercie Komputronika od 2010-08-09
cena ze strony tego samego sklepu na dzień dzisiejszy 879 zł
to skąd te 940 w teście?

z tą samą funkcjonalnością (HDMI, wyjście słuchawkowe)
24'' iiyama ProLite E2473HDS-1 LED - 749 zł
LG Flatron E2350V-PN LED 799 zł

nie kumam czemu akurat tego testowano...

Yamaha

0 + - 2011-03-14 15:41

"Ramka okalająca wyświetlacz jest co prawda błyszcząca i łatwo zostawić na niej odciski palców palców, ale nie jest zbyt podatna na ... ".

latwo pozostawic odciski dwoch palcow, ale trzech juz nie?.Sa dwa takie same wyrazy obok siebie - palcow palcow :)

irondick

0 + - 2011-03-14 16:51

TN - TO NIENORMALNE
Luuudzie kto to kupuje toż to badziew totalny.
Już dawno "powinni tego zabronić" sprowadzać, produkować i wciskać ludziom nie znającym się na technologii wyświetlaczy.
Już kilka lat temu pojawiły się matryce IPS w monitorach. Sam wtedy zakupiłem 19" SM-960BG. Po kilku latach w ofercie Samsunga mało jest monitorów z tą matrycą a ceny na te z TN są takie jak ja zapłaciłem za IPS.

visenna

0 + - 2011-03-14 17:06

Banda malkontentów - większość ludzi NIE używa kompa do zastosowań profesjonalnych (graficznych) więc po kiego im "idealne odwzorowanie kolorów" w pasjansie i na Pudelku?
Poza tym - nawet jak ktoś ma IPS nie znaczy, że w ogóle go potrzebuje lub rozróżnia czy ma odpowiednio skalibrowanego.
Posiadanie auta nie czyni kierowcą.

Dobra recka.

Patrick.

0 + - 2011-03-14 17:14

I z tym się zgadzam : ) Taki monitor z matrycą TN do np. gier czy filmów nada się dobrze.

Bambo1983

0 + - 2011-03-14 20:58

Zgadzam się w 100%.
Tania matryca IPS niestety nie jest dużo lepsza od TN.. zresztą to co myślę napisałem w odpowiedzi na 1. komentarz do recki.

Tomasz Duda

0 + - 2011-03-14 21:05

Dziękuję :-) !

Patrick.

0 + - 2011-03-14 17:16

Dobra recenzja. Co do monitora, to kupie coś z Asusa lub Samsunga, no ewentualnie LG, bo do reszty jakoś zaufania nie mam ; /

Tomasz Duda

0 + - 2011-03-14 21:08

Dzięki!

Lightning

0 + - 2011-03-14 17:19

Wreszcie redakcja zaczęła testować monitory jakie trzeba.

Maxdamage

0 + - 2011-03-14 17:24

Zwykla TN-ka z ledami na krawedzi ( co nie jest wcale rozwizaniem lepszym od swietlowek , jesli chodzi o jakosc podswietlenia) nic ciekawego.

Dolacze sie do choru IPS vs TN.Sam mam LG na IPS'ie i mimo ze bardzo niska polka, jak na monitor IPS ( do tego LG-firma ktora lubie niespecjalnie), ale juz nawet on daje obraz 20x lepszy od 20" samsunga ktora mialem wczesniej.

Bylem ostatnio w lokalnym komputroniku a tu siedzi koles ubrany jak artysta , wielka lustrzanka u boku i sklada kompa.

