Gry komputerowe

Rainbow Six Rogue Spear

przeczytasz w 1 min.

Tom Clancy's Rainbow Six Rogue Spear to jeden z nielicznych przykładów gry, która znacząco rozwinęła spory potencjał przeciętnej poprzedniczki. Mowa o pierwszej części Rainbow Six, powszechnie uważanej za fajny, acz nie do końca dopracowany pomysł.

Studio Red Storm po raz drugi nie popełniło tego samego błędu i wydany w 1999 roku produkt okazał się już na wskroś doskonały. Wcielaliśmy się w postać członka elitarnej jednostki antyterrorystycznej i opierając się na fabularnych pomysłach znanego pisarza, Toma Clancy'ego, ratowaliśmy świat przed zbirami, których pole manewru balansowało między porywaniem zakładników, a planami nieco bardziej "bombowymi", z nuklearną intrygą na czele.

Tym, co seria Rainbow Six wniosła do gier, a Rogue Spear dopracowała wręcz do perfekcji, było taktyczne podejście do gier FPS, dotyczhczas znanych wówczas z radosnego szarżowania z karabinem w stylu Quake'a. Tak naprawdę umiejętności strzeleckie były w tym wypadku sprawą jedynie drugorzędną, a głównym zadaniem gracza było dokładne skoordynowanie działań (przeważnie) czterech uzbrojonych brygad.

Choć niezwykle ciepłe opinie zbiera zarówno pierwsza, jak i druga część Rainbow Six Vegas, to właśnie Rogue Spear była najbardziej udaną grą z serii. Przede wszystkim dominował w niej żelazny realizm, nie było uproszczeń oraz kultywowania zasady "byle gracz się nie przemęczał". Każdą z misji należało powtarzać wielokrotnie, bo ukończenie ich za pierwszym podejściem graniczyło z niemożliwością. A mimo to - grało się wspaniale!

Ciekawostka: Wśród dostępnych w grze antyterrorystów występowała także Polka. Kazimiera Rakuzanka przez długi czas była jedynym znaczącym symbolem Polski w grach komputerowych na całym świecie. Cytując opis postaci: "She is called "Kazi" by friends and family, and "Kamikazi" by her colleagues, although never to her face." :-)