Gry

Genome

przeczytasz w 1 min.

AutorzyPiranha Bytes
Debiut w  roku2006
Najpopularniejsze gryGothic 3, Gothic 3 Zmierch Bogów
W użyciutak
  
Wersja DirectX9c
Wersja OpenGL-
Obsługa multi GPUnie
Obsługa wielu rdzenitak
Maks. ilość obsł. rdzeni2


Lubicie miksować? Miksują DJ'e, wielbiciele napojów wyskokowych, nawet operatorzy komórkowi. Dlaczego deweloperzy mieliby być gorsi? Genome udowadnia, że wcale nie są. Zastosowany w niesławnym i technicznie ociężałym Gothicu 3, czym tak naprawdę jest Genome? Jest zlepkiem wielu różnych technologii.

Sercem całego systemu jest opisywany na poprzedniej stronie Gamebryo. Naturalnie engine poddany został pewnym modyfikacjom. Inne moduły wchodzące w skład silnika są podobne jak w Oblivion SpeedTree RT. Fizyka to połączenie realizowanego przez procesor PhysX z systemem Ragdoll. Wszelkie animacje twarzy generowane są przez EMotion FX 2 – kompleksowe narzędzie zaprojektowane do wyrażania wyrazów twarzy i emocji postaci. Modele twarzy stworzone za pomocą 3D StudioMax lub Maya po wyeksportowaniu zostają wczytywane do EMotion FX 2, który zajmuje się resztą. Oto przykładowy obrazek prezentujący EM FX2 w akcji:

Nie licząc całej gamy grymasów, system pozwala również na animację twarzy i synchronizację tekstu z ruchem warg. SDK umożliwia animacje postaci, włączając w to narzędzie Inverse Kinematics odpowiedzialne za koordynację kończyn, podobne do narzędzia HumanIK zastosowanego w silniku Anvil. Genome obsługuje wielowątkowość oraz obecną w procesorach Intela hiperwątkowość. Silnik zgodny jest z bibliotekami DirectX 9c, lecz obsługuje również shadery w wersjach 1.1/1.4 i 2.0 w zależności od sprzętu i ustawień grafiki. Jedną z jego najważniejszych funkcji jest generowane w czasie rzeczywistym dynamiczne oświetlenie.

Cały problem polega na tym, że zintegrowanie w całość tak wielu różnych elementów nie wyszło silnikowi na dobre i gotowy produkt w postaci gry Gothic 3 nie zachwycał pod względem wydajności, a liczba bugów przyprawiała o zawrót głowy. Genome wykorzystano jedynie w Gothic 3 i dodatku do niego. Nic dziwnego, że silnik nie zrobił furory i kolejna produkcja studia Piranha Bytes – Risen – oparta jest na całkowicie innym rozwiązaniu. Takie przynajmniej jest oficjalne stanowisko dewelopera, bo wprawne oko zauważy wiele podobieństw pomiędzy dwoma projektami.

Ciekawostka: Silnik w zamierzeniach miał pozwalać na walkę z udziałem 50 postaci widocznych naraz na ekranie.