Gry

CPU, RAM

przeczytasz w 1 min.


CPU

Aby przekonać się jak zmienia się wydajność w grze w zależności od ilości aktywnych rdzeni w procesorze, zdecydowałem się przeprowadzić prosty test.  Po obniżeniu detali do poziomu „minimalne” (patrz tabele) oraz rozdzielczości do 1280x1024, pozostawiłem Sheldona w kompletnie losowym miejscu i obserwowałem zmiany w FPS po wyłączaniu kolejnych rdzeni, za pomocą menadżera zadań. W teście użyłem karty GTX 285. Oto co zarejestrowałem:

Test CPU

Phenom II x4 @3.6 GHz 4 rdzenie 144
Phenom II x4 @3.4 GHz 4 rdzenie 144
Phenom II x4 @3.6 GHz 3 rdzenie 144
Phenom II x4 @3.6 GHz 2 rdzenie 124
Phenom II x4 @3.6 GHz 1 rdzeń 55

 

Z powyższego wykresu można wywnioskować, że gra wykorzystuje w pełni potencjał maksymalnie trzech rdzeni. Posiadacze dwurdzeniowców nie powinni się obawiać o kłopoty z wyświetlaniem obrazu, natomiast ci z was, którzy chcieliby się podjąć wyzwania uruchomienia gry na procesorze jednordzeniowym - przeżyją srogi zawód.

RAM

Lokalizacją testową była jedna z baz wojskowych. Test polegał na przebiegnięciu określonej odległości z punku A do punktu B i zmierzeniu średnej ilości FPS.

Test RAM

4 GB @800 MHz 31
4 GB @1066 MHz 31
2 GB @800 MHz 30
2 GB @1066 MHz 30

 

Z wykesu wynika jednoznacznie, że wbrew zapowiedziom twórców, 2 GB RAM będą zupełnie wystarcające do płynnej rozgrywki na detalach wysokich.