Gry

Podsumowanie

opublikowano przez Maksym Słomski w dniu 2010-11-28

Ze względu na zastosowanie mocno już wysłużonego silnika RenderWare wymagania gry są bardzo niskie. Dowiedliśmy, że w pełni wystarczającą konfiguracją byłaby platforma z dwurdzeniowym procesorem o taktowaniu 1,8 GHz, 2 GB pamięci RAM i kartą graficzną pokroju HD 4670 lub nawet 8600 GT. Oczywiście lepszy sprzęt zapewni większą płynność, która zadowoli szersze grono graczy.

Zwiększenie pamięci RAM nie wpłynie ani na szybkość, z jaką będą ładować się trasy, ani na płynność animacji. Jej taktowanie tym bardziej nie ma najmniejszego znaczenia. Jeśli chodzi o karty graficzne, to spośród przedstawicieli kart NVIDIA do osiągnięcia średnich 60 kl./s wystarczy GTS 250, a nawet model nieco słabszy. Wśród przedstawicieli AMD zadowalający okaże się już HD 4850 / HD 5750. Sporo klatek zyskać można podkręcając procesor do poziomu około 3 GHz. Wtedy nawet dla dwurdzeniowca żadna sytuacja w grze nie będzie stanowić problemu.

Bardzo dobra optymalizacja jest sporym pozytywem, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę to, że oprawa graficzna w grze prezentuje się całkiem przyzwoicie.

Moja ocena:
Grafika:
dobry
Dźwięk:
dobry plus
Grywalność:
dobry
Ogólna ocena: 
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 120 zł (PC)

 

Przeczytaj także:
Optymalne karty graficzne do Medal of Honor Optymalne karty graficzne do Gothic IV Optymalne karty graficzne do Fallout: New Vegas

 

marketplace

Komentarze

173
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jaki z tego testu wniosek? Wszystkie karty są optymalne :) To samo dotyczy procesorów.
    Zaloguj się
  • avatar
    gra jest padaka troche, co nie znaczy ze nie da sie grac, bo walsnie skonczylem.
    Moje najwieksze zarzuty to brak Natywnej obslugi 2 rdzeni,
    Odpalam gre patrze i zuzycie 1 rdzenia 100%, dopiero musze przestawiac koligacje na 3(standardowo jest ustawione na 4 alekorzysta z jednego) jak ustawie 3 to sie rozlozy na 3 ale i tak srednio wychodzi 25% czyli 1/4 proca.

    Grafika no nie jest zle taki undercover w sumie, auta niektore bardzo fajne

    Duzo frajdy sprawialo mi driftowanie i ten spiralny wjazd na autostrade na drifcie - 1km driftu cos pieknego.

    Szkoda ze jadac 400 z kamera na masce ma sie wrazenia jakby jechalo sie w realu 150? wszystko widac dokladnie nawet budynki tak powoli uciekaja, mogli troszke to poprawic.

    Denerwowaly mnie troche kolczatki, bo kurde jak rozkladam to chcialbym zeby wszystko co po niej przejedzie sie rozwalilo a nie przejedzie jeden gosc i sie sklada.

    No i po przebiciu kola jedzie sie dalej, poracha, zbyt casualowe w tym miejscu.

    SP jako uciekajacy moglbym ocenic na 6,5/10, jako POLICAJ jezdzilem moze ze 2-3 poscigi reszte brat skonczyl dosc szybko.

