Na topie

Netflix czy dwie flaszki wódki? Oto dylemat Polaka

Autor:
Dawid Kosiński

więcej artykułów ze strefy:
Internet

Netflix daje dostęp do wielu filmów i seriali, które oglądać możemy przez internet. Czy kupując go narażasz się na „kaca” finansowego?

  • Netflix czy dwie flaszki wódki? Oto dylemat Polaka | zdjęcie 1
Ocena redakcji

4.5

dobry plus

 

A A

Pojawienie się Netfliksa w Polsce to bardzo ważne wydarzenie dla wszystkich fanów filmów i seriali. Należy jednak mieć świadomość tego, że na korzystanie z tej usługi zdecyduje się niewiele osób. Część nie zrobi tego ze względu na zbyt małą bibliotekę seriali, inne z powodu braku polskiej wersji językowej wielu produkcji. Jednak zdecydowana większość nie zapłaci za Netfliksa, ponieważ uważa, że w Internecie wszystko powinno być dostępne za darmo.

Netflix Polska

Netflix w Polsce nie będzie miał lekko

O polskim podejściu do płacenia za treści w sieci przekonałem się już kilka lat temu, gdy na rynku pojawiły się pierwsze serwisy strumieniujące muzykę. Przed ich pojawieniem się sporadycznie kupowałem płyty kompaktowe, ponieważ… i tak nie miałem ich gdzie odtworzyć. Z kolei kupowanie pojedynczych plików wydawało mi się podejściem skrajnie nieopłacalnym.

Dlatego pojawienie się Deezera w Polsce potraktowałem jako prawdziwe wybawienie i z chęcią płaciłem za niego niemal 20 zł miesięcznie. Za cenę mniejszą niż koszt jednego albumu otrzymywałem dostęp do ogromnej bibliotek utworów, która działała na moim komputerze, smartfonie, tablecie i konsoli do gier.

Wielu moich znajomych widziało aplikację, z której korzystam. Pytali o nią. Ja cierpliwie wyjaśniałem jej działanie. Dopytywali o obecność poszczególnych utworów w usłudze. Większość z nich była dostępna. Zastanawiali się, czy na ich smartfonach można uruchomić Deezera. Działał na niemal każdym z nich. Ostatecznie jednak żaden z moich znajomych nie zdecydował się na subskrypcję tej usługi.

Netflix w PL

Zamiast tego wszyscy nadal słuchali pirackich plików MP3, czego ja nie potrafiłem zrozumieć. W końcu spytałem jedną z osób najbardziej zainteresowanych Deezerem, czemu nie zdecydowała się na korzystanie z niego. W odpowiedzi usłyszałem, że usługa faktycznie jest interesująca, użyteczna i wydaje się wygodna. Był jednak inny problem. Trzeba było za nią płacić 20 zł miesięcznie, a za tyle można przecież kupić... flaszkę wódki.

W społeczeństwie, w którym nieskrępowany dostęp do muzyki wycenia się na flaszkę dosyć parszywego alkoholu nie możemy spodziewać się, że jakakolwiek płatna usługa cyfrowa odniesie sukces.

Zmiana mentalności - od tego trzeba zacząć

Dotyczy to zarówno Legimi oferującego dostęp do książek za stałą opłatą, Deezera, Tidala i Spotify umożliwiających nieograniczone słuchanie muzyki, jak też HBO Go i Netfliksa pozwalających na oglądanie wielu ciekawych materiałów wideo. Żadna z tych usług nie zdobędzie w Polsce spektakularnej popularności, ponieważ większość z nas woli pobrać nielegalną kopię książki, płyty, filmu i serialu.

Netflix - serial

Zabawne… na swój sposób

Każdy z nas chce dobrze zarabiać, jednocześnie nie płacąc za pracę innych. Nie dociera chyba do nas to, że im więcej pieniędzy krąży w gospodarce, tym szybciej się ona rozwija i pozwala wszystkim dostatniej żyć. Jeśli sam chcesz zarabiać, nie tylko ciężko pracuj, ale daj też zarabiać innym. To podstawy, o których powinniśmy uczyć się już w podstawówce.

Przed wejściem Netfliksa do Polski wiele osób mówiło, że decyduje się na oglądanie treści z nielegalnych źródeł, ponieważ nie ma innej możliwości. Teraz to się zmieniło. Mimo to jestem przekonany, że nie zabraknie osób twierdzących, iż za Netfliksa nie warto płacić, bo w jego bibliotece nie ma wszystkich interesujących filmów i seriali.

Netflix wybór języka

Będzie to zwykła próba usprawiedliwiania kradzieży. Zdecydowanie bardziej logicznym wyjściem byłoby dalsze oglądanie niedostępnych w Polsce treści w nie do końca legalny sposób i jednocześnie płacenie za te usługi, które zapewniają nam dostęp do przynajmniej części pożądanych filmów i seriali w rozumianym przez nas języku. Zawsze lepiej dać zarobić komukolwiek, niż nikomu.

Podejrzewam jednak, że duża część użytkowników nie będzie płacić za Netfliksa i zdecyduje się na korzystanie z pirackich, o wiele mniej wygodnych i przepełnionych reklamami rozwiązań takich jak CDA, Kinoman czy Weeb.tv. Ewentualnie będą korzystać z Netfliksa przez darmowy okres próbny i powrócą do starych nawyków.

Netflix - film

Będą tak postępować nawet jeżeli Netflix pozbędzie się wszystkich swoich wad. Po prostu wrodzone skąpstwo nie pozwoli im płacić za tę usługę 40 zł miesięcznie. W końcu za to można kupić nawet nie jedną, ale aż dwie flaszki wódki.

Odsłon: 22435 Skomentuj artykuł
Komentarze

131

Udostępnij
  1. Artik
    Oceń komentarz:

    71    

    Opublikowano: 2016-01-11 13:03

    Powiem szczerze. Wolę 2 flaszki wódki, a najlepiej 0,7. Mam dość telewizji, głupawych seriali, zwłaszcza komediowych, a ciekawe filmy i seriale można wyliczyć na palcach jednej ręki.
    P.S. Gdzie polskie napisy? Tym bardziej wole wódkę. Świat jest wtedy piękny i kolorowy, czujesz się wspaniale.

    Skomentuj Historia edycji

    1. musslik
      Oceń komentarz:

      -40    

      Opublikowano: 2016-01-11 13:19

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      taa jasne nikt TV ani discopolo w tym kraju nie ogląda ani nie słucha
      co za banda obłudników i hipokrytów :D

      Skomentuj

      1. tymczas_dla_TSa
        Oceń komentarz:

        23    

        Opublikowano: 2016-01-11 15:01

        Ostatni telewizor sprzedałem na aukcji ponad 6 lat temu. Do tej pory odbiornika nie kupiłem, nie mam nawet masztu i anteny na dachu.
        Internet dociera do mnie po ftth i nie mam dostarczanej w ten sposób usługi telewizji.

        Filmów nie lubię (szczególnie kina akcji tego z usa), a aby wiedzieć, co się na bieżąco dzieje na świecie wystarczy mi http i wiadomości w postaci artykułów z krótkimi materiałami video.

        Dlatego usługa Netflix jest zupełnie nie dla mnie i na pewno jej nie wykupię. Wódki też już dawno nie piję (szkoda mi neuronów), zatem zaoszczędzone pieniążki w ten sposób wydam po prostu jako kilka złoty do miesięcznych wydatków.

        tyle.

        Skomentuj

        1. abukiewicz
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2016-01-12 16:39

          A i tak już niedługo zapłacisz abonament radiowo-telewizyjny jak go PiS wprowadzi jako podatek...

          Skomentuj

          1. tymczas_dla_TSa
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-13 21:41

            Do tego pewnie wtedy znów zacznę pić?

            Skomentuj

          2. Takumi
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-01-16 11:47

            POwski hejter? PIS mówił o podatku ogólnym audio-wizualnym który wyniesie 9 zł na miesiąc a podatek TV 19 zeta na miesiąc zostanie zlikwidowany

            Skomentuj

    2. Yamaraj6
      Oceń komentarz:

      -11    

      Opublikowano: 2016-01-11 13:30

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Jak ktoś pisze brednie, że dobre filmy można wyliczyć na palcach jednej ręki to, albo kompletnie nie zna się na kinie i nie wie o czym mówi albo ma co najmniej 100 palców...