Komputronik: "Monitor?"
Koles: " Jakis dobry , wie pan jestem fotografem , musi byc dobry do obrobki zdjec"
Komp. " czyli jakis juz na lepszej matrycy, zaczynaly by sie od 1500, 1700 zl"
Koles: " Az taki dobry nie musi byc, wie pan, tak bardziej myslalem nad 600-700 zl "

Tyle co do "profesjonalistow" ;)



Bambo1983

0 + - 2011-03-14 21:02

A słyszał kiedyś o monitorze za 700 zł co ma 100% pokrycia gamutu barw sRGB i kąty widzenia rzeczywiście na poziomie 170-175st. ?
Jak nie słyszał to źle... bo są i takie :)
Do fotografii idealny.. o jaki model chodzi ? Poszukasz to znajdziesz :)

zrazik

0 + - 2011-03-17 17:12

Zapewne jeden samsung z cPVA :)

Dj Sajmon

0 + - 2011-03-14 17:55

Mam monitor Asus VH242H.Kupiłem nówkę za 749zł.Obraz żyleta jak na LCD.Polecam!!!

hideo

0 + - 2011-03-14 22:28

a ja Asusa nie polecam! natomiast polecam monitory producentów japońskich czyli Eizo, NEC, iiyama ale także amerykańskiego Dell

Bambo1983

0 + - 2011-03-14 22:38

Wiesz.. można kupić Eizo, iiyame, NEC, Dell.. ale producent to chyba nie wszystko ?
To właściwie możnaby rzec tak: Nie kupię LG bo nikt go nie poleca.. dlatego po co mi ten W2420R ?

hideo

0 + - 2011-03-15 11:38

nie wiem jak z LG, ale serwis asusa jest słaby a ich lcd też nie za bardzo (miałem 1 w pracy), dlatego Asusa odradzam, generalnie także do koreańskich konstrukcji wielkiego zaufania nie mam, większe mam do japońskich i do della :)

Bambo1983

0 + - 2011-03-16 12:44

Zgadzam się bez 2 zdań jak chodzi o serwis Asus-a.
Zresztą, dość dużo głosów ostatnio jest podobnych :) ten kto nie miał jeszcze tej niewątpliwej 'przyjemności' ten szczęściarz :P

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 17:55

Świeci się...

tuqra

0 + - 2011-03-14 20:33

Ludzie co wy tu piszecie za głupoty !! a nie na tego a nie ma tamtego !!!
po pierwsze czytajcie "ze zrozumieniem" a nie jak 15latki napalacie się.

po drugie jeśli nie macie takiego monitora TO CO możecie powiedzieć na ten temat - PUSTA opinie.

po trzecie MAM taki monitor kupiony w UKOC 176f i narazie lepszego nie widziałem o przekątnej 24 cale znajomi maja innych producentów nie widze żadnej różnicy lepszy-gorszy.

obraz żyleta jak u innych producentów FULL HD -działa i wygląda super - czego chcieć więcej ???


PS
A pan MAXDAMAGE idzie poczytac co to znaczy LED back-lit a co to jest Podświetlenie krawędziowe Edge-lit LED.

trzeba wiedziec co sie pisze a nie co kolega posłyszał

Pozdrawiam

tuqra

0 + - 2011-03-14 20:55

Możę ktoś da namiary na monitor 24" full LED bo można znaleść jakieś tylko w-ledy i inne niby full czy o-ledy. A matryce TN znikną za jakiś czas kiedy do masówki trafia oledy ale te co są najpierw trzeba sprzedać - taka jest polityka firm wiec nie ma sie co napalac . przyklad :

15" kineskopowy monitor - ile posiedzicie przed takim ???
czy
24" full HD ???

wybór oczywisty :P

pozdrawiam

krolik_beny

0 + - 2011-03-14 21:04

Zależy czego oczekujesz od monitora... są różne zastosowania i do różnych zastosowań i upodobań różny sprzęt się dobierze.

Ja wiem... FullHD jest modne i trendy ale nie jest wyznacznikiem jakości monitora... jest sporo innych, ważniejszych, parametrów. Ale jak komuś zależy na FullHD to rzecz jasna 15" CRT/LCD odpada. Wszystko zależy od gustu i przeznaczenia.