    Duzy minus za brak tuningu, np chcialbym zmienic troche ustawienia nitro na moc a nie czas dzialania.
  • avatar
    Ja tam czekam na NFS shift 2, i mam nadzieje że będzie tak samo dobrze zoptymalizowany jak ten.
    Zaloguj się
  • avatar
    Dlaczego jest porównie tylko CPU core i5 ??
    A co z innymi CPU, np. mój Core2Duo 2,5GHz
    No RAM to widać, że obojętnie, a jakie minimum dla grafiki?, i czy na zinterowanej grafice będzie działać??
    Zaloguj się
  • avatar
    Grafika "dobry" ?, przecież to jakiś żart jest, wystarczy popatrzeć na screeny. Ta gra nawet AA nie obsługuje.
    Zaloguj się
  • avatar
    "Samochody w N4S a rzeczywistość" dobre :D naprawdę dobre... szkoda ze rzeczywistość też jest renderowana komputerowo :D
  • avatar
    gówno totalne tyle w temacie.takiego syfu od 2002 roku nei widzialem tego nawet arcadem nei nazwe bo pozostale nfsy obraze ot taka cofka 9 lat do tylu "powrot do korzeni"czyli do starego gownianego badziewa
  • avatar
    NFS HP grafika kolorowa i nawet dobra a wymagania małe na pc, ale co z tego, po pograniu przez godzine na 52" HDTV i konsoli xbox360 ta gra mnie nie wciągnęła nic a nic, a nawet model jazdy jak na arcade jest po prostu zły i mnie denerwuje a muzyka wogóle do kitu nie wiem kto ją dobierał do tej gry, nie pasuje do arcade!
    z arcadowych ściganych nadal rządzi dla mnie Ridge Racer na PSP -wciąga jak diabli (nawet bardziej niż wersja na duże konsole), model jazdy w Ridżu właśnie taki jaki ma być na arcade! choć ją już ukończyłem to nadal leży na półce obok np. klasyki Midway (trylogia Mortal Kombat itp. na psp) bo szkoda mi jej sprzedawać za grosze, Ridge Racer to zdecydowanie najlepsza czysta arkejdówka dająca full radochy smajl na gębie i chęć jeżdżenia więcej i więcej, że o pasownej szybkiej muzie elektronicznej nie wspomnę :) czekerałt kto może ;)
  • avatar
    Dostrzeżone błędy:
    Samochody - "370z" dodać Nissan
    Ocena końcowa - są 3,5 kratki jest dobry + - dodać jeszcze jedną kratkę, albo zmienić ocenę
  • avatar
    Jak dal mnie najlepsza samochodówka od jakiegoś czasu !

    Oderwała mnie nawet od Blac Ops :)
  • avatar
    Trochę śmieszne jest w porównaniu samochodów "gra vs real" używanie renderów :P
  • avatar
    czyli morał jest jeden, śmiem twierdzić na podstawie testu przeprowadzonego, jest to jedna z lepiej jeżeli nie najlepiej zoptymalizowana gra 2010r nie wiem jak z jakością grafiki ale wymagania ma śmiesznie małe komp za ok 1500zł ciągnie ją na full
  • avatar
    jeżeli gra była tworzona z myślą o sześciolatkach, to może to i hit roku będzie, ale jeżeli dla trochę starszych to jest to jakaś paranoja. Wiem że to nie miał być symulator, ale bez przesady żeby auto się aż tak mocno trzymało drogi, prędzej pociąg wypadnie z torów niż samochód z zakrętu:)
    Zaloguj się
  • avatar
    Ocen Dźwięk powinno być DOSTATECZNY PLUS A NIE DOBRY PLUS, chyba że ja źle widzę.
  • avatar
    mi na max detalach przy gtx460(16k punktów w 3dmark Vantage) czasami spadało do 15fpsów ;O ba! nawet często... grałem na fullHD
  • avatar
    Czyli co? Żaden Need for speed nie dorówna Most Wanted - już bym wolał, żeby 15 odsłona to był właśnie ten NFS tylko z lepszą grafiką, poprawionymi błędami (w multiplayerze również) no i nową fabułą - tuning i model prowadzenia samochodów po prostu wyciąć i gitara :)
  • avatar
    W sumie to wolę arcadowe ścigałki od symulatorów, ale z opisu wynika, że twórcy przesadzili.


    A tak na marginesie: Kto to jest marina ? :D
  • avatar
    A i jeszcze jedno pytanie do hookiego.
    Jak tam z wrażeniem prędkości? Seria burnout jest w tym moim zdaniem mistrzem (szczególnie revange). Jest to element często kulejący w grach wyścigowych na PC...
  • avatar
    Ale test, nie ma co. Nic z niego nie można wywnioskować i tyle. Pełna galeria zdjęć tylko po co ?? jeszcze jakby było porównanie jakości grafiki na kartach AMD i NV. Dodatkowo, czemu karty NV na wykresach są pierwsze, skoro wszystkie praktycznie mają takie same parametry, więc powinno się zastosować strukturę alfabetyczną.

    ODemnie jest srogi minus za testy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie mogę... W ocenie, cztery kratki to dobry, trzy i pół to już dobry plus. Chyba ktoś się nie wyspał.