      Co do samego Netflixa to jego cena jest jak najbardziej zadowalająca, szczególnie że za niecałe 50 zł można kupić pakiet dzięki któremu 4 osoby mogą oglądać filmy w tym samym czasie. Czyli można się z kimś złożyć.

      Jednak uważam, że Netflix ma jedną bardzo dużą wadę. Nie można sprawdzić ich ofert przed zarejestrowaniem się (czyli podaniem informacji ze swojej karty). Np sprawdzić ile i które filmy mają polskie napisy. Albo zobaczyć jakie w ogóle filmy są dostępne w ich ofercie.

      Skomentuj

      1. Artik
        Oceń komentarz:

        16    

        Opublikowano: 2016-01-11 13:47

        Jezeli potrafisz się śmiać z każdego serialu komediowego to gratuluje, bo ja nie. Nędza, flaki z olejem i amerykański lub brytyjski humor gdzie w tle słychać publiczność śmiejąca się z byle czego. Większość seriali jest do dupy i nie czarujmy się.
        Oczywiście nie wszystkie. Są ciekawe seriale/filmy ale jak pisałem garstka.
        Nawiasem mówiąc jeżeli chodzi o oglądanie to jedynie duży TV. Nie rozumiem idiotów oglądających coś na komórce czy tablecie.

        Skomentuj

        1. Yamaraj6
          Oceń komentarz:

          -17    

          Opublikowano: 2016-01-11 14:04

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          Ja nie rozumiem idiotów oglądających coś na TV dobre efekty są tylko w kinie...

          Poza tym nie wiem gdzie przeczytałeś w ogóle w moim komentarzu coś o serialach komediowych bo nie potrafię się tego doszukać.

          Napisałem tylko, że nie znasz się na kinie ponieważ dobre filmy/seriale możesz wyliczyć na palcach jednej ręki. Z czego wnioskuję, że widziałeś ich bardzo mało, a zatem nie możesz się na nich znać.

          PS.: To pierwsze to ironia. Chciałem ci tylko zademonstrować twoją ignorancję i krótkowzroczność. Jak ktoś lubi oglądać coś na telefonie/tablecie to niech ogląda nie trzeba go od razu nazywać idiotą. Nie każdy ma w domu samsunga SUHD 70 cali.

          Skomentuj

          1. Artik
            Oceń komentarz:

            8    

            Opublikowano: 2016-01-11 14:25

            Nie przeczę. Trudno coś oglądać jak jest do dupy, ale masz racje Jak film to w kinie.
            Wylicz mi te seriale i filmy które twoim zdaniem są interesujące. Zobaczymy jaki masz gust, bo przecież to też jest ważne, a może zgodzimy się i to co podasz odpowiada i mnie.
            Oglądam filmy, natomiast seriali mniej to prawda.

            Skomentuj

          2. Yamaraj6
            Oceń komentarz:

            -10    

            Opublikowano: 2016-01-11 15:39

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Zależy co kto lubi, ja osobiście się nie ograniczam i oglądam wszystko, od bajek po sci-fi i thrillery. Osobiście polecam wszystkie filmy pana Nolana im nowszy tym lepszy ale wszystkie są świetne. Poza tym to Gladiator, Nietykalni, Witaj w klubie, Życie jest piękne, Wyścig, Mały książę, Whiplash, Ex Machina, Django, Infiltracja, Wyspa Tajemnic, Człowiek w ogniu, Zielona mila, Bogowie.

            Więcej mi się nie chce wymieniłem wiele gatunków więc dla każdego coś dobrego.

            Skomentuj

          3. randallandhopkirk
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-01-11 19:22

            Dla mnie to co najwyżej średnie kino i do tego bardzo komercyjne. Uwierz że istnieje kino lepsze i bardziej wyrafinowane niż to co wymieniłeś, dlatego nie oglądam telewizji a zdaje się na własną kolekcję filmów.

            Skomentuj

          4. Rashuan
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-12 14:23

            Zastanów się, ile czasu spędzasz żyjąc własnym życiem, a ile żyjąc cudzym...

            Skomentuj

          5. Yamaraj6
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2016-01-11 15:39

            Zależy co kto lubi, ja osobiście się nie ograniczam i oglądam wszystko, od bajek po sci-fi i thrillery. Osobiście polecam wszystkie filmy pana Nolana im nowszy tym lepszy ale wszystkie są świetne. Poza tym to Gladiator, Nietykalni, Witaj w klubie, Życie jest piękne, Wyścig, Mały książę, Whiplash, Ex Machina, Django, Infiltracja, Wyspa Tajemnic, Człowiek w ogniu, Zielona mila, Bogowie.

            Więcej mi się nie chce wymieniłem wiele gatunków więc dla każdego coś dobrego.

            Skomentuj

          6. Rashuan
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-01-12 14:22

            Error 404

            Skomentuj Historia edycji

        2. BrumBrumBrum
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2016-01-12 11:26

          publika w tle nie śmieje się z byle czego. reżyser wciska klawisz, i słychać śmiech z nagrania.

          Skomentuj

    3. losarturos
      Oceń komentarz:

      -14    

      Opublikowano: 2016-01-11 13:51

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      No jak ktoś pije wódkę po 20 zeta za flaszkę to ten fakt chyba wszystko tłumaczy. ;-)

      Skomentuj

      1. zoe_zoe
        Oceń komentarz:

        9    

        Opublikowano: 2016-01-11 15:07

        Co jest z nią nie tak?

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          6    

          Opublikowano: 2016-01-11 16:09

          sa tacy co pije nia wazne co byle by sponiewieralo. Sa tez tacy ktorzy cenia sobie dobry alkohol jako produkt do spozywania.

          Skomentuj

          1. randallandhopkirk
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2016-01-11 19:27

            Jeżeli już to wolałbym za tą cenę cztery butelki Crazy Mike'a :-) I niech mi nikt nie mówi że tylko idiocie piją browce za 10 PLN bo ja czuję wyraźną różnicę w smaku.

            Skomentuj

          2. Aloyz
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-12 11:38

            Wódki w cenie 20-25 złotych za butelkę 0,5l są przyzwoite. Można wydać 10-20 PLN za flaszkę więcej, ale głowa boli mniej więcej tak samo.

            Skomentuj

          3. kitamo
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2016-01-14 12:09

            a co spodziewales sie ze glowa boli inaczej po alkoholu w roznej cenie ?
            W alkoholu dla niektorych liczyc sie tylko % a dla innych takze pozostałe walory smakowe bo o dziwo alkohole smakuja roznie.
            A glowa bol izawsze tak samo po kazdym alkoholu bo alkohol to alkohol i robi sieczke z mozgu zawsze tak samo.

            Skomentuj

    4. Sharimsejn
      Oceń komentarz:

      -11    

      Opublikowano: 2016-01-12 05:12

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Na dzień dobry zaznaczę, że odnieść się chcę tylko do kwestii "Wybieram wódkę bo nie ma po polsku". Na to ciśnie się tylko jeden komentarz. Uczyć się angielskiego tumany. Teraz osoby, którą nie próbują nawet się nauczyć tego międzynarodowego języka mogą mnie zminusowwać, a ja i tak będę się trzymał swojej racji.

      Skomentuj

      1. genmaxiu
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2016-01-12 08:27

        Nie mieszkam w Polsce i jestem subskrybentem Netflixa od ...5 lat. Pomimo to nie kupil bym Netflixa gdybym mieszkal w Polsce i nie mialby on polskich napisow. Nie kazdy ma ochote/mozliwosc/predyspozycje do jezykow obcych i pozwol kolezko, ze to wolny wybor uzytkownika czy chce korzystac z angielskiej wersji czy tez takiej, ktora uzywa chociaz po czesci rodzimego jezyka, wstydzisz sie go? 40 milionowy kraj, cos za te 40zl Netflix dac powinien poza mocno obcieta baza filmow vs US (nawet tu gdzie mieszkam jest ona dosc mocno przycieta wzgledem Jankesow).

