Komputery

Far Cry: Primal, Rise of The Tomb Raider i Wiedźmin 3

przeczytasz w 2 min.

Far Cry: Primal

Najnowsza odsłona Far Cry doczekała się oficjalnego dodatku tekstur Ultra HD - oczywiście nie omieszkaliśmy go wykorzystać.

Far Cry: Primal - 3840 x 2160, ultra
[kl./s.] tekstury UHD

SLI 56
 51
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Najwyższe możliwe ustawienia + pakiet tekstur wysokiej rozdzielczości i gra śmiga w rozdzielczości 4K przy blisko 60 klatkach na sekundę. Liczba minimalnych klatek na sekundę niewiele niższa.

Rise Of The Tomb Raider

Rise Of The Tomb Raider powstał najpierw w wersji na konsole, ale nic nie zmieni faktu, że to wciąż jedna z najlepiej wyglądających gier na PC.

Rise Of The Tomb Raider (Szczyt góry) - 3840 x 2160
[kl./s.] DirectX 11, FXAA, bardzo wysokie

SLI 72
49
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Rise Of The Tomb Raider (Syria) - 3840 x 2160
[kl./s.] DirectX 11, FXAA, bardzo wysokie

SLI 64
21
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Rise Of The Tomb Raider (Geotermiczna dolina) - 3840 x 2160
[kl./s.] DirectX 11, FXAA, bardzo wysokie

SLI 66
33
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

O ile średnia ilość klatek nie zawodzi, to jednak silnik Rise Of The Tomb Raider potrafi "chrupnąć", czego efektem są spadki minimalnych klatek na sekundę - nawet do 20 fps. Testowaliśmy wersję DirectX 11, bo DirectX 12 wciąż ma problemy z obsługą SLI.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Silnik graficzny napędzający trzeciego Wiedźmaka potrafi robić naprawdę spore wrażenie. Również wymaganiami przy ustawieniach Ultra z włączonymi efektami NVIDIA Hairworks.

O silniku trzeciego Wiedźmina można powiedzieć wiele dobrego, ale nie to, że jest dobrze zoptymalizowany dla konfiguracji multi-GPU. Już nasze wcześniejsze testy SLI wykazały, że trzeci Wiedźmin wyjątkowo słabo wykorzystuje dwie karty graficzne. Nie należy więc spodziewać się cudów - sprawdziliśmy więc również działanie gry z wyłączonym SLI, kiedy grę obsługuje tylko jedna karta graficzna.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - 3840 x 2160, ultra
[kl./s.] Hairworks włączony

SLI 39
 34
GTX 980 Ti 31
 26
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Przyrost wydajności w stosunku do jednej karty GeForce GTX 980 Ti jest niewielki (26/30 klatek na sekundę) - pamiętajmy jednak, że testujemy w maksymalnych ustawieniach (zarówno ustawienia grafiki jak i post process) oraz w miejscu, które mocno obciąża sprzęt. W większości przypadków można spodziewać się wyższych wartości.

Po wyłączeniu wyjatkowo zasobożernej technologii NVIDIA Hairworks (realistycznie renderowane futro i włosy) można liczyć na 50-60 klatek na sekundę. Wyjątkowo sprawdźmy jeszcze rozdzielczość QHD.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - 2560 x 1440, ultra
[kl./s.] Hairworks włączony

SLI 73
 63
GTX 980 Ti 50
 41
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

W tym przypadku przyrost wydajności jest znacznie lepszy. Niestety nic nie wskazuje na to, że sytuacja z obsługą SLI w kartach serii Maxwell miałaby się zmienić - gdyby tak było już dawno rozwiązano by ten problem.

Dopiero szczęśliwi posiadacz kart Pascal (GTX 1080) mogą liczyć na solidne przyśpieszenie w konfiguracji SLI.