    PS: Marina to nasza rodzima, wschodząca gwiazda pop. Wpiszcie sobie na YouTube "Marina Glam Pop".
  • avatar
    na e8400 @4,4 ghz 4 gb ram i hd 5870 też spadki do 30 fpsów nawet na minimalnych ustawieniach brechta z tego testu trochę.Optymalizacja tej gry jest okropna...
    Zaloguj się
  • avatar
    Napisane jest, ze brak tuningu, to minus.
    A w zasadzie brak tuningu, jest bardzo duzym plusem.
    Zaloguj się
  • avatar
    mnie też zadziwiająco mocno gra przycina. dual core @3.0 ghz, gf 9600gt, 2 gb ram, sterowniki najnowsze. kto pomoże?
    Zaloguj się
  • avatar
    Kiedy wreszcie zrozumiecie że NFS to była gra zręcznościowa z zamkniętymi torami najszybszymi samochodami, policją i zerowym tuningiem.
    Zaloguj się
  • avatar
    Przyznam że E8400 na 4,4GHz z 6MH L2 cięzko uwierzyć że spadki są, ale jednak możliwość takich spadków jest na słabszym sprzęcie. 2MB l2 i 3,9GHz nie pozwala osiągnąc równie szubkiej animacji równie płynnej i stabilnej jak Core i5 z 6MB L2.

    2rdzeniowy E5300 @3,9GHz 2MB L2 ja bym porównał do wyniku wykresu tego Core i5 na 2rdzeniach 1,8GHz, czyli 2 krotnie niższe taktowanie a takie same działanie gry !

    W takim wypadku niskie taktowanie jest rekompensowane Dużym L2, samego mnie ciekawi jaka wydajnośc by wyszła przy teście puszczonym np na stockowym E8400 (2,8GHz). Wynik mimo zalednie 2 MB L2 mniej wcale nie musiałby być podobny wynikowi Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz.

    Może trzeba wziąść to pod uwagę a nie wyciągać błędne wnioski oraz rozprowadzać nie prawdziwe informacje ?
    MHz to nie wszystko, AMD już za czasów P4 to udowodniło, rdzenie także sobie nie są równe.
  • avatar
    Przyznam że E8400 na 4,4GHz z 6MH L2 cięzko uwierzyć że spadki są, ale jednak możliwość takich spadków jest na słabszym sprzęcie. 2MB l2 i 3,9GHz nie pozwala osiągnąc równie szubkiej animacji równie płynnej i stabilnej jak Core i5 z 6MB L2.

    2rdzeniowy E5300 @3,9GHz 2MB L2 ja bym porównał do wyniku wykresu tego Core i5 na 2rdzeniach 1,8GHz, czyli 2 krotnie niższe taktowanie a takie same działanie gry !

    W takim wypadku niskie taktowanie jest rekompensowane Dużym L2, samego mnie ciekawi jaka wydajnośc by wyszła przy teście puszczonym np na stockowym E8400 (2,8GHz). Wynik mimo zalednie 2 MB L2 mniej wcale nie musiałby być podobny wynikowi Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz.

    Może trzeba wziąść to pod uwagę a nie wyciągać błędne wnioski oraz rozprowadzać nie prawdziwe informacje ?
    MHz to nie wszystko, AMD już za czasów P4 to udowodniło, rdzenie także sobie nie są równe.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jakby ktoś nie wierzył, wyniki z 2 wyścigu, było więcej aut i pojawiła się policja, animacja zaczeła ostro mocniej rwać.
    http://w560.wrzuta.pl/sr/f/2pJTEvIdfMK/wyniki

    Teraz przypominam, Rozdzielczośc 1680, grafika to ostro wykręcony GTX260, procek to 2 rdzeniowiec 3,9GHz, wyniki sprzeczne z wnioskiem wyciągniętym w artykule.

