Na topie

Kiedy i jak wkroczyć w wirtualną rzeczywistość?

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Akcesoria Mobilne

A A

Chętnych do zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości jest wielu, a największych fascynatów nie odstasza nawet cena aktualnie najdroższych gogli, czyli HTC Vive, które ponoć rozchodzą się w przedsprzedaży jak ciepłe bułeczki.

Nieco mniejsi fascynaci, z pewnością najpierw sięgną po tańsze rozwiązania wykorzystujące smartfony, bowiem inwestycja w gogle Oculus Rift, czy HTC Vive jest w tym momencie po prostu ryzykowna.

Dlaczego wybralibyśmy... Samsung Gear VR (system Oculus)

Podstawową zaletą gogli Samsunga jest to, że są intuicyjne i wygodne w obsłudze - i duża w tym zasługa zarówno ich budowy, jak i systemu Oculus. Wkładamy smartfon do gogli, gogle na głowę i wygodnie obsługujemy za pomocą wbudowanego w Gear VR touchpada (lub bezprzewodowego pada). 

Samsung zachęca nas do wyboru również tworzeniem całego ekosystemu VR (kamerka Gear 360) i na razie dość enigmatyczną współpracą z Facebookiem.

Dlaczego wybralibyśmy... gogle Cardboard (system Google Cardboard)

Rozwiązanie Google jest idealne do pierwszego kontatku z rzeczywistością wirtualną i sprawdzenie, czy to całe VR jest faktycznie godne uwagi. Smartfon z żyroskopem posiada dziś praktycznie każdy, a tekturowe gogle za 30 zł nie obciążą zbytnio naszego budżetu. Ewentualnie można je nawet skonstruować samemu. Jeśli wejście w VR okaże się udane, zawsze można zainwestować w droższe, plastikowe modele.

Warto, nie warto?

Jednak na pytanie kiedy i czy w ogóle zainwestować w rozwiązania VR, każdy musi odpowiedzieć samodzielnie. Aktualnie VR nie jest czymś, bez czego nie moglibyśmy żyć, chociaż z pewnością możliwości jakie się kryją w wirtualnej rzeczywistości są imponujące. Nawet największym sceptykom tego rozwiązania, porównujących je do okularów 3D, polecamy śledzenie tematu - bój o wirtualną rzeczywistość tak naprawdę dopiero się rozpoczyna.

Odsłon: 28680 Skomentuj artykuł
Komentarze

22

Udostępnij

Akcesoria Mobilne w marketplace

  1. deel77
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-03-14 13:39

    Taka sama rewolucja jak 3d w TV. Kompletnie zbędna zabawka.

    Skomentuj

    1. hrabin1
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2016-03-15 09:33

      3D vs VR...? w praktyce VR to po pierwsze nowy interfejs jeśli chodzi o rozrywkę i pozwala pełniej się zanurzyć w świecie, który chcemy eksplorować (gry). abstrahując od świata rozrywki to pierwsze z brzegu zastosowanie to wszelkiego rodzaju symulatory... zdalne operacje, możliwości jest tyle, że tylko łeb bez wyobraźni, erudycji i inteligencji może porównywać 3D do VR jeden do jednego...
      stawiam dobrą flachę, że za 5 lat VR będzie standardowo leżało obok klawiatury, myszki, pada i wcale nie będzie się kurzyło...

      Skomentuj

      1. musslik
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2016-03-15 22:58

        Grałem już 20 lat temu w headsecie VR VFX1 w Q1 jeśli to tylko większa rozdzielczość to będzie klapa po całości :D
        Nie przyjęło się wtedy to czemu ma się przyjąć teraz?

        Skomentuj

        1. mariusz642
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-03-23 22:21

          Bo wtedy nie wpadli na pomysł połączenia tela z cardboard :D

          Skomentuj

  2. adam6056
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-14 14:03

    Ok fajnie coś nowego ale po co komu to do szczęścia potrzebne to nie zrozumiem nigdy...

    Skomentuj

    1. Yamaraj6
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-03-15 03:32

      Ja nie rozumiem po co ludziom do szczęścia telewizor i komputer. Kiedyś wszyscy bez nich jakoś żyli i też byli szczęśliwi.

      Skomentuj

  3. NewUnnamedUser
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-14 17:09

    Ktoś wie dlaczego w Google Cardboard podczas przeglądania zdjęć VR mam na smartfonie obrazy wyświetlany tylko na 1/4 ekranu? Strasznie malutkie, takie ikonki, Oczywiście wyświetlane jest dobrze lewo/prawo i oddzielone, tak jak być powinno, ale obrazy (okienka) są bardzo małe. Nie mam gogli, sprawdzam tylko aplikację, więc może potrzebny jest do tego kod QR, żeby rozciągnęło (powiększyło) obraz na całość? Przeskanowałem z ciekawości jakiś kod z sieci, do gogli ale to też nic nie pomogło.

    Skomentuj Historia edycji

    1. welll1
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-14 18:54

      Obraz tak wyświetla się na tabletach albo urządzeniach niekompatybilnych z aplikacją.
      Ewentualnie sam program źle napisany ;)

      Skomentuj

  4. Pavilon
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-14 17:54

    Czekam na porownanie Gear VR z finalna wersja Oculusa ktora pojawi sie niebawem. na papierze zastanawiajaco wyglada porowanie ekranow 2160 x 1200 Oculusa vs 2560 x 1440 ekrany samsunga. Majac do czynienia z Gear VR ktory praktycznie posiada bardziej zageszczony ekran pixelami nadal ma sie wrazenie ze to nie jest jakosc obrazu ktora by nas porwala.
    Zasadnosc ceny za rozwiazania VR wydaje sie taka ze potrzeba jeszcze troche czasu na rozwiniecie tego projektu by odplywajac w goglach pozbyc sie wrazenia ze ma sie je na glowie. Moze kolejne generacjie.

