Akcesoria Mobilne

Kiedy i jak wkroczyć w wirtualną rzeczywistość?

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2016-03-14

Chętnych do zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości jest wielu, a największych fascynatów nie odstasza nawet cena aktualnie najdroższych gogli, czyli HTC Vive, które ponoć rozchodzą się w przedsprzedaży jak ciepłe bułeczki.

Nieco mniejsi fascynaci, z pewnością najpierw sięgną po tańsze rozwiązania wykorzystujące smartfony, bowiem inwestycja w gogle Oculus Rift, czy HTC Vive jest w tym momencie po prostu ryzykowna.

Dlaczego wybralibyśmy... Samsung Gear VR (system Oculus)

Podstawową zaletą gogli Samsunga jest to, że są intuicyjne i wygodne w obsłudze - i duża w tym zasługa zarówno ich budowy, jak i systemu Oculus. Wkładamy smartfon do gogli, gogle na głowę i wygodnie obsługujemy za pomocą wbudowanego w Gear VR touchpada (lub bezprzewodowego pada). 

Samsung zachęca nas do wyboru również tworzeniem całego ekosystemu VR (kamerka Gear 360) i na razie dość enigmatyczną współpracą z Facebookiem.

Dlaczego wybralibyśmy... gogle Cardboard (system Google Cardboard)

Rozwiązanie Google jest idealne do pierwszego kontatku z rzeczywistością wirtualną i sprawdzenie, czy to całe VR jest faktycznie godne uwagi. Smartfon z żyroskopem posiada dziś praktycznie każdy, a tekturowe gogle za 30 zł nie obciążą zbytnio naszego budżetu. Ewentualnie można je nawet skonstruować samemu. Jeśli wejście w VR okaże się udane, zawsze można zainwestować w droższe, plastikowe modele.

Warto, nie warto?

Jednak na pytanie kiedy i czy w ogóle zainwestować w rozwiązania VR, każdy musi odpowiedzieć samodzielnie. Aktualnie VR nie jest czymś, bez czego nie moglibyśmy żyć, chociaż z pewnością możliwości jakie się kryją w wirtualnej rzeczywistości są imponujące. Nawet największym sceptykom tego rozwiązania, porównujących je do okularów 3D, polecamy śledzenie tematu - bój o wirtualną rzeczywistość tak naprawdę dopiero się rozpoczyna.

marketplace

Komentarze

24
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Taka sama rewolucja jak 3d w TV. Kompletnie zbędna zabawka.
    Zaloguj się
  • avatar
    Gdy pokazałem żonie filmy promocyjne w goglach, była w szoku i też bardzo jej się to podobało.

    Wczoraj udało mi się uruchomić Portal 2 z PC na GearVR z pomocą Trinus'a i Package Disabler Pro. Pod odpowiedniej konfiguracji gogli wszystko działa naprawdę super, identycznie jak z tym co prezentują filmy na YT.

    Osobiście uważam, że jest to lepsze niż telewizory 3D, tym bardziej że z moją wadą wzroku. Tylko jeden(!) model telewizora umożliwił mi zobaczenia tych "cudów", a tutaj nawet bez okularów mogę swobodnie oglądać film (dzięki przesuwnym soczewkom w GearVR).

    Niech jeszcze zaczną wychodzić filmy kinowe w 360st, to może zdecydujemy się na kupno drugiej sztuki dla żony ;).
  • avatar
    Ja , żona i brat testowaliśmy w weekend S7 edge w zestawie okulary od Samsunga.
    Naszym zdaniem jest to świetna zabawa ale jeszcze nie dopracowana.
    Cała 3 podsumowała to krótko, to jest przyszłość.


    Pozdrawiam.
  • avatar
    Ok fajnie coś nowego ale po co komu to do szczęścia potrzebne to nie zrozumiem nigdy...
    Zaloguj się
  • avatar
    Ludzie nie kupowali masowo 3D, a co dopiero to coś. Moi znajomi i rodzina leją z tych okularów. Przecież jak można za coś takiego dać tyle kasy? Okulary 3D ok, ale to coś? Może od razu hełm?
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Ktoś wie dlaczego w Google Cardboard podczas przeglądania zdjęć VR mam na smartfonie obrazy wyświetlany tylko na 1/4 ekranu? Strasznie malutkie, takie ikonki, Oczywiście wyświetlane jest dobrze lewo/prawo i oddzielone, tak jak być powinno, ale obrazy (okienka) są bardzo małe. Nie mam gogli, sprawdzam tylko aplikację, więc może potrzebny jest do tego kod QR, żeby rozciągnęło (powiększyło) obraz na całość? Przeskanowałem z ciekawości jakiś kod z sieci, do gogli ale to też nic nie pomogło.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czekam na porownanie Gear VR z finalna wersja Oculusa ktora pojawi sie niebawem. na papierze zastanawiajaco wyglada porowanie ekranow 2160 x 1200 Oculusa vs 2560 x 1440 ekrany samsunga. Majac do czynienia z Gear VR ktory praktycznie posiada bardziej zageszczony ekran pixelami nadal ma sie wrazenie ze to nie jest jakosc obrazu ktora by nas porwala.
    Zasadnosc ceny za rozwiazania VR wydaje sie taka ze potrzeba jeszcze troche czasu na rozwiniecie tego projektu by odplywajac w goglach pozbyc sie wrazenia ze ma sie je na glowie. Moze kolejne generacjie.
  • avatar
    W przyszłości bedziemy na tym odpalać gry.
    Teraz bez problemu można pograć w minigierki czy pooglądać symulacje kolejek górskich, parku dinozaurów itd.
    Póki co stawiałbym na Cardboardy czy VR-Boxy
    Są tańsze i dają więcej możliwości na chwilę obecną
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie podoba mi się tylko jedna rzecz w Gear VR.. że po zamontowaniu telefonu w goglach automatycznie uruchamia na się oprogramowanie oculus i nie można go wyłączyć (nie da się przez to uruchomić aplikacji dostępnych w markecie andoidowym... Czy może nie wiem jak to zrobić? (jeśli tak to proszę o informację)
    Zaloguj się
  • avatar
    Witam, może mi ktoś powiedzieć, jaki kąt widzenia jest w takich okularach Samsunga. Chodzi mi o to, że patrząc na wprost ile obrazu mamy "po bokach". Mam okulary VR Box kupione na ali i wszystko ładnie ale obraz widzę jakby w kwadracie (czarne ramki) Telefon Samsung S5.
    Zaloguj się
  • avatar
    w poprzednim tekście o goglach vr Samsunga była wzmianka o możliwej kompatybilności Note Edge 915 z nową wersją gogli, czy ktoś mógłby to potwierdzić?
    dziękuję