Na topie

Podsumowanie

Autor:
Kamil Myzia

więcej artykułów ze strefy:
Gry

A A

Metro: Last Light w niczym nie ustępuje poprzednikowi. Twórcy przygotowali dla gracza wysokiej jakości grę, która oprócz wyśmienitej grafiki, oferuje ciekawą i wciągającą fabułę. To bardzo ważne, albowiem wiele jest na rynku pięknie wyglądających gier, które pod względem grywalności, bądź przedstawionej opowieści są po prostu mizerne.

Zdecydowanie jest to obowiązkowy tytuł dla wszystkich szanujących się graczy, w tym fanów strzelanek. Być może wielu z was będzie brakować jakichś trudniejszych zagadek do rozwiązania, gdzie trzeba się pogłowić, albo poszukać ukrytych kluczy po zakamarkach lokacji. Nowe Metro porywa czymś innym – przedstawioną historią i klimatem. W ogromnym stopniu jest to skutkiem tego, iż zarówno Metro 2033, jak i Metro: Last Light zostało opracowane na podstawie książki Dmitrija Glukhovskiego.

Jeśli chodzi o klimat i ogólną „miodność”, to polecamy granie późną nocą ze słuchawkami na uszach. Gwarantuję, że wiele razy dostaniecie gęsiej skórki i spokojnie dotrwacie do rana bez napojów energetyzujących :). Oczywiście fabuła i rozgrywka to często rzecz gustu i zamiast dalej się nad tym rozwodzić, polecam przekonać się osobiście.

Co innego poziom zastosowanego silnika gry i wszystko, co się z nim łączy. Jest to absolutnie najwyższa jakość, jaką można spotkać w grach z 2013 roku. Liczba zastosowanych technik przetwarzania obrazu budzi respekt. Niestety, łączy to się z wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Bez nowoczesnego akceleratora, pogramy co najwyżej na niższych poziomach szczegółowości i jakości grafiki. Tryb graficzny „Najwyższe” dedykujemy szczęśliwym użytkownikom  topowych modeli. Optymalnymi do rozdzielczości 1920×1080, będą karty GeForce GTX 680 bądź Radeon HD 7970 GE.

Średni segment kart graficznych, czyli modele pokroju GeForce GTX 660, w wielu lokacjach wystarcza i pozwala osiągnąć przyzwoitą płynność obrazu, lecz przy pojawieniu się większej ilości wrogów, bądź skomplikowanej scenerii, animacja mocno spada. A przecież właśnie w tych krytycznych dla całej akcji momentach najbardziej zależy nam na płynności wyświetlania obrazu. Warto więc zaopatrzyć się w szybszy sprzęt i regularnie aktualizować sterowniki.

Dobrze, że uruchomienie PhysX nie powoduje czkawki i gra na średnio wydajnym GeForce GTX 660 działała na mojej konfiguracji komputera praktycznie nieodczuwalnie gorzej, niż z wyłączonymi efektami fizycznymi.

Podobne wrażenie mam z teselacją. Choć na pierwszy rzut oka ciężko ją dojrzeć, to raczej w niewielki sposób wpływa na obciążenie układu graficznego więc śmiało można ją włączyć na stałe.

Obawialiśmy się wyraźnej przewagi akceleratorów GeForce nad konkurencyjnymi Radeonami. Graliśmy zarówno na jednych i drugich – nic nam się niepokojącego w oczy nie rzuciło. Dopiero dokładne pomiary programem zliczającym kl./s wykazały, że w pewnych ustawieniach widać niewielką przewagę „zielonych”. Ale różnice były naprawdę trudne do wychwycenia i kto wie, czy po następnej aktualizacji sterowników, coś w tej sprawie się nie zmieni.

Czy polecamy? Zdecydowanie TAK! Metro: Last Light to klimatyczna, mroczna opowieść z niesamowitą oprawą audiowizualną. A jakie są wasze wrażenia? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach.

