Na topie

Samsung Galaxy S3 vs Apple iPhone 5 - pojedynek

Autor:
redakcja

więcej artykułów ze strefy:
Smartfony

Kategoria: Mobile Telefony Smartfony Tematyka: Jaki telefon Producenci: Apple Samsung

Dwaj użytkownicy smartfonów – Samsung Galaxy S3 i Apple iPhone 5 uzasadniają dlaczego ich telefony są najlepsze. Sprawdź, który Cię przekona

  • Samsung Galaxy S3 vs Apple iPhone 5 - pojedynek | zdjęcie 1

90%

Ocena benchmark.pl

 

Plusy

Bardzo atrakcyjna, nowoczesna stylistyka, duża, ale poręczna obudowa, bardzo wysoka wydajność procesora głównego, wydajny układ graficzny, przyjemny dla oka interfejs, obsługa S Beam/NFC, obsługa MHL, Bluetooth 4.0, znakomita jakość zdjęć i nagrań Full HD, superszybkie reakcje kamerki, dobra jakość dźwięku, relatywnie mała waga urządzenia, bardzo dobra jakość wyświetlacza, dodatkowe 50 GB na koncie Dropbox na dwa lata, tryb usypiania przy braku rozpoznania twarzy, zaawansowane komendy głosowe, wytrzymała bateria

Minusy

Jakość wykonania mogłaby być lepsza, komendy głosowe nie działają w języku polskim, odrobinę zbyt czuły ekran

A A

Apple iPhone 5, czy Samsung Galaxy S3? Który z nich jest lepszy? Wiele podobnych dyskusji znaleźć można w Sieci, ale najczęściej szybko tracą one walory merytoryczne zmieniając się w wojnę na niekoniecznie racjonalne argumenty. My postanowiliśmy przeprowadzić pojedynek użytkowników stawiając siebie w roli potencjalnego nabywcy i zadając pytania dwóm właścicielom tych niebagatelnych smartfonów. Osoby te nie są związane ściśle z naszą redakcją i przedstawiają swoją prywatną opinię na temat wspomnianych urządzeń. Przekonajmy się, który z nich potrafił lepiej uzasadnić swój wybór smartfona.

Szukam telefonu o ciekawej stylistyce i wysokiej jakości wykoniania. Który telefon powinienem wybrać?

iPhone.. Jedyny w swoim rodzaju smartfon, który ze swoim przyciskiem HOME oraz symetrycznym wyglądem jest najbardziej rozpoznawalnym telefonem na świecie. Dużym plusem jest to, że można go obsługiwać jedną ręką. W końcu Samsung uczył się od mistrza. :)

Obłe i zaokrąglone kształty produktu Samsunga mogą się podobać lub nie, jednak jednego nie można zarzucić stylistom: S III ciężko pomylić z innymi, konkurencyjnymi smartfonami. Nowe wzornictwo zostało również wykorzystane w innych modelach firmy, np Galaxy S III Mini i Note 2, więc można przypuszczać, że reakcje klientów były pozytywne.

 

Jestem osobą bardzo aktywną, co możecie powiedzieć o wytrzymałości używanych urządzeń?

Apple w tym modelu znacznie poprawił wytrzymałość swojego smartfona. Zamiana szklanego tyłu na aluminowy zdecydowanie pozytywnie wpłynęła na jego odporność. Telefon jest przeze mnie wykorzystywany np. do biegania (Sports Tracker), spadł kilka razy z wysokości metra.. Szybka cała, jedna mała rysa na tylnej obudowie.. Na tą ilość upadków "odporność na zadrapania" oceniam wysoko.

Smartfon przeżył kilka upadków z wysokości około metra na panele podłogowe, bez uszczerbku dla sprawności technicznej urządzenia. Ekran chroniony jest szkłem Gorilla Glass 2. Tylna klapka, choć cienka i podatna na rysy i obtarcia jest zaskakująco wytrzymała.

 

Zależy mi na przejrzystym, płynnie działającym interfejsie

Informacja na stronie Apple, że iOS to najbardziej zaawansowany system dla smartfonów na świecie to jak najbardziej prawda. Przy znacznie mniejszych "wnętrznościach" niż rywale ( S3, HTC ONE X ) telefon jest szybszy od konkurencji. Od 3 lat użytkowania kolejnych modeli iPhone'a nie miałem ani jednego zawieszenia się systemu - dla porównania Samsung Galaxy S2: 3 miesiace użytkowania = 10 hard resetów.

Nie mam zastrzeżeń do płynności działania systemu ani jego stabilności. Wszystko działa tak, jak powinno czyli szybko i sprawnie. System jest stabilny nawet pod obciążeniem. W przeciwieństwie do systemu Apple'a, który od lat wygląda niemal identycznie a graficznie zaczyna juz trącać myszką Android z każdą odsłoną ładnieje.

 

Jak oceniacie wydajność urządzeń?

Brak aplikacji w App Store, która zacina się lub nie chodzi na iPhonie 5. Ocena 10/10.

Jest bardzo dobrze. Strony internetowe to dla Galaxy S III bułka z masłem. Nowe gry działają płynnie, zarówno te korzystające z mobilnej wersji silnika Unreal 3 jak i konkurencyjnego Unity. Czterordzeniowy Exynos w połączeniu z również czterordzeniowym Mali 400MP4 stanowią zgrany zespół.

 

W jaki sposób mogę zainstalować w smartfonie dodatkowe aplikacje?

Jest jeden sposób: App Store.. Duża część aplikacji darmowych, reszta za 0,89 eurocentów lub droższe. Mnóstwo promocji. Występuje jeszcze jedna opcja.. Cydia, ale jak dla mnie całkowicie zbędna.

Na dwa sposoby, poprzez sklep Google Play bądź instalując z poziomu karty pamięci. Większość programów i większych gier umożliwia instalację bezpośrednio na karcie micro sd.

 

Czy do wyboru mam szeroką gamę oprogramowania?

