Na topie

NAVMAN 5000 LM - test taniej nawigacji GPS

Autor:
Przemysław Jankowski

więcej artykułów ze strefy:
Nawigacja GPS

Kategoria: Mobile Nawigacja GPS Tematyka: GPS Motoryzacja

Dobra nawigacja GPS wcale nie musi być droga. Udowadnia to NAVMAN 5000 LM, czyli stosunkowo tanie urządzenie o całkiem niezłych możliwościach.

  • NAVMAN 5000 LM - test taniej nawigacji GPS | zdjęcie 1
  • NAVMAN 5000 LM - test taniej nawigacji GPS | zdjęcie 2

80%

Ocena benchmark.pl

 

Navman 5000 LM

Cena od 299.00 do 349.00

Zobacz wszystkie oferty

Plusy

- Łatwa obsługa,
- Niska cena,
- Krótki czas reakcji,
- Dożywotnia aktualizacja map.

Minusy

- Krótki czas pracy na baterii,
- Nie najlepszy ekran.

A A

Nawigacje GPS, mimo konkurencji ze strony smartfonów, ciągle walczą o swoją pozycję na rynku i wiele modeli pokazuje, że nie stoją na straconej pozycji. Oferują mnóstwo funkcjonalności, nawigują oraz obsługują multimedia, a wszystko to nie drenując baterii naszych smartfonów. Co więcej, rynek jest chłonny i swoje miejsce znajdują nań droższe i tańsze urządzenia, takie jak testowany NAVMAN 5000 LM z mapą na Europę.

NAVMAN 5000 LM - nawigacja

NAVMAN 5000 LM – tanio i dobrze

Testowana nawigacja to niedrogie urządzenie, które nie udaje czegoś, czym zwyczajnie nie jest. Nie jest to zatem centrum multimedialne dla naszego samochodu, przenośny odtwarzacz filmów czy samochodowa, cyfrowa ramka do wyświetlania zdjęć. NAVMAN 5000 LM to nawigacja samochodowa, której jedynym zadaniem jest nawigować, wskazywać nam drogę do celu.

NAVMAN 5000 LM - tania nawigacja


NAVMAN 5000 LM wyposażono w mapy Europy holenderskiej firmy TeleAtlas, której właścicielem jest konkurencyjna marka nawigacji TomTom. Mapy wspierane są systemami SmartRoutes oraz LearnMe Pro, uczącymi się specyfiki naszej jazdy i dostosowującymi proponowane trasy do naszych preferencji. Urządzenie potrafi wytyczyć trasę zoptymalizowaną pod kątem naszych potrzeb, posiada asystenta parkowania i asystenta pasa ruchu oraz widok 3D. Nieprzecenioną zaletą jest też dożywotnia i darmowa aktualizacja map – dożywotnia, czyli do czasu, aż urządzenie ze starości nie przeniesie się na łono Abrahama.

NAVMAN 5000 LM - front

Wykonanie i specyfikacja

Nawigacji NAVMAN 5000 LM pod względem wykonania daleko do najwyższej ligi rozgrywkowej. Urządzenie zrobione jest z mało efektownego, śliskiego plastiku, a momenty łączenia poszczególnych elementów są wyraźnie widoczne. Również w dotyku nie odnosi się wrażenia solidności. Co innego jeśli chodzi zaś o samą jakość połączenia ze sobą części składowych. Nawigacja nie skrzypi, nie odkształca się pod naciskiem i jest naprawdę solidna.

NAVMAN 5000 LM - wykonanie

Front urządzenia poza ekranem i logotypem producenta u dołu posiada jeszcze diodę sygnalizacyjną pracę nawigacji. Na lewym jego boku znajdziemy gniazdo słuchawkowe 3,5 mm, port mini USB oraz gniazdo kart pamięci micro SD. Prawy bok skrywa z kolei kieszonkę na plastikowy rysik a górna ramka przycisk włączający nawigację.

NAVMAN 5000 LM - uchwyt

NAVMAN 5000 LM napędzany jest przez procesor Mstar o mocy 800 MHz i wyposażony w 5-calowy ekran TFT o rozdzielczości 480 x 272 piksele. Ekran jest oporowy, przez co rysik naprawdę przydaje się w jego obsłudze. Kolory są wyblakłe i ulegają szybkiej degradacji w miarę zmieniania kątów widzenia. Na szczęście kontrast jest poprawny, zatem nawet gdy nie rozpoznajemy na wyświetlaczu już barw, ciągle widzimy dokąd jedziemy.

NAVMAN 5000 LM - uchwyt nawigacji

Szerokość nawigacji to 135 mm, wysokość – 86 mm, a grubość – 14 mm. Urządzenie waży 160 gramów. W pudełku, poza samą nawigacją, znajdziemy również ładowarkę samochodową, uchwyt samochodowy oraz płytę z oprogramowaniem.

NAVMAN 5000 LM - wtyczka

Obsługa – banał!

Po włączeniu urządzenia wita nas samouczek, który możemy pominąć lub wyłączyć jego wyświetlanie przy każdym kolejnym uruchomieniu nawigacji. Za pierwszym razem warto go jednak prześledzić, gdyż informuje nas o dosłownie wszystkim: od sposobu obsługi urządzenia, po miejsce jego zamocowania w samochodzie. Następnie wybieramy kraj i jesteśmy gotowi do drogi.

NAVMAN 5000 LM - menu

Główne menu jest bardzo czytelne i składa się z dużych, kolorowych kafli. Największe to „Znajdź”, za pomocą którego szukamy lokalizacji oraz „Mapa”, czyli po prostu podgląd mapy. Kolejne to „Moje miejsca”, „Ustawienia”, „Szukaj”, „Plan trasy”, „Symulacja trasy”, „Przechwyć” – do przechwytywania lokalizacji, „Tryb” – pieszy, osobowy lub ciężarowy, „Moja pozycja” oraz „W pobliżu” – informujący o miejscach w okolicy.

NAVMAN 5000 LM - menu2

W ustawieniach możemy zmienić głośność lub głos lektora, jasność ekranu oraz włączyć poszczególne powiadomienia – jak o zmęczeniu kierowcy czy ograniczeniach prędkości. Możemy także wybrać preferowane typy dróg, sposoby wyświetlania mapy czy język urządzenia, jednostki oraz strefę czasową.

NAVMAN 5000 LM - ustawienia

Sama obsługa jest, jak już wspomniano – banalna. Po wytyczeniu trasy klikając w dowolne miejsce na mapie przeniesiemy się do menu mapy, gdzie przybliżymy lub oddalimy obraz, skontrolujemy mijane punkty POI, zarządzimy objazd czy zmienimy opcje trasy lub anulujemy nawigację. Po wejściu do menu mapy lub do każdej innej zakładki w NAVMAN 5000 LM, wystarczy kliknąć na miniaturkę menu głównego, by natychmiast się do niego przenieść.

NAVMAN 5000 LM - menu mapy

 

Odsłon: 15789
Komentarze

3

Udostępnij