Na topie

Optymalne karty graficzne do Need For Speed SHIFT

Autor:
Maciej Gan

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Kategoria: Gry Karty graficzne

Need for Speed wraca na szczyt! Shift jest zaskakującym odrodzeniem serii. Mnóstwo adrenaliny, fotorealistyczna grafika, doskonałe wrażenia z jazdy. Autorski silnik gry oferuje świetny model zniszczeń, odwzorowanie fizyki kierowania pojazdem, oraz symulację przeciążeń. W grze wykorzystany został PhysX.

A A

 

 
Wymagania
wiekowe:
3+
Producent: Slightly Mad Studios
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
Gatunek: wyścigi
Tryb Gry: single/multiplayer
Cena 99~129 zł (PC)
215 zł (X360)
215 zł (PS3)
Premiera: 15 września 2009
Premiera w Polsce: 18 września 2009

 

Pierwsze wrażenie – rajku, jak się tym jeździ?! Fizyka jazdy została całkowicie zmieniona.

Jestem zaskoczony poziomem realizmu. Jest naprawdę wysoki jak na serię Need for Speed. EA wykonało kawał dobrej roboty. Skończyły się czasy, gdy zakręty pokonywało się na pełnym gazie. W Shift niewyhamowanie grozi poważnymi konsekwencjami. Zniszczenia pojazdów są realistyczne i zdecydowanie nie stanowią niczego miłego. Można je oczywiście  wyłączyć lub ograniczyć do uszkodzeń wizualnych, bez uszczerbku na zachowaniu się pojazdu.

Bardzo dużo modeli aut – to mnie cieszy, jest z czego wybierać. Nie zabrakło podziału na klasy pojazdów.

Z serii NFS Pro Street zaciągnięto jedno ułatwienie: strzałki pokazujące optymalny tor jazdy. Wszystkim zaawansowanym graczom polecam także wyłączenie kontroli trakcji, ponieważ auto zachowuje się wtedy nieco sztucznie – samo zwalnia przed zakrętami, co po prostu zabija cały smak rozgrywki.

Całe szczęście pozostawiono tryb Drift. Artystyczna jazda dalej jest m(i)odna ;)

Dodatkowym atutem są efekty pozwalające do złudzenia poczuć się jak w prawdziwym samochodzie na torze wyścigowym. Podczas jazdy z dużą prędkością krawędzie obrazu zamazują się, obraz staje się niewyraźny. Przy szybkim wejściu w zakręt, lub wpadnięciu w poślizg, ekran ściemnia się. Natomiast po uderzeniu w np. bandę, wszystko dookoła zmienia barwę i jest rozmyte. Trzeba przyznać , że efekt ten jest naprawdę interesujący.

Na zaprezentowanym filmie z gry widać pasek u góry ekranu, jest to wskaźnik punktów profilu. Zlicza on zdobyte podczas wyścigu gwiazdki - punkty, które otrzymujemy np. za zepchnięcie przeciwnika na pobocze, czy efektowne pokonanie zakrętu bokiem.

W grze stworzone zostały dwie kategorie: agresywna i precyzyjna. Agresywna to spychanie przeciwników, obijanie ich pojazdów. Precyzyjna obejmuje wszystkie zagadnienia z techniki jazdy.

Odsłon: 226917
Komentarze

329

Udostępnij