    Zostaną wzięte moje argumenta do serca ?
    Trzeba zmienić sposób testowania i ocen wpływy procesora na grę, dużo osob, nawet graczy ma CPU niższej półki, i go wykręca.
  • avatar
    a ja mam pytanko dlaczego w testach pojawia się radeon 4780 i gts250 a gtx-a 260 nie ma :/ szkoda bo posiadam takiego i nie mogę zrozumieć dlaczego go nie widać w testach
  • avatar
    Co z tego, że chodzi na wszystkim jak gra słaba :(
  • avatar
    Właśnie o te stare części mi chodziło od The Need For Speed do NFS HP 2
    Zaloguj się
  • avatar
    Jest test na innym portalu. Widać w nim, że to kwestia architektury procesorów. Na dual core e5300 nowy nfs osiąga średnio 37,6fps, min 25 - na gtx580!. Na i5 już 59,9, min 57. W tutejszym teście wykazano, że i5 nawet na 2 rdzeniach daje radę, zatem to nie różnica rdzeni powoduje taki spadek płynności, a różnica architektury procesorów. Sam posiadam dual core e5200, dzięki podkręceniu do 3,5GHz mam średnio z 40-50fps(zależnie od wyścigu), ale co z tego jak w niektórych miejscach fps spada do 20-30 a gra zachowuje się wtedy, jak gdyby miała fps na poziomie 10-15. Liczę na to, że twórcy gry wydadzą kolejnego patcha, tym razem poprawiającego ten problem.
  • avatar
    Mnie zastanawia tylko jedno: dlaczego dodają blokadę FPS do gier??
  • avatar
    Ja ze swojej strony dodam, mam lapka HP8510P
    C2D 2,4 4GB ATI HD2600

    GPU domyslne ustawienia:
    GPU: 500 MHz, RAM 600 MHz

    po podkreceniu
    GPU: 620 MHz, RAM 800 MHz

    Przed podkreceniem przycinalo

    Po

    Dziala plynnie na natywnej rozdzielczosci ekranu 1280x800

    Tak wiec na dwuletnim lapku tez "da rade"
  • avatar
    CougarV6 ty masz burdel w głowie człeniu,nawet na nowo stawianym systemie tak samo spadki prze okrutne.I jeszcze jedno do twej pustej bańki...-np.w Crysis i to samo w Warhead na full detalach bez AA,AFx16 rozdziałka 1680na 1050 nie było spadków poniżej 40stu klatek.Także zastanów się frojdku...
  • avatar
    Do autora słów kilka o tym co najbardziej mi się nie spodobało:

    - testy na v-sync ograniczyły wyniki do max 60fps, i w związku z powyższym wpłynęły na niekoniecznie słusznie wyciągnięte wnioski zarówno gpu jak i cpu i RAM (gdzie po prostu nie miałeś okazji zobaczyć różnicy......... n/c)

    - ta gra w założeniu miała być pozbawiona tuningu bo to powrót do pierwowzoru czyli pierwszego N4S HP... w związku z czym chyba ciężko mówić tu o słabym punkcie "brak tuningu", gra miała wypełnić pewien segment i robi to dokładnie jak zapowiedział producent...

    reszty już komentować mi się niechce... dalem palucha w dół P
  • avatar
    Panowie 60 fps stałe zapewnia ultra płynną rozrywkę, nie mówcie że nie. Po co mi 125 fps?? po to by mi się oczy szybciej męczyły czy po to bym mógł się pochwalić koledze? jeśli ja mam 60 fps jestem szczęśliwy i zawsze ustawiam v-sync, bo nie lubię tych kresek na monitorze a jeśli ktoś jest takim fanem fps i myśli że to że im więcej tym lepiej niech sobie odpali gta 2 bez limitu klatek - życzę powodzenia - brawo za ograniczenie do 60 fps, ale pomimo wszystko powinni dać możliwość wyboru czy chcę ten kaganiec czy nie - Panowie i tak jest dobrze mogli jak w Split Second dać nam tylko 30 fps..A i jeszcze jedno co do płynności wma wyjść patch który poprawi optymalizację i współpracę z procesorami wielordzeniowymi...ja mam Quada i czekam od tygodnia aż wreszcie sobie zagram - a mam oryginała...że gry nie wykorzystują 4 rdzeni się godzę, ale że przez 4 rdzenie nie mogę grać?!..
    Zaloguj się
  • avatar
    Wielkie dzięki już pobieram a w czasie pobierania będę się modlić by pomogło:D
  • avatar
    Jak to zwykle na benchmarku..amatorszczyzna. Więc powytykam trochę błędów i daje "minusa". może czegoś się nauczycie..