Więc wybór nie jest oczywisty lecz... subiektywny. A to co oczywiste jest dla Ciebie jest oczywiste dla Ciebie a nie dla kogoś innego... Jak by był oczywisty dla ogółu to nie miał bym obecnego LCD i obecnego CRT...

I tak...

d i l

0 + - 2011-03-14 21:03

Ja obstawiam, że to jest edge nie full - jedne i drugie są z tyłu, back.

Maxdamage

0 + - 2011-03-15 08:40

Moze kolega TUQRA idzie poczytac arta jeszcze raz , o ewidentnie w nim pisze ze to krawedziowka ( czytaj edge-led).

Nie wiem w sumie do czego pijesz , ale moge ci zagwarantowac ze znam sie na tym lepiej niz ty. I nie ,edge-led wcale nie jest lepsze od klasycznych swietlowek. Full-led juz tak , ale ceny ,jak na razie ,sa zaporowe.

tuqra

0 + - 2011-03-15 10:51

http://en.wikipedia.org/wiki/Backlight
vs
http://tvguru.pl/podstawy/dlaczego-full-led-jest-lepsze-od-podswietlenia-krawedziowego/

wystarczy przeczytać że backlight to diody wbudowane w tylna czesc matrycy a edgelit wbudowane po krawędziach .
I dlatego czesc ludzi uwaza to za podobna metode do Edge-lit
Tylne i krawędziowe jest "gorsze" w jakości obrazu niż pełna matryca LED ( odwrotnie do ceny) a o nią tu chodzi
i nikt nie zauważa tej najważniejszej cechy produktu -
CENA .
Ale dla Pana Maxdamage słowo "LEPSZE" jest jak narkotyk skoro jest pan takim autorytetem w takich sprawach to czemu nie używa pan technicznej terminologi jaka posiadają ludzie właśnie z taką wiedzą . Powiedzenie że coś jest lepsze świadczy tylko o tym że jest Pan laikiem - entuzjastą - może jak wiekszość ludzi tu .

co jest lepsze:
Win7 32bit home premium czy Win7 64bit home premium ???

jak sadzicie?

tuqra

0 + - 2011-03-15 11:12

Po 20 latach "siedzenia" w komputerach zaczynajać od Zx spektrum, c64, atari i 286 z dosem do teraz i7-995 win7 słowo "lepsze" jest naprawdę określeniem używanym przez entuzjastów
nie pisze tego by tu kogoś obrazić ale tylko po to aby pokazać że opinia powinna posiadać "ZA" i "PRZECIW" jak to autor zrobił - dlatego że jest profesjonalista a nie "Entuzjasta".
a wracając do tematu - używam tego monitora ponad 6 miesięcy
i nadal jestem zadowolony z tego zakupu - FULL HD ładne kolory, ACR ,i ładny wygląd oraz naprawdę dobra cena .
jednym słowem - Polecam


PS dla entuzjastów - kupcie sobie monitor nawet za 10000 zł i się cieszcie . wasze pieniądze...

Bambo1983

0 + - 2011-03-16 12:02

Mówisz o entuzjastach a 990X (995X - oficjalna informacja z Twojej strony ? Przez intela nie potwierdzona ale Ty go masz.. ok) to właściwie przerost formy nad treścią, totalnie dla entuzjastów, bo jakby nie było 2 Xeony z serii 55XX po prostu by go zmiotły, nie mówię już nawet o wydajniejszych konstrukcjach. Tak czy inaczej uczepiłeś się niepotrzebnie tematu bo wyszło, że 20-letni staż o kant d... rozbić można, tym bardziej gdy chyba nie do końca rozumiesz to co przeczytałeś. Nikt nie chciał porównywać rodzaju podświetlenia czy to krawędziowego czy też bezpośredniego między sobą, a chodziło o porównanie z podświetleniem świetlówkami CCFL. Tym bardziej nikt nie ma zamiaru porównywać do OLED czy FULL LED RGB.