Gry, kalendarze, upiększanie zdjęć, gotowanie.. w App Store można znaleźć aplikacje do wszystkiego. No prawie do wszystkiego ( obiadu za nas nie ugotuje ) - JESZCZE !

Sklep Play stoi przed nami otworem. Sprzętowo smartfon poradzi sobie z każdym programem dostępnym w Play. Oficjalnie nie pobierzemy gier przeznaczonych na urządzenia Tegra ale i na to jest sposób (Chainfire 3d)

 

Jaką jakość zdjęć zapewnia wbudowany aparat? Czy mogę łatwo udostępnić zdjęcia rodzinie czy znajomym?

Aparat w iPhonie 4S, a teraz w "piątce" zmienił mój sposób patrzenia na robienie zdjęć telefonem komórkowym. Moja mała córeczka ma już ponad 1200 zdjęć, które automatycznie są udostępniane poprzez strumień zdjęć mojej żonie (iPad 4) i teciom (iPhone 4S). Filmy w jakości full HD to wspaniała pamiątka wspólnych zabaw. Wszystko jednym kliknięciem mogę wrzucić na fejsa, twittera, skydrive'a.

Aparat w Samsungu mile zaskakuje. Jest piekielnie szybki, autofocus działa bardzo sprawnie a po naciśnięciu spustu obraz rejestruje się natychmiast, bez żadnych opóźnień. W ciągu kilku sekund można wykonać nawet 20 fotek seryjnych w pełnej rozdzielczości 8 MP. Kamera nagrywa materiał w rozdzielczości FullHD w 30 klatkach na sekundę. Dodatkowo można robić zdjęcia podczas kręcenia filmu. (z pełnej rozdzielczości są one przycinane do formatu 16:9). Jakość fotek można porównać do tych robionych kompaktami za ok. 400 zł. Fotki łatwo umieścimy na portalach społecznościowych lub prześlemy.

 

Czy mogę łatwo kupić legalnie muzykę i wgrać do pamięci telefonu? Czy wybór jest duży? Co z jakością dźwięku?

iTunes to największy sklep z muzyką na świecie. Ostatnio Apple świętowało zakup 30miliardowego utworu ! Jedno kliknięcie i ulubiony album lub utwór wędruje na naszego iPhone'a, iPada. Prościej już być nie może. Jakość utworów obsługiwanych to max 320 kb/s. W zestawie słuchawki EarPods, które jak najbardziej można zastąpić profesjonalnymi "nausznikami".

Sklep Google Play nie oferuje u nas sprzedaży muzyki, audiobook'ów i filmów. Można skorzystać z usług któregoś ze sklepów internetowych oferujących muzykę mp3 lecz nie jest to łatwy proces. Zazwyczaj trzeba posiadać kartę kredytową lub konto PayPal.Można zamówić wirtualna kartę i wpłacić na nią środki, lecz to rozwiązanie dalekie od ideału. Panowie i panie z Google powinni zaoferować nam pełną funkcjonalność sklepu! Jakość dźwięku dla przeciętnego użytkownika będzie bardzo dobra, zwłaszcza po podłączeniu lepszych słuchawek niż dostarczane ze smartfonem pchełki

 

Czy smartfon dysponuje innymi funkcjami multimedialnymi?

Siri, iCloud, AirPlay, AirPrint, FaceTime oraz wiele aplikacji takich jak: Passbook, Znajdź moich znajomych, Strumień zdjęć. iPhone zaskakuje na każdym kroku i mamy tutaj za mało miejsca żeby wszystko opisać.

Tak, posiada system kontroli głosowej S Voice, przesyłanie plików między dwoma S III po zbliżeniu ich do siebie, detekcję twarzy użytkownika która gasi ekran gdy na niego nie patrzymy, edytor zdjęć i filmów, przeglądarkę dokumentów Word/Excel/PowerPoint/PDF (niestety bez możliwości ich edycji. Ponadto mamy wysyłanie obrazów/muzyki z pośrednictwem DLNA oraz standardowy zestaw narzędzi od Google (mapy, wyszukiwanie głosowe, YouTube, Gmail, Picasę, kalendarz. Zainstalowano również program Swype.

 

Jaka jest wydajność i funkcjonalność wbudowanej przeglądarki internetowej?

Safari, bo tak nazywa się przeglądarka, jest naprawdę bardzo szybka. Nie brakuje w niej niczego. Może dlatego, że na prywatnym MACu oraz służbowych PC korzystam z tej samej przeglądarki. Synchronizacja z jej komputerowymi odpowiednikami jest super. Musisz przerwać czytanie na komputerze ? Żaden problem. W zakładkach w iPhonie masz dokładnie ten sam artykuł otworzony w tym samym miejscu co na komputerze. Poza tym READER - jednym kliknięciem wycinasz na stronie wszystko oprócz tego co Cię interesuje czyli tekstu.

Domyślna przeglądarka działa szybko i oferuje bogatą funkconalność, zbliżoną do przeglądarek pecetowych. Możemy otwierać nowe karty; dodawać i edytować zakładki; dostosować wielkość tekstu; włączyć/wyłączyć JavaScript, obsługę wtyczek, autodopasowanie stron, zapamiętywanie wpisywanego tekstu i haseł; blokować wyskakujące okna; zdecydować czy mają być pobierane obrazy. Wydajnośćjest naprawdę dobra, nawet duże i ciężkie strony z wieloma animacjami flash działają sprawnie i wczytują się szybko.

 

Jakie formy komunikacji bezprzewodowej oferuje urządzenie?

Wifi a/b/g/n, Wifi Hotspot, Bluetooth 4.0, AirPlay, LTE

Wifi a/b/g/n, NFC, Wifi Direct, Wifi Hotspot, DLNA, Bluetooth 4.0 z EDR i A2DP

 

Jakie dodatkowe akcesoria mogę podłączyć do smartfona?

