Konferencja Innovation@Amazon – przyszłość ma głos Alexy
Technologie i Firma

Konferencja Innovation@Amazon – przyszłość ma głos Alexy

przeczytasz w 3 min.

Relacja z konferencji Innovation@Amazon, na której zaprezentowano m.in. możliwości Alexy oraz urządzeń z ekosystemu Amazon Echo, która odbyła się w Gdańsku.

Jeśli powiemy, że Amazon to największy sklep internetowy na świecie, to będziemy mieć oczywiście rację. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że Amazon, to znacznie więcej niż „tylko” sklep. Chociaż spoglądamy na niego właśnie jako miejsce, gdzie można kupić praktycznie wszystko, to firma ma znacznie więcej pól zainteresowań i działań, a takie wydarzenia jak konferencja Innovation@Amazon doskonale to pokazują. Po raz kolejny odbyła się ona w Gdańsku i nie mogło nas tam zabraknąć.

Innowacja głupcze!

Amazon to szalenie innowacyjna firma, popychająca technologiczny wózek nowych rozwiązań bardziej niż wiele osób może sądzić. Asystent głosowy, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, to wszystko jest oczkiem w głowie koncernu zaczynającego jako księgarnia internetowa. To wszystko nie byłoby możliwe bez otwarcia się na zupełnie nowe sposoby myślenia, szukanie nowych rozwiązań, nowych usług i realizowanie potrzeb klientów, nawet jeśli jeszcze o nich nie wiedzą.

Innovation@Amazon relacja

Kluczowymi miejscami, w których zaczyna się ta przyszłość, są Centra Rozwoju Technologii (Amazon Development Center), a jednym z nich jest ośrodek mieszczący się w Gdańsku. Głównym działaniem tej konkretnej jednostki jest rozwój technologii syntezy mowy oraz rozpoznawania i przetwarzania języka naturalnego. Dlatego też spora część konferencji, w mniejszym lub większym stopniu poświęcona była właśnie Alexie, czyli asystentce głosowej.

Staje się ona integralną częścią ekosystemu urządzeń i usług Amazonu i widać, że to właśnie tutaj przyszłość ma swój początek. W dającej się zaś przewidzieć przyszłości będziemy z niej powszechnie korzystać. Co zresztą już się dzieje, chociaż nie w Polsce, która niestety traktowana jest nieco po macoszemu, a uzyskanie informacji, kiedy Amazon w końcu zawita naszego kraju jest na razie z góry skazane na niepowodzenie (mimo pojawiających się regularnie plotek „że to już tuż”).

Deweloperzy wszystkich krajów łączcie się

Celem konferencji skierowanej było pokazanie, jak Amazon widzi tę przyszłość, co już osiągnął, w jaki sposób przebiega praca nad poszczególnym projektami, jak wprowadzane są kolejne innowacje i nowe rozwiązania i dokąd to wszystko zmierza, czego można się spodziewać w przyszłości. Co krok podkreślano też, że jednym z elementów decydującym o sile firmy są deweloperzy, a Ci znajdujący się w Polsce są szczególnie cenieni.

Kreatywność, umiejętność analitycznego myślenia, otwarcie na zupełnie nowe możliwości – to cechy kluczowe, aby stawić czoło wyzwaniom, jakie firma sobie stawia.

Innovation@Amazon relacja

Na miejscu można też było się szybko sprawdzić. Wśród materiałów otrzymywanych przy wejściu znalazło się nawet kilka zadań, za rozwiązanie których można było zdobyć atrakcyjną nagrodę (Amazon Echo), ale też zwrócić na siebie uwagę działu rekrutacji. Ciekawy sposób na dotarcie do potencjalnych pracowników.

Mów do mnie

W trakcie prelekcji nie zabrakło technicznego żargonu, a nawet elementów kodu wykorzystywanego w procesie uczenia maszynowego, ale ponieważ nie chcę Was zanudzać jego przykładami, zwłaszcza że język programowania nie należy do tych, którymi władam, przejdę może do bardziej namacalnych kwestii, których można było na konferencji doświadczyć.

Innovation@Amazon relacja

A była wśród nich przede wszystkim możliwość wypróbowania urządzeń Amazonu oraz przekonania się, jak ta cała Alexa sprawdza się w praktyce. Dla osoby, która nigdy wcześniej nie miała z nią do czynienia, może to być zaskoczeniem, jak dobrze sobie radzi z rozpoznawaniem głosu i jak sprawnie odpowiada na zadane jej pytania.

Innovation@Amazon relacja

Alexa jako źródło wiedzy to oczywiście tylko jedna strona medalu. Można ją oczywiście wykorzystywać do pytania o pogodę, definicję jakiegoś słowa, czy dowiedzieć się ilu mieszkańców ma stolica Francji. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej, a możliwości asystentki głosowej są znacznie większe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby za jej pomocą, oraz z wykorzystaniem Amazon Echo złożyć zamówienie w sklepie, kupić bilety, zamówić pizzę czy taksówkę. To także systemy inteligentnych domów, gdzie za pomocą głosu można sterować światłem, muzyką, ogrzewaniem, czy innymi urządzeniami znajdującymi się w mieszkaniu.

Innovation@Amazon relacja

Amazon podkreśla także, że jego celem nie jest dostarczanie na rynek wszystkich możliwych urządzeń, ale platformy spajającej je w jeden ekosystem. Dlatego tak mocno podkreślano łatwość i intuicyjność tworzenia aplikacji wykorzystujących Alexę i urządzenia Amazon Echo i zwiększających jej możliwości. Celem jest bowiem przede wszystkim wygoda i komfort końcowego użytkownika i zupełnie nowy świat, który tak naprawdę jest coraz bliżej, a w niektórych miejscach na świecie, faktycznie już jest.

I jak można się było przekonać na konferencji Innovation @Amazon, przyszłość ta ma głos Alexy. Z wyraźnym polskim akcentem, co szczególnie cieszy.

Relacja powstała we współpracy z firmą Amazon

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    xchaotic
    0
    Amazon super ma uslugi i obsluge klienta, ale pracowac bym tam nie chcial kolchoz i tyle.
    • avatar
      elmak
      0
      Ten tekst brzmi jak marketingowa papka.