 

  Podsumowanie
  plusy:
świetna fabuła
doskonała oprawa graficzna i dźwiękowa
urzekający klimat gry
niesamowicie przedstawiony, postapokaliptyczny świat
po przestawieniu detali na „Wysokie” komfortowo pogramy na średniej wydajności kartach
  minusy:
wysokie wymagania gry na najwyższych ustawieniach jakości grafiki – zwłaszcza z włączonym wygładzaniem krawędzi SSAA
sporadycznie pojawiające sie błędy w wyświetlanym obrazie
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 108 zł (PC)
dobry produkt benchmark.pl

 

Odsłon: 113528 Skomentuj artykuł
Komentarze

70

Udostępnij
  1. MiK86
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:16

    Źle wstawione screen'y high i v high jest to samo.

    Skomentuj

    1. Mateusz Sołtysiak
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-05-22 23:25

      Dzięki, poprawiliśmy ten element :)

      Skomentuj

  2. jurcys
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:26

    4g to przy założeniu, że system jest świeży. Zdjęcie 1g będzie bardziej odzwierciedlało rzeczywistość.

    Skomentuj

  3. Czadej
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:28

    Domyślam się,że na 9600GT nie ma szans żeby w to pograć...

    Skomentuj

    1. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-05-24 23:02

      mysle ze da rade. Jedynie na najwyzszych detalach sa strasznie duze wymagania. Ogolnie jest duzy skoko miedzy najwyzszymi i wysokimi. A na normalnych to juz wogole gra o niebo szybciej dziala. Tylko pod warunkiem ze jest to pełna 9600GT a nie okrojona wersja laptopowa

      Skomentuj

  4. ProXimo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:30

    Naprawdę świetna gra, ładna wizualnie i co najważniejsze świetna fabuła, wciągająca i ten klimat po prostu miodzio ! Dla zainteresowanych istnieją dwa zakończenia gry, jedno tragiczne a drugie z happy endem :)

    Skomentuj

  5. szramabdg
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:41

    Kolejny powód do tego, żeby zmienić HD5770 na GTX660.

    Skomentuj

    1. git444
      Oceń komentarz:

      12    

      Opublikowano: 2013-05-23 11:35

      Kolejny powód by zmienić 4850 na cokolwiek :D

      Skomentuj

      1. Spikeblade
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-06-01 10:20

        wydaje mi się, że mój poczciwy GTX275 nadal dałby sobie radę :)

        Skomentuj

  6. Szymon331
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:42

    W tabelce z wymaganiami gry jest błąd. Napisaliście:
    "System Windows XP, Vista, 8, 8" Szkoda że usunęliście Win 7, całkiem fany system ;)

    Skomentuj

    1. Mateusz Sołtysiak
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2013-05-22 23:27

      Ale tylko przy najniższych usunęliśmy:P Dzięki, poprawione!

      Skomentuj

  7. dzieciak12
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:47

    Ja właśnie jutro przytule GTX 660TI od ASUSA. Przetestuje metro w FULLHD.

    Skomentuj

  8. Buuren
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:47

    czyli da rade grać na 7770 :D normalne ustawienia mi wystarczą

    Skomentuj

    1. osama1000
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-05-23 15:24

      Też mam 7770. Damy rade pograć na wysokich bez aa ssaa i af.

      Skomentuj

  9. dzieciak12
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:52

    Szczerze, to ja nie widz\ę na screenach różnicy miedzy brakiem wygładzania, a włączonym x2 czy x4

    Skomentuj

    1. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-05-24 23:03

      ja tez nie widze, dlatego nie wlaczam tego żrącego moc obliczeniową bezsensownego bajeru

      Skomentuj

  10. diablos222
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2013-05-22 22:59

    Metro Last Light nie jest oparte o książke. Książka Last Light dopiero jest pisana.

    Skomentuj

    1. mmankt
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2013-05-23 00:13

      na dvd jest napis: zainspirowane metro 2033 i 2035 (która wychodzi w grudniu) więc można się domyślać co do fabuły :)

      Skomentuj

  11. Szymon331
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-05-22 23:01

    Metro 2033 to była pierwsza gra gdzie włączenie DX11 (teselacji) naprawdę coś zmieniało w grafice. Wreszcie teselacja coś dawała w grze. Spodobało mi się do tego stopnia że przemęczyłem grę na HD585,0 który z jednym teselatorem ledwo zapewniał średnio 30FPS.