Monitory pracy serca, elektroniczne nianie, ciśnieniomierze, Philips Hue Connected Bulb, kamerki GoPro, kamery online. I wiele wiele innych.. Sam korzystam z Apple TV. Bezprzewodowe przesyłanie z każdego urządzenia Apple filmów i zdjęć do urządzeń, które mają wejście HDMI. Rewelacyjne rozwiązanie.

Do dyspozycji jest standardowy wtyk audio 3,5 mm jack oraz złącze micro usb z funkcją "on the go". Można podłączyć klawiaturę, mysz lub ich zestaw. Po dokupieniu przejściówek można podpiąć smartfon do telewizora HD lub projektora, jako że sprzęt wspiera protokół MHL. Jeśli tv wyposażony jest w DLNA można bezprzewodowo wysyłać sygnał. Zapaleni gracze mogą podpiąć pada np. od PS3. Urządzenie posiada moduł Bluetooth w wersji 4.0 z EDR i A2DP a więc sparujemy zestawy słuchawkowe, mini głośniczki itp.

 

Czy mogę w prosty sposób rozszerzyć pamięć telefonu?

iPhone 5 sprzedawany jest w 3 wersjach pojemnościowych (dyski SSD): 16GB, 32GB oraz 64GB. Nie można poszerzyć go np. kartą MicroSD, ale można np. za pomocą dysków Wi-Drive od Kingstone'a.

S III osługuje standard microSD. Można więc w prosty i tani sposób powiększyć pamięć. Do kręcenia filmów w jakości FullHD potrzebna będzie nieco droższa, szybsza karta pamięci, najlepiej oznaczona symbolem Class 10. Włożenie karty pamięci wymaga zdjęcia tylnej pokrywy, obejdzie się bez wyjmowania baterii.

 

Jakie formaty multimedialne mogę odtwarzać na smartfonie? Czy muszę konwertować ulubione filmy lub muzykę?

Muzyka: mp3, aac Wideo: mp4, mov, avi. Dzięki aplikacjom w App Store można rozszeszyć możliwość odtwarzania plików na iPhonie 5. Wystarczy zainstalować darmową aplikację i wrzucić do niej film lub muzykę w dowolnym formacie.

Nie! Wystarczy wrzucić materiały na kartę pamięci, ewentualnie podpiąć sprzęt do komputera aby skorzystać też z wbudowanej pamięci wewnętrznej. Smartfon radzi sobie z tak dużą liczbą formatów tak audio jak i video, że wypisywanie wszystkich mija się z celem. Warto wiedzieć że mniej popularne formaty (Atrac) wymagać będą instalacji programów ze sklepu Play, bezpłatne (np. Winamp) lub płatne (np. PowerAmp)

 

Czy jakość kolorów i rozdzielczość wyświetlacza jest wysoka?

Retina Display i wszystko jasne. 4 cale przy rozdzielczości 1136x640 px (panorama). Gęstość 326 pikseli na cal jest tak duża, że Twoje oko nie rozróżnia pojedynczych punktów. Wszystko jest niewiarygodnie żywe i realistyczne.

Rozdzielczość wynosi 1280x720 px, a typ wyświetlacza to Super Amoled. Daje to gęstość pikseli na cal równą 306. Korzystanie z ekranu to czysta przyjemność, obraz jest ostry a kolory żywe. Z kątami widzenia nie ma problemu. Spokojnie można np. obejrzeć film lub fotki we dwie osoby. Przekątna 4,8 cala to bajka w porównaniu do "rewolucyjnych" 4 cali iPhone'a 5. Strony lub filmy na takim ekranie trzeba zobaczyc na własne oczy, żeby uwierzyć.

 

Czy mogę prowadzić wideokonferencje z zachowaniem wysokiej jakości obrazu?

W Apple nazywa się to FaceTime HD. Jest to wideopołączenie pomiędzy urządzeniami spod znaku nadgryzionego jabłka ( iPad, iPhone, Macbook ). Kamera FaceTime HD umożliwiająca wykonywanie zdjęć w rozdzielczości 1,2 MP i nagrywanie wideo HD (720p) przy częstości maks. 30 kl./s

Naturalnie. Kamerka z przodu ma 1,9 mega pikseli i pozwala na rejestrację obrazu o rozdzielczości 1280x720 pikseli przy 30 klatkach na sekundę. Skype naprawdę daje radę, oczywiście przy skorzystaniu szybkiego łącza. Obraz jest klarowny i ostry.

 

Ile kosztuje ten smartfon?

iPhone 5 - 2663 zł ( Ceneo, stan na 11.02.2013 ). w Play już od 1zł. W przeciwieństwie do inncych smartfonów cena urządzeń od Apple nie spada o 30% po 3 miesiącach i tak dalej...

Galaxy S III to wydatek rzędu 1800 zł czyli znacznie taniej od iPhone 5 w najtańszej wersji. Seria Galaxy S bardzo dobrze trzyma ceny, dość powiedzieć że nawet teraz, 2 lata po premierze, SII kosztuje niemal 1300 zł. (za ceneo, stan na 11.02.2013)

 
Odsłon: 57081 Skomentuj artykuł
Komentarze

55

Udostępnij
  1. tanakov
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-19 17:12

    iPhone 5 wygląda jak jamnik
    SGS III jak strusie jajo...

    Oba są niesamowite.. Ale jedyne co można powiedzieć że od apple dostajemy nie tylko telefon ale masę rozwiązań i całe środowisko w którym pracuje użytkownik nie mowie o systemie tylko o usługach dodatkowych...

    Jedni uznają to za plus inni za minus... jednak patrząc pod kontem zwykłego użytkownika moim zdaniem jest to duży plus

    Skomentuj

    1. Paula85
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2013-03-19 17:31

      Od samsunga chyba jest jednak więcej usług, bezpośrednio od samsunga. Samsung daje Android-a od Google, ale Google daje też swoje usługi i robi sie z tego naprawdę przepakowana zabawka.

