Karty graficzne

Wideo i testy wydajnościowe

przeczytasz w 1 min.

Wpływ na wydajność

W menu gry widnieje informacja, że zalecaną kartą graficzną do pełnej (Flaki i Osocze) obsługi FleX w Killing Floor 2 jest GeForce GTX 980, natomiast do samych "Flaków" karta klasy GeForce GTX 770.

W przypadku pełnej implementacji poprzeczka postawiona jest wysoko, ale czy faktycznie słabsze karty graficzne nie dadzą sobie rady z tą technologią? Sprawdziliśmy to na przykładzie dwóch kart GeForce GTX 950 - MSI GTX 950 Gaming 2G oraz Palit GTX 950 StormX Dual.

Poniższe materiały wideo powstały z włączonym programem Fraps, dzięki czemu w prawym górnym rogu możecie śledzić liczbę klatek na sekundę. Naturalnie do ich nagrania wykorzystaliśmy zewnętrzne urządzenie przechwytujące, a konkretnie Avermedia Live Gamer Extreme.

Bez włączonej technologii FleX karta radzi sobie świetnie - w rozdzielczości Full HD i przy ustawieniach Ultra szybkość działania gry podczas najgorętszych momentów spada do około 45 klatek na sekundę. Po włączeniu FleX, prędkość działania może spaść nawet do 30 klatek na sekundę - spadek wydajności jest widoczny, ale jak najbardziej akceptowalny.

Przy szybkiej sieciowej strzelaninie jaką jest Killing Floor 2 istotne jest utrzymywanie wysokiego frame-rate. Z pewnością przyda się tu mocniejsza karta graficzna, jednak GTX 950 radzi sobie nadspodziewanie dobrze. Należy przypuszczać, że GTX 980 poradzi sobie świetne przy maksymalnych ustawieniach, włączonej technologii FleX i rozdzielczościach wyższych niż Full HD.

Cieszy, że NVIDIA wciąż pracuje nad swoim zaawansowanym silnikiem fizycznym, bo ostatnio w tym temacie nie działo się zbyt wiele. Tryskające "kulkowe" osocze w Killing Floor 2 może nie wygląda hiper-realistycznie, ale z drugiej strony, fizyka liczona na karcie graficznej w końcu nie zarzyna nam sprzętu.

Trudno się oprzeć wrażeniu, że możliwości FleX są znacznie większe i mogą przynosić znacznie bardziej spektakularne efekty od tych zaprezentowanych w Killing Floor 2. Czekamy na kolejne produkcje wykorzystujące NVIDIA FleX.

Komentarze

29
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    AntySyjon
    27
    O ile w programie wygląda to kozacko o tyle w samej grze dość groteskowo i nienaturalnie
    • avatar
      Konto usunięte
      27
      Ta krew w postaci kulek wydobywająca się z ciała nie wygląda zbyt dobrze
      • avatar
        kitamo
        12
        osobiscie to mi sie model tego osocza i flakow nie podoba, sama fizyka (bo tego tyczy sie flex) jest ok ale reszta wyglada bardzo slabo.
        • avatar
          tobexor
          12
          troche za gęsta jest ta krew nie wygląda to zbyt realistycznie
          • avatar
            PL_SBX
            11
            A może lepiej aby to microsoft zrobiło coś takiego w kolejnym DX? Będzie łatwiejsze do użycia w silniku graficznym, a i osoby z radeonem będą mogły używać.
            • avatar
              Marucins
              9
              Kolejny zamknięty magiczny standard od "zielonych".
              Na razie całe nVidia GameWorks to zarzynacz sprzętu. Żeby to chociaż dawało wymierne efekty co do ilości klatek.
              • avatar
                Konto usunięte
                8
                Szczerze mówiąc to gra lepiej wyglądała z wyłączonym FleX :/ Potencjał jest, ale musimy jeszcze poczekać ...
                • avatar
                  superinferno
                  6
                  Następny stracony pomysł. Dziękuje Nv
                  • avatar
                    leeszaj
                    5
                    Bieda nie z tej ziemi ,nie moge na to patrzeć ,niech sobie lepiej dadzą spokój z tą fizyką ,bo ludzie przestaną grać
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      4
                      Nie bardzo rozumiem co nowego daje ten flex, w borderlandsie po włączeniu physx, krew i efekty cząsteczkowe wyglądały podobnie.
                      • avatar
                        mutissj
                        4
                        To jest akceleracja SOFTWARE nie HARDWARE każda karta graficzna GeForce czy Radeon umie liczyć zaawansowane efekty fizyki i wody, marketing i nic więcej.
                        • avatar
                          Elektromonter
                          3
                          Jak dla mnie rynek gier skończył się z nadejściem tzw ''nowej generacji''! Powiem tak. Nie ma w co grać! Na rynku obecnie dominują same odgrzewane co roku kotlety jak Cod i Assasin's Creed. Remastery, które też są odgrzewanymi kotletami, tylko często po paru latach. Indyki, które często są takimi popierdółkami jak na smartfonach, które nie potrzebują do działania Geforce 980 GTX i 8 rdzeniowego procesora i 16 GB ramu. Wymierają gry single i zaczynają dominować gry nastawione na sieczkę w multi bez fabuły i mikropłatnościami!
                          Wymierają gry FPS! Właściwie w przyszłym roku czekam tylko na Shadow Warrior 2!!! Nie ma żadnego innego FPSa, który by mnie zainteresował!!
                          Nowych marek jest bardzo mało, a gry rozbudowane jak Wiedźmin czy Fallout 4 wychodzą raz na kilka lat.
                          Jak tak dalej będzie to prawdopodobnie ostatni raz w przyszłym roku zrobię upgrade kompa i wymienię stary procesor i GTX 560.
                          Jak dalej nie będzie nowych gier, to po prostu pozbędę się stacjonarnego komputera i raz na 6-8 lat będę kupował tylko laptopy.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            3
                            W artykule piszecie ze wreszcie wlaczenie efektow nie bedzie zarzynac sprzetu. Pozniej w innym miejscu piszecie ze nastapil spadek ilosci FPS z 45 do 30. To jak to w koncu jest, zazynaja te efekty sprzet czy nie? :)
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              1
                              Flexi sexy;)