        Skomentuj

  2. felislynx.silae
    Oceń komentarz:

    -10    

    Opublikowano: 2016-01-11 13:05

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Tak na serio. Koszt rzędu 10 euro to drobne. Owszem, portfolio jeszcze małe ale na pewno się powiększy. Brak Polskiego lektora (aleluja! nie cierpię lektora), brak napisów po Polsku, luzik, przynajmniej nie traci się sensu wypowiedzi. Wiem, że dla sporej większości bariera języka może być trudna ale warto się tego angielskiego nauczyć ;). A to, że mentalność powoduje brak zakupu usługi, to zgodzę się z autorem. Ale to się zmieni.

    Skomentuj

    1. KENJI512
      Oceń komentarz:

      19    

      Opublikowano: 2016-01-11 13:18

      Nic się nie zmieni, jak będzie trzeba płacić abonament obowiązkowy RTV za "możliwość odbioru mediów", do tego kiczowatych mediów z głupkowatymi serialami, to nikt nie będzie drugi raz płacił za dostęp do mediów i ciekawych seriali, tylko je pobierze z Internetu ;)

      Skomentuj

      1. musslik
        Oceń komentarz:

        -10    

        Opublikowano: 2016-01-11 13:24

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Zaraz, zaraz akurat TV z abonamentu RTV wygląda jak wygląda bo prawie nikt go nie spłaci a wymagania to ludzie mają ;)

        Skomentuj

        1. KENJI512
          Oceń komentarz:

          11    

          Opublikowano: 2016-01-11 13:30

          I naprawdę wierzysz, że gdyby wszyscy płacili to jakość seriali, filmów, czy nawet wiadomości, głównie 2 pierwszych byłaby na poziomie ich zachodnich odpowiedników, które są tak chętnie oglądane?

          Naprawdę myślisz, że Polak nie pójdzie po rozum do głowy i nie zacznie cwaniaczyć, że skoro prawo nakazuje ludziom płacić to po co wydawać dodatkowe pieniądze na produkcje, skoro można mieć więcej premii dla prezesa?
          Pomijam fakt wymuszonej ilości polskich piosenek w radio - a co jeśli ktoś woli zagraniczną muzykę? Albo radio zadedykowane jest mottu "west/east music"? Każdy płaci, a nikt tak naprawdę nie dostanie oferty dostosowanej pod niego - dlatego czemu mają płacić drugi raz za netflix itp. aby dostać ofertę dostosowaną pod odbiorcę?
          Ew. polecam zacząć chłonąć seriale typu "trudne sprawy", aż szkoda mi, że tym Polacy są karmieni, zamiast czegoś mądrzejszego, rozwijającego, czy nawet rozrywkowego, ale na poziomie...

          Skomentuj

          1. musslik
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-01-11 14:04

            obecnie 1/4 to wpływy z abonamentu pozostałe 3/4 to wpływy z reklam uzyskanych dzięki tym serialom taki zaklęty krąg...

            Skomentuj

        2. Artik
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2016-01-11 13:31

          Jakie wymagania? odnośnie czego? Przecież nie płacisz za oglądania 1 czy 2 programu TV tylko za używanie odbiornika TV/radio.
          Płace za telewizor w sklepie słono, słono płace również za kablówkę i do tego właśnie zapłaciłem abonament RTV 245zł i to jest złodziejstwo.
          Tak czy inaczej miesięcznie płace dość dużo by oglądać w HD reklamy. Może nie ja ale rodzina. Ja wole spedzić czas przy dobrej grze.

          Skomentuj

          1. musslik
            Oceń komentarz:

            -10    

            Opublikowano: 2016-01-11 14:10

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Typowe myślenie polaczka (bez urazy), 245zł na rok mu żal a wszystkie wydarzenia sportowe chciał by mieć za darmo (Przypominam ostatni ból pewnej części ciała gdy to przyszło zapłacić 99zł za dostęp do MŚ Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014) bo TVP nie miała na to kasy...

            Skomentuj

          2. Artik
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-11 14:20

            Nie miała kasy? Proponuje większy abonament i więcej reklam.

            Skomentuj

          3. musslik
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-11 15:16

            Nie, gdyby płacili ci co powinni obecny "abonament" uzbierało by się jakieś 3mld zł to prawie 2x więcej niż obecnie TVP wydaje na "misje publiczną"...
            Chcemy mieć w Polsce jakość (w UK płacą ze 3-4x więcej niż my a i ludności więcej) BBC to zacznijmy płacić bo w tym świecie nie ma nic za darmo :)

            Skomentuj

          4. Artik
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-01-11 19:52

            Bzdura. Mamy pomału unijne ceny na wszystkim a zarobki tez mamy unijne? Podobno mam prace gdzie zarabiam dobrze jako fizyczny (ok 4 tys. na rękę na pełnej umowie o prace w resorcie państwowym) ile to euro? każdy policzyć może a gdzie ci co pracują za 1 850 zł brutto?
            Nie porównujmy się do średnich lub bogatszych krajów unijnych.

            Skomentuj

          5. genmaxiu
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-12 08:35

            O czym ty opowiadasz muslimku, jakie 3-4x wiecej? Tu wlasnie wychodzi z ciebie cala ta polaczkowosc, przeliczanie £ na PLNy.

            Zarabiasz w £? Wydajesz w £! I nie przeliczaj ich po kursie wymiany tylko 1:1.

            Abonament kosztuje jakies £150, nie pamietam bo place to raz do roku, w Polsce to chyba kolo 245PLN. Wychodzi wiec na to, ze w Polsce to koszt prawie 2x wiecej niz w UK. Za wiadomo jaka jakosc (juz nawet nie wspomne o Kevinie samym w domu co swieta :D ) i ilosc reklam (do porzygu).

            Skomentuj

          6. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-14 08:17

            No to fajnie, że głupoty gadasz. W Polsce płacimy ok. 50 funtów/ rok przy płacy minimalnej 370 funtów - UK płacą 150 funtów przy płacy minimalnej ok. 1100 funtów - czyli niby płacimy tyle samo jak w UK, tylko że w UK ściągalność abonamentu jest prawie 100% w Polsce jest minimalna (ok.30%). Później płacz, że bieda w TV etc., ale jak się zapytam czy płacą abonament to pierdzielą, że po co...
            Druga sprawa to prywatne TV, ale tam nawet gorsza bieda jak w państwowej TV (Trudne sprawy etc.) - czyli może jednak to chce ogólnie pojęte społeczeństwo oglądać?

            Skomentuj

          7. Aloyz
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-12 11:48

            Nie pytam czy wiesz jakie są zarobki w UK bo skoro piszesz co tam robią ludzie to pewnie wiesz takie rzeczy.

            Skomentuj

          8. genmaxiu
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2016-01-13 08:46

            Oczywiscie, ze wiem ile zarabiaja. Moje dochody sa powyzej sredniej wiec nie jestem dobrym przykladem ale generalnie jest to jakies £1200-£1300. Jak to sie przedstawia w Polsce w PLN? Nie jestem na biezaco ale pewnie jakies 1500? Jest to wiec porownywalne. Jeszcze raz powtarzam, bledne jest liczenie £ na PLN, bo nie w PLN wydajesz pieniazki zyjac tu. Chodzi o sile nabywcza pieniadza.

            Skomentuj

          9. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-14 08:23

            Błędne są, ale Twoje porównania. W Polsce średnia pensja (nie średnia krajowa, bo ta dawno odleciała pod koło 4000 zł jak nie więcej) to jakieś 2000-2500 zł (nie 1500 - to mniej jak minimalna krajowa). Prawdziwe to jest przeliczenie na funty i porównanie - i w tedy podzielenie przez mnożnik (ile razy więcej zarabiają w UK).
            Druga sprawa - fajnie manipulujesz, bo w Polsce abonamentem objęty jest tylko posiadasz TV i radia (jest to nazwijmy to podatek od możliwości oglądania), a w UK są nim też objęte smartfony, komputery i wszelkie urządzenia, na których można by oglądać program TV ot chociażby w internecie. Więc na ten moment jak nie mam TV ani radia tylko komputer to w Polsce nic nie płacę, a w UK już muszę.