    Skomentuj

  5. chrismaliszewski
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-14 18:32

    Gdy pokazałem żonie filmy promocyjne w goglach, była w szoku i też bardzo jej się to podobało.

    Wczoraj udało mi się uruchomić Portal 2 z PC na GearVR z pomocą Trinus'a i Package Disabler Pro. Pod odpowiedniej konfiguracji gogli wszystko działa naprawdę super, identycznie jak z tym co prezentują filmy na YT.

    Osobiście uważam, że jest to lepsze niż telewizory 3D, tym bardziej że z moją wadą wzroku. Tylko jeden(!) model telewizora umożliwił mi zobaczenia tych "cudów", a tutaj nawet bez okularów mogę swobodnie oglądać film (dzięki przesuwnym soczewkom w GearVR).

    Niech jeszcze zaczną wychodzić filmy kinowe w 360st, to może zdecydujemy się na kupno drugiej sztuki dla żony ;).

    Skomentuj

  6. welll1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-14 18:56

    W przyszłości bedziemy na tym odpalać gry.
    Teraz bez problemu można pograć w minigierki czy pooglądać symulacje kolejek górskich, parku dinozaurów itd.
    Póki co stawiałbym na Cardboardy czy VR-Boxy
    Są tańsze i dają więcej możliwości na chwilę obecną

    Skomentuj

    1. chrismaliszewski
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-14 18:59

      Tak jak wspomniałem w moim poście wyżej, już teraz można uruchamiać prawdziwe gry na takim sprzęcie z pomocą dodatkowego oprogramowania, np. testowany przeze mnie TrinusVR. Czyt. uruchamiasz na PC, ale widzisz na ekranie gogli. Jeszcze tylko pad do sterowania i można grać.

      Skomentuj

      1. welll1
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-03-14 19:01

        Tak wiem, ale jest to póki co kombinowanie.
        Pisząc uruchomimy gry miałem na myśli, że z poziomu menu będziemy to sobie wybierać jak rozdzielczość w grach czy detale ;)

        Skomentuj

  7. ostryb
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-14 19:32

    Ja , żona i brat testowaliśmy w weekend S7 edge w zestawie okulary od Samsunga.
    Naszym zdaniem jest to świetna zabawa ale jeszcze nie dopracowana.
    Cała 3 podsumowała to krótko, to jest przyszłość.


    Pozdrawiam.

    Skomentuj

    1. chrismaliszewski
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2016-03-14 23:18

      Z ciekawości zapytam: a używałeś takich gogli, że wyrażasz swoją opinię? Czy jest to bardziej stwierdzenie "nie znam się, ale się wypowiem"?

      Zgodzę się z tobą co do jednej rzeczy: gogli Oculus / Sony / HTC w życiu bym nie kupił za takie pieniądze, ale to co proponują Google i Samsung jest akceptowalne.

      Skomentuj

      1. hrabin1
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-03-15 09:37

        czak to troll, nie ma co się angażować w dyskusje z baranami

        Skomentuj

  8. NanoXen
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-14 23:29

    Nie podoba mi się tylko jedna rzecz w Gear VR.. że po zamontowaniu telefonu w goglach automatycznie uruchamia na się oprogramowanie oculus i nie można go wyłączyć (nie da się przez to uruchomić aplikacji dostępnych w markecie andoidowym... Czy może nie wiem jak to zrobić? (jeśli tak to proszę o informację)

    Skomentuj

    1. chrismaliszewski
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-15 07:14

      Da się to zrobić, ale potrzeba dodatkowej aplikacji. Kupiłem ją za 8zł w sklepie Google: Package Disabler Pro. Po jej uruchomieniu musisz wyłączyć GearVR Service.

      Skomentuj

      1. NanoXen
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-03-15 13:19

        OK, działa, zastanawia mnie tylko ta licencja dotycząca KNOXa przy pierwszym uruchomieniu.. ale może to nic złego ;)
        dzięki :)

        Skomentuj

  9. Slawulo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-15 21:08

    Witam, może mi ktoś powiedzieć, jaki kąt widzenia jest w takich okularach Samsunga. Chodzi mi o to, że patrząc na wprost ile obrazu mamy "po bokach". Mam okulary VR Box kupione na ali i wszystko ładnie ale obraz widzę jakby w kwadracie (czarne ramki) Telefon Samsung S5.

    Skomentuj

    1. NanoXen
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-15 23:00

      W gear VR obraz widać jako okrągły, Dookoła jest ramka (okrągła) ale dość daleko, że nie za bardzo zwraca się na nią uwagę (jak o niej myślisz to widzisz, ale bardziej kątem oka niż faktycznie możesz skoncentrować wzrok na ramce). Jeśli widzisz kwadraty (zaokrąglone) to być może musisz coś skonfigurować (cardboard?) żeby powiększyć te obszary wyświetlania tak, aby były conajmniej równe albo większe od pola widzenia

      Skomentuj

  10. BluePandoraBox
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-16 13:31

    w poprzednim tekście o goglach vr Samsunga była wzmianka o możliwej kompatybilności Note Edge 915 z nową wersją gogli, czy ktoś mógłby to potwierdzić?
    dziękuję

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!