    "Wadą silnika i typowo konsolową naleciałością jest górny limit płynności ustawiony na 60 klatek na sekundę. W żaden sposób nie da się go obejść"
    -jaką wadą?!! gra jest idealnie płynna przy tych 60fps i gdyby było 120..200fps nie poczułbyś różnicy!

    "Kolejną z możliwości jest wystrzelenie w kierunku kierowcy łamiącego przepisy impulsu elektromagnetycznego. Poczyni on spore zniszczenia, a do tego zredukuje prędkość pojazdu niemalże do zera.Trudność polegać będzie na tym, aby odpowiednio go nakierować, co wcale nie jest takie proste"

    -zniszczenia są ZAWSZE takie same niezależnie od działania- odejmują jeden "pasek życia" przeciwnikowi
    -prędkość redukowana jest w bardzo niewielkim stopniu, a nie "niemalże do zera"
    -korzystanie z impulsu i nakierowywanie jest NAJPROSTSZĄ i najskuteczniejszą metodą uszkadzania przeciwników.

    "Samochodów jest prawdziwe zatrzęsienie, ale nie ma tuningu. Na twarzach wielu z was pojawi się wyraz niezadowolenia. Słusznie. O pomstę do nieba woła to, że jedynym co gracze będą w stanie zmienić będzie kolor wozu."
    -Wygląda na to że autor nigdy nie grał w żadnego HOT PURSUIT skoro tak bardzo "woła o pomstę do nieba". Gimnazjaliści piszą na benchmarku?!
  • avatar
    "Tekstury mające imitować ziemię i trawę wyglądają jak brązowo-zielona masa, złożona ze sporych pikseli."
    http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/3459_NFS_Hot_Pursuit/NFS_avg_60D.jpg
    -powyżej screen z artykułu..jeżeli na tych teksturach widzisz piksele- wskaż je... Wszystkie podstawowe tekstury w tym NFS są bardzo dobrej jakości.

    "gdyż stojąc w miejscu dostrzeżemy, że cienie chmur na samochodzie przesuwają się skokami co kilka klatek. Spodobało mi się to tak bardzo, że postanowiłem przedstawić wam to na osobnym filmiku."
    -Fascynujące! tu już przeszedłeś samego siebie..po pierwsze w grze NIE MA cieni chmur (już nie mówiąc o tym że filmik jest nagrywany w nocy więc WTF?). To co ci się tak bardzo spodobało to odświeżanie cieni świata gry co 1 sek a nie co każdą klatkę - właśnie dzięki temu gra działa tak dobrze. Nie jest to bug- to się nazywa optymalizacja...

    "Tekstury wysokiej rozdzielczości – teoretycznie każdy wie, co powinno dziać się po ich wyłączeniu. W praktyce nie dzieje się nic."
    podlinkowałeś dwa takie same obrazki o tym samym adresie (http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/3459_NFS_Hot_Pursuit/tekstury-wysokieD.jpg) ..ciężko będzie dostrzec między nimi różnice..Ale fakt jest taki że to ustawienie faktycznie nic nie zmienia.
    Zaloguj się
  • avatar
    Gracz który nie wie co to Vsync to "dupa" nie gracz. Pozdrawiam wszystkich graczy ! NFS w tym roku EA się udał.
  • avatar
    1 i 2 pomijam bo widać każdy ma swoje zdanie.
    co do 3- właśnie gra nawiązując do poprzednich HP, rezygnuje z tuningu. Oczywiście, gdyby był, stanowiłby urozmaicenie rozgrywki. Gdyby twoje zdanie dot. tuningu pojawiło się w recenzji nowego undergrounda zrozumiałbym to - jest to bowiem element charakterystyczny serii. Tutaj jego brak nie przeszkadza-nigdy w HP go nie było i seria na tym nie traciła.
    4.Tu nadal się nie zgadzam. Np. http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/3459_NFS_Hot_Pursuit/ogolne-minD.jpg
    Widać róznice między ziemią na trasie i za nią, ale napewno nie jest to pikseloza. W stosunku do innych ścigałek ten NFS wygląda najlepiej jeśli mowa o teksturach, więc nie wytykałbym tutaj tego jak błąd.
    5. Tak jak napisałem- cienie świata gry (statycznego)- drzewa/znaki itd. Te elementy odświeżane są co sekunde. Samochody mają cieniowanie co każdą klatkę.
  • avatar
    Ta... Na testach chodzi cudnie, a ja mam procka C2D E6300 @1,86GHz, 1 GB RAM, i GF 9600GT który jest lepszy od HD4670 i jakoś mam max 20FPS w 1440x900
    Może ktoś mi powie dlaczego tak jest? Za mało RAM'u?
    Zaloguj się
  • avatar
    Test spoko, wsio mi się podoba. :)