            Skomentuj

          10. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-14 08:26

            Nie płacisz za używanie odbiornika RTV tylko za możliwość odbierania sygnału - nieznajomość zagadnienia się kłania ;).

            Skomentuj

          11. musslik
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-01-15 03:10

            genmaxiu to żeś pojechał z wym 1:1 :D
            wracaj do Polski u nas minimalna na rękę to 1355

            Skomentuj

      2. ahael
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2016-01-11 13:25

        Dokładnie... do tego trzeba brać pod uwagę podejście nowego rządu do mediów publicznych oraz to, że póki nie ma przymusu płacenia za abonament to czasem się włączy to TV na przynajmniej jakieś wydarzenia czy tam fakty. U mnie TV służy w głównej mierze do konsoli i filmów "z wyboru" na USB/HDMI/WiDi. Ja pomimo abstynencji wybieram 2 flaszki :)

        P.S. Jak już się wchodzi na nasz rynek wypadało by mieć co najmniej napisy PL.

        Skomentuj Historia edycji

    2. Jagar
      Oceń komentarz:

      21    

      Opublikowano: 2016-01-11 13:31

      Nie ma polskiego nie ma pieniędzy. Czemu to my mamy wiecznie trzymać palec komuś w d... . Prawo w Polsce mówi jasno ,że jak ktoś chce wejść na rynek polski to musi doczepić instrukcje w j. Polskim lub przetłumaczyć program na polski. Nie ma tłumaczeń w stylu uczcie się angielskiego. Popatrzcie na Niemcy oni nawet jak jadą do innego kraju to znając angielski najpierw zaczynają np. zamówienie w knajpie po niemiecku dopiero jak kelnerka zacznie coś tam mówić ,że nie rozumie to z oburzeniem coś szprechają po angielsku. Ja jestem za tym by jeszcze zaostrzyć prawo tak jak jest w Dojczach nie ma po polsku to fora ze dwora. Najłatwiej powiedzieć uczcie się języków a oni kasę wezmą za nic. Trzeba bronić język bo niedługo unia oznajmi ,że językiem narodowym jest angielski. Także zachowajcie sobie śpiewki o nauczaniu angielskiego.

      Skomentuj

      1. Artik
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2016-01-11 13:37

        Brawo, brawo. To samo dotyczy gier. Płace i wymagam. Wymagam nie tylko dobrej, wciągającej gry z dobrą grafiką, ale również odpowiednio spolszczonej i nie musi to być dubbing. Ja osobiście wole spolszczenia kinowe, ale gry bez jakiegokolwiek spolszczenia mają u mnie zaraz na starcie minus.

        Skomentuj

        1. dangh
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-01-11 18:06

          a ja sie uczylem jezykow. Place i wymagam, ale inaczej.

          Skomentuj

      2. kitamo
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-01-11 15:55

        Mozesz pokazac mi prawo ktore mowi że trzeba cos spolszczyć poza instrukcją obsługi ?
        Muzyke też trzeba spolszczyć ? Filmy także ? Gry ?

        Skomentuj

      3. cichysl
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-01-12 10:26

        Dobrze prawisz kolego.

        Skomentuj

  3. pavvel42
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-01-11 13:20

    "Netflix czy dwie flaszki wódki? " chyba autora

    Skomentuj

  4. itekiti
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2016-01-11 13:28

    korzystam z okresu testowego i prawde mowiac nie mam co ogladac. Sporo filmow, ktore mnie interesuja na netflixie, mam na BD, wiec netflix jeste mi zbędny. Seriale ogladam w tv, więc entflix jest mi zbędny i jaki z tego morał? netflix jest mi zbędny. Poza tym zeby film mozna bylo ogladac w Full HD trzeba miec wyzszy abonament, a to i tak nie gwarantuje Full HD, bo jak jest slabe lacze lub obciazona siec to material bedzie w kiepskiej ble jakości. Czyli... wole BD.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-01-11 15:59

      OWszem, ale pomysl tak - skoro kupujesz cal yczas filmy na BD by je ogladac to przez najblizsze miesiace nie bedziesz musial tego robic i w koncu na netflixie znajdziesz filmy ktorych nie masz na BD.
      TO tak jakby mowic ze "nie ogladam TV bo nie ma tam niczego na czym nie bylem w kinie".
      Seriale mozesz ogladac w TV o ile masz takie kanaly ktore emituja interesujace Cie seriale.
      Co do łącza - ekhem, HD idzie na najbadziewniejszych łączach nawet, czyli po 10 mbit. Jesli choc takiego nie masz to faktycznie jest to problem a netflix nie jest usluga dla Ciebie.
      Rownie dobrze moge powiedziec ze filmy BD nie chodzą mi bo wymagaja odtwarzacza BD.

      Takie troche argumenty dziwne masz :)

      Skomentuj Historia edycji

  5. wasptak
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-11 13:44

    wybieram n-kne w podstawowym pakiecie za 20 zł (bo i tak malo tv ogladam...) i flaszke wódki :)

    Skomentuj

  6. sieniu
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2016-01-11 13:56

    W sondzie brakuje odpowiedzi "Ani jedno, ani drugie"..

    Skomentuj Historia edycji

  7. euclid
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-11 13:58

    Cena w porządku, ale mało filmów/seriali z polskimi napisami lub lektorem

    Skomentuj

  8. kaziu87
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-11 13:59

    Niekoniecznie dobre tłumaczenie. To, ze ludzie nie chcą wydać 20 zł za aplikacje nie świadczy o tym, że nie wspierają gospodarki. Ba wspierają ją ale te 20zł wydają na coś konkretniejszego... Odłożą te 20 zł, inne 40, jeszcze inne 50 i po niedługim odkładaniu mogą kupić coś konkretniejszego, a nie muzykę czy film który bez konsekwencji można mieć za free... Można wydać 5 zł na konto typu rapidshare i pobrać co się chce bez reklam, obejrzeć i wywalić prawie całkowicie legalnie, no i z napisami czy lektorem jak kto woli :)

    Skomentuj

  9. androll
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-11 14:17

    Wodka parszywa??? Chyba lepsza od lizania dupy sponsorom, ale o gustach sie podobno nie dyskutuje.

    Skomentuj

  10. jakub_c12
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-01-11 14:18

    Ale brednie... Po pierwsze Deezer oferuje strumieniowanie czyli musimy mieć cały czas dostęp do sieci, a mało kto ma nielimitowany transfer danych, a tym bardziej chce ładować telefon zaraz po powrocie z pracy/szkoły bo mu 3G/4G baterię zjadło. Druga sprawa to, że żyjemy w kraju w którym przeciętny obywatel zarabia 2100 zł netto (mediana na rok 2013), a nie 2500$ jak w USA (średnia płaca brutto w USA to aż 3800$, to 2500$ to uśredniona płaca najpopularniejszych zawodów). Wielu Polaków po prostu nie stać na wykupienie drogiego abonamentu z nielimitowanym internetem (poza tym też nie zawsze jest zasięg) oraz na dopłacenie do niego jeszcze 20zł na Deezera.

    Skomentuj

    1. Rabidurbian
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-01-12 12:53

      Jakub_c12 . Akurat używam Deezera od dwóch lat, a na telefonie mam 3 GB transmisji danych. Samego Deezera używam dużo, gdyż słucham muzy zarówno jak idę/wracam z pracy jak i w czasie biegania. Dla przykładu w grudniu zjadł mi 406 MB, a w listopadzie 1,04 GB. Więc jakby nie patrzeć spokojnie mieszczę się w swoim limicie. Nawet kiedy go przekroczę, to istnieje możliwość słuchania muzyki Offline. Wtedy w domu zaznaczam piosenki które mnie interesują i mogę słuchać nawet nie będą podłączonym pod net.
      Więc uważam iż cena do możliwości jest jak najbardziej w porządku.