      Sam system też daje masę rozwiązań. iP to tylko objective c, android to "masa", Java, C++, Air...

      Powiedziałabym, że jest remis ze wskazaniem na S3. Przepakowanie funkcjami sprawia bardziej wrażenie bloatwaru, dlatego tutaj minus. CM za to jest czysty i szybki, niestety tak jak pisałeś, tracimy cenne usługi samsunga i dostajemy iOS-a

      Skomentuj

      1. tanakov
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-03-19 17:55

        Tak ale patrząc bezpośrednio samsung i apple to rzeczywiście poza sprzętem ma naprawdę bogatą ofertę rozwiązań...

        Nie mówię ze android jest zły ale gdyby samsung sam miał opracować system to byłby problem...

        Swoją drogą nasuwa się pytanie:
        jak inżynierowie samsunga i innych producentów wspierają rozwój androida?

        Skomentuj

        1. Paula85
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2013-03-19 18:54

          No tak, ale ilość rozwiązań w S3 jest porażająca. Apple tutaj jest na trochę przegranej pozycji. Tak ogromna mnogość wszystkiego zajmuje sporo czasu na ogarnięcie, a raczej selekcję. Ja osobiście staram się być niezależną od producenta.

          Gdyby Samsung miał opracować OS...
          Wyszłaby Bada, całkiem dobry system.

          Inżynierowie xyz korporacji nie zajmują się rozwojem Android-a. Płacą za to google 15$ od telefon. Tworzą nakładkę, by dodać masę rzeczy, by zamulić system, zwiększyć swoją markę, spersonifikować Android-a do marki, uzależnić od siebie użytkownika,

          Nie trzeba nic wnosić do Android-a, by móc z niego korzystać.

          Natomiast idea OpenSource jest taka, że zapłatą za twoją pracę jest kod. Czyli jeżeli Amazon np. zmodyfikuje w Androidzie cokolwiek muszą to opublikować.

          Samsung wnosi relatywnie niewiele do Android-a jako systemu OS. Natomiast wnosi wiele do systemu jako końcowego produktu. Trochę to zagmatwane.

          Skomentuj

          1. tanakov
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2013-03-19 20:13

            Zgadzam się w 100% jeśli Apple nie wyda czegoś co nie będzie dłużej trzymało się tradycji iPhone to będzie w plecy...

            Inżynierowie Apple nie są wstanie dogonić pracujących nad swoimi rozwiązaniami dla androida WiMP, DropBox, AutoMapy itp.. ale za wszelką cenę chcą to zrobić..

            Nawet sama konstrukcja iPhona nie ma się już jak zmienić.. Większy być nie może no zerwą z własną zasadą ergonomii zwaną "kciukiem".

            Tworzenie własnych rozwiązań ogranicza nie tyle samo urządzenie appla co jego interakcję z midiardem urządzeń z Androidem...

            Wiec podsumowując jeśli Apple szybko nie zaskoczy czymś co zmieni rynek to nie wróżę im przyszłości

            Skomentuj

          2. Paula85
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2013-03-19 20:37

            Na Android-a też masz Automapę dropboxa itp...

            Konstrukcja samsungów też jest niezmienna. SGS dziś jest pod x postaciami, SGS3 w gruncie rzeczy też. Tak naprawdę samsung też trzyma się przetartych szlaków.

            Najwięcej moim zdaniem rozmaitości prezentuje HTC czy motorola. Prawie każdy ich telefon/seria kieruje się nową filozfią kierunkiem. Każdy telefon jest z innej beczki.

            HTC One, One X, Desire... kompletnie inne filozofie, designy, użyte materiały. W każdym prawie segmentów masz zupełnie inne dzieci. One V to zupełnie coś innego niż One X, Desire C to zupełnie coś innego niż cokolwiek.

            Samsung ma bardzo zbliżone do siebie designem, pcb, modele.

            Skomentuj

          3. tanakov
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2013-03-19 21:15

            No wiem ze na androida są na ios też ale rzecz polega na tym że apple próbuje udowodnić że jest w stanie zrobić lepsze mapy, cloud, mailclient, office itp... co nie ma sensu...

            Mówiąc najprościej koncentrują się na tym czego nie są w stanie przeskoczyć i pokonać...

            Skomentuj

          4. steelek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2013-03-20 20:31

            Apple to taka korea polnocna - my sami mozemy zrobic wszystko, inni od nas to kopiuja i ogolnie jestesmy the best. Nasi klienci widza tylko ta marke bo o mozliwosciach innych nie maja bladego pojecia. A telefon nowy kupuje bo tak mowi CEO apple. - totalna dyktatura i komuna.

            Samsung jest jak korea poludniowa - mimo mocno pogmatwanej przeszlosci (ogolnie kiedys ich telefony byly do niczego, bada i inne takie tez do najbardziej udanych OS nie nalezaly) staraja sie wprowadzac innowacje i doganiac reszte swiata (Seria Galaxy S) a w koncu sie okazuje ze ten swiat nawet wyprzedzaja pod wzgledem innowacji (Note, S3, Note II, S4).

            Android jak android, ale rozwiazan ktore idealnie pasuja do polityki "smartphone" nie ma zaden producent ani w czesci tak wiele:
            -smart stay
            -smart view
            -allshare cast
            -smart pause
            -flotating touch (taaa sony to ma, ale note mial predzej)
            -Wi-fi direct
            -OTG

            itd.

            Skomentuj

  2. Leesiuu
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2013-03-19 17:16

    Do ekranów dodałbym jeszcze odwzorowanie palety RGB, co dla niektórych jest ważną informacją. Tutaj właśnie Apple przoduje w ekranie, bo 'retine' czy tam wysokie ppi ma wiekszosc smartfonów ;)

    Skomentuj

    1. liptons
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-21 21:50

      MNIE PRZEKONAŁ JEDNAK IPHONE

      Skomentuj

  3. Paula85
    Oceń komentarz:

    -15    

    Opublikowano: 2013-03-19 17:25

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Ciekawe kto jest autorem. Wiedza niepoparta testami za bardzo... padają tutaj puste frazesy. Artykuł na poziomie gimbusa, a wiedzy nawet nie tej.

