Na topie

Samsung Gear VR vs Google Cardboard

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Akcesoria Mobilne

Na komfort korzystania z gogli VR składa się nie tylko ich budowa, ale i system pod którego kontrolą pracują

  • Samsung Gear VR vs Google Cardboard | zdjęcie 1
  • Samsung Gear VR vs Google Cardboard | zdjęcie 2
  • Samsung Gear VR vs Google Cardboard | zdjęcie 3
  • Samsung Gear VR vs Google Cardboard | zdjęcie 4

100%

Ocena benchmark.pl

 

Plusy

bardzo prosta konfiguracja i obsługa
lekka i dość wygodna konstrukcja
wbudowany port micro USB do ładowania smartfona
dobra jakość obrazu (jak na gogle do smartfona)
płynne działanie
możliwość nagrywania tego co się widzi
niewygórowana cena
coraz więcej interesujących gier i aplikacji
komfortowe oglądanie filmów (np. Netflix i YouTube)

Minusy

współpraca z niewielką liczbą smartfonów Samsung
czas pracy na baterii powinien być dłuższy

A A

Zainteresowani tematyką wirtualnej rzeczywistości żyją oczekiwaniem na Oculus Rift lub HTC Vive, spoglądając równocześnie na swoje portfele i szlochając przy tym z cicha. Na targach Mobile World Congress widoczne było, że wielu wystawców starało się zaprezentować swoje rozwiązania VR (choćby LG 360 VR), ale na dziś dzień praktycznie mamy do dyspozycji dwa w pełni działające systemy - gogle Samsung Gear VR (Lite) oparte na systemie Oculus oraz Google Cardboard, wykorzystujące oprogramowanie o tej samej nazwie.

W odróżnieniu od HTC Vive i Oculus Rift, których po prostu wciąż jeszcze nie ma, są to na dodatek rozwiązania znacznie tańsze - zwłaszcza jeśli mowa o Google Cardboard.

Jakie są plusy i minusy obu tych rozwiązań?

Samsung Gear VR / Lite - (Oculus) 

  • Plusy - wsparcie systemu Oculus, regulacja soczewek, touchpad, gniazdko ładowania i regulacja głośności wbudowane w gogle
  • Minusy - kompatybilność wyłącznie z Samsung Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge+, S7, S7 Edge i Note 5, cena około 500 zł (starsza i droższa wersja gogli współpracuje wyłącznie z Galaxy Note 4). 

Google Cardboard

  • Plusy - niska cena i kompatybilność z dużą ilością smartfonów (zależy od modelu gogli)
  • Minusy - mało wygodna obsługa, brak lub niewielkie możliwości w zakresie regulacji soczewek (zależy od modelu gogli)

Oczywiście w przypadku Google Cardboard, nie możemy patrzeć na to rozwiązanie wyłącznie z perspektywy tekturowych gogli za 30 zł. Żeby daleko nie szukać, rodzime rozwiązanie Modecom Volcano Blaze, to plastikowe gogle w którym łatwo zainstalujemy smartfona (4,5 – 5,7”), regulacja rozstawu soczewek, słuchawki oraz bezprzewodowy gamepad w zestawie. 

Modecom Volcano Blaze

To znacznie zwiększa komfort użytkowania, ale kosztuje już około 200 zł. Nie ma tu regulacji dioptrii jak w Gear VR, ani touchpada, ale to wciąż rozwiązanie ponad dwukrotnie tańsze. Oczywiście wkrótce przetestujemy Volcano Blaze na naszych łamach.

Na kolejnych stronach przyjrzymy się obsłudze gogli w systemie Oculus (Samsung Gear VR) oraz Google Cardboard.

Odsłon: 26766
Komentarze

23

Udostępnij