Nawigacja GPS

Rodzaje złącz, wyjść itp.

przeczytasz w 2 min.

Przyciski, gniazda, dodatki, wnętrzności. Uwagę na te elementy przeciętny Kowalski zwraca na końcu. Wykończenie wieńczy jednak dzieło i dla własnego komfortu dobrze obejrzeć je uważnie. W nawigacjach jest ich dosyć dużo, lecz nie ma się czego bać. Wystarczy, że zastosujesz się do kilku wskazówek. Od średniej klasy nawigacji wymagaj:

  • Miejsca na rysik w obudowie i samego rysika – trudno powiedzieć czy wygodnie będzie ci obsługiwać nawigacje palcami, dlatego na wszelki wypadek zalecamy wybór nawigacji z rysikiem oraz miejscem na niego w obudowie. Bez takiego schowka rysik może się zapodziać.
  • Wejścia słuchawkowego – zdarza się, że pasażerowie dostają szału słysząc non-stop „skręć w lewo”, „skręć w prawo”. Szał w pojeździe jest, jak wiadomo, zaraźliwy. W takim przypadku, kiedy zawodzą prośby i groźby, dla własnego zdrowia psychicznego wypada poratować się słuchawkami a reszcie kompanów odpalić radio. I jest to rada jak najbardziej na serio.
  • Wejścia MMCX na antenę zewnętrzną (w niskobudżetowych produktach) – kiepskie odbiorniki GPS są w stanie zgubić satelity, jeśli przeszkadza im w zasadzie cokolwiek. Są marudne. Gubią się w dużych miastach (ze względu na budynki) i przy podgrzewanej przedniej szybie. Ratunek na taką okoliczność jest jeden zewnętrzna antena do nawigacji GPS.
  • Przycisku ON/OFF lub jego substytutu – niektórych nawigacji nie da się wyłączyć. Przechodzą co najwyżej w stan uśpienia i powoli (lub szybko) rozładowują się. Takiej sytuacji zaakceptować nie można. Wyłącznik to konieczność.
  • Wyjścia na zewnętrzne karty pamięci – powszechnie w nawigacjach stosuje się standardowe karty SD, rzadziej miniSD lub microSD. I raczej należy wystrzegać się innych typów kart, gdyż są zwykle droższe w zakupie.
  • Gniazda mini USB – to przez to gniazdo połączysz nawigację do komputera w celu aktualizacji map czy zmiany oprogramowania. W wielu przypadkach gniazdo mini USB służy też do ładowania akumulatora nawigacji.
  • Akumulatora gwarantującego co najmniej 3 godziny pracy – około trzy godziny pracy to średnia pozwalająca wykorzystać nawigację poza samochodem.
  • Inne – dla wygody możesz pokusić się o nawigację z pokrętłem głośności, przyciskiem szybkiego menu (jednym kliknięciem wywołuje menu główne) i wyjściem AV-IN – pozwala wyświetlić na nawigacji obraz z kamery wstecznej lub innego źródła obrazu. Nie są to jednak najważniejsze atrybuty nawigacji.

Naturalnie, brak jednego z wyżej wymienionych złącz czy wyjść (lub którejś z cech) nie dyskwalifikuje nawigacji. Po pierwsze, taki grzeszek można puścić w niepamięć pod warunkiem, że nie będziesz go potrzebował. Po drugie, od wygody cenniejsze są parametry nawigacji i zainstalowana w niej mapa. Ale przyjemnie jest mieć wszystko.