    Cieszę się że trend kontynuowany jest w kolejnej części Metra. Znowu widać różnicę między włączoną teselacją a jej brakiem. Szkoda jednak że nadal teselowane mamy tylko niektóre obiekty.

    Aż chętnie bym sobie zagrał w kolejną część tej serii bo jedynkę przeszedłem 2 razy (drugi raz na szybszej już karcie ;)

    Skomentuj

  12. Lightning
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-22 23:06

    Świetna recenzja. Co prawda mogłoby być więcej kart graficznych, no ale nie będę narzekał ;)

    Dodam, że momentami miałem wrażenie jakby to nie Kamil pisał cały ten artykuł - niektóre zdania brzmią zupełnie niepodobnie do tych, których używał w poprzednich publikacjach tego typu (nie żeby było coś w tym złego ;) ).

    Skomentuj

  13. Bralo
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2013-05-22 23:23

    I5 + GTX 260 + 4GB ram = 1680x1050 ( Wysokie ) 45-60FPs

    Skomentuj

    1. jackrzec
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2013-05-23 08:04

      Tak, ale bez teselacji bo Twoja karta nie obsługuje DX11

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2013-05-23 10:01

      bez tesselacji to jest jak LOW ;)

      Skomentuj

      1. Eyesofthesouth
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-05-24 23:08

        bez przesady, ja czasem podczas grania wogole tej teselacji nie zauważe. Jak dla mnie nie ma różnicy miedzy normalną i najwyższą teselacją.

        Skomentuj

  14. Skitles
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-22 23:43

    Dobra jest, kilka razy nieźle wydygałem, grafika na najwyższa jakość jest naprawdę nie zła, paralax mapping, pom, ssao, bump mapping, detale textur bardzo fajnie to wygląda już nie mówiąc o cieniach, światłach, odbiciach, wodzie, ogniu i miekkich cząsteczkach, i geometrii.
    Najwyższa geometria + tesselacja + jakiekolwiek aa i mamy praktycznie okrągłe głowy postaci, do tego niektóre murki nie są płaską texturą i patrząc nawet pod kątem mają wyboje.
    Jest to prawdziwy przedsmak nowej generacji, pamiętam jak zobaczyłem metro 2033 wyobrażałem sobie że ps4 będzie startowało z taka grafiką i nie myliłem się a metro last light jest nawet troche ładniejsze od 2033.

    Skomentuj

  15. chudyzam
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-22 23:52

    Już sobie miałem odpuszczać nowe Metro jak przeczytałem topic na 30 stron z biadoleniem jak to na 7970 ludzie mają dropy do 22 fps. Tak mnie nastraszyli a tu zonk... Co Wy ludzie graliście w wersję gamma jakąś?

    A tutaj patrzę 7850 30-40 klatek. Mam monitor 1680x1050, więc wyłączam tylko SSAA i heja na 6950 :]

    Skomentuj

    1. Marcin Jaskólski
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-05-24 17:35

      Pierwsza wersja MLL miała duże problemy z działaniem na Radeonach. Łata do gry załatwiła sprawę

      Skomentuj

  16. chudyzam
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-22 23:53

    Co ja piszę... 46-55, więc na luziku ^^

    Skomentuj

  17. Po1nter
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-23 00:08

    Mając GTX 660TI/i5 3570k/8GB/Windows8/1920x1080
    grałem ze wszystkim co się da włączonym na maxa na średnio 50klatkach.
    Więc i na takiej konfiguracji można fajnie poszaleć.

    Skomentuj

  18. mmankt
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-23 00:12

    z okazji, że zamiast w benchamrku testowaliście 'po swojemu' zamieszczę swoje wyniki z benchmarka: (spokojne sceny nie oddadzą prawdziwej potrzeby na moc przy ostrych strzelaninach z dużą ilością rzucających cienie świateł, iskier odłamków ai itp )

    i7 2600k@4.4, gigabyte wf3 gtx 670 2gb OC (+OC +74/+450 ) 2x4gb kingston hyper x 1600, samsung ssd 840 PRO 128gb

    FHD: maxed, physx, 0xssaa : 47 fps
    FHD: maxed, no physx, 0xssaa: 40 fps
    HD: 3d vision, maxed, physx, 0xssaa: 55 fps

    w samym gameplay'u spokojnie 50-60, jak się zrobi gorąco to okolice 40. Bardzo piękna gra i płynna rozgrywka.