    Nowe gry działają płynnie, zarówno te korzystające z mobilnej wersji silnika Unreal 3. Prosze zbadać zatem ile FPSów jest na iP5, a ile na S3.

    W sumie dobrze, że podpisaliście się wszyscy bo jako redakcja nie wiecie nawet jakie urządzenia obsługują standardy. Np. iP obsługuje A2DP, ale nie napisaliście, które urządzenie obsługuje, który zestaw standardów.

    O tym, że iP uniemożliwia transfer plików pomiędzy innymi urządzeniami obsłgującymi standard (z naciskiem na słowo standard) bluetooth. Nie ma słowa.

    Nawet przy ekranie nie ma zaznaczonej informacji, że Pentile ma samsung. Ilość pełnych pikseli niestety nie jest równa rozdzielczości ekranu. Nie jest więc do końca prawdą te 306 ppi.


    ___________
    Nie wspomnieliście o Multi view? Czy jak to się nazywało. Samsung wprowadził możliwość używania dwóch aplikacji obok siebie w dowolny sposób. Podobne rozwiązanie jest w W8. Prawdziwy multitasking stał się jeszcze bardziej prawdziwy. Wątpię by się dało nienaptokać na tą funkcję używając Note, S3.

    Skomentuj

    1. Mateusz Sołtysiak
      Oceń komentarz:

      13    

      Opublikowano: 2013-03-20 11:08

      Widzę, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem: "zadając pytania dwóm właścicielom tych niebagatelnych smartfonów."

      Skomentuj

      1. Paula85
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-03-20 18:34

        Nie było przypadkiem edycji. Gdy napisałam post artykuł był w zupełnie innej formie. Dalej jednak uważam, że niewiedza kipi z artu.

        Bo nie ma informacji o podstawowych elementach.

        Skomentuj

        1. Paula85
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2013-03-20 20:49

          ALbo inaczej ujmę. W prawie połowie punktach są błędy merytoryczne i niedomówienia

          Skomentuj

  4. Paula85
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2013-03-19 17:33

    Przykro mi, że poczasie takim się zorientowałam.

    Przepraszam. Teraz zauważyłam, że w gruncie rzeczy ART ma na celu wywołąnia wojenki fun-ów. Nieprofesjonalizm redakcji ma wywołać ogień obu stron i przekrzykiwanie się nawzajmem...

    nabijając odwiedzin.

    Skomentuj

    1. malyedgar
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2013-03-19 20:10

      Kolejny psycholog lub psychol, który wie co i gdzie wypada, Kto i kiedy jest nieprofesjonalny, dla jesteś kolejną zrzędą, która nie ma co robić tylko kwokać ... mi się bardzo dobrze czytało, a dla Ciebie dobranocka i do spania, bo jutro do gimbazy.

      Skomentuj

      1. Paula85
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2013-03-19 20:40

        Wierz mi mam co robic, ale podczas oglądania np. filmu wiadomości coś tam na benchmarku lubię napisać.

        Jednak art jest o tak niskim poziomie, że aż prosi się o wojenkę.

        Skomentuj

        1. malyedgar
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2013-03-19 21:46

          Jakoś tej wojenki nie ma, albo na znak protestu wszyscy dali minusy i poszli grzecznie spać po dobranocce. Co też o tej małej społeczności dobrze świadczy ...

          Skomentuj

          1. Paula85
            Oceń komentarz:

            -8    

            Opublikowano: 2013-03-19 22:49

            Ano racja... ale na komorkomaniach dosłownie setki komentarzy przebijających się jak to iP jest zły, jak to iP jest dobry.

            Skomentuj

  5. infinitimind^2
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2013-03-19 18:11

    Myślę że iOS i Andek są skierowane raczej do różnej grupy odbiorców. To co się podoba osobą wybierającym iOS nie podoba się Androidowcą.

    Wojny nie będzie. Chyba że dodacie do tego Lumie 920 z WP8

    WP8 = Windows Plankton 8 ;)

    Skomentuj

  6. Damian_jo
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2013-03-19 18:14

    Widzę postanowiono wystawić "Versusa" S3 i iP5 ponownie.
    Kiedyś już taka bitwa była ale po wojnie w komentarzach została usunięta...
    Niezależnie od tego że posiadam S3 staram się patrzeć na + i - obydwu producentów.

    Szukam telefonu o ciekawej stylistyce i wysokiej jakości wykoniania. Który telefon powinienem wybrać?
    Problem z wyborem - zależy komu jak się dany produkt podoba - nie podoba mi się stylistyka iP - i łapanie rys przez tył - posiadałem iP3 i jednego z iPodów. Wybrałem S3 ze względu na wygląd mydelniczki i wydajność,aparat.

    Jestem osobą bardzo aktywną, co możecie powiedzieć o wytrzymałości używanych urządzeń?
    GG2 vs jakaś tafla szkła - S3 1:0 iP

    "Od 3 lat użytkowania kolejnych modeli iPhone'a nie miałem ani jednego zawieszenia się systemu - dla porównania Samsung Galaxy S2: 3 miesiace użytkowania = 10 hard resetów."
    Nie rozumiem porównania S2 do iP - S2 był jeszcze na starym Andku który chodził fakt faktem-słabo, do tego co się dziwić że iP działa lepiej skoro Apple ma do zrobienia 1 system z 1 nakładką na wszystkie iP a Google musi wyprodukować taki system żeby działał stabilnie na większej ilości różnych smartphone'ów S3 1:0 iP