    Grą się rozczarowałem :( Tak lubiłem NFSy, o ile w MW czy nawet w Carbonie nie przeszkadzało mi to że uszkodzenia są minimalne, to już w nowszych uważam to za błąd... Fajniej by się grało gdyby było to ciut realistyczniejsze. Rozumiem że to arcade, przy którym klawiatura wystarczy żeby pograć, ale jednak mimo wszystko gra ma ode mnie minusa, nie kupię jej.
  • avatar
    Mi się nawet ten NFS podoba : ) Grafika jest na dobrym poziomie, kariera dość długa. Tylko szkoda że chociaż ten "drift" (o ile można to nazwać driftem) jest taki nierealny, chociaż efekt jest niezły.

    A co do artykułu to nie mam zastrzeżeń. Nie trzeba mieć super kompa, żeby sobie płynnie zagrać : )
  • avatar
    Ja czekam na cos pokroju NFS Porsche ,wtedy wiem ze mam tuning w grze .
  • avatar
    8500GT też sobie radzi z tą grą ^^
  • avatar
    Ha ha ha dobre.

    Okroić grę z szczegółów, zrobić takiego podrasowanego NFS MW. tylko że pod koniec 2010 roku. Przy okazji jeszcze więcej uciąć z realizmu.

    Nazwać to optymalizacją kodu i cieszyć się że jest dobrze.

    Oj nie nie nie. Nie ze mną takie numery. Gniot zasługuje na ocenę dla gniota. 3/10 (bo trochę przypomina starego dobrego NFS HP) nic więcej.

    Pozdrawiam causali ;)
  • avatar
    Haha chujówka ta gra i tyle, zresztą, żeby tylko takie problemy były... :)
  • avatar
    Artykuł ciekawy ale zabrakło nowych radków np HD6870.
    Ja np używał HD6870 od Gigabyte i w tandemie z Intelem Q9400 podkręconym do ponad 3Ghz ładnie śmiga na max detalach. Niestety procesor jest gardłem dla grafiki i nieco ją spowolnia.
    Co do gry to ładna graficznie, fajne autka ale dosyć szybko single player po prostu się nudzi.
    Warto grać przez internet bo wtedy frajda na prawdę niezła.
  • avatar
    Jezeli to mozliwe prosze o powtorzenie testow wplywu konfiguracji pamieci RAM na wydajnosc gry w zestawieniu ze slabsza karta graficzna np 5750 lub 4670.
    Wydaje misie ze HD5850 i C i5 750 (@4 2,66) jest zbyt mocny aby moc zmierzyc jakiekolwiek roznice.