    Skomentuj

    1. kapral.hicks
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-05-23 00:28

      Nie wiem jaka różnica była by w benchmarku w fps względem 1080p a 1200p, ale na 1200p przy wyłączeniu tylko SSAA i physx miałem 52 fps. Bardzo dobrze że redakcja nie przeprowadziła testu we wbudowanym benchmarku gry, bo jest to stres test, w żaden sposób nie odzwierciedlający wydajności w samej grze.

      Na 680GTX (1200@7100) grało mi się w 65-90 fpsach przy 1920x1200p, nawet w największe bitwy minimalny fps rzadko spadał na 52 fps (a tyle miałem we wbudowanym benchmarku). W czasie całej gry były chyba tylko dwie czy trzy krótkie sytuacje, gdzie fps spadł na 40 fps, chodzi mi o te miejsca fabularne, gdzie np obserwuje się przemówienie gostka, którego słucha z jakieś 50 postaci. Następnym razem jak będe przechodził gre na nowo to włącze jeszcze te Physx, wydaje mi się że nawet z tą opcją gra powinna być też bajecznie płynna.

      Ogólnie ja uważam że metro ma malutkie wymagania sprzętowe, uznaje za głupie zaliczanie wymagań tej gry do minusów, bo nawet użytkownicy 8800GT mogą w nowe metro pograć (co prawda na low ale zawsze!!). To że SSAA zabija wydajność nie oznacza, że trzeba to włączyć, z tą opcją tak naprawdę gramy w rozdzielczości 4K, tyle że jest to skalowane później do 1080p

      Skomentuj

      1. mmankt
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-05-23 02:05

        teraz sobie przypomniałem, że mam adaptacyjny vsync więc wyniki zaniżone. fail:)

        Skomentuj

  19. Kobrar
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2013-05-23 00:22

    Gratulacje za prezentacje trybów graficznych w JPEG-ach. Naprawdę można zauważyć te detale w teksturach.

    Skomentuj

  20. daniel93
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-23 00:26

    z physx masz więcej fps niż bez , to nieźle ;)

    Skomentuj

  21. dexiji
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-05-23 02:52

    w tej grze head shot to poezja, rozbryzg krwi i spadajacy helm

    Skomentuj

  22. SoundsGreat
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-23 03:07

    Poprzednie Metro kosiło każdą jednoprocesorową kartę graficzną, tutaj wystarczy GTX 660 za 750zł i gramy w 60 klatkach z najwyższymi detalami, AA w 1080p. Można? Można.

    Skomentuj

    1. SoundsGreat
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-05-23 03:10

      Przeprasza, AA off, pomyliłem się. Ale to i tak nieźle.

      Skomentuj

  23. tom_1984
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-23 08:44

    Może test w rozdzielczości ~720p na starszych kartach?
    Jaki jest sens sprawdzania gry na kartach za 2000zł? Dla poprawy ego, że was stać?

    Skomentuj

    1. krolik_beny
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2013-05-23 11:15

      Bo widzisz... teraz jest FullHD/1920x1080, więc po co testować w innych rozdzielczościach skoro jest FUllHD, którą mają lub marzą aby mieć prawie wszyscy wszyscy? Przecież to jedyna słuszna i najwspanialsza rozdzielczość wszech czasów :)

      Skomentuj

    2. kbrbabzbtb
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-05-23 19:19

      Gtx 650 ti 2k kosztuje? Czy może brakuje 8600 GT w zestawieniu i dlatego do bani ;)

      Skomentuj

      1. krolik_beny
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-05-23 21:09

        Bo zobaczenie jak sobie gra radzie na kartach słabszych niż GTX 650 nie było by złą rzeczą. Wiadomo, ze GTX 68 sobie poradzi dobrze ale jak by byl taki 8600GT czy 9600GT to było ciekawiej. Może by było 5fps ale ludzie takie karty mają przecież nadal.

        Skomentuj

        1. Varso
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-05-23 23:06

          Podpowiem że na 8500GT w 800x600 wszystko na low idzie "grać" :)
          40fps to może max w prostych lokalizacjach.

