Karty graficzne

Testy: Dragon Age - Początek

przeczytasz w 2 min.

W Dragon Age rozgrywka na trzech monitorach nie przynosi jakichś specjalnych korzyści, ale przyjemność jest naprawdę duża (zwłaszcza na otwartych przestrzeniach). Dla fanów RPG wrażenia są bezcenne. Bardzo żałuję, że nie miałem okazji sprawdzić działania takiej produkcji jak Oblivion. Wędrówki po otwartych terenach w takich grach jak Gothic czy Risen (brak oficjalnego wsparcia) także powinny przedstawiać się niesamowicie. Być może Gothic IV będzie oficjalnie obsługiwał tę technologię? Warto przypomnieć, że między innymi World of Warcraft ma pełne wsparcie dla Eyefinity (ATI Eyefinity Validated).

Dragon Age - Początek: Zamek
AAx4, Ustawienia: bardzo wysokie, Poziom szcz. tekstur: wysoki

1920 x 1080 (FullHD) 76
Eyefinity 2400 x 600 86
Eyefinity 4800 x 900 44
Eyefinity 5760 x 1080 (3 x FullHD) 33

Dragon Age - Początek: Pustka
AAx4, Ustawienia: bardzo wysokie, Poziom szcz. tekstur: wysoki

1920 x 1080 (FullHD) 73
Eyefinity 2400 x 600 92
Eyefinity 4800 x 900 41
Eyefinity 5760 x 1080 (3 x FullHD) 30

Sapphire Radeon HD 5770 Flex także w tej grze spisuje się znakomicie. Można założyć, że zmniejszając nieco detale będzie można się cieszyć rozgrywką powyżej 30 klatek na sekundę nawet podczas najbardziej gorących akcji. Ze względu na to, że podczas walk w częstym wykorzystaniu jest aktywna pauza, podczas gry w Dragon Age nie potrzebujemy przez cały czas wysokiej liczby klatek na sekundę. Problem ze skalowaniem animacji rozwiązano wyświetlając je jedynie na środkowym monitorze. Na zrzutach ekranowych wyraźnie widać efekt perspektywy. Dzięki temu rozgrywka jest naprawdę realistyczna.

Działanie z Eyefinity 3x1 (landscape): niemal doskonałe  - wyświetlanie menu na ostatnim monitorze, drobne artefakty na bocznych monitorach w czasie odtwarzania animacji
Przyjemność z rozgrywki w Eyefinity 3x1 (landscape): duża (dla fana cRPG bardzo duża)