Gry

Testy wydajnościowe

przeczytasz w 2 min.

Shift 2
1920x1200 Cały wyścig, maksymalne, AA wysoki

nVidia GeForce GTX 580 68
46
nVidia GeForce GTX 480 63
45
nVidia GeForce GTX 470 55
44
nVidia GeForce GTX 560 51
34
nVidia GeForce GTX 460 47
33
AMD Radeon HD 6970 45
29
AMD Radeon HD 6950 42
28
AMD Radeon HD 6870 39
26
AMD Radeon HD 6850 38
23
nVidia GeForce GTX 260 36
22
nVidia GeForce GTS 450 30
18
AMD Radeon HD 5770 30
16
AMD Radeon HD 5750 27
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Na pomiarze wyników osiąganych przez karty w trakcie całego wyścigu widzimy od razu ogromną dysproporcję pomiędzy średnią a minimalną liczbą klatek. Każde okrążenie testowe trwało dwie minuty i jedenaście sekund. Minimalna liczba klatek bierze się ze sporego nagromadzenia efektów wizualnych na samym starcie wyścigu i w trakcie walki o miejsce w stawce, tuż po starcie.

Na przestrzeni owych dwóch minut taka sytuacja nie zdarzyła się ponownie. Z Shiftem 2 zdecydowanie lepiej radzą sobie karty GeForce, które zdominowały testy. Różnice pomiędzy GTX 580 oraz GTX 480, a pozostałymi kartami są spore. Posiadacze Radeonów nie powinni się jednak obawiać. W grze rzadko dochodzi do sytuacji, kiedy stawić musimy czoła aż 15 przeciwnikom naraz. Animacja na poziomie 30 klatek na sekundę pozwala na komfortową grę. Wygoda grania ulega odczuwalnemu pogorszeniu w momencie, gdy liczba klatek spada poniżej 27. Po wyłączeniu wygładzania krawędzi wszystkie karty zapewnią należytą wydajność.
 

Shift 2
1920x1200, maksymalne, AA wysoki

nVidia GeForce GTX 580 51
46
nVidia GeForce GTX 480 50
45
nVidia GeForce GTX 470 43
40
nVidia GeForce GTX 560 40
34
nVidia GeForce GTX 460 38
33
AMD Radeon HD 6970 35
29
AMD Radeon HD 6950 33
28
AMD Radeon HD 6870 29
26
AMD Radeon HD 6850 28
23
nVidia GeForce GTX 260 26
22
nVidia GeForce GTS 450 21
18
AMD Radeon HD 5770 19
16
AMD Radeon HD 5750 17
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Średnia liczba klatek, osiągana przez układy graficzne podczas pierwszych 20 sekund wyścigu jest niższa o 15-20% względem średniej z całości trasy. Spadki płynności animacji, podobne do tych zarejestrowanych przeze mnie, zdarzają się w sytuacjach kiedy nasz wóz otacza spora ilość przeciwników, a dookoła trasy wyświetlanych jest dużo elementów. Jazda w warunkach nocnych również ma w tym swój udział.
 

Shift 2
1680x1050, maksymalne, AA wysoki

nVidia GeForce GTX 580 56
47
nVidia GeForce GTX 480 55
47
nVidia GeForce GTX 470 46
40
nVidia GeForce GTX 560 44
35
nVidia GeForce GTX 460 41
34
AMD Radeon HD 6970 38
31
AMD Radeon HD 6950 36
30
AMD Radeon HD 6870 33
27
AMD Radeon HD 6850 32
25
nVidia GeForce GTX 260 29
23
nVidia GeForce GTS 450 23
18
AMD Radeon HD 5770 21
15
AMD Radeon HD 5750 19
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Zmiana rozdzielczości na niższą przynosi poprawę w postaci od dwóch do pięciu klatek na sekundę, w zależności od karty graficznej. W sytuacjach gdy na ekranie robi się tłoczno, problemy będą miały karty GTX 260, GTS 450, HD 5770 oraz HD 5750. Pamiętajmy o tym, że wygładzanie krawędzi w dalszym ciągu jest ustawione na wysokie.

Shift 2
1920x1200, maksymalne, bez AA

nVidia GeForce GTX 580 53
49
nVidia GeForce GTX 480 51
46
nVidia GeForce GTX 470 50
46
nVidia GeForce GTX 560 50
45
nVidia GeForce GTX 460 45
38
AMD Radeon HD 6970 42
37
AMD Radeon HD 6950 41
34
AMD Radeon HD 6870 39
33
AMD Radeon HD 6850 37
32
nVidia GeForce GTX 260 37
31
nVidia GeForce GTS 450 35
32
AMD Radeon HD 5770 32
25
AMD Radeon HD 5750 27
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Recepta na poprawę wydajności w Shift 2? Wyłączenie wygładzania krawędzi. Jednym słowem: nic nowego. Podczas szybkiej jazdy rzadko zwracać będziecie uwagę na to, czy obrys karoserii samochodu jest idealnie gładki. Dodatkowy efekt rozmycia, występujący w trakcie szybkiej jazdy spowoduje, że większość z was zrezygnuje z włączania tej opcji.

Problemy z płynnością animacji w najwyższej rozdzielczości wystąpić mogą jedynie w przypadku kart pokroju HD 5750 i słabszych. Zwróćcie uwagę, że wspomniana karta na przestrzeni całego wyścigu z włączonym wygładzaniem krawędzi uzyskała identyczny wynik, jak na samym jego starcie bez wygładzania. Ze względu na nietypową formę testów w grze Shift 2 zachęcam do uważnego analizowania wyników. Na karty z serii GTX 4xx oraz GTX 5xx wyłączenie wygładzania krawędzi nie zrobiło najmniejszego wrażenia.

Shift 2
1920x1200, średnie bez AA

nVidia GeForcce GTX 580 78
72
nVidia GeForcce GTX 480 77
70
nVidia GeForcce GTX 470 76
66
nVidia GeForcce GTX 560 75
67
nVidia GeForcce GTX 460 69
59
AMD Radeon HD 6970 67
62
AMD Radeon HD 6950 64
59
nVidia GeForcce GTX 260 57
52
AMD Radeon HD 6870 57
49
AMD Radeon HD 6850 56
49
nVidia GeForce GTS 450 41
37
AMD Radeon HD 5770 38
33
AMD Radeon HD 5750 34
31
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Wyłączenie wygładzania krawędzi oraz zmiana wszystkich ustawień graficznych na średnie pozwala na zabawę, której nie zakłóci szarpana animacja. W tych konkretnych ustawieniach wszystkie karty poradziły sobie z grą wzorowo. Przypominam, że wyniki osiągane w ciągu całego wyścigu byłyby jeszcze wyższe.