    Chodzi mi gokladnie o:
    "Zwiększenie pamięci RAM nie wpłynie ani na szybkość, z jaką będą ładować się trasy, ani na płynność animacji. Jej taktowanie tym bardziej nie ma najmniejszego znaczenia."
    Zaloguj się
  • avatar
    Wg mnie artykuł 5/6
    a sama gra 4/6
    Szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś więcej,tyle jeśli chodzi o moje zdanie na ten temat.
    Najbardziej drażni mnie brak realizmu, gdzie spodziewałem się czegoś więcej - aczkolwiek swoją drogą może to mój błąd -wymagania od gry która ma być dla "większości" zabawką, a nie tylko dla dosłownych racerów - którzy lubią porządne wyzwania w porządnym odwzorowaniu konkretnych samochodów, prędkości, poślizgów czy dosłownie hardcorowych pościgów...
    PS: wybaczcie taki a nie inny styl wypowiedzi ale chyba pora robi swoje i dlatego dla niektórych może być to troszkę zagmatwana, niezrozumiała... :)
  • avatar
    Mnie nie drażni brak realizmu, realizm w grze wyścigowej szukam gdzieś indziej. NFS zawsze uważałem za grę arkade gdzie fizyka aut odbiega znacznie od przyjętych norm symulacji. Dla mnie brać wiejskiego tuningu jest w sumie na plus, bo gry z serii NFS przed pojawieniem sie Undegroundów były typowymi masowymi wyścigami bez tych super bajeranckich naklejek firm tuningujących, neonów, super spoilerów i innych cudów wiejskiego klepania aut w garażu. Duży plus ode mnie za grafikę.
  • avatar
    Przypomniały mi się stare dobre czasy jak jeszcze w XX wieku pomykałem w NFS III HP i NFS IV HS, choć i tak najlepiej mnie się grało w NFS Porsche i właśnie tę produkcję z 2000 uważam za najlepszą z całej serii. Gdyby tak zrobili jej remake... Jako zręcznościówka najnowszy NFS HP daje radę, pod warunkiem że nie oczekujemy realizmu i przymykamy oko na drobiazgi.
    Zaloguj się
  • avatar
    U mnie około 20 klatek na athlonie 5200@2.9 ghz i radku 4850. To wina procesora?
    Zaloguj się
  • avatar
    BRAK TUNINGU W MINUSACH???
    Luuudzie złoci - seria wraca do korzeni a wy mi tu z tęsknotą za spoilerowym dresiarstwem wyskakujecie...
  • avatar
    R3870, PhII 945. 1680x1050 max. 60kl/s non stop. Jesli ktoś ma problemy z płynnością to wina sterowników albo procesora najwyraźniej. Moja karta mogłaby być już ws muzeum.
    Zaloguj się
  • avatar
    A ja mam do was takie pytanie. Stosunkowo niedawno wygrałem w konkursie na benchmarku kod promocyjny na ściągnięcie sobie gry NFS Shift. Teraz mam problem, bo single player przestał mnie wystarczać, a gdy próbowałem się połączyć do gry przez sieć to nie da rady. Założyłem konto do gry przez sieć i gdy już zatwierdzam regulamin z poziomu menu gry to za chwile wyskakuje informacja, że ten klucz jest już zarejestrowany. Czy ten konkursowy Shift pozbawiony jest możliwości gry przez internet będąc niejako reklamą bez niektórych funkcji, czy po prostu przez moją opieszałość w uruchomieniu gry przez internet ktoś wykorzystał klucz przypisany tego "ściągniętego egzemplarza" ? Wiecie o co chodzi ?
  • avatar
    Nie spodziewałem się, że grafika w tej grze będzie aż tak piękna, 9,5/10 za artykuł, 10/10 za screeny.
  • avatar
    "Dowiedliśmy, że w pełni wystarczającą konfiguracją byłaby platforma z dwurdzeniowym procesorem o taktowaniu 1,8 GHz, 2 GB pamięci RAM i kartą graficzną pokroju HD 4670 lub nawet 8600 GT" - hahaha, małe wymagania? To ciekawe czemu na athlonie x2 2,5ghz 3gb ram i GF8800GT zacina jak cholera nawet po wyłączeniu wszystkich opcji graficznych (których BTW jest strasznie mało). Grać się nie da. Najnowsze stery od wszystkiego są i inne gry chodzą dobrze. Ta gra ma strasznie słabo zoptymalizowany silnik.
    Zaloguj się
  • avatar
    ja mam piecyk
    AMD 5200+ 2x 2.6GHz
    2gb ram , mam 1gb gdzies w szafie jak znajde...
    xp z sp3 /lub win 7
    i karte gs7600 265mb
    I mam pytanie jaka najtansza karte kupic aby ta gra chodzila w miare plynnie i inne tego typu???
    Na obecnej to jest porażka w ogóle nie da sie grac...
  • avatar
    Czyli na Athlonie 64 +3000 1GB RAM i Radku X1950GT będzie szło pograć? Skoro engine z GTA San Andreas z ENBSeries śmiga w natywnej (1280x1024)...
    GTA4 jest raczej wymagającą grą, a u mnie działa w mini-mini (10-15 kl./s).
  • avatar
    jedna najwieksza wada tej gry - brak antyalliasingu!
    tragedia... tak nowa produkcja a opcje grafiki z przed 300 lat!

    ps... zagrywam sie to dzien w dzien i wyjatkowo moge powiedziec ze jest to udany NFS od czasow Porsche... nie jest to symulacja, ale ma smak arcadowej zabawy jaka byla za czasow NFS II SE! :)
  • avatar
    Czy mógłbym się dowiedzieć na jakich sterownikach były robione testy gts 450?