    "Brak aplikacji w App Store, która zacina się lub nie chodzi na iPhonie 5."
    Jak wyżej - 1 najmocniejszy smartphone i wszystko działa - na iP4/iP4S już nie koniecznie. Brak aplikacji która nie chodzi na iP5? a co z aplikacjami dla iPada?
    Na S3 też wszystko ładnie śmiga bez zająknięcia. S3 1:0 iP

    Czy do wyboru mam szeroką gamę oprogramowania? oraz
    Cydia, ale jak dla mnie całkowicie zbędna.
    AppStore - to samo co Google Play - AppStore więcej aplikacji
    S3 1:1 iP

    Co do Cydii - hackoulous usunął i zablokował Installous'a - więc można zapomnieć o pirackich grach - w S3 nadal można wrzucić APK na kartę i grać/uruchamiać aplikacje z neta
    S3 2:1 iP

    Jaką jakość zdjęć zapewnia wbudowany aparat? Czy mogę łatwo udostępnić zdjęcia rodzinie czy znajomym?
    S3 3:1 iP
    S3 robi wyraźnie lepsze zdjęcia,bez "poświat"
    Udostępnianie rodzinie - DropBox,FB,Twitter oraz WiFi Direct
    Dostępny mod na zwiększenie transmisji/ilości danych 19mbps do 30mbps i 128kbps audio do 192kbps oraz robienie filmików w HD w trybie slow motion (1/8 ~ 480f

    Skomentuj

    1. Qpers
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2013-03-19 19:04

      Ale nędzny, fanboy'owy komentarz... SG3 robi wręcz paskudne zdjęcia w porównaniu do IP5 - ja osobiście byłem w szoku, jak druzgocąca różnica dzieli ich aparaty, a tym bardziej filmy...

      http://www.youtube.com/watch?v=HAJE4cURcyk


      Reszta twojej wypowiedzi moim zdaniem komentarza nie wymaga.

      Skomentuj

      1. Paula85
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-03-19 22:54

        Powiedziałabym, że podobnej klasy. Niestety zarówno iP jak i S3 sporo brakuje do tego co nokia prezentuje. iP jest lepszy, ale różnice zależą od warunków (Np. fioletowa zorza na iP5),

        Skomentuj

    2. piorun84
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2013-03-19 19:50

      Mimo usunięcia Installousa nadal można instalować piracki soft, robisz to przez iTunes. Musisz mieć tylko zainstalowany Appsyc dla danej wersji iOSa

      Skomentuj

    3. Leesiuu
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2013-03-20 00:14

      Ale brednie...
      Więc po kolei:
      Łapanie rys przez iP - jak zwykle mit, tak samo jak AntennaGate i inne. Poza tym jeżeli masz problem - oddaj telefon a od ręki Ci go wymienią? Samsung'a stać na taki gest? Chyba tylko w ulotkach ;)
      A jakość wykonania to chyba oczywista jest... [nie mówię, że plastikowy S3 jest zły, ale jak na klasę premium to słabo chyba, nie? ]
      S3 0:1 iP


      GG2 vs jakaś tafla szkła - S3 1:0 iP
      Testy pokazały, że iP5 jest bardzo wytrzymały. Pomijając fakt, że obydwa telefony mają to samo szkło... [drop testy na YT]
      S3 1:2 iP

      Nie rozumiem kompletnie tego zdania...
      Brak aplikacji która nie chodzi na iP5? a co z aplikacjami dla iPada?
      Aplikacje dla iPada są na iPadzie, więc o co cho? Na S3 są zająknięcia... jak na kązdym telefonie, ale to Android potrafi tym zdenerwować :)
      S3 2:3 iP


      Aplikacje, ich jakość, ilość, łatwość przeszukiwania [oficjalne]:
      Google Play musi się nauczyć jeszcze sporo, bo póki co to tam łapiemy wirusy [sic!]
      S3 2:4 iP

      "Co do Cydii - hackoulous usunął i zablokował Installous'a - więc można zapomnieć o pirackich grach - w S3 nadal można wrzucić APK na kartę i grać/uruchamiać aplikacje z neta"
      JEDEN WIELKI MINUS ANDROIDA! ŁATWOŚĆ PIRACENIA! A później się dziwić, że wymyślili apki freemium, albo andek ma gorsze, niezaktualizowane apki względem iOS...
      Tak na marginesie, da się piracić na iOS, wiele się nie zmieniło. Ale to trzeba być obeznanym w temacie [niekoniecznie piracić...]
      S3 2:5 iP

      Aparat i share'y:
      S3 2:6 iP
      Jakość zdjęć na iP wypada o niebo lepiej, łatwość udostępniania [Strumień, różne inne opcje]. Grunt to wpisać apki firm trzecich, które są na obydwie platformy i działają tak samo ;)
      Poświaty? kolejny mit... KAŻDY aparat, jak dobrze się ustawi pod światło MA FLARĘ! Nie wierzysz? Weź swoją mydelniczkę i sprawdź [koniecznie w słoneczny dzień, bo jak są chmury na całym niebie to nie działa...]

      Rozbawiło mnie na koniec to...
      "Dostępny mod na zwiększenie transmisji/ilości danych 19mbps do 30mbps i 128kbps audio do 192kbps oraz robienie filmików w HD w trybie slow motion (1/8 ~ 480f"
      OOOOO super! znalazłeś feature do telefonu? Poczytaj sobie co siedzi w cydii i wyjdź wreszcie ze swojeg

      Skomentuj

    4. Ruter19
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-03-20 17:46

      Powiadasz lepsze podaj zatem meila to ci wysle z iPhona 4 i 5 to sie zesrasz ze nie ma kaszy na zoomie. I co moze poweisz mi ze internet szybszy popatrz na YT SGS3 14mb iPhone 21mb jest pelno testow. Szkdoa gadac ciesz sie dalej pixelami AMOLEDOWYMI

