Komputery

Platforma i aplikacje testowe

przeczytasz w 2 min.
 
KT Infinity Game-ON 3100

KT Infinity Game-ON 3100 [F098]

Procesor: Core i5-2500K 3,3 GHz
Karta graficzna: GeForce GTX 560 1GB
Płyta główna: MSI P67A-GD55
RAM: 8GB DDR3 1600 MHz
Dysk: WD Caviar Green 1TB
KT Infinity Game-ON 3100

KT Infinity Game-ON 3100 [F092]

Procesor: Core i7-2600K 3,4 GHz
Karta graficzna: GeForce GTX 570 1,28GB
Płyta główna: MSI P67A-GD55
RAM: 8GB DDR3 1600 MHz
Dyski: WD Caviar Green 1TB
KT Infinity Game-ON 3100

KT Infinity Game-ON 3100 [F100]

Procesor: Core i7-2600K 3,4 GHz
Karta graficzna: GeForce GTX 590 3GB
Płyta główna: MSI P67A-GD55
RAM: 8GB DDR3 1600 MHz
Dysk: Seagate Barracuda 1TB

Monitor 3D

Monitor 3D (120 Hz):
Hannspree Hanns-G HS233H3B

Nvidia 3D Vision

Aktywny zestaw 3D:
Nvidia 3D Vision

Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

System operacyjny:
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

Wykorzystane sterowniki:

  • NVIDIA Forceware 280.26 WHQL

Aplikacje testowe:

 

3D Mark Vantage

3D Mark VantageJeden z najpopularniejszych benchmarków, który pozwala określić wydajność komputera w zastosowaniach rozrywkowych przy wykorzystaniu bibliotek DirectX 10. Aplikację uruchamiamy w  trybie Performance. Odczytujemy wynik całościowy (3D Mark Score) oraz układu graficznego (GPU Score).

Pobierz 3D Mark Vantage (Windows)

3D Mark 11

3D Mark 11Najnowsza wersja niezwykle popularnego benchmarka firmy Futuremark. Wymaga do działania karty obsługującej DirectX 11 i garściami czerpie z  nowoczesnych technologii zaimplementowanych w tych konstrukcjach, jak choćby teselacja. Przeprowadzamy testy w ustawieniach Performance (1280 x 720) oraz Extreme (1920 x 1080), oraz odczytujemy wyniki wszystkich czterech testów.

Pobierz 3D Mark 11 w wersji Basic (Windows)

Metro 2033

Metro 2033 pomimo, że nie jest grą pierwszej świeżości po dziś dzień imponuje niezwykle zaawansowaną grafiką oraz wykorzystywanymi technologiami.Testy przeprowadzaliśmy w rozdzielczości Full HD przy różnych ustawieniach, oraz przy wykorzystaniu bibliotek DirectX 10 i Direct X 11. W testach wykorzystaliśmy benchmark dołączony do gry oraz scenę Frontline. Testy przeprowadzane były trzykrotnie, wynik uśredniano.

Crysis 2

O ile pierwsza odsłona Crysisa (oraz Crysis: Warhead) powstała pierwotnie na komputery domowe, to druga część gry została opracowana z  myślą o konsolach obecnej generacji, które już dawno przestały imponować mocą obliczeniową i możliwościami w zakresie generowania grafiki 3D. Crysis 2 pojawił się na rynku jako gra wykorzystująca standardowo biblioteki DirectX 9 i chociaz prezentował się bardzo ładnie, to jednak nie stanowił graficznego przełomu jak poprzednie części. Firma Crytek nie dała jednak za wygraną i wypuściła do gry liczne łatki, które między innymi wprowadzają obsługę DirectX 11 oraz tekstury w wysokiej rozdzielczości. Testy przeprowadzaliśmy w rozdzielczości Full HD, w ustawieniach Bardzo Wysokich oraz Ultra z wykorzystaniem obu wersji bibliotek graficznych. Gra była spatchowana do wersji 1.9. Lokację testową można znaleźć na filmie, który znajduje się na podstronie testowej. Testy przeprowadzane były trzykrotnie, wynik uśredniano.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Produkcja której nie przedstawiać nie trzeba. Wiedźmin 2 po prawdzie wykorzystuje jedynie bibliotek DirectX 9, ale i tak pozostaje jedną z  najładniejszych gier RPG na komputery domowe. W ustawieniach graficznych można znaleźć osławione uberpróbkowanie, które wymaga od gracza posiadania naprawdę potężnej karty graficznej. Testy przeprowadzaliśmy w rozdzielczości Full HD oraz ustawieniach Średnich oraz Ultra (z włączonym oraz wyłączonym uberpróbkowaniem). Gra była spatchowana do wersji 1.35. W testach wykorzystaliśmy tą samą lokację co w recenzji Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - optymalne karty graficzne. Testy przeprowadzane były trzykrotnie, wynik uśredniano.