      Pozdrawiam.

      Skomentuj

  11. Galathriel
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-01-11 14:19

    Myślę, że tytuł jest dosyć krzywdzący, ponieważ dzisiaj się zmienia mentalność Polaków. Nie wszyscy muszą być jak głupi znajomi autora.

    Co do samej zawartości Netflixa, jest ona obecnie po prostu słaba. Brak większości polskich napisów, niepełna biblioteka. Ocenię za pół roku, kiedy coś się ruszy. Chociaż dziwię się, że oferta Netflixa na starcie jest tak uboga.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-01-11 16:03

      Uboga jest u nas bo wiele rzeczy jest na zasadzie licencji. U nas na netflixie nie znajdziesz np. house of cards.
      Moze za kilka miesiecy cos sie pozmienia i wtedy bedzie ciut lepiej ,ale nie mozna tez liczyc ze na netflixie pojawia sie hity kinowe ktore na swiecie mialy juz jakis czas temu premiere bo wiemy dobrze ze u nas w kraju licencja na niektore filmy jest dlugo okupywana lub trafiaja do kin ze znacznym opoznieniem.

      Przejrzalem oferte, jakosc jest spoko ale nie trafilem niczego UHD jak do tej pory z filmow pomimo ze wybralem najmocniejszy abonament. Slabo troche na chwile obecna.
      Liczylem tez ze kwestia napisow bedzie konkretniejsza, ze metoda platnosci bedzie jasna - bez przelicznika z euro

      Skomentuj

      1. Robak
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-01-12 10:56

        Filmu w jakości UDH można uzyskać wyłącznie przez bezpośrednie strumieniowanie do telewizora (musi to być jakiś smart TV na którym mamy aplikację NETFLIX.

        Na kompie możemy uzyskać maxymalnie FULL HD. (tylko przez aplikacje ze sklepu microsoft, IE 11 lub EDGE.

        Na innych przeglądarkach max. można wyciągnąć 720p.

        Dodatkowo na chrome jest dodatek Super Netflix który umożliwia dodanie zewnętrznych napisów (jednak tylko max 720p)

        Filmy FULL HD mają bit rate około 5-6 Mbs.

        U mnie łącze 10 MB wystarcza do oglądania FULL HD.

        Problemem m może, być to że zaraz po uruchomieniu obraz jest w słabszej jakości i dopiero z czasem pojawia się HD.

        Można powyższego uniknąć używając jednego z dwóch skrótów:

        ATL+CTR+SCHIFT+S
        ATL+CTR+SCHIFT+D

        Jeden wywołuje menu w którym można wymusić bitrate drugi pokazuje parametry strumienia.

        Problem taki, że po wymuszeniu strumienia trzeba przewinąć film w miejsce jeszce niezbuforowane a potem wrócić na początek (albo poczekać – szybciej niż bez wymuszenia lepszej jakości)).

        Skomentuj

        1. teslae
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-01-12 14:40

          5-6mbps przy FHD. Phi!
          Za czasów wypożyczalni brałem płytkę dvd czy blu-ray do domu i miałem full jakość.
          A nie płacić za dostęp do jakichś nędznych ripów.

          Netflix wysyłał Amerykanom płyty pocztą (za darmo chyba) no i miał ogromną bazę filmów. To i był popularny.
          Potem przerobili się na streamowanie.
          Tak samo powinny były postąpić polskie wypożyczalnie, ale one wszystkie się pozamykały.
          Bo ludziom nie chciało się ruszyć dupy z domu, tylko oglądali paskudne ripy. I co, teraz będą płacić netflixowi za możliwość oglądania ripów?

          Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-01-13 20:10

          o, dziek iza info. Nie wiedzialem o tym dodatku do chrome - moglby on rozwiazac problem z napisami na jakis czas.
          Przyznaje ze na TV samodzielnie nie testowalem bo nie bylo jeszcze odpowiedniej aplikacji. Testowalem na PS4 i dziala super w FHD, bezproblemowo.
          Testowalem z poziomu XBMC i dawalo rade, z zewnetrznych aplikacji dla windows takze jest ok. Przez sama przegladarke raczej slabo.

          Dziwi mnie tylko fakt ze mozna odpalic na kilku urzadzeniach netflixa z poziomu tego samego uzytkownika (a wiec nawet na standardowej wersji dziala to swobodnie). Mozliwe ze z czasem przestanie dzialac ale na chwile obecna testowalem to i spokojnie daje rade (odpalalem jednoczesnie na windows i ps4 z poziomu 1 uzytkownika.)

          Skomentuj

  12. scooby
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-11 14:20

    Konkludujac slowa autora: albo bierzesz Netflixa albo serwisy z reklamami albo jestes zlodziejem...

    Drogi autorze jest tez wiele roznych innych ofert na rynku ktore nie podchodza pod powyzsze kategorie.

    Skomentuj

    1. vitapy
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-01-13 08:15

      Autor daje jeszcze jedną opcję - jesteś alkoholikiem. Żenująca forma reklamy serwisu Netflix - jesteś dobrym klientem, albo żulem. Cóż się dziwić benchmark jeszcze jest za darmo ;)

      Skomentuj

  13. Mulciber
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-11 14:20

    Spotify przyjąłem z otwartymi rękoma. Paru moich kolegów też. Koniec szukania albumów w jakiejś ludzkiej jakości po torrentach, czy słuchania pojedynczych utworów na YT. Netflixa na pewno przetestuję i zobaczę jak często będę z niego korzystał. Swojego czasu testowałem Popcorn Time i bardzo przypadł mi do gustu, ale przy mniej znanych produkcjach był problem z seedami.
    Problem z tego typu usługami zaczyna się gdy nagle zabraknie dostępu do internetu (A niestety u mnie jest to na porządku dziennym)

    Skomentuj

  14. Towarzysz Komisarz
    Oceń komentarz:

    16    

    Opublikowano: 2016-01-11 14:32

    Brawo.... po prostu lekcja propagandy wzorem dr Goebbelsa. Jak nie masz abonamentu Netflixa to jesteś alkoholikiem. A do tego złodziejem, bo przecież każdy pijak to złodziej.

    Zapisałem się na darmowy miesiąc, żeby sprawdzić listę dostępnych rzeczy (nie da się inaczej tego zrobić). I co? Pustki... albo głupiutkie seriale, albo kinowe hity sprzed 2-3 lat. Nowości niet. Nawet Iron Man 3 nie jest dostępny.

    Nie ma też mowy o klasyce kina (na co najbardziej liczyłem) Nic nie znajdziemy z Bogartem, Waynem, Peckiem czy innymi wielkimi Hollywood. Nie mam zamiaru płacić za usługę, w której nic dla siebie nie mogę znaleźć.

    Za 50 zeta miesięcznie wolę sobie wypożyczyć 4 dobre nowe filmy miesięcznie na iTunes.

    Skomentuj

  15. Bloodhound
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2016-01-11 14:51

    Taaak, pieniądze z abonamentów za usługi takie jak m. in. Netflix z pewnością przysłużą się polskiej gospodarce. ;)

    Skomentuj

  16. xchaotic
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-11 15:15

    No coz, ja juz mialem abonament Netflixa, kiedy mieszkalem za granica.
    Niesteaty mimo dostepnosci i mniej wiecej tych samych tresci, nadal nie mozna placic raz i uzywac w tych krajach gdzie Netflix jest dostepny.
    Niestaty w domu mam dosyc slabe lace, tak wiec nawet gdybym chcial znowu placic, to nie mam jak uzywac

    Skomentuj

  17. krychu2007
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2016-01-11 15:18

    "Zdecydowanie bardziej logicznym wyjściem byłoby dalsze oglądanie niedostępnych w Polsce treści w nie do końca legalny sposób i jednocześnie płacenie za te usługi, które zapewniają nam dostęp do przynajmniej części pożądanych filmów i seriali"
    Radzę niech redaktor przeczyta to zdanie i zastanowi się nad tym jak bardzo pozbawione jest ono sensu. Jeśli w netflixie nie ma interesujących mnie seriali a są one na serwisach typu kinoman.tv to z której opcji skorzystam? Jeśli netflix chce zaistnieć w polsce powinien tłumaczyć content na język polski (przynajmniej napisy). Idiotycznym moim zdaniem jest twierdzenie ,że powinniśmy płacić za usługę żeby "dać zarobić".