      Skomentuj

  7. jsq.olecko
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-03-19 18:50

    Wiecie... każdy chwali swój "syf" obojętnie co by to nie było :) Posiadam S III od 2 tygodni. Telefon jest ok, nie mam większych zastrzeżeń - ale nie zgodzę się z osobą, która twierdzi, że się nie zacina. Tak, telefon ma swoją zamułkę... nawet gdy oszczędzanie energii jest wyłączone. Czuć to np. gdy odpalam telefon po jakiejś przerwie w korzystaniu - ten efekt wody ma lekkiego laga. Następnie odblokowuję i klikam w ikonę telefonu - tu lekki sekundowy zamysł nim pojawi się klawiatura, po kliknięciu w zakładkę kontakty - także sekundowe zastanowienie. Później już w miarę ok.
    Nie wiem, może to jest spowodowane tym, że mam zainstalowane dużo appsów. Może dlatego, że sporo kontaktów ma zdjęcia. System po pierwszym odpaleniu zaktualizowałem do v4.1.2

    Skomentuj

    1. Paula85
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-03-19 19:01

      ... wgraj CM sobie dla porównania. Np. efekt wody jest zrobiony nieudolnie. Inny lockscreen działa płynnie. Zrobienie tak nieudolnego lockscreen-u razi,

      ... 1s lag podczas odpalenia aplikacji telefon jest znany, pojawił się po aktualizacji do JB. Do wyboru masz: alternatywna aplikacja z marketu (jest sporo równie dobrych, choć ten o Samsunga jest moim zdaniem jednym z najbardziej funkcjonalnych), starsze wersje, wgranie na stałe aplikacji telefon do RAM-u.

      Skomentuj

      1. jsq.olecko
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-03-19 19:24

        Nowy telefon, więc na razie nie kombinuję. Z czasem na stówkę poleci root, revovery i custom romy. Tak przy okazji jak się zapatruje samsung na roota vs. gwarancja? Swego czasu htc dało użytkownikom opcję odblokowania bootloadera i wgranie custom romów.

        Skomentuj

        1. Paula85
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-03-19 19:37

          No włąśnie...
          Samsung nie ma tutaj żadnych restrykcji. Masz otwarty bootloader, otwarty sprzęt. Dostajesz telefon z którym możesz robić co ci się podoba. Do tego masz Odin-a i mobile odin-a, którym wszystko wgrywasz.

          Jest haczyk... licznik wgrywań:) Który ponoć można wyzerować.
          Samsung raczej nie robi problemów ponad to co inni.

          Jak oddajesz na gwarze wgrać jakiś oryginalny brandowany ROM i z głowy problem

          Skomentuj

  8. passat
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2013-03-19 19:13

    Słabiutki ten artykuł. Po Benchmarku spodziewałem się czegoś więcej niż wycinków z forów.

    Skomentuj

  9. Kiciulek
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-03-19 19:28

    Piąta odsłona iPhone'a i trzecia Galaxy, a ten drugi i tak lepszy..

    Skomentuj

    1. Leesiuu
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-03-20 00:17

      tak tak, bo galaxy wychodzi nieustannie od 2007 roku i to on zmienił telefony...

      lepszy? zależy dla kogo. Jakie kto ma priorytety. :)

      Skomentuj

  10. bobekk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-19 20:24

    artykuł bardzo lakoniczny, auto porówuje IP z S2 a przecież to art o S3, bardzo dużo błędów merytorycznych wynikających albo z niewiedzy albo z fanboizmu (np. info odnośnie pamięci i możliwości jej rozszerzenia, brak info że S3 ma równiez pamięć wbudowaną (16/32/64)) etc

    Skomentuj

  11. Glass
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-19 21:48

    Chainfire 3d nie działa na androidach 4.1+, więc w artykule jest błędna informacja.

    Skomentuj

    1. Paula85
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-19 22:59

      No i niestety chainfire nic to nie da gdy gra jest robiona wyłącznie pod tegrę. Wina niestety OGL-a ES, który wiele rzeczy nie standaryzuje.
      Daje wtedy, gdy blokada jest w play, a fizycznie wszystko jest....

      Przykład Horn.

      Skomentuj

      1. Glass
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-03-20 00:18

        Myślę że OGL ES jest standardem w 100% zdefiniowany. Różnice są w samych sterownikach, lib'ach i w układach graficznych.

        Skomentuj

        1. Paula85
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2013-03-20 09:59

          Potwierdziłeś właśnie to co napisałam.
          "Open Graphics Library", jeżeli producent dodaje swoje własne biblioteki to dlatego, że OGL nie definuje/standaryzuje wszystkiego.

          Taka NV z bezwzględnością zrobi wszystko na przekór, by potem Tegrze Zone zarabiać.

          Skomentuj

  12. Ruter19
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2013-03-19 22:33

    Smiac mi sie chce co tutaj sie dzieje :D ludzie ogarnijcie sie ciezko sie przyznac ze iOS jest lepszy os Androida ? aktualnie mam iP5 a wczesniej mialem iP4 (kto chce moge wyslac zdj robiuone przez iPhona 4 zmiadzy was to co zobaczycie) OK do rzeczy kumpel z dziewczyna maja SGS3 przychodze do nich i mowie odpal mi Asphalt 7 tel mysli ja jzu moge grac na iP5 (nie wyssalem sobie tego z palca) w tle mam 43 aplikacje * mmowie potem odpal YouTube kolko sie kreci i mysli pytam sie co jest a on no czasem tak sie dzieje xD patrze na wyswietlacz odrazu sa zauwazalne pixele :D biore na maxa wyswietlacze to iPhon razi ostrscia, kontrastem gdzie w SGS3 ciemno jak w dupie....no i ten plastik juz nie wspomne ze w jeansach przeszkadza. Tak wiem co myslicie wymyslilem to sobie !!!