          Na zewnątrz przy wielkiej sieczce klatki spadają do 5fps i celowanie jest zasadniczo niemożliwe.

          Skomentuj

      2. tom_1984
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-05-24 08:03

        to że mam 8600gt to swoją drogą, ale mój monitor (i nie tylko mój) ma maksymalną rozdziałkę 1280x1024

        Skomentuj

  24. pudel
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-23 09:21

    Ciekawe wyniki szczególnie najniższa ilość klatek przy ustawieniach najwyższych w full HD bez wygładzania , w D6 nawet na Radeonie 7970 spadają do 32-33 klatek, Katakumby tu w kilku miejscach nawet 21 klatek, a u was minimalne 46 chyba testowaliście w innych lokacjach.

    Skomentuj

    1. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2013-05-24 23:39

      po prostu spartolona optymalizacja jest w tej grze co tu duzo mowic. Nie oszukujmy sie, Crysis 3 bije last light na łeb grafiką, a mimo to last light potrafi chodzic jak ścierwo, cos tu nie tak

      Skomentuj

  25. robbin1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-23 09:26

    Recenzja spoko ale polecam przeczytanie tej na pclabie. Tam autor recenzji zdecydowanie lepiej opisał nowe Metro Last Light. Chyba był miłośnikiem tej serii jak inni. Od strony graficznej istny majstersztyk. Bardziej podoba mi się grafika niż w Crysysie 3. Fabuła gry jest obłędna. Taki klimat cieżko w innej produkcji znaleść. Szkoda tylko że THQ już nie istnieje bo nikt już chyba takiej gry nie zrobi. Obym się mylił.
    10/10 dla gry mimo małych błędów graicznych.

    Skomentuj

    1. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-05-24 23:41

      no nie wiem czy taki majstersztyk, na pewno jest super grafa, ale czasami mialem wrazenie ze niczym sie nie rozni od poprzednika

      Skomentuj

  26. dziobek1166
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-23 10:20

    "Maksymalny poziom detali (bez PhysX) to wyzwanie dla dość drogich i wymagających kart graficznych." - Co jak co ale wymagającej karty graficznej to ja jeszcze nie widziałem... jak już to wydajnej...

    Skomentuj

  27. Skitles
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-05-23 12:08

    A np.GTX480 250W wymagająca jest mocnego zasilacza a są i karty bardziej wymagające, albo np. 4X GTX680 ten zestaw jest już bardzo wymagający potrzebuje zasilacza 1500W.

    Skomentuj

  28. DyndaS
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-23 16:54

    Mnie w tej grze irytują wybrakowane napisy w wielu miejscach...

    Skomentuj

    1. skwarosz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-05-24 08:43

      Zgodzę się są trochę wybrakowane te napisy np. dzielnica Teatralnaja co to w ogóle jest :)

      Skomentuj

  29. kbrbabzbtb
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-23 19:28

    W dzisiejszych grach różnice wizualne pomiędzy ustawieniami najwyższymi, a najniższymi to zdecydowanie nie to co kiedyś. Sądząc po screenach to niewiele traci ten ze słabym sprzętem, a oszczędności ma całkiem spore.

    Ja tam tesselację skrytukuję, śmieszy mnie ten efekt... parę bardziej wypukłych obiektów i tyle. Gra wizualnie niewiele by straciła bez niej. Polecam też wyłączyć aa w plikach cfg. Sporo klatek się zyskuje i znowu... nic nie traci.

    Trochę mało kart macie w redakcji ;)

    Skomentuj

  30. rekonekcik
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-23 19:53

    czyli nie da rady na gt220 lp

    Skomentuj

  31. smokowiec1203
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-05-23 22:38

    Lol kupiłem dopiero co GTX 470 jak nawet metro 2033 na maxymalnych mi nie pójdzie ta gra bije wszelkie rekordy

    Skomentuj

  32. 1Toudi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-24 00:57

    No z tymi wymaganiami to tak różnie, bym powiedział. Na moim Phenomie 955 i Radku 6850 gra potrafi nieźle się przyciąć i to nie na jakiś super wysokich wymaganiach. Zresztą mam na YT gameplay z tej gry. Obejrzyjcie jak chcecie. A co do fabuły? Moim zdaniem, SUPER! ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=9EnzeGU0PZk