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      10    

      Opublikowano: 2016-01-11 16:07

      moze przed napisaniem spozytkowal te 20zl :)

      Skomentuj

  18. BrumBrumBrum
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-11 15:38

    z usługami streamingu jest ten problem, że albo się kupuje na miesiąc w jakimś, pakiecie, albo wcale.

    ja na tygodniu nie mam kiedy za bardzo włączyć rozrywkowego pudła, za to nie ma jakiegoś taniego abonamentu "na weekendy". za coś takiego 10pln chętnie zapłacę, ale nie ma i już.

    Skomentuj

  19. Hans Olo
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2016-01-11 16:03

    Za dwie dychy to nie wódka. Za cztery też nie.

    Skomentuj

    1. gboor
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-01-11 22:38

      Wódka to spirytus rozbełtany z wodą w stosunku 2 do 3. Więc przepłacanie za droższe nie ma specjalnego sensu, skoro to i tak to samo. Owszem, spirytus może być lepiej lub gorzej rektyfikowany, ale czy rzeczywiście da się to wyczuć w smaku?

      Skomentuj

      1. Hans Olo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-01-13 23:40

        Pojęcie o wódce masz nikłe. Owszem, w kwestii % się zgadza, ale w kwestii odbioru, to już niebardzo.
        Gwarantuję Ci, ze za 20% to co było rozcieńczane z wodą, to nie jest spirytus, z którego chciałbyś mieć wódkę. Głównym czynnikiem decydującym o jakości wódki jest ilość hydratów.

        Skomentuj

  20. kitamo
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2016-01-11 16:06

    Dawidzie - przeczytalem ten artykul i po prostu radze Ci zmienic przyjaciol.
    Strasznie sie czyta, porażające wnioski wyciagasz i wrecz obrażasz ludzi.
    Wypowiedziales sie na temat usługi ktora doslownie 5 dni jest dostepna na naszym rynku i wypowiedziales sie za miliony Polakow w naszym kraju - to nawet PIS razem z PO tak nie potrafi. Przemysl zapisanie sie do jakiejs partii jesli jeszcze w niej nie jestes.
    Artykul slaby, nieprzemyslany

    Skomentuj

    1. leto87
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-01-11 16:18

      Najprawdopodobniej sponsorowany..

      Skomentuj

      1. Tomasz Duda
        Oceń komentarz:

        -7    

        Opublikowano: 2016-01-11 20:29

        Felieton nie był sponsorowany.
        Poprosiłem Dawida o jego napisanie, z czego wywiązał się bardzo dobrze. Firma Netflix, ani jej PR nie uczestniczyły w żaden sposób w jego powstawaniu.

        To jest (na szczęście) w pełni subiektywna opinia autora.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2016-01-11 20:57

          Jezeli mam uważac ze ktos kto napisał powyższy tekst spisał się dobrze to chyba mamy odmienne zdanie na temat tego co jest bardzo dobre, pisania tekstow a w szczegolnosci felietonow.
          Tomaszu czy Ty w ogole przeczytałes ten tekst w którym to autor rozwodzi sie na temat swoich przyjaciol z problemami alkoholowymi i gdybaniem czym ze jest dla niego i wielu milionów Polaków usługa która wkroczyła na nasz rynek 5 dni temu ?

          Skomentuj Historia edycji

          1. Dawid Kosiński
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2016-01-12 08:02

            Czytał, podobało się i prosił o więcej.

            Na tym polega idea felietonu. Na zaprezentowaniu w sposób żartobliwy lub niecodzienny zdania autora na konkretny temat. Ja właśnie to zrobiłem.

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2016-01-12 19:40

            Mysle ze jest dorosły i adwokata nie potrzebuje.

            A co do felietonu to proponuje poczytac dobre felietony i sie troche pouczyc co to znaczy napisac felieton bo nie jest to tak proste jak sie wydaje.
            Ten tekst powyzej w wielu kwestiach jest wrecz niezrozumialy, budowa zdan prowadzi do sprzecznosci, lanie wody pierwszego rzędu do tego stopnia ze calosc mozna było zawrzec w 1 akapicie, a o wymowie calego tekstu napisalem nieco wyzej.
            Chcesz byc zartobliwy to super, ale tą zartobliwosc trzeba umiec przekazac. Wybrales zly sposob.
            Jesl idalej tego nie widzisz to poczytaj komentarze pod swoimi wypocinami.
            Dobry redaktor potrafi przyjac krytyke. W renomowanym pismie ten tekst nie pojawil by sie nawet na ostatniej stronie.

            Skomentuj Historia edycji

  21. maker
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-11 16:10

    Dla mnie problem nie leży w braku polonizacji bo filmy i tak oglądam zawsze po angielsku, cena też zaporowa nie jest biorąc pod uwagę cenę platform telewizyjnych. Problem z netflixem leży w tym, że jego aktualna biblioteka po prostu nie robi żadnego wrażenia... Porównując do biblioteki która dostępna jest w stanach przepłacamy i to znacznie i tyle. Dopóki się to nie zmieni to raczej nie wróże mu świetlanej przyszłości.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Towarzysz Komisarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-01-11 17:12

      Dla wielu z nas, którzy nie mamy problemu z angielskim to żaden problem. Ale pokaż kreskówki bez napisów (a nawet z napisami) dzieciom.

      Skomentuj

  22. RuLeR
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-11 16:33

    Z tego wszystkiego wolę ruszyć tyłek z rodziną do kina :)

    Skomentuj

  23. Batyra
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-01-11 16:35

    Panie... "Idź m pan w ...." z takim tytułem... każdy student chodzi głodny, każda babcia nosi beret a każdy pijak to złodziej... sami szerzymy głupie stereotypy...

    Skomentuj

  24. C2H5OH
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-11 16:48

    zalukaj.tv jest tańsze.

    Skomentuj

  25. ksero-jacek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-11 16:50

    tylko żule - degeneraci przeliczają na alkohol !

    Skomentuj

  26. Kizi-Mizi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-11 16:58

    Dwie flaszki wódki. Półroczny zapas.

    Po co mi jakieś płatne strumieniowanie. A nie nie chce mi sie tego oglądać a tym bardziej za to płacić.

    Tyle. To chluśniem bo uśniem :)

    Skomentuj

    1. Kizi-Mizi
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-01-11 17:02

      Jak ktoś napisałem. Jest Zalukaj. Jest YT. Jest cała masa innych rzeczy. A jak nie ma. To dużej straty nie ma. To nie jest nic potrzebnego.

      Skomentuj

  27. Barubar24
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2016-01-11 17:04

    Netflix czy dwie flaszki wódki? Oto dylemat Polaka

    jaki dylemat? wiadomo, że 2 flaszki.

    A tak na poważnie

    Netflix w Polsce oferuje...13% swojego kontentu w cenie 100%. Pytanie kto tu kogo robi w balona?

    Skomentuj Historia edycji

  28. Kershav
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-11 17:11

    Przykro mi bardzo. Polak jest skąpy - bo nie ma pieniędzy. Jak na razie przeciętny polak ma ich coraz mniej bo pieniędzy więcej nie dostaje a wchodzą nowe podatki, zwiększane są obecne i wchodzą nowe usługi typu Netflix. Niestety dopiero co skończyła się komuna. Miło że wchodzą do nas nowe usługi i możliwości ale jeszcze potrwa zanim zrównamy się z zachodem.

    Skomentuj

  29. NewUnnamedUser
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2016-01-11 17:46

    Dziwny artykuł. Czytając go czułem, że autor chce mi na siłę wcisnąć cały czas Netflixa, bo uważa, to za dobre rozwiązanie, sugerując, że każdy, kto nie korzysta z Netflixa, jest złodziejem i alkoholikiem.