P.S. Monitor po prostu jak na tą cenę jest słaby, konkurencja prezentuje się znacznie lepiej i to praktycznie pod każdym względem. Przy okazji.. ACR oczywiście mierzyłeś sam i dlatego taki zadowolony jesteś z niego ? Eh..

Maxdamage

0 + - 2011-03-15 11:38

Stary ty chyba masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Przeciez nie upieram sie ze krawedziowe jest lepsze od pelnego.

napisalem ze krawedziowe LED nie daja zadnej poprawy jakosci w stosunku do dobrych swietlowek. Moze z local-dimming podswietlenie jest troche bardziej rownomierne ,ale szalu ni ma.Nie wiem gdzie sie dozytales ze pojezdzam full ledy.

d i l

0 + - 2011-03-14 20:54

Do autora. Można by napisać w specyfikacji co to za LED, bo to robi różnicę. Nawet, jeśli jest w tekście opisany ten parametr to trochę niefajnie czytać cały artykuł, żeby się tego dowiedzieć.

Sławekpl

0 + - 2011-03-14 21:37

prędzej LaserVue, ale to też do telewizorów a nie monitorów, Mitsubishi już takie sprzedaje, parametry rewelacyjne a wcina prądu taki "monitorek" tylko 130W przy 75 calach (jedyny obecnie dostępny rozmiar)
zapewne jeszcze coś wymyślą ciekawego, na razie puki w pełni nie nasycą rynku LCDekami to nam nowe rozwiązania niestety nie grożą, brak realnego i dostępnego innego rozwiązania
choć mam nadzieję, że rynek zacznie poszukiwać lepszych rozwiązań niż matryce TN (oby)

na OLED bym zbytnio nie liczył, do telefonów jak najbardziej, bo aparat mało kto używa dłużej niż 4-5 lat i nie ogląda go kilkanaście godzin dziennie w przeciwieństwie do monitora czy TV

Sławekpl

0 + - 2011-03-14 21:39

to dla krolik_beny :) jakoś nie wskoczyło poprawnie, nie wiem co się dzieje, ale coraz gorzej ta stronka chodzi

tuqra

0 + - 2011-03-15 11:30

D I L
"Do autora. Można by napisać w specyfikacji co to za LED, bo to robi różnicę. Nawet, jeśli jest w tekście opisany ten parametr to trochę niefajnie czytać cały artykuł, żeby się tego dowiedzieć."

Dobre spostrzeżenie a w specufikacji producenta :

Przekątna ekranu 24" ( 61 cm)
Panel LED-Backlit
Maks. powierzchnia robocza (wys. x szer.) 298.89 x 531.36 mm; 11.8" x 20.9"
Czas reakcji 2 ms
Kontrast 1000 : 1 typowy
Kontrast 5 000 000 : 1 ACR
Jasność 250 cd/m² typowa
Kąt widzenia poziomo/pionowo: 170°/ 160°; prawo/lewo: 85°/ 85°; góra/dół: 80°/ 80°
Wyświetlane kolory 16.7 mln
Wielkość plamki (pion. x poz.) 0.277 x 0.277 mm
Rozdzielczość fizyczna Full HD 1080p, 1920 x 1080 ( 2.1 megapiksela)
Częstotliwość pozioma 31 - 83 KHz
Częstotliwość pionowa 56 - 75 Hz
Synchronizacja Separate sync
Format obrazu 16 : 9

Jakoś nie mogę znaleźć technicznego określenia ze to jest matryca TN.

Popieram wypowiedz poprzednika ze przydała by się taka pełna informacja ze strony autora.

pozdrawiam

Bambo1983

0 + - 2011-03-16 12:24

Pełna informacja, rzeczywiście jest dopiero w manualu do tego monitora.
Tam już jest opis, że to a-Si TFT.
Może autorowi się nie chciało zaglądnąć i skopiować ? ;)

Boncorek

0 + - 2011-03-26 12:49

piękny monitorek :)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: 1 24
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 10 18
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 26
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142