    Pozdro ;p

    Skomentuj

  33. skwarosz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-24 08:40

    Hmm w sumie to nie wiem jak to jest z tymi wymaganiami. Mam I7-860 (4x2.80Ghz bez podkręcania), GTX 460, 12 Gb ramu, Dysk SSD Samsung 830 i mam detale ustawione na max, teslację na wysokich, wygładzanie x16 tylko bez SSA i gra naprawdę chodzi bardzo przyzwoicie. Mam około 40-60 FPS'ów. Największy problem jest przy dużym oświetleniu. Np. jak jakaś duża żarówka oświetla duży obszar wtedy się potrafi przyciąć ale tak to jest bardzo dobrze. Nawet na dużym obszarze daje radę grać. Nie wiem jak moja konfiguracja ma się do wymagań ... bo z tego co tutaj piszą to co nie którym się tnie na GTX 470

    Skomentuj

  34. endru
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-24 10:26

    na lapku słabo widzę w granie w to ;/ w sumie lapki nie sa do tego by katować je takimi grami. Ja mam GF 8600GTS no i mi gra chodzi na ustawieniach wysokie także można spokojnie se grac i na starszym sprzęcie :)

    Skomentuj

  35. endru
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-24 10:27

    a no i ja gram na PC ma swoje latka ale jeszcze zadna gra nie oparla sie mi wiadomo bez wodotryskow ale da sie grac smialo :)

    Skomentuj

  36. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-24 13:27

    Gra jest świetna, grafika jak i klimatem niszczy ale nie ma róży bez kolców.
    Jedyna rzecz jaka mnie przeraza oprócz wymagać w Merto LL to głupotą, ślepotą i głuchość ludzkich botow oraz legendarna i boska moc noży do rzucania.

    Co do botow to biegasz, skaczesz obok a nawet przed (?!) wprawionego w boju wojaka a ten z 5m Cie nie widzi i wcale nie trzeba stać w cieniu. Najlepsza jest akcja gdzie 2 stoi 6-7 metrów od siebie i sie na siebie patrzą rzucam boski nożyk w jednego oczywiście pada momentalnie a ten drogi co?
    Wyciąga papierosa i pali sobie jak by nigdy nic.

    A co do tych magicznych noży damage over +9000 chlop 80 kilo lekko ruskiego miecha dostaje w stopę albo dłoń nożyk nie większy niż ten którym smaruje masłem chleb co rana i pada momentalnie bez żadnego dźwięku, chyba w jakimś arszeniku namaczanie. Nawet jakiś mutant co potrzebuje kilku strzałów z shoot guna pada na cios z tych magicznych nożyków

    Oczywiście to wszystko na poziomie STALKER TRUDNY...

    Licze na jakiś patch dla botow i wtedy będzie miodzio, szkoda tylko ze oni tez się z DLC rozpędzili bo juz 4 proponują a ledwo co Metro LL leży na polkach sklepowych.

    Skomentuj

  37. MasterBarti
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-25 00:15

    Niektórzy marudzą, że tesselacja nic nie daje. Znalazłem coś takiego:

    http://imgur.com/a/VfEdC#0 (UWAGA, niektóre screeny od 18lat)

    Pierwsze 2 screeny dobitnie pokazują jak drastycznie wzrasta liczba wielokątów na teselowanym obiekcie, dodam że tych obiektów jest mnóstwo. Od pluszowego misia, przez łancuchy, krzesła, przyciski, stwory, ludzi, dzbanki, lampy, ściany, podłoże, kamyczki po gałki oczne, zęby i wiele innych (widać na noclipie). Szczerze, to w tej grze aż za dużo tych obiektów jest teselowanych i niepotrzebnie traci się na to moc obliczeniowa karty graficznej.

    Dodam jeszcze, że im większy monitor tym bardziej ta różnica jest dostrzegalna.
    Tesselacja to zarąbisty bajer.