    Skomentuj

  30. Balrogos
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-01-11 18:17

    Onetowe rozprawki na benchu do czego ten swiat zmierza :(

    Skomentuj

  31. dawid_dj
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-01-11 18:22

    Polecam Kodi (dawne XBMC) i kilka dodatków. Można stworzyć sobie własnego "Netflix-a".

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-01-11 21:26

      I co sam sobie bedziesz strumieniowal filmy ?
      Tu nie chodzi o kwestie oprogramowania a dystrybucji i formy.

      Skomentuj

      1. dawid_dj
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-01-18 19:37

        Czytaj ze zrozumieniem. Odpowiednią dystrybucją i formą zajmują się owe dodatki, np. http://www.htpcbeginner.com/best-kodi-addons-2015-for-cordcutters/

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-01-20 03:04

          chlopie ja xbmc uzywalem jak Ty jeszcze na jagody z siekierą chodziłes.
          I czytaj uwaznie o co pytam - zaproponuj w pelni legalną forme ogladania to pogadamy.

          Skomentuj

  32. Elektromonter
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-11 19:00

    Ja jestem zagorzałym przeciwnikiem każdego abonamentu i usługi typu Netflix czy Spotify mnie kompletnie nie interesują.
    Jak chce legalnie obejrzeć film to wolę zapłacić jednorazowo w normalnej wideotece i pożyczyć 2,3 płytki z filmami na weekend.
    Tak samo z muzyką wolę sobie kupić namacalną płytkę i słuchać do woli nie przejmując się, że po tym jak przestane płacić abonament zostanie mi konto zablokowane i pewnie odblokuję jak znowu zapłacę.
    Abonamentom mówię nie i nic nigdy mnie nie przekona. Nie mam kablówki, polsatów, nc plusów, abonamentu telefonicznego itd.
    Jedynie za neta płacę co miesiąc i to wystarczy.

    Skomentuj

  33. DanteGamer
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2016-01-11 19:00

    Autor newsa w moich oczach się ośmiesza. Wrodzone skąpstwo? Od razu widać, że żyje "pod kloszem". Nie twierdzę, że dzięki szczęściu, bo najprawdopodobniej na to zapracował, ale w takim razie jest wśród niewielkiego odsetku Polaków.
    Może autor nie zauważył, ile wynosi średnia krajowa? Są tacy, co zarabiają jeszcze mniej (oczywiście to logiczne, w końcu to średnia).
    Nie chcę się wypowiadać o polityce czy też o tym, dlaczego rząd jest zły, więc skrócę - to nie Polacy są skąpi, tylko polscy "politycy" od siódmej boleści chciwi.
    Więc zamiast zmieniania naszej mentalności, o której wspomniał autor, lepiej zaczekajmy jakiś czas na wymarcie najstarszych "obywateli" (nie mówię o całej starszyźnie, spokojnie) i skończmy ten PO|PIS ze strony rządu.
    Kiedy to nastąpi i choć trochę skoczy złoty, wtedy rozmawiajmy o usługach typu Netflix.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    Skomentuj

  34. michael85
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-01-11 19:13

    Idiotyczny tytuł i beznadziejna sonda. Nie interesuje mnie netflix i nie interesuje mnie wódka. Nie każdy Polak pije!!!

    Skomentuj

  35. LukisK
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-11 19:15

    Tak dla wiadomości do tego co pisał artykuł: Za 20 złoty w tym kraju nic nie załatwisz, a za pół litra WSZYSTKO !!!!

    Skomentuj

  36. razowiec
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2016-01-11 19:40

    Artykuł jest ok, niestety prawdziwy. Ja jestem jak najbardziej za Netflixem. Na razie oferta na PL jest biedacka, ale na pewno się rozkręci. Może konkurencja coś się zacznie ogarniać. Mam na myśli np. badziewie typu ipla, czy też tradycyjne tv jak np. nc+. W tym ostatnim abonament premium kosztuje grubo ponad stówę, a do oglądnięcia oferuje zwykle bloki reklamowe.

    Pojawienie się Netfliksa naprawdę może poprawić usługi konkurencji. Przydałby się jeszcze jeden, czy dwóch graczy na rynku satelitarnego tv tak żeby nc+ nie miało monopolu jak teraz. Cyfrowy Polszmat jest za cienki.

    W Netfliksie opłata za abonament jest wg mnie niska.
    To tyle co chciałem powiedzieć, czekam na wiadro pomyj.

    Skomentuj

  37. Fourth Illusion
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-11 19:51

    Ale lewackie Pier**lenie, dajcie ludziom zarobic wiecej pieniedzy wtedy nie bedzie takiego problemu, ja sie doczekac nie moglem Netflixa w Polsce, do tego Tidal, i nic wiecej do szczescia nie jest potrzebne, do tego sciaganie muzyki do trybu offline bajka.

    Skomentuj

  38. Much_
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-11 20:38

    Tak się składa że mój brat wykupił sobie standard abonament. Niby fajnie ale jest jeden problem, mało filmów, mało seriali (może dlatego że oglądam akurat te których niema). Mi się pomysł podoba ale żeby tam były wszystkie filmy i seriale kurde co ja bym dał ;)

    Skomentuj

  39. Hektor^
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2016-01-11 22:10

    Bezczelny tytuł i bezczelne podsumowanie w wykonaniu autora.

    Skomentuj

  40. wojtek_pl
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-01-11 22:14

    W ankiecie zdecydowanie brakuje opcji : Mnie-To-Wisi
    Wypróbuję Netflixa . Chyba, bo nie mam ochoty na podawanie danych mojej karty kredytowej (z tego samego powodu nie kupiłem abonamentu na ebooki w Legimi).
    Ponieważ mam już dosyć łykania amerykańskiej papki, za której oglądanie to oni powinni mi płacić, zdecydowanie wolałbym płacić za pojedyncze filmy, które chciałbym obejrzeć a nie za dużą liczbę chłamu z pojedynczymi okazjami (seriali nie oglądam). Czyli pakiet tygodniowy raz na dwa-trzy miesiące.
    Jeszcze pytanie, jak szybko po kinowej premierze film trafia do Netflixa?

    Skomentuj

  41. teslae
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-12 01:29

    40zł za dostęp do oglądania ripów. nieźle
    Niech udostępnią jakość blu-ray to będzie inna gadka

    Skomentuj

  42. baca130
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-12 02:23

    A gdzie jest trzeci podpunkt "Nie chcę anie jednego ani drugiego"?

    Skomentuj

  43. Kejsi
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-12 06:36

    Jedyne co mnie rozbawilo i zaintrygowalo to zdanie mówiące o tym ze im więcej kasy w obrocie tym lepiej dla każdego, no pewnie bo nam Polakom bd żyło się lepiej jak hamburgery bd mieć więcej kabsy w kieszeni xd

    Skomentuj

  44. Echnaton
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-01-12 08:39

    40 zł to na polskie warunki sporo - ceny mamy jak na zachodzie a pensje średnio 5 razy niższe! Gdyby usł7uga kosztowała 10 - 15 zł to bym zapłacił (nawet za obcięta wersję) ale 40 zł to dla mnie za dużo!

    Skomentuj

  45. Rashuan
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2016-01-12 10:40

    Nie podoba mi się tytuł "Netflix czy dwie flaszki wódki? Oto dylemat Polaka"

    Znowu zakłamany stereotyp Polaka alkoholika.
    Poza tym to fałszywa alternatywa. Albo pijesz, albo oglądasz.
    A ja ani jedno ani drugie.

    Manipulowanie obrazem Polaka. Tytuł jak z "Wybiórczej".

    Skomentuj

    1. Aloyz
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2016-01-12 11:17

      Też tak sądzę, czemu dałem wyraz. Kolega autor-redaktor próbując budzić kompleksy w Polakach liczy, że ruszą tłumnie kupować subskrypcję Netflixa.

