Na topie

Chrome

Autor:
Jakub Kralka

więcej artykułów ze strefy:
Telefony

A A

 

Chrome, czyli polska quasi-odpowiedź na Halo. Zabawa w kolonizację odległej planety w konwencji FPP/TPP była jawiona jako pierwsza zawodowoa produkcja znad Wisły.

I choć prasa w Polsce była bardzo zadowolona, wyróżniali Chrome jako jeden z lepszych shooterów 2003 roku i przyrównywali do utytułowanej konkurencji, to jednak czegoś zabrakło. Niektórzy mówią o braku wyrazu, ostatecznego pociągnięcia - w każdym razie rodzimy Techland sukcesu raczej nie odniósł. Jeszcze bardziej obiektywna była zagraniczna prasa, gdzie dominowały piątki, szóstki i sporadycznie siódemki (w dziesięciostopniowej skali).

Prawdziwym asem Chrome'a był tak naprawdę autorski silnik graficzny, który umożliwiał między innymi generowanie gigantycznych jak na tamte czasy map. Nie zabrakło efektów i całkiem przyzwoitej oprawy wizualnej, ale największe korzyści z całego projektu Techland miał czerpać dopiero w przyszłości. Chrome SpecForce był niewypałem, a Chrome 2 został anulowany, niemniej marka do dziś ma dość dobrą opinię wśród rodzimych graczy.

Ciekawostka: Chrome Engine to w zasadzie najlepszy na dzień dzisiejszy silnik graficzny stworzony w Polsce. Z jego usług korzysta Techland, ale też City Interactive czy 1C. Silnik doczekał się kilku wersji.

Odsłon: 1398591
Komentarze

77

Udostępnij