    Skomentuj

    1. piaseq
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-05-27 10:24

      "Tesselacja to zarąbisty bajer."
      Na który i tak nikt nie zwraca uwagi w czasie gry. Chyba, że ktoś lubi stać i gapić się w tekstury zamiast grania...

      Skomentuj

  38. Wooojciech1983
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-25 11:45

    W jakiej lokacji w grze testujecie te karty? Dlaczego nie ma na ten temat nawet jednego zdania w artykule?

    Skomentuj

  39. eryk1310
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-05-25 16:01

    dla mnie graficznie bije na głowa crysisa 3: D
    właśnie ukończyłem gre i fabuularnie bije na głowe call of duty !
    genialna gra 9/10 !

    Skomentuj

  40. piaseq
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-27 10:23

    AMD Phenom II X4 945@3.0Ghz,
    8GB DDR2@800Mhz,
    Radeon 3870 512MB,
    Win 7 Pro x64,
    1440x900@Normal

    Gra bez problemu śmiga i z tego co widzę przy normalnych ustawieniach domyślnie włączone jest AA.

    Skomentuj

  41. donigorasso
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-28 16:34

    Na 560Ti jak i na GTX 660 ładnie śmiga. Tryb "ranger" jest klimatyczny :)
    Tylko niestety za łatwe są ludzkie boty :/

    Skomentuj

  42. Dammage
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-05-28 19:20

    Intel 3770K@4.8Ghz
    16GB DDR3 Corsair
    2x680GTX SLI PNY OC
    Win7 Pro x64
    1920x1080 wszystkie detale na max

    FPS momentami potrafi spaść do 22 kl podobno wina niedopracowania gry względem kart w SLI...

    Skomentuj

  43. xpaxpl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-06-02 10:29

    Wprawdzie nie chciało mi się sprawdzać frapsem czy czymś ile mam kl/s ale na sprzęcie:
    cpu phenom 965@3,8ghz
    ram 16gb @1600mhz
    gpu xfx radeon 6950 2gb (na domyślnych zegarach bez oc)
    gram na maxymalnych ustawieniach i rozdzielczosci 1920:1080 i zaczyna mi się ścinać dopiero jak ustawię ssaa na 4x a przy 2x spokojnie chodzi nawet przy bardziej dynamicznych akcjach z wieloma przeciwnikami... a nawet nie instalowałem gry na dysku ssd tylko na magnetycznym co na pewno kosztuje mnie kilka kl/s... tak że dziwią mnie wzmianki w artykule o spadkach płynności przy ssaa na 2x przy użyciu nowszych gpu niż mój...

    Skomentuj

    1. Xamash
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-06-03 16:25

      U mnie na
      Cpu Intel 3570K @4.2ghz
      ram 16gb @1600mhz
      Gpu (gigabyte radeon 6870 1gb) + (gainward gtx285 1gb) jako jednostka do physx'a.
      konfig z gry 1920x1080, AF 16x, rozmycie normalne, teselacja off, advanced physx On.
      Sredni fps jest 40. na powierzchni czasami spada do 29fps ale rzadko.
      Hybryda to fajna sprawa jak ktoś ma starą kartę Nvidii to może sobie wykorzystać wraz z Radosławem do tej gierki. Testowałem sporo różnych lokacji przy max zadymie i bez karty Nvidii z włączonym physx'em tryb cpu byłoby 5fps.. a z kolei granie bez włączonego physxa to trochę szkoda z racji fajnych efektów. Odczyty Msi afterburnera pokazują że gpu nvidii jest używane do 52% jak jest sporo efektów tj wybuchy i inne, natomiast rdzeń Radka zawsze na 99%.

      Skomentuj

  44. Oldboy
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-07-01 15:25

    U mnie na moim z deko antycznym sprzecie X2 6400+ 3.3 OC HD 5770 OC Nie da sie grac w zadnej rozdzielczosci na powierzchni jest 15/20 fps nic nie pomaga ani zmiana rozdzialki ani detali Macie jakies sugestie oprucz zmiany sprzetu hehehe to sie tyczy tez Crysis 3 ja bym stawial na wymiane procka

    Skomentuj

  45. mazi86
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-03-19 13:39

    Fajna gra tylko że te 30 misji to za mało 2 dni i koniec gry :(

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!