      Skomentuj

  46. Aloyz
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2016-01-12 11:14

    Jak to mówią kolego autorze-redaktorze "nie mierz innych swoją miarą". Nie wiem jakich masz znajomych, ale moi płacą za kablówkę, satkę (Polsaty itd.), a niektórzy nawet HBO Go, a przy tym (nie uwierzysz...) często wódki się napiją. Tak tak, ja wiem, że trudno w to uwierzyć, ale to prawda.
    Ale na poważnie - ja nie wiem skąd ten hejt, ale już sam tytuł artykułu sugeruje co będzie w jego treści. No i nie zawiodłem się, bo jak się okazuje Polacy to prymitywy nie szanujący cudzej pracy i treści intelektualnych, którzy wolą się upić niż "odchamić". I to wszystko na podstawie jednego wynurzenia Twojego kumpla, który nie chciał kupić jakiejś usługi z muzyką?

    Powiem Ci tedy tak drogi autorze-redaktorze:
    1. Telewizor oglądam rzadko, przeważnie publicystykę i Cejrowskiego, bo filmy, seriale i cała reszta tej niby rozrywki to dno i wodorosty.
    2. Przez jakiś czas miałem HBO Go, ale zrezygnowałem bo niczego szczególnego tam nie było (w każdym razie niczego takiego co by usprawiedliwiało płacenie 40 złotych miesięcznie)
    3. O oczekiwaniu na Netflixa słyszy się już od co najmniej roku, no i kiedy wreszcie się pojawił to o zawartości oferty dowiedziałem się dopiero z serwisów zewnętrznych (gry-online), a sama oferta też i papy z dachu nie zrywa.

    Nie czyń tak przejaskrawionych porównań (Netflix czy wódka) drogi autorze-redaktorze bo ani Tobie chluby to nie przyniesie, ani tym bardziej Netflixowi w ten sposób użytkowników nie przysporzysz.
    Myślę, że wielu Polaków jest skłonnych płacić za szeroko rozumiane treści intelektualne, ale niechże będą one warte swojej ceny. Bo jeśli nie są to faktycznie lepiej napić się wódki.

    Skomentuj

  47. Fiona
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2016-01-12 13:35

    Jakim ..... trzeba być żeby wymyślić taki tytuł ?

    W.g autora Polak wszystko na wódkę przelicza ????

    A treść artykułu to juz koszmarek ......

    Ta strona nie schodzi na psy, ona już dawno zeszła...

    Skomentuj

  48. scoobydoo19911
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-01-12 22:33

    Autor chyba zapomniał o podstawowej rzeczy. Jeżeli dana usługa oferowana jest w Polsce to nie ma ona większych szans na sukces jeżeli nie będzie ona oferowała swoich treści w języku polskim. Nie po to tyle lat nasz naród walczył o własny język żebyśmy teraz merdali ogonem na każdą usługę którą łaskawie ktoś rzuci do naszego kraju zapominając o tłumaczeniu.

    Skomentuj

  49. jarekdepeche
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-01-13 08:09

    Widać autor artykułu pisał to w upojeniu alkoholowym i już dylematu z tytułu nie ma.

    Skomentuj

  50. SiLNOR3KI
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-13 08:51

    2 flaszki wódki, zagryzka i IPTV. Już wybrałem...

    Skomentuj

  51. Yansi
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-01-13 19:33

    Po 2 flaszkach są lepsze "filmy" niż na jakimś tam netflixie. :P

    Skomentuj

  52. wojtek_pl
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-14 09:32

    A jeszcze jedna rzecz. Oferta udostępniona dla Polski to jakieś 17 % seriali dostępnych w USA. To mniej niż w Bangladeszu... Z filmami jest podobnie. Śmiesznie mało.
    Innymi słowy chcą sprzedać nam chłam. Nie dość, że drogo to jeszcze mało . A potem dziwią się, że ludzie ściągają filmy. Jakby udostępnili całą zawartość za taką samą cenę (9,99 DOLARÓW zamiast 9,99EURO !) jak w USA to ściąganie pirackich filmów nie opłacałoby się.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-01-14 12:11

      to jest zwiazane z licencjami ktore sa u nas czasowe. Takie HBO ma licencje na czesc seriali podobnie jak NC+
      zawse tak jest jak jakas usluga tego typu wchodzi

      Skomentuj

      1. wojtek_pl
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-01-17 14:00

        Innymi słowy pazerność koncernów napędza piractwo. Gdyby filmy były dostępne na całym świecie od razu to nie byłoby potrzeby kombinowania i omijania blokad regionalnych.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-01-18 00:23

          ale wtedy taka telewizja jak HBO nic by nie zarobila i nie miala by racji bytu bo wtedy musieli by wpierdzielic bloki reklamowe po 10 minut co 15 minut by kupic taką ilosc filmow jaka obecnie maja.
          Wlasnie dzieki faktowi ze moga kupic licencje na jakis produkt a ludzie sa gotowi zaplacic za to moga istniec na rynku i material moze byc niepociety reklamami. Cos za cos.
          Kina tez musza kupic, dystrybutor takze musi ustalic gdzie i kiedy dany produkt musi sie pojawic by oplacalo sie go od wytworni brac.

          Skomentuj

          1. Valmaris
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-01-19 14:11

            To niech Netflix obnizy cenę do 25% a nie za pare procent zawartości żąda normalnej...

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-01-20 03:01

            ale po co maja obnizac ?
            Kwestia czasu.
            A jak kontent sie zwiekszy to wtedy beda cene podnosic ?

            Skomentuj

  53. Eternal1
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-01-14 17:33

    Alkohol sprawia że:
    - organizm fizyczny zaczyna gnić od środka.
    - w umyśle powstają białe plamy nieświadomości bardzo mocno ułatwiające manipulację, przeto w umyśle pijanego pojawiają się pomysły o stopniu kretynizmu którego nigdy nie zaakceptował by będąc trzeźwym.
    "Aury alkoholików i narkomanów są tak dziurawe, że Demon nawet nie musi się schylać" - to oczywiście przenośnia ale bardzo dobrze oddaje jak alkohol czyni z człowieka koryto i wyżerkę dla Demonów.
    Statystyki Policyjne jasno pokazują że ponad 80% najcięższych przestępstw jest popełnianych po pijaku, czyli w trybie "zabawki Demonów".

    Skomentuj

    1. wojtek_pl
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-01-15 10:25

      "Alkohol sprawia że:
      - organizm fizyczny zaczyna gnić od środka.
      - w umyśle powstają białe plamy nieświadomości bardzo mocno ułatwiające "
      Dokładnie to samo dzieje się po oglądaniu papki serwowanej w telewizji...

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-01-15 16:42

        Racja. Co do punktu nr.2 - jak najbardziej.
        Dlatego ludzie którym na sercu własna, osobista energia i zdrowie psychiczne, selektywnie dobierają treści.
        Telewizja w obecnej formie po prostu ogłupia i powolutku przerabia człowieka w zombie.
        Niestety nie ma w tym stwierdzeniu przesady.
        Technologie wpływu na podświadomość poprzez przekazy podprogowe są znane do dawna i czasem stosowane nawet w zwykłej telewizji.

        Skomentuj

  54. XaRaDaS
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-20 11:36

    Wolę jedną lepszą flaszkę niż wydawać kasę na seriale i durne filmy. Miałem kiedyś Canal+ i HBO, zrezygnowałem, wieczne powtórki i kompletny syf, wolę już oglądać starocie na TVP czy Polsacie lub TVN za darmo niż płacić komuś za to samo ;)

    Skomentuj

  55. shakal84
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-24 19:25

    "Będzie to zwykła próba usprawiedliwiania kradzieży" pfff nasz wspaniały rząd co dziennie w nowych podatkach usprawiedliwia kradzież ;) i jakoś nikt nie protestuje :D

    Skomentuj Historia edycji

  56. prime27pl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-01-25 10:11

    Fajnie że oceniacie społeczeństwo po zdaniu jednej osoby .Czyli norwegowie to terroryści bo jest nim Breivik .

    Skomentuj

  57. bratmat
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-03 20:21

    a nie ? są na to jakieś dowody ?

    Skomentuj

  58. kkamecha
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-05-19 11:58

    Oczywiście, że w wódka! Mam płacić za jakiegoś netfixa skoro wszystko jest na torrentach? :D

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!