    Skomentuj

    1. Leesiuu
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-20 00:18

      troche racji na pewno masz, ale chyba to przejaskrawiłeś przez co zminujsują CIę :)

      Skomentuj

      1. Ruter19
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-03-20 14:37

        To jest 100% prawdy bo mi nie zalezy zeby iPhona 5 postawic na podium tylko ludzie zobacyzli 4,8" AMOLED i mysla ze to jest technologia w tym Samsungu xD a pixele widac na pierwszy rzut oka :/ internet wolniejszy o kilka MB. Testy internetu SGS3 vs iP5 na YT ZAPRASZAM

        Skomentuj

  13. ICE1979
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2013-03-20 04:27

    Zasadnicze pytanie jezeli ma sie oceniac ja na rownych zasadach: ktory kupilibyscie gdyby mialy identyczna cene??????????
    Ja kupilem Iphona i nie zaluje wiekszosc pewnie tez by tak zrobila, ale poniewaz s3 jest tylko troche gorszy ale za to tanszy zdobyl popularnosc.
    "S3 prawie jak Iphone5" to jest wlasnie ta roznica.

    Skomentuj

  14. Pipes
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-20 05:49

    Iphone jest dobry, ale w Polsce nie skorzystasz z pełnej synchronizacji sprzętu z resztą urządzeń, choćbyś nawet i miał macbooka/ ipoda/ ipada itp. Opcja tylko dostępna w USA, a więc duży minus. Do tego app store owszem, ale summa summarum appki są sporo droższe niż w google play- tam masz co chcesz za darmo, w app store darmowych jest znacznie mniej... Stosunek wydajności do ceny także na korzyść S3. Na "korzyść" iphone'a fakt, że to iphone- prędzej Ci go zwędzą i sprzedadzą albo w najlepszym razie uznają za snoba.

    Skomentuj

    1. gatto_nero
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2013-03-20 13:18

      iCloud w 100% działa w Polsce. Ceny appek w appstore takie same jak w play z tym, że w appstore codziennie są promocje i bardzo dużo apek jest przecenionych i darmowych. Ilość przydatnych darmowych aplikacji w appstore jest znacznie większa czuć, że cały ekosystem jest dużo bogatszy, stosunek wydajności do ceny na kożyść iPhone - iOS jest zawsze lepiej zoptymalizowany a testy gier na obu smartfonach dostępne na YT. Lepiej być uznanym za snoba i się tym nie przejmować bo przecież mamy prawdziwego smartphone, który działa bez przycinek i stałe update od Apple.

      Skomentuj

      1. Paula85
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-03-20 16:47

        Nie prawda, średnia cena apek jest mniejsza w play. W dodatku te same apki są często darmowe.

        Skomentuj

      2. steelek
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2013-03-20 20:22

        Nie ale na play nie ma w ogole promocji co dzien...

        Skomentuj

    2. ICE1979
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-29 03:55

      ja oceniam mieszkajac w usa i appy sa po 0.99$ albo1.99$ to tak by byly po 1zl albo 2.

      Skomentuj

  15. steelek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-20 18:53

    Ja bym tam jeszcze dodal pytanie:

    Mam sporo zdjec dokumentow i innych takich na telefonie chcialbym przeslac je znajomemu, ktory nie ma iphone/s3. Moge skorzystac z Bluetooth?

    Iphone:
    eee.... a moze chcesz kupic zajebista stacje dokujaca w stylu retro i sluchawka bluetooth?

    S3:Bluetooth, NFC, S Beam, Wi-Fi Direct, Cloud i cala masa innych.

    Skomentuj

    1. Paula85
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-20 21:00

      Przez cloud w iP też możesz...
      Nie możesz w gruncie rzeczy tylko przez bluetooth-a i WiFi.

      Skomentuj

      1. steelek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-03-21 18:50

        Cloud nie zawsze jest wygodny. Nie kazdy musi korzystac z dropboxa albo google drive. O ile mozesz podac link, o tyle ostatnio nie moglem znajomemu podlinkowac z wlasnego google drive a potem dropboxa aplikacji na androida ktora sam stworzylem, bo jest to zabezpieczenie antypirackie zeby ludzie nie wrzucali tam rzeczy nielegalnych.

        Poza tym nie mamy nielimitowanego neta HSPA+ gdzie chcemy. Najlepsza siec jezeli chodzi o zasieg HSPA+ u mnie w biurze ma zasieg tylko edge. Nie zawsze tez jest szybkie wifi coby mozna to sprawnie sharowac.

        Wysylanie przez bluetooth jest czesto jedynym wyjsciem. Zwlaszcza jezeli chcesz wyslac cos komus, kto nie ma smartphone i czesto jedynym "uzytecznym" sposobem pozostaje nie za szybkie ale wciaz ogolnie dostepne bluetooth. Dla tych bardziej zaawansowanych telefonow jest transfer wifidirect a dla tych naj naj NFC i SBeam.

        Nie korzystalem duzo z Sbeam, kuzyn ma Note II do tego mam znajomego z drugim S3. Sbeam/nfc dziala z filmami zdjeciami i muzyka. Pewnie na upartego mozna wyslac tez inne pliki (potrzebna do tego bedzie inna aplikacja). Do tego allshare cast tez calkiem fajnie sie sprawuje jezeli chodzi o mozliwosc udostepniania contentu znajomym.

        Skomentuj

    2. Ruter19
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-03-20 21:54

      Mozna wszystko co do Bloota to app trzeba ale wkoncu to telfon dla USA a nie polski biednej hahah. reszta urzadzen dziala radia w aucie sluchawki itd... no ale ty nie rozumeisz ze iPhon ma szybszego neta o 10mb od S3 bo kochasz cos co jest tansze a daje ci rowniez statysfakcje. LoL

      Skomentuj

  16. zlotybin
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-21 10:16

    Jak mnie wkurza to faworyzowanie Apple...

    Skomentuj

  17. darnok09
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-06-18 01:43

    Odpowiedz jest prosta . Masz dużo kasy bież iphona 5 , masz mniej bież samsunga s3-s4 . iphone ma tylko mniejszy wyświetlacz a reszta na + dla appla

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!