Karty graficzne

Testy: Shogun 2, Stalker: Zew Prypeci

przeczytasz w 1 min.

Shogun 2

Shogun 2

Shogun 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16

Radeon 7970 3GB (925/1375) 86
48
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 60
41
Radeon 6970 2GB (880/1375) 54
35
Radeon 6950 2GB (800/1250) 48
31
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

Radeon 7970 3GB (925/1375) 67
41
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 51
36
Radeon 6970 2GB (880/1375) 48
32
Radeon 6950 2GB (800/1250) 43
28
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Gry strategiczne mają tę zaletę (w większości przypadków), że nie wymagają dużej liczby generowanych kl./s do przyjemnej i bezproblemowej gry. Podobnie jest w Shogun 2, gdzie w zasadzie średnie 30-35 kl./s jest wystarczającą liczbą. Natomiast topowe akceleratory firmy AMD i Nvidia zapewniają znacznie więcej. W przypadku Radeona 7970 w Full HD odnotowaliśmy aż 67 kl./s, minimalnych zaś 41 kl./s. Tym razem GeForce GTX 580 został wyraźnie pokonany przez najnowszą kartę graficzną „czerwonych”.

 

Stalker: Zew Prypeci

Stalker: Zew Prypeci

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 7970 3GB (925/1375) 78
64
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 69
63
Radeon 6970 2GB (880/1375) 54
49
Radeon 6950 2GB (800/1250) 48
42
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 7970 3GB (925/1375) 67
60
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 58
51
Radeon 6970 2GB (880/1375) 48
43
Radeon 6950 2GB (800/1250) 43
40
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Ostatnia część Stalkera z włączonym wszelkimi detalami i suwakami ustawionym na maksymalne pozycje potrafi wycisnąć ostatnie soki z kart graficznych. Widać to zwłaszcza po Radeonach 6950 i 6970 w rozdzielczości 1920x1080. Podczas testów akceleratora HD 7970 średnio mieliśmy powyżej 60 kl./s, zarówno w rozdzielczości obrazu 1680x1050, jak i 1920x1080.